W pewnych wypadkach gdy występuje szarpanie, pomaga czyszczenie nastawnika.Jest do operacja nie za prosta i wymaga posiadania VAGa.Więcej informacji znajdziesz[url=] tu . Wcześniej jednak zdiagnozuj dokładnie czy to na pewno nastawnik w pompie.
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Standardowe uszkodzenie przy grzebaniu w nastawniku (czyszczenie czy uszczelnianie) w warunkach amatorskich. Teraz do wymiany i tłokorozdzielacz i pierścień regulatora i sam mechanizm nastawnika.
Rozwiazalem problem poprzez wyczyszczenie nastawnika pompy. W serwisie stwierdzili iz pompa nie reaguje na nastawy ale po wyczyszczeniu nastawnika wszystko minelo. Dodam ze do czyszczenia nastawnika trzeba zabierac sie z przygotowaniem i komputerem opisane jest to calkiem fajnie w internecie temat zakanczam.
AUDI A4 99r. 1,9 TDI 90 KM 17970 Nastawnik ilości paliwa wyższa wartość odcięcia regulator. TAKI WYSKOCZYŁ MI BŁĄD .niedawno czyściłem nastawnik szarpało silnikiem przejechałem od tego czasu około 2000km wszystko było ok ale zaczęła migać lampka od świec no i podłączyłem kompa i właśnie wyskoczył błąd 17970 treść jak wyżej dodam że silnik pracuje dobrze...
Miał źle ustawiony nastawnik 5,5mg. Auto muliło i źle zapalało. Teraz przeciągnięte w drugą stronę, więc różnica jest odczuwalna. Nie drążyłem tematu, ale były takie pompy, w których można było przesunąć nastawnik o prawie milimetr. W większości jednak trzeba było dobrze celować, po wymianie uszczelki albo czyszczeniu z opiłków.
Ja tak miałem, ale w benzyniaku, więc średnio trafne może być to porównanie. Zamulał mi po 2-3 tysiące obrotów i to tak nieregularnie - nie zawsze. Na tyle, że pierwszy mechanik rozłożył ręce, bo nie mógł wychwycić tego momentu. Inny, bardziej rozgarnięty, po podłączeniu do komputera określił, że potrzebne jest czyszczenie "gardzieli" (tego słowa nie...
Narazie dziękuję za podpowiedzi. W najbliższym czasie zajrzę do niego i dam znać co z oględzin wynikło. PS. Twoja diagnoza okazała się prawidłowa. Po czyszczeniu prąd silnika spadł trzykrotnie i silnik (nastawnika) zaczął pracować normalnie. Całość jeszcze nie zamontowana do silnika, ale jestem przekonany że kłopoty miną (na jakiś czas:D). Pozdrawiam.
posiadam audi 80 b4 1,9 tdi 1z 1994 r. auto czasami szarpie podczas jazdy byłem dzisiaj na diagnostyce i okazało się że to nastawnik pompy wtryskowej . czy ma ktoś może jakieś materiały jak to rozebrac wyczyścic jest to droga rzecz a może samo czyszczenie wystarczy .
ja miałem te same błędy i czyszczenie nastawnika pomogło
Czyszczenie nastawnika nie zmniejszy zużycia paliwa. A ile pali na tankowanie ?
Koroligor szacun wiesz co w trawie piszczy... Wiem wiem bo wymieniałem nastawniki w BMW 2.5 TDS i oczywiście jeden musiałem zepsuć żeby się nauczyć :D Na szczęście uczyłem się na swoim aucie a później opanowałem sztukę :) Przyjeżdżali znajomi na czyszczenie i wymiany. Bez kompa nidy rydy poprawnie ustawić to nie maluch :D
Nie wiem bo nie zajmuje się regeneracją. Kiedyś wymieniałem po kimś pompę bo sam czyścił nastawnik i tak zmontował że urwała się ta kulka co z nastawnika w pompę wchodzi. Było to Audi, przywieźli nastawnik od VW i nie pasował choć moc silnika ta sama. Co do komunikacji to gdy radio nie jest fabryczne to czasem zakłóca komunikację choć nie pamiętam by...
Czyściłem go, ale nie przyniosło to znacznej poprawy. Poza tym gdzieś w necie dorwałem opis dot rezystancji na poszczególnych elementach nastawnika - pomierzyłem swój stary nastawnik i jego parametry były znacznie inne. Później odepnę impulsator i sprawdzę jak będzie auto zachowywać się. Dziś nie miałem już czasu.
O to Ci chodziło ? To jest nastawnik indukcyjny, potencjometryczny to inna bajka.
Zawodowa Intuicja :D ,ktoś kto szuka wiadomości tutaj musi coś wiedzieć na temat :D:idea:,generalnie czyszczenie w golfiku to sama przyjemność :idea::idea::D Tak oczywiście - tym bardziej jeśli się komuś wydaje że wie co robi, jak co niektórym na tym forum. Post jak i poprzedni nic nie wnosi w związku z poddanym zagadnieniem.
Chodzi o to, że jeśli auto było, od czasu do czasu, używane na benzynie to nic nie trzeba czyścić.
Jeśli chodzi o czyszczenie to w ultradźwiękach i sprężonym powietrzem z frakcją lżejszą od ropy. Rdzeń względem cewki jest symetrycznie do ustawienia użyłem szczelinomierzy aby szczelina była równa. Maże zwiększyć wartość na 0,78v. Następne to 0,78V czym doprecyzować ustawienie V na nastawniku np. 0,75V?
Ten silnik ma na zimnym 1400obr. Domyślam się że silnik jest zagazowany i być może rozjechały się mapy. Innym problemem może być czujnik położenia przepustnicy ale jedyne co możesz zrobić to sprawdzić i wyczyścić złączkę do niego. Nie odkręcaj go bo jest ustawiany z przepustnicą. Następnie czujnik jałowego biegu - jest zintegrowany w jednej obudowie...
Kiedyś czyściłem przepustnice i raczej pomogło.Albo sam MAP do kontroli lub wymiany.Dalej,możliwe lewe powietrze w dolocie.
Idzie ją rozruszać. Tylko jeśli stanęła to najlepiej demontaż. Można przynajmniej gorąca stronę wydechu odkręcić i zaaplikować odrdzewiacz. Liqui Moly np. Jak odepniesz gruszkę to opukasz cięgno. Lać ruszać i wydmuchać kompresorem. To ma luźno latać. Jął po miesiącu nie stanie będzie żyć. Jak stanie to rozpołowić gada i dokładne czyszczenie. Czasem...
Drugim razem jak czyściłem to było zawalone. Dodam, że autko trochę kopci na czarno ale korekta wtrysków jest niemal idealna więc wtryski chyba odpadają jako powód...przepływka też mieści się w normie, nie mam akurat logów by pokazać. Ktoś kiedyś widać remontował nastawnik i ustawił dawkę dość wysoko tak przy mocno gorącym silniku sięga nawet 2.8mg....
A wiesz co oznacza błąd P0505? Już ci tłumaczę: -obieg prądowy nastawnika przepustnicy -zablokowana regulacja biegu jałowego -nie wyuczona regulacja biegu jałowego A wiesz czemu z tego P0505 ci guzik wyszło?
Witam. W tym temacie znalazłem kilka wątków, ale w żadnym z nich nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na mój problem. Otóż podczas wymiany nastawnika przepustnicy wymyłem od razu samą przepustnicę. Teraz mam problem tego typu że wolne obroty wahają się w granicach 1200-1300 obr. a podczas zmiany biegów jak i samym puszczeniu pedału gazu na luzie obroty...
do poprawnego ustawienia dawki paliwa w nastawniku HDK należy zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny! Bez tego nie ma możliwości ustawienia dawki na "słuch" czy na wyczucie.. Samo dokręcenie śrub mocujących nastawnik w pompie zmienia dawkę, nie mówiąc już o zmianie jego położenia o 0.1mm.. Poprawna dawka mieści się w granicach 3,5 mg, przy zdrowej...
Możliwe że będę miał drugi wtryskiwacz. jak wyjmę nastawnik tzn regulator obrotów i ustawie obroty manualnie. Będzie to chodziło? jest możliwe takie coś? bo na nim obroty lecą w górę.
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE. Problem polega na tym, że na rozgrzanym silniku wolne obroty schodzą tak nisko, że powoduje to dławienie silnika, np. przy dojeżdżaniu do świateł itp. Chciałbym zacząć od wyczyszczenia przepustnicy, ponieważ po prawej stronie pod deklem (ten na trzech śrubach) jest ona ubrudzona olejem a następnie jeżeli problem będzie nadal,...
I zacząłem działać zajęło mi to ok 4godz bo wszystko starałem się robić precyzyjnie i się opłaciło, teraz autko nie szarpie i lepiej wchodzi na obroty. Powodzenia w naprawie.
objawy nastawnika są odczuwalne najczęściej przy niewielkich obciążeniach a nie na pełnych co sugeruje bociek pisząc że "strach wyprzedzać". Zacznij od logów dynamicznych podstawowych kanałów i wklej je tutaj, opisz dokładniej co się dzieje gdy szarpie, czy coś się zapala na desce w tym momencie? Czy wówczas kopci, jeśli tak to jaki kolor? Czy a jeśli...
wymieniałem uszczelki pod nastawnikiem i doświadczalnie stwierdziłem , że tego rodzaju różnica dawki powoduje dokładnie takie rezultaty .Ustaw 3,5 mg a potem szukaj dalej. Sądząc z daty postu powinieneś już dawno zrobić
Witam znowu - no i stało się gościu uparł się ze to na pewno pompa kupił nową po regeneracji i oczywiście "kibel" nie pali brak paliwa na wtryskach sucho jak na pustyni brak reakcji ,nastawnik martwy nie reaguje na pedał gazu ,jutro będe pruł wiązke od stera do ecu bo chyba już nic innego mi nie zostało
Dlaczego chcesz czyścić ten nastawnik? masz dużo wolnego czasu czy po prostu coś się z autem dzieje? W każdym razie kluczowe przy składaniu pompy jest ustawienie czujnika RSW oraz nastawnika na odpowiedniej dawce paliwa, oczywiście wymiana uszczelek obowiązkowa. Dodano po 11 Taki mały niuans, autor tutorialu zapomniał napisać, ale z tego co pamiętam...
Wymiana nastawnika załatwiła sprawę. Pewnie go uszkodziłem zbyt dużą lutownicą. Następny który zakładałem też czyściłem i lutowałem ale już dużo mniejszą lutownicą. Wszystko śmiga do tej pory.
Witam Posiadam VW Golf IV 1.9 TDI 110KM 1999r. AHF Panowie od jakiś 6 miesięcy borykałem się zapalającą się sporadycznie kontrolką świec żarowych. Z tydzień temu auto mi zgasło i nie chciało odpalić (podczas odpalania auto wychodziło na wysokie obroty po czym odrazu gasło i rzucało dużą ilością spalin) W związku z powyższym zabrałem się za czyszczenie...
Bez znaczenia, ale jak pisałem wcześniej, po złożeniu nastawnika do kupy rsw może się nieznacznie przestawić.
najczenstrze uszkodzenia pomp wteyskowych to awarie nasrawników. w wiekszej mierze wynikają one z złej jakości paliwa i żadkiego wymieniania filteów paliwa (zdażają się takrze "mordercy" którzy próbują czyścić takie filtry zamiast je wymienić) dlaczego tak drogo kosztuje naprawa takich pomp to proste wynika z ich skomplikowania i wielkiej dokładności...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich brak można poprawić w sumie według własnego widzimisię...
Witam Mam T4 z 2001r. 2.5tdi AJT. Auto trafiło z błędem 17970-Upper Limit Reached. W nastawniku syf. Po czyszczeniu wszystko ok. Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne niż przed czyszczeniem i troche zadymia na biało. Zajrzałem na kąt w TDI Timing i jest mocno opóźniony - ok 32 . Szkoda że nie...
Witam jeżeli temat jest ciągle aktualny to chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie wibrowania silnika AFN. Otóż jakiś czas temu miałem bardzo podobny problem z tym że u mnie ta przypadłość pojawiała się ok. minuty po odpaleniu zimnego silnika, bądź po wcześniejszym dodaniu gazu i powrocie o obrotów biegu jałowego. Stan taki utrzymywał...
Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
W samochodzie problemy z obrotami. Na zimnym silniku auto zapala dopiero pa naciśnięciu pedału gazu, w czasie jazdy gaśnie po gwałtownym puszczeniu gazu. Po diagnozie VCDS-em błąd 00282-"Nastawnik przepustnicy V60 zwarcie". Przepustnica wyczyszczona a nastawnik V60 (pin 1-2) sprawdzony na zasilaczu pracuje bez problemu. Brak możliwości wykonania adaptacji...
Już się wszystko wyjaśniło był uszkodzony czujnik temperatury paliwa, który znajduje się w nastawniku pompy i była też wina samego nastawnika. Wymiana czujnika i czyszczenie nastawnika pomogły. Musiałem tez wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Jeśli to nastawnik dawki to w logach nie bardzo wyjdzie a z opisu wychodzi że to jednak to. Możesz podjechać do pompiarza, podłączając się pod wtyczkę pompy zrobi analizę pracy nastawnika, jesli się zacina to wyjdzie jak na dłoni. Mniej wiarygidna ale też niezła metoda to odłączenie wtyczki od impulsatora ze skrzyni biegów, jeśli wyraźnie poprawi sytuację...
Kolego domin007 silnik będzie pracował na przepracowanym oleju ale zapomniałeś o jednej podstawowej sprawie o której mówi kolega jacentym10 mianowicie o drobinkach metalu a jak wiesz w pompie masz dość sporych rozmiarów elektromagnes (nastawnik dawki paliwa) który w krótkim czasie najeży się od tych opiłków i przestanie pompa odmówi ci posłuszeństwa...
Po pewnej chwili odsłuchu siła sygnału jakby słabnie. Na oczku ubywa i dźwięk zanika. Zostaje tylko buczenie. Podczas gdy to się dzieje nawet lokalna stacja (1 km od nadajnika) ma tylko polowe skali na oczku i marnie odbiera. Co jakiś czas jest lepiej raz gorzej. Kolega Dioda doradził mu czyszczenie nastawnika. Choć wydaje mi się ze problem leży gdzieś...
Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem). Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala. Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę....
Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy...
fejs VAG-COM wersja 311.2 lub każda inna, nawet demo pozwoli na odczytanie zapisanych przez sterownik silnika błędów a jak już je będziesz miał odczytane to wtedy z pewnością jeden z nich lub kilka zwróci na siebie szczególną uwagę, możesz je tu wpisać to zobaczymy jakie to bo sam jestem ciekawy. Dodano po 2 widzę, że wcześniej miałeś problem z uruchamianiem...
Witam. Odgrzeję ten temat ponieważ mam podobny problem z sinikiem aey w cordobie. Dwa tygodnie po czyszczeniu nastawnika wskoczył błąd 1268 3500 i nie można go skasować. Jeżeli uda się wykasować to po rozgrzaniu silnika do około 80 st. wskakuje ponownie. Czy przyczyną może być czujnik temp. paliwa w pompie wtryskowej? Próbowałem ustawiać różne parametry...
Diagnoza komputerem nie pokaże awarii nastawnika, wystarczy odpiąć czujnik prędkości auta i szarpanie ustanie. W twoim passacie bez problemu zrobisz nastawnik ludzie biorą za ta około 300 zł. Nie kupuj nowego zajedź do kogoś na regulacje i czyszczenie.
Witam wszystkich mam problem z moim golfem przy dodawaniu gazu szarpie. Słyszałem że w tych silnikach ten objaw to zabrudzona pompa wtryskowa może ktoś ma instrukcje czyszczenia nastawnika. Z góry dziękuje.
Wymiana wtryskow pomogła oraz czyszczenie nastawnika.
Przecież świece nie są załączane gdy silnik pracuje. I tu się mylisz.Poczytaj o ustawieniu kąta wtrysku i czyszczeniu nastawnika-chodzi o ustawienie dawki.I o zależności pomiędzy tymi dwoma rzeczami.
Podłącz się do KTS520.... POTEM PARAMETRY RZECZYWISTE MOIM ZDANIEM MASZ ŹLE USTAWIONĄ DAWKĘ WTRYSKU. powinna być około 4,4 mg/H Zobacz również jak z zapłonem musi się mieścić w wartościach będziesz miał wykres. Tak jak kolega mówił nie dotykaj się nastawnika bez komputera jest to bardzo czułe urządzenie i ciężko ustawić bez KTS. Dobrze wyregulowany...
mialem to samo. Tylko że u mnie na desce mrygała kontrolka od świec zarowych często po odpaleniu silnika jak był ciepły. Po podłaczeniu kompa wyskakiwał blad ze jest uszkodzony nastawnik. Po wyjęciu nastawnika okazalo się że miałem popękane sprężyny w pompie. Po wymianie sprężyn i czyszczeniu nastawnika ( a było co czyścić ) wszystko wróciło do normy....
przestrzegam przed dodawaniem specyfików do czyszczenia wtryskiwaczy, przez te środki padaja uszczelki. niema problemu z wymianą tych dwóch uszczelek tylko trzeba posiadać specjalny klucz trójkątny do odkręcenia nastawnika koszt okoł 50zł. przed odkręceniem zaznaczcie położenie na znaki żeby później tak samo go ustawić bo zmienicie dawke paliwa.wszystkie...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Pacjent przyjechał z szarpiącym autem na postoju, z błędem: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit Błąd powraca sporadycznie, stwierdziłem nastawnik do czyszczenia. Po czyszczeniu i ustawieniu napięcia nastawnika dla AHH równo 0.680V i dawki na nieco ponad 5mh/str. Jazda próbna i wszystko gra. Następnego dnia rano do auta a tu to samo...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
Witam Trochę tego dużo , ale postaram się dać odpowiedzi na wszystko 1.Wg mnie,ten serwis coś tu kręci.Dlaczego wymienić filtr paliwa,skoro jest praktycznie nowy?Miałoby to sens,jakbyś tankował jakieś podejrzane paliwo,lub nie daj Boże lał olej opałowy.Coś mi się zdaje,że chcą cię naciągnąć na kasę.Co do opiłków - skąd niby w paliwie te opiłki?I z czego...
Może temat już rozwiązany, ale napiszę dla innych, bo bardzo często ludzie to mylą. Złej pompy szukasz, w BMW TDS (czy silnik m41 czy m51) montowana była pompa VP-36 (rozdzielaczowa pompa wtryskowa BOSCH, Twój silnik ma mieszanie w komorze wstępnej!), a NIE VP-37 której instrukcji czyszczenia nastawnika do znudzenia wszędzie pełno (montowana w VAGach,...
Na wstępie uwaga dotycząca edycji: wykorzystuj funkcję "Quote" , a nie "Text" lub inną, jeśli chcesz cytować. Widać wtedy cały tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku. Szkoda, że wcześniej nie zorientowałeś się o "suchym" paliwie i nie zacząłeś stosować silniejsze stężenie oleju 2T . Niestety, ja podejrzewam największe kłopoty...
Skoro gada na samostarcie to raczej cos z pompą, podobnie jak znajomy kiedys mial, na twoim miejscu poszukal bym uzywki i samemu podmienil, na allegro nie są drogie, zabawy w regeneracje i czyszczenie nastawnikow itd.. nie zawsze są mozliwe, są bodajze dwa rodzaje pomp w tych silnikach, w jednych da sie naprawic w drugich nie, ale nie wiem do konca...
Witam, ostatnio czyściłem nastawnik w golf 3 silnik 1.9 TDI z1 90KM ponieważ skakały mi obroty 880- 903 i lekkie szarpanie było tak w granicach 1500- 1800 obrotów . Czyszczenie wykonywałem zgodnie z instrukcją. Samochód bez problemu odpala na zimnym i ciepłym silniku, brak błędów na vagu. Jednak po założeni i ustawieniu go obroty dalej mi skaczą tak...
moim zdaniem nalezy wyczyscic nastawnik tam sie zbieraja opiłki i nastawnik wariuje w twoim przypadku przy duzym obciazeniu na elektrodzie jest opisana procedura czyszczenia nastawnika pompy wtryskowej:)pozdrawiam nilej zabawy
Seat Toledo 1,9 TDI 110 km problem podobny szarpało od czasu do czasu w okolicach 2000/obr. na 4 biegu do tego wszystkiego zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych pojechałem do mechanika i zczytał błąd 17654 (p1246) był to błąd nastawnika pompy czyli do regeneracji lub czyszczenia. Po ponownej wizycie u mechanika tym razem POMPIARZA okazało się że...
ok wymienie odrazu i tą podstawe tzn chyba uszczelkę , ten nastawnik na złomach nie jest do zdobycia a i w sklepach z częsciami nie można tego kupić na złomie facet mi powiedział że 100 zł ale nie ma i ciężko dostać , od poniedziałku autko ląduje u mechanika , a ja szukam tego nastawnika na allegro , jak bedzie sprawne to opisze co było , ale wiekszość...
Dokładnie nastawnik biegu jałowego przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty rośną do około ~2100, po odpięciu nastawnika biegu jałowego obroty spadają do około ~950-1000 po podpięciu na działającym silniku ponownie rosną od razu do ~2100 Czyściłem odmę, przepustnice, sprawdzałem przewody, przewody do świec, rurki z podciśnieniem, brak reakcji, podstawiłem...
140 km/h około 3 tyś obrotow licznikowe, Tdi naprawdę mało pali jeżeli umiesz jeździć dieslem lub się nauczysz miałem 4ke, o symbolu ALH nie szukałem taka kupiłem i mogę polecić z czystym sumieniem sprowadzona z niewielkim przebiegiem po miesiacu czy dwoch przy okolo 50 tys km zmieniłem rozrzad, później gdzieś okolo 120 tyś km przepływomierz i ponownie...
prawdopodobnie pada ci nastawnik dawki tu masz link jak i co
Mialem kiedys podobny przypadek-silnik pracowal mimo odcietego elektrozaworu. Okazalo sie ,ze pompa zaciaga paliwo z weza powrotnego. Musisz w takim przypadku zalozyc zaworek zwrotny na powrocie. Koszt ok 10 PLN. Dla pewnosci zacisnij waz powrotny kombinerkami i odlacz elektrozawor. Powinien zgasnac po chwili. Wisz co, może i coś w tym jest, mam problem...
No sonda mnie czeka i tak ale u mnie poza pakietem wad gaźnika(zmieniłem i poprawiłem zmieniony) był problem ze "zjadaczem kału"(zawór ERG -wyizolowałem kolesia -sorry dla Geenpeace) no i zawór podciśnień chyba do filtra węglowego jaja odstawiał wieszając się sporadycznie i na ciepło wolne były/nie było całkiem losowo -czyszczenie zaworka pomogło(te...
Czyszczenie gaźnika może ale nie musi pomóc. Brak wolnych obrotów -najczęściej uszkodzenie nastawnika przepustnicy pierwszego stopnia(inaczej wolnych obrotów). Mulasty? Jeżeli chodzi o Pb to jest mulasty, ciężko przyspiesza. Jak dodaje wiecej gazu to można nawet powiedzieć, że chce zwalniać. Wolnych obrotów nie ma - już kiedyś czytałem właśnie, że...
nastawnik zamontowany jest u góry pompy wtryskowej, można go wymienić a można też przeczyścić, tu masz opisaną całą procedurę, sam musisz zmierzyć swoje siły na zamiary dodam, że zanim zdecydujesz się na jego wymianę lub czyszczenie to za pomocą programu i interfejsu diagnostycznego zdiagnozuj samochód gdyż mogą być również inne przyczyny Twojego problemu.
Witam Mam problem z vw lt 35 2.5 tdi cały czas miga mi po odpaleniu lampka od swiec żarowych . po podłączeniu vaga pokazuje 1 błąd blad 1268 którego nie moge wykasować. Auto zaczęło wiecej palić i dymi na czarno wczesniej tego nie było. Czy czyszczenie nastawnika pomoże czy to może inna przyczyna. Czy nastawnik od LT 35tak samo się czyści jak pompy...
nastawnik do roboty napisz nastawnik w silniku 2.0 TDI, życzę powodzenia w jego szukaniu ;) raczej proponuję zrobić przegląd wskazań czujników temperatury oraz logi z turbodoładowania czyli grupę 011 w 01 Engine logować Vagiem z wciśniętym do podłogi na maxa pedałem gazu na 3 lub 4 biegu od obrotów 1500 i tak trzymanym aż do osiągnięcia 4000 RPM i...
Mam takie same objawy, z stalych obrotow okolo 850 ostatnio spadly one do okolo 600 ktore czesto podczas schodzenia z wyzszych obrotow w pierwszej fazie spadaja nieomal do wyganiecia silnika (zapala sie kontrolka ladowania lekko) nastepnie silnik stabilizuje sie na 600 obrotow ale np dobicie kierownica do skrajnego polozenia spowoduje zgasniecie silnika...
Witam. Możesz podać namiary do tego fachowca który czyścił Ci nastawnik Szukaj na forum www.forum.vwgolf.pl kolegi o nicku Adamm ma dobrze opanowany temat.
Zwłaszcza grupy 004 bo anomalia to już widać : Nie nie, to było na zgaszonym silniku aby tylko pokazać temperaturę, a regulator ładnie trzyma kąt zadany 1.2-1.3. Dziś po odpaleniu silnik szarpał i zapaliła się sprężynka. Błąd N146 wartość maksymalna. Nie gasząc silnika podpiąłem VAGa i spojrzałem na dawkę która wynosiła "0" i czasami 1.2. Oczywiście...
Sprawdź okablowanie między pompą(a dokładniej nastawnikiem) a ECU. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nastawnik wymaga czyszczenia. Pomocne byłoby odczytanie błędów.
nie masz możliwości wyczyszczenia krokowego którego prawde mówiąc tam nie ma, u Cb jest zespół sterujący przepustnicą zwany nastawnik przepustnicy, nie ma po co go czyścić. Oj fakt będzie gasł bo to jest cacko doładowane, choć mimo to powinien kuleć ze zdjętym wężem. Chodzi mi o to aby ktoś Ci uruchomił zimny motor a Ty trzymaj sobie go na obrotach...
Witam wszystkich użytkowników: szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem: Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z: 1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił 2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają. Historia...
Witam, Bez jakiejś reguły pojawia się czasem problem z nieustabilizowanymi obrotami biegu jałowego. Objawia się to różnie: czasem jest zupełnie ok, czasem potrafi pofalować z 640 na 1000 na kilka sekund, po czym spadnie w dół i wróci na właściwe. Przed chwilą miałem inaczej: odpaliłem, silnik nagrzewał się a obroty stopniowo schodziły z ok 1000 (obrotościomierz)...
Witam, Pani Moderatorze Błażeju - przepraszam że w wątku ale nie bardzo wiem jak mam się odnieść do Pana komentarza o wierutnych bzdurach. Już wskazuję - 32.600 miejsc pokazuje wujek google po wpisaniu "silniczek krokowy zetec" Ciocia Allegro ma obecnie 4 sztuki do sprzedania - używane. A bliżej nieznany mi sklep oferuje przeniesienie praw własności...
Oryginalnie napiecie RSW jest o ile pamiętam 0,720 anie 0,66-0,68V...ale to nie ważne. Czasami czyszczenie nastawnika i nawet wymiana całych bebechów nie pomoże, wyjechany może być trzpień. Już raz tak miałem, wymieniłem wszystko i ciągle sprężynka. W końcu zmieniłem obudowę nastawnika i jak ręką odjął. Domniemam, że elektromagnes żeś wycentrował?.
A czy coś ci mówi nastawnik przepustnicy?? Jest to tzw. silnik krokowy! 4 pinowy lub 6 pinowy! I golf 3 miał go w silniku ABu 1.6 na mono-wtrysku i AEA 1.6 mono-wtrysk. A tobie to coś mów? Chcesz zaraz wkleić ci obrazek z Etki bo ja mam. ... ... Są to silnik z golfa 3 na mono-wtrysku i na przepustnicy jest zamontowany nastawnik przepustnicy zwany krokowcem....
Nastawnik pompy vp37 do czyszczenia dawka paliwa przy rozgrzanym silniku ma mieć tolerancję 2.8 lub 3.0 tu masz link jak to zrobić pozdrawiam
zdjęcie osłony rozrządu pokazuje, że cechy pomalowane farbą przez warsztat przy poprzedniej wymianie rozrządu wszystkie współgrają ze sobą Ło jezu.....Druciarstwo. I dla tego unikam warsztatów jak diabeł wody święconej, mam niestety kiepskie o nich zdanie (może po prostu pech i nie trafiłem na ten dobry:). Nie będę nikomu robił antyreklamy ale ww....
Witam.Mam taki problem z Passatem B4 94r.Mianowicie kupiłem go jakieś 2 miesiące temu i od początku mi poszarpywał ale myślałem ze to za niskie obroty a za wysokie biegi działo się to w przedziale 1500 - 2100 obr. lecz z dnia na dzień było coraz gorzej szarpał coraz bardziej aż nie miał siły przyspieszać np. na 4 biegu przy 1700obr musiałem redukować...
Niestety turba nie mogłem zostawić w spokoju, bo wirnik strony zimnej miał ukruszoną łopatkę i pare powyginanych, co powodowało wibracje i wiadomo jaki mógł być skutek końcowy... Poza tym po cichu liczyłem, że może jednak turbo też się przyczyniało do dymienia i po robocie problem zniknie. Niestety nie zniknął. Turbinka zregenerowana, nieszczelności...
Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę. Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolego ftp.kowal info jak należy : aby...
Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :) Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy: -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa.. -auto łapało tryb serwisowy, jak...
Witam , jesli chodzi o tego Opelka to jak wyzej odczytac bledy ale moze kontrolka zapalac sie od przygaszania dwu rzeczy Brudna jak zwykle przepustnica , po wyczyszczeniu dobrze tez by bylo sterownik przyluczyc , nastepnie zboku przepustnicy znajduje sie nastawnik biegu jalowego tez z reguly nie czyszczony przykrecony jest jest na dwie srobki wyczyscis...
czyli wychodzi na to, że wymieniłeś kompletny nastawnik pompy wtryskowej a obstawiam, że Twój był sprawny tylko wymagał czyszczenia i pewnie chłopaki od razu skumali w czym rzecz. Identycznie też jak sądzę będzie u kolegi (at)jaco80 choć przed jego czyszczeniem sprawdziłbym odczyty Vagiem co pokazuje wtrysk sterujący i czy prawidłowo wysterowywuje przestawiaczem...
"Wymieniłem potencjometr położenia przepustnicy i nic.Ponadto ten wyjęty wydaje się być dobry przy pomiarach miernikiem. Jeszcze raz jutro przejrzę wszystko w poszukiwaniu nieszczelności i ewentualnego miejsca ciągnięciu fałszu.Sad" Ja także jestem po przejściach z moim 2ee, u mnie problem polegał na gaśnięciu silnika przy rozruchu oraz tak jak piszesz...
Prawdopodobnie masz nastawnik do czyszenia ,odepnij wtyczkę od szybkosciomierza w skrzyni i się przejedż jak przestanie szarpać to nastawnik do czyszczenia lub wymiany
Ja napiszę tak. Podobnie było w moim. Cuda z obrotami itp. Zdjąłem pokrywę filtra, popatrzyłem na ten zwariowany silniczek przy załączaniu kluczyka jak i przy uruchamianiu silnika. Szok.... Wariował jak teściu na rauszu. Miałem inny od kumpla i po zmianie wszystko w normie. Na zimnym, ten palec ma prawie cały wyjść i popchnąć przepustnicę ssania i powoli...
Miałem problem w moim passku 1.9tdi 110 że gasł mi podczas jazdy i kręciłem aż do skończenia aku. Raz odpalał a raz tylko katowanie rozrusznika. Samochód na warsztacie przeżył: Wymiane przekaźników Sprawdzenie zaworka N109 Czyszczenie nastawnika Ustawienie dawki i kąta wtrysku Sprawdzenie rozrządu Wymianę filtra paliwa Itp. Po odebraniu od mechanika...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...