Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Witam Muszę przetestować licznik ( obrotomierz )z MF 6100. Jaka jest częstotliwość sygnału W z alternatora przy 1000RPM i 2000RPM?
Zgadzam się z _jta_ , jeśli chodzi o częstotliwość - alternator musiałby mieć stabilne obroty ( 3000 czy 6000 - niech ktoś mnie oświeci ! ), aby stworzyć odpowiednie zasilanie dla trafo. Co do zamiany trzech faz na jedną - są produkowane takie ustrojstwa; zobacz tu: http://www.elhand.com.pl/p/et3v1.html A tak na marginesie - lepiej zamiast tych wszystkich...
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Nie da się. Pozostaje falownik. PS. z transformatorem też się nie da - zwracam uwagę na częstotliwość.
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
A nie może to być alternator napędzany silnikiem o kontrolowanych obrotach plus transformator/autotransformator trojfazowy, żeby napięcie dopasować? Alternator samochodowy przy prędkości odpowiadającej częstotliwości 50Hz nie jest w stanie się wzbudzić, są to dla niego zbyt wolne obroty (za dużo ma biegunów). Dawno temu adaptowałem obrotomierz do mojego...
Duży kondensator plus diody na paręset V (jeszcze jakiś dławik) i po pikach. Zresztą nie piki a sinusoida wysokiej częstotliwości. Alternator samochodowy w spokojnie daje radę przy 10 000 -13 000 RPM i pików nie ma. Zakres napięć będzie spory ale do ogarnięcia.
Dyskutujecie na temat transformatora zasilanego alternatorem a nikt nie pomyślał o częstotliwości. Alternator niestety nie da 50Hz tylko dużo więcej, więc jak z tego zasilić spawarkę, która jest na 50Hz?
Witam. Do Kolegi Brysa: Poprostu przy częstotliwościach rzędu kiloherców,a na takich częstotliwościach pracują alternatory dochodzi tzw:zjawisko naskórkowości prądu płynącego w przewodach,a wy Panowie stosujecie POPRAWNE wzory,ale dla prądów stałych. Tu się kolega wyraźnie zagalopował. Przy 6000 obr/min częstotliwość prądu trójfazowego wyniesie 100Hz!...
Skąd zatem rosnący wykres charakterystyki prądowo-prędkościowej i o co w tym chodzi, bo nie wydaje mi się, że o maksymalny prąd jaki można pobrać przy danej prędkości? Czy poprawnie myślę ? Większy prąd odbiornika to większa energia. Alternator jest maszyną o pewnej mocy i więcej po prostu nie zdoła oddać do obciążenia. Częstotliwość zmienia się wraz...
to zależy od napędu licznika jaki zastosowano silnik czy to jest krokowy czy asyncheoniczny i prędkość obrotowa zależna od częstotliwości alternator wytwarza sunosidalny przebieg dla wskazówki niema znaczenia jaki ma przebieg bo i tak częstotliwość zamienia na napięcie a naped to juz nie bo jak zastosowali silniczek asynchroniczny to musi mieć sunosoide...
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Przykładem takiego generatora synchro jest alternator samochodowy. A synchroniczny nazywamy dlatego że częstotliwość wytworzonego napięcia jest ściśle powiązana z prędkością wirnika.
Tak jak w każdym pojeździe. Mierzona jest częstotliwość napięcia alternatora. A druga sprawa to google przestało działać?
Częstotliwość alternatora z tego co wiem to ok 500Hz. Wiem że nie ma układu regulacji wzbudzania. Myślę dopiero nad nim. Chciałem zacząć od trudniejszego układu. Chodzi tylko żeby z stałego 310V zrobić zmienne 220V 50Hz z przebiegiem sinusoidalnym. Czy sam układ konwertujący prostokąt na sinus jest ok? Bo to na żółtym tle to część przetwornicy z prostokątem...
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Znaczy uniknąć rozebrania bym nie unikną ponieważ on musi być zasilany 3 fazami a diody które były w środku by na to nie pozwalały bo prostują ba prąd stały. Co do samego stojana to trzeba podłączyć 3 fazy ze sterownika np. rowerowego lub od dronów. Przetwarza on prąd stały na zmienny 3 fazowy. Tym to się cechuje że te 3 fazy co ze sterownika uzyskamy...
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
Z typowego alternatora nie będziesz miał 50Hz. Można wywalić diody i przezwoić ale częstotliwość będzie nie ta.
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
kontrolka lekko żarzyła jak jechało się wieczorem Przy słabym aku dzieją się takie czary mary (duża rezystancja wewnętrzna powoduje tętnienia napięcia z częstotliwością ładowania przez alternator)
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
sygnał o prędkości alternatora to częstotliwość
Wartości w słupku to częstotliwości obrotów alternatora (nie silnika). Mój program przelicza to na obroty silnika. Jeśli chodzi o formowanie impulsów to zrobiłem to w ten sposób: http://obrazki.elektroda.net/24_12061112... Jak już napisałem takie formowanie impulsów sobie nie radzi z niskimi częstotliwościami. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić lepiej...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Do honhor . Przy tak wielkim przełożeniu gdy alternator się wzbudzi i będzie chciał ładować akumulator obroty na wiatraku spadom prawie do zera i tak odnowa rozpędzanie i hamowanie więcej strat niż pożytku Wyobrażam sobie to tak. Alternator nie jest samowzbudny, każdy h darrieus ma jedne optymalne obroty wlasciwe dla siebie. Zrobię sterownik na Procesorku...
To na tubulusie to jest z diesla, tylko właśnie impulsy z regulacji obrotów(pochodzące od koła zamachowego) są innej częstotliwości niż z alternatora :)
Fakt, nie są to zwykłe diody. Tylko tzw. szybkie. Bo zwykłe pracują przy częstotliwościach ieci ( 50/60 Hz). A, że w alternatorze częstotliwość zależy od obrotów silnika...... Zależy ale nie przekracza kilkuset Hz i dlatego nie o prędkość tu chodzi - często używano diod Schottky bo miały niższy spadek na złączu (mniejsze straty). W dzisiejszych czasach...
Na zacisku W pojawia się sinusoida, jej częstotliwość zależy od obrotów alternatora.
Jeśli chodzi o napięcie z jadnej fazy uzwojenia jest to napięcie o częstotliwości zależnej od obrotów wirnika alternatora.
cd4060 http://www.datasheetcatalog.org/datashee... na 4 stronie RC oscillator R2 - zwora; R1 i C ustala częstotliwość oscylacji. http://www.electronics-tutorials.ws/sequ... NAND Gate Astable Multivibrators Odnośnie przybliżonego szacowania częstości oscylacji.
Witam A dlaczego Alternator, nie może być generator mocy. Dowolna częstotliwość (bez przesady), a moc zależy tylko od stopnia mocy.
Witam panowie chciałbym zbudować obrotomierz analogowy do silnika diesla o instalacji 24v, gdzie sygnał byłby brany z alternatora. Jako część mechaniczną chcę zastosować obrotomierz od poloneza caro plus ,mam na myśli wskazówkę z cewkami poruszającymi. Panowie podpowiedzcie jak przerobić częstotliwości z alternatora na napięcie poruszające wskazówką,...
Obrotomierz w takim dieselku jest sterowany z alternatora: mierzy on częstotliwość przemiennego prądu generowanego przez alternator przed prostownikiem. Albo nie podłączył kabelka, albo jest inna usterka, np dioda lub diody.. Zmierz najpierw napięcie w instalacji na wolnych, potem na wysokich obrotach, zarówno pod obciążeniem (światła, szyba, dmuchawa,...
Witam mam problem z Obrotami. Przy wolnych obrotach pokazuje mi 700 obr przy dodaniu gazu spadają do 500. Licznik był po naprawie nie działały mtg i obroty. Przed naprawa też obroty nie działy, po naprawie nadal ten sam problem. Oddałem licznik drugi raz do naprawy lecz się okazało że wszystko jest ok. Podobno problem może być w alternatorze, zła częstotliwość...
Może to nie było jasne ale pisałem o agregatach inwertorowych. W tym wypadku sterownik reguluje obroty odpowiednio do zapotrzebowania na moc, częstotliwość samego generatora (zwykle 3-fazowego) nie ma znaczenia dla napięcia zmiennego 50Hz które jest na wyjściu inwertora. W przypadku agregatu tradycyjnego w grę wchodzi tylko konkretna prędkośc obrotowa,...
Witam bardzo mnie cieszy że koledze się udało, bo sam próbowałem coś tam kombinować, ale niestety elektronika jest dla mnie ciągle wiedzą tajemną, więc niewiele wskurałem. Pomoc w postaci schematu jest bezcenna. Mam tylko pytanie, czy sterowania prędkością na bazie tego schematu nie dałoby się zrealizować w prostszy sposób niż przez mikrokontroler,...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
powinno być dobre , mozesz układ sprawdzić zasilając wejście z transformatora z napięciem ok 15 V , czyli bedziesz miał sytuację pracy alternatora z częstotliwością 50 Hz wyprowadzona jest końcówka z alternatora W czy napewno jest przed układem prostowniczym ?
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Po prostu za duża częstotliwość z zacisku W alternatora. Masz obrotomierz od benzyniaka gdzie max częstotliwość dla 7500 obr/min będzie 250Hz. Na zacisku W (w większości przypadków) częstotliwośc dla 1000obr/min będzie wynosić około 250-300Hz, a dla 5000 obr/min to będzie 1,5 kHz.
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Też to rozważałem, nawet wpadł mi w ręce fajny schemat, tyle że na tranzystorach MOS IRFB4110. Tylko po przeczytaniu setek artykułów na ten temat odszedłem od tego pomysłu na rzecz PWM, ponieważ wszędzie każdy zgodnie twierdzi, że realna moc jaką można wytracić w jednym tranzystorze to 15-20W, więc tych tranzystorów musiałoby być bardzo dużo. Chyba,...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Alternator daje pełną moc przy wysokich obrotach, więc częstotliwość prądu też jest większa. Czy przy wyższych częstotliwościach przekrój nie może być mniejszy :?: Wręcz odwrotnie, im wyższa częstotliwość tym bardziej jest odczuwalny efekt naskórkowatości, tak więc średnica przewodnika(chodzi o obwód zewnętrzny) powinna być większa
To że z alternatora z wyjścia W idzie tylko 7 V to normalne bo tu chodzi o częstotliwość a nie o napięcie. Dodano po 13 Sprawdziłem i jak odłącze kable od alter. obrotomierz działa ale jak zdejme od cz.położenia wału to już nie ale miga lampka świecy żarowej.
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie problem z fazą - przesunięcie fazy prądu i napięcia...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Jeżeli chcesz uzyskać 220V do zasilania urządzeń powszechnego użytku to chyba lepiej zrobisz jak zostawisz alternator w spokoju a zasilisz nim akumulator 12V, z akumulatora zasilisz przetwornicę 12/220V AC - np UPS ze sprawną przetwornicą. Problem w tym, że z alternatora uzyskasz częstotliwość znacznie większą od 50 Hz oraz 3 fazy. Poza tym aku będzie...
Nie wiem dlaczego wkradło się komuś to 50kHz. Cały czas mówimy o 400-500Hz (dokładnie 0.4kHz). Napięcie przewodowe 210-240V. Prąd 2-4A, częstotliwość 350-450Hz, sinusoida przebieg przemienny Pytam bo od poł wieku w alternatorach montuje się zwykle diody prostownicze bez żadnych udziwnień a tam panuje częstotliwość od 100 do 250Hz.
Dziękuje wszystkim za rady, ale nic z tego nie wyszło:cry: Podpinałem generator i wtedy obrotomierz działa na przebiegu sinusoidalnym od ok 40-150 Hz zmieniam obroty i tak wyświetla. Z alternatora wychodzi inna częstotliwość ok 400Hz i zwiększa się podczas gazowania. Jak kupie sobie alternator to będe działał dalej :cry:
Na diodach od alternatora jest duży spadek napięcia przy nawet małym obciążeniu 50Hz coś im nie odpowiada. ALE ODCHODZIMY OD TEMATU. Producenci podają spadek napięcia na złączu przy prądzie znamionowym od ok. 1,2V dla diod o mniejszych prądach, do ok.0,9V dla takich o prądzie 50÷60A. Warunki pracy przy 50Hz są łagodne, tak więc dla prostowania pełnookresowego...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
wydaje mi się, że każdy będzie dobry, ponieważ potrzebna jest częstotliwość do rpm chyba trójkąt, o ile dobrze pamiętam
Myślę, że kluczowy jest tu parametr f, przyjąłeś, że ma on wartość 100 (6krpm/60s). Jak z tym, że alternator po uwzględnieniu przekładni pasowej pomiędzy wałem silnika, a jego kołem osiąga max 6000rpm mógłbym się jeszcze zgodzić, tak już z taką częstotliwością jaką przyjąłeś absolutnie nie ! Zobacz jak zbudowany jest wirnik alternatora, ile mają "zębów"...
I pamiętaj, że jeśli będzie ładował 15V+ to jest dobrze ze względu na brak częstotliwości podanej na C.
Poszukaj hasła "prostownik trzyfazowy" lub podobnych - co do Twojego pomysłu - sam kombinowałem. Oczywiście trzeba 6 mocnych diod - środek uzwojeń to masa wzmacniacza, z diod symetryczne napięcia - podstawowy uklad regulacji alternatora powinien zapewnić w miarę stabilne napięcia, kondensatory to reszta. transformator separujący dla rozdzielenia mas...
A jakby tak zastosować moduł gotowego obrotomierza od samochodu? Taki od benzynowego trzeba by trochę uczulić, bo dostaje impulsy o znacznym napięciu (ok 100V). Najczęściej na we. są jakieś dzielniki. Trzeba je wywalić. Druga opcja to obrotomierz od diesla. Mierzy częstotliwość prądu z alternatora. Zadowala się kilkoma woltami. W sam raz. Ale rzadko...
niestety w prosty sposób tego nie zrobisz... i nie łącz tych faz ze sobą bo z alternatora zostanie ci smród! ..migotanie żarówki najprawdopodobniej spowodowane było małą częstotliwością napięcia zasilającego. według mnie nie powinieneś brać napięcia zmiennego, tylko po alternatorze zastosować prostownik (na wszystkie fazy! ile by ich tam nie było ;)...
Raczej nie będzie to 50 Hz, będzie dużo większa, także transformacja na wyższe napięcie odpada. Częstotliwość będzie rosła proporcjonalnie do obrotów wirnika .
ale jak to połączyć ze sobą jakieś dokładne informacje A jak się mierzy częstotliwość sieci 230V? Jak agregat ma rozrusznik to i układ jego ładowania. Jak ładowanie to alternator. Tu też można mierzyć częstotliwość a jest łatwiej bo mamy niskie napięcie.
Sprawdź czy napięcie na akumulatorze nie skacze podczas pracy silnika. Częstotliwość błyskania jest stała czy zmienia się wraz z obrotami silnika? Ja zacząłbym od sprawdzenia alternatora.
dla alternatora - brakuje Mi jednakowych porównań -czyżby Google przestał działać? Ja mam np. to: http://iskra-poland.pl/alternatory.asp . Regulator w alternatorze pracuje na 1/100 generowanej mocy, a wszelkie prądnice na neodymach wymagają regulatorów pracujących na pełnej mocy - czyli często 100 razy większej. Generatory na neodymach dają moc i napięcie...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
raczej zmienne nie jest napięcie tylko częstotliwość, i to właśnie naskutek zmiennej częstotliwości wychyla się wskazówka obrotka.
Owszem czytałem wcześniej i jak przerobić - wiem. Natomiast pytam czy ktoś ma "patent" aby wykorzystać jakiś dzielnik częstotliwości między wyjściem W alternatora a wejściem obrotka. Chodzi o to aby nie demontować ponownie wszystkiego. I nie narażać sie na zniszczenie wskazówki.
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Cześć. Ładować akumulator można wszystkim, co daje prąd wyprostowany(czytaj jedokierunkowy), należy zachować tylko 2 zasady: 1. Nie ładować powyżej 14,2-14,6V (tyle daje sprawny alternator w samochodzie). 2. Nie ładować za długo stałym prądem, bo "wygotuje" się woda z elektrolitu, szkodliwe w akumulatorach bez korków(nie można dolać). Nie ładować powyżej...
podepnij zwykły miernik częstotliwości to zobaczysz .
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
To jakaś zmasowana promocja tych filmów - w ostatnim tygodniu chyba 4 raz ktoś je przywołuje: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Był jeszcze jeden ale może poszedł do kosza. Poza podstawowym pytaniem - jakie jest pochodzenie energii napędzającej ten układ?...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi słowy stabilizator szeregowy, wykonany na tranzystorach...
Jeśli wsadzisz 80l skrzynie do bagażnika i podłączysz wzmacniacz 200W, basy będziesz słyszał znakomicie, inni, którzy będą obok samochodu także. Tylko pytanie, czy warto pomniejszać pojemność bagażnika, dodatkowo obciążać alternator i akumulator (na postoju).... możesz spróbować jeśli masz zbędną gotówkę. "Strojenie na wyższe" niewiele da, wyższe częstotliwości...
Generatorem mechanicznym o wyższej częstotliwości jest np. alternator samochodowy, w niektórych samochodach słychać to w radioodbiorniku. Generowana częstotliwość to iloczyn ilości obrotów na sekundę razy ilość par biegunów, Jeżeli granicą wytrzymałości łożysk jest np. 30 000 obr/min, czyli 500/sek, a ilość par biegunów będzie 10, to generowana częstotliwość...
W sprawie przewoltowania, falownik daje napięcie proporcjonalne do częstotliwości, więc pytanie przy jakiej prędkości obrotowej ma być 12V? Nasycenia rdzenia to też dotyczy, im wyższa częstotliwość tym wyższe napięcie można podać nie doprowadzając do nasycenia.
Tak chodzi o zmniejszenie pulsacji na wyjściu. Napięcie z prądnicy trójfazowej wyprostowane 2 połówkowo jest bardzo zbliżone do napięcia stałego. PS. Przypomniałem sobie o kluczowej sprawie- częstotliwość napięcia a więc i liczba impulsów jakie otrzymasz zależą od takiego parametru jak ilość par biegunów w uzwojeniu stojana. Im więcej tych biegunów...
Witam, postawiony problem może się wam wydawać głupi, ale na swoje usprawiedliwienie mam dwie rzeczy: 1) problemy elektroniczne dopiero zaczynają mnie interesować, 2) potrzeba znalezienia efektywnego napędu o mocy kilkuset wat do poruszania roweru elektrycznego. Pomysł generalnie nie jest mój, może też ktoś z was się nad nim zastanawiał. Na moją intuicję...
Jak już o historii... Produkowano nadajniki radiowe, z generatorem mechanicznym (alternatorem), o mocach do kilkudziesięciu KW (i więcej). Alternator wytwarzał prąd zmienny o częstotliwości rzędu ~10kHz, częstotliwość była powielana na transformatorze będącym powielaczem magnetycznym, aż do częstotliwości rzędu ~1MHz. Czysta mechanika - czyż to nie...
Cześć, Kupiłem ostatnio chińskie radio dotykowe z Carplay itp. na bazie układu F133-B. Niestety, jak na taniego chińczyka przystało, radio ma swoje wady. Najbardziej denerwującą jest świst z alternatora słyszany w głośnikach. Częstotliwość tego dźwięku zmienia się wraz z obrotami. Wcześniej miałem radio Sony A410BT i tam nie było mowy o takich szumach/świstach....
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
dzięki za odpowiedź, zamówiłem drugi z podobnym przebiegiem tylko pytanie czy sam alternator np jakaś dioda w środku , czy podłączenie pod tą faze uzwojenia może powodować takie problemy ? Alternator był z allegro ale cena ok. 200zl i może nie do końca dobrze zregenerowali ? Elektryk jest w stanie na stole sprawdzić tą częstotliwość tego wyjścia sprawdzić...
A co będzie napędzało to wszystko? Silnik samochodu? Jak dokładnie miałoby to działać? Alternator ma napędzać silnik, który ma nać 230V do gniazdka? To tak łatwo nie przejdzie, bo będzie trudno uzyskać w miarę stałe napięcie zmienne o częstotliwości zbliżonej do 50Hz. Może lepiej za alternatorem i akumulatorem dać inwerter 12V/230VAC o odpowiedniej...
Obrotomierz w modelu 124 otrzymuje impulsy z czujnika na kole zamachowym, a nie z uzwojenia alternatora. Mają one zupełnie inną częstotliwość. Raczej nie ma prostego wyjścia z tej sytuacji.
Ale jeśli oborty silnika nie mają wpływu na częstotliwość chwilowych spadków napięć to tez może być wina alternatora ??
CS8190 to w zasadzie przetwornik f/U i powinien dać się zaadaptować pod wyjście "W" alternatora w dieslu. Muszą być spełnione warunki: - maksymalne napięcie doprowadzone do wejścia układu nie powinno przekraczać jego napięcia zasilania - maksymalna częstotliwość sygnału przetwarzanego to 20 kHz Musi być zachowana liniowość częstotliwości wyjścia "W"...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
alternator suzuki alternator częstotliwość rezonansowa offset częstotliwość
schemat volvo klimatyzacja czerwone kropki wyświetlaczu led94901s manta
podłączenie gitary elektrycznej palnik multiolejowy
Jak połączyć sieć LAN między piętrami? Trudności z wrzuceniem jedynki i dwójki w Skoda Fabia