Jak w załączonym foto
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka, umiejscowienie i wygląd czujnika detonacji dla Opel Corsa B X14XE (plik *.doc).
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
A czujnik na podmianę masz może?
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Powinno Ci pomóc
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
po pierwsze trzeba sprawdzic wtryski (najprawdopodobniej pada wtrysk 4 gara ) jesli wtryski ok. to sprawdzić ciśnienie sprężania ( na zimnym motorze !!! ) nominał to 33 bar jeśli to nie wyłoni padalca to wgrać najnowszy soft do ecu zaprogramować na nowo korekty wtryskiwaczy i jeździć aż do następnego zapalenia kontrolki świec żarowych (niestety potrzebny...
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
zapewne czujnik spalania stukowego
Jest przykręcony gdzieś na bloku silnika. zobacz w internecie jak wygląda i szukaj na bloku silnika. Skoro wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego to czujnik działa. Problemu szukałbym raczej w jakości paliwa lub ew. ustawieniu zapłonu.
Jest to czujnik spalania stukowego.
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
na fotce to zawór recyrkulacji spalin, czujnik spalania stukowego ,jak pisałem ,jest przykręcony bezpośrednio do bloku z tyłu silnika gdzieś pod kolektorem ssącym.
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Stetoskopem czasem słucham np łożysk w kołach. Pytanie z innnej beczki skoro knock sensor - czujnik spalania stukowego jest czujnikiem piezo a więc trochę mikrofonem , jak by go posłuchać np przez słuchawki lub wieżę ? Próbował ktoś ? coś można wyczaić Co niektórzy podłączają do radia w samochodzie i stosują do strojenia zapłonu. Podobno dobrze słychać...
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
ja tez tak myslalem ale niestety maja kolego
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
Katalizatora brak !!! :| Wstawiona rura, po czujniku za katalizatorem nie ma śladu. Katalizatora może i brak ale sonda lambda jest wkręcona w portki daleko przed katalizatorem. Pozdro RUBIK A czy kolega kontrolował słynny w matizach EGR?? To układ recyrkulacji spalin który jeżeli zawiedzie to auto szarpie na luzie, powoli się wkręca (ale się w końcu...
jw. czujnik spalania stukowego
w baku paliwo z bp 98. Dziwne ze na odpietym czujniku tez pokazuje bzdury wiec to raczej nie paliwo.
silnik to 1.4 po prostu gdy podpinam go pod vag'a to wyskakuje bład 524 czyli czujnik spalania stukowego. np po przejechaniu paru km jest sygnał dźwiekowy i miga sie kontrolka od oleju a samochód automatycznie traci moc
Dziękuję kolegom za zainteresowanie, niestety nie czytacie :cry: Mam wiązkę z 3 pinami w aucie, mam czujnik z wtykiem 2 pinowym = jak połączyć. nie da się wpiąć wtyczki dwupinowej w trzypinowe złącze. Co mam kasować jak kabelki są niepołączone, chyba że sygnał się jakoś teleportuje do ECU.
Wyczytałem, że jego wymiana może pomóc. Gdzie wypisują takie bzdury?
Witam, mam problem z odnalezieniem czujnika stukowego w Seacie Ibiza 1.4 2 fl 8v akk
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Mój już teraz były mechanik wymieniał mi silnik. Niby wszystko ok tylko że po sprawdzeniu błędów w komputerze okazało się, że jest coś nie tak z czujnikiem spalania stukowego. Okazało się że przy wymianie silnika kabel czujnika został przecięty i tu moje zaskoczenie: został później połączony z wtyczką jedno pinową...
co to za instalacja Dodano po 3 Może być zła emulacja sądy albo złe ustawienie
Łańcuch dzwoni i wywala błąd.
Czujnik jest w bloku pod kolektorem ssącym ale w moim przypadku to coś innego jakby nie czytał wałka rozrządu choć impulsy na sterownik prawidłowe
Model to z tego co pamiętam to XE18(...) Wysoczyl błąd, a dokładniej błędy od czujnika spalania stukowego. Jadę w trasę ok 500 km i trochę się boję. Poniżej podsyłam fotkę tych błędów :)) https://obrazki.elektroda.pl/5044598200_...
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Nic nie wykombinujesz. Musi być z połowie długości bloku silnika, w jego podgłowicowej strefie.
Czujnik trafia na pin 4M Dodano po 3 Najszersza kostka. Po kolorach popatrz. Chociaż tam piny są dziwnie ale ładnie opisane.
Tez nie wydaje mi się to realne, bo obejrzałem cały silnik i nie widzę czujnika, ale pytam bo to ostatnia opcja przed zdjęciem głowicy. Kto mi powiedział? Na forum citroena był podobny wątek. Ja tylko weryfikuje internetowe śmieci.
Lekarstwem na powyższy problem okazała się wymiana czujnika spalania stukowego.
czujnik jest piezoelektryczny (mały prąd, spore napięcie).Dlatego duże znaczenie ma jakość izolacji przewodu czujnika, jego ewentualne zabrudzenie i zaolejenie. Należy go dokładnie oczyścić albo wymienić na nowy.
Witam, może ktoś potrafi sprawdzić Knock Sensor (KS) (czujnik spalania stukowego) w samochodzie Seat Ibiza 2.0 16V silnik ABF. Według Vag-Com’a jest on uszkodzony ale mam problem bo są 2 i nie wiem który jest uszkodzony. Może ktoś zna sposób ich sprawdzenia po wymontowaniu.
2004 rok nic się nie dzieje A co do interfejsu to nic specjalnego U281 taki chińczyk ale inny błąd który mi wyskoczył na tym urzadzeniu ( czujnik spalania stukowego) został wymieniony i jest ok może rzeczywiście urządzenie zwariowało jutro podjadę na kompa do kumpla i zobaczymy czy coś pokaze Urok chińskich interfejsów :wink: Musisz odczytać to innym...
Mistrzu, Ty sobie sprawdź, gdzie jest najbliższy warsztat. Nie da się naprawiać, nie mając zielonego pojęcia. Tylko kłopotu i kosztów sobie narobisz.
Wydaje mi się że niema czujnika temp tylko czujnik spalania stukowego ( nie jestem pewny nazwy ). Sprawdzę to jeszcze .
według schematu jest tylko gdzie? w oplach jest wkręcany między 2 a 3 cylindrem od strony kolektora dolotowego
Witam Poprzecierane przewody byly w plastikowej oslonie po miendzy silnikiem a chlodnica. Jak zdejmiesz gorna oslone silnika to w plastikowa oslona peszla.
Czujnik spalania stukowego wpływa na ustawienie zapłonu tym samym jego uszkodzenie na pewno spowoduje przejście układu w tryb awaryjny a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa. Twój opis może sugerować że czujnik raz działa a raz nie dlatego auto raz jest mocne a raz słabe.
podziele sie z wami wiedza,;0 omega 2.0 szarpanie brak mocy krecenie sie na wyższych biegach diadnostyczny lecz gdy to zrobiłem po kasacji błędów pojawił sie jeszcze jeden, czujnik spalania stukowego/ mechanik go przejrzał przeczyscił kostke i cud samochód nie szarpie pieknie sie wkreca na czerwone :D mocy ma 2 razy wiecej jak przed naprawa i spokojnie...
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
Czujnik położenia wału ---> ECU ---> wyzwolenie cewki Teraz już wiesz jak?
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
Bardzo proszę o odpowiedź czy w silnikach F22Z2 (Honda Accord V gen.) stosowano czujniki spalania stukowego. Jeżeli tak, to gdzie go szukać. Mam problem z Accordem VI gen. w którym silnik F18B2 zamieniono na F22Z2, sterownik (pozostał ten od silnika F18B2) sygnalizuje błąd 23 (knock sensor), zlokalizowałem niepodłączoną wtyczkę od owego czujnika, ale...
czy wentylator się załącza? czy palisz go na gaz/benzyna? przy jakiej temperaturze ci gaśnie? czy jak zgaśnie możesz go od razu zapalić? jeśli nie sprawdź paliwo i iskrę. Sprawdź też czujnik położenia wału i jeśli masz silnik w wersji 100 16V to jest tzw czujnik spalania stukowego silnik w wersji 1.6 16V to jest czujnik położenia wałka rozrządu. podaj...
U mnie byla nie podlaczona kostka od sondy lambda. Po podłączeniu problem zanik.
...powiem tak: buda tej 6n2 (fifta) jest 60KM lecz poprzedni właściciel wsadził tam AFK zaś na przepustnicy było markerem napisane AHC (chyba a raczej na pewno). Dodam, że nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem na zimnym czy też ciepłym i czy też z obrotami...równiutko pracuje. Zauważyłem, że jak jest zimny, to na "luzie" ładnie wchodzi na obroty...
Auto Hyundai S-coupe 1,5 12V Mój problem jest następujący non stop zapala mi sie chceck engine a w nim blad 3211 czyli czujnik spalania stukowego. Niema różnicy czy jeżdżę na gazie czy na benzynie. Zresetowałem błędy przeczyściłem wtyczkę czujnika, błąd nadal wyskakuje po przejechania paru kilometrów wiec postanowiłem odpiąć zupełnie czujnik i teraz...
sprawdzenie czujnika spalania stukowego napięcie czujnika spalania stukowego wymiana czujnika spalania stukowego
stopiony akumulator napięcie przewodzenia diody wgranie języka polskiego
pilot uniwersalny sterownik defro
How to Calculate Scale Factor for Engineering Drawings, Maps, and 3D Models Yellow Tint on Dell, Samsung, LG, HP Monitors: Blue-Light Filter, Cable, Backlight Issues