W dieslu tempomat jest funkcjonalnościa realizowaną przez sterownik silnika. Pospawdzaj najpierw podłączenia do przycisków sterujących, do czujnika wciśnięcia sprzęgła, do czujnika świateł stopu. Aha, z ABSem może mieć tyle wspólnego, że bierze z niego sygnał prędkości pojazdu. W niektórych autach tempomat przy niedziałającym ABSie nie będzie działał.
Na schemacie masz takie elementy, jak wyłącznik stopki bocznej (side stand switch), czujnik biegu neutralnego (neutral switch), czujnik wciśnięcia klamki sprzęgła (clutch switch). Musisz zewrzeć ze sobą czujnik biegu neutralnego, czyli luzu lub czujnik wciśniętej klamki sprzęgła Inaczej moduł widzi zapięty bieg i nie da się odpalić. Ten stan kasuje...
Problem jest w tym na dolnej skrzyni czyli biegi 1,2,3 na nich zmienia połówki jest jak należy natomiast największy problem jest na dużej skrzyni mając bieg nr 6 nie zmienia połówki na biegu nr 5 czasem jest ta połówka czasem nie No to jest problem, bo układ połówek nie ma NIC wspólnego z dużą i małąskrzynią. Jet ślepy i nie ma wglądu na to jaki jest...
Witam ponownie, problem jest dalej. Jeżeli ktoś posiada to proszę o podanie Pinouta sterownika ESP (00518045980 02033 ESP ) sprawdzę przejścia miernikiem od czujnika do pedałów. Może w układzie występuje jakiś przekaźnik albo inny warunek co powoduje działanie świateł stop? A i czy w ESP bierze udział czujnik wciśnięcia sprzęgła? Błędy jakie mi wyrzuca...
Zależy od rozwiązania, Zgadzam się z tym. Nie ma obowiązku aby było to czy inne rozwiązanie (wciśnięte bądź nie sprzęgło przy uruchamianiu silnika). Jeżeli są czujniki wciśniętego sprzęgła to oba rozwiązania są możliwe. Prawdopodobnie zależy to od ustawień komputera zmienianym zapewne odpowiednim programem lub nawet z poziomu obsługi. Szczegóły zna...
Jeżeli przepustnica jest na linke (tzn klasycznie) to do tempomatu potrzebne jest osobne urządzenie. W Omegach B to jest jedna puszka z częścią mechaniczną i elektronicznym (mikroprocesorowym) układem sterującym. Do nabycia na alledrogo za 50 - 70 PLN. Z tego "sterownika tempomatu" wychodzi linka którą podłącza się równolegle do istniejącej liniki gazu...
Czujnik wciśnięcia sprzęgła piszesz dobry, a ustawiony dobrze (wyciągniecie grzybka) i komputer odczytuje wciśnięcie? ja akurat przerabiałem odwrotną sytuację w lagunie 2, czyli nie było sygnału odpuszczenia sprzęgła, winny był właśnie wspomniany grzybek, który wcisnął się za mocno.
Sprawdź czujnik wciśnięcia sprzęgła, sprawdź, czy działają światła STOP i podłącz pod VAG. Ok posprawdzam. Tylko jakbyś mógł to napisz gdzie jest ten czujnik wciśnięcia sprzęgła?
czasem padają czujniki wciśnięcia sprzęgła, można go po prostu pominąć (zewrzeć te 2 kable) ale najpierw trzeba sprawdzić czy na krótko odpala, czyli zwierając śrubokrętem/kablem w rozruszniku między głównym plusem -> najgrubszy kabel co dochodzi od + akumulatora, do sterowania rozrusznika czyli cienkiego kabelka rozrusznika. jeśli wtedy kręci to...
Rozwiązaniem była wymiana uszkodzonego czujnika wciśniętego sprzęgła. Znajduje się on nad pedałem sprzęgła tak jak czujnik wciśniętego stopu. I od tamtej pory auto śmigało bezawaryjnie.
Zależy jak masz rozwiązany gaz i czy masz czujnik wciśnięcia sprzęgła.
Nic mi więcej do głowy nie przychodzi poza tym, o czym wsponiałeś, że nigdy nie odpalał bez sprzęgła. Teraz też nie odpala. Jak sam pisałeś, cokolwiek uległo tam uszkodzeniu. Może przy okazji jakiś czujnik wciśnięcia sprzęgła?
Z tym rozjeżdżaniem wskazań, to wystarczy dorobić czujnik wciśniętego sprzęgła, wtedy wskaźnik podtrzyma ostatnią przed wciśnięciem sprzęgła cyferkę biegu, a po puszczeniu sprzęgła odczyta nową, i gra :).
Napisz lepiej z czym masz problem. Sądząc po kolorach przewodów, ta dioda służy w układzie zabezpieczenia rozrusznika przed uruchomieniem na włączonym biegu. Oddziela układ kontrolki luzu od układu rozruchu. Na luzie prąd sterujący stycznikiem przepływa przez tą diodę, przy włączonym biegu układ zamyka się przez czujnik wciśniętej klamki sprzęgła.
Bardzo możliwe że padł czujnik położenia pedału sprzęgła .
Podpiąć kompa (Planeta / Diagboxa oryginalenego, nic innego), zobaczyć błędy, sygnały, parametry. Podobny efekt daje np wadliwie działąjący czujnik wciśnięcia sprzęgła. Ale mogą być też i inne przyczyny. Tak samo jest na benzynie i na gazie ?
Czy masz czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła?
Witam, szukam opisu wyprowadzeń ze sterownika Simens SID 803. Auto nie schodziło z obrotów, okazało się, że nie ma podłączonego czujnika wciśnięcia sprzęgła. Po dalszych poszukiwaniach okazało się, że to automat przerobiony na manual.
Jeżeli to diesel, to tempomat jest "składnikiem" sterownika silnika. Do działaia potrzebuje kilku elementów zewnętrznych, jak manetka, czujnik wciśnięcia sprzęgła itp. Pewnie też trzeba aktywować tempomat w ustawieniach przy pomocy sprzętu diagnostycznego. Trzeba by spojżeć na schemat co to tam jest dokładnie.
Pedał sprzęgła wciśnięty podczas rozruchu ? Czujnik pedału sprzęgła sprawny ? Cokolwiek zdiagnozowane - chociaż "żarówką", pojawia się napięcie sterujące na elektromagnesie rozrusznika ?
A czy tam nie ma przypadkiem czujnika wciśniętego sprzęgła jak w Mercedesie?? jeśli sterownik "widzi" że sprzęgło wciśnięte to jest dokładnie taki objaw żeby nie "strzelić" ze sprzęgła przy wysokich obrotach, nie wiem czy w scenicu też jest taki patent ale wydaje mi się to możliwe. pozdr
A jakie auto ? Zakładałem tempomat z Oplowski (z benzynowej Omegi, Vectry B) do samochodów które go nigdy nie miały i działał poprawnie. Tempomat do szczęścia potrzebuje sygnału prędkości pojazdu (impulsów drogi), czujnika wciśnięcia hamulca (czyli podłączenie do świateł stop), 3 przycisków sterujących (z czego jeden normalnie zwarty) i czujnika wciśnięcia...
Sprawdź wszystko co napisałem. Inaczej dalej będziemy mogli robić losowanie... Jak masz taki czujnik wciśnięcia sprzęgła to go sprawdź. Sprawdź czy dochodzi napięcie do rozrusznika - jeżeli jest to masz problem z rozrusznikiem i wtedy można go rozebrać i wymienić zużyte elementy. Powodów może być dużo nawet pęknięty jakiś czujnik i dostająca się wilgoć...
Moje 6n2 nie ma czujnika od wciśnięcia sprzęgła. Muszę mieć rozpiskę, bo nie wiem czy kupować ten czujnik.
Trzeba się dowiedziec jaki to kod literowy silnika i popatrzeć na schemat. Jeżeli do sterownika silnika jest na schemacie dołączona manetka tempomatu to wtedy mozna zrobić "upgrade": dołożyć manetkę z przyciskami, czujnik wciśnięcia sprzęgła (albo zdrutowac na sztywno) i aktywować tempomat Techem. Jeżeli diesel z pompa mechaniczną czyli ga na linkę...
Czujnik sprzęgła "bierze udział w zabawie", i przy tempomacie i przy hamowaniu silnikiem. Wciśniecie sprzęgła dezaktywuje każdą z tych funkcji.
ten błąd związany niby z tempomatem to może być czujnik wciśnięcia sprzęgła (który jest używany równeż do tempomatu). Nie mam pewności czy w tym silniku czasem nie ma jakiejś kombinacji ograniczającej moc silnika gdy sprzęgło jest wciśnięte. Popatrz na schematy i zrób z tym czujnikiem porządek albo zmostkuj tak żeby symulował "sprzęglo puszczone". Najlepiej...
A jaki silnik ? A w/g instrukcji obsługi samochodu próbowałeś ? W astrach H chyba nie ma żadnego silnika z gazem na linkę, więc tempomat jest składnikiem sterownika silnika. Generalnie to tempomat do szczęścia potrzebuje manetki, czujnika wciśnięcia sprzęgła, i sygnału naciśnięcia hamulca - czyli ze świateł stop. Można sobie te czujniczki miernikiem...
zobacz czy zapala bez wciśniętego sprzęgła, jak nie to chlaśnij czujnik sprzęgłą
Po wciśnięciu sprzęgła zamyka się obwód w czujniku sprzęgła. Zewrzeć piny we wtyczce, jak odpali to wina switcha
Witam wszystkich. Przeczytałem wiele postów o tempomatach (na elektrodzie i nie tylko), mam jednak pytanie natury bardziej praktycznej. Czy w moim autku Seat Ibiza, są wyprowadzone już kostki do podłączenia tempomatu oraz czujnik wciśnięcia sprzęgła? Czy doposażenie samochodu w ten wynalazek wiąże się z ciągnięciem nowych wiązek przewodów? Jak powszechnie...
Jest jeszcze jeden pomysł. Czujnik prędkości podaje informacje do komputera sterującego silnikiem. Napewno chodzi o to że jak komputer zobaczy jakąś prędkość to prawdopodobnie zmienia sterowanie wolnymi obrotami. Sprawdż czy niema jakichś nieszczelności lub luzów w ukladzie sterowania wolnymi albo włąsnie czujnik wciśniętego sprzęgła (jak już koledzy...
Witam Biały-brązowy: +12V (dochodzi z Junction box przez bezpiecznik Ign) Zielono-czarny: wejście sygnałów z czujników: rozłożenia stopki, biegu jałowego, wciśnięcia dźwigni sprzęgła Czarny-czerwony: wejście sygnału naciśnięcia przycisku startera Szary: +12V przez wyłącznik zapłonu Pozdrawiam
Nie rozumiem o co ci chodzi. Ale wróćmy do tematu, ile może kosztować u tunera przekodowanie Ecm bo raczej tam trzeba zmienić kodowanie ,( a nie np w modulatorze abs który odczytuje prędkość kół )? Komp ECM jeśli chodzi o działanie tempo - do prawidłowego działania (oprócz tego co zazwyczaj w silniku dci) co potrzebuje ? oprócz czujnika wciśnięcia sprzęgła,...
Stacyjka sprawna, przełącznik start/stop sprawny, w parametrach pomiarowych testerem diagnostycznym dobrze rozpoznaje pozycje guzik wciśnięty, guzik zwolniony Czujnik wciśnięcia sprzęgła też sprawny, sprawdzony na stole a do tego kontrolka na przycisku start/stop zmienia kolor z pomarańczowego na zielony po wciśnięciu pedału Immo ma zasilanie bo po...
Przepustnica na linkę czy sterowana elektronicznie ? Jeżeli na linkę to jest osobny sterownik do tempomatu z własną elektroniką. W tym przypadku trzeba ze schematem posprawdzać połączenia, zasilania, czujnik wciśnięcia sprzęgła (jeżeli manual) itp Jeżeli elektronicznie to tempomat jest funkcjonalnością sterownika silnika. W tym przypadku trzeba by podłączyć...
Nie wiem dokładnie co steruje tym czujnikiem(mechanicznie), czy wciśnięty/zwolniony pedał sprzęgła, czy "wbity" bieg. Ale chodzi o to aby nie móc włączyć rozrusznika gdy ciągnik jest na biegu. Co pamiętam, to w obu ruskich ciągnikach (jumz i władymir)jakie użytkowaliśmy obie blokady były odłączone/wyrwane. Często była potrzeba pomóc rozrusznikiem przy...
Koledzy mam Steyr 9145 i mam Blad EB czyli czujnik sprzegla. Wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg i odrazu wyskakuje błąd EB i nie ma jazdy chociaż, że bieg siedzi. Na moim czujniku jest nr 9123400010 czyli ktoś go kiedys zmieniał. Nie mogę odnaleźć podobnego. Wie ktoś jaki może zastępować ten mój? https://obrazki.elektroda.pl/4593932700_...
Nie wiem czy te błędy mają związek z usterką ale: P0704 - błąd czujnika załączenia sprzęgła (wciśnięcia pedału sprzęgła) P1105 - niespójność sygnałów czujników ciśnienia atmosferycznego i ciśnienia doładowania P0105 - za niski sygnał czujnika ciśnienia doładowania
lepiej jak silnik zgaśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła ... a masz w samochodzie zamontowany czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła? jak będzie trzeba, to na dwa dni przyjadę Warto specjalnie wracać? Twój Nissan Primera WP11.144 z 2000 roku jest chyba warty w Norwegii tyle, ile kosztuje paliwo (tam i z powrotem) do Polski.
Nic szczególnego tu nie napisałeś. Silnik odpala bo sterownik widzi wciśnięte sprzęgło. Czujnik jest nad pedałem. Wysprzęglik jest między skrzynią a tarczą. Sprawdź bo może gdzieś masz nieszczelność i wyleciał płyn. Próbowałeś cofnąć pedał ręką?
Witam Po wciśnięciu czujnika pedału sprzęgła przepala się bezpiecznik oświetlenia wewnętrznego auta. Czujnik jest sprawny, sprawdzałem na nowym, taka sama sytuacja. Co może być przyczyną, może ktoś zna rozwiązanie. Samochód: Hyundai i40, 2012 rok, benzyna. https://obrazki.elektroda.pl/8302794000_...
Sprawdzałem , widzi sprzęgło po wciśnięciu pokazuje 85%
Można by w sytuacji przedsatwionej przez elektrit zastosować jakis czujnik wciśniętego pedału sprzęgła i w tym momencie na wyświetlaczu pozostałby bieg na jakim jechaliśmy poprzednio. Gdy puścimy pedał "komputer" przeliczy i wyświetli. Ewentualnie podczas wciśniętego sprzęgła mógłby jakis inny znaczek wyświetlać.
Witam. Mam nadzieję że piszę w dobrym dziale. Zachciało mi się zrobić prymitywny tempomat do samochodu. 4 czujniki(wciśnięcie sprzęgła, hamulca, gazu i pomiar prędkości), 1 silnik krokowy(do sterowania gazem), 1 guzik i US kontrolujący to wszystko... Zasada działania miałaby być prosta: Jedziemy z ustaloną prędkością, zdejmuję nogę z gazu i szybciutko...
jeżeli chodzi o temperaturę jaką pokazuje czujnik to pokazuje temperaturę otoczenia. Nie przyglądałem się zbytnio za innym czujnikiem ale jest w tym samym miejscu jak w starym modelu na 2 piny. Dzisiaj sprawdzę ten czujnik bo był zapisany błąd tylko tego czujnika. Ale podejrzewam, że jest tak jak napisał kolega PITERRR, bo cały czas się "drze" o ustawienie...
Witam, miałem kiedyś Hyundaia (benzyna) który miał zamontowany czujnik uniemożliwiający włączenie rozrusznika bez uprzedniego wciśnięcia sprzęgła.
no to może ten czujnik sprzęgła , że wciśnięty ?
Ogólnie to się dzieją cyrki, na początku tylko ze światłami tak się działo dlatego tam szukałem usterki, później nawet po wciśnięciu sprzęgła (tam jest czujnik który umożliwia odpalenie po wciśnięciu) robiło się takie zwarcie .
Sprawdź czujnik pedału sprzęgła i kable do niego.
Przecież masz złe napięcia przy puszczonym i wciśniętym pedale sprzęgła, 0,9V to nie 0,5V. Ustaw czujnik jak w manualu.
Miałem tak samo w swojej a4 problemem był czujnik położenia pedału sprzęgła który odpowiada za odcięcie dopływu paliwa u mnie czujnik był uwalony i obroty potrafiły nawet wzrosnąć po wciśnięciu sprzęgła po wymianie i adaptacji przepustnicy problem odszedł w niepamięć koszt takiego czujnika jest niewielki bo około 30-50zł ale wcześniej warto go wyjąć...
Zarówno nad pedałem sprzęgła jak i hamulca są czujniki wciśnięcia ( podobne jak przy wieńcach fonicznych przy piastach kół do ABS) kasują one podtrzymanie tempomatu. Skoro wciśnięcie sprzęgła powoduje błąd to być może blaszka nad czujnikiem monitorująca położenie pedału jest nieco odgięta (na granicy zadziałania), być może wiązka, kostka do tegoż czujnika.
Czujnik ma dwa obwody ,jeden na światła drugi do sterownika ,po wciśnięciu ma być 011.W aso nie jest drogi ,tylko niech dobiorą po vin bo były zmiany.Przy montażu pedał nie jest wciśnięty ! Bzdura pierwszy bit odpowiada za czujnik pedału sprzęgła (1- wciśnięty) dwa pozostałe są od czujnika pedału hamulca i maja się zmieniać x01 i x10 (010 to stan nie...
To może zacznij od tego czujnika.
Ja ostatnio robiłem stilo, i tam też na kompie pokazywało non stop wciśnięte sprzęgło. Jak się okazało po wyjęciu czujnika, trzpień został wciśnięty na siłę i nie wychodził z czujnika. Wystarczyło włożyć czujnik przy wciśniętym sprzęgle i samoczynnie się podstawił. W stilo włącznik STOP i czujnik sprzęgła to dwa identyczne czujniki o identycznym działaniu....
Bezpiecznik nr 33 jest na miejscu i napięcie 12V dochodzi do czujnika sprzęgła i jest przekazywane z powrotem drugim kablem. Po wciśnięciu sprzęgła obwód jest przerywany. czyli do tego miejsca wszystko działa... szukam dalej
Napraw czujnik sprzęgła. Przecież tam powinny być dwa. I nie że coś tam widzi że sprzęgło jest wciśnięte. Musi to widzieć nie tylko ECM silnika ale też UCH itd. Tak że zajmij się czujnikami sprzęgła.
Nie mam serwisówki, ale czujnik będzie ok. Sprawdzał ktoś czy po wciśnięciu sprzęgła ginie napięcie na dużych elektrozaworach? Jeśli ginie to usterka będzie najpewniej mechaniczna.
Czujniki sprawdzone, komputer diagnostyczny był podlaczony i przy każdym wciśnięciu sprzęgła sygnały przechodziły dalej do uch(nie wiem jak się to nazywa dokładnie) z dwóch czujników.. Dolny czujnik rozlacza a górny załącza, po wciśnięciu sprzęgła A przebieg aktualnie to ok 113tys Jutro będę dalej probowal wskrzesić megi Dzięki za podpowiedzi
Czujnik pedału sprzęgła masz bardzo głęboko schowany(wysoko) tuż przy ściance grodziowej silnika, poszukaj dobrze. Masz komunikat wciśnij sprzęgło by uruchomić?
O ile mnie pamięć nie zawodzi to w wersji z tempomatem jest jeden czujnik ale czteropinowy(zwierno-rozwierny, przy puszczonym pedale sprzęgła jedna para pinów zwarta, druga rozwarta, po wciśnięciu odwrotnie)
No wreszcie ruszyło. (at)web69 dzięki że zacząłeś, ale to nie to. Może taka podpowiedź - usterka nie jest naturalna. Oraz druga podpowiedź : -pedał sprzęgła zwolniony - tester pokazuje "OFF clutch" -pedał sprzęgła wciśnięty - tester pokazuje "ON clutch" -pedał sprzęgła wciśnięty do oporu - samochód normalnie odpala. -czujnik hamulca - wg testera i w...
Może mieć czujnik sprzęgła i będzie miało znaczenie.
Ten czujnik odpowiada za pedał sprzęgła. Jeśli będzie uszkodzony nie będzie działać tempomat. Sprawny powinien rozłączać tempomat po wciśnięciu sprzęgła.
Przekaźnik, sterownik, ewentualnie czujnik sprzęgła, ale wtedy powinien być komunikat na desce "wciśnij sprzęgło. Nie chciało im sie, ponieważ teraz mechanicy rzadko naprawiają alternatory i rozruszniki. Od tego są wyspecjalizowane firmy, które kompleksowo regenerują i dają na to gwarancję.
cdi czy edc15 Masz w tytule 1.9DCI, logiczne, że ma EDC15C3, zresztą mówił, że komputer widzi kiedy sprzęgło wciśnięte, a kiedy nie. Już mówiłem o tym czujniku 3 razy, mam nadzieję, ze go odłączałeś? Przypominam, że sprzęgło ma 2 czujniki,
Witam. Pytanie techniczne odnośnie Fiata Ducato 3.0jtd na sterowniku edc16c39. Mechanik przerobił "automatyczną" skrzynie na manual efekt samochód nie wkręca się powyżej 3k obrotów. Ecu widzi cały czas wciśnięte sprzęgło pytanie czy jak dorobię instalacje i zamontuję czujnik sprzęgła, zobaczy wciśnięty pedał to sam się przełączy na manual? Fiatecuscan...
Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, jeżeli będzie widział wciśnięte cały czas sprzęgło to może ograniczać obroty.
P2299 - wszystkie 3 pedały na raz. Włączony pedał hamulca, pedał sprzęgła i jeszcze na gaz naciskany. P1521 - czy nie przypadkiem w czasie przyśpieszania nie został wciśnięty pedał sprzęgła? Sprawdzić czujnik nad pedałem czy pracuje, czy jest poprawnie zamontowany.
w rezultacie nadal auto nie wkręca się powyżej 3 tys/obr. Co co może być ?? obstawiać DPF ?? Na postoju to normalne, jak wciśniesz sprzęgło (jezeli czujnik sprawny) wkręci się więcej.
Już doszedlem co sie działo z trafikiem (jeśli kogoś to interesuje): jedną z przyczyn był liść który dostał się do rury doprowadzającej powietrze do przepływomierza i zasłaniał czujnik tegoż przepływomierza. Gdy wcisnąłem sprzęgło liść opadał i na chwile samochód zyskiwał moc, potem znowu sie podnosił i przysłaniał czujnik. Poza tym dwie świece spalone....
A na poczatek sprawdź czujnik biegu jałowego .
Na postoju czy tez z wciśniętym pedałem sprzęgła (na tym pedale też jest czujnik) nic nie sprawdzisz bo wtedy masz tryb ograniczenia momentu obrotowego. Z opisanych przez Ciebie objawów wynika ewidentna nieszczelność. Najprawdopodobniej problem leży między turbosprężarką, a kolektorem dolotowym. Możliwa jest tez nieszczelność uszczelki pod kolektorem...
Pardon, zapomniałem zamknąć tematu. Wymieniłem czujnik sprzęgła, był uszkodzony bo VCDS pokazywał cały czas wartość 1, mimo że sprzęgło nie było wciśnięte. Tempomat działa, Dziękuję za pomoc
Nie wiem czy wszystkie, ale najczęściej jest przy klamce sprzęgła mały czujnik. Jeśli masz zapiety bieg, ale ten czujnik uważa że NIE wcisnąłeś sprzęgła, to wtedy na biegu nie odpalisz. Aby to sprawdzić, po prostu weź multimetr na pomiar oporu/rezystancji (ohmy), odłącz wtyczkę do tego czujnika i podepnij kable diagnostyczne multimetru. Zależnie od...
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie mojej Hanki :) podobno wersja amerykańska ma jakiś czujnik czy zabezpieczenie ktore polega na wciśnięciu sprzęgła. Że bez tego nie odpali. Mógłby ktoś coś wyjaśnić bardziej? Jestem laikiem jak chodzi o samochody. Silnik jest 4cylindrowy 16 zaworowy
Jedyne co już zostało to mechanik i podpięcie pod komputer.. Po ciśnięciu tego START nic nie pyka cyka gaśnie 0 reakcji ? Powinien odpalić po wciśnięciu sprzęgła albo ma uszkodzony czujnik i nie widzi ze jest wciśnięte a automat nie działa z powodu błędów, ale to już jest wróżenie z fusów. Jedz do mechanika i pod komputer bo niedługo będzie ci się śniło...
Witam! Czy były sprawdzane połączenia na elektrozaworach (listwa z przekaźnikami) oraz 2 czujniki na przekładni planetarnej w okolicy cylindra włączającego. Jaki jest czujnik na wybieraku: Puszka z 1 grubym kablem czy 4 czujniki mechaniczne? :idea: Często siada właśnie czujnik położenia wybieraka (zbudowany z 5 czujników Halla w jednaj obudowie. Pasuje...
Sprawdziłbym czujnik pedału sprzęgła i hamulca, bo tempomat wyłącza się, gdy wciśniesz sprzęgło lub hamulec.
Przepraszam, że to tak długo trwało. Powodem była wadliwa instalacja, brak sygnału z czujnika sprzęgła. Temat kończę i wszystkim dziękuje.
Zacznę tak - O2 - skrót dla Octavii 2, VCDS - jest to interfejs diagnostyczny do samochodów z grupy Volkswagen (Audi, Seat, Skoda) - więcej znajdziesz na necie. Co do komputera i tempomatu - wszystko zależy od modułu pod kierownicą. Istnieją 3 warianty: Lowline - nie obsługuje niczego - taki najprawdopodobniej masz ty Midline - obsługa manetki komputera...
A więc po kolei: Fajny projekt. W jakim motorze to zamontowałeś ??? Suzuki RG80 Na filmie na tym wyświetlaczu praktycznie nic nie widać, chyba że ja jestem ślepy, moim zdaniem pomógł by tutaj czerwony filtr, poprawił by się kontrast. Na filmie może nie widać. Kręcone aparatem itp. W rzeczywistości było dużo lepiej. Nawet w środku lata, przy maksymalnym...
Czujnik neutralnego ma wyłączać tempomat jak wbijesz na luz - żeby obroty nie skakały do góry, podobnie jak wciśniesz sprzęgło lub hamulec.
To jest standardowy zestaw kontrolek każdego auta - moim zdaniem nic tu nie ma niewiarygodnego. Za nieodpalanie (brak jakiegokolwiek dźwięku) często może być odpowiedzialny jakiś czujnik - np., wciśnięcia hamulca, sprzęgła, albo coś pod maską - jak zamknąłeś to cała komora się wzruszyła i może coś puściło sygnał dalej. Po zawieszeniu się szczotek także...
Kiedyś miałem uno gasło po wciśnięciu sprzęgła- luźny czujnik halla, W tym unie jest moduł w aparacie czy czujnik na kole pasowym lub zamachowym? Czasamai pada czujnik halla umieszczony w aparacie i są podobne objawy - raz jedzie raz nie
Mało prawdopodobne, sprawdź okablowanie, i wężyki, czujnik sprzęgła. Na wciśniętym sprzęgle nie wkręcisz silnika powyżej 3 tyś. Albo ktoś już grzebał w programie. Dodano po 1 Aha... Jeśli byś się mógł dowiedzieć był bym wdzięczny... Pozdrawiam i Wesołych świąt! Mogę ale to dopiero po nowym roku, aktualnie kolega ma urlop, do stycznia :) Pozdrawiam i...
Przypuszczalnie uszkodzony czujnik ciśnienia czwartego biegu. Są cztery koło siebie po prawej stronie ciągnika pod kabiną. Wciśnij pedał sprzęgła i poczekaj ile razy mrugnie kontrolka z symbolem w postaci trybika. Jak 5 razy to przypuszczalnie czujnik uszkodzony. Możesz podmienić miejscami czujniki i sprawdzić, są jednakowe.
jeśli masz czujnik położenia pedału sprzęgła to go sprawdź.
Dzisiaj wyciągnąłem czytnik kart bo myślałem że jest tak jak w laguna 2 ale tutaj jest tylko jeden ten języczek który załącza i jest ok czujnik sprzęgła wydaje się też ok bo jak jest na biegu to pisze wciśnij sprzęgło a jak na luzie to komunikatu brak czyli zostaje podpięcie pod kompa
A masz czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca?
W moim przypadku przewód przerwany był zaraz za "bananem" w głównej wiązce na wysokości koła. Trochę na farta, ale znalezione. Dziękuje jeszcze raz za schemat. Wcisnąłem "pomógł".
Proponuję jeszcze sprawdzić czujnik na pedale sprzęgła bo tak kojarzę że na wciśniętym sprzęgle kręci do 3 tys jakby bez turbo tylko to nie pasi że jak się na grzeje jest ok
Witam. Na wstępie chciałbym prosić o manual do skrzyni biegów lub jego sterownika, ew. schemat podłączenia sterownika. Otrzymałem sam sterownik do sprawdzenia. Otrzymałem informacje przez trzecią osobę, że po pół godziny ciągnik się zatrzymuje i nie można ruszyć ani do przodu, ani do tyłu. Sterownik SAGEM ITC. Fizycznie wszystko ok, poza przysmażoną...
A ja bym szukał usterki w tym, że auto cały czas się zachowuje jakby stało. Ewentualnie był wciśnięty hamulec. Stąd brak usterki w odczytach błędów. Czujnika położenia pedału sprzęgła tam nie ma? Już kiedyś z czymś takim gdzieś już się spotkałem i problem właśnie był z czujnikie pedału sprzęgła (jakiś VW jak dobrze pamiętam).
Witam, Nie wiem czy temat ogarnięty, ale może komuś innemu się przyda. Sprawdź czy komputer prawidłowo "widzi" położenie sprzęgła. Jeśli po wciśnięciu pedału sprzęgła komputer łapie błędny sygnał z czujnika położenia to połówek nie będzie. W każdym bądź razie bez podpięcia pod komputer diagnostyczny będziesz miał ciężko ustalić przyczynę. Podejrzewam,...
Znalazłem w Internecie dość ciekawy artykuł pokazujący jak sprawdzić elektronicznie czy w samochodzie jest wrzucony bieg. Poniżej prezentuję moje tłumaczenie z angielskiego na polski dla osób nie znających tego języka. Mam nadzieję, że komuś się to kiedyś przyda. W większości starszych samochodów z manualną skrzynią biegów konieczne jest wciśnięcie...
Dziękuję za podpowiedź. Wydaję mi się że tak próbowałem, ale w Tech2 widziałem cały czas aktywny (wciśnięty) pedał sprzęgła. Po wypięciu wtyczki od czujnika sprzęgła nic się nie zmieniło. Po zrobieniu zworki na wtyczce było dalej że wciśnięte. Może dlatego nie udało się go zaprogramować. Najprawdopodobniej moduł CIM pójdzie na sklonowanie że starego...
Po co tak rozbudowana konfiguracja sterowania? Fabryczny sterownik, według producenta, zapewnia: * 2 tryby pracy układu - ECO - sprężarka pracuje krócej i rzadziej się uruchamia oraz AC - układ pracuje normalnie * rozłączanie sprzęgła sprężarki w przypadku przegrzewania się silnika (dodatkowy czujnik temperatury) * rozłączanie sprzęgła sprężarki w...
Rzecz w tym, że wszystkie elementy, które mogły by być uszkodzone podmieniłem. MAP, przepustnice z czujnikami, dodatkowo silnik krokowy. Zastanawiam się czy nie jest to problem sterownika. Problem zaczyna mnie irytować. W parametrach pracy jedyną nieprawidłowością jaką widziałem jest spadek obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Chyba powinienem sprawdzić...
ciężka wcisnąć sprząc wcisnąć sprząc hałasować obrót wcisnąć sprząc
renault megane bezpiecznik wycieraczka automapa głosy limit polaczen
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Trzaski w kamerze monitoringu na kartę SIM TP.SK713S.PC825 (N) Smart TV Board Issues and Solutions