Jest to układ wykrywający ciąg impulsów: https://obrazki.elektroda.pl/2130050600_... Gdy impulsy na wejściu są (są obroty) na wyjściu stan niski. Gdy impulsy na wejściu zanikną (brak obrotów), na wyjściu pojawi się stan wysoki. Skąd i w jaki sposób wziąć impulsy? to już trzeba o tym pomyśleć. Zależy to od urządzenia. Rozwiązań może...
Jeśli masz licznik , w którym po zaniku zliczania , po jakimś czasie gaśnie wyświetlacz (cyfry) , i Tobie będzie pasować tak duża zwłoka czasowa , to można to wykorzystać . Na mikrze też można spróbować , dając dwa kontaktrony ułożone naprzeciwko siebie , i podłączyć osobno pod dwa wejścia cyfrowe , oraz wykorzystać funkcje , czas opóźnienia naruszenia...
czujnik i błędu nie pokazuje? Dodano po 1 To co wymienić mam czujnik obrotów?
Jeżeli brama zatrzymuje się i cofa kilka centymetrów , to może oznaczać zanik poprawnych impulsów z czujnika obrotów silnika .Można odkręcić ten czujnik z góry silnika i przygiąć trochę hallotron ( mały element z 3 nóżkami ) w kierunku magnesu zamocowanego na wale silnika i założyć z powrotem .
Firma SELS sprzedaje gotowe ukladziki współpracujące z czujnikami indukcyjnymi informujące o zaniku obrotów na wale.Ja zabezpieczam w ten sposób wentylator .W przypadku spadku obrotów poniżej zaprogramowanych obrotów układ podaje napięcie na przekaźnik który może zał.sygnał ostrzegawczy.
Też mam identyczny problem jak w temacie i szukam tez na to odpowiedzi dlaczego nie działa czujnik zaniku faz wraz z zabezpieczeniem zmiany kierunku obrotów : wykrywacz firmy CENTRAL-ELEKTRO
przepraszam z rozmachu spytałem o błędy.. może zanika sygnał z jakiegoś czujnika obrotów, halla ?
Witam, Mam prośbę, mianowicie potrzebuję układ dzięki któremu w prosty sposób i tani można zrobić sygnalizator zaniku obrotów. Prosiłbym o podpowiedź jak taki układ wykonać (z jakich podzespołów - czujnik, wyświetlacz). Miałoby to pracować pod napięciem 24V.
Lampa stroboskopowa - sprawdź czy rzeczywiście zanika iska przy danych obrotach. Oscyloskop - sprawdź sygnał z czujnika położenia WK.
W takim układzie trzeba jeszcze wykrywać, że CKF nie ma kompletu faz albo że stoi bez zasilania. https://www.fif.com.pl/pl/przekazniki-ko... Tam jest to wszystko.
Często zdarza się, że czujnik obrotów wału korobwego, bądź czujnik fazy wtrysku po nagrzaniu działają niepoprawnie. Wynika to z rozszerzalności cieplnej ich "wnętrzności" a w konsekwencji zanik sygnału do ECU. Pozdrawiam Serdecznie.
Do auta musiał wpaść oryginalny przepływomierz, w dodatku siedzi też czujnik ciśnienia doładowania, bo samochód ciężko się zbierał na niskich obrotach.
typowe połączenie inicjatora to: brązowy - +24V niebieski - 0V czarny - sygnał łączenia. Sądzę,że to są proste, indukcyjne inicjatory rozpoznające metal. Interesujące dla mnie jest : kiedy i w jaki sposób czujniki są aktywowane oraz gdzie są przymocowane , co powoduje zadziałanie czujnika ?
do sprawdzania kierunku obrotów można zastosować czujnik kolejności i zaniku fazy do przewodów podłaczyć krokodylki i łatwo wtedy tym operować... http://www.fif.com.pl/product_info.php?c... pozdrawiam
Witam, mam problem z Transitem MK5 2.4 l 115 KM, a mianowicie przy odpalaniu wchodzi błąd P1666, czyli brak synchronizacji obrotów czujnika obrotów z czujnikiem obrotów silnika, tylko w momencie rozruchu. Jak już silnik chodzi, to obroty się zgrywają. Ale przez ten ułamek sekundy przy odpalaniu łapie błąd P1666 i wchodzi w tryb awaryjny i ogranicza...
Źle się sugerowałem bo pisałeś o dwóch sondach więc myślałem że to Motronic ale AKQ to 4AV wiec posiada jedną sondę i nie posiada przełącznika pedału hamulca ale za to MAP sensor ten sam. Co do EGR wstaw logi. I przyjrzyj się dokładnie czy nie ma jakiegoś innego błędu oprócz tego co podałeś. Jak miał bym coś podejrzewać to czujnik na wale rozrządczym...
Czujnik położenia wału. I uprzedzając pytanie tak błędu może nie być bo w tych rocznikach błąd musi występować permanentnie (stale uszkodzony czujnik, przerwa w obwodzie, zwarcie do masy...............). Sporadycznych błędów jak chwilowy zanik sygnału nie zapisujesz zwłaszcza jak odpali i problem znika a ty dopiero wtedy czytasz błędy. Te czujniki lubią...
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
To może być problem z kostką stacyjki, w momencie przekręcania w pozycję rozruch zanika zasilanie obwodów zapłonu Bardzo możliwe. I wypada sprawdzić czujnik położenia wału skoro przy wyższych obrotach (z popychu odpalał).
Insatalacja z parownikeim i emulatorem lambdy sterowana przez Bingo S. Podczas długiej jazdy na lpg w korkach, gdy silnik dobrze się nagrzeje samoczynnie przełącza się na benzynę. Dopiero po kilku minutach pracy na benzynie mogę ponownie przełączyć na lpg. Co się dzieje ? Sterownik LPG Bingo samoczynnie przełącza na benzynę w przypadku: - zaniku masy...
Możesz zainteresować się wykorzystaniem czujnika ruchu np. http://twt.com.pl/page.php?content=tcr zbliżony do wystającej części będącej w ruchu obrotowym - zanik lub spadek obrotów będzie zasygnalizowany czujnikiem. Druga opcja - badanie pobieranego prądu przez silnik pompy przekaźnikiem priorytetowym np. http://fif.com.pl/produkt/42/676
Zanik napięcia pomiarowego z termopary może powodować wyłączanie wentylatora gdyż układ otrzymuje błędne dane dotyczące temperatury Sprawdź czujnik temperatury i przemierz przewody w kolbie.
Czujnik musi po wykryciu zaniku lub asymetrii wyłączyć zasilanie odbiornika 3 fazowego w tym przypadku silnika wiec musi rozłączyć stycznik. W czujniku jest przekaźnik i ten przekaźnik musisz wpiąć szeregowo w obwód zasilania cewki stycznika. Co do oznaczenia faz stosuje się specjalne wskaźniki kierunku faz dzięki temu można określić `` kierunek wirowania...
Witam Prawdopodobnie będą to problemy z jakimś czujnikiem obrotów silnika. Prędkościomierz raczej nie będzie posiadał linki, tylko będzie sterowany elektronicznie z centralki. Gdy zanika sygnał z czujnika obrotów ginie informacja o prędkości. Przy okazji brak jest sprzężenia zwrotnego i mogą być problemy z wolnymi obrotami. Ostatecznie centralka zgłasza...
Co to jest czujnik ssania? Gdzie on się znajduje , dlaczego wymieniałeś takie coś?
Problemem okazał się.... kosz na trawę a właściwie czujnik zamknięcia kosza. Na wolny obrotach nie były przenoszone wibrację na traktorek, po zwiększeniu obrotów, kosz zaczynał lekko drgać i poprzez lekkie drgania włączał i wyłączał czujnik zamknięcia kosza co powodowało chwilowy zanik iskry. Wystarczyło lekko podgiąć blaszkę, która dokładnie zamykała...
Witam.Odpinalem czujnik i nic,tak samo.Mam jeszcze jedno pytanko, czy moze byc tak ze przy wyzszych obrotach sugnal z czujnika polozenia walu zanika???Pozdrawiam
Prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem oleju, trzeba to zmierzyć. Wolne obroty 2 - 3,5 atm. wysokie 3,5 - 5.0 atm. Czujnik zadziała jeżeli ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,2 atm. na wolnych obrotach jest to możliwe. Wymieniałeś zewnętrzny filtr oleju i sam olej, więc albo pompa, ewentualnie wewnętrzny filtr oleju, który jest przy pompie. W obu przypadkach...
Witam. Kupiłem silnik Simensa 4 Kw 1440 obrotów i chce go zabezpieczyć przed zanikiem fazy bo często to się zdarza u mnie. Nie wiem jaki kupić czujnik zaniku fazy i jaki stycznik do tego?
Moje pytanie jest takie czy jest zabezpieczeni sygnalizacja nie wirowania silnika ?? Jest możliwe i wystarczy odrobina inwencji. Nawet magnes przymocowany do obracajacego się ślimaka współpracujacy z kontaktronem, włączonym w obwód PK czasowego ustawionym np na 2 sek. jeśli nie pojawi sie impuls (przerwa) PK załączy obwód sygnalizacji i lub przerwie...
Samochód pali jak na razie bez problemu. Wyregulowałem czujnik na wałku rozrządu i brak błędu P0341. Był zbyt daleko od koła rozrządu. Pozostały błędy P2033, P1351, P0422 oraz po jeździe wskoczyły nowe tj. P0299 i P0483 Coś za dużo tych defektów, nie popsułeś tam czegoś podczas szukania przyczyn poprzedniej usterki? Po kolei: P0299 - to moze być np....
Pisząc o starcie miałem na myśli co ma to robić po zaniku zasilania bo akurat w moim przypadku ma to miejsce . Jeżeli chodzi o czasy to potrzebne są zakresy w jakich mozna się poruszać przy ustawianiu już na ruchu.
Wszystkie połączenia czyste i suche spryskane WD40,czujnika map brak w tym modelu,masa paliwa w oleju,dusi się nadal zaraz po odpaleniu,ale na wyższych obrotach jest bardzo żwawy,czujnik obrotów podmieniłem,żadnej różnicy.
U siebie miałem ostatnio usterkę wtyczki od czujnika położenia wału. Auto gasło na sekunde i jechało dalej, komputer nie wywalał błędów, dopiero monitorowanie obrotów pokazało, że na ułamek sekundy zanika sygnał o prędkości obrotowej silnika. Charakterystyczny był restart elektroniki w srodku, w tym właśnie dmuchawy nawiewu kiedy to się działo.
Czujnik obrotów silnika ,nie pisze nazwy bo nie pamiętam jaki tam występuje,
Skoda fabia 1.4 AZE 2001 rok Błąd p0341 nieakceptowalny sygnał czujnika położenia wałka rozrządu. Oscyloskop pokazuje od 0 do 5v wzrost obrotów daje większą ilośc wychyleń bez zaników i przeskoków napięcia, mierzone przy samym czujniku i przy komputerze silnika. Czujnik podmieniony na orginał bo tylko te są dostępne bez zmian. Rozrząd zmieniony ale...
Panowie potrzebuję pomocy. Podobny temat już zamknięty, a nie chcę zakładać nowego, wiec podepnę się. Silnik 3 fazowy (3 zaciski + czwarty uziemienie) po podłączeniu wydaje mi się, że jakby się męczył tzn czuć może nie swąd, ale taki dziwny zapach po pracy. Na tabliczce jest: stoj.=380V, 3.5 A, 1420 obr. i podłączenie w trójkąt. 1) Czy można podłączyć...
apropo czujnika temperatury on nie działa gdy silniczek krokowy nie pracuje Zanika wtedy napięcie na wtyczce czujnika?
Bardzo dziękuje za ten namiar- dla mnie już wszystko jasne: dotyczy to silników które mają regulowane obroty poprzez zmianę napięcia. Dla silników bez regulacji stosujemy właśnie pkzm (dodatkowo jeszcze domagają się czujnika zaniku i asymetrii?). Do kolegi maurycego123: ale ,,powolne grzanie" oznacza chyba że coś nie tak z chłodzeniem? Kolega w pierwszym...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Witam. Sam przekaźnik czasowy z opóźnionym wyłączaniem niczego tu nie załatwi. Jak zauważył kolega jam_es, jak taśma zatrzyma się w takiej pozycji, że czujnik będzie podawał sygnał, to i tak nic dobrego z tego nie wyjdzie. A znając życie i złośliwość przedmiotów martwych, tak właśnie się stanie. Tak więc jeśli to ma być mimo wszystko na przekaźnikach...
Kolego odpięcie map powoduje przejście komputera w tryb awaryjny ( podniesione obroty ) zapewne masz coś nie tak z czujnikiem przepustnicy bo powinien mieć ok 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy bo takim napięciem jest zasilany ten czujnik, komputer z zanikiem jednego sygnału sobie radzi dwa to duży problem dla niego zanim ustali mapę z obrotów i sondy...
Pacjent ma taki dziwny objaw że po dodaniu gazu więcej niż 10%- silnik pozostaje na wolnych obrotach. Gdy natomiast dodaje się leciutko gazu to silnik sieja do max 2000obr dalsze dodawanie gazu powoduje że silnik schodzi do wolnych obrotów. Co sprawdzone, czujnik obrotów na kole zamachowym, czujnik pobrotów na pompie, czujniki temp. Czujnik ciśnienia,...
Typowy objaw walnietego czujnika. Tylko ze nie powinien juz zapalic, dopiero na zimnym. Ja bym zaryzykowal. Jakis sygnal gubi. Skoro paliwo ma, to moze sygnal walu zanika. Dodano po 40 Bo bez czujnika walka tak czy tak odpali.
Robokop , masz racje , przy wzroście obrotów się rozjeżdża , a zanik iskry będzie gdyż sterownik głupieje - nie może skorelować sygnału czujnika z mapą. Carrot chyba ma rozwiązanie.
Tam masz 5 kabli ?, jeśli tak to dwa są do aktuatora, a 3 do czujnika położenia, na jednym z nich jest zasilanie ze stabilizatora +5V w sterowniku, sprawdź czy nie zanika
Witam. Posiadam A4 B7 2.0 TDI i od jakiegoś czasu mam następujący problem. Mianowicie przy stałej prędkości (1200-1600 obrotów, na pewno na 1 i 2, bo na wyższych biegach nie jeżdżę takimi obrotami) w miarę mocno drży mi samochód, podczas przyspieszania to zanika i praktycznie nie czuć nic. Nie wiem, czy to jeden problem, ale też buja budą, szczególnie...
Witam. Podepnę się do tematu. Accent 96. Brak iskry. Oporność na czujniku obrotu wału 465 ohmn na czujniku obrotów wałka rozrządu brak oporności. Czujnik obrotów wałka rozrządu działa, sprawdzone magnesem. Samochód w chwili przekręcenia stacyjki podaje napiecie na cewke, jednak w momencie kręcenia rozrusznikiem napięcie zanika.
Witam Jezeli wyłącznik będzie dobrze wyregulowany to przy zaniku fazy wyłączy silnik. Pompy ścieków z reguły są ośrodkowe, więc zmiana kierunku obrotów nie spowoduje przepływu w drugą stronę. .Dokładnie tak jak przedmówca stwierdził. Dodatkowo możesz jednak dodać czujnik zgodności i zaniku fazy,który da Ci 100% pewności. Styk czujnika włącz w szeregu...
A co wychodzi na oscyloskopie? Nie zanika WN?
Ten pierwszy owszem jest przystosowany do pracy w trójkąt ale przy napięciu między fazowym 220V, np. po przez falownik. Jeżeli ten większy ma 6 wyprowadzeń to można go podłączyć w gwiazda/trójkąt chociaż producent podaje że w trójkąt. Będzie maił wtedy lżej wejść na obroty. Styczniki 63A moim zdaniem na przerost. Styczniki i termiki kup ze stykami pomocniczymi...
Witam, samochód VW Polo 6n1 1995 1.6 75KM nagle przestał odpalać. Jeździł normalnie, dojechałem do miejsca docelowego, wróciłem po około 3h (silnik na pewno ostygł) i auto już nie odpaliło (wykluczam ingerencje osób trzecich - podwórko prywatne). Rozrusznik kręci. Immobilizer nie jest zablokowany (odblokowano go komputerowo, ponieważ się zblokował -...
Masz problemy z czujnikiem kąta skrętu na kierownicy. Warto podejrzeć parametry i obroty kierownicy podczas kręcenia kierownicą w obie strony. Jak sygnał z czujnika będzie błędny to wiadomo o co chodzi.
Witam. Na skrzyni biegów zamontowane są dwa czujniki obrotów. Obroty wejścia i wyjścia. Usterka któregoś z nich powoduje w/w objawy w pracy skrzyni. Przy pomocy VAGa można ustalić który czujnik jest uszkodzony (zanik impulsów) Jeżeli odczyty będą, to jest to usterka mechaniczna skrzyni:cry:
Kiedyś liczyłem, że jak będę miał problem z autem pomoże mi ktoś taki jak elektrik - Niestety dziś odpowiedź pytaniem niezrozumiałym na pytanie. Prosiłem tylko o wskazówki bo to szarpanie to dla mnie zanik iskry ALE nie na jednym przewodzie lecz raczej na cewce (sterowaniu cewki) więc pomyślałem o czujniku obrotu wału( miałem taki problem w Vectra B...
mam ten sam problem renault master 2,8 dti 98r. po odpaleniu tylko na zimnym silniku nie wchodzi na obroty nie równo pracuje dymi na szaro po ok 3-4 min problem zanika. zauważyłem że nie dochodzi prąd do świecy płomieniowej. byłem w serwisie renault mam wymienioną świecę, przekaźnik świecy i czujnik temperatury świecy płom. problem nie ustał macie jakieś...
Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie czujnika obecności faz podłączając go pod styki wyjściowe stycznika (te same co silnik) i sygnał z czujnika aby był podawany na PLC (standardowe czujniki obecności fazy posiadają po prostu zwykły przekaźnik, który załącza się jeżeli wszystkie fazy są "w porządku") i w przypadku stwierdzenia braku fazy, aby PLC...
Ja mam zrobiony podobny napęd, brama podobnych wymiarów, może nawet większa, też była skrzywiona, miejscami ciężko ją rękami upchać. Zastosowałem silnik trójfazowy 0,18 kW z reduktorem na 125 obr/min i działa bez zarzutu już ponad 2 lata. Zaraz ktoś się doczepi że to niebezpieczne itd. - zabezpieczyłem odpowiednim sprzęgłem przeciążeniowym i fotokomórkami....
Inną sprawą jest ustawienie remanencji w układzie.Enkoder to nic innego jak impulsator.Jeśli chcesz mieć pewność co do położenia to załóż czujnik który będzie ustawiał układ po zaniku zasilania w pozycji zerowej i od niej będzie reszta ustawiana zależna od enkodera. Pozdrawiam
Jako że dyskusja w temacie miała tylko jeden cel : "wmontuj czujnik" zaprzestałem pisania postów, gdyż uznałem to za bez celowe. Prace jednak trwały cały czas i przyniosły pozytywny skutek (co prawda na razie "na stole", ale układ działa wyśmienicie i na dniach próba w terenie. Biorąc pod uwagę wcześniejsze rady i linki do pomiarów napięcia silnika...
https://obrazki.elektroda.pl/3150857300_... Przekaźniki kontroli faz, czyli jak zadbać o swój silnik Współczesny przemysł powszechnie wykorzystuje silniki elektryczne, które są jednym z podstawowych elementów przekształcających energię elektryczną w energię mechaniczną. Pierwszy model silnika prądu przemiennego został zaprezentowany...
Aha, więc 1 trimer 8 bitowy użyć do małych a ten 2 16 bitowy do wysokich obrotów. Nie, w zależności od szacowanych obrotów wybierasz metodę pomiaru, w której wykorzystujesz jeden (dowolny) timer, lub oba w której jeden odmierza czas a drugi zlicza impulsy. Ta ostatnia jest alternatywą do tej którą zastosowałeś lecz czas jest mierzony timerem a nie...
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Czujnik typu CKF ma sens jako zabezpieczenie maszyny przed złym kierunkiem obrotów, w przypadku braku jednej fazy do tej pory wystarczało porządne zabezpieczenie termikiem lub wyłącznikiem silnikowym i żaden zanik fazy dla silnika nie był groźny. skąd nagle ta popularność różnych CKF/CZF-ów jako leku na całe zło ;-) ? Czujnik zaniku i kolejności jest...
Witam. Jak w temacie 320d 150km. Samochód nie zapala podczas kręcenia mruga kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu testera obroty silnika wskakują do 200 obr i sygnał zanika. Czujnik podmieniony, instalacja sprawna. Występuje stały błąd 4681 napięci zasilania czujnika 2. Wie ktoś o jakim czujniku może być mowa? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Witam Mam pytanie odnośnie czujnika zaniku i kontroli faz F&F Pabianice model CKF-337 (bez przewodu neutralnego), taki jak w linku: http://www.fif.com.pl/produkt/30/405. Moje pytanie jest następujące, czy gdy do czujnika w ogóle nie dochodzi żadne zasilanie to styk jest w takim samym położeniu jakby zasilanie było w porządku (tzn. wszystkie 3 fazy,...
Jak układ nawrócił już mechanicznie, to po co zmieniać obroty? To właśnie tym bardziej potargany zostanie ten łańcuch. Nie rozumiesz i nie czujesz zagadnień masy, przełożeń i zamiany ruchu. Mając tą wielką niewiedze, chcesz robić wykłady. Przekładnia ślimakowa pozwala na gigantyczne siły i powolny ruch dzwonu. Długość korby należy albo policzyć, albo...
Witam! Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału to właśnie czujnik Halla... Gdy jest uszkodzony, dzieją się różne anomalia, np: - auto gaśnie bez powodu lub po nagrzaniu się silnika, - silnik pracuje nierównomiernie (skaczą obroty, zachowuje się jakby nie palił na wszystkie cylindry) Przy uszkodzeniu czujnika halla zazwyczaj zanika iskra... Pozdrawiam!
Enkoder nie da Ci pozycji po zaniku zasilania, nie wiem czy to ważne. Zauważ że te czujniki pozycji na kostkach MT6701CT lub podobnych np. AS5600 są od strony działania enkoderami absolutnymi. Działające bardzo podobnie (składowa sinusowa i kosinusowa itd.)) do polecanych przez Ciebie resolverów tyle że na stałym polu magnesu. Kwestią jest tylko wybór...
Ile masz kabelków na elektromagnesie rozrusznika nie licząc tego grubego + ? Na pewno masz jeden + ze stacyjki i oprócz tego plusa jest jeszcze jeden cienki czy nie? Dodano po 7 Fiksowanie obrotów na zegarze jest związane z czujnikiem wału. jak byś sprawdził czy napięcie na czujniku wału podczas kręcenia rozrusz. nie spada , zanika ?
A czy zaswieca sie kontrolka abs rejestrując bł? Chyba bez diagnostyki sie nie obejdzie. Zdarza się że takie zachowanie może byś spowodowane uszkodzonymi amortyzatorami (nie trzymają) ale wtedy odczuwał byś kołysanie naczepy (zadziałanie wychyłówki ). Możliwe przyczyny to luz łożyska na ośi monitorowanej (zanik odczytu obrotu koła-słaby sygnał), pojawiające...
(at)Chilek Mógł byś opisać rozmieszczenie sprzętu? Na pierwszej były pewnie wyłączniki a na ostatniej stycznik. A gdzie były pozostałe elementy? Dodano po 1 Pamiętajcie że musicie sprawdzić jakby dwie główne rzeczy: 1 Czy działa czujnik zaniku faz dla każdej fazy. 2 Czy silnik obraca się w prawidłową stronę. Jak się określało prawe obroty? Bo zawsze...
Czy po włączeniu silnika i bez dodawania gazu obroty jałowe są wyższe niż normalnie? Jeśli tak to usterka ścieżki w potencjometrze, jeśli obie są wadliwe to obroty jałowe powinny być jeszcze większe niż nominalne. Ewentualnie sprawdzić jeszcze czujnik temperatury cieczy jak obroty lecą wyżej po odpaleniu i potem spadają. Problem jest taki że jak odpalę...
Witam Szanownych urzytkowników borykam sie z pewnym problemem który pojawił sie z nienacka w moim samochodziku marki fiat uno 1.0 ie fire z układem bosch mono-jetronic. Problem polega na tym że podczas odpalania w niskich temperaturach zanikły podwyższone obroty, gdy go odpale trzeba pogazować i w sumie chodzi tak samo jak jest ciepły nie dostrzegam...
sprawdz czujnik polozenia walu - jest to czujnik ,którego działanie opiera się na zjawisku Halla / był taki/ , zimny działa poprawnie cieply traci swoje właściwości, sprawdzenie polega na zmierzeniu oporności miernikiem powinien wskazywać opor około kilkaset ohmow po wlozeniu do cieplej wody opor zanika co swiadczy o jego uszkodzeniu koszt czujnika...
Wymieniłem dziś czujnik temperatury, który znajduje się nad alternatorem - w jest kolektorze ssącym (niebieska wtyka na dwa piny). Mam wrażenie jakby usterka zniknęła. Nie jestem pewien, bo przejechałem dopiero kilka kilometrów. Odezwę się za kilka dni. Czujnik kosztował 56zł http://www.motoneo.pl/t/z1/EPS1.830.262 A, i pewnie nie bez znaczenia jest...
Przedstawię przykładowe programowanie na przykładzie LG seri iG5[ z tele..qe nie miałem do czynienia] Nastawy są zgrupowane w 4 grupy funkcyjne ,po kilkadziesiąt parametrów każda , a najpiękniejsze jest to że nie musimy ich wszystkich programować. Pczynając od: 1 grupa napędu parametr drv- sposób załączenia silnika[ rozruch] , i np. 0 [sterowanie z...
Witam Z tego co znalazłem to błąd P1112 to: błąd czujnika położenia regulatora wolnych obrotów P1526 - Sterowanie przepustnicy - dolne położenie nie wyuczone. Jeśli wiązka cała i sprawna, to winny może być sterownik, bo ponoć były wadliwe.
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Mam problem z IVECO 2,8 2004 r otóż zarzucił palenie, podczas kręcenia rozrusznikiem obroty wału są około 200 i po około pięciu obrotach giną kręcimy dalej około 30 sekund pokazują się 200,300,400 obr. i zaczyna odpalać ,morze chodzić cały dzień i jest ok, ale po zgaszeniu jest powtórka, nie pali. Sprawdzone podmienione czuj. wału wałka, komp, nawet...
... doszedłem do tego ! . Napięcia na silniku głowicy wideo 14V jak i 5V jest , .Po nacisnięciu PLAY na 'DRIVE CTRL' pojawia się stan wysoki coś koło 3.5V , zanika w chwili cofania się rolek. Zrobilem taki trik , włączyłem PLAY i ręką kręce głowicą wideo , tak żeby czujnik obrotów podawał impulsy , wtedy wszystko zaczyna działać tak jak powinno,(stan...
Ta opornica, to najprawdopodobniej bocznik układu wzbudzenia. Układ sprawdza, czy wzbudzenie istnieje. W tego typu silnikach zanik pola magnetycznego stojana porowadzi do ∞ obrotów. Konsekwencje mało przyjemne. Układy Siemensa ( :cry: ) korzystają ze specjalnego, dedykowanego przekaźnika w tym celu, oraz jako ,,ostatnia deska ratunku" czujnik...
Witam wszystkich Passat V6 2,8 30v silnik ATQ 2000r ECU 3B0 907 551 AN, instalacja Zenit, wtryski Valtek czerwone, oprogramowanie JZ 09 najnowsza wersja, interfejsy LPG i VAG posiadam, brak błędów, spalanie średnio 12pb 14lpg. Na Pb jeździ super, na gazie teraz nie bardzo..... samoistnie przełącza się na paliwo. Po podpięciu kompa i programu do lpg...
Wydaje mi się, że paliwo nic do tego nie ma, ponieważ normalnie chodzi na wolnych obrotach i dostaje cały czas paliwo, ponieważ nic nie przerywa, ale sprawdzę to jutro. Kontaktowałem to z jednym mechanikiem i powiedział mi że przyczyną może być zepsuty jakiś czujnik, czy jest to możliwe ? Zastanawiałem się nad tym i być może czujnik obrotów wału korbowego...
(at)777dyzio nie zawsze artykuły są prawdomówne ;) Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod... Jeśli jest uszkodzony czujnik położenia wału (na zdjęciu poniżej oznaczony jako nr 8) to objawami jest że auto nie chce zapalić, nawet rozrusznik...
Prawy spływ wody z podszybia można odwrócić. Nawet akcja chyba na to była. Wtedy woda leci w róg, na podłużnicę, a nie prosto na alternator. Ale czy leci, czy nie leci, alternator i tak kiedyś pęknie :) U mnie nie ma problemów z korozja pod lakierem a moje GP jest z 2006r. Za to pasy trzymające zbiornik paliwa utrzymują go już chyba tylko siłą woli...
Czujnik ten umieszczony jest w pompie wody, w której jest turbinka z magnesem, tak ten czujnik zlicza zużyte litry wody zmiękczonej (gdy turbinka stoi, licznik na płycie głównej stoi, gdy turbinka kręci się pod wpływem wody, licznik na płycie głównej odlicza litry wody) napięcie jakie dostaje to 5V, co mogę jeszcze dodać, żeby Wam ułatwić? powinien...
Witam ja myśle że może to byc czujnik obrotu wału lub czujnik hala nie pamientam jak to dokładnie tam jest u ciebie w silniku sterowanie zapłonem ale dzieje sie tak żę przy owym uszkodzeniu czujnika spadek napięcia powoduje zanik iskry
Dioda świecąca w zasilanie i już wiesz czy zasilanie zanika po puszczeniu gazu obroty spadają bardzo wolno, po odpięciu włącznika sprzegła jest lepiej, ale nadal podwieszają się.. A może zamiast wypinania spowodować aby pracował prawidłowo . Może będzie lepiej schodził z obrotów. Auto nie stoi u mnie ale o diodzie też myślałem. OK. Czujnik oczywiście...
Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na...
Najczęstszym problemem z zanikiem wskazań prędkości, jaki występuję w scenic-u to zaśniedziałe styki na samym czujniku. Jest on dokładnie tam, gdzie piszą koledzy powyżej (czcz). Niestety wilgoć z jezdni tak wpływa w niezabezpieczoną dobrze wtyczkę. Po przeczyszczeniu (na 10 różnych sposobów) problem znika. Pozdrawiam.
Mam taki problem w Pasku mam sonde cztero kablową na krutko czyli przez miernik pracuje a komputer jeden i drugi gazowy nie widzi tylko ze jest na bogatej mieszance . Niedodałem że jest to 115km 95 rok 8 zaworowy. Drugie pytanie czy jest możliwe że jest uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym chociaż komputer pokazuje taki błąd że ciągnie do...
"Komunikacja z kalkulatorem ESP" - a to akurat dość dokładnie pokazuje gdzie leży problem - czujnik obrotów któregoś koła po prostu się zabrudził (zdarza się na przykład po ulewnym deszczu jak auto stoi) i komputer dostał impuls za mało albo za dużo no i mu nie pasuje że któreś koło tak nagle przyspieszyło/zwolniło Nie pisz bzdur. Komunikacja to komunikacja...
Myślę, że pompa znosi to lepiej niż sterowanie wypełnieniem sinusoidy (mniej się grzeje). pozdrawiam. Witold O taką mi odpowiedź chodziło! Tzn chciałem bardzo taką przeczytać. Obawiałem się że napiszesz iż elektronikę szlag trafi od częstych prądów rozruchowych albo że łożyskowanie się rozwali. Jest super. Już dostrzegam kilka zalet takiego sterowania....
poszukaj też 'zaworków' do których dochodzą podciśnienia one puszczają podciśnienie albo ciśnienie atm w zal od obciążenia - nie wiem jak to jest w Twoim samochodzie ale wygląda podobnie do silniczka podającego płyn na spryskiwacze na tych zaworkach mogą być małe filtry przewody mogą być zaolejone, a filtry zapiaszczone w okolicach turbiny poszukaj...
jak w Audi poleciał czujnik cieczy to falowała ale w mniejszym przedziale maks 1400 obrotów ale moze jeszcze są dodatkowe problemy. A czujnik sprawdzić to tylko chwilaa. Motronic pytanie do Ciebie czy napiecie na czujniku w audi 80 b3 silnik 1.8 pełna sztryca przy rozruchu zimnego silnika pojawia sie na chwile żeby ,,zmierzyć temerature a potem na jakiś...
OK w takim układzie rezygnuję z czujniku zaniku fazy. Co do silnika to jest to silniczek, który wykorzystam potem do uruchomienia mieszadla chemicznego. I tu właśnie z konstrukcji wirnika mieszadła wynika mi, że nie moge mieć obrotów lewych/prawych na silniku, a więc będą one ściśle określone. Dzięki za wszelkie wskazówki, najbardziej interesuje mnei...
Przed chwilą wylazłem z kotłowni.Ręce opadają-wyciągnąłem palnik przed piec i ściągnąłem lufę palnika zacząłem regulować zawir i elektrody z jednoczesną próbą odpalenia pali za każdym razem po założeniu lufy nie pali,odpiąłem wentylator pali za każdym razem.Wniosek-może się mylę ,ale za dużo powietrza z wentylatora.Stąd moje pytanie czy jest sposób...
Do 20km/h ABS działa normalnie Czyli nie działa. Przy małych prędkościach ABS nie może reagować. BO. Jadąc z górki nie pozwoliłby na zatrzymanie. Przy każdej próbie hamowania (zanik obrotu kół), odpuszczałby hamulce. Akurat mamy taką porę roku że leży śnieg i to czuć od razu że ABS się włącza. ASR. Czyż się mylę?
Witam , mam problem z systemem ABS wyskakuje ciagle blad C1211 . Sterownik wyslalem do sprawdzenia odeslali ze dobry , wszystkie czujniki na komputerze pokazuja obroty kol . Czy ktos sie spotkal z taka anomalia . Na sterowniku zasilanie i masa w porzadku , jedynie co mi sie nie podoba to ze czujniki ABS nie maja 12 V tylko 9 V ale moze tak jest w Peugeotach...
czujnik zaniku układ zaniku obrotów czujnik zaniku napięcia
pavilion podświetlenia kenwood grzeje pralka whirlpool bęben ociera
światłowód vectra światłowód vectra
Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć? Centralny zamek Hyundai i20 nie działa zdalnie, działa tylko kluczykiem