Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
witam, sie czyści kol sekuta tylko trzeba czyścić te od kierownicy przy turbinach z regulacja doładowania, temat chyba kilka razy opisywany, powodzenia
Witam. Jak wyżej w temacie. Męczę sie juz z audi 1.9tdi 130km 2001r od dobrych 3 tygodni i objawy sa bardzo dziwne ponieważ zazwyczaj auto nie ma mocy (70km), a czasami się załączy, że ma te swoje prawie 130km. Wymieniłem już zawór n75, czujnik temperatury płynu chłodzącego, podmieniałem z takiego samego przepływomierz powietrza, czyściłem kierowniczki...
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Seat Leon 2001r silnik 1.9TDI ASV. Zawory sterowania turbiny i EGR są cały czas otwarte, nawet po podaniu napięcia, zamykają się dopiero jak odwrócę do góry nogami i trząchnę. Chciałbym się upewnić że na 100% są uszkodzone, do tego jeszcze dojdzie czyszczenie turbiny bo kierowniczki opornie chodzą więc wydatek nie mały...
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice... a skąd wiadomo, że w tej Alhambrze jest turbina ze zmienną geometrią i skąd sylwek9999 możesz wiedzieć czy masz ten sam silnik skoro andrej.75 ani nie napisał oznaczenia silnika ani rocznika samochodu, to, że jest to silnik o mocy 90 KM wcale nie musi oznaczać, że zamontowane tam turbo ma zmienną geometrię...
Zanim je wyciągniesz to klucz 13-ka i nałóż na dźwignię ramienia turbo i spróbuj nią poruszać to ma skok ok 2 cm i sprawdź czy się blokuje czy w miarę jako tako chodzi bo być może wystarczy tylko dobrze rozruszać i potem ostro jeździć i będzie dobrze a jak nie drgnie to paskudna robota nie tyle z samym wyciagnięciem turbo bo to czynność niezbyt skomplikowana...
Auto mialo wymieniany rozrzad w ostatnim czasie wiec jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna.Chociaz calkiem niedawno je kupilem,wiec dokladnie nie moge wiedziec co jest grane;/ Sprawdzilem przeplywomierz i N75 - przy zastosowaniu moich czesci w innym samochodzie (A3 TDi ALH) inne auto zasuwalo az milo.Te czesci sa sprawne.Stawiam wiec na zapieczone...
Czy czyszczenie turbiny robiła firma godna zaufania? Wszystko wskazuje nadal na zacinanie sie kierownicy spalin. Co do ciegna- powinna być farba na gwincie, która jest po fabrycznych ustawieniach. Jeżeli nie, to reguluje sie ją w warsztatowych warunkach mniej więcej tak https://youtu.be/-9_TOTDUyZc
Mój Sharan tdi 110 KM już przeleciał 150.000 na czystym BIO. Ostatnio czyściłem (profilaktycznie) kierownice turbiny. Nagar? Jaki nagar? Przy jeździe na BIO nagaru jest o wiele mniej i nie jest taki twardy jak na ON.
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia
hmmm nie staram sie nikogo straszyc opisalem wszystko jak bylo na moim przyklazdie. Mam obd+vag testowalem wszystko w jego przypadku moze byc to: Notlauf Błąd 575 Zaworek N-75 Czyszczenie kierownic w turbinie Odczyt błędów i diagnoza dynamiczna VAG-COM kanał 011 (vag/select/engine/basic settings/011 otwierasz maskę i obserwujesz sztangę) najczesciej...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
witam, ile km masz przejchane na tym sam, mozliwe ze trzeba by mu zafundować czyszczenie dolotu, jak wyglada doładowanie ? czy mech zrobił dynamiczna diagnoze, wyglada to na przycinajace się łopatki kierownicy turbiny, lub nieszczelnosć po stronie sterowania, sprawdż czy niema nieszczelności po stronie wysokiego cisnienia na dolocie( nawet niewielka...
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
Uszkodzenie typowo mechaniczne,dlatego ecu nie rozpoznaje błędu(prawdopodobnie parametry pracy mieszczą się w normie)Po wejściu w tryb awaryjny zawsze zostaje błąd.Polecam test drogowy.Jeśli chcesz wykluczyć przepływomierz odepnij kostkę i przejedż,jesli dla samochodu nie robi to większej różnicy,wymień.co do czyszczenia turbiny to wystarczy sprawdzić...
Polecam lekturę. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Żeby zrobić w roczniku 98 wystarczy ci kabel vag za 20 kilka złotych z alledrogo np....... żeby stwierdzić zacięte kierownice wystarczy log 011 w próbie dynamicznej ale dla pełnej diagnostyki warto zrobić komplet logów. Lub sposób 2 dokopujesz się do turbiny przy turbinie jest puszka podciśnieniowa z cięglem odpinasz cięgło od ramienia przy turbo i...
Wydaje mi się że zatartą masz kierownice turbiny, zobacz czy sterowana jest ciśnieniem czy podciśnieniem, jak podciśnieniem to bardzo prosto sprawdzić, na zapalonym aucie podpinaj i odpinaj wężyk podciśnieniowy ktory idzie do gruszki kierownicy turbo, i zobacz czy cięgno gruszki pracuje w góre i dół , czy może stoi. Dodano po 4 A jeżeli chodzi o czyszczenie...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
Odpowiem co było - może komuś kiedyś to pomoże. Okazuje się że czpień łączący listek sterujący kierownicą wewnątrz turbiny był przesunięty po osi względem uchwytu mocującego gruszkę na zewnątrz. Ktoś przede mną musiał urzyc ogromnej siły przy próbie odblokowania zapieczonej turbiny..... masakra. Na pierwszy rzut oka tego nie było widac dopiero przy...
Nie kolego to na 99% jest wina zatartych (zapieczonych) kierowniczek turbiny ja tak miałem ale w a3. komputer odczytuje przeładowanie i wchodzi w tryb awaryjny a zgaszenie i ponowne odpalenie auta restarutuje komputer i kasuje ten błąd aż do kolejnego przeładowania. Czyszczenie turbiny z uszczelkami itp koszt od 300 do 400 zł. Możesz jeszcze spróbować...
Witam, jak w temacie. Po wyczyszczeniu turbiny problem zapieczonych (zasyfionych) kierowniczek w turbinie powraca po dwóch miesiącach zpowrotem. Turbo oddawałem już w przeszłości do czyszczenia i ogólnego sprawdzenia dla fachowców, dwa razy, problem powracał, ostatnio sam czyściłem dwa razy, ostatni raz w połowie września a na początku listopada znowu...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
trzeba użyć siły bo w środku masz sprężynę co automatycznie odciska.Najlepiej wyciągnij sobie tą turbine i będziesz widział.Ja przerabiałem ten problem kilka tygodni temu....myślałem że będzie niewiadomo ile nagaru lecz okazało sie że była w miare czysta tylko zatarte kierowniczki były.umyjesz dokładnie ja to w ropie umyłem i było widać poprzecierane...ka...
Kolego falubaz1 Pierwszy lepszy link od wujka google http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T... Wystarczy poszukać. Tak jak pisałem. trzeba palcami sprawdzić czy wodzik chodzi. Jeśli nie czyszczenie turba a potem n75. Jeśli chodzi pominąć czyszczenie turba.
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
grabash2 napisał: Mam jedno pytanie.Dotyka mnie podobny problem jak wielu uzytkownikow tego portalu-brak mocy.Sprawa dotyczy octavii z 99r. AHF 110koni.Sprawdzalem przeplywomierz oraz N75-to na pewno nie sa przyczyny.Podejrzewam,ze turbina jest do czyszczenia chyba,ze w gre wchodza jeszcze nieszczelnosci.Ale zakladajac,ze turbina ma zapieczone kierowniczki,czy...
Witam. W czerwcu 2020r. Czyściłem kierownice turbosprężarki. W załączniku wrzucam zdjęcia z logów dynamicznych z czerwca. Na tych ustawieniach auto jeździło bez problemu do teraz. Od tygodnia czasu auto najczęściej na 3 biegu i powyżej 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny. Znany wszystkim NOTLAUF. Vag wyświetla błąd 17965. Czy jest możliwe ze ponownie...
Witam mam passata 99 115 ajm Pd.Moje pytanie jest takie.Mój kumpel ma identycznego jak mój ale jak wsiade do jego paska to jak dodusze pedał gazu to w momencie jak załącza się turbina to czuć,że auto ciągnie jak zwariowane.A gdy wsiąde do mojego , to też jak u niego turbina zaczyna prace od mniejwiecej 1,6 tyś obr./min ale nieczuc aż takiej mocy jak...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic: czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma...
Witam, masz trochę dziwne objawy, u mnie przycinały się kierownice w turbo i miałem podobne efekty, ale to na 3,4 i 5 biegu. Później było jeszcze gorzej, pojawiał się notlauf(odłączenie turbiny) przy okolo 3 tys obrotów. Rozwiązaniem problemu jest wyciągnięcie turbiny i czyszczenie kierownic. Półśrodkiem jest rozruszanie sztangi, w moim wypadku pomogło,...
Dziś turbo znów na zewnętrzny i okazało się że łopatka w kierownicy jedna się przytarła i zablokowała kierownicę , delikatne planowanie łopatek wszystkie na 4,5 mm wysokości i chodzi ok samochód przestał dymić po wkręcaniu na obroty jednak mimo tego że stał się zaj.. dynamiczny nadal po uzyskaniu prędkości 120 max wchodzi w stan awatyjny . Najważniejsze...
Turbina wyciągnięta. Pierwsze co zauważyłem to luz na samym mocowaniu gruszki z cięgnem zmiennej geometrii: https://youtu.be/DmP5ouDlodo Niby masakry nie ma ale skoro tam jest 1-1,5mm luzu to juz jest powiedzmy 10% całego zakresu regulacyjnego. Następnie odkręciłem gruszkę i palcami ruszałem samym "cypelkiem" do poruszania zmiennej geometrii. I........
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ? - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje) Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie...
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania, może on źle podaje ciśnienie. Druga sprawa to możliwe że kierownice w turbinie mają za duży luz i czyszczenie nie pomaga.
Rozebrałem zawór n75 i wyczyściłem go dokładnie miałem problem z złożeniem go szczelnie ale daliśmy z kolegą radę:)....nie był tragicznie zapchany. Jak narazie jest lepiej bo się nie zawiesza i kopa ma jak dobra 90-tka. A co do kierownic w turbinie to nie czyściłem ich (mimo to że golfa mam dwa lata) bo nie wiem jak i narazie chcę spróbować bez czepiania...
Odma sprawdzana bo czysciłem wszystko od turbiny po zawor egr , po tym jak musiałem czyscic kierownice w turbo, bo wchodził w tryb awaryjny.
Witam Od jakiegoś tygodnia mam problem w moim polo 9n 1.9 tdi ATD z turbiną. Jak go mocniej przycisnę na 4 i na 5 to rozłącza turbinę i wyrzuca błąd Charge Pressure Control: Positive Deviation (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph... Załączam logi dynamiczne z jazdy, na końcu wykresu widać odcięcie turbiny(na 4 biegu obroty gdzieś...
przyczyn może być wiele w pierwszej kolejności należy sprawdzić: czy zawór EGR nie zablokował się najlepiej wyczyścić - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyścić także kolektor czy nie jest pękniety IC - wymiana zawór sterowania turbina nie brzęczy - czyszczenie czy nie ma rozszczelnienia dolotu zacięte kierownice spalin w turbinie czy przepływka jest...
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu po raz pierwszy. Skłonił mnie do tego mój problem z samochodem. VW Sharan. Rok-1997 1.9 TDI 110 Samochód został przywieziony z berlina rok temu. Stan licznika 167 w 2007 roku miał.( sprawdzone w serwise) Robie ponad 100 tys.km w roku. Auto już w berlinie miało włączoną w obwód przed pompą wtryskową "tunning chip"...
A dzieje się to może przy osiągnięciu jakiejś konkretnej wartości obrotów silnika? Bo u mnie pedał gazu był "odcinany" przez komputer przy okolicach 2700 obrotów, bo poprzedni właściciel chyba "oszczędzał paliwo" i stosował PSJ, przez co nagromadziło się sadzy na kierownicach turbiny, przez co nie zmieniały kierunku, przez co na wyższych obrotach komputer...
Punto miało dwa dobre silniki ale niestety w Polsce ich nie kupisz - MultiJet 1.3 95KM i MultiJet 1.6 120KM, ten drugi to już w ogóle była rzadkość. 1.3 75KM jest strasznie mułowaty, tu zdecydowanie lepszą alternatywą jest benzyna 1.4 77KM + LPG (STAG albo ZENIT)... albo TwinAir jak lubisz nowości, ale LPG do tego tanio nie założysz, no i nie wiadomo...
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
To ,że jest różnica tak mała to nie wplywa nawet na zachowanie sie silnika. Trzeba sprawdzić zawór n75 lub podmienić, choć kierownice też mogą się przycinać i ostra jazda nie wiele pomoże-czyszczenie mechaniczne turbiny często jest czynnoscią nieuniknioną...
Zaczelo sie jak w trasie jechalem to byla moc i wszystko, wyprzedzalem auto, zredukowalem z 5 na 4 a tu nagle braklo mocy, auto bylo strasznie slabe, gaz byl do spodu na prostej drodze a licznik nie chcial przekroczyc 100, po zatrzymaniu auta po odleglosci 10km, i chwile przerwy auto zaczelo juz normalnie jechac a po jakims czasie gdzies tak 1,5 miesiaca...
Klasyczny efekt przeładowania turbiny. Zacierają się kierownice. czarny0531 możesz od razu zabierać się za jej czyszczenie. Powodzenia.
Mam chyba to samo (3200-3400 ob/min i traci moc, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do momentu uzyskania podobnego pułapu obrotów) . Opinii po podłączeniu pod kompy u różnych speców było wiele, od zaworu EGR , zapieczone kierownice w turbinie po przepływkę , ale na szczęścia nie poszedłem za ich radami. Mój rzetelny (wcześniej...
ogarnięte zapłon się przestawił dziwne bo nikt nic nie robił przy tym tylko na drugi dzień po naprawie coś nie tak się dzieje turbina zaczyna się załączać dopiero około 3000 obrotów już nie wiem co jest czy jest możliwe że coś z turbiną się dzieje kierownice się blokują , dodam że ją 4 dni temu czyściłem
podejrzewam gruszke przy turbinie. sztanga chodzi na okolo 1cm i z oporem(kierownice czyszczone). po odlączeniu przewodu podcisnieniowego od gruszki samochod nie ma tego przyspieszenia ale czuc jest zmiany w jezdzie, przy zmianie biegow. Kolego a wiesz może jak przyspieszyć kąt wtrysku. Wyczytalem gdzies na forum ze kat powinien wachac sie miedzy 49-54....
najczęstsza przyczyna przeładowania silnika jest zacierająca się kierownica spalin , ma to miejsce w silnikach ze znaczym przebiegiem , rozebranie i czyszczenie OK ale to wszystko jest na niedługi czas niestety.
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
czyszczenie zawsze trzeba kończyć polerką do tego nie usunołeś przyczyny, turbina sama z siebnie sie tak nie zapieka zwiększone dymienie zły zapłon uszkodzone pompki to początek
(at)UczenEl Czytaj uważniej, nie mówimy o wymianie kierownicy. W pierwszym poście pisałem już, że turbina i komutator były czyszczone. Moje pytanie jest w temacie oraz wyboldowane. (at)max-bit Plastikowe koszyczki miały ponoć zapewnić cichszą pracę... Ale potwierdzam, że oryginalne stopiły się z kulkami. Skoro wspominasz o blaszce, to czy składałeś...
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
Piszecie o usterkach układu wtryskowego, jest możliwość sprawdzenia stany wtryskiwaczy? Mam jeszcze jedno pytanie do osób będących w temacie. Zaobserwowałem przed czyszczeniem kierownic turbiny że podczas zmiany biegów przy zimnym silniku praktycznie za każdym razem po jednym razie na każdym biegu było słyszalne takie obcieranie i lekki zgrzyt. Wydawało...
Ale jak wyczyszczona, tam problem bywa z zacierającą się kierownicą doładowarki- czy to jest sprawdzone, naprawione? Czyszczenie nic tam nie wyleczy na ogół.Cięgno porusza się ręcznie?
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
Sztomel ma całkowitą rację. Autor napisał, że czyścił łopatki w turbo, więc? To to samo co kierownica? Dalej autor pisze, że zmieniał DAWKĘ PALIWA. Że zapytam, którą i po co? stefanscorpio, też dobrze podpowiada ;)
Witam, Posiadam Audi A3 1.9TDI 74kw z roku 2001. Czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ przechodziła ona w tryb serwisowy/zapieczone kierownice. Dodatkowo okazało się, że uszkodzeniu uległ aktuator turbiny tj. nie trzymał ciśnienia. Udało mi się wszystko wyczyścić i poskładać. Wirniki nie posiadają luzów. Aktuator wymieniłem na nowy i ustawiłem...
Auto Golf 7 gtd. 2.0 tdi kod silnika - CUNA. Było wymieniane turbo i czyszczony dpf przez firmę. Głośna praca silnika na wolnych obrotach którą powoduje turbina. Słychać podczas pracy na wolnych obrotach głośną pracę turbiny (turbina wymieniona na inną i jest tak samo), gdy odłączam elektrozawór sterujący doładowaniem kierownica turbiny się opuszcza...
Jeżeli kierownice turbiny są po czyszczeniu (i dobrze złożone), a N75 jest nowy i w 100% sprawny, to pozostają tylko przewody sterujące ciśnieniem ewentualnie nieszczelność w dolocie. Ale bez logów to wróżenie z fusów...
100 % turbina przeładowuje ale cały czas zastanawiam się dlaczego. Myślę że N75 to chodzi o jeden z czujników które wymieniłem, nie wiem tylko o co chodzi z tą kierownicą - czy to jest prosta sprawa, czy to się czyści wymienia itp. Jak sprawdzić czy to aby na pewno ta kierownica. dzięki za odpowiedź
tzn? :) bo jezeli oddam auto mechnikowi jakiemus to co by nie bylo bedzie czyscil turbo + wymiana zaworu n75 nawet jezeli to nie bedzie potrzebne bo byle by zarobic mozna stwierdzic czy sa zapieczone kierownice? bo wtedy oddam auto na czyszczenie turbo i tylko czyszczenie . Czy mozna stwierdzic ze to n75 ? bo wtedy sam kupie nowy i zamienie . czy moze...
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
W moim Masterze mam problem z turbosprężarką a mianowicie raz działa a raz nie działa. Jeśli już działa to auto idzie jak "rakieta" (maks prędkość bez obciążenia na pace ponad 170km/h a 140-150km/h żeby osiągnąć to jest chwila moment, jak nie działa to max prędkość to 110-120km/h. Konsultowałem ten problem w dwóch różnych warsztatach. W jednym (już...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Witam. Jeżeli masz zmienną geometrie w turbinie tzn. masz XPI. Niestety przy około 300-400tys. km. zaczyna się przycinać łopatka w turbinie. Jest tak jak napisałeś "auto stoi na serwisie jest wszystko ok, w czasie jazdy pod obciążeniem jest błąd". Czyszczenie nic nieda.. Należy wymienić turbine (niestety koszt jest straszny ok.12tys.zł), naszczęście...
Diesle wolnossące lub turbo na zwykłej turbinie WG kręcimy jak nam pasuje czyli nawet i do 1500obr lecz od czasu do czasu wypada go przebutować aby sadza z wydechu wyleciała... Jeśli mamy turbinę VNT musimy regularnie przepalić go do 4tyś bo kierownice nam się zapieką od dziadkowatej jazdy i trzeba będzie ją czyścić... Dlatego też reasumując każdy silnik...
Po pierwsze to skasować błędy , odłączyć interfejs, wyłączyć zapłon i po chwili ponowna próba. Dlaczego - ponieważ jest bardzo prawdopodobne że cześć błędów jest przestarzała np: Address 46 ----------------------------------------... Controller: 1J0 959 799 Q Component: 2H Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 01317 2 Faults Found:...
To ja przekornie "wrzucę kamyk" do Twojego problemu. A może samochód ma teraz taką moc, jaką powinien mieć??? Jeżeli po naprawie nie ma żadnych błędów, nie wpada w tryb awaryjny i teoretycznie wszystko jest sprawne to może ma te swoje 100 KM. Jeździłeś chwilę z zapieczonymi kierownicami turbiny co skutkowało przeładowaniem - ECU żądał np 1,7 bara a...
jak nie ma za toba niebieskiej chmury i luzów wirnika wzdłużnych i bocznych ze aż się odbija od ścianki obudowy to nie ma sensu regenerować turbiny. Nie wiem w jakim stanie jest twoja bo jej nie widzie :) teraz tak. ja czesto zrzucam od strony ciepłej czyli odkrecam komin od turbiny kupuje preparat do turbin, egr z valvoline i leje po turbinie po tam...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Witam Serdecznie ! W piątek chcę się za to zabrać, myślę, że przez te 3 dni jakoś pojeżdżę i nić się więcej nie stanie. Musze się tylko przygotować teoretycznie i praktycznie do operacji wyjęcia i czyszczenia turbiny. Gdzieś przeczytałem ze nie ma tam żadnych uszczelek i nie powinno być problemów ze zlożeniem. Martwi mnie dostęp do śrub i węże z olejem,...
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
Czyli przycinają się kierownice turbiny. Na jednym z logów widać jak przy obrotach 2793 jest 2570 mbar. przy 3213 jest już tylko 2233 i automatycznie obcięło dawkę. Trzeba spróbować przedmuchać turbinę, rozpędzać auto do trzeciego biegu nie przekraczając 2500 obr. i na trzecim gaz w podłogę tak do około 3500 obr. i natychmiast puścić pedał żeby obroty...
Wyjąłem gruszkę z auta. Niestety nie udało się przełożyć tej z paska (nie pasuje). Wyczyściłem moją starą gruszkę przy pomocy środków penetrujących oraz intensywnie rozruszałem – myślę, że chodzi całkiem płynnie. W celu sprawdzenia zaworu n75 zamieniłem go z n18 (do sterowania EGRem) – oba są u mnie identyczne – te same symbole na...
wpisz w wyszukiwarkę google hasło "notlauf" a wszystkiego się dowiesz; określenie "Golf IV 1.9 TDI" niewiele mówi gdyż silników 1.9 TDI jest cała gama, w znalezionych w wyszukiwarce postach wiele się pisze na temat czyszczenia kierownic zmiennej geometrii turbiny ale nie dotyczy to silnika o oznaczeniu AGR gdzie jest zwykła turbina i nie ma w niej zmiennej...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Kolego. Nie ma raczej instrukcji napraw w pdf, no chyba że ktoś z zamiłowania do majsterkowania zrobił coś takiego. Jedynie katalogi z częściami ułożonymi w takiej kolejności jak powinno być. Żadna firma nie robi instrukcji naprawy. no chyba, że ktoś z zamiłowania... :) Jeżeli rozsypał ci się zwijacz, bo tak najczęściej się dzieje (pęka sprężyna), to...
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten mój wspomniany serwis też podłączył komputer i jakoś...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
Witam czyściłem u siebie kierownice w turbinie i wydawało mi się , że wszystko ok(nieprzechodzi w tryb awaryjny), sztanga pracuje płynnie od dołu do góry i odwrotnie, jednak po obejżeniu filmiku na necie(gdzie jes pokazane jak powinna pracowac,że podnosi sie i opada natychmmiastowo, a u mnie troche to trwa podnoszenie jak i opadanie) okazuje sie,że...
czyszczenie turbiny czyszczenie łopatek turbiny czyszczenie blokady kierownicy
szarpie wymianie pompy naprawa pilota peugeot discman uszkodzony
fiatt freemont gramofon daniel obroty
Jak zresetować komputer w Volvo FH 500? ICE3B1565J – przyczyny wyłączania, auto-restart, diagnostyka, typowe usterki SMPS