Ten silnik ma na zimnym 1400obr. Domyślam się że silnik jest zagazowany i być może rozjechały się mapy. Innym problemem może być czujnik położenia przepustnicy ale jedyne co możesz zrobić to sprawdzić i wyczyścić złączkę do niego. Nie odkręcaj go bo jest ustawiany z przepustnicą. Następnie czujnik jałowego biegu - jest zintegrowany w jednej obudowie...
Przepustnica była czyszczona , krokowy też . Niewiem ale chyba to niema wpływu sprawdzałem to też na odłączonych wtyczkach i przy podwyższonych obrotach bo wzrastają gaśnie. Powiem co było robione, wymienione przy silniku ; nowe świece zapłonowe irydowe , nowe cewki zapłonowe , przepływomierz powietrza , 2 czujniki temperatury + czyszczenie tej przepustnicy...
Fiat Brava 1.2 SX, czy po czyszczeniu korpusu przepustnicy niezbędna jest następnie komputerowa diagnostyka silnika? byłem dziś w serwisie i diagnostyka taka wykazana została w rachunku lecz nie dostałem wydruku z tej czynności albowiem zepsuta(?) była drukarka
Jeżeli czyszczenie nie pomoże to nastawnik biegu jałowego jest zepsuty. Dużo też da sama diagnostyka, bo wiesz jaki kąt ma przepustnica.
niestety choroba mnie dopadła, antybiotyk itp generalnie łóżko.Po za odkręceniem krokowca i czyszczenia go z wierzchu to mogę jakoś głębiej go wyczyścić? Przepustnica ok.
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
dla tego silnika konieczne jest okresowe czyszczenie przepustnicy powietrza jak również po dłuższym nieczyszczeniu przepustnicy mozliwe jest zabrudzenie i tym samym przekłamania z czujnika podciśnienia. porządne wyczyszczenie (i oczywiście reset centralki) zwykle pomaga na jakieś 6 - 7 mies. Inna sprawa to świece zapłonowe ostatnio coś się działo na...
Witam serdecznie! Mam poważny problem dotyczący mojego fiata bravo 1.6 16V + LPG 98r. Otóż faluje mi na obrotach, na biegu jałowym a czasem przy hamowaniu i zmiane biegu sie na nich zawiesza. Dotyczyło to zarówno gazu jak i benzyny. Teraz gaz jest odłączony całkowicie a usterka i tak nie ustępuje... W samochodzie były wymieniane: filtr paliwa i powietrza,...
Witam Mam następujący problem otóż w bravo 1,6 90km 96 r z instalacją II generacji przez kilka pierwszych kilometrów na gazie (na początku było to 1-2 kilometry teraz 7-8) falują obroty i często gaśnie po przejechaniu tych kilku kilometrów wszystko chodzi idealnie, na to zjawisko nie ma wpływu czy silnik ciepły czy zimny np. gasze silnik przy temp....
Witam, Mam problem z Fiatem Bravo 2 silnik 1,6 mjtd 120KM. Od około 50 tys km (2-3 lata) mam problem podczas przyspieszania głownie na 2 biegu. Przyspieszam do zmiany na 3 i gdzieś w okolicach 2000 obrotów słychać dziwny dźwięk i szarpnięcie. Trwa to ułamek sekundy. Na wyższych biegach czy podczas jazdy z większymi prędkościami niż powiedzmy 50 km/h...
jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku). Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie aerozol do czyszczenia przepustnic - to jakies pochodne...
Filtr powietrza wymieniony wraz z obudową, bo była pęknięta. Przepustnica czyszczona, ponoć i tak niepotrzebnie,bo w monotrysku czyści się sama benzyną. Dziękuję za podpowiedź. Kto jeszcze może pomóc? O co chodzi z tym ciśnieniem na wtryskach? Czy może chodzić o pompę paliwa? Ktoś już mi o tym wspominał ,ale nie wziąłem pod uwagę, bo usterka jest widoczna...
Jaki silnik krokowy masz w tym fiacie ? System stoi na boschu monomotronic Ma 1.7.3 I po co tam czyścić przepustnicę, jak wtryskiwacz ją obficie myje? Na mojego nosa masz ogolony wałek rozrządu, to standard w tym modelu
Witam ! Z nastaniem ciepłych dni, podczas oczekiwania na skrzyżowaniach, silnik ma niestabilne wolne obroty. Sporadycznie zgaśnie. Po czyszczeniu przepustnicy, przy w pełni naładowanym akumulatorze lub wyłączonych światłach objawy prawie ustępują. Test examinerem w ASO, nie wykrywa błędów. Mam pytanie do specjalistów z forum czy poprawne są napięcia...
Witam, mam Fiata Bravo 1997 1.6 16V ponad 190tyś. przebiegu, kupiłem go tydzień temu wszystko chodziło jak marzenie, po tygodniu zaczeły się problemy: Na zimnym silniku odpala bez problemu, ssanie ok 1300 obrotów, potem 800-900, jak go obciążam (światła długie,przeciwmgłowe itd.) krok dobrze trzyma obroty. Gdy się lekko nagrzeje to zaczynają falować...
no i niestety lipa ;/ wymiana sondy nic nie dała (zobaczę jeszcze może przynajmniej spalanie spadnie) dodatkowo wczoraj doszedł jeszcze jeden objaw (przed wymianą sondy) i dzisiaj praktycznie cały dzień się utrzymywał a więc czasami auto traci moc tzw jadę normalnie zwalniam i redukuje np do 2 obroty w okolicach 2000 wciskam gaz a auto "muli" nie ma...
Za ssanie odpowiada sterownik który właśnie na podstawie czujnika temperatury wydłuża czas wtrysku, ponadto steruje silnikiem krokowym, dlatego warto sprawdzić (wyczyścić) ewentualnie go wymienić (koszt ok. 40zł) czyszczenie przepustnicy też by się przydało, dodam , że po takim czyszczeniu silnik wejdzie na wysokie obroty i zacznie "falować" ale później...
Nie zapisało żadnego błędu. Samochód był w innym warsztacie i skierowali go do mnie. Podobno gość czyścił w nim "silnik krokowy" tam mi mówił klient, a że nie pomogło to skierowali do mnie. Jak falował to się domyśliłem że przepustnica może zasyfiona... więc porządnie wyczyściłem ją, i zresetowałem centralkę, od razu było pięknie, silnik równiutko trzymał...
Przy uszkodzonym map sensorze tez będzie gasł, także można gdybać bez diagnozy, fakt czyszczenie krokowego i przepustnicy nie zaszkodzi na pewno.
Witam , mam ten sam problem z tym ,że u mnie wygląda to tak ze dość ciężko uruchomić silnik ,trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem i lekko dodać gazu.Do nagrzania auta wszystko jest ok ,potem następuję spadek obrotów i bardzo nierówna praca na benzynie na gazie tego problemu nie ma .Wymieniłem : -przewody WN -cewka zapłonowa -świece -czujniki temperatury...
Jak na razie udało mi się wyczyścić egr :) okazało się jednak że sam zawór nie wystarczyło wyczyścić więc były kolejne etapy czyszczenia przepustnicy oraz kolejne elementy. kilka fotek które ukazują co w środku znalazłem... Zawór całkowicie nie działał nie byłem w stanie ręką go ruszyć... A tu już rozruszany trzpień : Jeszcze takie pytanko czy te błędy...
Mam pojęcie z zawodu jestem mechanikiem ale nie pracuje w zaw(odzie z 20 lat ale w siedzę w technice mam wyposażony garaż nawet zaprawki lakiernicze robie sam ale w elektronice jestem kiepski-(rozrząd u siebie i w renault i citroen u synów robię sam) Ale wracając do tematu , jeszcze raz czyścicielem połączenie z komputerem , posprawdzałem pzretarć uszkodzeń...
To nie będzie nic związanego z linką. Wcześniej już napisałem: " Jeśli chodzi o czyszczenie linki to pewnie myślisz, że linka się zaciera i nie pozwala wrócić przepustnicy na pozycję zamkniętą - tak nie jest. W momencie wystąpienia usterki mogę pociągnąć linkę - zasymulować pociągnięcie linki przez sprężynę przepustnicy - linka wtedy chodzi luźno, a...
Witam Zakupiłem Fiacika jak w tytule, kupiłem z przymusu szybko gdyż w moim samochodzie pękł zawór i na czas remontu silnika potrzebowałem samochodu do jazdy do pracy. Autko ma założony gaz STAg-4. Na beznynie od samego początku ledwo chodził, przerywał, dusił się, nie miał mocy. Poprzedni właściciel mówił, że na gazie idzie dużo lepiej, beznzyny nie...
Zacznij od czyszczenia przepustnicy/silnika krokowego.
Zgadza się. Problem rozwiązałem poprzez reset ustawień silniczka krokowego w warsztacie. Brava 1.2 ma automatyczne ustawianie otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach jak jest zabrudzony. Po przeczyszczeniu centralka głupieje i praktycznie zawsze po czyszczeniu trzeba resetować. Niestety nie da się bez kompa (sposoby typu odłączenie akumulatora na...
Nie przyłozyłem sie niestety zeby sprawdzić okablowanie ale myśle że gdyby coś było nie tak na kablach to chyba objawy uszkodzenia byłyby bardziej dokuczliwe. Dzięki za wsparcie. Kiedyś czyściłem przepustnice w bravie i niestety wypiołem kable - skonczyło sie na wizycie w serwisie i autoadaptacji przepustnicy.
o ile pamietam po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ja jeszcze adaptowac. samo czyszczenie nie wystarcza. tak jak pisalem nie jestem juz pewien. majac dostep do examinera - sprawdz to. pozdrowienia i sukcesow. Dodano po 6 pomylilem sie . problem dot. brava lub bravo.
********** Po krótkiej chwili zaczęły wyć alarmy, kokpit rozbłysł czerwonymi kontrolkami sygnalizując różne awarie. Spojrzał za siebie, - O Boże! - Brakowało fragmentu statecznika pionowego! Przeniósł spojrzenie na panel kontroli silnika. Obroty potężnej turbiny gwałtownie spadały i po chwili rosły przekraczając bezpieczne maksimum. - Pompaż! Uświadomiwszy...
witam ponownie, dzis przeprowadziłem próbę z sondą lambda - kluczyk przekręcony kontrolki się świecą po chwili gasną włącznie z kontrolką układu wtryskowego. Stacyjkę wyłaczam, wyjmuję wtyczke od sondy lambda pod maską silnika, ponownie przekręcam kluczyk = kontrolka ukł.wtryskowego gaśnie = wszystko OKI ! Czy aby na pewno, czy sonda u mnie jest bajerem...