Witam, szukam części do silnika Steyr WD 61287 - dźwigienka zaworów.
Szanowny Wiesieq-73, ponieważ nie podajesz w opisie ani nie zamieściłeś zdjęć części instalacji, w której rozdzielone są obiegi grzejnikowy i podłogowy - to z opisanych objawów można domyślać się, że w instalacji nie ma sprzęgła hydraulicznego (sprzęgło-rozdzielacza). Brak sprzęgła hydraulicznego (separującego hydraulicznie oba obiegi - grzejnikowy...
Opcja trzecia: kupić trzy nowe dźwigienki.
A może mała podpowiedz jak zaczać ?ale dlaczego strzeliła ? Przeskoczył prawdopodobnie pasek zębaty i zawór spotkał się z tłokiem... Wyjmij kawałki starej dżwigienki i podsuwaj pod wałek nową - czasem trzeba przycisnąć wkrętakiem trzonek zaworu.
Sądzę, że wałek ssący jest do wymiany ze względu na uszkodzenie krzywki tego zaworu, gdyby nie to można by było spróbować umieścić sprężynę na swoim miejscu i obserwować, czy tam pozostanie. Pojeździć trochę i sprawdzić, czy nie spadła ponownie. Niestety gniazdo, gdzie powinna być umieszczona końcówka tej sprężyny, jest dość płytkie, a sama sprężyna...
Podegnij dźwigienkę zaworu, 1mm ponad brzegi gaźnika, pilarka będzie chodziła .
Przyczyna była taka, że dźwigienka pękła. Czasem się zdarza. Wymienia się tą pękniętą, plus ewentualnie wkładkę poprzez którą naciska ona zawór i tyle. Nawet głowicy nie trzeba zdejmować do tego.
A ja mam takie pytanie do was czy jak wyjmę wtyczkę z przeplywki a wszystko bylo uruchomione to czy valvetronik pracuje czy wszystko już przejmuje przepustnica? Po wyjęciu wtyczki jest ok dlatego pytam, jeśli valwetronik dziala to bym go wyeliminował z kręgu podejrzanych. Odpowiedziałem na Twoje pytanie wcześniej. Zachwianie mas powietrza powoduje...
witam wszystkich serdecznie. mam problem ze znalezieniem materiału na temat wymiany dźwigienek popychaczy. Po spadnięciu paska rozrządu zdjąłem pokrywa zaworów i okazało się że pękło parę rolek, rozkręciłem, zdjąłem pierwszą warstwę głowicy, walki, popychacze wtrysków i walki z dźwigienkami, znalazłem ok 30 metalowych igieł (1cm) czpieni, chyba to...
1. Tak, liczy się od skrzyni ale do ustawiania luzów zaworowych to bez znaczenia. Czyli przy regulacji nieważne jest z której strony jest 1 cylinder? Jeśli dobrze rozumiem patrzę która dźwigienka jest luźna lub na wałek jeśli krzywka jest w połozeniu 180st od dźwigienki ?
Kolizyjny. Naprawa nie droga - zawory po kilkanaście zł, dźwigienki grosze - najdrożej wyjdzie robocizna, docieranie zaworów do gniazd, plus montaż i demontaż głowicy. Nawet nie wszystkie będzie trzeba wymieniać. Tak apropos - 1,6 ponoć jest niekolizyjny, a zdarzyła mi się pęknięta dźwigienka po pasku - w dodatku rozpięła zawór...
To nie jest jasne. Dźwigienka zaworu ssącego jest max. w dół, a wydechowego max w górę. I wtedy reguowałem 4 cylinder, gdy na 1 było to. A czy określenie GMP na kole wałka rozrządu może wystarczyć? Jest otwór, który będąc na swojej godzinie 12, czyli 90stopni do powierzchni głowicy pokrywa się z zagłębieniem w wałku rozrządu.
Dzień dobry, Potrzebuję informacji na temat silnika z Potrzebuję wszystkich danych takich jak 1) moment dokręcania korbowodu, 2) moment dokręcania głowicy 3) procedure dokręcania głowicy, długość śrub, kolejność dokręcania 4) momenty dokręcania śrub(ustawienie rozrządzu 5) regulację luzów zaworowych, pompowtryskiwwaczy 6) moment dokręcenia pompowtryskiwaczy...
Po ściągnięciu pokryw zaworów, kręcisz wałem i patrzysz jak na 1 cylindrze dźwigienka zaworu wydechowego kończy iść do do góry i zaczyna się naciskać dźwigienka ssącego to dla czwartego cylindra jest zz przed suwem pracy czyli moment na regulację zaworów. Zawory kiwają się na 4 cyl, regulujemy 1 , Kiwają się na 3 regulujemy 2 i na odwrót,
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Lub maja bezpiecznik w postaci dźwigienki zaworu która to ulega zniszczeniu po spotkaniu zaworu z tłokiem , a tłok i zawór (teoretycznie) zostają nie naruszone.
Jeśli jest luźna dźwigienka to wygląda że sprężyna jest ściśnięta bo zgiął się zawór.A dlaczego do tego doszło to sam sobie odpowiedz,wydaje się że źle zblokowałeś wał.Taka jest moja diagnoza choć mogę sie mylić bo nie widzę tego przypadku.
Witam. Panowie, rozłożyłem taką kosiarkę, żeby wymienić uszczelniacze na wale .Mam pytanie, do czego służy element umieszczony w misce olejowej, z plastykowym kołem zębatym i jak powinien być połączony z dźwigienka zaznaczoną na rysunku, a umieszczoną w korpusie silnika. Dźwigienka na zewnątrz jest połączona sprężynkami z gaźnikiem. I jeszcze jedno...
Ja bym odkręcił pokrywę zaworów i zobaczył czy czasem nie połamała się dźwigienka zaworowa lub czy zawór nie jest luźny. To tak na początek.
witam!głowica po regeneracji, prowadnice zaworów nowe oraz zawór też nowy. wszystko leciutko pracowało. Czy mógłby uszkodzić się kanał olejowy podczas kolizji głowicy?
Witam. Mam małe pytanie. Czy wymiana głowicy była z samoregulatorami czy zostały stare. Jeżeli nowe to masz kłopot z ciśnieniem oleju. Czujnik tego nie pokaże. Jeżeli stare to najłatwiej jeżeli chodzi o opla zdjąć pokrywe zaworów i dokładnie obejrzeć wałek rozrządu. Powinien być mocno zarysowany na tym samoregulatorze który słabo trzyma. Dodatkowo dźwigienka...
Popychacz ma ograniczony zakres regulacji, jeżeli krzywka jest wytarta i dźwigienka podchodzona to nawet nowy popychacz nie pomoże. Dźwięk popychacza i stukającego tłoka w zawory bądź głowicę jest zbliżony i nie da się go odróżnić przez telefon. Ja bym zdjął pokrywkę zaworów i obejrzał wałek,a jeżeli jest w porządku to zostaje ściąganie misy i sprawdzanie...
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Mogło podeprzeć zawór i dojść do kolizji, aczkolwiek bardziej logiczne jest że regulacja się wykręcała i zawór był ciągle zamknięty. No i jak nie wypuszczał spalin to mógł stukać.
hah z tego co się naczytałem to jest mnóstwo możliwości.... - półosie - kolektor ssący - łożysko sprężarki klimy - łożyska skrzyni - poduszki silnika - teraz dochodzą dźwigienki zaworów wydechowych...
Podaj model silnika albo jakies zdjęcie bo nie wiem o czym jest mowa. To tam jest jeszcze uszkodzona dzwigienka? Dodano po 4 Dzwigienke wymienisz sam ale glowice daj do profesjonalnego warsztatu do splanowania i do sprawdzenia szczelnosci zaworów bo jak jest uszkodzona dzwigienka to któryś zawor mógł się też uszkodzic choc na zdjęciu tlokow tego nie...
Tam powinno tylko przy szczęściu dźwigienki polamac, i nie skrzywic zaworów. Też tak uważam, osobiście znam 4 takie przypadki że połamało tylko dźwigienki.
Jest kolizyjny jak każdy nowoczesny diesel.Konstrukcja jest taka że są tam delikatne,kruche dźwigienki które pękają podczas kolizji zaworów z tłokiem.Jest to zaleta.
Filtr paliwa, wężyk, membrany, łącznik gaźnika z cylindrem, zbyt nisko dźwigienka zaworu iglicowego i jeszcze kilka.
Dźwigienek zaworów też nikt nie sprawdził
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
0,3/0,5mm ,dźwigienki na 20Nm, dekiel na 9Nm.
Wymieniłem: dźwigienki pośrednie, podstawę valvetronic, hydropopychacze oraz dźwigienki zaworów i to wszystko pomogło.
Astra G 1,7TD silnik opel 1999r jest ośmiozaworowy więc pęknięte dźwigienki zaworów przeważnie nie robią spustoszenia w głowicy. Ja miałem dwa razy ten problem. 1.pasek rozrządu przeskoczył o dwa ząbki i poszły cztery dźwigienki na wydechowych,naprawa - wymiana paska i czterech dźwigienek, 1.zerwał się pasek klinowy i wciągnęło do rozrządu, wtedy tylko...
Dzięki, to były te wkładki dźwigienki zaworów, reszta elementów była pod klawiaturą i zostały wyciągnięte magnesem. Pozdrawiam
drodzy koledzy, mam jeszcze jedno pytanie teoretyczne zanim zacznę grzebac w silniku, powiedzcie czy uszkodzona dzwigienka zaworów może powodowac jego niedomykanie? czy raczej uszkodzona dzwigienka nie otwiera do końca zaworu?
Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić. Może jestem zbyt mało inteligentny. W taki sposób, że gaźnik membranowy cały czas pompuje paliwo (brak komory pływakowej). Są 3 wyjścia nadmiar albo trafi do filtra powietrza albo do silnika lub do baku. Pierwsza opcja odpada bo silnik ma membranę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem....
Teraz to dopiero problem. Podczas składania zaworów stwierdziłem, że jeden typ dźwigienki zaworów ( pozostałe są właściwe ) jest za długi, końcówka dźwigienki ( ta co naciska zawór ) jest przesunięta poza trzonek zaworu. Na dźwigience jest symbol 'Volkswagen 411A' oraz 274 V0312B JNA. Jak teraz ustalić właściwą dźwigienkę ? Żaden ze sklepów przy ofercie...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
1). ale moje szpilki (te krótsze, co podpierają dźwigienki zaworów) nie mają żadnych otworów: ani od czoła ani na powierzchni bocznej :(
Mi to wygląda na niższe ciśnienie otwarcia wtrysku nr 2 co za tym idzie że "kopie" najmocniej i resztę sterownik minusuje. Z ciekawości pozamieniałbym je miejscami i do tego sprawdzenie kompresji. A Kiedyś miałem przypadek że dzwigienka była złamana z jednego zaworu i jeden cylinder gonił na trzy wentyle.
Trafić 2.0dci. Po wymianie rozrządu nie odpala. Ściągałem pokrywę zaworów i dźwigienki całe, czy zawory mogły się pogiąć? Rwać głowicę?
Rolki z łożysk dźwigienek zaworowych. Przynajmniej tak to wygląda. Do demontażu pokrywy zaworów trzeba wyjąć wtryskiwacze. Ich demontaż to loteria. Podobnie jak odkręcenie śrub mocujących wtryskiwacze. Do tej roboty zdemontuj przód, życie będzie łatwiejsze. Jak będziesz chciał zdejmować głowicę wymontuj silnik, życie będzie jeszcze łatwiejsze. Chociaż...
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Witam jak sie okazalo dzwigienka zaworu wydechowego byla zbita i spaliny szly w dolot to bylo przyczyna rezonansu.Pozdrawiam
Bo jak będzie akurat na danym cylindrze tłok w gmp i krzywka wałka dociskała dźwigienkę zaworu podczas dokręcania pokrywy to się w końcu spotkają i może go zgiąć.ja to zawsze cofam wał zeby tłoki były w bloku na jednej wysokości.
Wygląda że na starych rurach masz założone normalnie dwa zawory kulowe (tylko zdjęte są dźwigienki ), a dopiero dalej przedłużenia do kaloryfera i zaworu termostatycznego . Po zamknięciu tych dwóch zaworów możesz śmiało odkręcić zawór termostat. bez wypuszczania wody z układu . W samym kaloryferze jest troczę wody , ale wystarczy wiskę podstawić .
Z tego co piszesz wynika że były by to popychacze.ale więcej dowiesz się jak odkręcisz dekiel i zobaczysz czy nie są uszkodzone dźwigienki zaworów.
Sprężarka wyłączona. Znajomy ma takiego samego Zetora i też jak dobrze się wsłuchasz to słychać buczenie, ale nie tak jak u mnie :| Filtr mam tak jak w C360, czyli pod maską. Ogólnie po żniwach zamierzam ściągnąć głowicę 2-gio cylindra na której pękła dźwigienka zaworu ssącego. Bo ogólnie to od wszystkiego się zaczęło.
Witam, trzeba sprawdzic - czy na glowicy jest 'automatyczny / elektromagnetyczny dekompresator' przy zaworze wydechowym [ dzwigienka - uchylajaca zawor wydechowy przy zapalaniu silnika / pociagana linka ], a jesli jest - to najprawdopodobniej linka 'naciagowa' od niego sie poluzowala - 'rozciagnela', powinna miec srubke regulacyjna od pancerzyka - trzeba...
wymiana dźwigienka pęknięty dźwigienka dźwigienka zaworowa
karcher pompa słabe płatność przez telefon technics tandeta
fluktuacja sygnału regulator ciągu odkurzacza
KST serwo cyfrowe – buczenie i nagrzewanie, przyczyny i diagnostyka Przekaźnik świateł mijania w Volvo S80 - lokalizacja i funkcje