W małej kostce zasilanie też jest ? Idzie z bezpiecznika nr. 1 7,5A. Jak nie jest uszkodzony sterownik wystarczy wykasować usterkę wypadku. Czujnik do doświetlania jest pod kierownicą, czujnik skrętu do wspomagania jest w przekładni.
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
czujnik momentu układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym czy jest pod kierownicą Ile kosztuje ten czujnik
Czujnik do wymiany. Miałem identyczny przypadek. Błąd był wykasowałem i nie powrócił a wspomaganie chodziło ale kręcąc przycinało się. Po wymianie czujnika wszystko się unormowało.
Na wspomaganiu powinien byc czujnik cisnienia ktory wykrywa krecenie kierownica . Objaw normalny gdyz zeby nie zadławic silnika kreceniem kierownicy i hamowaniem to ECU podnosi moc.
Rocznik auta 2015, sterownik wspomagania raczej nie ruszany, tylko ten czujnik skrętu spod taśmy airbag.
Elektronik, narzędziem TECH 2 zdiagnozował błąd układu wspomagania. Nowe programowanie czujnika skrętu nic nie pomaga. Kierownica nie utwardza się podczas jazdy. Odczyty z czujnika są prawidłowe.
Jeśli dobrze zamontujesz powinno zadziałać nawet bez kalibracji. Zobacz w parametrach kąt jaki jest widziany w momencie jak kierownica na wprost.
zmien kod Dodano po 31 kierownica z lewej
Jak odepniesz czujnik to pompa będzie chodzić na swoich stałych obrotach, nie reagując na ruchy kierownicą, czyli wspomaganie będzie ale właśnie po szarpnięciu będzie jakby opór, a gorzej temu, że uszkodzony czujnik coś tam jeszcze trybi zawsze.
Zazwyczaj takie objawy spowodowane są czujnikiem skrętu kolumny kierowniczej.
Audi A3 8p brak wspomagania swieci się błąd czujnika kata skretu oraz czerwona kierownica i nic innego po odpaleniu brak wspomagania oraz po podłączeniu vcds brak komunikacji ze wspomaganiem wymieniłam czujnik kata skretu oraz taśmę i dalej to samo czy ktoś miał taki przypadek albo może jest w stanie coś podpowiedzieć może jakiś przekaznik wtyczki przy...
NA POCZĄTEK PODŁĄCZ VAGA I SPRAWDŹ BŁĘDY W ADRESIE 44 CZY NIE MA BŁĘDU OD CZUJNIKA SKRĘTU. W BLOKU WATROŚCI MIERZONYCH MOŻESZ ZOBACZYC W 1LUB2 GRUPIE PRĘDKOŚC JAKĄ POKAZUJE CZUJNIK GDY KRĘCISZ KIEROWNICĄ
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
bład wskazuje na zwarcie do masy ale to tak pisze jezeli jest brak zasilania sprawdz główny bezpiecznik na akumulatorze taka blaszka z oczkiem:-) czesto same wspomaganie pada po wstrzasie tz wypadku. czujnik powinien znajdowac sie w listwie kierowniczej ale to zaleznie od modelu zamontowanego wspomagania TRW lub inny producent. po odłaczeniu akumulatora...
Patrz na wskazania czujnika.
A w jakim samochodzie była ściągana kierownica
Wymieniłem czujnik momentu obrotowego w przekładni kierowniczej , sterownik wspomagania , ustawiłem zbieżność, żeby kierownica była prosto , kalibracja czujnika skrętu i autko naprawione.
Teraz będzie trochę zgadywania. Prawdopodobnie w tym modelu pompa pracuje w dwóch trybach (coś na zasadzie "city" w fiacie). Kierownica pracuje lżej np przy parkowaniu. Za to odpowiedzialny jest czujnik, chyba umieszczony w maglownicy, który może powodować właśnie takie zachowanie wspomagania. Niestety nie miałem z tym jeszcze do czynienia więc nie...
jak w temacie: - samochód przyjechał na holu (zamiast oleju zatankował ponad 40litrów benzyny) przed tym zdarzeniem było wszystko ok. - brak wspomagania 00573 - Czujnik momentu wspomagania kierownicy po wykasowaniu zrobieniu adaptacji czujnika samochód ma wspomaganie kilka odpaleń , jazd i znów zapala się kierownica i brak wspomagani. Paliwo spuszczone...
Trochę czasu minęło... Colta już nie ma, ale będę go mimo wszystko miło wspominać.... Co do wspomagania, zanim jeszcze zaczniecie wymiany, warto zajrzeć do czujnika położenia kierownicy. Jest pod kierownicą , którą należy zdemontować. U mnie on był winien. A wymieniłem wszystko.... Na koniec ów czujnik z Allegro za 40 zł używany . Pozdrawiam serdecznie
Kierownica na wprost, co wtedy pokazuje czujnik kąta skrętu??
odłącz czujnik skrętu wspomaganie powinno cały czas pracowec
Moduł za konsolą centralna za kieszonką. Silniczek na dole przy maglu. Czujnik polozenia pomiędzy stacyjką a kierownicą
usunąłem błędy i na razie jest spokój nic nie wyskakuje ale podczas jazdy wspomaganie nie działa(ciężko chodzi kierownica) natomiast na postoju wspomaga elegancko może ktoś wie czy jest tam jakiś czujnik który odpowiada za to ?
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane. Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki. A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica.
W autach z elektryczno-hydraulicznym wspomaganiem Ibiza/Polo/Fabia przygasanie światel przy kręceniu kierownicą to norma. I nic na to nie poradzisz. Taki urok. Domyślam się że: wspomaganie nie dzialalo tak jak powinno, zmienileś czujnik obrotów kierownicy, wspomaganie zaczęlo pracować a przy okazji zaczęly przygasać światla? Popraw mnie jeśli sie mylę....
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
Dostałeś instrukcję z nowym czujnikiem skrętu?
Dlatego próbuje wybić to z głowy. Tam nie trzeba wstawiać czujnika skrętu w kierownice bierze z przekładni ???
A klasa i bklasa posiada wspomaganie elektryczne które kalibruje się czujnik nacisku na maglownicy Objawy. Kierownica sama próbuje jechać w lewo bądź w prawo, sterowanie w jednym kierunku jest trudniejsze a w drugim łatwiejsze . Przyczyna oddzielenie maglownicy od silnika wspomagania elektrycznego i zamontowaniu nie w tym samym miejscu obrotu co była...
koledzy czyjnik kąta skretu w parametrach stoi brak reakcji na obrót kierownicą z tego co widze na schemacie czujnik zamontowany jest w module wspomagania kierownicy
Czy czujnik ciśnienia wspomagania może być wadliwy np. przez to że jest za bardzo czuły i przy minimalnym skręcie kierownicą daje sygnał do komp. aby podniósł obroty ?
Gdzie w Vw passat b8 1,8tfsi z 2015r. jest czujnik skrętu g85 1) maglownica (Przekładnia) 2) po kierownicą - taśma od airbag
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Witam. Swieci mi sie kontrolka wspomagania, a wspomaganie dziala. Czasem podczas jazdy przestaje dzialac ale po pokreceniu kierownica znowu dziala. Czyzby czujnik skretu?
Witam. Mam nietypowy problem. Montowałem w aucie tylne czujniki parkowania. Wszystko działa, lecz gdy cofam i skręcę mocno kierownice w prawo lub lewo zaczynają piszczeć mimo braku przeszkody. Gdy cofnę kierownicę przestają lecz gdy znowu skręcę to piszczą. Wspomaganie w aucie jest elektryczne i możliwe że podczas ruchu kierownicą napięcie na żarówce...
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów posiada inforamację na temat adaptacji czujnika kąta skrętu w Honda Civic IV 1.8 104kw 2014r, odłączałem akumulator, zdejmowałem sanki do skrzyni biegów razem z maglownicą. Po złożeniu wszystkiego do kupy jest jeden błąd w ABS DTC 001B Oryginalny kod usterki:27 czujnik kąta skrętu - wadliwa funkcja. W gutmann mega...
Witam w skodzie fabii nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka , odczytany błąd to : 00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal Zasilanie dochodzi z zacisku 30 oraz 15 po stacyjce,w blokach mierzonych w module 44 (wspomaganie ) napięcie zasilania wyświetla 14,2 podczas pracy silnika, obroty kierownicą czujnik odczytuje prawidłowo....
no nie to nie to :) jak ci przygasają światła przy kręceniu kierownicą (np. na postoju) to może bardzo ci pompa wspomagania silnik obciąża, albo masz elektryczne wspomaganie (nie znam fordów) i ono obciąża. Swoją drogą dziwne bo u mnie w aucie nic nie przygasa czy to jak kręcę na postoju czy w czasie jazdy... Sprawdź akumulator może zaczyna padać. Normalnie...
Witam Ja miałem pokazywany identyczny błąd /816/ z instalacją TRW, kiedy był uszkodzony czujnik prędkości kątowej kierownicy. Też VAG pokazywał prędkość kątową "stała wartość 128". Pomimo, że zapalała się lampka "brak wspomagania", to wspomaganie pracowało ale nie poprawnie. Ponadto przy niesprawnym czujniku podczas kręcenia kierownicą obroty pompy...
Odnowię temat pojawia się bład jak we wstępie P0330 , ale objaw dziwny raz wspomaganie działa bez zarzutu i jest ok. Nieraz na postoju przy uruchomionym silniku zaczyna wspomaganie chodzić tzn. "bez kręcenia kierownicą" w wartosciach rzeczywistych wartość czujnika kąta się zmienia i pobór prądu rośnie do 30-40 A. Wiązka na ścianie sprawdzona grodziowej...
Masz problemy z czujnikiem kąta skrętu na kierownicy. Warto podejrzeć parametry i obroty kierownicy podczas kręcenia kierownicą w obie strony. Jak sygnał z czujnika będzie błędny to wiadomo o co chodzi.
Witam! Nie, auto ma wymienioną całą listwę kierowniczą (wspomaganie itd) i ktoś przy składaniu obrócił kierownicą i tak złożył, lub było coś grzebane (auto sprowadzone uszkodzone od spodu). 44-czyli wspomaganie wrzeszczy o czujnik kąta skrętu, a 16- elektronika kolumny kierowniczej - uszkodzenie mechaniczne czujnika skrętu. Wspomaganie działa, ale świeci...
Świeci się kontrolka wspomagania. Vag'iem nie mogę się połaczyć ze sterownikiem. Napięcie "po stacyjce" pojawia się,czujnik obrotu kierownicy raczej działa, ruszając kierownicą zauważyłem zmiany napięcia na jednym z pinów.Pompa nie odzywa się :( POMOCY
Czujnik w przekładni kierowniczej temat rozwiązany.
Jak wypniesz czujnik to prawdopodobnie się uspokoi ale będzie o 50 procent słabsze wspomaganie. A czy to czujnik rzeczywiście to trzeba zrobić diagnozę choć na to wychodzi.
Tak i czujnik ma za zadanie zwiększać prędkość silnika elektrycznego pompy gdy kręcisz. Jak raz widzi obrót kierownicą a raz nie to objawia się różna siłą wspomagania.
Witam Posiadam wspomaganie TRW elektrohydrauliczne z czujnikiem skrętu w maglownicy, auto bez esp. Wywala blad czujnika skrętu g250 i żółta kierownice na desce . Kierownica wskakuje po ruszeniu kierownica raz jedna raz w druga stronę albo po przejechaniu 10 m wtedy wspomaganie nie działa . Czujniki wymienione na nowe, pompa rownież i dalej ten sam problem....
Dodam trzy grosze dla ludzi, którzy będą wymieniać w.w czujnik w Grande po 2009r i podobnych (czujnik taśma lutowany do płytki). NIE SUGEROWAĆ się "koła na wprost", ponieważ są frezy na całej kolumnie i nie można pomylić położenia kierownica-wspomaganie-przekładnia. Najważniejsze jest NIE DOCISKANIE nowego czujnika przed ustawieniem czujnika momentu....
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Czy zatem czujnik nacisku na kierownicę to ten sam czujnik co do ręcznej regulacji?
Jak jest duże obciążenie silnika przez wspomaganie to podnosi obroty. Teraz na postoju jak skręcisz na maksa kierownice i tak będziesz trzymał to obroty spadna. A z czujnikiem moduł zwiększy obroty.
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
Witam, potrzebuję pomocy. Mam problem w oplu vectrze c 2005r. 1,9cdti lift. Któregoś dnia nagle przestało mi działąć wspomaganie kierownicy( zapaliła się kontrolka kierownica z wykrzyknikiem) dałem do mechanika po czym stwierdził, żę jest uszkodzony czujnik wspomagania w pompie i trzeba wymienić pompę. Znalazł używaną pompe i z powrotem było wspomaganie..do...
Czujnik skretu do wymiany.
Miałem kiedyś podobnie w touranie po wymianie aku po kalibracjach jazda próbna ostro ruszyć , zahamować kierownica w prawo w lewo najlepiej na ostrych zakrętach i dopiero po takiej jeźdie zgasło wszystko i wspomaganie się włączyło , a zanim zgasło to jazda trwała około 10 km. Przed tym należało by naprawić ten czujnik abs ale spróbuj dłużej ostro pojeździć.
Zamontuj pompę wspomagania od saxo.Tam nie ma żadnych czujników na maglu.Tylko przekaznik sterowany plusem po zapłonie.On puszcza prąd na pompę i ona działa cały czas gdy silnik auta pracuje.Podłączasz tylko minus z akumulatora a plus podaje przekaznik.Ten przekaznik musisz dać taki jak oryginalnie jest zastosowany bo on jest na większy prąd niż taki...
Pytanie w temacie... czy kupując komplet wspomagania z anglika podejdzie to do europejskiego seicenta? Silnik jest z lewej strony a u nas z prawej i boję się że nie będzie miejsca. Sprawdzał ktoś to? Okablowaniem się nie przejmuje, to akurat da się przerobić. podejdzie bez problemu, ale deskę trzeba ciąć.. ;) Ja mam takie problem, żę jest zamontowane...
Wiem wiem, dlatego wymontuję przed kupnem :-) A propo ten czujnik znajduje się gdzie? Bo jedni mówią pod kierownicą, inni gdzieś na maglownicy...
Odratowany frf. Do dnia dzisiejszego nie poradziłem sobie z kodowaniem. Zmieniłem piny w czujniku mocy skrętu co dało kontrole nad kierownicą. Ale wyskakuje błąd czujnika skrętu.
Silnika na krótko nie wysterujesz. Odpowiada za to sterownik który bierze sygnał z czujnika skrętu na kolumnie pod kierownicą. Pokaż gdzie mierzysz to napięcie.
Podnosi obroty biegu jałowego przy maksymalnym ciśnieniu w pompie (ok 70 bar, koła skręcone na max i kierownica przytrzymana w tym położeniu)
W pandzie jest elektryczne wspomaganie przy kolumnie, prąd na nie musisz pociągnąć jakiś grubszy, po podłączać wg. schematu, tylko ciekawi mnie jak w czujnikiem kąta skrętu, pare razy robiłem te tematy i miałem problemy z ustawieniem kolumny i czujnika bo kierownica sama sobie skręcała :)
Moje pytanie: czy da się to jakoś zainstalować w wersji francuskiej i czy sama pompa wystarczy czy potrzebne są jeszcze jakieś części? Da się. Po pierwsze maglownica, bo gdzieś musi być obieg oleju i też musi się zrobić coś z tym abyś nie kręcił do pełnego skrętu 5 razy a 1.5. Dochodzi do tego montaż samej pompy, jak nie ma mocowań to będzie trzeba...
Robiłem test VCDesem według instrukcji http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Wartości przy skręcię kierownicą się zmieniają, robiłem również adaptacje G269 oraz czujnika skrętu G85 ( tutaj wspomaganie zanikalo ale po adaptacji wracało) ale problem i błąd 00573 czujnik momentu wspomagania nadal wracał po odpaleniu jeszcze raz silnika.
W Seacie słabo działa wspomaganie kierownicy, trzeba użyć dość dużej siły podczas kręcenia kierownicą. Zauważyłem że czujnik w pompie ma odciętą wtyczkę (wtyczka już zaśniedziała więc jakiś czas już tak jeździ) Za co odpowiedzialny jest ten czujnik ?
Jutro ostatnie próby według Waszych wskazówek. Jak nie połączę się, to się poddaję... Dodano po 10 Problem rozwiązany. Połączył się VCDS ale oryginalny. Wcześniej próbowałem chińczykiem i kicha. Pompę starą 6R0 423 156 B podpiąłem i zczytalem kodowanie 11211. Nowa pompa miała numery takie same tylko z literką C i kodowanie inne. Może różnica w literkach...
Generalnie czujnik kąta skrętu jak działa nieprawidoło od razu wyrzuci Ci błąd, w przypadku uszkodzenia czujnika wspomaganie może nie działać poprawnie, lub wcale nie działać. Z tym się nie zgodzę. Spotkałem się z przypadkiem, gdy zawilgocony czujnik pokazywał obroty kierownicy bez jej dotykania, pompa przyspieszała jednak błędów nie było. Jeśli kolega...
Czujnik kąta skrętu (pod kierownicą )był sprawdzony ? Jak auto ma halogeny to można zobaczyć czy działa doświetlanie przy skręcie, skręt 90° powinien zapalić halogen.
Pompa cały czas pracuje (okolo 1200obr), w momencie skręcania kierownicą obroty wzrastają do około 3000obr...
najpierw w maluchu przydała by się elektronicznie sterowana skrzynia biegów bo trzeba wrzucać wsteczny przy takim parkowaniu Trudniejsze byłoby automatyczne sterowanie kierownicą :) Ale można zrobić coś co tylko wspomaga kierowcę w takim parkowaniu. Założyć tylko jakiś czujnik skrętu kierownicy (i oczywiście zestaw czujników z tego projektu) i urządzenie...
Witam. W scenicu po odpaleniu wyskakuje esp fault i check steering dodatkowo miga kontrolka service. Po podłączeniu auta pod komputer w abs błąd czujnika kąta skrętu. W wartościach rzeczywistych brak reakcji na skręt koła. Wspomaganie działa ale w kalkulatorze również brak reakcji na kręcenie kierownicą. I mam pytanie gdzie w tym ustrojstwie znajduję...
Też miałem problem ze wspomaganiem - czasami się wyłączało ale dostałem się pod kierownicę, powyciągałem wtyczki od wspomagania, poczyściłem wpiąłem i na razie jest OK
Tylko w BSI zaznaczyłem: Wspomaganie parkowania: Wspomaganie zatrztymania tył Typ pozyskiwania z zestyku wyłączenia wspomagania parkowania: Przez ekran dotykowy (ponieważ mam ekran z nawigacją) Wspomaganie parkowania z informacjami wizualnymi: Tak Alarm dźwiękowy z modułu pod kierownicą. BSI2010, Diagbox 9.68VM. Czy może być, że mój moduł przyjmuje...
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
Ale u mnie podmiana czujnika G85 pod kierownicą nic nie dała. Mam problem z instalacją tak mi się wydaje na tą chwilę. W autach bez ESP też wspomaganie działa bez tego czujnika i chciałbym teraz to przetestować przez przekodowanie. Z czego może pochodzić ten drugi błąd?
Witam Mam ten sam problem ze wspomaganiem w seat ibiza 2009r ,świeci się kontrolka wspomagania na żółto i wspomaganie działa na 50% tzn jak się powoli kręci kierownicą powiedzmy jest znośnie ale przy gwałtownych ruchach na parkingu masakra .Na vagu wywala bąd czujnik skrętu .Mam pytanie czy czujnik skrętu to jest ten w maglownicy tzn. (czujnik kąta...
Bez działającego czujnika nie da się przeprowadzić nastaw podstawowych wspomagania.Po wymianie czujnika muśisz go zainicializować.
Przepisz kodowanie ze starej pompy, tam czujnik kąta jest albo na maglu albo wspólny z ESP pod kierownicą, stawiam że masz wybrany nieodpowiedni typ.
A nie ma tam czujnika na listwie jak w fabi? Może tam kłopot ,a parametry?
Witam Mam następujący problem. Kupiłem wspomaganie do yaris, niestety nigdzie nie było kompletu do mojego rocznika w normalnej cenie więc kupiłem kolumnę osobno i sterownik osobno. Po odpaleniu auta kontrolka p/s normalnie gaśnie czyli sterownik nie widzi błędów, jednak gdy próbuje skręcić kierownicą to silnik wspomagania załącza sie na maksymalną moc...
Witam jak w temacie auto po stłuczce nie działało wspomaganie, bo była uwalona przekładnia w miejscu gdzie jest czujnik momentu kręcenia kierownicą- wymieniono. Wywalona poduszka uszkodziła też taśmę która zostałą zmieniona. Pozostał błąd czujnika g85 nie można przeprowadzić adaptacji. w vagu w blokach pomiarowych czujnik pokazuje cały czas zero- czy...
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć. Nie wierz we wszystko co telewizja pokazuje. Wspomaganie jest napędzane pompą elektryczna więc będzie widać po światłach że ruszasz kierownicą - trochę prądu pompa bierze. Gdyby czujnik nie działał to by nie było słychać...
Wydaje mi się że w maglownicy znajduje sie tylko mechanizm który wysyła sygnał do elektroniki która znajduje sie w puszcze na kolumnie. Czy tak jest? Czy maglownica z wersji po lifcie z czujnikiem będzie pasować do starszego clio II przed liftem ?
Witam Nie działało wspomaganie w Punto II(błąd silnika C1007 jak lekko zagrzałem silnik opalarką to zadziałalo) zdemontowałem silnik wymieniłem przekaźniki i po wymianie jak odpalę auto to nie świeci się kontrolka z kierownicą wspomaganie działa ale jak wykonam kilka ruchów kierownicą to znowu się zapala i brak wspomagania .Nie wiem czy nie jest to...
Witam mam problem w merivie wymieniłem czujnik momentu w elektrycznym wspomaganiu i teraz po uruchomieniu silnika kierownica skręca się sama w prawo o jakieś 45 stopni, wykonałem kalibrację op-com ale to nic nie zmienia, zero błędów w systemie? Miał ktoś taką sytuację proszę o pomoc.
Do maglownicy pasują oba te czujniki? Chodzi mi o to czy po wymianie czujnika na inny typ i dobraniu do niego pompy będzie ona widziała ruchy kierownicą.
Skoda Roomster 2008 r. 1.4 benzyna po odpaleniu zapala sie kontrolka od wspomagania i brak jest wspomagania. Vcds nie pokazuje żadnych błędów związanych ze wspomaganiem. Usilnie pokazuje tylko że czujnik wysokiego ciśnienia od klimatyzacji padł. Sprawdziłem: ładowanie jest 14,5 V , masy wszelakie sprawdzone - przeczyszczone, bezpiecznik od wspomagania...
Też myślałem o kalibracji... tylko mój diagnoskop (ADP186) nie ma tej funkcji...:( ...Natomiast odczytuje w czasie gdy kierownica jest nie ruszana iż prąd podawany na silnik jest ok.... 4A a wedłóg mnie powinno być zero....tak samo odczyt z czujnika momentu jest -2 (tzn że działa jakaś siła) na kirownicę a przecież nie działa.... proszę mnie poprwaić...
Wszystko jest w sieci: MARKAAudi MODELA6 TYPSedan ROK PRODUKCJI2005 SKRZYNIA BIEGOWManual POJEMNOSC1968 RODZAJ PALIWADiesel LICZBA DRZWI4/5 MOC140 KM / 103 kW OPISgrafitowy-metallic, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, system nawigacji, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tapicerka welurowa, czujnik deszczu, kierownica wielofunkcyjna,...
Dodam trzy grosze dla ludzi, którzy będą wymieniać w.w czujnik w Grande po 2009r i podobnych (czujnik taśma lutowany do płytki). NIE SUGEROWAĆ się "koła na wprost", ponieważ są frezy na całej kolumnie i nie można pomylić położenia kierownica-wspomaganie-przekładnia. Najważniejsze jest NIE DOCISKANIE nowego czujnika przed ustawieniem czujnika momentu....
Lepiej oddaj do elektronika, z airbagami nie ma żartu, zapewne problem jest z kostą pod fotelem pasażera (nie łączy) trzeba poprawić styki lub polutować na stałe. Co do wspomagania trzeba sprawdzić jak wyglądają parametry czujnika skrętu podczas kręcenia kierownicą, być może jest uszkodzony a sterownik pracuje na wartości zastępczej.
wspomagać kierownica kontrolka wspomagać kierownica czujnik czujnik moment wspomagać kierownica
samsung sterowniki win10 volvo silnika craaft solton
tonsil głosniki czujnik poziomowania
Sterownik do drukarki HP Deskjet D1460 - jak pobrać i zainstalować? Piec nie załącza się: możliwe przyczyny i rozwiązania