Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Witam serdecznie. Panda 2014r instalacja LPG po mroźnej nocy nie odpala. Rozrusznik kręci, czasem raz zakaszle. Z tego co poszukałem w internecie to jest do sprawdzenia: -czujnik temperatury silnika -czujnik mapsensor(temp. powietrza dolotowego i ciśnienia) -pochłaniacz par paliwa (odłączenie przewodu oraz zasilania) Gdy tylko będzie w garażu(teraz...
Witam Ciekawa kwestia to niepalenie na zimnym silniku. W CC900 (benzynka) auto nie mogło zapalić na zimnym silniku też miałem podejrzenia że czujnik temperatury. Auto poza tym nie dawało żadnych objawów a ciepły chodziło ok. Wymienialiśmy czujniki temperatury i parę innych rzeczy. Okazało się że zawiesza świece i nas olśniło głowica-uszkodzona była...
Samochód Fiat Panda Selcta (ECVT) z roku 1992. Silnik FIRE 1108cc z monowtryskiem BOSCH Monojetronic. Generalnie dokładnie ten sam system co w Uno 1,0Fire, Golfie RP, czy Lancii Y10 Auto NIE POSIADA LPG. Przebieg 145tys. Użytkowany sporadycznie, zazwyczaj na zloty i tylko latem. Problemem są zbyt niskie obroty na biegu jałowym po nagrzaniu silnika....
Sterownik silnika widzi 70C.i jest błąd czujnika temperatury.Zrobiłem tak ze odpinam czujnik nadal 70 zwieram wtyczką i tez 70C. Czy zwarcie czy obwód otwarty, to ma błąd czujnika, a jak ma błąd czujnika to przyjmuje wartość zastępczą, co właśnie obserwowałeś.
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem pompy 7, Nie podłączony 8, Sterowanie przekaźnikiem 1° prędkości elektrowentylatora...
A wiec mam takie autko i nie działa wentylator chłodnicy , wentylator sam w sobie jest sprawny bo robiąc zworkę na przekazniku wentylatora w komorze silnika to wentylator chodzi przekaznik R3 zgodnie ze schematem przekaznik jest sterowany masą z komputera wtrysku pin 8 oznaczenie "M" i kolor przewodu brązowy tylko ze w sterowniku na pinie 8 jest cieniutki...
Podsumowując: Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do zegarów, a nie do body komputera. Niestety, zgodnie z katalogiem ePer, moje zegary nie obsługują czujnika temperatury zewnętrznej, pomimo posiadanego pola numerowego, i przy próbie włączenia wskazanie w MES wyskakuje taki błąd: nieobsługiwana funkcja. Podczas testu pole numerowe temperatury...
Witam . Mam Pande z 2004 1.1 mpi. Mimo sprawnego czujnika temperatury silnik zimny nie odpala. Nie ma żadnych błędów w diagnostyce a pompa podaje paliwo z właściwym ciśnieniem. Może ktoś miał podobny problem?
Hmm, a sprawdziłeś stan przewodów zapłonowych?? i czy zamontowałeś prawidłowy sonda lambda?? sprawdziłeś czujnik temperatury? Bo jak nie prawidłowy czyli nie do tej silnika to może nie pracować prawidłowo. Sprawdź czy przewody wszystkie są do do końca podłączone.
Zobacz to , Dodano po 4 Przeprowadziłem dzisiaj taki test, rozpiołem wtyczkę od czujnika temperatury reduktora, podpiąłem omomierz do styków czujnika i odpaliłem silnik. Po kilku minutach, przegazowałem silnik i przełączyłsię na gaz. Omomierz cały czas pokazywał 1, czyli przerwę. Po chwili auto przełączyło się na benzynę i zaczął "pikać" gaz, zgasły...
Witam serdecznie. Panda 2004r instalacja LPG po mroźnej nocy nie odpala. Rozrusznik kręci, czasem raz zakaszle. Z tego co poszukałem w internecie to jest do sprawdzenia: -czujnik temperatury silnika -czujnik mapsensor(temp. powietrza dolotowego i ciśnienia) -pochłaniacz par paliwa (odłączenie przewodu oraz zasilania) Gdy tylko będzie w garażu(teraz...
Ja bym sprawdził złącze sondy lambda i samą sondę bo często od źle ustawionego gazu zazwyczaj one padają potem czujnik temperatury płynu chłodniczego (sprawdzić na kompie temperaturę ze wskazaniem na desce rozdz. żeby się pokrywały) i ciśnienie paliwa bardzo ważna sprawa tu może być słaba pompa w zbiorniku lub uszkodzony regulator ciśnienia-może on...
Witam ponownie, trochę to trwało do tej pory mechanik wyregulował luz zaworowy. Sprawdził MAP sensor i mówi, że jest OK. Zabieg pomógł na ok. 300 km. Po przejechaniu tego dystansu objawy powróciły. Zauważyłem, że wskaźnik temperatury cieczy podczas jazdy okresowo spada o jedną podziałkę od temperatury pracy optymalnej. Podczas szarpnięć silnika również...
Oczywiście pisze o nagrzanym silniku,uszczelka pod głowica zrobiona bo test wyszedł ze jest padnięta ale dalej nic, nie wiem co jest przyczyną. Na zimnym to chwilke poszarpuje ale w czasie jazdy, pod obciążeniem, na postoju nic, tylko delikatnie słychać tak jak by w wydechu że troszkę przerywa, pompa paliwa może się wieszać? Okresowo dawać kiepski ciśnienie?...
Od jakiegoś czasu siostrzeniec ma problem z Fiatem Panda 1,1 8V, rocznik 2004. Otóż zimny silnik kręci, kręci i nie odpala. Po kilku próbach odpalenia z przerwami, w końcu załapuje na chwilę i gaśnie, potem odpala na dłużej, potem już pracuje dość normalnie. Jeżeli na zimno wciśnie się gwałtownie pedał gazu to silnik dławi się i gaśnie. Po rozgrzaniu...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Próbuje naprawić Pandę od jakiegoś czasu, ale ewidentnie czegoś nie wiem o Fiatach. Auto ma nowy DPF i niestety po wielu próbach KTSem Boscha, G-Scanem2, Texą, Launchem i Autotelem nie mogę dopisać DPFu jako nowego (wypalanie filtra też nie jest możliwe). Panda ma błąd P0504 - Sygnał czujnika stopu i w ABS C1161 - czujnik stopu. Oba wracają po około...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Rozwiązanie zagadki - wartość zmierzona nie jest wartością surową lecz zwracaną przez sterownik. W przypadku awarii przepływomierza sterownik mierzy masę powietrza w oparciu o czujnik MAP i temperaturę powietrza oraz obroty silnika. Programy diagnostyczne zazwyczaj same niczego nie obliczają - podają tylko te dane które zwraca sterownik przez jego własne,...
Odepnij jeszcze czujnik temperatury wody i zobacz czy szybciej odpali bo jeśli ciśnienia paliwa nie ma to wtryski otworzą się bardziej i więcej paliwa puszczą.
Witam. Mam taki problem. Samochód - Fiat Panda 1.2 8V 2004r. Silnik odpala (niezależnie od temperatury), na wolnych pracuje troche nierówno. Po próbie dodania gazu od razu silnik gaśnie. Pali się ciągle Check Engine. Po odłączeniu czujnika MAP silnik pracuje bardziej nierówno ale da się przegazować. Oczywiście dostaje wtedy błędną dawkę i bardzo kopci....
Przy nagrzanym silniku czujnik zawsze będzie pokazywał temperaturę wyższą od temperatury otoczenia, bo rury powietrza się nagrzewają od silnika
Witam, pomimo przeszukania forum nie znalazłem odpowiedzi na problem jaki wystąpił w moim aucie. Posiadam Fiata Pandę 1.3 multijet z 2006 roku z przebiegiem 130000 tys km, problem polega na tym iż po odpaleniu zimnego silnika zapala się check. Silnik pracuje równo, nie kopci, nie dymi wkręca się na obroty bez problemu. Jedyne co się dzieje to to że...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
A wiec Panowie dziś rano podpiąłem jeszcze raz auto bez odpalania co sie okazuje że przy temperaturze poniżej +2 stopni przestaje widzieć czujnik temperatury silnika i wywala błąd czujnika.Ale temperatura powietrza sasysanego nadal jest 39 stopni.Czy to może być wina sterownika.Bo czujnik temperatury silnika jest już trzeci zamontowany po poprzednim...
Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Przed odpaleniem na zimno czy ciepło podłącz komputer i sprawdź temperatury czujników jakie podciśnienie w kolektorze ssącym (także po odpaleniu) I jeszcze pytanie sterownik tzn. moduł, ten...
Może czujnik położenia wału? rozrusznik nie kręci Tylko czemu stacyjka ma powodować że samochód można odpalić rano a kiedy jest ciepły nie ? Wyczuwa temperaturę silnika ?
Mogę już potwierdzić. Samochód odpala jak zegareczek po zatankowaniu nowego paliwa. Widać jazda na gazie i używanie paliwa tylko do odpalania bardzo źle wpływa na jego kondycje. Wydaje mi się, że utrata jakości paliwa dodatkowo spowodowana jest ciągłą pracą pompy i mieszaniu paliwa w baku nawet podczas pracy na gazie, więc rozważę założenie przekaźnika...
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. Z niebieską "główką", plastikiem jest wkręcony do termostatu, a w chłodnicy jest z czerwoną "główką",...
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Ciekawe Seicento Last Post Sumary: Sprawa wyjaśniona: W nowych modelach Seicento z silnikiem 1.1(pochodzi od Pandy) jest zrobione coś takiego czujnik temperatury jest połączony z komputerem i bezpośrednio komputer jest podłączony do chłodnicy(steruje nią). Jak samochód uległ uszkodzeniu chłodnica minimalnie dobiła do bloku powodujac przebicie i zwarcie...
oj ludzie ludzie...... Zakladam ze to PI 1.1 i duzy sterownik 16F ( a nie zadna przekladka z pandy 1.1 czy inna kombinacja) Byly serie bez immo fabrycznie to raz , to wiekowy samochod i mogl byc wlozony inny sterownik tez bez immo Teraz jak ten uklad MM dziala przekrecamy kluczyk i po zgasnieciu fiat CODE ma sie odezwac na pare sekund pompa paliwa ,...
Witam, takie pytanie mnie naszło, załóżmy że mamy 20 letnie auto, ogólnie stan w porządku, ale przeważnie taki samochód jest nieczynny z uwagi na jakieś usterki w elektryce/elektronice, jedziemy na przegląd na SKP czy na serwis, wszystko wiemy o zawieszeniu, hamulcach, ogumieniu itd No ale skąd wiadomo ile życia zostało w rozruszniku, czy alternator...
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Witam. Zamontowałem LPG do fiata pandy 1.1 2003 r. Instalacja stag 300 isa2 wtryski barracuda reduktor alaska. Po tym na LPG jeżeli przy ruszaniu silnik zgaśnie pojawia się błąd P0105 (czujnik MAP-usterka)- mam interfejs i sam odczytuję i kasuję ten błąd. Zaznaczam że ten błąd pojawia się jedynie przy pracy silnika na LPG . Na benzynie mogę go zdławić...