Odpal układ, jak nie rozerwie przegnitego skraplacza i będzie chłodziło to weź.
1235 ± 50 g | oleju w całym układzie 240ml.
Presostat 3 pinowy to czujnik rezystancyjny, po bokach masz napięcie oraz masę a środkowy pin połączony jest z sterownikiem klimy (zmierz u siebie, nie wiem jak jest w Volvo). Wraz ze zmianą ciśnienia zmienia się również rezystancja czujnika i napięcie. Sprawdź napięcie zasilania presostatu oraz napięcie na pinie powrotnym. Po pewnym czasie zaczynają...
Zamkniecie MUSI być szczelne , problem będziesz miał z regulacją ilości czynnika w układzie, bez narzędzi i zaworu do napełniania ! Układ musi być pozbawiony wody inaczej doopa z tej zabawy.
Nie pytałbym bo mi to ewidentnie wygląda na ubytek, ale zastanawia mnie to, że skraplacz i rurki skraplacza w progach są bardzo gorące. Spotkał się ktoś z taką usterką? Faktycznie z czysto chłodniczego punktu widzenia może to być zarówno ubytek czynnika jak również przytkany układ. Lecz przy jakiejkolwiek próbie dokładniejszej diagnozy potrzebny jest...
Niebieski gaz, czerwony ciecz. Nie wolno napełniać układu pracującego cieczą na stronę ssania bo uszkodzisz spreżarkę! Najlepiej wyciągnąć próżnię i napełnic na stronie tłocznej odpowiednią ilością cieczy.
100g r134a kosztuje w warsztatach ok 20-25zl. W chłodnie wejdzie od 1200g do 2000g. Rachunek prosty. Do tego dojdzie koszt robocizny. Na początek trzeba sprawdzić szczelność układu. Z fachowcami jest różnie. Jeden potrafi tylko podpiąć maszynę i wybrać model auta, a drugi nie ma maszyny, wszystko robi "na piechote" i sprzęt działa, bo ma świadomość...
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Koniecznie. Jak najdłużej i jak najgłębszą. Próżnia m.in. pozwala wilgoci na odparowanie z układu... Jeśli wpuścisz czynnik bez próżni, to zmienisz właściwości czynnika (zmieszasz go z powietrzem) i całość będzie działać niepoprawnie.
Nie ma czynnika w układzie - > na złom.
24 złącze ABS dla pojazdu ciągnionego 24a elektronika ABS 21 chyba światło stop. Dziwne to bo nie ma tu nic z ABS auta oprócz 24 i 24a
Wiem już także, że trzeba co roku uzupełniać czynnik. Nie trzeba, co roku robi się serwis klimy ze sprawdzeniem ilości czynnika, jak układ jest szczelny to nie ma konieczności uzupełniać czynnika. W tym aucie jest kompresor ze stałym napędem (bebechy kompresora kręcą się bez względu na to czy klima jest na ,,on,, czy na ,,off,,) i nie powinien pracować...
Brak czynnika, dziurawy układ. zezłomuj to i kup Boscha jak nie chcesz powtórki z rozrywki.
Sprawdzić ilość czynnika w układzie
Czy za dużo? Nie, 3 bary na ssaniu to jest tak w sam raz dla tego układu, co daje temperaturę odparowania ok -6*C.
W tym wypadu pytanie o lepsze rozwiązanie czy gorsze nie ma sensu. Wraz ze wzrostem częstotliwości przy projektowaniu trzeba uwzględniać coraz więcej czynników. Układ przestaje być siecią połączonych ze sobą elementów. Wszystko co znajduje się na płytce i w jej pobliżu traktuje się jako całość. Każda ścieżka to jakaś indukcyjność sprzężona i innymi...
Uszkodzony kompresor, brak czynnika w układzie, zator w układzie. To takie najczęstsze przyczyny.
Sprawdź najpierw czy masz czynnik w układzie.
Taki błąd wyskakuje gdy nie ma czynnika w układzie.
Uzupełnienie czynnika tylko pogorszy wyniki jeśli sprężarka zużyta, to musi być odpowiednio niskie ciśnienie w układzie i odpowiednio duży przepływ masy czynnika aby była wydajność układu. Oba te warunki realizuje tylko sprawna sprężarka.
Najpierw sprawdź, czy masz czynnik w układzie
Wygląda jakby było zbyt dużo czynnika w układzie. Sprężarka 150W. Lodówka jakaś wielka?
Jeśli zaczynasz samo naukę to powinieneś się zaopatrzyć w odpowiednie książki. Tutaj masz przykład jak policzyć wydajność parownika. https://obrazki.elektroda.pl/9873764700_... https://obrazki.elektroda.pl/2063155300_...
A czytał Kolega ze zrozumieniem? Zobaczył ze nic nie leci Fakt powinien to sprawdzić za pomocą igły, lecz jak ma na co dzień do czynienia z takim sprzętem to po objawach wiedział że tam jest pusto. PS. Ustawę znam jak również wymagania.
Klasyczny przypadek niedoboru czynnika w układzie - czyli tzw DZIURY przez którą wspomniany czynnik opuścił układ- a bryła lodu jest wynikiem ciągłej pracy agregatu a tym samym braku rozmrażania chłodziarki, a to z koleji jest wywołane nie osiąganiem temperatury przy której termostat by mógł wyłączyć sprężarke. "Wspaniałe" zimno w zamrażarce jest też...
Witam, Jeżeli pracownicy firmy mają doświadczenie to uzupełnią większą ilością czynnika, a później sprawdzą parametry pracy układu i ewentualnie dodadzą lub odessą czynnik. Ważne są parametry pracy układu a nie tabelki które czasem ni jak mają się do rzeczywistości.
Manometry niewiele mówią o ilości czynnika. Duży wpływ ma stan sprężarki ,zaworu rozprężnego i temperatur. Aby mieć pewność co do ilości czynnika w układzie to odessać wszystko i podać ilość wg wagi.
Wszystko wskazuje na duży ubytek lub brak czynnika chłodzącego (nieszczelny układ). A "fachowiec" powinien zająć się układaniem kostki drogowej (do tego też trzeba mieć trochę wiedzy i umiejętności)
Ubytek czynnika, nieszczelność w układzie.
a jest czynnik chłodniczy w układzie? zobacz czy nie ma tłustych plam jak po wycieku oleju. Gry jest rozszczelnienie to czynnik zabiera po za układ olej z wewnątrz.
Zapewne ubytek czynnika chłodzącego z układu. Zobacz czy osiąga zakładaną temperaturę za pomocą termometru zaokiennego.
Do R600 musi być kompresor także na R600. Nie musi. Da się napełnić układ czynnikiem R600a (przy kompresorze i układzie na czynnik R-134a), zadając połowę czynnika wg tabliczki znamionowej . W odwrotnym kierunku się nie da. Olej i czynnik chłodniczy się "zwarzy".
Ilość czynnika chłodniczego w układzie (z tylnym układem klimatyzacji) F4R 720, F4R 820, F9Q 760, F9Q 762, G9U 630, G9U 730 1150 g Ilość czynnika chłodniczego w układzie (z tylnym układem klimatyzacji) M9R 630, M9R 692, M9R 780, M9R 782, M9R 784, M9R 786, M9R 788 950 g dane z tisa Pozdrawiam ...
Olej musisz uzupełnić do stanu minimalnego we wzierniku. Napełniacz układ czynnikiem najlepiej stacją odzysku wrzucić na skraplacz nominapną ilość i uruchomić. Lub napełnić cieczą układ na stronę skraplacza po uruchomieniu dopełniać małymi dawkami cieczy na linie ssącą.Mała ilość oleju może swiadzczyć że czynnik wyemigrował do układu lub odzyskałeś...
Na początek należy sprawdzić, czy masz czynnik w układzie podłączając manometr. Prawdopodobnie nie masz manometru, więc powinieneś jednak odwiedzić serwis klimatyzacji. Oczywiście możesz wcisnąć czymś wentyl zaworu serwisowego, wypuszczając w powietrze trochę czynnika, upewnić się czy układ nie jest całkowicie pusty. I tutaj uwaga: dobrze jeśli nie...
Witam miałem taki sam problem sporadycznie ale teraz przestała całkowicie pobierać czynnik z układu. Na wyświetlaczu komunikat odzysk w tracie i nic się nie dzieje.
Nie dolewasz oleju do skraplacza, natomiast przy napełnianiu układu czynnikiem ustawiasz na maszynie 25-30ml oleju PAG
Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele, zaczynając od sprężarki, regulacji układu, jakości czynnika, może być i termik. Czy ciśnienia w układzie są prawidłowe?
Takie objawy wystąpią również przy zbyt dużej ilości czynnika w układzie. Pozdrawiam.
Skąd wiesz że grzałka OK? Wygląda to na problem z cyklicznym rozmrażaniem parownika ale co "padło" to nie będę zgadywał, może właśnie grzałka albo bezpiecznik termiczny? Ktoś to musi sprawdzić ale trzeba ją do badania przygotować czyli rozmrozić. Wracając do tej pierwszej naprawy , czy ten "fachowiec" nie potrafi skorygować ilości gazu w układzie inaczej...
Widziałem też takie filmy. Chodzi o to by bez próżnowania dodać czynnik do układu. Pytanie, ILE??? Nie wiadomo, gdyż na podstawie samego ciśnienia HP (po stronie wysokiej) i bez odzysku ciężko oszacować ile jest gazu w układzie. Przy małej ilości gazu sprężarce czasem uda się osiągnąć wysokie ciśnienie. Ale co z tego skoro brak efektu chłodniczego (gaz...
Prawdopodobnie ubytek czynnika chłodzącego (nieszczelność układu).
Sprawdź zasilanie modułu silnika, zazwyczaj powiązane z sypaniem litaniami błędów. Albo zbyt dużo nabite czynnika do układu klimy.
Tak odpowiadam konkretnie, spuściłeś czynnik z układu klimatyzacji :) Wentylator nie będzie pasował .
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
Pierwsze trzeba sprawdzić gdzie jest wyciek czynnika. Pominiecie układu podgrzewania styku uszczelek zamrażarki spowoduje przymarzanie uszczelek, zawilgocenie i dalszą korozje tego miejsca.
Skraplacz zasyfiony/brak przelotu powietrza. Bajki opowiadasz z tym podgrzewaniem, czasem w gorące dni i nagrzanym aucie rzeczywiście jest trudno załadować wymaganą ilość czynnika do układu, zakręca się wtedy zawór wysokiego w maszynie, włącza klimę i ładuje resztę przez zawór niskiego ciśnienia.
Co tam było w układzie to decyduje olej, jak poliestrowy lub podobny to R134a. Ilość i co tam było masz na nalepce wysłanej przez ciebie już dawno Jeśli jest czynnik w układzie to może być do wymiany sprężarka a jak układ prawie pusty to ucieczka z układu złożonego z elementów Al i Cu, cienko to widzę a raczej nie widzę szans, pozostaje do wymiany element...
Jedź do kogo innego, inni też mogą sprawdzić czy nie ma wycieku bo już masz czynnik w układzie. Nic nie sugeruj, mają sami szukać. Czy po załączeniu klimatyzacji ciśnienie w układzie się zwiększa i wtedy LP i HP są takie same czy nie ma to różnicy czy klima włączona czy nie?
Za mało czynnika chłodzącego w układzie. Jeżeli masz Zawór Schradera to możesz sobie dobić, jak nie to trzeba dolutować.
Tak. Jeżeli fachowiec który wymienił agregat i napełnił czynnikiem chłodzącym układ zrobił to należycie a agregat nie posiada żadnych wad. Dlatego napisałem o wymianie kondensatora C2 na module sterującym.
Brak czynnika lub zatkany układ na złom, kup używkę szkoda marnować prądu na starej.
Zacznij od podstaw: - czy jest jeszcze czynnik - szczelność układu - czy fizycznie uruchamia się sprężarka - może wilgoć w instalacji? - presostat Wymieniałeś kiedyś osuszacz?
HP rośnie do ok 15 bar i to jest jak najbardziej ok przy obecnych temperaturach (ok 30°C), natomiast temperatura parownika prawie nie spada. Sprawdzałeś ile czynnika jest w układzie ?
Bo ten olej tak ma :D Żeby złagodzić wypowiedź, dodam tylko, ze krąży w układzie zarówno czynnik (freon) jaki i olej, a raczej generowana przez sprężarkę mgła olejowa, więc się nasyca po drodze, zanim do kompresora nie wróci
Da się zmierzyć ciśnienie czynnika bez rozszczelniania układu? Nie.
Witam. Po załączeniu powinno być słychać jeszcze stuknięcie sprzęgła magn. sprężarki(można sprawdzić czy jest podawane + na przewód sprzęgła), jeżeli nie to może być mało czynnika w układzie, można na krótka chwilę zewrzeć czujnik ciśnienia (na przewodzie wys.ciśn.), jeżeli sprzęgło zaskoczy to mało czynnika, trzeba znaleźć nieszczelnośc a po usunięciu...
Mało czynnika/gazu w układzie. Trzeba podjechać do jakiegoś warsztatu zajmującego się klimatyzacjami i sprawdzenie oraz naprawa i napełnienie.
Jakby chłodziła za bardzo jak napisałeś to by ci żarcie w chłodziarce zamarzło "na kość" a to ze chodzi na okrągło i bulgocze to świadczy że uciekł ci czynnik z układu, może da się naprawić ale jest jeszcze inny problem: czynnik R134a i wykonawca który ci to naprawi o ile da się usunąć nieszczelność układu. Skąd ci przyszło do głowy że chłodzi za bardzo...
Tam nie ma zaworu rozprężnego,rozłącz rurki i daj część za dyszą.Po napełnieniu układu czynnikiem stopniowo i kilkakrotnie włączaj klimę na chwilę żeby olej rozprowadził się po układzie.
Jedyna ! Dla sprawdzenia ,podłączamy manometry przez "wampirka" wczepionego do króćca do napełniania układu, robimy próżnię. w tym odcinku przy pomocy pompy, zamykamy zawór na niskim i otwieramy "wampirka" przebijając nim rurkę napełniającą układ , otwieramy zawór wampirka i widzimy czy jest czynnik w układzie, jeśli tak to uruchamiamy sprężarkę i obserwujemy...
Rozpręża się czynnik chłodniczy w układzie i stąd ten dźwięk. Jeśli klimatyzacja działa normalnie trzeba do tego przywyknąć.
Lub ubytek czynnika albo przyblokowany układ. Tak obstawiam.
Możliwe, że ubyło czynnika chłodzącego - rozszczelnił się układ.
Jeśli masz bardzo niska temperaturę w zamrażalniku to instrukcja serwisowa nic ci nie pomoże bo masz nieszczelność w układzie i ubytek czynnika. Można skrócić obieg czynnika i po sprawdzeniu że układ jesz szczelny napełnić. Jeśli temperatura w zamrażalniku jest na poziomie minus kilkanaście stopni to można podejrzewać sprężarkę. Na początek zmierz temperaturę...
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
w Twoim samochodzie powinno być około 850 gram czynnika w układzie klimatyzacji, można to sprawdzić tylko przy pomocy odpowiedniego sprzętu, "syczenie" po zluzowaniu przewodów wystąpi nawet jeśli w układzie będzie 20 gram i temperatura otoczenia będzie wyższa niż 20 stopni,polecam wizytę w warsztacie zajmującym się klimatyzacją i sprawdzenie ilości...
Typowa usterka, wyciek czynnika chłodzącego z układu chłodzenia, zamrażalnik będzie chłodził jak szalony.
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
No to już zanotowała. Sprężarka uszkodzona. Co do kosztów to nie znam. Ale samo napełnienie układu czynnikiem kosztuje około 200 PLN + agregat + robocizna...
Te pierwsze dwa zwierają się tak jak napisałeś wtedy gdy jest odpowiednie ciśnienie (czyli własciwa ilość czynnika) w układzie i umożliwiają załączenie sprężarki. A drugie dwa zwierają się gdy ciśnienie w układzie jeszcze bardziej wzrośnie na skutek "intensywnej" pracy urządzenia. Zwierają się one po to żeby załączyć wentylator(y) chłodnicy na maksymalny...
Zacznij od odpowiedzi na najprostsze pytanie, skoro jak napisałeś przy rozhermetyzowaniu układu "psykło" czyli było ZERO czynnika w układzie. Co się stało z resztą czynnika?
>< Czy taka sytuacja jest normalna!? >< za dużo czynnika w układzie. a przy okazji będzie ciekło na podłogę, bo gdy chłodziarka się wyłączy to śnieg się zmieni w wodę :) aaa doczytałem, już zauważyłeś, że cieknie ;)
Tam w układzie był czynnik R600a i info na tabliczce że jest! Dopóki był , bo uciekł i chłodzenie też uciekło razem z nim. Taka chłodziarka hotelowa. Wracąjąc do tematu: w tym nie ma mowy o żadnym czynniku więc to nie w tym jest problem.
Jak coś pękło to pewnie czynnik uciekł z układu bo układ się rozszczelnił. Pytanie czy sprężarka staruje. Ale kostkarki są jak lodówki wrażliwe na upadki w transporcie a naprawy często nieopłacalne bo nową idzie dostać za 300-500zł.
Wyciągnąłbym cały czynnik z układu i dał 0.25 kg (tak jak na tabliczce jest napisane) ;-) Początkowe ciśnienie o jakim pisałeś wyglądało jak na moje oko poprawnie. Takie urządzenia pracują dosyć nisko. Sprawdź szczelność dopuść czynnika i daj znać czy coś jeszcze się dzieje ;-)
Tego raczej nikt nie zgadnie . Jeśli w układzie pozostał olej możliwe że sprężarka będzie działała bo w większości pojazdów kompresor nie załączy się przy braku czynnika (ciśnienia w układzie) resztę trzeba sprawdzić organoleptycznie uszczelnić nabić i sprawdzić czy działa...
Według mnie to masz ubytek czynnika chłodniczego, albo układ gdzieś się przytyka:) Bez otwarcia układu, na 100% ciężko coś stwierdzić:)
Nowy kompresor zalany olejem 100ml, kolejne 20ml podane wraz z czynnikiem, układ szczelny jak na razie chłodzi. Dziękuję za pomoc.
a skąd w układzie wilgoć ? prawdopodobnie układ ma jakąś mikronieszczelność bo musiałem uzupełnić czynnik ale układ nie pracował na podciśnieniu wiec skąd wilgoć ?
Zobaczymy za kilka godzin czy czynnik chłodzący nie uciekł do atmosfery, lecz jeśli było za wysokie ciśnienie to czynnik powinien być w układzie ? Jak nigdzie nie ma wycieku, to musi być czynnik. Nawet w sprawnym układzie zbyt wysokie ciśnienie może zablokować start sprężarki ( większe układy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim uruchomieniem po...
skręć na 1 termostat i zobacz czy sie wyłączy to prawdopodobnie nie wina termostatu tylko problem z odpowiednią tem.nie mrozi tak jak powinna i dlatego nie wyłącza się(ubytek czynnika,zapchany układ,uszkodzona sprężarka,temp.w pomieszczeniu pow.35 st.)
Jeśli masz certyfikat f gazowy to powinieneś wiedzieć jak to zrobić. Jeśli nie masz certyfikatu polecam szkolenia. Napełniamy na ssaniu ilością taka która nie zaleje sprężarkę.
Jeśli na tabliczce znamionowej jest czynnik R134a to najprawdopodobniej zapchana i konieczny fachowiec. Jeśli jest R600a to może być gorzej. Może być potrzebna nowa lodówka. Termostat jest dobry Ad1. Niekoniecznie. To znaczy konieczny fachowiec :wink: Isobutan (R600a) jest czynnikiem obojętnym; R134a czynnikiem, który penetruje układ w sposób nieobojętny...
Czynnik w układzie jest?
Prawdopodobnie masz dwie podobne sprężarki i możesz podmienić układ rozruchowy na próbę, i jak zadziała to twoje szczęście. Często przyczyną zatarcia sprężarki, jest praca bez czynnika w układzie (znaczy się nieszczelność), przez co cały olej wędruje do skraplacza, parownika, no i w ten sposób sprężarka pracuje na sucho. Nie ma w tym winy użytkownika,...
Prawdopodobnie rozszczelnienie układu - uciekł czynnik chłodzący. Potrzebna wizyta fachowca.
Witam Zestaw niezbędnych narzędzi trochę bym jeszcze uzupełnił. A mianowicie szczypce do zaciskania złączy typ locring (ostanio bardzo popularne złącza do rur aluminiowych i nie tylko) oczywiście jakiś wykrywacz nieszczelności układu, narzędzie do roztłaczania i kielichowania rur. A dalej trzeba być w zgodzie z ekologią czyli szczypce do nakłuwania...
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
Jeszcze jedno, nie załączają sie wentylatory. zaczekaj jak będzie 30 stopni w cieniu - wtedy one praktycznie nie będą się wyłączały. Teraz, jeśli w ogóle się załączą to na moment, oczywiście gdy będzie odpowiednia ilość czynnika i sprawny układ.
Obie rurki zimne to normalne w tym aucie, tam jest dysza rozprężna na rurce HP w pobliżu prawego koła. Ile czynnika jest w układzie?
Izolacja spłynęła ponieważ było za mało czynnika i dochodziło do wysokich temperatur gazu sprężanego. Prawdopodobnie doszło do karbonizacji oleju. Jeśli chcesz uratować układ chłodniczy na dłużej to zalecam całkowitą wymianę oleju na syntetyczny. Uzupełnić układ czynnikiem r407c. Dokonać próby szczelności 24 godzinnej. Nie prawa ubyć ani 1/10 bara....
Redukcje kupujesz i stosujesz wtedy gdy masz czynnik r1234yf. Skoro masz ubytek gazu to masz dziurę w układzie, samo dobicie załatwi temat na krótki czas.
Dlatego chcę się dowiedzieć :) a niestety najtańszy z okolicy woła sobie 600zł :/ czy mógłbyś mi przybliżyć na czym polega cały proces uzupełniania czynnika w układzie?
wydaje mi się, że wywaliło olej z kompresora, a ten dym to pewnie od temperatury (olej). Czynnik dalej w układzie jest. Nie ma takiej możliwości, jeśli czynnik jest w układzie to znaczy, że jest on szczelny,a więc również jest w nim olej PAG
Tak wentylator przy włączonej klimie powinien pracować. Ale gdy czynnika w układzie jest mało lub go nie ma to sprężarka nie ruszy i wentylator też.
Panowie, wszystko jest pięknie, eksperymentować na swoim samochodzie każdemu wolno. Ważne żeby w takim aucie w widocznym miejscu pod maską znalazła się wklejka informująca o rodzaju czynnika w układzie. Zawsze może się zdarzyć że takie auto trafi gdzieś na warsztat. I zaistnieje konieczność odessania czynnika z klimy.
Jeżeli już mówimy o braku czynnika to jedynie rozszczelnienie układu mogło nastąpić, czynnik zawsze można ponownie napełnić oraz zlokalizować ewentualną nieszczelność bez odpowiedniego sprzętu sobie nie poradzisz. Do sprawdzenia uszczelki w drzwiach czy przylegają do obudowy oraz do sprawdzenia termostat ale wątpię czy to wina termostatu skoro wewnątrz...
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Napiszę ci tak. Rozmroź ustaw 1 jak dalej nie wyłącza to szukaj nowej lodówki bo naprawa raczej nie opłacalna a jeśli nawet zdecydujesz się na nią nie ma gwarancji że w krótkim czasie się nie powtórzy. Ubytek czynnika, nieszczelność w układzie tak stawiam. Mało prawdopodobna sprężarka lecz też możliwe.
czynnik chłodniczy uciekający czynnik czynnik klimatyzacja
alarm super forteca instrukcja chinch video chinch audio schemat łączenia przedłużacza
lodówka zamarza tylna ściana instrukcja philips car400
TP-Link TL-WR1043ND V3 a obsługa SMB2 Znaki rozrządu w Fiat Bravo 1.4 T-Jet: lokalizacja i ustawienie