Jesteś pewien, że nie zmieniła się konfiguracja mechaniczna? Bo zasilasz silnik pewnie z sieci sztywnej 50Hz i wtedy jest OK. Ale piszesz, że problem wychodzi przy 40Hz. Może "przeskocz" testowo tą częstotliwość. To jest gdybanie, ale falowniki mają możliwość przeskoczenia pewnych częstotliwości, żeby ominąć punkt rezonansu mechanicznego.
To tamten silnik pracował przy około 2350 obrotach, ale już przy znacznie mniejszym momencie krytycznym, częstotliwość załomu przekroczona. Ustaw ten silnik na czestotliwość 40Hz. W "góre" teoretycznie możesz zwiększać częstotliwość napięcia zasilającego, falownik powyżej 50Hz nie będzie już w stanie utrzymać stałego strumienia magnetycznego. Wzrastała...
Na głośność silnika wpływa częstotliwość sterowania kluczy IGBT, zwiększ ten parametr i sprawdź.
Witam.Z tabliczki znamionowej wynika że możesz ten silnik podłączyć do falowników zasilanych jednej fazy lub trzy fazowych,przełączając odpowiednio trójkąt gwiazda.Przy silnikach starszej daty jedynym ograniczeniem może być częstotliwość pracy do 70Hz.Stosowałem falowniki do silników zabytkowych i nie było żadnego problemu.Pozdrawiam
Dla wentylatorów pobór energii elektrycznej maleje z trzecią potęgą obrotów. Obniżenie obrotów o ok 15% to połowa poboru mocy. Patrz "Mały poradnik inżyniera mechanika" wydawnictwo PWN -lta 80. XX W
Regulacja takiego silnika nie jest prosta, wymaga zastosowania falownika (przemiennik częstotliwości. Silnik ma tylko 45W, o wiele prościej (taniej) będzie zastosowanie silnika szczotkowego. albo nawet prądu stałego.
Te falowniki mają chyba z 6 albo 7 zestawów parametrów trzeba by wiedzieć z którego zestawu korzysta albo przyjąć, że z pierwszego (0). Generalnie polecałbym podłączyć się przez panel przewodem rs232 (schemat w instrukcji) jeśli jest taka opcja i zrobić to programem combivis do tych falowników. Czy obecnie reguluje się do maksymalnej ustawionej częstotliwości...
Wszystko zależy od tego jaki masz silnik. Prędkość obrotowa przy 100 Hz będzie około 2 razy większa od tej przy 50 Hz, jednak moment się zmniejszy a silnik może nie wytrzymać takiej szybkości mechanicznie. W drugą stronę też jest różnie, zmniejszanie prędkości obrotowej falownikiem czasami wymaga dodatkowego chłodzenia silnika. Musisz sprawdzić w DTR...
Możesz zastosować najprostszy przetwornik temperatury [url=https://www.wikapolska.pl/upload/OI... . Ustawiasz dwoma potencjometrami np: 0V dla 20°C oraz 10V dla 70°C. Na falowniku ustawiasz najniższe obroty (minimalną częstotliwość pracy) na 20% znamionowych silnika.
obroty znamionowe silnika / częstotliwość znamionowa silnika * częstotliwość falownika * %poślizgu = obroty silnika pzdr
Spadnie moment obrotowy silnika
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Kondensator dla takiego silnika dobierany jest dla określonej częstotliwości zasilania czyli 50Hz i mocy silnika. Przy zmianie częstotliwości spowodujesz większą asymetrię w zasilaniu silnika im większa różnica częstotliwości tym gorzej dla silnika.
Piski w silniku podczas pracy falownika są rzeczą normalną i nie ma się co obawiać. Choć praca na częstotliwości 3Hz jest już lekko przesadą. Masz do silniki osobne chłodzenie? Bo sam siebie na takich prędkościach nie wychłodzi.
No to klasycznie w gwiazdę. Częstotliwość bazowa dla falownika 50Hz. Upewnić się, że silnik będzie miał wystarczająco wydajne chłodzenie w upały.
Ale przecież w charakterystyce u/f=const zmniejszeniu częstotliwości towarzyszy zmniejszenie napięcia i prąd uzwojeń nie przekroczy znamionowego! Zapomnieliście wszyscy? Tak samo to działa przy silnikach! Istnieją filtry LC pomiędzy falownik a silnik, przy transformatorze taki filtr na pewno pomógłby wyeliminować wyższe częstotliwości.
Falownik programuje się, wpisz w falownik dane silnika, że np. silnik ma max 40V i częstotliwość 80Hz. Jak będzie błąd overcurrent, to wpisz napięcie np. 20V.
Najważniejsze to prąd znamionowy, napięcie, częstotliwość i prędkość.
Hym, te odległości falownik-silnik to tak trochę słabo. Nie kojarzę aby ktoś podawał więcej niż 50m możliwość instalacji falownik-silnik. Później już chyba częstotliwość nośna musi być sporo zmniejszona no i straty na przewodach.
Nie spotkałem się żeby ktoś zasilał silnik przebiegiem 4kHz. Pozdrowienia To jest typowa częstotliwość nośna dla falowników pracujących na zasadzie modulacji szerokości impulsów (PWM) i używanych w przemyśle do regulacji prędkości obrotowej silników klatkowych. Druga typowa częstotliwość to 20 kHz. Jeżeli na wyjściu falownika jest odpowiednio wydajny...
Falownik pozwala płynnie zmieniać prędkość obrotową, poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego silnik wentylatora, a nie przez zmianę biegu.
Jak nisko kolega zdłamsił częstotliwość?
Witam Drivery firmy IR są kuszącą alternatywą, ale są wolne. Chciałem zrobić PWM powyżej 20kHz żeby nie było słychać falownika, ale zmiany wypełnienia byłyby wolniejsze i oscylowały na poziomie 5kHz. Czy taki sposób sterowania wypełnieniem będzie niesłyszalny?. Jeżeli byłoby to słychać to może nie ma co podnosić częstotliwości i sterowniki IR by się...
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
Witam, Witam! Mam falownik z możliwością regulacji częstotliwości w zakresie od 0 do 400Hz i podłączony do niego silnik trójfazowy, pytanie brzmi czy regulacja częstotliwości falownika może odbywać się w pełnym zakresie czy tylko od 0 do 60Hz? Czy jestem w stanie uszkodzić silnik ustawiając falownik na wyższą częstotliwość? Pozdrawiam! za mało danych...
Wpisywanie danych nic nie da, nie tędy droga. Wszystko wskazuje na to że powodem jest silnik. Sprawdziłbym przez monitoring prąd pobierany przez silnik. Jak rozumiem regulacja częstotliwości działa ?
Po stronie sieci, zamontować za falownikiem, filtr od przemiennika częstotliwości do silnika (obciążeniem do falownika). Tanie używki dużej mocy są na Allegro. Po stronie DC spory kondensator. Aby go dobrać musimy znać napięcie paneli.
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. Wobec tego ich prędkość obrotowa jest uzależniona od samej konstrukcji silnika ale przede wszystkim od częstotliwości sieci zasilającej. Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik....
Cześć. Potrzebuję pilnej pomocy w napisaniu programu w LOGO!SoftComfort. Do wysterowania są 2 falowniki i silnik krokowy. Falownikami chcę sterować start - stop oraz zmieniać nastawę częstotliwości za pomocą panela TDE. Silnikiem krokowym podobnie start - stop i ustawianie prędkości za pomocą panela TDE. Do zmiany częstotliwości w falownikach chcę wykorzystać...
Obroty silnika synchronicznego reguluje się przez zmianę częstotliwości prądu a tą najprościej przez falownik. Można też zrobić regulację częstotliwości przy pomocy przestrajanego generatora ale jest to zupełnie nieopłacalne. Najprościej jest zmienić silnik na taki, którego obroty można w sposób prosty regulować. Falowników szukaj w sklepach lub na...
3. Tak 4. Nie. Bez wymiany silnika. 2. Przy zmianie częstotliwości, spada moment obrotowy. Więc nic dziwnego, źe zatrzymasz wrzeciono. 1. W zasadzie jest to przełącznik L/Stop/P. Falownik zamiast niego załatwia sprawę. Ad. 3. Duża masa wrzeciona właśnie to powoduje. Rozpędzony silnik po zmniejszeniu częstotliwości falownika, jest rozpędzony do prędkości...
Witam. Jak jest wysterowywany falownik do startu oraz jaką częstotliwość zadajesz na silnik?.
Z posta, który umieściłeś wyżej zjawisko to wiąże się z rozbieżności częstotliwości silnika z tą którą ustawiłem na falowniku i to jest przyczyną. Nie do końca.... Zjawisko wynika z rozbieżności dwóch parametrów: górnej granicy zakresu regulacji częstotliwości (f max) i wspomnianego wcześniej, odpowiedzialnego za punkt łamania charakterystyki. Jeżeli...
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
Jest szansa, jeśli kupisz falownik jednofazowy, zasilany z 230V (na pewno taki to jest). Taki falownik ma prąd wyjściowy rzędu 1,2A, czyli silnik 0,75kW jest prawie w jego zasięgu. ;) Ale pozostaw go połączony w gwiazdę, tak, jak jest skonfigurowany do sieci 400V. Normalnie powinno się przełączyć na trójkąt, ale musiałbyś mieć falownik klasy 0,8kW....
Dziękuję koledze 78db78 za szybką odpowiedź. Z zalinkowanego tematu wnioskuję, że proponowany mi M100 nie nadaje się do mojej pompy. Dokładnie określiłem parametry silnika. Nie rozumiem jak sprzedawca zajmujący się automatyką zawodowo nie mógł tego wiedzieć? Niestety wspomniana seria Invertek Optidrive E2 już nie jest kontynuowana, jako ich następcę...
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Na wstępie Ci powiem, że cokolwiek musiałbyś zrobić będzie droższe od innego zwykłego silnika ze złomu. On był zasilany falownikiem, czyli urządzeniem w którym możemy regulować częstotliwość prądu, a przez to płynnie regulować prędkość obrotową pralki (silnika) w zależności od programu. Nie każdy tani falownik dojdzie do 320 Hz, a i tak musisz na niego...
Jeżeli ustawisz na falowniku w parametrach silnika 230V 50Hz to falownik tyle wytworzy dla tej częstotliwości.
Jak inverter w lodówce jest powiązany z brzęczeniem w rozdzielnicy? Harmoniczne częstotliwości falownika zasilającego silnik sprężarki. Ze względu na to iż konstrukcja RCD wymusza stosowanie swego rodzaju "indukcyjności" (cewka Rogowskiego) to taki nieodfiltrowany przebieg może "cofnąć" się do sieci powodując efekty jak u Ciebie. Czasami wystarczy...
Dla grzałki wydaje się że niema to większego znaczenia natomiast dla odbiorników indukcyjnym może to wpływać negatywnie na ich prace, wprawdzie obecnie modne jest sterowanie silników falownikami poprzez zmianę częstotliwości natomiast transformatory mogą tego nie wytrzymać.
Aby napięcie zasilania było w zakresie dopuszczalnym dla falownika. Dobrze by było gdyby częstotliwość też była zbliżona do podanych przez producenta.
Trochę kolega Orson000 dziwnie nakreślił całą sytuację lub nie bardzo nazwał to co chce osiągnąć. Jakie mm się mieć zwiększenie częstotliwości do zwiększenia się płynącego prądu w obwodzie silnik - falownik ; /? Zwiększając obciążenie zwiększymy pobór prądy i co za tym ma iść częstotliwość pracy. Całe błędne koło nam się zamknie do chwili przekroczenia...
Musisz teraz wejść w parametr d01 i naciśnij funkcja i będziesz miał częstotliwość w d02 masz prąd jaki płynie podczas pracy silnika
Dysponując falownikiem możesz zadać silnikowi napięcie 200-220V i częstotliwość 50-60Hz, jak masz na tabliczce silnika, by uzyskać obroty wału 1430-1730rpm- co tu niezrozumiałego? Zabezpieczenie C10A przed falownikiem wystarczy, pomiędzy falownikiem a silnikiem nic prócz przewodu łączącego :P Jaki falownik- pisałem wyżej, dowolny o prądzie wyjściowym...
Czy kolega może wysłać zdjęcie tabliczki znamionowej silnika? Wgada na źle sparametryzowany falownik.
Na falowniku ustaw tylko częstotliwość 50Hz i zabezpieczenie silnika. Liczba obrotów jaką wpiszesz nie ma żadnego znaczenia. Rezystor hamujący również jest zbędny Dodano po 8 Jeśli silnika nie da się przełączyć w trójkąt Układ gwiazda 3x400V nie będzie poprawnie współpracował z falownikiem jednofazowym.
A czy przy metodzie z zmianą częstotliwości wraz z napięciem się używa ? Większa częstotliwość + zmiana napięcia = większa prędkość obrotowa Bo przy zmianie samej częstotliwości z tym samym napięciem = mniejsza prędkość Nie nie. Nadal rozmawiamy o silnikach indukcyjnych więc to co napisałeś w ostatnim zdaniu jest bez sensu. Używa się falowników do...
ja bym proponował falownik - nic nie tracisz a zyskujesz zabezpieczenia
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
Witam. Sprawa dotyczy silnika 1,5kW współpracującego z falownikiem. Chodzi o to, że wraz ze wzrostem częstotliwości falownika powyżej 50Hz wzrasta prąd pobierany przez silnik. Przy częstotliwości powyżej 70Hz prąd ten przewyższa prąd znamionowy tego silnika, co w konsekwencji powoduje zadziałanie zabezpieczenia w falowniku. Do jakiej wartości można...
Kolego zanim zrobisz taki prosty ruch jak podniesienie częstotliwości na 90Hz i go zajeździsz polecam lekturę https://www.falowniki24.info.pl/teoria/a... https://www.eldar.biz/blog/technika-87Hz... i poszerzenie jej o ten konkretny model falownika. Prawdopodobnie będziesz musiał przełączyć silnik z trójkąta w gwiazdę...o...
Witam, podstawowe rzeczy o których trzeba pamiętać pracując z niską częstotliwością to: spadek momentu silnika, zwiększenie temperatura silnika. Spadek momentu dyskryminuje technologicznie przełożenie a co za tym idzie częstotliwość pracy. Pracując długotrwale z niskimi obrotami należy stosować obce chłodzenie silnika.
Impedancja uzwojeń silnika na 400Hz jest za mała dla zakresu 0 - 50Hz. Już przy tych 14 Hz napięcie z falownika jest za wysokie dla impedancji uzwojeń przy tej częstotliwości.
Na tabliczce silnika masz dane potrzebne do poprawnej pracy. Silnik ma pracować z minimalną częstotliwością 84 Hz a nie 50 Hz i połączenie w gwiazdę. Potrzebny jest falownik. Pozdrawiam
Falownik ma wpływ na wartość napięcia, ale jego rolą jest zmiana częstotliwości. W Twoim przypadku zastosowanie falownika nie ma sensu. Zrób fotkę tabliczki znamionowej silnika to Ci doradzimy, inaczej to będzie tylko gdybanie.
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Powinno to działać bo jak silnik ma falownik to powinien on nie ruszać od razu z 50Hz tylko częstotliwość powinna narastać stopniowo czyli powinno to działać prawidłowo. A jeżeli silnik jest goły bez falownika to też przetwornica prawdopodobnie ograniczy moc na wyjściu ale silnik prawdopodobnie wystartuje bo pompa moim zdaniem nie obciąża silnika znamionowym...
Jak masz spięty silnik? przywrócił bym ustawienia fabryczne w falowniku i przeprowadził z manualem podstawową aplikację. Nie znam Danfosa ale zakładam że można w falowniku u/f bez enkodera ustawić. Sprawdź jeszcze rampy i częstotliwości graniczne bo bardzo wyje ten silnik jak być gdzieś złą wartość częstotliwości wpisał. No i jeszcze raz parametry silnika...
Przy zastosowaniu falownika używanie niższego biegu w tego typu silnikach nie ma sensu. Znacznie lepsze parametry uzyska się obniżając częstotliwość falownikiem na biegu wyższym.
tylko jego wentylator bez dodatkowego ..... To pierwsza droga do nadmiernego nagrzewania się silnika, a druga to ustawienia falownika, choćby parametr tzw. częstotliwości nośnej" - carrier frequency. A to spory silnik.
Chodzi np. o transformatory do zasilania falowników 12-pulsowych. Większość falowników o mocy kilkuset kW i więcej robi się jako 12 i 24 pulsowe żeby zmniejszyć harmoniczne i odciążyć prostowniki. Możesz rozwinąć tę myśl? Mam wrażenie, że coś pomyliłeś. 12 i 24-pulsowe mogą być prostowniki, a nie falowniki. Pisząc falowniki miałem na myśli przetwornice...
Te kilka odczepów to właśnie specjalny sposób nawinięcia, a regulacja obrotów jest realizowana poprzez zmianę liczby biegunów. Obniżenie napięcia nie zmniejszy obrotów a jedynie zmniejszy moc silnika, co przy stałym oporze powietrza da efekt obniżenia obrotów. Najlepiej zastosować falownik tak by można było zmieniać częstotliwość napięcia 230V
Właśnie jest to silnik indukcyjny i obroty zmienisz tylko częstotliwością,czyli falownikiem.
Mogło dojść do przebicia mostka IGBT na wyjściu falownika, co poskutkowało podaniem DC na uzwojenia silnika. Przepięcia na wyjściu falownika osiągają nieraz bardzo duże wartości, co może poskutkować uszkodzeniem IGBT. Widziałem kilka razy taki przypadek, chociaż silnik nie zdążył się spalić. Mogło dojść do spalenia uzwojeń dzięki niewłaściwemu oprogramowaniu...
Witam, mam takie pytanie, należy wymianić silnik pierścienowy na klatkowy. Silnik klatkowy będzie zasilany poprzez falownik. Predkość pierścienowgo to 960 1/min Prędkość klatkowgo to 1410 1/min pytanie, jaką częstotliwość należy ustawić na falowniku żeby silnik klatkowy obracał się z prędkością 960 1/min? Z obliczeń wychodzi mi 32Hz, czy dobrze to oliczyłem?
"Chciałbym przypisać konkretną częstotliwość i żeby mieć dwa gotowe "programy" plus SP1 sterowany potencjometrem." https://obrazki.elektroda.pl/1708317900_...
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
No, ale jak już się rozpędzi, to nie zawraca Pytałeś o 0,2Hz, przy tak niskiej częstotliwości bezwładność wirnika nie pomoże i będzie zawracał.
Większość falowników ma możliwość ustawienia indywidualnych parametrów dla dwóch różnych silników ( oczywiście mieszczących się w zakresie mocy falownika ), to dla którego silnika mają być stosowane parametry ustala się przez podanie sygnału na jedno z wejść falownika, także takie rozwiązania są jak najbardziej dopuszczalne. Przy czym jeszcze jedna...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Ten falownik może dać 400Hz na wyjściu. Możliwe, że jest zablokowany, najlepiej zrobić powrót do ustawień fabrycznych "factory reset" i ustawić wszystko od nowa dla wybranego silnika.
To zwykły sciemniacz, tyle tylko że załączany w ,,0". Można spróbować, bo to silnik reluktancyjny, bez kondensatora, ale nie sadzę, że wynik będzie dużo lepszy. Falownik zmienia częstotliwość do zmiany prędkości obrotowej, a te ,,ściemniacze" zmieniają nateżenie prądu w obwodzie silnika ( obciążenia) na zasadzie ,,ucinania" części sinusoidy. A tego...
(at)Bednar121 "Jeżeli faktycznie jest to niepoprawnie wykonane, to domyślam się, że zasilenie silników przemiennikami częstotliwości połączonymi w pętli sprzężenia zwrotnego momentu obrotowego powinno rozwiązać problem?" Dokładnie falowniki, sprzężenie zwrotne, sterowanie wektorowe, jeden falownik jako master drugi jako slave połączone po komunikacji.
W moim falowniku jest coś więcej niż schemat aplikacyjny driverów. Coś w ogóle poza driverami. Ale i w samych driverach jest coś nietypowego a przynajmniej nieczęsto stosowanego. Przyjrzyj się dobrze i porównaj z notami katalogowymi driverów, a zauważysz. Co do częstotliwości to stosuje się różne. Nie ma generalnej zasady. To kwestia kompromisu. Dla...
Z silnika wychodzi sześć przewodów, trzy podłączone do styków i trzy zawieszone w powietrzu, pierwotnie połączone ze sobą, prawdopodobnie był to układ "w gwiazdę". Skoro pierwotnie układ był połączony w gwiazdę a na tabliczce nie ma informacji o Y/D to być może ten silnik ma napięcie znamionowe 220V przy połączeniu w gwiazdę. Jeśli połączenie wyglądało...
(at)ariumq86 Powód jest taki, że przy 2Hz silnik posiada zbyt mały moment obrotowy aby zapewnić prawidłową prace układowi. Pytanie dlaczego falownik pracuje z częstotliwością 2Hz? Czy falownik ustawiony jest w tryb skalarny czy wektorowy?
A TY masz silnik klatkowy indukcyjny i tym typie silnika trzeba regulować jednocześnie częstotliwość i napięcie a to daje falownik. napięcie ?
Cześć. Chce zasilać pompę paliwa silnikiem klatkowym 2.2kW 2800obr/min sterowanym falownikiem. Obroty jakie chcę uzyskać to 800 do 4500 obr/min. W jakim zakresie będę mógł zmieniać częstotliwość takiego silnika?
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Sprawdzane na magnum THF 201 puls . Mi chodzi o teorię zasady , sterowanie tranzystorami mocy i tyrystorami Jakie to się odbywa ? PWM sterowanie silnikiem to wiem na czym to polega . Sterowanie falownikiem silnika wiem zmiana częstotliwości i napięcia . W spawarkach nie wiem
Ale może prościej zacznę czy, załóżmy zwierając dwa przewody w tej sytuacji wejście cyfrowe nr 14 zewre zworka ze złączem nr 23 uruchomie silnik? Tak ale pod kilkoma warunkami -właczone sterowanie z listwy zaciskowej -ustawiona częstotliwość robocza silnika (prędkość) -załączone wejścia enable A i Enable B - to są wejścia obwodu bezpieczeństwa
W praktyce zdarza się, że problemy z różnicówką 30mA występują już przy jednym przemienniku... V. To tylko potwierdza niezasadność montowania RCD w obwodach zasilających przemienniki częstotliwości.
(at)asreex Dlatego, ze bardzo rzadko silniki pracujące przy tak dużych obrotach i częstotliwości są silnikami asynchronicznymi ze względu na straty które rosną wraz z częstotliwością. Czyli silnik synchroniczny. A jak synchroniczny to musi współpracować ze specjalnym falownikiem, a takie silniki popularnie zwane są silnikami BLDC.
Bardziej mi chodzi o obroty czy nie są inne. Mi W silnikach klatkowych liczba obrotów nie zależy od napięcia zasilającego. Żeby zmienić prędkość obrotową należy zmienić częstotliwość zasilania. Robią to falowniki.
Pisk słychać z silnika, zwłaszcza gdy na falowniku ustawię częstotliwość 40Hz, a przy takiej częstotliwości ma ten silnik pracować. Gdy na falowniku ustawię 50 Hz to pisk zanika, ale nie do końca. Dodam jeszcze że silnik napędza wentylator wyciągowy w suszarni do zboża, a falownik ma zmniejszyć obroty. Taki pisk to normalne objawy silnika zasilanego...
Obniżenie częstotliwości do 25Hz, spowoduje obniżenie prędkości obrotowej silnika o połowę. Ale pobór prądu dalej będzie zależał od obciążenia silnika.
Myślałem o samodzielnym zrobieniu elektroniki i wykorzystaniu np transoptora szczelinowego lub np. przetwornika uzywanego w samochodach do pomiaru obrotów z czujnikiem halla. Można też złożyć z gotowych klocków np. na wale silnika montujesz krzywkę instalujesz czujnik bezstykowy jakiś prosty PLC i urządzenie gotowe. Trzeba tylko sprawdzić czy przy maksymalnych...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Dokładnie na 400V, nie ten parametr nie jest powiązany z innymi. tz. jest z charakterystyka U/F. Oczywiście sprawdź częstotliwość sieci zasilającej i częstotliwość silnika. Możesz zrobić autotiuning grupa BA par 20 zrób wszystko str 296. Ale jest taki myk odpaliłem ze 2000 tych falowników ze z jakiejś przyczyny co 200 sztuka nie przechodzi silnik, nigdy...
Masz jakiś dtr tego falownika? Sprawdź jaka jest maksymalna częstotliwość kluczowania tranzystorów, przy tego typu silnikach zaleca się 20kHz, nie każdy falownik się do tego nadaje. Znalazłem, do 15kHz, można spróbować, tylko trzeba pamiętać, ze podnosząc częstotliwość nośna znacznie spada moc falownika.
- Nie, falownik dobiera się pod kątem mocy znamionowej (prądu znamionowego) silnika, na wartość równą lub większą - nie, ale się wyłączy zgłaszając błąd przeciążenia (nie biorę pod uwagę produktów falownikopodobnych :)) - nie i jak wyżej. W Twoim przypadku jedyne, co możesz zmniejszyć za pomocą falownika to prędkość obrotową, bo przecież o to Ci chodzi,...
To silnik z magnesami stałymi, wymaga źródła zasilania o zmiennym napięciu i częstotliwości. Na zwykłym regulatorze nie podziała, a koszt falownika raczej przekreśla sens jego zastosowania, taniej wyjdzie poszukanie silnika od czegoś innego. Widzę po zdjęciach takich silników, ze mają falownik dokręcony z tyłu do obudowy. Jeśli też masz to sprawne to...
Przy regulacji skokowej połączyć szeregowo z kondensatorem polipropylenowym o pojemności rzędu kilkudziesięciu nF. Jednakże zmniejszy się moc na wale silnika. Przy regulacji ciągłej tylko poprzez zmianę częstotliwości wykorzystując falownik.
W wentylatorze pewnie masz silnik asynchroniczny,a taki nie będzie działał poprawnie na ściemniaczu oświetleniowym.Musiałbyś kupić specjalny regulator(falownik) bo w takich silnikach regulacja obrotów odbywa się przez zmianę częstotliwości prądu a przez regulację napięcia :wink:
Mój znajomy ma falownik ACS150 i ustawia wyjściową maksymalną częstotliwość silnika na 80.0 Hz przez zmianę parametru 2008 (par. S). Po wyłączeniu zasilania falownika i włączeniu go następnego dnia parametr ten ma wartość 50.0 Hz. Co trzeba zrobić, aby ten parametr został zapamiętany na stałe. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Silniki klatkowe pracujące na wyższych niż 50Hz częstotliwościach znamionowych można spotkać w napędach pił tarczowych oraz tzw elektrowrzecionach. Są to silniki zasilane z przemienników częstotliwości(falowników lub zespołów silnik-prądnica). Spotkać można silniki 100Hz, 200Hz inne pewnie też.
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
Wskazane jest NIE rozłączać falownika i silnika - zatem stycznik odcinający zasilanie - zawsze przed falownikiem.
Przemiennik częstotliwości zwany falownikiem...
częstotliwość falownik falownik maksymalny częstotliwość falownik częstotliwość nośna
przebarwi kolor pianka klimatyzacja suzuki wagon
videodomofon hikvision philips avent niania
Stężenie roztworu Na₂CO₃ do wywoływania PCB z folią UV Plastikowa pokrywka na kondensatory wciągarki Einhell