to chyba nie moozliwe, bo tam jest calkowita elektrytka. Nie ma płynu wspomagania. Stawiam na czujnik polozenia kierownicy
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Trzeba sie podlaczyc kompem do diagnostyki , examinerem lub podobnym dobrym sprzetem , bez tego nie ruszysz tego wspomagania , zwykle padaja silniki elektryczne lub czujniki momentu wału kierownicy
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
jesli bedzie usterka czujnika predkosci wspomagania nie bedzie , w niektorych puntach trzeba bylo przepiac zasilanie czujnika predkosci . pod + 15 ze wzgledu na pojawiajacy sie czasem brak wspomagania oraz blad czujnika predkosci
Mało prawdopodobne, tam są 2 typowe usterki - przekaźniki silnika wspomagania i czujnik skrętu.
W Punto 2 chyba czujnik skrętu jest w maglownicy. Poza tym Punto słynie z padającego wspomagania.
Te śrubki a właściwie ich gwinty są zabezpieczone klejem (żelem) zapobiegającym samoodkręcaniu. Pod nimi jest jeszcze pasta termoprzewodząca. Czasami to w ogole nie zasycha więc ci kapło. Nie ma to znaczenia jeśli chodzi o działanie układu. Przyczyną awarii jest pewnie czujnik.
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Panowie, to punto II, tam już nie ma przekaźników w silniku wspomagania, jest tylko płytka z czujnikami halla, działa to jak bldc i miernikiem sobie można....pogwizdać
W swoim Punto wymieniałem przekaźniki (swojego czasu wspomaganie padło kompletnie) - nie wpłynęło to na wyłączanie wspomagania przy maksymalnym skręcie.
Błędów już nie ma. Założyłem używany czujnik - wspomaganie działa. Na YouTube widziałem jak można ustawić ten czujnik, tylko nie wiem jak się nazywa to urządzenie którym się to ustawia.
Temat zakończony. Kupione całe wspomaganie za 200zl. Koszt czujnika kąta skrętu 440zl lub inny za 250zl. Ale dzięki za pomoc.
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
Bardzo dziękuję koledze z forum który naprowadził mnie na dobry kierunek. Połączyłem się w końcu z F.G.P. i jest błąd na wspomaganiu C1002 czyli czujnik skrętu.
Ok pomogła wymiana czujnika skrętu plus jeszcze jakaś płytka.
Czujnik skrętu do wymiany, sprawdzony na kompie.
Jak przeczytałeś wszystkie posty, to na co czekasz, do roboty...........wszystko już było napisane na ten temat
W G.Punto nie ma przekaźników w silniku.W mojej tabeli kodów błędów czujnik zaczyna się od C1002:(Sprawdź dokładnie w parametrach czujnik momentu obrotowego.Trzęsie nadwoziem czasami?
Witam czujnik pasuje na sto procent .
Sprawdz kompletacie czesci od dawcy , w punto 2 sa 2 rodzieje układów wspomagania niezamiennych ze soba , jesli podmieniałes miedzy oba typami to wspomaganie nie zahula
FES zrobi ale pełna wersja i chyba potrzeba zmodyfikowanego interfejsu/przejściówki, żeby się ze wspomaganiem połączyć.
zakupiłem cały komplet z 600 zl Dodano po 4 w tym komplecie znajduje się wspomaganie,sterownik,czujnik położenia kolumny kierownicy,wiązki elektryczne oraz przekładnia
Silnik jest uniwersalny i będzie pasował. Jednak jeszcze nie trafiłem na uszkodzoną sztukę w tym modelu, starsze na przekaźnikach faktycznie się psuły. Tutaj najprawdopodobniej kończy się czujnik skrętu.
Jeśli jest wyposażony w ABS to nie ma czuyjnika prędkości. Wykorzystywany jest sygnał z centralki ABS (z 4 czujników). Ppoprzez sieć CAN przesyłany jest do zestawu liczników i elektrycznego wspomagania
http://allegro.pl/czujnik-skretu-wspomag... wygląda on tak. Niestety żeby wymienić trzeba zdemontować kolumne Dodano po 2 po zdemontowaniu trzeba ją rozpołowić(4 śruby na torxa, nie pamiętam rozmiaru), zdjąć pierścień zabezpieczający i wyjąć nasz czujnik. Dodano po 1 ale wcześniej pytanko jeszcze takie- czy masz...
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!!
Zapomniałem już trochę o tym temacie. Udało się rozwiązać problem. Uszkodzony okazał się czujnik skrętu. Po wymianie na inny i kalibracji wszystko działa ta jak powinno.
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
witam panowie, auto jak wyzej, ma zaniki wspomagania, blędow brak, jak zaniknie wspomaganie to brak komunikacji z diagnoskopem, po podlączeniu nie czytal czujnika skrętu, po inicjacji czujnik czyta poprawnie, lecz problem nie ustąpil, moje pytanie brzmi, jak to "ugryśc"
Na początek trzeba by sprawdzić ABS /zasilanie i czujniki/. Po ruszeniu ABSu reszta powinna działać.
tak silnik bez przekaźników. EDIT: wymieniono czujnik skrętu/położenia kierownicy i działa
Diagnostyka komputerowa prawdę ci powie. Jeśli już masz tam wspomaganie nowszego typu to bywa że świruje czujnik momentu obrotu. Albo np coś w CAN się sypie. Tak czy inaczej, trzeba zrobić diagnostykę.
Pomijam konieczność kalibracji i dobrania właściwego czujnika, niestety musisz oddać do fachowca, albo auto albo całość wspomagania. Możliwe, że nowy czujnik nic nie da i co wtedy? Nikt Ci zwrotu nie przyjmie.
Przyczyną awarii był uszkodzony czujnik obrotów kierownicy i silnik wspomagania zamiast ułatwiać kręcenie to przez ułamki sekund utrudniał. To powodowało błędy wysyłane do komputera a ten wyłączał wspomaganie. Dzięki za odpowiedzi
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
tak się raczej stało po wymianie czujnika kąta na starym uszkodzonym kierownica drżała ale nie ściągało
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Po kolei: - "city" przełącza tylko skuteczność wspomagania - nie możesz włączyć "city", czy w ogóle nie masz wspomagania (ledwo można kręcić kierownicą)? - błąd wspomagania (kontrolka) kasuje się po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika - to normalne. - błąd wspomagania wyskakuje czasem kiedy jedziesz dłużej na pełnym skręcie kierownicy (np. zawracanie)...
Punto 2 FL rok 2003 Problem polega na tym że przy mocniejszym skręcie kierownicy w prawo czy w lewo zapala się kontrolka wspomagania kierownicy. Samo wspomaganie działa normalnie i nie było by problemu gdyby nie nowe zaostrzone przepisy na stacji diagnostycznej podczas przeglądu... Wymontowałem silnik ale tam na płytce nie ma już tych przekaźników....
Nie można. Sterowniki wspomagania i body się nie dogadają. Jeśli chcesz założyć nowszy typ kulumny żeby mieć możliwość montażu nowego czujnika skrętu to trzeba użyć kadłuba now go typu ale sterownik i silniczek muszą być starego typu. Na alle jest aukcja gdzie ktoś sprzedaje kadłub z już zamontowanym czujnikiem nowym. Kwestia przełożenia silniczka i...
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Błąd powrócił, miałem kiedyś Fiata Punto i też zapalały się stringi od wspomagania, ale tam naprawa chwilowa polegała na zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochodu na jakiś czas. Głównie psuło się, gdy było wilgotno na dworze. Były zimne luty albo przekaźniki do wymiany, nie wiem jak jest w Pandzie, prawdopodobnie tak jak kolega wyżej napisał,...
no i się wyjaśniło w zasadzie wszystko ciśnienie jest w porządku to czujnik umarł został wymieniony i jest ok a ciśnienie wyniosło 2 atmosfery. Wspomaganie zaś było po prostu trochę zapowietrzone po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu jest znacznie lepiej.
MOja łada jest na wtrysku . Ma więc czujnik Halla . A drugi pomiędzy skrzynią i linką to pestka . Zaczynam szukać serwa po szrotach !
Adaptacja polega na tym ze pokazuje sie centrali wspomagania maksymalnych skrętów w prawo w lewo i punktu jazdy na wprost. Czujnik kąta skretu bardzo czesto ulega awarii i to powoduje różne dziwne zachowania wspomagania kierownicy. Adaptacja jest pierwszym krokiem w diagnozie poprawności działania wspomagania kierownicy.
Wspomaganie działa, nie działa ESP. Jedyny błąd to brak kalibracji. Kalibracji nie przechodzi, niespełnione warunki. Ale jakie? W parametrach nie pokazuje tylko kąta skrętu. Podłączam drugi nowy czujnik kąta skrętu, też nie przechodzi kalibracji, ale za to nie działa wspomaganie. W parametrach to samo. Nowy czujnik też niesprawny? Podłączam MES. Chyba...
No i się powyjaśniało. Wyrównałem ciśnienie w kołach, pomierzyłem prześwit w kilku pozycjach na równym parkingu. Różnica w wysokości nadkola to 1-2mm, więc używka zostaje. Ściąganie to efekt niższego ciśnienia w jednym kole i ostatniego ochłodzenia. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że kierownica nie jest centralnie ustawiona mimo poprawnej...
Witam mam całą kompletną kolumnę wspomagania elektrycznego (sterownik/czujniki wszystko jest) od auta jak wyżej, ze sterownika wystają 2 grube przewody - wiadomo który + i - są jeszcze 4 cienkie jak je podłączyć żeby wspomaganie ruszyło dodam że auto wcześniej nie miało żadnego wspomagania pozdrawiam
Jutro będę miał dostęp do examinera spróbuje skalibrować ,dziwi mnie tylko czemu teraz po przekręceniu kierownicy wyskakuje błąd C0016 -silnik wspomagania kierownicy (przekażniki dałem jak trzeba zimnych lutów nie ma ) no i te 170 stopni na wyprostowanych kołach -powinien byc jakiś błąd czujnika skrętu .
Co do ASO. Swego czasu - jakieś 6 lat temu znajomy przyprowadził mi Seicento 1,1 z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - cos ala Punto. Oryginalnie fabrycznie zamontowane no i pech chciał padł mi czujnik prędkości. No to ja wale do serwisu ASO Fiata i mówię co jest grane. Ze padł czujnik i trzeba go wymienić - byłem cwany poczytałem na necie o co chodzi-...
Więc tak. Wspomaganie naprawiłem a uszkodzony był silniczek od wspomagania. Zdemontowałem i wysłałem do Gniezna gdzie został zregenerowany z 2 letnią gwarancją. Co do odpalania to pojechałem na komputer i wyszedł mi brak synchronizacji wału z wałkiem rozrządu. I teraz nie wiem czy wymienić oba czujniki czy tylko czujnik rozrządu?
tomekb - tam jest wspomaganie elektryczne! Nie słyszałem o uszczelkach zapobiegających wypływowi prądu! tolio System wspomagania w PUNTO II można skalibrować ( a nawet trzeba po jakiejś naprawie) przy pomocy np. EXAMINERA w serwisie. Nie wiem, dlaczego się to u ciebie stało. Powiem tylko, że np. przy wymianie przekładni zębatkowej (tzw. listwy) trzeba...
Na chłodnicy nie jest czujnik, tylko włącznik termiczny. Silniki z Punta I miały miejsce na 2 czujniki (jeden od sterownika silnika, drugi od wskaźnika), ale z Punta II już tylko na jeden (ten od sterownika silnika). Może była robiona jakaś rzeźba i Punta I trafił silnik z Punto II... ciekawe tylko co z pompą wspomagania kierownicy (chyba, że nie ma...
Rozumiem, że będzie to tak wyglądać: http://obrazki.elektroda.pl/4441109700_1... Wczoraj otrzymałem przesyłkę z pompą wspomagania do punto: http://obrazki.elektroda.pl/5916690100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7116202400_1... Jak można w tej pompie regulować ciśnienie ? Takie pompy dają około 80 bar,...
Cactus23 dziekuje za jasne wyjasnienie tematu. Swoje domniemania snulem na podstawie specyfikacji sciagnietej w sieci, a nie wiedzy praktycznej czy ksiazkowej. Nie mialem jeszcze chwili dokonczyc montazu (a przy okazji pomierzyc napiec z czujnika obciazenia skretu). Zajme sie tym w przerwie miedzy swietami, a koncem roku. Dzieki jeszcze raz za jasne...
Również podejrzewałem łożysko w McPhersonie, ale zrobiłeś dziś następujący test - podniosłem samochód i odkręciłem gałki - na "luźnych" drążkach efekt również występuje. Czyli problem jest na odcinku kierownica-kolumna-przekładnia. Przy odpalonym silniku (czyli uruchomionym wspomaganiu) kierownica dalej kręci się sama, przy wyłączonym nie ma tego już...
przyglądałem tej skrzynce bezpieczników pod maską(...) pali w niej jeden bezpiecznik 5 A nr 24,w opisie fabrycznym w książce miejsce to jest oznaczone jako wolne W instrukcji, od modelu MY2008, jest on opisany jako "Centralka systemu prowadzenia elektrycznego ESP (zasilanie +kluczyk), centralka układu hamulcowego NFR (zasilanie +kluczyk), czujnik skrętu...
Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem problemu który mnie dotknął, a mianowicie wszystko jest ok nie wyłącza się wspomaganie itp, tylko przy skręceniu w lewo (bardzo lekko i przyjemnie chodzi kierownica) ale w prawo jest ciężej (i tu jest problem)! Czemu właśnie tak chodzi w prawo? Co może być przyczyną? W tym puncie był już wymieniany czujnik...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Grube to zasilanie a te cienkie zapewne sterowanie i czujnik obrotów. Z tego co pamiętam w punto była płytka z przekaźnikami, które często się upalały od dużych prądów, na elektrodzie powinno się coś znaleźć na ten temat awarii tego wspomagania - poszukaj i dojdziesz, które kabelki idą do silnika. przykładowy temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Montowałem wczoraj alarm do punto2'03 1.2 8v z prostszą elektroniką-brak zamka centralnego,szyb el,wspomagania,mechaniczne krańcówki,jestem 100% pewny o prawidłowym wpięciu się[kilkanaście takich punto już zrobionych],nie nakłuwałem się w nic ,bo nie mam takiej potrzeby,odcięta pompa paliwa w progu, nic nie odpinałem , po montażu zauważyłem błąd silnika,examiner...
Witam, posiadam samochód fiat punto 1.2 8v 2000rok benzyna+gaz, samochód był juz u 3 elektryków, wczoraj odebrałem od 4 elektryka i nikt nie umi stwierdzić usterki, znaczy jeden wymienił jakiś kabelek, 2 jakiś czujnik i w końcu każdy sie poddaje i nie wie co jest grane. Wiec szukam pomocy tutaj, a z autem dzieje sie tak; odpala normalnie jade niekiedy...
to nie rozwiązuje problemu. pod komputer był podłączany w ASO. Błędy wskazane przez centralkę: C1002: czujnik poz.mom.obr. wału silnika uszkodzenie elektryczne;Napięcie przewyższa próg Parametry: różnica sygnału przekładni 2 Nm czas funkcjonowania 470249 Min czas od Key-on 90 sek stan diagnozy 3 licznik rozruchów 37031 zasilanie licznika key-on 255...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
łasnie wróciłem od Opla po jeździe próbnej 1.4 90KM. Jest bardzo dobrze lecz trochę za głośno ale maty nie są drogie. Prowadzi się super. Jest zrywny, dynamiczny i dość szybki. Widoczność jest ok, nic nie skrzypi, siedzi się wygodnie (mam 179cm wzrostu). Corsa Enojy B 1.4 XEL, 66 kW / 90 KM Skrzynia: manual 5 wersja kabiny: 3d kolor: biały standard...
Jeździliśmy przez sobotę i niedzielę. Oglądaliśmy Almery, Punto, Astry, Polo bo takie akurat trafiały się na olx i otomoto do 5000. Szukaliśmy też Lanosa 100 koni w dieslu lub jakiegoś w gazie. niestety nic sensownego nie było w pobliżu warszawy, dopiero daleko za nią. W Grodzisku Mazowieckim stoi fajowa Laguna II - 2003 rok, 1,9 diesel, świetna blacha....
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedyś o tym dużo rozmawialiśmy w kontekście LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, że ten sterownik tę będzie lepiej pracować z LPG (centralka 6F.SH ma jakąś niedoróbkę softu i wiecznie się rozjeżdżała mapa). Także tutaj nic nie...
Witam jest duże prawdopodobieństwo że to jest hallotron . Poszukałem na www "elektroniki silnika wspomagania"'znalazłem coś takiego: patrz zdjęcie. Jeśli to jest podobna elektronika to tam wstawione są 1211 a to są czujniki hallotronowe .
Witam mam proble z ukladem wspomagania ,podmienilem silnik,czujnik obrotu kierownicy, sterownik wspomagania i to nic nie pomoglo dalej swieci czerwona kontrolka ukl wspomagania , ma moze ktoś schemat tego ukl???:?:
wspomagać punto punto wspomagać kierownica pompa wspomagać punto
odkurzacz gwint wirnik tokarka stołowa wentylator panasonic
sprawdzanie magnetronu łucznik ustawienie transportera
Jak podłączyć moduł Volta w Ford Focus MK2 kombi Deck pierdzi - przyczyny i rozwiązania