Od dawna twierdzę że mechanik mający do czynienia z samochodem zwłaszcza dieslem powinien posiadać oczywiście dla wygody i szybkiej oceny -miernik cęgowy DC z zakresem min 600A a najlepiej 1000A w zależności z jakim samochodem ma do czynienia. Jaki prąd pobiera rozrusznik?
Witam jestem nowy na grupie przychodzę z problem Audi a4b6 2.5 163km tdi podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny wyskoczy checke Engine zgasiłem auto przy kolejnej próbie odpalenia auta auto kręci o... Bezpośrednia odpowiedź Silnik gaśnie, bo sterownik pompy wtryskowej (J399) nie komunikuje się z ECU (błąd 01318). 00532 potwierdza zakłócenie zasilania,...
We francuzach faktycznie był superkondensator, jednak tylko jedną lub dwie cele w szereg, które miały za niskie napięcie i potrzebna była dodatkowa przetwornica. W Maździe system E-loop miał już dwa pakiety superkondensatorów po 5 sztuk połączonych w szereg, które do dziś niektórzy wykorzystują do car audio. ;) Piszą o pojemnościach z rzędu 250 F -...
Witam Bardzo proszę o pomoc, poradę. Chciałbym zmierzyć pobór prądu przez rozrusznik w aucie miernikiem cęgowym. Posiadam miernik, który ma ograniczenie do 400 A. Co się stanie, jeśli pobór prądu w momencie rozruchu okaże się większy? Czy miernik ulegnie uszkodzeniu, czy po prostu nie zmierzy ponad te 400 A?
przyjrzę się rozrusznikowi który najwidoczniej będzie świrował Jest takie coś jak cęgowy miernik prądu. Pomierz na głównym kablu rozrusznika prąd pobierany w czasie rozruchu i może dużo się wyjaśni. Sto lat temu miałem podobny problem w "kancioku"/"kredensie" - starsi wiedzą o czym piszę :) i się okazało, że rozrusznik miał zatarte panewki i pobierał...
Witam, koledzy dzisiaj zrobiłem trochę pomiarów i jak to wygląda: - wyciągnalem alternator i złożyłem układ pomiarowy na stole, 12V na wzbudzenie przez żarówkę, wiertarka jako napęd i akumulator do tego - efekt ładowanie 14,3 stabilne. - po podlączeniu alternatora do samochodu na zbudzeniu jest 0V, po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka od akumulatora...
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Po pierwsze primo: bocznik na 300A ma jako zaciski śruby M12 natomiast przewód akumulator - rozrusznik ma końcówki oczkowe z reguły na M8 (w ciężarówce jest M10). Rezystancja takiego styku to mniej niż miliom (czysty styk M8 to najwyżej kilka mV spadku przy rozruchu - sprawdzone doświadczalnie). 0,01 oma to ma zardzewiała śruba z pozieleniałym oczkiem....
witam, jeszcze jedna uwaga mają cęgowy amperomierz to normalny w czasie rozruchu prad to 180- 250A, dla silnika benzynowego,i w tedy widać czy rozrusznik jest oki i podłączenia, powodzenia
Podłączył astrę pod swój aku, szeregowo do niego włączył ten miernik-po pierwszym zakręceniu stwierdził-ładowanie jest ok, ale rozrusznik ciągnie za duży prąd, pan mi go przywiezie, a ja panu go naprawię. Więcej zapłaciłem za demontaż i ponowny montaż rozrusznika , jak za jego regenerację. Astra śmiga. Także- do autora postu- warto czasami poczytać...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Ja nie wiem czy trzeba aż taki drogi, pewnie komuś nie, ale idź i kup tańszy. Powodzonka życzę, i niech ktoś nie gada że można-ty chcesz miernik o dosyć dużej rozdzielczości i finezyjny w gabarytach. Wszystkie budżetowe cęgówki jakie znam mają rozdzielczość 0,1A i są to nieporęcze tłuki, owszem-można tym mierzyć jaki prąd pobiera rozrusznik albo ile...
Przy przepływie pradu 1A uzyska się spadek napięcia 10mV. Przy prądzie 100A spadek napięcia 1V. Przy prądzie 100A moc wydzielona na tym rezystorze to raptem 1W, czyli 1/5 mocy, którą jest on w stanie oddać do otoczenia. No patrz pan, a ja całe życie myślałem, że 100W. To chyba, że znamy inny wzór prawa Ohma i wzór na moc ;) Pisałem o rezystorze 10mΩ...
sory że odgrzewam ale chciałbym pomóc Zrobiłem sobie prosty prostownik z transformatora z zepsutego ups ever eco 500 wg własnego poniższego schematu http://obrazki.elektroda.pl/2254312700_1... Ładuję nim różne aku (od 40Ah do 200Ah) . Sprawuje się całkiem dobrze choć nie ma regulacji prądu (nie zostawiam włączonego z akumulatorem na...
Witam! U mnie przedstawia się to tak: temp. zewnętrzna -2 °C napięcie akumulatora 12,6V grzanie świec - spadek napięcia do 11,8V Auto pali na dotyk, nawet w największe mrozy, po jednym grzaniu świec. Uruchamiam rozrusznik po zgaśnięciu kontrolki grzania świec. Ale u mnie od razu po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 14V, utrzymuje się przez cały...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Volcraft VC-337 to UNI-T, więc kupujesz to samo w różnych kolorach. Dla amatora to moim zdaniem bardzo dobry wybór, zwłaszcza za tak śmieszne pieniądze. Do auta 40 A może być mało. Wspomaganie kierownicy, rozrusznik pobierają dużo większe prądy: 100-800 A, zestaw car audio o mocy 600 W w szczycie pożre ponad 50 A. Wąskie szczęki vc-337 są natomiast...
Zalezy od rozrusznika... Jezeli dobrze podales dane to wystarczy (1.2 60KM? ). :> Miernik cegowy pozycz i zmierz prad przy rozruchu. Ponizej 100A jest ok. Przy tych temp.
Tutaj najlepiej sprawdzi się miernik cęgowy. Wtedy nawet prąd rozrusznika zmierzysz.
Generalnie czym wyższy prąd tym wskazanie dokładniejsze. Urządzenie jest znakomite do badania prądu rozruchu, ładowania itp ale już nie nadaje się do pomiarów miliamperów. Tak, należy go kasować przed każdym pomiarem, wynika to z konstrukcji urządzenia. Należy pamiętać, że pomiar dokonywany w pobliżu silników mocy - na przykład rozrusznika samochodowego...
Poszukaj amperomierza cęgowego. Wtedy się dowiesz co to jest. Kup i sobie zmierz.
Z dwa lata temu szukałem miernika cęgowego do pomiaru prądu rozrusznika (ciężki rozruch). Kupiłem UNI-T UT204.
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
Danek23 żeby nie uszkodzic następnego alternatora przewodem 1mmkw,ok. 2 metrowej długości,połącz +b alternatora z samochodową instalacją alternatora i obserwuj czy powoli dzwiga napięcie na baterii.Najlepiej gdybyś w szereg włączył amperomierz i tak dobrał przewód żeby ograniczył prąd do 20 A. Ja stawiał bym na rozrusznik.Amperomierz cęgowy z pewnością...
Podładuj aku. i w trakcie rozruchu zmierz cęgowym prąd.Rozrusznik może zżerać naprawdę dużo prądu,właśnie wałek i EGR ,co do reszty błędów nie mam doświadczeń co do przyczyny i skutku (jednocześnie).
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Napięcie 10.5 V wskazuje że siadło napięcie na jednej z cel akumulatora. Widocznie Twoja Centra kończy żywot, skoro na akumulatorze mechanika działał dużo dłużej. Zmierz miernikiem cęgowym prąd jaki pobiera rozrusznik podczas rozruchu. Nie napisałeś jaki silnik masz, przy Dieslu nie powinno to być więcej niż 350 A.
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Amperomierz cęgowy do pomiarów prądów stałych i po kłopocie. Pozdrawiam.
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
kiedyś mierzyłem amperomierzem cęgowym-sharan około 270A
Masz uszkodzony rozrusznik podczas rozruchu wprowadza on zakłócenia do elektroniki . Jeśli możesz zmierz wartość prądu pobieranego podczas rozruchu ( miernik cęgowy) i napisz ile jest
Jak jest wysoki pobór to już dawno spaliło bezpiecznik w tym "multimetrze" . Przy pierwszym przyłożeniu powinno być wysoko, pik nawet do 10A potem spada. Jak jest od razu 0.00 to sprawdź bezp.Albo wywał to do kosza i kup cęgowy albo normalny multimetr za okolo stówę. Najlepiej do 20A.
Podjedz do serwisu akmulatorów ,niech stwierdzą czy masz prawidłowe ładowanie -jeśli tak niech zrobią test akumulatora pod obciążeniem(podejrzewam ,że tego testu nie przejdzie-uszkodzona cela).Jeśli przejdzie sprawdz prąd rozruchowy -amperomierz cęgowy na kabel od rozrusznika i kilka prób.Może blokować rozrusznik.Po tych sprawdzeniach wnioski same się...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Ten problem można rozwiązać uzupełniając urządzenie o przycisk, którego użycie przedłuży standardowy czas odcięcia zasilania rozrusznika do np. 10...15s na ten jeden raz. Proponuję klawiaturę PC z USB :D Również uważam ten Projekt za chybiony z kilku względów. Jednobitowy amperomierz cęgowy na przewodzie rozrusznika, jak by nie można było wykorzystać...
Od kilkunastu dni mam magnetona w T-25. Ciągnik pali na 9 letnich akumulatorach 2x 6V 215 Ah. Fabryczny rozrusznik nie dawał sobie rady gdy temperatura spadała poniżej 3-5 stopni C. W sklepie powiedzieli, że części do tego rozrusznika są dostępne. Dostałem także informację na temat właściwej eksploatacji rozrusznika: rozruchu dokonywać z odprężnikiem...
Ok, sprawdzę to, zmierzę cęgowym miernikiem pobór. Jaki powinien być prawidłowy pobór prądu rozrusznika przy tym silniku ???
Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści...
Jak masz (ale pewnie nie masz) miernik cęgowy prądu to możesz sprawdzić prąd przy próbie rozruchu. To da odpowiedź na twoje pytanie. Jak mierzysz napięcie? Musi być mierzone bezpośrednio na słupkach - unikniesz wtedy niedokładności związanych ze spadkiem napięcia na klemach.
Jak się bawisz (bo zakładam, ze warsztatu nie prowadzisz) w elektromechanikę to zaopatrz się w miernik cęgowy DC... w rozruszniku nie ma co pobierać prądu, może brać alternator, a jak nie to wróć do BCM, możesz mu odpiąć zasilanie licznik migał nie będzie choć jeśli z odpiętym BCM spróbujesz włączyć zapłon to trochę błędów się narobi.
Testowałem na popularnej C330 - przy częściowo rozładowanych akumulatorach rozrusznik po podłączeniu rozruchu kręci normalnie. Inny wypadek - Vectra 1.8, niemal całkowicie rozładowany akumulator - rozrusznik ruszał bez problemu, mierzyłem amperomierzem cęgowym - 100 amper prądu ciągłego.
Miernik i zbadać pobór prądu jaki bierze rozrusznik To jest pierwsza rzecz jaką powinien zrobić. Jednak taniej wyjdzie zakup nowego rozrusznika, niż miernika cęgowego. rozrusznik chyba działa bo od razu kręci To o niczym nie świadczy. Tylko sprawdzenie na stole da miarodajną odpowiedź. Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o...
Spadek napięcia na kablu rozrusznika nie spowoduje spadku napięcia na akumulatorze... Prąd zmierz miernikiem cęgowym, jaki rezystor zastosujesz do pomiaru ok 100A? Jak motocykl nie zapala, sprawdź złączkę na styczniku rozrusznika i bezpiecznik, tam jest główne zasilanie instalacji motocykla.
No to po co polecasz je człowiekowi, który zwykłego miernika nie ogarnia? Ja sam mam cęgowe, używam do alternatorów i rozruszników, czasem świece żarowe. Nigdy nie używałem do pomiarów jak w temacie. Przerost formy nad treścią.
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
Przykładowy pomiar prądu rozruchowego zimnego silnika 1.9 TDI PD miernikiem cęgowym Brymen BM089 z funkcją pomiaru wartości szczytowej, silnik nie odpalany od 3 dni, temperatura otoczenia ok 0*C, zalany olej 5W40, przekrój przewodów 35mm2, przewód masowy fabrycznie prowadzony do skrzyni biegów blisko rozrusznika. Nie chciało mi się taszczyć oscyloskopu,...
Takie rzeczy jak moc czy prąd to najlepiej sprawdzić zimą w czasie solidnych mrozów. w jakimś traktorze odłączyć aku i zasilać rozrusznik tylko z tego sprzętu a miernikiem cęgowym sprawdzić prąd pobierany a voltomierzem wartość napięcia i to może wiele przybliżyć .
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
Jedynie prąd jaki pobiera miernikiem cęgowym . Można także skorzystać z testera akumulatorów, który ma funkcję testu rozrusznika i alternatora. W Twoim przypadku sprawdź masę, a akumulator nowy nie oznacza , ze posiada odpowiednie parametry.
miernik cęgowy miernik cęgowy cęgowy miernik pomiar cęgowy
instrukcja obsługa pralka indesit wzmacniacz cisza megane odpalić
DTA114ES – tranzystor PNP z rezystorami 10kΩ, SOT-323, parametry, zamienniki Znaczenie trzykrotnego wycia syreny w systemach alarmowych