Wymienić musisz tylko napinacze foteli. Jak chcesz to mam takie, oddam oba za 100 zł z przesyłką kurierem. Oraz wykasować craschdate ze sterownika airbagu który jest pod podłokietnikiem. (sensor jest od razu czujnikiem uderzeniowym przy opcji 2 poduszek, przy opcji 4 poduszek dochodzą 2 czujniki w drzwi pasażera i kierowcy) :D
Zły czujnik
masz tu wszystko na temat czujnika ABS
Sprawdź pierw geometrie kół przednich zanim wymienisz CIM i prze kalibruj czujnik skrętu.
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Czujnik ilo przewodowy?
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Gdybyś wcześniej sprawdził kluczowanie cewek z "kompa" , to byś już dawno jeździł swoją viką i nie wymieniał niepotrzebnie jakieś czujniki!
http://obrazki.elektroda.net/45_11742206... http://obrazki.elektroda.net/45_11742206...
A czujnik generuje sygnał?
przed chłodnicą,za atrapą.
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
Raczej wskaźnik lub obwód czujnika temperatury.
...to o co pytasz, TPS = Throttle Position Sensor (Czujnik Położenia Przepustnicy).
Jest w bloku silnika, patrz po przewodach. Kostka trzy pinowa jak i na czujnik rozrządu.
Z tyłu na bloku, prawa strona, dwa piny.
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
Zepsuty, pomiary wychodzą złe.
U dołu,jak kratka wlotu powietrza,dostęp zly,no chyba że masz palce jak pianista
Odłącz wszystkie czujniki i sprawdź czy na skrajnych pinach we wtyczkach masz 12V po wrzuceniu wstecznego.
Żeby był pomiar wiarygodny to potrzebujesz do tego użyć czujnika. Pozdrawiam.
Dokładniej w zderzaku w środkowej części .
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
Kup przekaźnik i przez niego zasil moduł czujników. 85-masa 86,30-światło cofania 87-zasilanie modułu
Spróbuj odpiąć całkowicie tylne drzwi i sprawdź czy wtedy też będzie ci wywalało. Dojście do kostki będziesz miał po zdjęciu gumowej przelotki od strony karoserii. Przednich na razie nie ruszaj bo może ci wywalić błąd od czujników zderzeniowych.
Może być przewód od jakiegoś czujnika przerwany i po naciągnięciu ciepłej izolacji dzieją się cuda. Jak ostygnie izolacja się kurczy i przewód styka. Ale przyczyn może być wiele. Ale stawiałbym aczej na czujniki. POZDRAWIAM
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
jeden przewód to masa-brązowy drugi (brązowy z kolorem) to sygnał -powinno być tam napięcie ok 5V rezystancja czójnika to ok3500Ω w temp 20°C.
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Załóż oryginalny czujnik Simens.
Wymień czujnik położenia wału.
Może uszkodzony czujnik temperatury?
Działa ok, Torpan zresztą też.
z gory ciezko go zobaczyc lepiej widac od spodu auta
Czujnik położenia wału nowy czy używany?
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Witam! Tam jest czujnik indukcyjny, a nie czujnik Halla. Pozdrawiam.
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Awaryjne odryglowanie zamka.
A jak to zrobić? Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
OK kolego, najpewniej nie masz zasilania na wszystkie ZAWORY a nie czujniki.
Problem jest taki, że wtyczki i gniazdka różnią się między czujnikami Halla i indukcyjnymi
Ja bym jeszcze jednoznacznie krzyżyka na sterowniku nie postawił. Spróbuj podstawić sprawdzony dobry czujnik. Ten czujnik to hallotron. Jeżeli będziesz zmieniał jednak sterownik to masz następujące opcje do wyboru: - wymian kompletu, sterownik, immo, transpondery (lub dopisanie tych transponderó co masz, ale będziesz potrzebował PINa z tego immo - dawcy)...
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
W sumie masz trzy opcje.Sprawdzić coś samemu,oddać do warsztatu ,albo zadzwonić do wróżki. Z moich wróżb to np gaz w dolocie albo jakiś czujnik ?
po ile masz te nowe i uzywane czujniki?
Czujnik jest w drzwiach pasażera reszta widoczna na foto. a przy okzji proponuje zmieniź serwis bo ten jest na etapie polonezów i fiata 126 ...
Wiesz jak się sprawdza ten czujnik?
Czujnik wałka oryginalny Siemens,czy chińska podróbka? Zmierzyć sygnał na środkowym pinie "otwieracza",przecież to proste
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
A w którym miejscu przy kole jest ta wtyczka?/czujnik?
pewnie 3166
pewnie uszkodzony czujnik,mam mieć okolo 100 om przy 90 st,cels. Jako typ zamienny jest 1.830.005 z EPS
nie w tym oplu kolego
Sigi ma racje czujnik jest koło bagnetu,to co znalazłeś to nie ten czujnik.
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Zmień elektryka i kup oryginalny czujnik.
W oplowskich 1.7 D niektórych czujnik temp oleju służy do zmniejszania mocy (poprzez zmniejszenie dawki paliwa) gdy olej robi się zbyt gorący..
Tak można wystarczy podpiąć odpowiednie napięcie, masę i podać ciśnienie powietrza na czujnik, wtedy trzeba zmierzyć wdrtość nap. na wolnym pinie czujnika i porównać z wykresem.
Głupio się przyznac, ale nie wiem gdzie jest głośniczek czujników parkowania tył.W podsufitce niema, jak sugeruje większośc.Sedan 2002r. vectra c.Ktoś podpowie?
Styknie?
Prosty temat, miernik ci nie potrzebny, wystarczy zwykła kontrolka (probówka samochodowa 12v) zacznij od czujnika wału bo w tych autach bardzo często padały najlepiej z kanału się dostać znajdziesz go nad misą z przodu silnika lub z tyłu obok półośki będzie wtyczka do niego z 3 kablami, na dwóch kablach ma być po załączeniu zapłonu plus i masa a na...
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Śmiało możesz przelutowac i przedłużyć ten przewód. Pozdrawiam daro
Jeśli wygląda to jak walec z kawałkiem przewodu zakończonego wtyczką to jest to dodatkowa pompa wody stosowana jeśli jest klima.
Nie wiem ,co to za czujniki ,ale z opisu wywnioskowałem,że hall,bo innej możliwości nie widzę.Zgadłem?
eeee nie, to musi być tylko i wyłącznie wina mechanika
Za małe to znaczy żejest coś nieszczelne lub uszkodzony czujnik.
Kolego ale jaki czujnik?
sterownik uszkodzony, naprawa prosta, aczkolwiek niemiła bo plyta jest lakierowana.
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
Ooo, kolego. Jak masz oscyloskop to zobacz czym jest zasilana żarówka cofania.
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Błędów czy czujnika ?
gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz czujnik wału lub wiązka.
To system siemens, musi by oryginalny czujnik. Auto bez tego czujnika odpali po 6 sec. kręcenia, bierze sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Oczywiście silnik działa w trybie awaryjnym.
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
Nie czujnik tylko deskę rozdzielczą (czytaj wyżej).
Witam czy czujnik położenia wału opel vectra jest czujnikiem indukcyjnym czy magnetycznym
tam było też to o co ci chodziło tylko dużo węgrzy zablokowali
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
czujnik halla na 100% z indukcyjnego różni się troche wtyczka,czyli jeszcze kombinować z czujnikiem?
mówiłem, przerabiałem ten temat od 7 lat śmigam oplem
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
Bez czujnika walu nie odpali. Bez czujnika walka bedzie wariowal. Skoro nie widzi obrotow to zapewne czujnik sie skonczyl i tu warto troche zainwesowac i kupic drozszy czujnik.
mam założony czujnik simensa
Wizka jak najbardziej do sprawdzenia nie zaszkodzi ale o działaniu i pomiarze tego czujnika to należy troszkę doczytać.
Czujnik wału pewno, zrób sobie diagnostykę.
Tak to ten czujnik.
sprawdżić czy nie jest przerwany lub źle założony przewod od czujnika
Wypnij radio.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Witam Czy jest możliwość, że czujnik różnicy ciśnienia DPF w Oplu Vectra C sam się zaadaptuje po wymianie. Wersja 120 km 2006 r. DPF jest raczej sprawny, po wypełnieniu ma 14%. Jedyny błąd to ten czujnik
moze lepiej zanim zakupisz owy czujnik najpierw sprawdz sprawnosc obwodu i samego czujnika :) :) :)
Witam. KOledzy na wstępie prosiłbym moderatora o nie usuwanie tego postu tylko o ewentualne upomninie ze wzgledu na to ze jestem pierwszy raz:). A teraz do sedna. Mam vectre C 2003 r i sa tam czujnik parkowania przod i tył okazało sie ze są uszkodzone 2 prawe tylne i za tem nie działaja wszystkie. Wymieniłem na nowe zgodne z nr fabrycznymi itd i co...
Odpala dobrze. a trzeba jak najszybciej wymienić ten czujnik ???
Najpierw napraw problem z czujnikiem temp. zewnętrznej (sprawdź instalację, ew. wymień czujnik). Potem testuj klimatyzację/ogrzewanie, manualna nie ma czujników temperatury w nawiewach tylko dwa serwomotory ustawcze do rozdziału powietrza i mieszalnika ciepło/zimno + jedno połączenie z BCM (możliwe że to sygnał temp. zewnętrznej - ale brak info o tym...
vectra czujnik czujnik skrętu vectra czujnik trakcji vectra
głowica mosfet z18xe wymiana silnika tyrystory zamienniki
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Huczące łożysko - jak długo można jeździć? Jak naprawić zniekształconą fonię w TV LCD przy dobrym obrazie