W samochodzie MAN TGX 460 z roku 2017, czujnik ciśnienia doładowania znajduje się na przewodzie od turbosprężarki.
Żadne oporności, 2 piny to zasilanie 5V i na 3 pinie ewentualnie można mierzyć napięcie które będzie się zmieniać w zależności od ciśnienia.
W nowszych jest przepływomierz, czujnika nie ma.
mam wiązkę od laguny 2 1.9dci jakby była taka sama to mogę Ci podesłać taką kostkę moje gg 1679401 Dodano po 2 znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/58_12744611... http://obrazki.elektroda.net/4_127446119...
https://obrazki.elektroda.pl/6210019100_... https://obrazki.elektroda.pl/9974660800_... Numer 16. Na drugim zdjęciu lepiej widać.
To jest potencjometr. Można mierzyć rezystancję lub po podpięciu do auta można mierzyć napięcie. Pomiędzy dwoma pinami masz cały czas ta sama rezystancję - np. pomiędzy 1-3. Pomiędzy 1-2 oraz 2-3 będzie się zmieniać w zależności od tego jak będzie wychylona gruszka. Suma rezystancji pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinna dać wartość jaką jest pomiędzy 1-3. Oczywiście...
Dobra, ganek to widocznie ten typ człowieka który woli pierdzielić na prawo i lewo o tym jacy to wszyscy są głupi i mają się douczyć, a sam jaki jest mądry, a jednocześnie wcale nie dając dowodu na swoją mądrość. Ode mnie masz kawałek instrukcji fabrycznej w której jest opisany ten błąd i sposoby radzenia sobie z nim, ale ja nie mam pojęcia co to jest...
najczęściej sie zatyka slauchik olejem, ale niewykluczona awaria samego czujnika.
Kazda inwencja twórcz rozwija zwoje mózgowe! Nie opornik 5V , lecz diodę zenera na 4,7 V , i po ptokach .
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
Cześć Nowy. EDC 070 według materiałów archiwalnych to czujnik ciśnienia doładowania.
Nawet jeśli będzie ok pod względem zasilania to nie znaczy że będzie dobrze w kwestii pneumatyki. Podłącz pompkę próżniową to będziesz wiedzieć czy jest sprawny, przewody, szczelność
(-) okablowanie między sterownikiem a czujnikiem sprawdzone równolegle występuje usterka pedału przyspieszenia P0380 którego także niemożna wykasować Dodam że zasilanie czujnika i pedału ok. To jest bardzo dobry tok myślenia, ponieważ w większości przypadków usterki czujnikowe nie pochodzą od razu od komputera, ale od ich kabli i styków. W myśl zasady...
Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp powietrza doładowanego, obwód otwarty
Masz tam silnik 102KM ACV. Z tym starym sterownikiem do którego przychodzi wężyk nadciśnieniowy. Czujnik ciśnienia doładowania jest w sterowniku. Często padały te sterowniki. Możesz jeszcze jedną rzecz sprawdzić. Baisic Setings grupa 004. I napisz co pokazało. Albo zrób zdjęcie i wrzuć.
Czujnik temperatury powietrza zasysanego (G42) jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania (4-pinowy).
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
Czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Najpierw sprecyzuj jakiego czujnika temp. szukasz lub z czym masz problem.
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
5123; kalibracja przepływomierza masowego powietrza.Przyczyną morze być czujnik ciśnienia powietrza doładowania lub czujnik temperatury w układzie doładowania lub złe wskazania przepływomierza.Następstwem tego jest wyłączenie EGR - błąd 5126. Najpierw sprawdź czujniki ciśnienia doładowania i temperatury lub szukaj nieszczelności w tym układzie.
Sprawdź wszystkie miejsca połączeń przewodów pomiędzy ECU a czujnikiem ciśnienia doładowania G31.
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Jakie parametry pokazuje czujnik ciśnienia doładowania G31? Jaki jest błąd po jego odłączeniu i co wtedy widać w blokach pomiarowych?
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
MR 1416 - Czujnik ciśnienia doładowania, nieosiągnięty zakres pomiaru (zwarcie z masą)
Witam, mam problem z podłączeniem czujnika ciśnienia. Czy może ktoś posiada schemat do podłączenia, albo jakiekolwiek zdjęcie, by ułatwić pracę?
To może od początku powiedz co wymieniałeś a nie piszesz od końca, mam się domyślać?
Wartości z czujnika ciśnienia doładowania podaj. Wystarczy przegazówka na postoju.
http://obrazki.elektroda.pl/7157574400_1... Czujnik temperatury G42 jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania.
EDC 3088 Czujnik ciśnienia doładowania za chłodnicą (w rurze powietrza doładowania). Kontrola granic napięcia (zasilanie w napięcie i napięcie czujnika) i blokada AD Reakcja systemu: Edycja symulowanego ciśnienia doładowywania jako wartości zastępczej.
Problemem okazała się luźna wtyczka znajdująca się za lewą lampą (strona kierowcy). Pozdrawiam.
Jeżeli nie ma błędów EDC to może być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania,zatkany katalizator.Trzeba zrobić komputerem podgląd parametrów podczas jazdy.
Witam. Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CJCD. Wyskakują błędy od EGR, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania, ale moc w samochodzie jest. Ostatnio auto wpada w tryb awaryjny i wtedy już brakuje emocji. Od czego zacząć?
Kolego wymień czujnik ciśnienia doładowania ten na rurze z przodu silnika. W nim jest czujnik temperatury powietrza i masz z nim problem.
1417 Czujnik ciśnienia doładowania, wartość mierzona nieprawidłowa Sprawdź doładowanie i stan zaolejenia chłodnicy powietrza. Sprawdź sam czujnik, czy nie jest zalepiony zasuszonym olejem.
1 brązowo-niebieski (masa) 2 niebiesko-czarny czujnik temperatury powietrza 3 fioletowo-czerwony 5V 4 żółto-czarny czujnik ciśnienia doładowania
EMS 263-czujnik ciśnienia doładowania, napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. VIS 77- klakson, przerwa w obwodzie
EMS 5123. Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania lub skalibruj przepływomierz powietrza on też może być wadliwy lub czujnik temperatury powietrza doładowania, ale postawił bym raczej na ten pierwszy.Tu mamy przyczynę wyłączenia EGR przez sterownik silnika. Co do skrzyni to możliwa jest usterka wybieraka choć częściej winna jest elektryka.
Jak V6, to trzeba wyjąć lewą lampę i tam pod nią gmyrać, a jak się nie uda wsadzić łapy, to trzeba zdjąć zderzak
Nie, pompa ta nie spowoduje żadnych usterek w silniku, ewentualnie dżwignia hamulca nożnego (pedał), zrobi się twardy. A co do tego czujnika lużnego, to napewno piszesz o czujniku ciśnienia doładowania i on ma być zamontowany SZCZELNIE! Jeśli nie to i mocy nie będzie silnik osiągał w pełni... http://obrazki.elektroda.pl/8128536900_1... To...
Jeżeli dobrze pamiętam to jak jest przepustnica z przodu i rura dolotowa plastikowa idze w dół to ta rura dolotowa na wysokości kompresora klimatyzacji będzie czujnik z kostka 4 pin https://obrazki.elektroda.pl/7552933300_... Dodano po 1 Lepiej od dołu to zróbic ale miejsce nie powala...
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Pomijając milczeniem fakt, że logi mi się nie otwierają, wygląda na uwalony Map sensor/czujnik ciśnienia doładowania. Oczywiście do sprawdzenia np. woltomierzem.
Jak jest dobrze to dlaczego nie działa co? Zasilanie ,masa i sprawdzenie sygnału przy samym ECM do tego co widzi ECM na zapłonie ? Pewnie wiązka zgnita ,trzeba się pobrudzić.
Możesz mi dokładniej opisać co mam zrobić
To odpada. Bo jak odcina to poddymia na czarno, a gdyby ta klapka się zamykała to spaliny by się nie wydostawały o ile dobrze mysle Witam Jak dymi na czarno to albo zacina się hamulec górski, albo szwankuje czujnik ciśnienia doładowania. Pozdrawiam
Jeśli samochód jeździ na 1/2 gwizdka to i adblue będzie mało pobierał bo emisja gazów jest mniejsza. Jak wygląda spalanie przy problemie z mocą? W jakim stanie jest dpf i scr pomiar przeciwciśnienia układu wydechowego? Kontrola wskazania czujnika ciśnienia doładowania względem ciśnienia atmosferycznego, aby wyeliminować błędne wartości pomiarowe/ przekłamania...
Ano oznacza, że jest problem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Pierwsze co sprawdź, to czy na kostce między pinem 1 a 2 jest napięcie (zapłon włączony, ma być około 5V). Potem należałoby sprawdzić czy sam czujnik ciśnienia jest sprawny. Sprawdź również wszelkie podciśnienia i przewody powietrzne czy są szczelne. Jeśli to wszystko nie pomoże, to trzeba...
https://obrazki.elektroda.pl/7844784000_... Jak widać na schemacie czujnik wałka ma wspólną masę z paroma innymi i wspólne zasilanie z czujnikiem ciśnienia doładowania. Skupił bym się na sprawdzeniu tych połączeń i napięć zasilających czujniki
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Proszę Dodano po 11 pasted_image.jpeg
Ten przy przepustnicy to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik ciśnienia atmosferycznego jest na obudowie lewego filtra powietrza.
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
w Pandach 1.3 mamy zastosowane dwa rodzaje turbin w zależności od mocy silnika 70 KM lub 75KM . W pierwszym przypadku mamy na turbosprężarce zamontowany jest zawór WASTE - GATE sterowany siłownikiem pneumatycznym, który pozwala na rozdzielenie przepływu spalin do turbiny w zależności od ciśnienia osiąganego na wyjściu ze sprężarki. W drugim przypadku...
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Sprawa rozwiązana , zamiennik czujnika ciśnienia doładowania był źle odczytywany przez komputer . Zamówiłem z Allegro używkę i śmiga jak złoto . Zamiennik poszedł do rekalmacj
Pod filtrem powietrza masz zaworek sterujący turbiną, pewnie on padł, typowe dlatego sprintera. Na początek go wyjmij i obstukaj może sie zawiesił, bo to również często się zdarza. Jeśli na krótko turbo ci pompuje to na 99% przyczyna tkwi w tym zaworku. Podciśnienia dobrze podłączone, powinno być jak w Twoim opisie.
Temat stary jak elektroda ,szukaj Notlauf,błąd 0575,tryb awaryjny.
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Mam błąd: P024114 Czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki niskiego ciśnienia ma zwarcie do masy. Występuje zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie. Który to czujnik, gdzie on jest?
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
Jak odpisali Ci na forum Golfa, konieczne jest abyś podał kod błędu odczytany Vagiem, jeśli nie będzie to usterka elektryczna samego czujnika to winę również może ponosić system sterowania ciśnieniem doładowania samej turbiny czyli uszkodzony zespolony zawór magnetyczny sterujący łopatkami zmiennej geometrii turbiny, pisałeś, że wymieniłeś już 3 czujniki...
Super zmierz napięcie na czujniku ,na tym czujniku o który pytasz gdzie jest ? WWW dzieki Dodano po 3 witam dla wszystkich i kolegi powyrzej usterka usunięta ten czujnik na dwie rurki był zepsuty
EECU 0 00102 18 111 Czujnik ciśnienia doładowania: zbyt słabe zasilanie czujnika
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Jak w temacie mam XSARE.0l HDI 90HP z 2001r, wiem że przy wersji 110HP jest usytuowany w intercoolerze którego u mnie nie ma, prosił bym o fotki i w jaki sposób się do niego dostać, albo przynajmniej złącze elektryczne, bo potrzebuje pod niego podłączyć woltomierz celem sprawdzenia działania turbiny.
Na rurze odchodzącej z intercoolera ( w okolicach lewego reflektora)
Od kolegi z innego forum, dowiedziałem się, że Inpa w tych modelach przekłamuje niektóre dane.
(Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym) (montowane opcjonalnie). Podzespół <Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym> znajduje się przy kadłubie silnika, od strony zasysania. Według bosch esitronic.
Kolego u mnie ten błąd opisany jest jako (czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność).
Zwróć wagę na czujnik ciśnienia doładowania (od tego powinieneś zacząć) czy nie jest zaolejony. Znajduje się na wierzchu w poprzecznej rurze nad silnikiem po prawej stronie zaraz przy zbiorniku z płynem wyrównawczym do chłodnicy. Wykręć i wymyj z oleju i dopiero szukaj innych przyczyn. Wcześniej o tym pisałem. Pozdrawiam.
Witam, Szukam czujnika od ciśnienia doładowania. Auto działa bez turbiny, komputer podczepiony i problem z czujnikiem daje zdjęcie do wglądu i czy tutaj znajduje się ten czujnik? Ponoć po wyjęciu można go przeczyścić i powinno hulać. Proszę o wskazówki:) https://obrazki.elektroda.pl/9623774200_...
Praktycznie to samo 2:40 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Korekta koła pasowego pompy pomogła i wymiana czujnika ciśnienia doładowania . Silnik pracuje prawidłowo.
Dobrze czytałeś. Loguje się od 1500 obrotów. Tak jak podejrzewałem, uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania G71 ale dla pewności sprawdź sobie jeszcze raz wartość w grupie 010 statycznej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika (jeśli po ponownym uruchomieniu silnika w polu "intake air press. znowu pokaże 2539.8 mbar to wymieniaj czujnik)....
A czujnik ciśnienia doładowania? Z wykresu wynika przeładowanie.
Witam, V70 2,4 D5 Brak mocy przy niskich obrotach.Od 2500 dostaje kopa i śmiga.CZy wymiana czujnika cisnienia doładowania rozwiąże problem?
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania To jest ten n75?
Jak nie błędu względem czujnika ciśnienia doładowania nic bym nie robił.
Powie ktoś gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania silnika? Najlepiej jakieś foto
Czujnik pin 1 (zasilanie) - ECU E2, 48pinow szary 2 (masa) - D1 3 (sygnal) - B1
a jesteś w stanie mi podać jakie wartości powinien mieć czujnik by go nie kupować na daremno. Dodano po 9 1 błąd przy założonym czujniku to "turbosprężarka/czujnik ciśnienia doładowania sprężarki "A" -sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy)" 2 błąd "obwód regulatora objętości paliwa - sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy)" dodam że ten błąd...
Nie wszystko przylutowane dobrze, sprawdzałem... . Na emaila poszedł plik z dźwiękowy z gadaczki.
Sprawdź jakie są wskazania w grupie 010 statycznie i dynamicznie. Podejrzany jest czujnik G71 ciśnienia doładowania w tym przypadku.
Ok, teraz zobacz jak sprawuje się EGR. Najlepiej byłoby go po prostu zaślepić na próbę. Jeśli nie masz możliwości to trzeba wykręcić, sprawdzić czy nie jest zacięty, wyczyścić i zobaczyć czy będzie poprawa. Mógł też paść przepływomierz powietrza, tutaj można to sprawdzić łatwiej bo wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć. Zapali się check engine ale nie...
No masz na ekranie "komputera"; czujnik ciśnienia doładowania. Spisz błędy z wyświetlacza na pulpicie i podaj je tutaj.
no tak, tylko przypuszczam ze ten czujnik jest zespolony ze sterownikiem edc17.....
Masz ciągłe przeładowanie więc nie sugeruj się tym, że wężyki "wyglądają" na szczelne tylko najlepiej je wymień. Czujnik ciśnienia doładowania mierzy prawidłowo więc on odpada. Dodatkowo wejdź sobie w vagu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks. a następnie wybierz grupę 002 i na włączonym tylko zapłonie sprawdź sobie zakres (w %) wskazań wciśnięcia pedału gazu...
Masz schemat .... Opis : ENG9U754-C13 Silnik G9U 754, EDC 15 C13 SEN_WATER Włącznik - poziom wody, filtr paliwa Elementy składowe A25 Moduł sterujący, silnik diesel, common rail K18 Przekaźnik układu sterowania silnikiem B35 Czujnik wałka rozrządu S114 Włącznik - poziom wody, filtr paliwa B90 Czujnik ciśnienia doładowania Y28.1 Wtryskiwacz, cylinder...
Zaraz dostaniesz ostrzeżenie. Masz jak byk błąd korelacji czujnik ciśnienia atmosferycznego/ czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym. Nie wiesz jak to sprawdzić? Musisz wiedzieć!
Cześć. Dzisiaj ja zwracam się do Was z takim oto problemem. Tylko bardzo proszę o pohamowanie sie od komentarzy o jakiejś królowej czegoś tam... ;) Auto mechanicznie jest bardzo udane a elektryka to często wina użytkownika. Od 2-3 tygodni podświetlała mi się na mojej Lagunie 1,9 dci 120 PS wersja Dynamique - pomarańczowa kontrolka - od świec żarowych...
Mój błąd - wychodzi czytanie na szybko. Faktycznie nie ma tu mowy o czujniku ciśnienia doładowania o którym ja pisałem. Zawór jak i czujnik nowe czy używane?
wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania ale nic zupełnie to nie pomogło. Zatem chyba jedyna odpowiedź to padła turbina. Dodatkowo zauważyłem, że jak teraz dodawałem gazu na maxa, auto wkręcało się do około 3 tys obrotów to od razu czuć spalony olej...
Sprawdź dobrze schemat tego silnika, a sam się przekonasz, że jest czujnik ciśnienia doładowania.
obwód czujnika ciśnienia doładowania kostka czujnika ciśnienia doładowania błąd czujnika ciśnienia doładowania
napięcia baterii telefonu huawei uziemienie gramofon onkyo schematy
stara kornica ducati scrambler
Schemat instalacji elektrycznej Renault Kangoo 1.2 D7F D4F H5Ft – lokalizacja bezpieczników, kolory przewodów Vloss [%] w kondensatorach – co oznacza ten parametr, jak interpretować wyniki pomiaru?