Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
Witam wracając do tematu, chcę zaprojektować termostat, za którego pomocą wysteruje ten czujnik NTC 100. 350 ohm jest to wartość wyłączenia ze względu na szeregowo wpięty rezystor 350 ohm. Udało mi się zaprojektować układ który spełnia założenia: https://obrazki.elektroda.pl/2826994300_... https://obrazki.elektroda.pl/7238976900_...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Witam! Najprostszym czujnikiem może być przekaźnik "prądowy", z uzwojeniem, które będzie włączone SZEREGOWO z zasilaniem. Przekaźnik musi być tak dobrany, żeby uruchamiał go już najmniejszy prąd, czyli 0,1A. Taki przekaźnik możesz zrobić sam, z rurki kontaktronu owiniętej ok. 80 zwojami drutu izolowanego o średnicy ok. 0,85mm. Styk kontaktronu będzie...
Witam. T1 iT2 są to wyprowadzenia czujnika termicznego umieszczonego w uzwojeniach silnika, dodatkowe zabezpieczenie silnika ...
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Kolega nie zrozumiał - chodzi tu np o zasilenie przekładnika prądowego na linii 110kv albo jakiegoś czujnika w uzwojeniu transformatora WN.
To będzie dobra wolnoobrotowa prądnica - jest prawie gotowa , trzeba tylko ominąć czujniki sterowania wtopione w uzwojeniu. 51 żłobków i 46 magnesów mówi, że nie będzie zaskoków ale trzeba rozpoznać która praca będzie wydajniejsza w trójkąt czy w gwiazdę. Najlepsza jest klasyczna prądnica synchroniczna gdzie ilość biegunów wirnika = ilości biegunów...
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
Nieprawda. W przypadku przegrzania silnika czujnik w uzwojeniu go wyłączy, wtedy spirala grzejna się rozgrzeje i jej bimetal odłączy zasilanie. Pokaż zdjęcie silnika
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Obydwa silniki 2,2 i 3 KW można zasilić bezpośrednio z sieci 3x400V , będą pracowały w gwiazdę (końce uzwojeń napewno zwarte są wewnątrz silników), gdybyś chciał je podłączyć pod 230V to tylko przez falownik i po zmianie połączeń uzwojeń w trójkąt, lecz wątpię by udało ci się wyprowadzić końce uzwojeń do puszki przyłączeniowej gdy wszystko w środku...
A co za znaczenie które uzwojenie masz na wierzchu? Grzeją się obydwa. Czujnik na uzwojeniu jest po to by wentylator za wcześnie się nie wyłączał. Należy dobrać jego temperaturę załączenia tak, aby skutecznie chłodził trafo. Z elektronicznymi czujnikami jest prościej, bo małe gabaryty - a to pozwala wsunąć go w szczelinę pomiędzy uzwojenie a rdzeń transformatora....
Zwarcie w uzwojeniu czujnika daje taki efekt, normalnie ma taką temperaturę jak element do którego jest przykręcony (skrzynia biegów)
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
I teraz do sedna, czy taki wiatrak coś pomoże? I czy istniała by jakaś możliwość "oszukania" czujnika temperatury, nie chciałbym, żeby wiatrak chłodził czujnik, co mogłoby poskutkować spaleniem uzwojenia. Z góry przepraszam za ewentualną niewiedzę, raczej laik ze mnie w tych sprawach. Trochę pomoże. Czujnik jest bezpośrednio na uzwojeniu więc chłodzenie...
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Masz na myśli wadę fabryczną, konstrukcyjną? Mechaniczną? Czy raczej elektryczną - uzwojenie, lub elektroniczną - czujnik prędkości? Jestem ciekaw ' quote="regrom"]Być może wystarczy ten dekiel z uzwojeniem wymienić zamiast całego urządzenia?[/quote] Tylko że dekiel który wkleiłeś w linku, jest starego typu, więc gra nie warta świeczki, nowy kompletny...
Indukcyjność masz uzwojenia, cewki; a indukcja to może być w rdzeniu związana ze strumieniem magnetycznym powstałym w zasilanym uzwojeniu. Czujniki Halla mogą zdaje się umożliwiają pomiar indukcji.
Czy w tym silniku układ common rail został zaadoptowany poprzez domontowanie czujników z mocowaniami do bloku silnika zaprojektowanego pod mechaniczną pompę wtryskową? Jeśli tak, to przy wymianie sprzęgła mogłeś ruszyć czujnik położenia wału korbowego, albo go uszkodzić, w ten sposób że dostaje przerwy w uzwojeniu i silnik gaśnie (odpali po pewnym czasie,...
A i tak najlepszą formą ochrony przed przeciążeniem, jest czujnik PTC zamontowany w uzwojeniach.
Ten prostokącik to czujnik halla. Przekładnik prądowy jest zwykle rodzajem transformatora. Jak możesz się domyślić pracuje on przy prądach przemiennych, gdzie w rdzeniu płynie zmienny strumień magnetyczny, co pozwala indukować prąd na uzwojeniu wtórnym. Jeżeli chcemy mierzyć prądy stałe, potrzebujemy czujnika Halla. Stały prąd uzwojenia pierwotnego...
OK, a jak się oblicza, ile zwojów trzeba dobrać, aby taki kontaktron wykrywał te 500 mA lub 1 A? I czy da się takowe z określonym uzwojeniem kupić, czy trzeba rzeźbić?
ze zebranych dowodów mogę wysnuć wniosek że może to być silnik synchroniczny. nie podoba mi sie tylko róznica oporności na uzwojeniach która też nie musi świadczyć o spaleniu, może to być po porostu taka konstrukcja. jesli sie da to rozbierz i sparwdź czy uzwojenie jest spalone. czujnik który wychodzi z silnika zapobiega by silnik nie wypadł z synchronizacji....
(at)klm787 nie ma żadnego specjalnego obowiązku wykorzystywania zabezpieczenia termicznego silnika, zwłaszcza, gdy jest on zabezpieczany w inny sposób, choćby wyłącznikiem silnikowym lub stycznikiem z wyłącznikiem termicznym (termikiem) Na ogół projektując napęd należy brać pod uwagę możliwość wystąpienia przeciążenia termicznego uzwojeń silnika, a...
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
Dzięki ale, już sobie poradziłem. Po zrobieniu przerwy na jednej z faz w obwodzie po chwili stycznik wyłącza silnik. Moje pytanie dotyczyło głównie czy za stycznikiem zastosować jeszcze zabezpieczenie ochraniające układ przed zwarciem ale uznałem, że skoro jest czujnik to przy świeżo przeciągniętym uzwojeniu nie ma co kombinować. Poza tym stycznik ma...
Czy to znaczy że czujnik jest ok? Jest ok. Z uszkodzonym uzwojeniem rezystancja "skacze" w czasie podgrzewania lub nawet całkiem przerywa obwód.
Jak masz sterownik bosch, to normalny czujnik indukcyjny, ok 1kΩ między końcami uzwojenia, 3 pin to ekran kabla. Jak sterownik siemens, to czujnik fazowo-indukcyjny, mający 2 uzwojenia, pomiędzy wszystkimi pinami złącza przejście (środek- zewnętrzny 600 Ω, pomiędzy zewnętrznymi 1200Ω
Od czujnika temperatury - termistora w uzwojeniach.
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Co to za element? Umieszczony jest nad uzwojeniem wtórnym. Mam spawarke do poskładania i nie wiem gdzie to wpiąć. Myślałem że to może jakiś czujnik temperatury skoro jest nad uzwojeniem. http://obrazki.elektroda.pl/3466092600_1...
Witam Kondensator rzeczywiście 0 uF, wymieniłem na nowy. Po podłączeniu nadal silnik buczy. Okazało się iż był rozkręcany i ktoś go źle złożył, zbyt duży opór mechaniczny. Po ponownym złożeniu (prawidłowym) silnik pracuje ale jak dla mnie zbyt szybko/bardzo się grzeje. Zaóważyłem ciekawy efekt, gdy zadziała krańcówka i silnik ma się zatrzymać z normalnej...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Mowa jest o indukcyjnym, czy szczotkowym bo nie określiłeś. Jak indukcyjny to przewymiaruj do 0,25kW, parę groszy więcej dołóż za czujnik temp w uzwojeniu. Z moich doświadczeń na takich małych silnikach tyle że trójfazowych to będą pracować. Póki temperatura w uzwojeniach odpowiednia to silnikowi nic nie grozi, jak będą problemy ściągasz plastikowy...
Witam ponownie. Dodaje zdjęcia ;) http://obrazki.elektroda.pl/6716386500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2226567900_1... W ogóle to co to jest za czujnik na grubym uzwojeniu? Wygląda jak jakiś termistor zabezpieczający....
Rozumiem to tak na jedno uzwojenie podajemy przebieg symetryczny prostokątny jak w podpunkcie A i na drugim uzwojeniu otrzymam przebieg prądu z podpunktu B. Nie, drugie uzwojenie jest użyte do kompensacji płynie w nim prąd redukujący magnetyzację do zera. Podobne rozwiązanie jest w czujnikach z hallotronem i uzwojeniem. Wczoraj strona producenta nie...
Miałem taki defekt w Passacie B-4 - wymieniłem czujnik przy kole ( kosztował ok. 40 zł) i po problemie. Przed wymianą należy sprawdzić omomierzem cewkę czujnika i w przypadku stwierdzenia przerwy w uzwojeniu dopiero przystąpić do wymiany czujnika. Wcześniej należy oczyścić otwór i posmarować go np. towotem, aby w przyszłości nie było problemu z wymianą...
Żaden silnik nie jest prosty do sterowania jak ma sterować czymś a nie tylko się z czymś kręcić. BLDC jak sama nazwa mówi to silnik prądu stałego tylko, że z "usuniętym" komutatorem. Podstawowa różnica po między BLDC ze śledzeniem sygnałów w uzwojeniach a z czujnikami Halla jest taka, że w drugim przypadku masz dużo dokładniejsze dane o położeniu wirnika...
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
W tych pompach jest powtarzalny bezpiecznik termiczny na uzwojeniu silnika. Prawdopodobnie z jakiegoś powodu silnik sie przegrzewa i czujnik go odcina, powodów może być wiele - od przeciążenia poprzez "fabryczne" zwarcie międzyzwojowe w silniku, uszkodzony kondensator rozruchowy i wiele innych...
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
Zdjęcie na którym zaznaczyłem tarczę pompy pochodzi z modułu który akurat wczoraj trafił do mnie po takiej samej akcji. Jak już odmoknie i będę głębiej go rozkręcał mogę wrzucić kolejne zdjęcia. Jeśli tarcza (wirnik) się nie obraca to szanse naprawy praktycznie równają się zeru (skorodowane czujniki Halla i uzwojenia silnika oraz łożyska).
W zasadzie to pompa powinna mieć wbudowany termik Kolega pomylił czujnik temperatury jaki buduje się w uzwojeniu pomp z przekaźnikiem termicznym działającym na nadmiarowe przekroczenie prądu.
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Albo dwa wzmacniacze operacyjne 7741 ,czujnik w postaci połówki rdzenia kubkowego z nawiniętym uzwojeniem przyłożyć do obudowy urządzenia.Pozdrawiam
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Wobec braku takiej czujki wyeliminowaĹem jÄ (szeregowo w uzwojeniu pierwotnym) i prostownik pracuje dalej. Pozdrawiam!
Witam. Mam mały problem prosił bym o porade jak to najlepiej rrozwiązać. W silniku na uzwojeniu mam zamontowany czujnik temperatury. Jest on podłączony do układu odwracającego i dzaiałanie polega na tym że jeżeli temperatura na uzwojeniu osiągnie 200 stopni C to włącza sie sygnał dzwiękowy ciągły (zwykły piszczek). Moje pytanie jest takie jakiego układu...
Mam problem ze zmywarką Elektrolux Typ 911 D63-2T. Zmywarka nie grzeje wody. Posprawdzałem elementy jak grzałka, czujnik jest ok. Przerwa jest w uzwojeniu prądniczki tachometrycznej. Jeżeli zna ktoś oporność proszę o podanie wartości. Ja mam podobną i ma oporność 172Ω.
a czy silnik ma wewnątrz na uzwojeniach czujnik PTC, bo wtedy można zastosować zabezpieczenie temperaturowe silnika firmy fanox http://www.fanox.pl/index.html aby to obejrzeć wybierz : produkty a następnie z listy :kontrola temperatury
Pomijając już przewinięcie trafa. Zauważyłem że w jednym uzwojeniu pierwotnym jest jakiś czujnik temperatury. Po sprawdzeniu rezystancji wychodzi na to ze jest zerowa. Pytanie do znawców tematu, co tam może być w środku? Myślę że jakiś bezpiecznik bimetaliczny? Jeśli tak to dołożyłbym na przyszłość takie bezpieczniki na pozostałych dwóch uzwojeniach....
I tak właśnie robię. W momencie gdy czujnik nie wykrywa ruchu to na jego wyjściu (a uzwojeniu pierwotnym trafa) jest 130V. Spróbowałem jeszcze takiego knifa, że podłączyłem halogen z zasilaczem i okazało się, że działa prawidłowo (brak ruchu - halogen gaśnie a na zasilaczy 0V).
To czujnik halotronowy... sprawdź.. A jak sprawdziłes to napięcie na uzwojeniu skoro jest ono wyzwalane przez obecność garnka ze stopu magnetycznego.
Witam Chciałabym zamontować czujnik temperatury z wskaźnikiem do silnika szczotkowego typu 1020 - 48v 1000W. Znalazłem takie coś: https://obrazki.elektroda.pl/9653185900_... I teraz pytanie czy przykleić sondę do obudowy klejem termoprzewodzącym czy lepiej będzie w środku silnika na uzwojeniu? Może miał ktoś doczynienia z tym typem...
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Czy kompresor był wyraźnie gorący? Oświetlenie świeci wewnątrz? Możliwości: przekaźnik rozruchowy, zwarcie w uzwojeniu kompresora, awaria termostatu, czujnika, brak ciągłego zasilania- przewód, gniazdko wtyczka. Wiele wątków i polecam jakiegoś "majstra" Samodzielna naprawa i diagnoza jest dość trudna, dla przypadkowego użytkownika.
Sprawdziłem rezystancję pompki obiegowej – jest dobra Czyli jaka na wszystkich uzwojeniach ? Nie pozamieniałeś wtyczek pomp ?
Witam. To nie jest szlifierka tylko wysokiej klasy polerka i jak będziesz używał jej jako szlifierki zajedziesz przekładnie a zęby wirnika stanowią całość wirnika i kosztują ponad 250zł+vat plus duże koło robi się ok 330zł Dwa białe przewody są od czujnika temperatury i powinny mieć oporność 80-100ohm. i nie ma znaczenia jak je podłączysz. Ale jak poleciała...
Oporność czujnika jest większa - u mnie po wykręceniu okazało się, że czujnik jest pęknięty i przerwane jest uzwojenie. Jest to zwykła ceweczka zalana plastikiem. Znalazłem koniec nieprzerwanego uzwojenia, polutowałem, super glue i działa. A działo się to 1200 km od domu... Na początku czasami nie działał, potem coraz częściej, pomagało odczekanie z...
Słaba stroną projektu wydaje się obudowa. Choć wykonana jest solidnie, nie widzę tam jednak uszczelnień, a podczas jazdy w deszczu komora silnika jest nieźle zraszana wodą. Nie ma z tym problemu? Poniżej schemat podłączenia rozrusznika. Zgadnijcie dlaczego zębatka rozrusznika wycofuje się z zazębienia z kołem zamachowym gdy tylko silnik zaczyna pracować...
Czy są objawy braku iskry lub/i braku działania wtryskiwaczy oraz pracy pompy paliwa? Jeśli tak, to przyczyną może być uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego (impulsatora). Dla pewności należy go sprawdzić omomierzem, w Twoim przypadku dostaje przerwę w uzwojeniu po rozgrzaniu.
Ta okrągła puszka to żeczywiscie jest "czujnik poziomu wody".W niektórych pralkach jeżeli jest wypięta pompka lub jest przerwa w uzwojeniu to pralke nie bierze wody.
Jak czujnik zapłonu na wale jest ok , to sprawdz jeszcze cewki może byc przerwa w uzwojeniu.
Jeszcze trzeba sprawdzić, czy uzwojenie czujnika nie ma zwarcia z masą
Jest mozliwe, że w uzwojeniu prądnicy jest zabezpieczenie termiczne, wyłączające silnik. Ten kabelek, jest właśnie od niego, tłumaczyło by to też wyłączanie się agregatu. Zrób tak, odłącz ten długi kabel, złącze gdzie był podłączony żółty kabel z ess podłącz tam gdzie był czarny kabel od ess (pomijasz to ustrojstwo). Jeżeli silnik odpali, to ess jest...
Witam. Mam dwa układy elektroniczne - czujnik, pobierający niewiele prądu, oraz układ centralny, analizujący dane z czujnika (które są w postaci cyfrowej). Między tymi dwoma układami znajduje się szkło, przez co nie mogę w prosty sposób zasilić tego czujnika i przesyłać danych do układu centralnego. Odległość między układem centralnym a czujnikiem wynosi...
Sprawdził bym stan amortyzatorów i ewentualnie je wymienił, Można też profilaktycznie wymienić drzwi, lub najlepiej całą pralkę... Co ma wspólnego błąd związany z układem elektro napędu z amortkami? (at)ivi32ik - Jak czujnik Halla nowy i dalej jest problem to znaczy: - uszkodzony/błędnie działający czujnik Halla - Problem z uzwojeniem stojana lub kostką...
Witam ! Głównym elementem wyłacznika róz.prąd. jest czujnik . Jest to pierscień ferrytowy z nawinietym uzwojeniem , końce uzwojenia są podłaczone do elektronicznego sterownika wyzwalacza mechanicznego. Wewnątrz pierscienia ida przewody fazowe i neutralny (O).Czujnik wykrywa róznice prądów w przewodach jeżeli wystąpi np zwarcie .Urządzenia te są skonstruowane...
Jeśli ten wentylator nie ma wbudowanego czujnika temperatury, to o prędkości obrotowej decyduje SEM indukowana w uzwojeniach. Musiał byś przewinąć uzwojenia, mniej zwojów grubszym drutem.
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Wyłącznik nie da się załączyć w przypadku uszkodzenia spowodowanego przegrzaniem czyjnika bimetalowego umieszczonego na uzwojeniu pierwotnym transformatora. Czujnik to Am04.115.05 firmy Atomic.Można go kupić w TME Łódź 115 stopni to temperatura wyłączeni a 110 stopni załączenia pod warunkiem że całkowicie nie uległ uszkodzeniu z powodu odpalenia wewnątrz...
Witam. Pogadałem dzisiaj z mądrymi ludźmi i dowiedziałem się że stosuje się czujniki nacisku tzw. presduktory, oparte na zasadzie odwrotnej do magnetostrykcji. Budowa takiego czujnika jest następująca: Stalowy bolec jest ściskany z jakąś siłą, na tym bolcu są nawinięte dwa uzwojenia - nadawcze i odbiorcze (czyli jakby transformator). Uzwojenie nadawcze...
Do takich rzeczy potrzebny jest transformator, a nie sama cewka. Wówczas w uzwojeniu pierwotnym stosujemy tranzystor i klasyczny układ gaszący przepięcia o którym wspominano w poście #4. Na upartego można próbować z samą cewką i diodę zabezpieczającą dać równolegle z tranzystorem. Niektóre tranzystory mają już taką diodę wbudowaną. Czy będzie działało...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Najlepszy sposob to baza grzejna w postaci szamotu z uzwojeniem grzejnym w srodku. Twoja formatka kladziona na wierzch i czujnik temperatury do niej przymocowany. Bezposrednio pradem to tego kawalka nie nagrzejesz i nie bedzie to bezpiecznie.
Owszem, autorowi chodziło o dobezpieczanie silników za falownikiem i potencjalnym efektem przerwania obwodu podczas pracy układu. Tak wygląda zastosowanie czterech niewyimaginowanych wyłączników silnikowych za falownikiem w klasycznym układzie napędu suwnicy. https://obrazki.elektroda.pl/7280667500_... Zestyki pomocnicze wyłączników,...
Z tym kręceniem to nie tak szybko panowie.... przyczyną tego zjawiska jest przegrzany sterownik (falownik) silnika krokowego, częsta zmora napędów CD-ROM. W tych układach padnięcie jedej sekcji sterującej cewką silnika daje takie rezultaty... czyli wkładamy cd płytka stoi może zadrżeć itp, a po ruszeniu trafia na jedno z napędzanych uzwojeń i zaczyna...
sprawdziłem cewkę i na każdym uzwojeniu pokazuje 12kilom,czy to normalne?,sprawdziłem czujnik położenia wału ma 240 om czyli jest dobry . Które zawory są dolotowe a które wylotowe licząc od strony termostatu bo mam książkę za 90 złotych i guzik w niej jest.
A czy któryś z Panów orientuje się na jaką temperaturę powinien być zabezpieczony taki transformator ponieważ chce dołożyć zabezpieczenie? No i gdzie założyć czujnik na rdzeniu czy na uzwojeniu i jeśli na uzwojeniu to którym pierwotnym czy wtórnym? Jakie macie zdanie na ten temat ? Dodano po 3 Acha z tą waga to nie do końca ponieważ 1500 nie ma dławika...
Dziękuję bardzo kolego kasat o to właśnie mi chodziło. Teraz rozumiem dlaczebo bez dławika dzwięk jest przerywany, a z nim taki przyjemny bzyczący... Jednak do cienkich blach musze odłączyc dławik, ponieważ zaraz przepala :cry:. Przesyłam fotki mojego urządzenia. Od razu zaznaczam, że to urządzenie zostało zbudowane w mysl zasady "Njmniejsze możliwe...
W taki sam sposób zabezpiecza się tranzystor wykonawczy jeśli obciążeniem jest przekaźnik albo inny element indykcyjny - diada tak włączona zabezpiecza przed impulsem powstającym w uzwojeniu po zaniku przepływu prądu (możliwość przebicia tranzystora).
jak prąd dochodi do samego sprzęgła a ono nie reaguje to po prostu jest zepsute, najprawdopodobnej masz przerwę w uzwojeniu jak jest zimno to się kurczy i styka nie raz tak miałem, przecież to tylko zwykły elektro magnes jak jest prąd to to musi działać i zapiąć, albo druga opcja lepsza dla ciebie zdaża się tak że tarcza sprzęgiełka jest za daleko i...
(at)krzysztofreszka Czasem ma to sens, np. w układzie rozruchu silnika, który to rozruch trwa relatywnie długo. Miałem na utrzymanu (w początkach lat 2000) wirówki Alfa Laval, wyprodukowane w latach '70, z silnikami 30kW, z przekładnią pasową podnoszącą obroty dla wrzeciona do 6000rpm- tam rozruch na "gwieździe" trwał kilka minut i w razie uszkodzenia...
Kup czujnik poziomu paliwa np. Fiat 126p. W takim czujniku sa dwa slizgacze .Pierwszy slizgacz polaczony z plywakiem przesuwa sie po uzwojeniu rezystora drutowego i zmienna opornosc przeklada sie na wskazania zegara odpowiednio skalibrowanego omomierza, jezeli poziom cieczy opadnie do poziomu rezerwy to drugi slizgacz zwiera styki , łaczy obwod i wskaznik...
Hej Generalnie nie mierzy się prądu stałego czujnikami Halla wprost: bez rdzenia magnetycznego całość jest paskudnie wrażliwa na wszystko w okolicy. Zazwyczaj używa się czujnika Halla w szczelinie obwodu magnetycznego i wyrównuje zewnętrznym uzwojeniem tak aby Hall pokazał zero. To likwiduje dużo nieliniowości układu ale całość nie jest prosta. Jeśli...
Automatyka zasilana z transformatora obniżającego napięcie z 400V do 230V. Tu masz zasilanie swojego czujnika i stycznika. Uzwojenie wtórne transformatora.
Bezpiecznik po stronie pierwotnej nie jest tak strasznie krytyczny do dobrania- gorzej z wyliczeniem. Zastosuj też dłuższy czas zwłoki PK. Zastosuj 2 bezpieczniki po 6,3 A zwłoczny na każdy transformator- tak będzie o wiele mądrzej. Skoro przepalał się wspólny 10A. To nie jest takie krytyczne i bardziej chodzi o to, aby przy uszkodzeniu uzwojeń nie...
W jaki sposób sterujesz załączaniem uzwojenia? nie widzę czujnika, ani żadnej elektroniki tylko przekaźnik. Podajesz jedną polaryzację? lepsza była by zmiana polaryzacji. Zastosowałem kontaktron magnetyczny, który załączany jest przez mniejszy magnes neodymowy zamontowany na wale poza uzwojeniem silnika.
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Wbrew pozorom, kolo magnesowe a wlaściwie magnesy, tez mogą ulec uszkodzeniu. Cewkę sprawdzałeś, przy odpiętym przewodzie gaszenia? Jeżeli nie, to odepnij kabelek i sprawdź iskrę. Dlatego że powodem, jej braku, może być czujnik poziomu oleju, uszkodzenie diody ESS oraz termik w uzwojeniu prądnicy (jeżeli w tym modelu jest).
Stałe napięcie na cewce czujnika nie mogło jej uszkodzić, za duża rezystancja uzwojenia, natomiast "puszczone odwrotnie" mogło rozmagnesować jego rdzeń
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
przerwa uzwojeniu prąd uzwojeniu pierwotnym napięcie indukowane uzwojeniu
rozszczelniona matryca radia kenwood opinie volvo silnika
płyta indukcyjna amica hulajnogi elektryczne
Kod błędu T640 w wózkach widłowych Linde - diagnostyka i rozwiązania Nissan Qashqai 2008 - Komunikat "SECURE" na radiu