Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Sprawa rozwiązana była wymieniana również dwumasa i jak sie okazuje na kole dwumasowym wszystkie śruby sa takie same z takimi samymi odstępami od siebie. Za pierwszym razem podczas wyjmowania udalo sie trafić ale za drugim nie. Nikt nie myślał ze śruby sa takie same koło dwumasowe zostalo włożone inaczej niż powinno byc i stąd błąd czujnika walka. Czujnik...
Witam. W zał. schemat okablowania sterownika silnika i "pinologia" gniazd dla silnika x18xe1 w Opel Zafira.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam IVECO DAILY 2008R. 2.3 HPI Błąd: P0016 oraz 144 oraz mrugająca kontrolka EDC jeżeli odpali to wkręca się tylko do 1500 obrotów Diagnostyka: "Wiarygodność wskazań pomiędzy czujnikiem koła zamachowego i wałka rozrządu" Powyżej maksymalnej wartości progowej. błąd obecny. Błąd można usunąć lecz gdy auto odpali to od razu mruga kontrolka EDC i wkreca...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
To auto nie potrzebuje sygnału wałka rozrządu do dopalenia, potrzebuje zrobić tylko kilka obrotów wału więcej. Jeśli nie pali z czujnikiem wałka to przestawiony rozrząd ,po odłączeniu czujnika powinien palić jeśli jest drobna różnica.
Witam, samochód Iveco DAILY z 2011 roku, silnik 3.0 HP, rozrząd na łańcuszku. Podczas jazdy zapaliło się EDC i mruga, samochód w trybie awaryjnym (1500 obrotów max). Błąd (TEXA błąd 144) "Wiarygodność między czujnikiem OBROTÓW (wał napędowy) a czujnikiem fazy (wałek rozrządu). Wymieniłem czujnik obrotów wału napędowego i dalej to samo. Sprawdziłem przejścia...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam wszystkich jestem tutaj nowy i mam problem z czujnikiem wałka rozrządu. Otóż gdy wrzucam wsteczny, bądź 1, to obroty spadają do 500. Auto wtedy zaczyna się trząść. Czy to może być problem ze strony czujnika wałka rozrządu czy elektrycznej przepustnicy?
Texa nie łączy się z fh16 szeregowo. Ale dobrze tłumaczy błędy chociaż nie wszystkie. Czujnik pedału hamulca. Jeśli jest wszystko ok. to po odpaleniu napompowaniu powietrza naciskasz na pedał hamulca i kontrolka powinna zgasnąć jeśli nie to jeden jest pod pedałem hamulca, i o ile dobrze pamiętam włącznik ciśnieniowy z lewej strony za kabina tez jest...
Do wymiany czujnik obrotów wałka rozrządu,dość szybka operacja,bez demontażu paska.
Niestety, nie mam oscyloskopu i raczej z mechaniki pozostałem na etapie malucha. Pisałem o pomyłce, gdyż gdzieś wyczytałem,że komputer często myli błąd wałka rozrządu z błędem wału ale zaznaczam , nie jestem fachowcem. Zastanawia mnie również dlaczego mnie odcina obroty tak szybko, czy być może właśnie nie wiąże się to z czujnikiem wału, stąd moje pytanie...
jeżeli czujnik obrotów silnika widzi obroty to prawdopodobnie jest ok, defekt wyskakuje po próbie uruchomienia auta a więc czujnik obrotów nie dogaduje sie z czujnikiem na wału rozrządu, sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między...
Dlaczego nie sprawdzisz czy widzi obroty? Jak kręci i nie odpala to wskazówka obrotomierza rusza się, a jak odczytywałem temperaturę w momencie kiedy nie odpalał też patrzyłem w VAG na odczyty obrotów (faktycznie tego nie napisałem) i jakieś tam obroty wskazywał 200-300 przy kręceniu (mówię z głowy więc mogę trochę mylić wartość). Czujnik wałka rozrządu...
Synchronizacja miedzy czujnikiem wału a wałka rozrządu jak jej nie ma to nie odpali
Porada serwisowa. Trafic II, auto scholowane, nie odpala. Zachowanie typowe dla tego auta. 2 błędy komputera świec żarowych ( błędy te nie mają wpływu na pracę silnika!), błąd czujnika wałka rozrządu. Standardowo wymieniłem czujnik położenia wału. W skrzynce bezpieczników upalone złącze w kostce od bezpiecznika 70A dla kompa świec. Kostka wyrzucona,...
W aucie wymieniono sprzęgło i później rozrząd. Po wymianie auto nie chce odpalić. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd: P0340 Spójność między czujnikiem wałka rozrządu / obrotami silnika, brak sygnału obrotów silnika lub zakłócenie w czujniku obrotów. Dodam, że przed wymianą auto paliło normalnie. Rozrząd sprawdzany był 2 x blokowany jak trzeba....
Witam Do Szacownego kolegi moderatora #robokop# ,który usunął moje informacje na temat czujnika położenia wału korbowego, które były zamieszczone w tym temacie, cytat poniżej: "W Twoim przypadku to standardowy problem z czujnikiem halla odpowiedzialnym za sterowanie zapłonem. Jak słusznie zauważył kolega #morloog# wymień ten czujnik, ale nie kupuj dziadostwa,...
Hej. Wszystkie czerwone pod jeden bezpiecznik 15A, natomiast sygnał obrotów najlepiej podłączyć pod czujnik obrotów wałka rozrządu. Ma on trzy piny, zasilanie po stacyjce 5V, masę i sygnałowy pod który podpinasz brązowy od staga. W programie zaznaczasz "obroty z wałka rozrządu" i doświadczalnie dobierasz ilość impulsów.
Wszystko co mam w moim oplu jest inne niż zwykłe. miałem też problem z czujnikiem obrotów wałka rozrządu i też na 4 rodzaje miałem ten naj mniej popularny i długo szukania było. Jeżeli chodzi o sondę komputer po podłączeniu się wywala błąd sondy miałe wyjętą starą na chwile i było na niej że jest 12V jak nic , Nie mam co prawda furki od nowego ale na...
Ale lecicie bez kolejności... Primo. Silnik ma czujnik wałka rozrządu pod obudową rozrządu. Natomiast pompa wtryskowa też taki czujnik ma, i często interfejsy wyświetlają jego błąd jako właśnie też wałka rozrządu. Podłączony pod kompa monitoruj parametry czujnika obrotów na wale, wałku i czujnika obrotów na pompie przy odpalaniu. Jeśli którykolwiek...
Z uwagi, że niedawno dopadł mnie problem z czujnikiem wałka rozrządu w X20XEV w Oplu Vectra B Simos 56.5 (błąd P0340) więc potrzebowałem do porównania przebieg z oscyloskopu pracy czujnika i go nie znalazłem. Na forach coś tam niby jest, ale mało wiarygodne dlatego postanowiłem założyć temat aby ktoś kto ma problem miał do czego się wzorować. http://obrazki.elektroda.pl/3293004200_1...
Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem...
Cześć, Posiadam Audi A4 B7 2.0 tdi z silnikiem oznaczenie BRD. Zostawiłem samochód przed pracą - było wszystko ok. Wsiadłem po paru godzinach, odpalam - praktycznie nie wchodzi na obroty, dodajać gazu obroty powoli ida, z tyłu chmura czarnego dymu po dodaniu gazu. Po krótkiej diagnozie kolegi, stwierdził że to coś z elektroniką i spróbowałem odpiąć...
Wytam, mam problem gdyż nie mogę zlokalizować czujnika położenia wałka rozrządu w silniku 1,6 BFQ. Zaświeciła mi się kontrolka Check. Po podpięciu Vaga wyświetla mi błąd 16719 Czujnik położenia wałka rozrządu A obwód brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Po skasowaniu błąd wraca. Zaznaczam, że nie ma nawet najmniejszych objawów ze strony silnika....
Ceny są takie kosmiczne bo motoreduktor kosztuje 900 netto (max moment obr. 200Nm). Ja w swojej konstrukcji chcę zastosować przekładnię zapadkową (taka jest w napędzie podajnika łańcuchowego od rozrzutnika obornika :D ). Chcę wykożystać jako koło zapadkowe koło wałka rozrządu od opla (46 zębów - napęd paskiem zębatym). Za dzwignię będzie pociągał napęd...
Ło kurcze. Tego weź ty pogoń tych macherów bo się zabierają od niewłaściwej strony. Hehe sonda lambda i iskra, chyba najśmieszniejsza diagnoza tygodnia. 1. Czy jest właściwy i sprawny czujnik wału ? Były różne (indukcyjne lub hallotronowe), sprawdzić po num. silnika. Wsadzić chociażby na próbe orginał, podróbki są do d* . Można też spróbować z odpiętym...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam Jestem tu nowy i postaram się jak najdokładniej opisać problem. Kupiłem za granicą Opla Astrę F GSI 1.8 16 V (silnik c18xe). Wszystko było w porządku tylko że paliła się żółta kontrolka silnika i przy wolnych obrotach dusił się i gasł (bywało, że kontrolka sie nie zapaliła to działał pięknie). Zaprowadziłem do warsztatu, podłączyli pod komputer...
Witam, mam problem ze swoją omegą, pewnego wieczora zapaliła się lampka check engine, wyłączyłem silnik włączyłem i ok, następnego dnia padł akumulator więc kupiłem drugi , przy próbie odpalenia rozrusznik kręci i nic się nie dzieje, odczytałem błędy i wyszło na czujnik wału korbowego błąd 0335, jednak nie odpuściłem i w akcie desperacji odłączyłem...
Co do obrotów rozrusznika nie wiem za bardzo jak sprawdzić i nie mam czym. Stop świeci się cały czas, gaśnie jak wcisne hamulec. Prawdopodobnie do wymiany mam czujnik stopu. Wymieniłem akumulator na nowy. Jeżeli byłby problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu nie byłoby możliwości uruchomienia silnika na ciepłym, tylko po ostygnięciu? Czy się myle?...
Sprawa wyjaśniona. Tutaj pełen opis :) http://www.youtube.com/watch?v=0-_c6-D81... Problem rozwiązany. Audi A4 1.6 wrzesień '99rok (silnik ANA). Objawy: odcinka przy niższych niż standardowe prędkości obrotowe silnika (u mine 5,5 tys miast 6,5 tys), brak mocy, wyższe spalanie, kłopoty z instalacją...
Cześć. Zwracam się do Was z pytaniem o prawdopodobną przyczynę problemu z odpalaniem Fiata Panda, 1.1 54 konie, 2005 rok z LPG tartarini na mieszalniku. Sprawa wygląda tak: Auto kręci normalnie, szybko, regularnie, miarowo rozrusznikiem. Ale bez skutku. W aucie poczyniłem następujące kroki: -Nowy, porządny akumulator -Nowy czujnik położenia wałka rozrządu...
Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Dziękujemy za wiadomość... :) Jesteśmy zasmuceni tą sytuacją...:( Współczujemy Ci bardzo... :cry: Wygląda na to, że program serwisowy także Ci się zepsuł... :?: Kto wie, czy żona nie zatkała Ci rury wydechowej abyś nie jechał na podwójnym gazie w poniedziałek do pracy po wczorajszym suto zakrapianym wieczorku :?: Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź...
Witam. Auto to: Nissan primera wp11.144, rok 2000, silnik 1.6 16 v, 99 KM (73 KW), instalacja gazowa BRC seq 24 (2,5 roku, 50 tyś przebiegu na gazie) Przebieg obecny 242 tyś. Opis problemu: W lato podczas jazdy zauważyłem lekkie poszarpywania silnikiem przy delikatnym dodawaniu gazu w zakresie obrotów 1500-2000. Objaw taki jak by na ułamek sekundy ktoś...
01314 elektroniczny moduł sterowania silnika błąd stały P0321 czujnik obrotów silnika błąd stały Dodano po 9 witam czy obrotomierz mierzy obroty z czujnika obrotów czy z czujnika wałka rozrządu,dodam że jeżeli odepne czujnik obrotów wałka rozrządu to silnik natychmiast gaśnie,a jeżeli odepne czujnik obrotów to silnik dalej chodzi
Na pewno powinien wykazywać oporność ale wydaje mi się ,że jest to część nienaprawialna.
Witam. Może być kilka problemów. Począwszy od uszkodzonego czujnika "stop" Problemy z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami. Pompa wysokiego ciśnienia - to bym tu obstawiał. Czujnik obrotów wałka rozrządu Sterownik turbosprężarki Zapchany filtr paliwa też opcja godna sprawdzenia Awaria czujnika podciśnienia Ale podpięcie pod komputer to podstawa szukania. Pozdrawiam.
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka.
Kolego Bogdan... czy ponowne naciśniecie przycisku diagnozy generuje ten sam błąd. Ponowne jego użycie powinno wygenerować następny błąd i tak dalej aż do powtórzenia tych pierwszych. Natomiast błąd 63 to niewiarygodne obroty silnika odczytywane z czujnika wałka rozrządu jego oporność ok. 900 omów.Obroty porównywalne z obrotami wału korbowego.Sprawdź...
Bardzo się cieszę że kontynuujesz projekt . Jak odpalisz , przejdziesz do jazd , uda Ci sie wrzucić jakiegoś AFR na kilka jazd i udowodnisz niedowiarkom że można coś takiego zrobić i nie skrzywdzić silnika . Co do flansz i połączenia dobrze by było zachować jakiekolwiek krućce gumowe pomiędzy baterią a głowicą unikniesz pęknięć od drgań czy pojawiających...
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
Sprawa rozwiązana,czujnik wałków rozrządu podawał błędne przebiegi powodując brak synchronizacji na wyższych obrotach.
Witam. Podepnę się do tematu. Accent 96. Brak iskry. Oporność na czujniku obrotu wału 465 ohmn na czujniku obrotów wałka rozrządu brak oporności. Czujnik obrotów wałka rozrządu działa, sprawdzone magnesem. Samochód w chwili przekręcenia stacyjki podaje napiecie na cewke, jednak w momencie kręcenia rozrusznikiem napięcie zanika.
Wkładasz kołki blokujące 6mm w wałki i pompę wtryskową, a wał blokujesz blokadą wkładają w miejsce czujnika obrotów wału korbowego. Blokujesz naprężacz łańcucha. Teraz kolorowe ogniwa łańcucha dopasowujesz do oznaczeń na wałkach rozrządu i zakładasz cały łańcuch na dole. Odblokowujesz naprężacz wałka, wyjmujesz wszytskie 4 blokady, robisz 2 obroty wałem...
Nie było dobrego styku w kostce na pinach czujnika obrotów wałka rozrządu. Ot cały problem :)
sorki, dopiero pojąłem,że chodzi o czujnik obrotów wałka rozrządu. Wielkie dzięki
Problemy rozwiązane. To koszmar mechanika bo było ich trzy naraz. Pierwszy to zły stan kabli dotykających w scenicu akumulatora. Brak napìęcia zasilania. Dalej podtrzymuje zdanie że puszczenie ich wewnątrz specjalnej osłony - podstawki pod akumulatorem, mającej za zadanie odprowadzanie wody z tej okolicy to totalna głupota projektanta. Druga usterka...
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
jest jeszcze czujnik obrotów wałka rozrządu i chyba z niego czyta obroty
Witam. Najprawdziwszym Techem. Lampka nieregularnie mruga podczas kręcenia rozrusznikiem. Według procedur Opla wyszło mi, że to sterownik lub czujnik obrotu wałka rozrządu. Chciałem wiedzieć dokładnie. Pozdrawiam.
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Po ręcznym sprawdzeniu na lampeczkę , diodę i zwykły miernik okazało się że w aucie był zamontowany nowy ale nieoryginalny czujnik obrotów wałka rozrządu który po prostu nie działał... Po wymianie tego czujnika na inny oryginalny wszystko wróciło do normy... Mimo to dziękuję serdecznie wszystkim za zainteresowanie...
Po odpięciu czujnika wałka rozrządu auto odpala lecz obroty max. do 2.5-3tys. Auto odpala na odpiętym czujniku lecz w momencie podpięcia wtyczki gaśnie. Przecież to jest podpowiedź i jest na to rozwiązanie...The End...
Hej, może czujnik obrotów wałka rozrządu jest uszkodzony? Podłącz kompa i zrób diag. Może problemy z utrzymaniem ciśnienia paliwa. Zacznij od najprostszych rzeczy.
Słuchaj. Podaj mi kody błędów najlepiej wraz z opisami ale z testera GT-1. Mi to osobiście wygląda na czujnik obrotów wałka rozrządu. To częsty przypadek ale oczywiście nie jedyny z możliwych.KOmpyter komputerowi nie równy a pamiętaj że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - takie mam zdanie/ Pozdrawiam Czekam na kody
Jedyny błąd jaki czyta VCDS to "czujnik obrotów silnika" czyli czujnik wałka rozrządu. No to w końcu czyta czy nie? Czujnik obrotów to nie czujnik wałka. Olej będzie piszczał przy dłuższym kręceniu i jest to normalne. Sprawdź dokładnie, rozrząd. Sprawdź klapę gaszącą.Sprawdź dopływ paliwa. NIe może być żadnych błędów czujnika wału/ wałka.
Moim zdaniem jako elektronika jeśli mierzysz piny na sterowniku w miejscu wejść czujników obrotu to wartość rezystancja powinna być podobna. Jeśli wartość wejścia czujnika obrotów wałka rozrządu wynosi "0" omów to wejście to jest uszkodzone. Najprawdopodobniej przepięcie na wejściu czujnika wałka w ECU uszkodziło kondensator wejściowy powodując zwarcie...
Według schematu instalacji elektrycznej bezpiecznik F34 zasila następujące elementy: - Czujnik obrotu wałka rozrządu - pin 1 - Przepływomierz - pin 2 - Zawór elektromagnetyczny EGR - pin 1 - Zawór obejścia chłodnicy układu recyrkulacji spalin - pin 1 - Zawór elektromagnetyczny sterowania zmienną geometrią - pin 1 - Przełączany kolektor ssący - pin 2...
Witam, również borykam się z problemem czujnika wałka rozrządu w tym 3.0 Ducato... Objawy jak wyżej wymienione: auto sporadycznie rzucało palenie, najgorzej, gdy było zagrzane... Również wymieniony był rozrząd kompletny, nowe czujniki wałka i wału, rozrusznik (zrobiło się lepiej zdecydowanie), niestety nie rozwiązało to problemu. Problemem jest osłona...
Dziś wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa w rampie, czujnik obrotów wałka rozrządu i czujnik położenia wału. Ciągle ten sam efekt. Kontrolka od immo zachowuje się normalnie. Ma może ktoś jakąś radę? :cry:
AD 1 - kompensacja podciśnienia AD 2 - P1 to jest czujnik ciśnienia gazu - nie MAP sensor AD 3 - nie trzeba AD 4 - czujnik obrotów wałka rozrządu lub cewka
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
hi masz jeszcze trzy błędy -sprawdź przepławkę i egr -czujnik obrotów wału - czujnik wałka rozrządu pozdrawiam kris p.s. ten autel ma dobry podgląd danych rzeczywistych tam powinno być wszystko widać
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Witam A jakiego wału? Ma pewno korbowego? W pokrywie zaworów masz jeszcze przecież czujnik obrotów wałka rozrządu. Może sprawdz jeszcze ten czujnik. Jak on jest padnięty też nie zapalisz Pozdrwiam D&D SERVICE Daniel Przystaś
No, a moja interpretacja tych błysków jest następująca: 0230 - przekaźnik pompy paliwa 0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu i podobno jest tak jak piszesz przy uszkodzonym czujniku wałka: - zaniżona moc - obroty ograniczone do 4500 obr/min - problem z nabieraniem prędkości Powodzenia.
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
Miałem podobny problem. Okazało się, że mam zaśniedziałe styki czujnika obrotów wałka rozrządu. Naprawa w ciągu kilku minut. Generalnie jednak, tak jak napisali koledzy najlepszym rozwiązaniem jest dobry komputer. Miganie kontrolki świec żarowych wskazuje na awarię "czegoś" od zbiornika paliwa do wydechu włącznie. Szukanie samemu to jak szukanie igły...
Jak nie odpala sprawdź w parametrach czy widzi obroty ale nie z czujnika wału a wałka rozrządu.
ludzie czy nikt sie nie spotkał z takimi objawami dowiedziałem sie że może to być przepustnica lub przepływomierz lub czujnik obrotów wałka rozrządu. Ale nic nie wyszło przy badaniu na kompie więc ja już nie wiem co mam robić. POMÓŻCIE
https://obrazki.elektroda.pl/3095554900_... https://obrazki.elektroda.pl/7406459700_... Obroty wałka rozrządu (żółty) w stosunku do prędkości obrotowej silnika i obrotów wału korbowego. Podmieniłem czujniki położenia wałka rozrządu stronami i cały czas ta adaptacja wałka strony ssącej stoi w miejscu – teraz pokazywało...
U mnie za podobne rzeczy odpowiedzialny był czujnik położenia wałka rozrządu, no ale bez diagnostyki to można sobie gdybać jedynie.
Sprawdziłeś czujnik obrotów i wałka rozrządu, przepływomierz sprawdź napięcie sygnałowe ok. 4V.,na wysokich obrotach.
Zimny silnik po nocy nie pali, cały dzień odpala bez problemu nawet po długim postoju. Jak zimny to klekocze, przy obrotach między 1500 a 2000 jakoś się trzęsie. Fachowiec powiedział, że prawdopodobnie uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu. Wtryski sprawdzone są dobre. Jaka może być przyczyna.
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
no wlaśnie tu akurat jest problem jeśli chodzi o popmpkę paliwa bo to benzyna/gaz... a może czujnik halla ale z tego co sie orientuje to zamiast czujnika halla jest tam czujnik obrotów wałka rozrządu a jego odcięcie nic nie daje... kolega norbert ma racje szukam czegoś niekonwencjonalnego :) to mówicie że czujnik wału to kiepski pomysł... dzieki za...
Bardzo możliwe, że pasek rozrządu przeskoczył. A ty pewnie przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu blokad nie użyłeś. Jak jest ten czujnik uszkodzony to auto ciężko odpala ale wchodzi normalnie na obroty i ma jakąś tam moc.
panowie teraz to mu się jeszcze gorzej zrobiło czy ciepły czy zimny nie odpala dopiero za trzecim a nieraz za piątym kręceniem z 8 sek. Aku wymieniłem nowy 75ah czujnik obrotów silnika zmieniony czujnik położenia wałka rozrządu zmieniony. pompa pracuje dobrze sprawdzona śmieci nie ma. Wywala mi błąd 16989 nieraz pojawia się czujnik obr silnika. Pomóżcie...
Szczelność za przepustnicą ok,zawór aktualnie nie zaślepiony,był sprawdzany,nie wiem w jaki sposób bo nie było mnie przy tym. Świece ngk założyłem w sklepie zamawiają według katalogu. Z resztą mechanik nawet je podmieniał.. I wszystkie czujniki oprócz czujnika obrotów wałka rozrządu tak jak pisałem. Na początku twierdził że coś z powietrzem i że błachostka,potem...
Niestety pompa paliwowa to nie jest, sprawdziłem ciśnienie jest ok. Dzisiaj podmieniłem czujniki obrotów wałka rozrządu i wału,również przepustnice. I nic nie pomogło, immobilizer ok kontrolka gaśnie nie ma b błędów. Lecz gdy wchodziłem do niego i odtworzyłem drzwi, pompa paliwowa się odezwała !!!!
Jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia na zimnym silniku (po nocy). Zamieniłem czujniki wałków miejscami i dalej to samo. Lecz po odpięciu jednego z czujników wałków rozrządu, praca na wolnych obrotach się poprawia tak samo jak po odpięciu czujnika wałka mimośrodowego. Z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu lub mimośrodowego nie ma wypadania zapłonów na zimnych...
Fiata Panda 1.2 2003 r. nie odpala. Po przekręceniu kluczyka, zapalają się kontrolki ,słychać pracującą pompe , dochodzi prąd na automat i .... nic. Został wymieniony rozrusznik , akumulator , czujnik obrotu wałka rozrządu ,sprawdzone bezpieczniki, przewody łączące rozrusznik z akumulatorem i brak pomysłów co dalej . Proszę o wskazówki.
Czujnik temp. przepływomierz, zawór wolnych obrotów, czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdrawiam.
Nie wyświetla usterki silnika - to znaczy, że kontrolka świec się nie zapala? Czy jednak sprawdzałeś błędy testerem i ich nie ma? Jeżeli nie ma żadnych błędów i gaśnie po nagrzaniu silnika - to może być, że czujnik CHT temperatury silnika jest uszkodzony lub jego wiązka. W oprogramowaniu jest zaimplementowany system ochrony silnika przed przegrzaniem,...
Podepnij oscyloskop do sondy lambda i zobacz jak pracuje. Koniecznie sprawdź szczelność dolotu i przewodów podciśnienia (czarne w oplocie bawełnianym) a zwłaszcza ten przy regulatorze ciśnienia paliwa. A o tym jak wykrywane są misfire (wypadanie zapłonów) i skąd sterownik silnika "wie" w którym cylindrze jest opisane w zeszycie do samokształcenia SSP-175....
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Witam od jakiegoś czasu mam escorta 1.4 rocznik 95 silnik na wtrysku . Silnik po rozgrzani podczas jazdy się dławi a na luzie skaczą mu obroty i gaśnie. Wymieniłem: filtr paliwa,przewody wysokiego napięcia ,cewkę zapłonową , świece, regulator biegu jałowego i ostatni czujnik obrotów wałka rozrządu . byłem u mechanika sprawdził przepływomierz i sonde....
Na moje masz padnięty czujnik wałka rozrządu dlatego nie możesz go wkręcić powyżej 4500 obrotów. Błąd błędem ale sprawdź to co napisałem.
Do sprawdzenia odczyty z czujników temperatury,szczelność dolotu i czujnik i wału i wałka rozrządu.
Jak dla mnie, tak na logikę to będzie słabszy - brak czujnika wałka, to brak rozróżnienia fazy rozrządu cylindra - czyli nici z wtrysku sekwencyjnego. Czyli raczej inna mapa.
Czujnik wałka rozrządu podmieniony, rozrząd sprawdzony na blokadach i sprawdzony impulsator (to kółko z ząbkami). Wszystko jest OK. Po wykasowaniu błąd wraca jak obroty spadną poniżej około 1000 obrotów. Jakieś pomysły?
Niepojęte, dwa różne komputery i dalej samochód nie da się naprawić. Jak już masz "autocoma" to zrób adaptację przepustnicy, jeśli przejdzie procedurę prawidłowo, to i obroty się ustabilizują. Czujnik wałka rozrządu - kup oryginał, jesli masz rozrząd dobrze ustawiony błąd zginie. Błąd "zacisku 30", to słaby akumulator, bądź pośniedziałe kable.
W tych modelach często śniedziały styki plusowe przy akumulatorze. Dodatkowo sprawdzić odległość czujnika wałka obrotów rozrządu od koła zębatego paska.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
czujnik obrotów wałka rozrządu omega czujnikiem wałka smarowania wałka rozrządu
zadania elektrotechnika transformator budowa trafa tesla kodować sterownik
agregat wyciek oleju izopropanol termopasty
Korekta wtrysku 3 mm³/hub - co oznacza? Luz na zamku pierścienia Opel Astra H 1.4 - przyczyny i naprawa