Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
Piny we wtyce oczywiście dogiete ?? Możliwe przyczyny Okablowanie czujnika położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Czujnik położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Nieprawidłowy montaż Rozrządu w czasie rozrządu poza specyfikacją Usterka czujnika położenia wałka rozrządu (G40) Możliwe rozwiązania Sprawdź Okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu (G40)...
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
Wtyczka 294 to wlasnie wtyczka do sterownika.Masz racje, numery kabli sie zgadzajá, piny tezPamietaj jednak, ze czujnik walka rozrzadu to bardzo trwaly element w DAFie, i jezeli po wymianie masz dalej problemy, i nic nie znajdziesz w kablach, to duzo problemow powoduje to kólko z wystepami, z ktorego czujnik zczytuje sygnal o pozycji walka.bedác bardziej...
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
Na plaku silnik łapie, ale jakoś nie chętnie. Na plaku powinien lapac normalnie jezeli lapie kulawo na plaku to koniecznie rozrzad do sprawdzenia. Po podłączeniu komputera pokazało że jest przerwa w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu Jakim komuterem bylo czytane ? Jezeli jakims chinczykiem to moze byc przeklamanie i pokazuje blad braku zgodnosci...
Witam. 1.Tryb awaryjny wyświetla się z wielu powodów, dlatego najpierw podłączenie pod komputer. 2.W tym samochodzie jest tylko jeden czujnik położenia wałka rozrządu. Żeby go sprawdzić to pomiędzy 1 i 2 pinem 500 - 800 Ohm lub gaz do dechy i jeżeli nie przekroczy 4500 obr/min to czujnik uszkodzony.
Jak masz ten miernik z brzęczkiem to jeszcze możesz spróbować sprawdzić przewody ruszając nimi, bo nawet przy niewielkiej chwilowej zmianie rezystancji można usłyszeć zmiany tonu brzęczka. Wtyczka jest nierozbieralna.
tak jak kolega napisał rozrząd do sprawdzenia,brak synchronizacji
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Tak to są dane dla czujnika temp chłodziwa żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu trzeba posiadać oscyloskop.
No to jeśli po stronie elektrycznej wszystko jest wporządku i założone masz czujniki ORYGINALNE, a nie zamienniki chińskie to wina leży w ustawieniu rozrządu. Rozebrać i sprawdzić czy nic się nie przestawiło i czy nie ścieło jakiegoś klina.
Sygnał z czujnika wałka rozrządu jest poza zakresem , sprawdź ustawienie rozrządu . Wymiana tego czujnika wiąże się z regulacją ustawienia względem występu na kole , poeksperymentuj nie może być za blisko jak i za daleko .
O ile się nie mylę ,to na wałku rozrządu jest hall. twoim oscyloskopem możesz sprawdzić jego sygnał. Przebieg znasz. " _Π_" Jeżeli będzie prawidłowy,to znaczy że jest sprawny i tylko korelacja wchodzi w rachubę.
Egr, Czujnik położenia wałka rozrządu, przepływka. Podłączałeś pod kompa żeby sprawdzić błędy?
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Jakiś diesel, 2004 r., Astra F. Nie ma takiego auta/ silnika. Trzeba się domyślać w czym to bo nie potrafisz napisać. Ale znalazłem ,taki czujnik występuje ale w 1.7 CDTI . A tam jedyne co go może uszkodzić to odgięta blaszka na kole rozrządy albo przygięty wspornik czujnika. Co powinieneś sprawdzić . Po prosty sknociłeś robotę bo tego nie sprawdziłeś.
sprawdź rozrząd przypuszczam ze zerwał się klin na górnym kole częsta przypadłość tych silników
Jak wcześniej było niby ok a robiona głowica tyko, to albo zły czujnik albo złe koło. Bo nie wiem co jeszcze mogliby pozamieniać. Nic więcej ci nie podpowiem.
Blokujesz cały rozrząd.
Witam Zamówiłeś same koło czy cały uszczelniacz ? Wystarczy przełożyć koło z oryginalnego uszczelniacza. Ono jest wyjmowane. Turbo nie mam jak sprawdzić, bo jestem w pracy a po pracy lecę na drugi etat czyli remont.
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Może przeskoczył pasek rozrządu, chociaż to mało prawdopodobne... Powiedzialbym raczej, ze w C8 to jest tak wysoce prawdopodobne az niemal pewne. Zalecam sprawdzenie rozrzadu przed innymi badaniami. Pozdrawiam
Jesteś w stanie sprawdzić, czy oznaczenie tego czujnika to 6B905163A? Tak, jest to numer czujnika do silnika 1.6.
Klin jest sprawdzony na kole wałka rozrządu ,czujnik podmieniony na inny i wałka rozrządu i wału korbowego ,okablowanie sprawdzone , a co do tego jak napisałem o rozrządzie ,chodzi o to ze jak mam założona blokadę na wale korbowym to nie jestem w stanie naciągnąć paska rozrządu dokładnie na znak ale biorąc znaki z paska rozrządu pasuje idealnie ,a mam...
Czujnik położenia wałka rozrządu i rozrusznik do sprawdzenia
Rozumiem, że nie trzeba ściągać kół zębatych i sam to ogarnę. Musisz tylko ściągnąć osłonę rozrządu i masz dostęp do "otwieracza piwa". Co ciekawe kupuj tylko oryginał Siemens ponieważ to system simtec opracowany przez Siemensa i żadne zamienniki nie będą prawidłowo pracowały. I nie piszę tu o jakiejś chińszczyźnie ale o takich markach jak Hella, Bosch....
Najprędzej to ci kluczyk padł z tego kangura. Czujnik klucza to pętla immo. przy stacyjce i nie jest kodowana, wsadź starą bo też lubiły łapać przerwę. Podłączyć mądrzejszy diagnoskop i sprawdzić status immo. w parametrach ECM i UCH. Czujnika wałka rozrządu tam nie ma.
Tzn? Co w moich rękach?? jak nie wiesz co to jest i jak z tego skorzystać to się narobisz aby sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu. To prawidłowy faktyczny oscylogram ustawienia wału względem wałka .
Zajmij się na początek: P0341 - czujnik wałka rozrządu (aktywny) Sprawdzenie masy, zasilania oraz samego sygnału z czujnika. W razie potrzeby wymień czujnik.
Mam takie autko z silnikiem 2,4 i problem taki ze nie mozna odpalić silnika na dłużej jak 3s Odpala bezproblemowo wchodzi na 1000obr trzyma je i po 3s gaśnie, nawet jak dodam gazu to wkręci sie na 4000 i tez po 3s gasnie. Sprawdzone: - błędy ; błąd czujnika wałka rozrządu. - sprawdzone ustawienie rozrządu (jest na znakach prawidłowo) - wymieniony czujnik...
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
ad.1 orientujesz się może jakie powinno być napięcie na wtyczce i pomiędzy jakimi pinami? Ma być masa, i zasilanie 5v. Trzeci kabel to sygnał ,i nie wiem czy pull up czy pull down. Mając aż trzy piny to sobie chyba poradzisz co? ad.2 jak sprawdzić ten przebieg? Oscyloskopem.
dodatkowo wykonałem dziś test polegający na wykasowaniu błędów i odłączeniu kostki od czujnika. Po odłączeniu czujnika i zapaleniu silnika nie ma żadnych zmian w działaniu silnika oraz błędu - pojawia się ten sam co z podłączonym czujnikiem. Czyli masz czujnik uszkodzony i nie ma co się zastanawiać. Dla swojego spokoju, sprawdź, czy nie masz uszkodzonej...
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
Dziękujemy za wiadomość... :) Jesteśmy zasmuceni tą sytuacją...:( Współczujemy Ci bardzo... :cry: Wygląda na to, że program serwisowy także Ci się zepsuł... :?: Kto wie, czy żona nie zatkała Ci rury wydechowej abyś nie jechał na podwójnym gazie w poniedziałek do pracy po wczorajszym suto zakrapianym wieczorku :?: Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź...
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
Sprawdził bym bezpieczniki i czujniki wału i wałka rozrządu albo ich kable.
Sprawdź wtyczki od czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika położenia przepustnicy. Są identyczne i chociaż daleko od siebie to można się pomylić wpinając. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, może któryś strzelił. Pod maską też są bezpieczniki :)
Z prawej strony samochodu
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Czujnik wałka rozrządu podmieniony, rozrząd sprawdzony na blokadach i sprawdzony impulsator (to kółko z ząbkami). Wszystko jest OK. Po wykasowaniu błąd wraca jak obroty spadną poniżej około 1000 obrotów. Jakieś pomysły?
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
W pobliżu jednego z końców wałka.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
Napięcie spada bo masz zwarcie na lini zasilania 5v z ECU . Jak problem wystąpi odpnij pedał gazu wepnij miernik w kostkę i mierz napięcie. Odpinaj po kolei czujnik wałka , przepustnice i jakie tylko czujniki znajdziesz jak napięcie skoczy do 5v to uwalony czujnik. Jak nie zwarcie na kablach. U mnie w bse zwarcie robiła nowa przepustnica zamiennik....
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
a moze cos z czujnikiem bezwladnosciowym? odcina doplyw paliwa znajduje sie kolo bezpiecznikow z prawej strony
Cześć, Mam problem z silnikiem Deutz TCD 4.1 L4 w wózku widłowym. Zaczęło się od pojawiającej się migającej kontrolki świec żarowych i spadku mocy. Występowało to głównie podczas jazdy przy agresywnym puszczeniu pedału gazu. Aktualnie mamy już duży problem przy próbie uruchomienia wózka. Bez płaka nie podchodzimy. Odczytaliśmy błąd niskiego ciśnienia...
Witam kolegę. czujnik pin1 +5v ECU pin 98 czujnik pin 2 sygnałowy ECU pin 86 czujnik pin 3 masa ECU pin 108
Fajne to tłumaczenie masz... co to był za program? Sprawdziłem sobie ten błąd: 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction ...a czujnik G28 to czujnik prędkości obrotowej silnika, czyli czujnik przy wale korbowym, a nie przy wałku rozrządu.
Sprawdź lepiej czujnik wału korbowego i wałka rozrządu.
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Nie ma być.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Czy z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu powinien odpalić? Tak powinien ale będzie w trybie awaryjnym tak jak miałeś wcześniej, co do braku synchronizacji czyjników przyjżał bym się rozrządowi. Pozdrawiam
Masz do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury oleju; napięcie jest wyższe od dopuszczalnego.11180 to kod informacyjny dla układu emisji spalin i nie można go usunąć puki nie usuniesz usterek powiązanych z tym błędem lub zniknie sam po upływie 400 dni jeśli w tym okresie był nie aktywny.
To jest czujnik Halla
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Mam coś takiego jakbyś chciał.P http://obrazki.elektroda.net/5_122285528... http://obrazki.elektroda.net/88_12228552...
bo kostki sprawdzone mają przepływ, czujniki zmieniane również na nowe. Tak? To proszę podaj co tam niby było sprawdzone?
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
A więc pisz że chcesz sie dowiedzieć w którym miejscu jest czujnik.Tak, jest z tyłu głowicy nad wyjściem z czwartego cylindra. Wtyczka 3 pin.Zasilanie 5v,masa,i sygnał.
Po prostu tam gdzie zawory nie wystają poza płaszczyznę glowicy. Praktycznie wszystkim wystają przy pełnym otwarci zawora, nie przypominam sobie silnika bezkolizyjnego w oplu Dlatego pytam konkretnie który żeby sprawdzić i powiedzieć że masz rację że jednak ja się mylę
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
w końcu zrobione. Woda z podszybia zalewała filtr powietrza i górną wiązkę.Podłączony komputer pokazywał błąd zwarcia przepływomierza,czujnik pozycji wałka rozrządu,ciśnienia paliwa. Po uszczelnieniu podszybia i osuszeniu instalacji wszystko w porządku.
Zaostrzona wyprostowana sprężyna z elektromagnesu :)
Postaram sie to sprawdzić bo podczas sprawdzania kompresji silnik miał max 30 stopni, może to być czujnik stukowy, czujnik wałka rozrządu i masa innych czujników podobno
Czujnik położenia wałka rozrządu ewentualnie wału. Trzeba sprawdzić w parametrach. Dodano po 1 Zwłaszcza synchronizację tych czujników.
Chyba niestety jako komplet ! w/g Bosch 0 232 101 023 ale może warto spróbować coś podmienić ...pewno będzie taniej :D
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Szukaj koło rozrusznika zgnilizny w wiązce.
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Sterownik Simtec 1-22 2-4 3-2
Witam, samochód to Panda z silnikiem 1.1 LPG , silnik w wersji "ECO" Problem polega na tym że auto łapie błąd P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu- zakłucenia działania. Wymieniłem czujnik na nowy, problem nie znikł. Postanowiłem także sprawdzić rozrząd (specjalnie kupiłem do niego blokady) rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Problem nadal ten sam....
Do sprawdzenia ustawienie rozrządu wg. znaków, czujniki wałków rozrządu oraz korbowego powinny być zakładane tylko oryginalne w tych modelach.
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
A próbowałeś odpalać na odłączonym czujniku wałka rozrządu?
A czujnik generuje sygnał?
Witam Mam iveco 2018 2.3 po dostaniu tem 90stopni odcina go Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu pomogło na 200km problem wrucił znowu wymieniłem czujnik wałka rozrządu problem wraca wymieniony czujnik położenia wału problem dalej jest Co jescze sprawdzić?
P0341, nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu, na tym się skup, czy czujnik ma zasilanie i czy generuje sygnał
niby może byc czujnik położenia wału Na to wskazują objawy. Ale może to być też czujnik położenia wałka rozrządu. Komputer nie musi wyświetlić tego jako błąd. Masz w sumie dwie opcje - sprawdzenie czujników lub ich podmiana. Prawdopodobnie: 37841-PLZ-D00, 37501-PLZ-D00.
Ja bym jeszcze sprawdził dwa czujniki wałków/wału rozrządu - sprawdź czy na pewno są sprawne (miernikiem o ile się da) - instalacje też. I mam przeczucie, że jest problem z instalacją - tutaj jeszcze WSZYSTKIE punkty masowe do sprawdzenia.
Na moje masz padnięty czujnik wałka rozrządu dlatego nie możesz go wkręcić powyżej 4500 obrotów. Błąd błędem ale sprawdź to co napisałem.
Witam. Problem dotyczy laguny II 1,9 DCI. Sporadycznie auto przerywa-szarpie podczas przyspieszania. Ostatnio zdarza się że podczas normalnej jazdy silnik jakby przestawał działać na chwilę (1-3 sekundy), po puszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu ponownie samochód jedzie. Diagnostyka za pomocą CDIF wykazała błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu...
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Błąd 101,106,171,172 jest spowodowany jedną usterką, Doczepić się trzeba P0106 czyli czujnika na kolektorze ssącym, lub szukaj nieszczelności w dolocie, błąd mieszanki (171i 172 )masz właśnie przez nieszczelność dolotu lub uszkodzenie tego czujnika (sprawdzić piny w wtyczce) . Błąd P0016 to błąd wałka rozrządu (brak synchronizacji z wałem. przyczyny:...
A co to za błąd opis jest? Czy jest to błąd obwodu czy sygnału? Jak sygnału to najprostszym rozwiązaniem jest oscyloskop. A jak nie to raczej trzeba ręcznie sprawdzić ustawienie.
Błąd pojawia się od razu po zapłonie, po wykasowaniu wraca od razu. Skoro pompa została kompleksowo zregenerowana to raczej nie powinna być jej wina? Ma ktoś może w takim razie schemat pinów pompy aby wiedzieć które piny odpowiadają za owy czujnik i można je było sprawdzić?
czujnik czujnik wałka rozrządu czujnik wałka rozrządu p0341 czujnik wałka rozrządu passat
komputer audio synchronizacja bester regulacja prądu pomiarach rezystancji izolacji
książki elektryka książki elektryka
LiitoKala Lii-600 – czy rozpoznaje ogniwa NiMH i NiCd? Funkcje ładowarki, algorytm ładowania Nissan Qashqai J10 J11 J12 – połączenie bocznej poduszki fotela kierowcy z taśmą zwijaka, diagnostyka SRS