Po jakim czasie zapalił się chec engine oraz błąd esp Co może być przyczyną ? Pozdrawiam serdecznie Jak pytasz o kontrolki to odpowiedz szczerze. Jak przyszło ci do głowy że ktoś mógł by to wiedzieć? Z wróżb to mogę ci powróżyć że to np czujnik wału.
Jeśli się nie mylę to nie trzeba zwalać skrzyni tylko jest na pewno jakiś dekielek przecież konwerter jest przykręcany do koła zamachowego. Przeważnie jest to pierścień średnicy koła zamachowego z otworami na które patrzy czujnik położenia wału.
W tym silniku jest więcej jak jeden wał. No to o który czujnik chodzi?
Powodem problemów z odpaleniem był słaby sygnał czujnika położenia wału.
Już go znalazłem, był na złączu skrzyni a silnika
mam napięcie pokładowe ok 12v Dobrze jest
świece NGK to badziewie, potrafią właśnie dostawać zwarcia same z siebie najlepsze wg mnie są Championy - nawet stare dymiące kosiarki na championach duuuużo lepiej odpalają i pracują po 2 przejżeć kable/złączki od cewki, modułu CDI i czujnika położenia wału - wyczyścić wszelkie zaśniedziałe styki, w razie potrzeby ścisnąć luźne konektorki żeby pewnie...
Prąd czy napięcie? Sprawdź połączenie czujnika ze sterownikiem silnika. To jakaś zgaduj zgadula?
Prawdopodobnie czujnik położenia wału
A podpowie ktoś gdzie znajduję się czujnik wału w tym wehikule ??
Witam. Całkiem niedawno odkryłem istnienie modułu progcdi, postanowiłem użyć tej zabaweczki, problem polega na tym, że schemat urządzenia przedstawia że czujnik położenia wału i cewka ładująca cdi podłączone są jednym końcem uzwojenia do masy, natomiast u mnie w moto oba końce cewki cdi i czujnika wału są wyprowadzone do kostki (bez połączenia z masą...
Kostki i instalacja przeswietlona. Kostki oczyszczone i przesmarowane. Cewka była inna do pruby założona i robi to samo. Jedynie co to czujnik położenia wału bo cdi jest razem z modułem sterujacym
pasowałoby odcytac błedy przyczyn moze byc sporo od czujnik poł wału po wtrykiwacze
Witam prosze o rade mam mercedesa 1.7 cdi a klasa 2001 rok 3 miesiące temu autko zaczęło mieć problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku. Silnik mieli a nie może zaskoczyć po kilku próbach odpala. Na komputerze pokazało błąd czujnik położenia wału. czujnik został wymieniony 3 miesiące temu na nowy a błąd skasowany. I nagle po tym czasie problem wrócił...
przecież zaden problem podejrzeć obroty podczas krecenia rozrusznikiem i będzie widać czy czujnik wału działa
Mam ten sam problem. Nawet na płaski nie odpala. Zrobiona głowica wymienione turbo, przepływomierz, czujniki ustawienia wałka i wału. Jak już odpali po na prawdę długim kręceniu to nie może wejść na obroty.
jak nie ma impulsu na wtryskach pierwsze co czujnik wału i wałka.
Może nadal jest zapowietrzony układ paliwowy? Poza tym warto sprawdzić czujnik polożenia wału korbowego.
108 CDI 2.2 60 kw
W większości przypadków odpinam wtryskiwacze lub jak koledzy piszą czujnik wału .
Brak synchronizacji jak najbardziej trzeba zwrócić uwagę na rozrząd, oscyloskop i sygnał z czujnika fazy i wału.
A od kiedy to istotne jest z jakiego czujnika dostajemy informacje o położeniu wału.?.?.? Na 6, 12, 24 a co to ma za znaczenie ogólnie rzecz biorąc.?.?.? Zasada pozostaje ta sama zmieniają się parametry transformatora i cewki itp... Implementacji i tak jest kilka... Nie każe mu przecież wycharatać zapłonu z samochodu i wsadzić do modelu... O ludzie...
Witam mam taki problem ,samochód nie odpala,wtryski po regeneracji pompa też samochód chodzi tylko na plaku, jak przestanę psikac samochód gaśnie jaka jest przyczyną proszę o pomoc. Dodam też że jest nowy czujnik położenia wału
Brawo Ty... To jak tak wszystko wiesz, to po jaką cholerę zakładasz post na forum? Piszesz że prąd jest dość dobry, cóż... Jakie jest napięcie na cewce ładującej CDI? Jaką rezystancję ma czujnik wału? Jakie napięcie generuje czujnik wału? Kabel gaszenia odłączony dla pewności?
Pomocy już nie wiem co mam zrobić, po podłączeniu pod kompa wyskakuje 1 błąd (czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego)co robić po wykasowaniu jest okej ale po paru km znowu to samo, wymieniłem czujnik rozrządu i dalej to samo.
Edytowałem poprzedni wpis-jest wszystko. To nie jest żadna cewka z pradem,ale czujnik położenia wału: rdzeń magnetyczny z nawiniętą cewką. To podaje do CDI sygnał ,a sam moduł zasilany jest z innego źródła. Zrób fotę CDI i poszukaj jego opisu w necie,albo wklej tutaj.
Nie musisz zmieniać wału, lepiej zajmij się słabym układem zapłonowym, regulacja miedzy cylindrowa również potrzebna nie jest. Jest dużo przykładów układów CDI znajdziesz tam schemat dobrego i prostego modułu. Czujnik położenia wału według mnie również tam jest dość prosty.
Mogło dojść do przebicia na obwód czujnika i został on po prostu pod prądem. Wątpię żeby takie 12v go uszkodziło,ale sprawdzić nie zaszkodzi. Nie musisz niczego otwierać,jak wspomniałem wcześniej to jeden przewód idzie na masę a drugi do CDI i tam możesz się do niego dobrać.Znajdziesz bez problemu po kolorach. Trzy przewody jednej barwy(przy silniku)to...
Sygnał obrotów weź z cewki zapłonowej, odcięcie załóż na cewkę czujnika wału.
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba komunikat był : 2045 brak ciągłości, czujnik wału korbowego. Czujnik jest na dwa piny, przy pomiarze we wtyczce nie pokazuje żadnego napięcia. Czujnik nowy firmy hella.
Nie wiem. nie mam pojęcia. Pewnie allegro ...tam dają gwarancję rozruchową14 dni ...jak teraz patrzę to kompletną z zaworem i czujnikiem można i za 150-200zł kupić. To chyba warto spróbować :D Najpierw bym wymienił czujnik położenia wału w twoim przypadku tańszy a jak chcesz wyślę ci mój stary który słabo odpalał jak było ciepło na dworze jest zimno...
przedewszystkim oscyloskop i sprawdz czujnik wałka rozrzadu i wału, mam nadzieje ze nie ściągasz wtyczek z wtrysków i w ten sposób nie sprawdzasz impulsów bo to ci nic nieda - poprostu po ściągnieciu wtyczki zanikają impulsy. zobacz w parametrach mierzonych ciśnienie bo może komp go nie widzi, i sprawdz też wtryski bo mialem kiedys vito w którym ktoś...
Cześć potrzebuje układu który co kilka sygnałów ( 6 dokładnie) wyzwalał by z siebie sygnał , układ byłby sterowany czujnikiem halla . sygnał wychodzący z tego układu będzie sterował układem zapłonowym ac-cdi 2t układ musi być szybki ponieważ na jeden obrót wału będzie 6 sygnałów . pozdrawiam
Na filmach zawsze mówia - tnij czerwony ;) Mozesz sobie odciąc kabel od czujnika połozenia wału korbowego i juz nie odpalisz
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Wiele nie myśląc zakupiłem oba czujnik i je wymieniłem, I to był błąd. Brak synchronizacji wcale nie musi oznaczać uszkodzenia czujników.
Zbłędu wynika że masz problemy z synchronizacją fazy rozrządu Dodano po 24 czujnik obrotów wału 4.26 i 4.37 czujnik fazy rozrządu 4.02 (1) 4.03 (2) 4.12 (3)
kolego jeżeli masz nowe cdi na 12V to nie podłączasz żadnych cewek tylko czujnik położenia wału. z drugiej strony po co szukać opisu kabli od strony ramy skoro można poszukać opisu kabli starego CDI.
Komunikat o błędzie ESP lenkwinkelsoensor pojawia się gdy jest duży spadek napięcia /gdy jest słaby lub uszkodzony akumulator . Jeśli byłby uszkodzony czujnik wałka rozrządu to po odpaleniu ,dalej motor będzie chodził można odłączyć i sprawdzić . Prędzej L5 czyli wału korbowego bo to podstawowy czujnik w cdi 2/3. Zapala i gaśnie ...Na gorącym czy na...
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Jeśli podobny obiaw to odepnij przeplywomierz, ale to tylko zgadywanie... Musisz podpiac jakiś skaner i sprawdzić błędy . Jeśli nie ma to sprawdzić dane zeczywiste na czujniku wału i walka rozrządu. Myślę że filtr paliwa wymieniasz regularnie...
W sprinterze się nie zdarzyło , ale w lagunie i owszem , winna była przetarta izolacja na przewodzie od czujnika obrotów wału który na wstecznym dotykał do mechanizmu zmiany biegów . Może twój problem jest podobny ?
Sprawdź czujnik położenia wału. Coś mi się wydaję że on będzie wymagał wymiany.
Jest to silnik jednocylindrowy z zapłonem CDI czyli moduł cewka wysokeigo napiecia i impulsator(czujnik położenia wału).
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Moduł zapłonowy musi być sterowany od położenia wału. Trzeba poszukać,co go wyzwala-może to być czujnik magnetyczny lub indukcyjny. Jak CDI ma cewkę ładująco-wyzwalającą, to takich czujników nie będzie. Moment wystąpienia iskry określa położenie koła zamachowego (magnesu) na wale silnika.
W takim razie mam kolejne pytanie po co jest czujnik położenia wału(czyżby do obrotomierza) i do czego służą przewody ciśnieniowe i kostka elektryczna na pompie wtryskowej
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
Jest jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, ale zapewne rozrząd do wymiany skoro brak synchronizacji. Dla 100% pewności trzeba podpiąć oscyloskop i złapać przebiegi z wału i wałka.
Ten na zdjęciu to jak dla mnie DC-CDI - przewody w kostce czarny i czerwony - sugerują masę i plus zasilania. powiedz mi skąd tam miałby się wziąć prąd stały? równie dobrze skądkolwiek, z prądu przemiennego zrobić stały można przy pomocy pojedynczej diody. Oględnie rzecz ujmując, z "magneta" masz mieć trigger - czyli wyzwalanie - czyli "czujnik wału",...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Mam Smarta fortwo 0,8 cdi z 2001 roku. Powiedzcie mi, gdzie jest czujnik położenia wałka rozrządu w tym aucie? Czujnik wału korbowego znalazłem, podłożyłem i nic lepiej. Po podłączeniu star diagnozy w parametrach widzę, ze w polu żadanie synchronizacji - jest komunikat "oczekuje". Natomiast to podłączeniu testera do takiego samego smarta ale, takiego...
Jak jest uszkodzone koło foniczne to może źle sczytywać obroty wału korbowego i może nie być synchronizacji.Bo musi sczytać z czujnika wału i wałka rozrządu jak w VW 1,9 TDI PD tu też jest synchronizacja.
Tak jak kolega pisał wyżej dobra diagnostyka. ludzie wymieniają jak jest błąd a nikt nie patrzy na wartości rzeczewiste. Jak sie zachowują czujniki położenia wału wałków po rozgrzaniu moze gubią rezystancję ? Zgaduj Zgadula
Witam nie ma sensu poprawiać fabryki! Załącz jeszcze foto statora -- - jeżeli jest jeden czujnik położenia wału i markery na jednej osi to wydaje się ,ze jest normalne CDI z wyprzadzaczem i cewką dwu biegunową dającą zapłon na początku lub końcu markera jednocześnie na dwa cylindry
Witam prosze o rade mam mercedesa 1.7 cdi a klasa 2001 rok 3 miesiące temu autko zaczęło mieć problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku. Silnik mieli a nie może zaskoczyć po kilku próbach odpala. Na komputerze pokazało błąd czujnik położenia wału. czujnik został wymieniony 3 miesiące temu na nowy a błąd skasowany. I nagle po tym czasie problem wrócił...
Witam. Pozwole sobie podłączyć się pod temat. Ja mam problem opisywany przeze mnie w innym temacie tzn. auto po nocy za pierwszym razem długo kręci zanim odpali. Jak już odpali to cały dzień pali od strzała.Wymieniłem wtryski, świece żarowe, odmę, sterownik świec żarowych, zawór ciśninia paliwa na listwie CR, filtr paliwa 2 razy i dalej to samo. Dzisiaj...
Rownie dobrze może to być dowolny inny czujnik albo element mechaniczny. Szanse masz równe, więc czy bez diagnozy wymienisz czujnik wału czy dowolny inny i tak strzelasz na ślepo. Podłączyć star diagnosis, posadzić kumatego diagnostę na fotelu pasażera i niech prześledzi live-Data w czasie jazdy.
Przyczyn może być kilka ale wygląda na to że skończył żywot czujnik temp. silnika, czujnik położenia wałka lub wału które to pod wpływem temp. potrafią objawiać uszkodzenie. Ale to najlepiej stwierdzić po podłączeniu do komputera , jeżeli wywali błąd wtedy w przybliżeniu można interpretować gdzie jest problem. Jednak zacząć trzeba od sprawdzenia szczelności...
Witam Niestety każda dobrze wykonana naprawa zaczyna się od poprawnej diagnozy i to ona jest podstawą działania. Powstaje pytanie dlaczego turbina została zregenerowana ? Przecież z tego co mówisz moc była dostępna do czasu przejechania wspomnianych 7km ? Wydaje się że coś nabiera temp. i jak się nagrzeje odcina turbo. Proponuję zrobić porządną diagnostykę,...
wiec moim zdaniem do sprawdzenia czujniki polożenia wału, wzniosu iglicy,położenia wałka pompy wtryskowej bo z tego co pamietam w vp 44 jest
Na zdjęciu powyżej: żółta cewka zasila cdi- koło 50V AC przy kopnięciu, czerwona to czujnik położenia wału (impulsator) ok 5V AC jw Jeśli nie ma tych napięć, to padła któraś z cewek, jak są ale nie ma iskry, to moduł
Między magnesem a łańcuchem. Stojak pod czujnik halla opiera sie właśnie o tą ścianke Koło magnesowe może być założone na wał tylko w jednym ustalonym położeniu?
OK , dzięki za poradę , sprawdzam wszystko co mogę i tu mam pytanie , czujnik położenia wału może mić coś wspólnego z tym błędem i czy świece żarowe mogą mieć coś do tego (bo mam też błąd świec żarowych)
Witam,samochodzik jak w temacie,szanowni koledzy trafił mi dziś na warsztat z powodu:niechce zapalić,po wstępnym rozpoznaniu kontrolka świeć żarowych świeci (dodam że już świeciła od kilku miesięcy ale jeżdzono tym samochodem bo odpalał bez problemu) po sprawdzeniu świec okazało sie że jedna ma zwarcie,po odłączeniu tej świecy dalej nieodpala, oraz...
Jeśli ma kolega oryginalny zapłon na przerywaczach i cewki, to bym proponował podmienić i zobaczyć, czy problem nadal występuje. Druga opcja, która mi przychodzi na myśl, to fakt, że w oryginale są dwa przerywacze i każdy ustawia się z osobna, natomiast Vape ma jeden czujnik położenia wału, na podstawie którego generuje iskrę. Wystarczy, że wał będzie...
Witam. Posiadam Mercedesa w203 z silnikiem 2.2 cdi 143km Ostatnio mam problem ponieważ auto jak jest ciepło odpala i po około 10-20sekundach gaśnie potem długo na rozruszniku zapala i jest już ok jeździ ma moc, postoi trochę i znowu to samo. Znajomy mechanik podpinał pod komputer i żadnego błędu nie wykazało. Zawór zwrotny paliwa zrobiony i nic to nie...
jeszcze jedno pytanie czy cewki zapłonowe dzielą się na AC i DC tak jak moduły CDI . cewka która siedziała w instalacji AC zadziała w instalacji DC Dodano po 5 moduł DC CDI prożba o pomoc w podłączeniu.czujnik położenia wału wychodzi z niego dwa przewody gdzie podłaczyc drugi . z cewki zapłonowej tez dwa zielony i czarny który gdzie https://obrazki.elektroda.pl/2916154400_...
Witam, mam też Vito ale 113, benzyna i mam podobny taki sam problem, nieodpala Na ciepłym silniku, wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, cewki zapłonowe, świece, filtr paliwa przy zbiorniku, jak jest zapalony, to silnik pracuje prawidłowo i też jeździ, ale jak jest rozgrzany to boję się gasić, bo mogę nieodpalić, ostatnio to już teraz cały czas,...
No więc impuls idzie jeden na jeden obrót wału, a pobieram go na drodze z czujnika w magnecie a układem CDI. Próbowałem wziąść impuls na drodze i układu CDI a cewką ale obrotomierz nic niepokazywał. Czy do się przerobić ten licznik aby pasował do mojego 1 cylindrowego 4 taktowego silnika. Albo zrobić nawy układ wykorzystując części z tego licznika i...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Aprilia RS 50 z 95 roku,silnik Minarelli AM5,dwusuwowy,jednocylindrowy,chłodzony cieczą. Zapłon jest realizowany przez moduł CDI oraz czujnik położenia wału. Cylinder seryjny,gaźnik został wyregulowany,po prostu po założeniu wydechu zaczęła się wkręcać do 12 tyś obr,wcześniej do 9 tyś się kręciła. Musiałem także wymienić świecę z powodu wyższej temperatury...
Pierwszy schemat to TCI. Drugi to CDI. Oba wyzwalane przerywaczem. Poczytaj coś o tych skrótach. W twojej sytuacji można zastosować tylko CDI (braki pradu!). Dodatkowo musisz wymyślić jakieś zasilanie dla uP, czujnik położenia wału (np. impulsator ze skutera lub cewkę przekaźnika) oraz .... algorytm sterownia tym "cyrkiem". :D Także sporo pracy przed...
podłączyłem na krótko CDI i niestety poszedł z dymem (2 sztuki) :) a) okazało się że masa jest słaba więc zielony dałem do AKU - b) zasilanie CDI nr 2 dałem do AKU+ ( i to mógł byc mój błąd) Zmierzyłem cewke ima 0,6 om - trochę mało , może ktoś zmierzy swoją ? Ustaliłem 1. kable czerwono czarne z alternatora/iskrownika to zmienne czyli powinno iść do...
Kolego, wyjaśnił byś jeszcze raz problem , czy gaśnie i po ponownym włączeniu rozrusznika odpala? czy też gaśnie i nie da się go odpalić bo rozrusznik nie kręci? Pytam bo jest w tym temacie trochę za dużo nieprecyzyjnych informacji. Jak gaśnie podczas jazdy i nie odpala przez brak reakcji rozrusznika, to problem ewidentnie po stronie elektrycznej możliwe...
Czujnik A położenia wału korbowego - usterka Według CDIF 2
Vito 108 CDI 1999r. Może znajdzie się Ktoś kto miał taki lub podobny problem i spróbuje mnie na kierować na odnalezienie usterki. Więc problem wystąpił nagle, dojechałem na parking, zgasiłem auto, poszedłem do sklepu, wracam, odpalam i przy dodaniu gazu auto gaśnie... Ok miesiąc wcześniej pojawił się problem nie dało się przekroczyć 3000 obr/min, po...
Hejka Na podstawie opisu usterki wydaje się, że problem może leżeć w sterowaniu zapłonem. Wyłączenie kluczyka na 30 sekund pozwala na krótkotrwałe usunięcie problemu, ale nie rozwiązuje go na stałe. Możliwe przyczyny takiego zachowania skutera to: Uszkodzony regulator napięcia - jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to powodować nieprawidłowe...
Witam Próbuje zbudować układ zapłonowy do silnika 4 t z lat 60-tych na bazie modułu PROG CDI .Przy zastosowaniu czujnika indukcyjnego urządzenie działa ale wystąpił pewien problem. Mianowicie przy prędkościach obrotowych poniżej 1500 obr/min żaden z czujników jakie testowałem nie jest wstanie wytworzyć sygnału o napięciu 2 v[moduł maże pracować od 2...
Witam, mam mercedesa w168 1.7 cdi z 2000 r. nie moge go odpalic. Wymienione wszystkie filtry, czujnik poiłożenia wału , oringi na regulatorze cisnienia paliwa, sprawdzone wszystkie wiązki od czujników silnika do kompa (każdy kabel łączy, nie przegryziony) , dobrze odpowietrzony. Zauważyłem tylko jeden problem , znika sygnał na kostkach wtryskiwaczy,...
Witam Mam problem z motocyklem marki moto Guzzi california Mianowicie dusi się po próbie przyśpieszenia obrotów silnika. Został sprawdzony przez mechanika i pod względem mechanicznym jest ok. Zasugerowano mi usterkę układu zapłonowego, czujnik położenia wału ktoś już niedawno wymieniał i problem nie znikł. Jednostka CDI przy tym modelu jest bardzo stara...
Mam podobny problem z mercedesem VITO, rocznik 2010 - wersja 110 CDI. Pompa kręci, wyskakuje błąd wtryskiwaczy - "P0685 przełącznik przekaźnika 87". Próbuję dojść, co się stało w nim. Stanął w trasie chłopakom i nie chce odpalić od tamtego momentu - dopiero dzisiaj się za niego wziąłem. Bezpieczniki, przekaźniki na pierwszy rzut oka są dobre. (at)EDIT:...
Jak nie będzie synchronizacji wał -> wałek to nie odpali trochę dużo tego ,albo gdzieś okablowanie poleciało albo któryś czujnik robi zwarcie na 5 V
podawana jest z akumulatora Zapłonów ,,bateryjnych" już się nie stosuje. Najczęściej jest to CDI (Capacitor Discharge Ignitron), gdzie z dodatkowego uzwojenia alternatora (magneta), napięcie kilkuset woltów jest podawane na moduł, ładując kondensator, a wyzwalanie iskry w GMP inicjuje czujnik halotronowy położenia wału. Też wewnątrz ,,magneta".
Mylisz się. Tak się dzieje w obydwu cylindrach Na jeden obrót wału w jednym. No właśnie w ułomności tego zapłonu CDI który ktoś zamontował, właśnie występują 2 zapłony na każdy obrót wału w każdym cylindrze :( . Tak rzecz jasna być nie powinno, ale tak ten zapłon ma. Bo jak inaczej może on działać na jednym czujniku oraz kiedy obie cewki WN są podłączone...
Co ty,o czym ty opowiadasz.obroty widzi ci dobrze,masz inny problem.Ja nie widzialem jeszcze auta zeby ukrecil 500 obrotow na rozruszniku,ponadto niewiem jakim cudem cdifa ci nie rozlancza.
Model na gaźniku czy na wtrysku? Jeśli na gaźniku, to często stosowany jest zapłon typu DC-CDI, który niestety potrafi się spalić gdy pojazd zostanie pozostawiony na włączonym zapłonie (ciągła praca przetwornicy). Jeśli na wtrysku, to jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem uszkodzenia przez pozostawienie na włączonym zapłonie (typ układu zapłonowego...
Witam, czytam ciągle posty i nie mogę dojść co może byc przyczyną, mianowicie ciągle gaśnie mi auto MB e klasa 2.2cdi 122km , gasnięcie się nasiliło wczesniej tylko rano 2 do 3 razy i później nawet 500km i nic, teraz naa 500metrów potrafi zgasnąć nawet 7 razy, wymieniłem przekaźniki, czujnik położenia wału, pompkę całą kompletną w zbiorniku, filtr paliwa...
Witam prosze o rade mam mercedesa 1.7 cdi a klasa 2001 rok 3 miesiące temu autko zaczęło mieć problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku. Silnik mieli a nie może zaskoczyć po kilku próbach odpala. Na komputerze pokazało błąd czujnik położenia wału. czujnik został wymieniony 3 miesiące temu na nowy a błąd skasowany. I nagle po tym czasie problem wrócił...
Moduł 5 pinów działają A cewkę to na ramie postaram się załatwić z tym pożyczonym modułem i wtedy sprawdzę i napisze co jest ;) Dodano po 34 A i bym zapomniał sprawdziłem wiązkę kabli od iskrownika. To wszystkie kable połączone kolorami oprócz białego i niebieskiego połączony był biały z niebieskim i niebieski z białym a jak przepiąłem biały do białego...
U mnie też ruszył dopiero po wymianie statora z cewkami. Wcześniej wymieniałem moduł CDI i cewkę WN z kablem i fajką i świecą - nic to nie dało. Dopiero po wymianie cewek przy kole magnetycznym ruszył. Cewki można pomierzyć omomierzem. Powinny mieć ok 200-300 Ohm do masy. Tam jest także czujnik położenia wału (czerwono-czarny przewód) i on powinien...
Witam. Chodzi mi o umiejscowienie czujnika wałka rozrządu (tylko nie czujnik wału błagam ;) )w "Mietku" z 2005r. Podobno znajduje się pod kolektorem dolotowym, ale nie wydaje mi się - rozbierać pół auta, żeby się tam dostać? :) Czy ktoś mógłby nakreślić jego dokładną lokalizację?. Najlepiej jakaś fotka lub rysunek. Kto przy tej klasie robi, to wie jak...
W chińskich quadach/skuterach/motocyklach 125 układ zapłonowy nie ma związku z układem ładowania. U Ciebie stacyjka służy wyłącznie do gaszenia silnika, tj. do zwierania pinu gaszenia z masą. Możesz jej wcale nie podłączać. Istotne jest natomiast połączenie odpowiednich cewek koła masowego do modułu CDI i modułu CDI do cewki zapłonowej. Z cewek magneta...
Sprawdź jeszcze oscyloskopem impulsy na czujniku obrotów wału korbowego i wałka rozrządu może któryś impuls szwankuje a czujnik elektrycznie jest sprawny. Brak impulsów z wału korbowego to brak jakiegokolwiek impulsu na wtryskach, natomiast brak impulsu z wałka rozrządu powoduje czasem 1-2 impulsy na wtrysku. Usterka powstała samoistnie czy może po...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Problem rozwiązany. Przyczyną była wadliwie wykonana podstawa czujnika położenia wału. Szczelina pomiędzy kołem magnesowym a impulsatorem była za duża. Wystarczyło rozpiłować otwory w podstawie, przysunąć czujnik w kierunku magneta, a w miejsce gdzie śruby mocujące przychodziły poprzednio wstawić część podkładki sprężystej by podstawa się nie przestawiła...
Na moje to tam jest zapłon typu TCI, w tamtych czasach raczej w wynalazki typu DC-CDI na szeroką skalę się nie bawili. Czujnik to prawdopodobnie halotron. Cewka moim zdaniem dawałaby kiepski sygnał przy takim pierścieniu. Jakby nie patrzeć, to gdzieś musiałby być umieszczony magnes. Aparat zapłonowy ma ręcznie regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu, czy...
Witam. Zabieram się za CDI do mojej WSK. Chciał bym to zrobić tańszym kosztem znalazłem iskrownik z magneto i czujnikiem od 4T a moduł od 2t i moje pytanie czy coś takiego mi zadziała? Podłączenie modułu to pikuś ale czy iskra będzie co obrót wału zależy tylko od modułu ? Cewkę mam. Jeśli to zadziała to jaki proponujecie regulator napięcia.
Dlatego proponowałem aby mrn_89 użył oscyloskopu dwukanałowego (ew. karty dźwiękowej) do sprawdzenia w którym momencie, w stosunku do chwilowego napięcia cewki ładującej, pojawia się impuls napięcia z impulsatora. Jaka ma polaryzację i kształt. Dalej namawiam go do wysiłku aby te pomiary przeprowadził i wyniki zamieścił na forum. Tym bardziej, że już...
czujnik wału boxer czujnik wału micra toyota czujnik wału
18650 tester przedluzyc kable odkamienianie zbiornik
reset drukarki epson klawiatura zasięg
Jak ustawić temperaturę zamrażarki Amica AZ2101P? Przełączniki na panelu zamrażarki Amica AZ2101P