Chyba o to chodzi: https://obrazki.elektroda.pl/4214641300_...
Przy małej ilości czynnika klima może się nie włączać bo nie pozwoli na to presostat niskiego ciśnienia. 0.74 i 0.25 g to chyba błąd pisowni, prawidłowo chyba 740 i 250 g czynnika. Szczelność sprawdza się azotem a nie powietrzem. Powietrze zawilgoci cały układ. Jeśli klima jest szczelna to jak gaz ucieknie ? Ostrożnie należy podchodzić do całkiem pustych...
Podjedź do speca od klimy. Może trzeba uzupełnić czynnik chłodzący.
Raz zdarzyło się na prośbę klienta coś takiego zastosować i o dziwo z pozytywnym skutkiem (teoretycznie wyciek na parowniku się uszczelnił). Klient przyjechał niedawno na serwis klimy, czynnika ubyło parę gram, jak na ponad rok wygląda ok.
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
Podwojna klima,trzeba uzupelnic czynnik
Z dokumentacji wynika że to jest on/off czyli wszystkie moje wcześniejsze polecenia są do sprawdzenia. Jak możesz to daj zdjęcie schematu który jest pod przykrywką.
Żeby wymienić olej, trzeba fizycznie wymontować sprężarkę z auta. Sprężarkę zalewa się odpowiednią ilością oleju, zależną od typu sprężarki. Żeby wymontować sprężarkę, trzeba opróżnić układ klimatyzacji, odkręcenie korka wlewu oleju na sprężarce wiąże się z rozszczelnieniem układu/ucieczką szkodliwego czynnika. Naprawę niesprawnej klimy nie zaczyna...
Kolega z innego forum pomylił chyba roczniki, tu wentylator załączany jest po przekroczeniu pewnego ciśnienia (8-9 bar). Z doświadczenia przy prawidłowej ilości czynnika na wyłączonej klimie ciśnienie ok. 4 bar w zależności od temperatury otoczenia. Czujnik na przewodzie przy prawej podłużnicy.Teoretycznie może być uszkodzony sterownik jak ilość czynnika...
Wiem już także, że trzeba co roku uzupełniać czynnik. Nie trzeba, co roku robi się serwis klimy ze sprawdzeniem ilości czynnika, jak układ jest szczelny to nie ma konieczności uzupełniać czynnika. W tym aucie jest kompresor ze stałym napędem (bebechy kompresora kręcą się bez względu na to czy klima jest na ,,on,, czy na ,,off,,) i nie powinien pracować...
Podczas próby azotowej ubytku gazu nie będzie tylko w jednym przypadku (a czynnika po roku nie ma).....zawory serwisowe. Ja zawsze po nabiciu klimy lub w czasie próby azotowej sprawdzam szczelność zaworków. Około 70 % klimatyzacji wymaga dokręcenia zaworków.
Obserwowałem na chnczyku tam jest łagodny defrost ;Najpierw staje sprężarkana kilka sek potem przeżuca zawór 4d następuje wyrównanie ciśnień i przepływ czynnika - łagodby defrost . Przy przeróbkach klim defrost jest ,,ostry'' bo tam program nastawiony na klimę nie na PC z tĄd zamarzają wymienniki płytowa. Co do czujników to wystarczy 1 czujnik temp...
To zależy jaki był czynnik , jeśli jak piszesz R12 - to może byc Shell 22-12, ale jak inny to musisz znać jaki czynnik bo dla róznych są różne oleje ale nie należy ich mieszać.
Witam małe pytanko czy można samemu uzupełnić klimę w samochodzie czynnikiem 1234fy zakupionym na allegro czy raczej odpuścić temat i dać zarobić fachowcom.
laczego więc producenci nie robią zestawów split na CO2 tylko pakują ludziom truciznę do domu? Myślę że więcej trucizny wypuszczamy w powietrze podczas używania dezodorantów, lakierów do włosów. Tak a pro po to właśnie czynnik chłodniczy r-12 był kiedyś używany do napędzania tych rzeczy.
Witam. Pilnie potrzebuję wiedzieć ile gram jest czynnika w klimie. Ciągnik jak w temacie. Dzięki.
Witam potrzebuje ilość czynnika klimy do renault gama t 2015 r 460 km mam jeszcze problem w znalezieniu złącza wysokiego ciśnienia do nabycia. Proszę o pomoc
Czynnik zszedł, mała dziurka i następnego dnia po nocy może być pustka w układzie, a bez ciśnienia, obecności czynnika klima się nie włączy... Jakiś czujnik się popsuł ? Może coś podpowie podłączenie się pod komputer ?
Postanowiłem skorzystać z promocji w pewnej firmie na przegląd klimy, dodam że "przed" było ok, zaraz po jej włączeniu leciało zimne powietrze. Jak się okazało brakowało mi prawie połowy czynnika, mieści się go 520gram a dolali 240 za co oczywiście dopłata. Oleju odciągniete 4ccm i tyle samo dolane. Jakoś nie odczuwam aby teraz działała lepiej i myśle...
Jednej rzeczy nikt nie wziął pod uwagę, że niby ekologia, a jak trzeba więcej zużyć benzyny, by napędzić sprężarkę by sprężyć gaz to o tym już nikt nie myśli. Najlepszym czynnikiem chłodniczym był jest i pewnie będzie R12 czyli freon. Z własnego doświadczenia wiem, że klima na tym czynniku nie musi mieć dużego skraplacza, by w w środku zrobić w pojeździe...
Puszczasz czerwonym przez port HP ciekły czynnik z butli czerwonym zaworem, jak Ci wejdzie na wagę ile trzeba to ok, jeśli nie zakręcasz czerwony odpalasz motor, włączasz klimatyzację i dopuszczasz niebieskim w fazie gazowej do wymaganej wagi.
Chłodnica ci zgniła oring raczej nic nie da.. Może tak a może nie. Wg mnie -rozkręć to połączenie i wyjmij rurkę. -wymień oring, udaj się do jakiegoś zakładu co robi klimy i dostaniesz za friko -zamontuj nowy oring, przed montażem posmaruj oring olejem PAG lub psiknij silikonem -napełnij układ sprężonym gazem (azot, powietrze) -popsikaj wodą z szamponem...
Gdy nie ma czynnika to sprężarka nie powinna się włączyć, nawet po załączeniu klimy. A sprzęgło na sprężarce musi być, bo niby jak można by było wyłączyć klimę w zimę ?? Ten kompresor(o zmiennym współczynniku wydajności) ma tylko sprzęgło zrywalne, bebechy kręcą się ciągle, bez względu czy klima włączona, czy nie. Jak nie ma czynnika to wypluje z siebie...
Panowie, wszystko jest pięknie, eksperymentować na swoim samochodzie każdemu wolno. Ważne żeby w takim aucie w widocznym miejscu pod maską znalazła się wklejka informująca o rodzaju czynnika w układzie. Zawsze może się zdarzyć że takie auto trafi gdzieś na warsztat. I zaistnieje konieczność odessania czynnika z klimy.
Osuszacz po 2-3 latach jest i tak do wymiany. Filtr oleju też używany kupisz.... to to samo a nawet gorzej :!: , bo otwarty osuszacz zostawiony na powietrzu jest do wywalenia po 24h. Jeśli ktoś jakiś będzie sprzedawał to z rozbitka gdzie instalacja była w puzlach, teraz wróć na początek zdania. Parownik do ewentualnego płukania pulsacyjnego w wyspecjalizowanej...
Chodziło mi o skraplacz w agregacie Czyli dla urządzenia i dla termodynamiki to jednak parownik, skraplaczem jedn. zewn. jest tylko w klimach. Akurat tu lepiej być precyzyjnym, bo ktoś inny może inaczej rozumieć ( ja rozumiałem skraplacz jako wymiennik czynnik-woda) Chodziło mi ze -8 na chłodnicy agreagtu. A na rurce ssącej do sprężarki +10. Na rurce...
Witam kupiłem auto ,klima w nim nie działała ,więc pojechałem ja nabić.Po uzupełnieniu czynnika, klima działa ale wentylator ani ruszy.Przy chłodnicy też ani razu się nie włączył pewnie też nie działa.Jak sprawdzić wentylatory czy są sprawne.Próbowałem podłączenia na ostro ,to mały wiatrak(ten od klimy) działa ,ale tylko po podpięciu prądu do małej...
Witam. Napisz coś więcej o nim, czy to po stłuczce, czy po prostu awaria. Najpierw zacznij od bezpiecznika w puszce na inwerterze ładowania, no i oczywiście diagnostyka, parametry bieżące, czy widzi ciśnienie czynnika i status sprężarki. https://obrazki.elektroda.pl/3662561800_... no i jakie błędy. Ja jak swojego naprawiałem, to gdzieś...
witam ! pomimo wysiłku nie natrafiłem na dokładne info co do ilości oleju i czynnika, co mogę poradzić z doświadczenia: w poj. z 97 r powinien być zastosowany w układzie czynnik R 134a olej typ PAG 100 nie mniej niż 200 ml, co do ilości czynnika PRZYPUSZCZAM że w okolicach 800/900 g - przy org. klimie powinna znajdować sie tabliczka ( pod maską w komorze...
Witam, mam problem z klimatyzacją Fiat Ducato 2012 r. klimatronic. Mianowicie problem z zasilaniem – gdy odpalę silnik, załączy klimę i po chwili zaraz rozłączy zasilanie na sprężarkę. Czynnik ok, czujnik ciśnienia wymieniony. Ktoś pomoże? AI: Czy po podłączeniu do komputera diagnostycznego pojawiają się jakieś błędy związane z klimatyzacją lub elektroniką?...
Powinieneś mieć r1234yf, czyli nowy, droższy czynnik. Najlepiej rozpoznasz po portach serwisowych.
Dzień dobry, borykam się z podobną walką jak autor posta. Przechodziłem przez nową chłodnicę klim, kompresor, nabijanie czynnika itd. Dzisiaj auto wróciło od fachmana od klimy i stwierdził, że nastąpiło zwarcie na przekaźniku i prawdopodobnie uszkodziło coś na ecu. Moj opel, 2007 kupiłem już przerobiony na manual. Podobno sterownik silnika poprzedni...
Na ile ta waga jest prymitywna to nie wiem.zwykle užywa się takich o trochę wyższej dokładności, ale to i tak rzecz umowna, bo finalnie i tak mamy te 10-20 g niedokładności w pomiarze, bo butla z czynnikiem stoi nierówno, węże, co prawda w takiej sytuacji używa sie tary, ale i przy tarze wynik faluje. 20gram to prędzej po dźwięku przepływu czynnika...
Ogólnie to z żadnym ubytkiem nie można jeździć ponieważ ulatniający się freon powoduje po wieszanie dziury ozonowej, w zasadzie to uciekło Ci ok40% gazu przez rok to za dużo ubytek "standardowy to ok 10-20%. Odssysajac czynnik i wpuszczając hudroge do układu a później detektor sprawdzasz czy nie ma nieszczelnosci i a jak są to dokładnie wskaże gdzie...
Jeśli są dwa zawory serwisowe HP i LP to napełnia się oboma. Jaki czynnik to dowiesz się w punkcie serwisu klimy, jeżeli R12 to nie uda się podpiąć maszyny do serwisowania klimy z R134
Mało czynnika? Dodano po 35 https://schematy24.pl/volkswagen-golf-v-...
Dzięki, a coś więcej ? Nie wiem jaka jest procedura - klimatyzator w jakim trybie, jakie wartości ciśnień, ich zależność od temperatury zewnętrznej ... Jestem samoukiem, zmusiło mnie to tego życie - moje skromne dochody i dość wysokie ceny firm instalujących. Niestety ale jak się ma niskie dochody to powinno się szanować pieniądze i nie zabierać za...
Nie mam maszyny, robię wszystko ręcznie. Mam butlę dwu zaworową na r134 i drugą na 1234yf, osobne manometry itd. W butli mam już parę kilo r134 i jak na razie nie ma komu wstawić. Ten czynnik z odzysku wbijam do klim gdy klient mówi że tylko na lato (bo nie chce łatać dziury) i na jego odpowiedzialność. Nabijam zawsze czystym czynnikiem, przecież te...
Wg autodaty 750-800
Uważają, że to niepotrzebne(?) Ja w sumie też. Azot nie jest tani, a idzie go na ten proces niemało. Poza spełnieniem wymogów z instrukcji obsługi, daje to tak niewiele - a zawsze może puścić zawór napełniania i azot zmiesza się z czynnikiem w JZ. rury klimatyzacyjne są testowane ciśnieniem w fabryce Poczytaj, ile te rury wytrzymują. Dam głowę, że...
Trudno jest doradzić nie znając w ogóle warunków w jakich to ma pracować. Raz chcesz grzanie, innym razem już nie, a nawet nie określiłeś do czego tak naprawdę potrzebujesz. Do dyspozycji są: Klimatyzatory przenośne z jednym wyprowadzeniem powietrza - służą praktycznie tylko do chłodzenia okazjonalnego. Klimatyzatory przenośne z dwiema rurami - służą...
Miałem też taki przypadek że nabijam klimę i czynnik nie chce przelatywać przez sprężarkę, ale skumałem uruchomiłem na sekundę zatrzymała się w innym punkcie i już przepuszczała, więc też trzeba wziąć poprawkę na sprężarkę rotacyjną. W skrócie, są to opowieści "mchu i paproci". Po pierwsze nic konkretnego, poza "nabijaniem klimy" nie wiadomo, a szczegóły...
Kompresor załącza UPC obok akumulatora, trzeba by zrobić diagnostykę i sprawdzić czy spełnione są wszystkie warunki do zezwolenia. Jeszcze temp, zewnętrzna jaka jest wyświetlana?, Błędy w silniku jakieś są?
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
W tym aucie nie ma zaworu rozpreżnego, jest dysza, którą też wypadałoby wymienić. Jeżeli panel wewnątrz widzi wyższą temperaturę, to klima powinna lepiej chłodzić, bo klimatronik dąży do uzyskanią żądanej temperatury w jak najkrótszym czasie. Więc pojedź do serwisu w którym byłeś, niech odciągną czynnik, wymienią dysze i osuszacz, a klima ożyje!
Na stronie Behr jest PDF z informacjami. Trzeba poszukać.
Możesz sobie dorobić tulejkę z niezbyt grubej blachy na średnicę tej cieńszej rurki w tym złączu i najpierw wyczyścić zanieczyszczenia a następnie próbować wsunąć tą dorobioną tuleję. To powinno "odbezpieczyć" oringi i środkowa rurka powinna wyjść z gniazda. Orginalne ściągacze trudno będzie kupić, korzystają z nich serwisy fabryczne natomiast możesz...
(at)jack63 konstrukcyjnie króciec jest niskiego ciśnienia, ale umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia. Do serwisu przydaje się przejściówka. Parę modeli tak miało. W Daciach tego nie widziałem. (at)bpjl jeśli zamknęło skalę w tym manometrze, to od czynnika bym się odczepił, to znaczy może go być mało, ale przy takim ciśnieniu klimatyzacja się...
141 gram oleju, 510 gram czynnika.
Prąd nie pamiętam dokładnie, ale przy średnim wydatku chyba 0.8 A, a max 1.3 A, ale to widać z parametrów czy zawór pobiera różne wartości w zależności od zasterowania i czy jest odpowiedź na manometrach. Innej wtyczki niż ta w kompresorze nie ma. Wydatek sprężarki kompletnie bez sterowania to jakieś 3%. Poniżej +5 st. układ się nie załączy, więc podstaw...
Nabijałem takim zestawem klimatyzację i działała bez problemu. Ważne dobrać zestaw z odpowiednim czynnikiem (naklejka pod maską, ksiązka serwisowa, internet) i zrobić wszystko zgodnie z instrukcją obsługi. W Octavii u rodziców drugi rok działa prawidłowo po nabiciu z takiego zestawu.
Rozważając Twoje potrzeby oraz specyfikę pomieszczeń, mogę zaproponować kilka rozwiązań: Oddzielne jednostki wewnętrzne: Jeśli budżet na to pozwala i nie ma przeszkód w montażu jednostek wewnętrznych w sypialniach, możesz zdecydować się na trzy oddzielne jednostki klimatyzacyjne dla każdego pomieszczenia. To rozwiązanie zapewnia indywidualną kontrolę...
Mitsubishi Grandis 510g,+-25g.
Narząd nie używany zanika. :) Dlatego nawet zimą powinno się raz na jakiś czas włączyć klimatyzację. Żeby "przesmarować sprężarkę" a przy okazji osuszyć wnętrze auta :)
http://www.ip.simr.pw.edu.pl/str/lab/ins... poczytaj warto może Ci coś pomoże.
Możesz tylko podłączyć diagnoskop i sprawdzić ciśnienie czynnika w klimie co i tak nic ci nie da bo nie będziesz w stanie stwierdzić ile go jest i czy w ogóle jest. Jeśli w układzie będzie trochę czynnika to po włączeniu klimy ciśnienie powinno wzrastać. Podsumowując-bez wiedzy i narzędzi nie jesteś w stanie nic sprawdzić
Ja nabiłem klimatyzator czynnikiem R410A. Dawniej pracował na R22. Działa już dwa sezony oleju nie wymieniałem.
Najpierw wymienia się zawór później kompresor jeśli dalej nie będzie działać. Kupowanie używanego w ciemno to w zasadzie proszenie się o zonka, jeśli już to regenerowany, kto wie skąd ten używany, może leżał pół roku w garażu u Zdzicha z otwartymi króćcami i rdzewiał.
a wstępie przyznam się, że jestem chłodniczym laikiem , Ok , i twje pytanie , Dowolną ilość mogę wlać w powrót, ,absolutnie nie , Wymyśliłem sobie, że gdyby kupić układ multisplit i umieścić zawory rozprężne na strychu to mógłbym w każdym pokoju na poddaszu umieścić jednostkę wewnętrzną i byłoby idealnie. Po długim czasie kupiłem na allegro używany...
Najprostszym i najwlasciwszym wyjsciem byloby zmierzenie ilosci oleju jaka masz w swojej sprezarce. W tym celu nalezaloby niestety oproznic uklad z czynnika chlodniczego, zdemontowac sprezarke, wylac olej, zmierzyc, itd.. (miales sprezarke wymontowana z pojazdu i byl czas na takie kontrole). Jednak w praktyce rzadko sie to robi i o ile jest pewnosc,...
zawsze myślałem, że wszystko się załącza a jak nie ma czynniku to po prostu nie chłodzi Jak pracuje bez czynnika to się sprężarka zaciera. Także bez ciśnienia nie ruszy, co i tak nie zawsze ją ratuje, bo nawet jak czynnika będzie tylko 20g to ciśnienie będzie wystarczające do załączenia.
Okazało się, że w układzie klimatyzacji było tylko 130 gram czynnika. Klima nabita od nowa i chłodzi jak trzeba.
Koncerny samochodowe są świadome zagrożenia oraz ewentualnych konsekwencji prawnych związanych HFO-1234yf. Nic tylko cieszyć się, że przynajmniej najnowsze samochody premium poszły w CO2. A co do rozszczelnienia klimy z CO2 to czynnik zgasi płomień jeśli auto się zapali lub uniemożliwi zapalenie się auta (zbyt mało tlenu). Więc moim zdaniem na plus....
Powinno być dobrze,kiedyś przy okazji podjechać i sprawdzić ciśnienia.
HP rośnie do ok 15 bar i to jest jak najbardziej ok przy obecnych temperaturach (ok 30°C), natomiast temperatura parownika prawie nie spada. Sprawdzałeś ile czynnika jest w układzie ?
Ilośc czynnika to 800-850 gram
Nie miałem czasu aby przerobić schematy, ale czy sprawdziłeś czy masz czynnik klimy, może tylko w tym problem?
Ja swoją wiedzę na temat oleju zaczerpnąłem stąd (nie mówię, że na pewno się nie mylę): https://obrazki.elektroda.pl/1242184400_... Dodano po 4 Sprężarka pociągnęła wody po rozszczelnieniu wymiennika A jesteś pewien, że warto? Sprężarkę zabije pociągnięcie fazy ciekłej czynnika, a tu poszła woda z całym jej dobrodziejstwem. Ciecze są...
Według AutoData pakuj 700g czynnika, olej PAG 46
Taka skrzynka? Przekaźnik klimy to a/c compresor clutch relay, bezpiecznik a/c lub a/c clutchPodstawą działania klimy to odpowiednie ciśnienie czynnika. https://obrazki.elektroda.pl/8589480900_...
Jest taka możliwość ale niestety musisz być osobiście. W swoim MKV wymieniłem sprężarkę na starszą wersję (pierwszy link podany przeze mnie )tzn. o większej wydajności. Aktualnie nie wiem skąd tendencja jest taka, że sprężarki mają mniejsze wydajności a pzrez to muszą pracować pzrez większość czasu na większym obciążeniu.
Ciekawe jak się zachowa w obecności czynnika. Oryginalne uszczelnienia są dobre, jeżeli się zużyły to wymienić na nowe.
Czynnik R134a sprężarka 7SEU16C firmy Denso 650+50 g SD7V16 firma Sanden 950+50 g, z 2. parownikiem
Oczywiście zawór sterujący wydajnością sprężarki. Wyprzedam pytanie: tak trzeba ściągnąć czynnik do wymiany I może zmień serwis jak Ci każą czekać do lata bo "może się naprawi" :)
Manometry niewiele mówią o ilości czynnika. Duży wpływ ma stan sprężarki ,zaworu rozprężnego i temperatur. Aby mieć pewność co do ilości czynnika w układzie to odessać wszystko i podać ilość wg wagi.
Trzeba odgrzybić klimę na początek no i dobić czynnik.
Odkręcenie się tej śruby, sugeruje, że czas wymienić sprężarkę, puki co zrób diagnostykę, sprawdź parametry pracy układu. Dodano po 1 nabilem drugi raz 650g dalej nic odessalem znowu 350g uklad szczelny sprawdzony azotem pomocy Nie które maszyny do serwisu klimy są ograniczone, i nie odessają całego czynnika. (efekt odparowania) nabijasz zresztą przy...
Witam mam problem z klimatyzacją w lagunie 1.9dti 99r a mianowicie nie załącza się ani wiatrak chłodnicy ani sprężarka na wtyczce do spręż. są 3 czerwone przewody w tym jeden stały + na drugim nie wiem dlaczego jest 9V a na trzecim nie ma nic ;( i na czwartym masa, masa jest dobra. Po podaniu z akumulatora na kabel na którym było +9V 12V z akumulatora...
Nie są to wielkie sprawy http://archi.inosak.org/imgdb/item414473... przykład cenowy, ale może i twój model tam jest.
U Ciebie będzie R134a, po wymianie skraplacz czyli po otwieraniu układu klimatyzacji, i teraz jego wysuszenie, zrobieniu próżni, sprawdzeniu Szczelności należy użyć urządzeń do tego, nabijanie gazu z puszki nie jest dobrym rozwiązaniem,
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
A może byś tak podał typ klimatyzatora??? Najlepiej zdjęcia tabliczek znamionowych JZ i Jednostek wew. w rurach do J.W. słychać przypływającą "ciecz" W jakim trybie pracuje klimatyzator gdy jest ten efekt? W trybie chłodzenia w rurach nie ma cieczy jako takiej. Mogą być maleńkie krople unoszące się w gazie. W trybie grzania tylko cieńsza rurka powinna(!)...
Olej musisz uzupełnić do stanu minimalnego we wzierniku. Napełniacz układ czynnikiem najlepiej stacją odzysku wrzucić na skraplacz nominapną ilość i uruchomić. Lub napełnić cieczą układ na stronę skraplacza po uruchomieniu dopełniać małymi dawkami cieczy na linie ssącą.Mała ilość oleju może swiadzczyć że czynnik wyemigrował do układu lub odzyskałeś...
Ile czynnika wchodzi do klimy bo niemoge doszukać się w autodacie?
czy zna ktos ilości czynnika klimy volvo fh12 460 km 2003 rok silnik d12d dzieki
Ja wiem o tym z tym że to przewód tylko 1.5 mm2 bardzo często linka. To linka jest jakimś złem? Wszędzie tam, gdzie występują wibracje nie powinno się stosować drutu tylko i wyłącznie linkę. Ponadto nie powinno się też stosować przewodów w izolacji polwinitowej, która nie jest odporna na warunki atmosferyczne. Tego typu przewody mogą być używane tylko...
Odpytaj błędy BSM, SILNIk, klima. Odczytaj : ciśnienie czynnika, żądanie właczenia klimatyzacji, temperatury w klimie.
Włącz klimatyzator na chłodzenie niech popracuje z pięć minut. Następnie musisz wziąć klucz imbusowy oraz klucz nastawny i dostać się do zaworów w urządzeniu zewnętrznym. Musisz zakręcić w pierwszej kolejności zawór na cienkiej rurze i odczekać z 4 minuty aż cały gaz wróci do agregatu następnie zakręcasz zawór na róże grubej i zdejmujesz z urządzenia...
Czyli tak : 1.Zalutować nieszczelność 2.Zrobić próznę 3.Sprawdzić szczelność Azotem 4.Zrobić próżnię 5.Napełnić ukad odpowiednią ilością gazu czy jak to zwał czynnika chłodniczego ( wg wagi )
ilość czynnika jak wspomniał jacek79 nie ważne że świeżo nabijane odebrałeś auto po nabiciu klimy dałeś kase i masz dalej problem brawo brawo a co z diagnozą co jest nie tak mają zegary widzą czy ciśnienie wzrasta na tyle że trzeba wyłączyć sprężarkę PARANOJA
Przecież to zabytek, tam były sprężarki na sprzęgło, może pracować bez czynnika, przecież się nie załączy.
Witam miałem taki sam problem sporadycznie ale teraz przestała całkowicie pobierać czynnik z układu. Na wyświetlaczu komunikat odzysk w tracie i nic się nie dzieje.
Najczęściej gniną kable przy wtyku sprężarki lub/i czujniku temperatury. Awarie samej sprężarki także się zdażają. Przy 0,5bar też się uruchomi, ale nie będzie chłodzenia.
Przed uszkodzeniem sprężarki w tej syt zabezpiecza separator cieczy na ssaniu. Wymiennik wew pracuje jako tzw wymiennik grawitacyjny o bardzo ograniczonej mocy, czynnik tylko częściowo odparowuje w nim. Na temperaturę parowania ma wpływ conajmniej kilka parametrów i jest ona zmienna, na oko - 10 do - 30, albo i niżej. Napiszesz w reszcie w czym problem?...
W twoim układzie klimatyzacji nie ma freonu. Przy naprawie czujnika nie trzeba odzyskiwac czynnika. Przy wymianie zaworu już tak.
Sprawdzić ilość czynnika w układzie
Przede wszystkim,to Twój koleś nie powinien nabijać klimy freonem.Następna sprawa. Brak czynnika chłodzącego nie miał wpływu na to, że był smród. I jeszcze jedno. Sprawdził drożność wężyka odprowadzającego skroploną wodę?
625 gram plus minus 25 gram.
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Jak dla mnie to sprężarka skończyła się. Gdyby było za mało czynnika to na ssaniu szło by ciśnienie bardzo w dół. Jak chcesz możesz dobić samego olejku, jak ciśnienia będą się bardziej "rozjeżdżały" to na 100 % sprężarka padaka.
czynnik chłodniczy uciekający czynnik czynnik klimatyzacja
zmywarka nieszczelność wymiana zwrotnicy awaria pliku rejestru
prostownik telzas prostownik telzas
Hisense WF3s8045bw3pl - Dodawanie wody podczas wirowania Zmywarka nie odpompowuje wody: przyczyny i rozwiązania