To pytanie to żart jakiś?!? Zabierasz się za silnik nie znając podstawowych nastaw? I nie dziwi cię to, że dźwigienki latają tak, że niemal wypadają? Nic dziwnego, że słyszysz zawory, bo tutaj albo olbrzymia regulacja, albo wymiana totalnie zużytego rozrządu. Luzik, jest luźno ale bez tragedii. Błażej, to lata niewiele mniej nawet poprawnie ustawione...
Wałka szukaj na szrocie. Śruba ma prawy gwint.
Zaślepka ośki dźwigienek zaworowych
Rolki z łożysk dźwigienek zaworowych. Przynajmniej tak to wygląda. Do demontażu pokrywy zaworów trzeba wyjąć wtryskiwacze. Ich demontaż to loteria. Podobnie jak odkręcenie śrub mocujących wtryskiwacze. Do tej roboty zdemontuj przód, życie będzie łatwiejsze. Jak będziesz chciał zdejmować głowicę wymontuj silnik, życie będzie jeszcze łatwiejsze. Chociaż...
VF7YDUMAU12974652 OK, czyli 2.2 HDI 150 PUMA C. :) Kolejność dokręcania śrub wspornika dźwigienek zaworowych: https://obrazki.elektroda.pl/7494417000_... Śruby wspornika dźwigienek zaworowych: 1. Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm 2. Dokręcenie kątowe momentem 30 ± 3° 3. Dokręcania na 2,9 daNm Dodano po 2 Tak będzie łatwiej zapamiętać:...
Witam dużo jest tego dymu z wlewu oleju? Raczej zatarte pierścienie, Nie przegrzałeś go? Odkręć pokrywę dźwigienek zaworowych wtedy zobacz czy to leci zaworami, jeśli nie to pierścienie
Dźwigienka zaworowa ? https://www.google.pl/search?q=D%C5%BAwi... Co znaczy uszkodzony ? Pękł ?
Witam podepnę się do tematu. Kia Cee'd 2.0 CRDI 2008r. Problem pojawił się przy ostatnich dużych mrozach przed wigilią. Samochód przyjechał na 3 cylindrach. Spadła dźwigienka zaworowa na wydechach I cylindra, wytarło wałek na wydechu i ssącym I cylindra. Jaka może być tego przyczyna. Rozrząd ok. Wałeczki od dźwigienki z miski oleju, wyłowiłem.
Tak żeby główka (śruba regulacyjna) naciskała idealnie w osi trzonka zaworu. Rzecz w tym, że zawory są nieoryginalne, zdaje się, że dłuższe o kilka milimetrów przez co dźwigienki są zamienione miejscami gdyż tylko tak pasują.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
dziękuje za odpowiedzi.. Podejrzewam że to jeden z kanałów olejowych został przytkany i dlatego ponieważ po remoncie zrobiłem ok.. 5000km o było ok dopiero potem się zaczęły kłopoty. Być może podczas składania dostał się mały paproch który blokuje dopływ oleju. pozdrawiam...
Pomocna może okazać się wymiana osi dźwigienek zaworowych oraz wymiana (z odpowiednim rozwierceniem) tulejek dźwigienek zaworowych. Mniej oleju będzie pod pokrywą zaworową i mniej oleju ewentualne przedmuchy będą unosić do góry przez korek. Sam korek po tym zabiegu można wypalić - udrożnić.
Silniki 1.3MJ miewają problemy z łańcuchem rozrządu i jego napinaczem. W początkowej fazie hałasuje, w końcowej potrafi przeskoczyć, na szczęście kończy się to zazwyczaj tylko połamaniem dźwigienek zaworowych. Zdarzają się również problemy z czujnikiem ciśnienia CR. W Pandzie i Punto IIFL ten silnik jest w wersji 70/69KM - bez DPF, koła dwumasowego,...
Sprawdź czy nie zawiesza się dźwigienka zaworowa. Sprawdź czy cewka jest odpowiednia, bo może nie być. Sadza na świecach może być z wielu powodów. Kontrolowałeś szczelność zaworu iglicowego i poziom paliwa? Czy kuleje ten sam cylinder co wcześniej? Czy aby nie próbowałeś sprawdzać iskry na niepodpiętej którejś fajce?
Ktoś coś o sprężarce CO-7B ?? w sieci trochę tego jest ale nie po naszemu, wydajność 500-520L/min silnik 4kW, z jakimi obrotami może taka sprężarka pracować, jakie w niej ułożyskowanie, jakie obroty?? Co do podkładek, na sklepie mam podkładki od ciągnika od dźwigienek zaworowych do ciągnika c360 coś jak z linku powyżej 16x25 tylko są bardzo twarde,...
Kasowanie adaptacji i ustawienie blokad Valvetronica robiłem. Silnik elektryczny chodzi. Błędy mam wałków rozrządu a valvetronic nie zmienia położenia wałków rozrządu tylko wałka pośredniego zmieniającego położenie dźwigienek zaworowych. Postaram się załatwić przepływkę i czujnik podciśnienia na podmiankę
Teraz pytanie brzmi jest pęknięta dźwigienka zaworowa i czy po konflikcie zawór jest cały czy krzywka powinna pęknąć po kolizji ma słabszy punkt? Żeby ocalić zawór z góry dziękuję
To oś dźwigienek zaworowych.
etap 1 Dokręć śruby 1-7.....15±3 Nm etap 2 Dokręć śruby 9, 11 i 13. Zacznij od śruby 11.....90±5 Nm Uwaga! Dokręć śruby stopniowo celem zapewnienia prawidłowego osadzenia osi dźwigienek zaworowych bez jej zginania. etap 3 Dokręć śruby 8, 10, 12 i 14.....60±5 Nm etap 4 Poluzuj śruby 9, 11 i 13. etap 5 Dokręć śruby 9, 11 i 13.....60±5...
Takie coś to może być w dźwigienkach zaworowych
Na grupie mówią że mogły się poluzować śruby dźwigienek zaworowych ?
Zamontowanie głowicy cylindra Specyfikacje Momenty dokręcania (dotyczy silników z pompą wtryskową, jak i z pompowtryskiwaczami) Śruby głowicy cylindra: – Pierwszy etap 60 Nm – Drugi etap 150 Nm – Trzeci etap 250 Nm – Czwarty etap 90° Śruba dolnej pokrywy dźwigienek zaworowych 26 Nm Śruba wałka dźwigienek zaworowych 105 Nm Śruba...
wyjęcie dźwigienek zaworowych i lasek popychaczy nic nie dało Po tej operacji na prawie wszystkich cylindrach masz sprężanie więc nic dziwnego, że "sprężynuje"
Kręcisz silnikiem i patrzysz na którym cylindrze dźwigienka zaworowa wydechowa się podnosi a ssąca chce w dół( takie przejście) i regulujesz cylinder bliźniaczy Jak na pierwszym masz przejście regulujesz 4rty. Jak na 4rtym masz przejście regulujesz 1. Drugi i trzeci tak samo.
Wykonanie części zamiennych (przez niektórych wykonawców) pozostawia czasami dużo do życzenia. Też spotkałem się z takim samym przypadkiem, że dźwigienka zaworowa nie trafiała prosto w czoło trzonka zaworu. Winne było nieprawidłowe wykonanie podstawy dźwigni zaworowych - za szerokie. Żeby sprawdzić, co jest przyczyną, proponuję przełożyć klawiaturę...
Dźwigienka zaworowa jest zużyta od strony trzonka zaworu. Jesli ktoś nieumiejętnie ustawiał luz przy użyciu szczelinomierza to mógl byc ustawiony zz duży luz i laska popychacza mogła wypaść samoistnie.
może dźwigienka zaworowa któraś spadła ? nie dowiesz się nim nie rozbierzesz.
Kolego decybel91 możesz rozjaśnić sprawę , czemu trzeba wymieniać również dźwigienki zaworowe w instrukcji wymiany nie ma takiego zastrzeżenia . Robiłem taki rozrząd i nie wymieniałem dźwigienek zaworowych , może czegoś nie wiem .
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
Zbyt niskie ciśnienie oleju które uruchamia tłoczki do otwarcia zaworów wydechowych . Nasuwa się pytanie . Czy ruszałeś elektrozawór VCB pod pokrywa zaworów ? Jeśli go wymontowałeś to istnieje prawdopodobieństwo że jest źle osadzona rurka która idzie do wałka dźwigienek zaworowych lub jest uszkodzona bo ona jest z tworzywa sztucznego i często pęka co...
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Należy wykonać regulację luzów zaworowych.Może też tak być że uszkodzona jest dźwigienka zaworowa, należy ją wówczas wymienić na nową.
Ponawiam prośbę do kolegi Saarona.Interesowałyby mnie,schematy silników,tabela usterek,pompa wtryskowa,wtryskiwacze,pompa zasilająca,plomieniowy układ rozruchowy,turbosprężarka,mechanizm dźwigienek zaworowych,agregaty dobudowane,dane techniczne.Z góry wielkie dzięki.
Ja bym odkręcił pokrywę zaworów i zobaczył czy czasem nie połamała się dźwigienka zaworowa lub czy zawór nie jest luźny. To tak na początek.
Czy ten warkot słychać po stronie rozrządu, pokrywy zaworów? Może pochodzić od kół zębatych np. pompy wody, dźwigienek zaworowych, wtryskiwaczy. Rozrząd ustawiony na blokady?
A może wina leży po stronie dźwigienek zaworowych?Za wysokie i zbyt mocno dociskają popychacze
gdyby podstawa filtra paliwa była popsuta to niebyło by dobrego ciśnienia paliwa... sprawdź ciśnienie jakie jest na katalizatorze regulacje zaworów i skoki dźwigienek zaworowych (aby sprawdzić czy wałek rozrządu jest ok) przełożenie mostu... czy naczepa ma dobre opory toczenia
Przedmówca ma rację świecenie sie kontrolki niskiego cisnienia oleju moze byc spowodowane uszkodzeniem układu smarowania.Widziałem w silniku Fiata co prawda 1.4 zapchana magistralę olejową napedu dźwigienek zaworowych co w konsekwencji doprowadziło do wypadnięcia nadmiernie zużytej dźwigni.I między innymi świecenie tej że kontrolki.Po za tym nie podałeś...
Nie wspomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Od czasu do czasu mam coś takiego, że słychać taki dziwny klekot silnika w trakcie jazdy jak i na postoju. Brzmi to dokładnie tak (na podstawie silnika 1.4): https://www.youtube.com/watch?v=hZg6QNHe... Na rozgrzanym silniku też go czasami słychać. Podobno jest to od popychaczy hydrauliczny, dźwigienek zaworowych...
Po prostu odkręć pokrywę rozrządu i sprawdź luz, V-TEC to hydrauliczne urządzenie(trzecia dźwigienka zaworowa) zmieniająca skok zaworu dolotowego, nie mająca związku z usterką
Wiem co piszę. Malucha wcześniej już odpalałem bez pokrywy zaworów i cały czas chodził na jeden cylinder - to w kwestii dociskania pokrywą dźwigienek zaworowych. Apropo gumek - nigdy ich nie było. Pozdrawiam.
Po co chcesz odkręcać koło magnesowe? Aby dostać się do silnika wystarczy zdjąć misę olejową, jeżeli to silnik z pionowym wałem a w przypadku wału pozimowego boczną pokrywę. Daj zdjęcia tych dźwigienek zaworowych.
Witam Jak kol.Maciek proponuje zajrzeć pod pokrywę dźwigienek zaworowych , to dmuchanie może być efektem źle ustawionego zawory ssącego ,bądź wypalonego zaworu . No chyba że coś z rozrządem . [ Ale o ile się orientuję to ten silnik jest na łańcuchu ] Pozdrawiam Zbyszek
Witam. Pojazd niedawno nabyty. Nie znam jego poprzednich losów … Na ucho było słychać stukający zawór. Po odkręceniu okazało się że śruba regulacyjna na zaworze ssącym jest bardzo wyklepana ze dwa milimetry jej brakowało. Śruba wymieniona na oryginał i teraz pytanie. Po wkręceniu i wyregulowaniu szczeliny gwint praktycznie znikną w nakrętce kontrującej....
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Jak się rozgrzeje to też występuje , ale tylko przy mocnym przegazowaniu . Postanowiłem jednak najpierw wymienić same uszczelniacze zaworowe , ale w 250 jest gorzej jak w 125 w której już to robiłem . Mianowicie , ośki dźwigienek zaworowych wychodzą w stronę łańcucha rozrządu i żeby je wyjąć trzeba zdjąć koło wałka rozrządu .Boję się , że może spaść...
A może szlifuje się same końcówki dźwigienek zaworowych? W tym przypadku jednak masz 0,09 i tyle powinno być - więc to nie jest problem z luzem zaworów. A dlaczego na zdjęciu nie ma łańcuszka rozrządu? Twój problem to może być zapłon, układ zasilania i wiele innych... Te objawy to może być prawie wszystko...
Jeśli wypadnięta laska popychacza była prosta, to przyczyną awarii może być zacierająca się dźwigienka zaworowa (brak smarowania) lub zacierający się się zawór w prowadnicy, ewentualnie osłabiona lub pęknięta sprężyna zaworowa - cudów nie ma. Coś można by wnioskować na podstawie wyników pomiaru ciśnienia sprężania. Bez znalezienia przyczyny awarii sytuacja...
Opisane objawy sugeruja usterkę mechaniczną. Na początek odkręc pokrywę zaworów i sprawdź, kręcąc kołem pasowym, czy niema czegoś niepokojacego w pracy: 1. zaworów (np. czy trzonki zaworów wysuwają sie jedakowo) 2. dźwigienek zaworowych (czy luzy na zaworach nie są ZBYT duże
Czy strzela tak jak pisałeś w gaźnik lub tłumik czy stwierdziłeś to tak na odlew i tak naprawdę strzela zawsze tylko w jedno miejsce? Zapłon jeszcze rozdzielaczowy ( aparat zapłonowy z palcem ),czy już tzw.statyczny bez aparatu zapłonowego ? Miałem raz taki przypadek , ale wynikający z przypadkowego blokowania się dźwigienek zaworowych ( może tak być...
Nad popychaczem jest jeszcze dźwigienka zaworowa jeśli odkręcisz nakrętkę i zdejmiesz ją,to będziesz mógł wtedy ruszyć popychaczem. W innym przypadku gdy dźwigienka jest założona i ruszasz popychaczem tzn,że popychacz jest już mocno wytarty przez wałek rozrządu i należy wymienić wszystkie.Sprawdź jeszcze wałek rozrządu,krzywki 3 i 4 cylindra w 100%...
Na chwilę obecną blad mozna skasować po odpaleniu. Ale jak się zgasi silnik blad powraca.
Witam. Proszę o podanie momentu dokręcania łożysk głównych i korbowodowych oraz stopek wtrysków i króćców oraz stopek dźwigienek zaworowych. Z góry bardzo dziękuję.
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i...
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
Po naprawie głowicy, wymianie dźwigienek zaworowych silnik nie wkręca się powyżej 3 tys., zaczyna dymić na siwo a spaliny śmierdzą mocno olejem napędowym. Na wolnych obrotach i do 2.5 tys. silnik pracuje wzorowo! Moim zdaniem zawory się nie zamykają, jakby tracił kompresje, przy 3 tys obr silnik zaczyna się trząść. Po odłączeniu zasilania pompowtryskiwaczy...
Jeżeli zaczął nagle hałasować, to można podejrzewać rozrząd (przeskoczył pasek o ząbek) lub pompę. Jeżeli stopniowo to narastało - to mogą być winne wtryski. Czasami pada klawiatura, wyrywane są śruby mocujące wsporniki wałka dźwigienek zaworowych. Sprawdź może, czy to kupy się trzyma i ustaw luzy zaworowe. Rozrządu w tym silniku trzeba bardzo pilnować...
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytanie, jednak tu zawsze znajduje się najwięcej praktyków. Otóż chodzi mi po głowie Voyager z silnikiem 3,3 z roku 98, oczywiście automat. Pytanie czy te silniki są dość "żywotne"? Egzemplarz którym się interesuje ma 330 000 przebiegu, od 10 lat w jednych rękach. Słyszałem o problemach z przegrzewającymi się albo...
To masz na grafikach u góry gdzie je włożyć i jak zablokować. Popuścić też dźwigienki zaworowe żeby nie posiać lasek popychaczy jak będziesz kręcił silnikiem do ustawienia.
Wyciągnął w sensie że przeskoczył na tyle że zmieniły się fazy rozrządu? Z mojego doświaczenia wiem że ten łańcuch szybciej pęknie lub spadnie niż przeskoczy o ząbek lub dwa. Żeby przeskoczył musiał by być bardzo luźny, możesz to sprawdzić przez otwór technologiczny w obudowie łańcucha na wysokości pierwszego od przodu wałka rozrządu, tam jest duży...
Auto by kopciło i nie równo pracowało no chyba jak wtedy jak już korba bokiem wyjdzie. To może być wszystko. Jedz do mechanika i niech to osłucha od spodu. Mogła się też rolka na dźwigience zaworowej rozlecieć.
Witam. Szukałem jakichś artów lub rozważań na ten temat, ale nie znalazłem. Choć może już istnieje takie rozwiązanie? Naszła mnie ostatnio taka myśl. Po co w spalinowych silnikach samochodowych 4-suw. stosowane jest mechaniczne przeniesienie sterowania zaworami głowicy? Przecież można by zrezygnować z paska/łańcucha, napinacza, dodatkowego koła pasowego,...
Witam! Panowie pomocy! Od dwóch miesięcy walczę z moim Jumperem,najpierw pękła dźwigienka zaworowa i mój super naprawiacz podmienił klawiaturę na używana która po tygodniu również padła. Niestety w.w. przy wymianie klawiatury uszkodził wiązkę przy wtrysku i później kazał wymienić sterownik(bo podobno nie sterował napięcia na wtrysk),ogólnie dramat!...
Zmierz kompresję, to podstawa. Z objawów jakie opisujesz wynika, że zapłon szwankuje. Sprawdź przerywacz, kopułkę i palec rozdzielacza jaki kolor ma iskra na świecach, podmień kondensator. Zapłon ustawić wstępnie na żaróweczkę. Ustawiasz pierwszy cylinder w górnym zwrotnym położeniu ( mijanka dźwigienek zaworowych na drugim cylindrze ) znak na kole...
Informacyjnie, myślę, że w przeciągu dwóch miesięcy wymienię hydro popychacze i dźwigienki zaworowe, bo już są zakupione i oczekują na mój urlop. Także zobaczymy, czy bolączka tego silnika ustąpi.
rozwiązaniem był błąd fabryczny głowicy ścianki pomiędzy dekompresatorem a dźwigienką zaworowa były za ciasne przez co ciężko chodziły teraz wszystko jest okej
Tak 913 ma panewki w późnej serii w 912 nie było. Wykręć zaślepki z przodu i z tyłu silnika i obejrzyj kanału olejowe. Jak masz rozebrany to widzisz że szklanki teraz są drążone do połowy i to przez nie olej idzie do góry. Następnie laski popychaczy i śruby regulacyjne dźwigienek zawodowych też są drążone jak i dźwigienki zaworowe. Same dźwigienki też...
w 2.0 łamie dźwigienki zaworowe. a pierwszy błąd p050b może wskazywać na błąd synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym.
mam to gdzieś tyle zabawy i kłopotów... wolę już kupić nowy bo pewnie zawór oberwał więc koszty będą duże bo te silnik ani razy nie był naprawiany :( a to przez moją głupotę bo na pasku jeżdziłem 9 lat!! czyli o 5 lat za dużo :( a może pasek przeskoczył o jeden ząbek jak zakładałem? ale przekręciłem wał to znaki się zgadzały ale może jak odpalił to...
Witam ponownie i odpowiadam na swoje pytania :) Motocykl prawie złożony, po bardzo dużym serwisie, silnik odpalony. Stuków brak. Winowajcą okazał się wałek rozrządu wydechowy, w którym uszkodzone były 2 krzywki. Pociągnęło to za sobą uszkodzenie (wytarcie) dźwigienek zaworowych jak na załączonym obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/8372820300_...
Witam Mam problem z Citroen Jumper 2.0 Bluehdi euro 6 przy przebiegu 210 tyś zerwał sie pasek rozrządu i połamał dźwigienki zaworowe. Wymieniłem wałki ktore nie były poprzicierane, dźwigienki zaworowe 16 sztuk, założyłem oryginalny rozrząd z serwisu, oryginalne koła na wał i wałek. Po Przejechaniu 220Km zerwało zeby z paska. Poproszę o pomoc
912 kolego, luz zaworowy dla tego silnika wynosi 0.15 dla ssania i wydechu. Dźwigienki zaworowe kontrujesz na 25-30Nm, dekle dokręcasz na 10Nm NIE więcej, bo ci pękną podczas dokręcania albo później jak motor złapie temperaturę! Pamiętaj o nowych uszczelkach i plastikach pod śrubę. Jutro mogę ci podrzucić schemacik jak to się ustawia w dwóch ustawienia...
Witam forumowiczów! Od miesiąca się bawię z moją nexia i już nie mam pomysłów. Miesiąc temu zabrałem się za wymianę wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych po złożeniu wszystkiego okazało się ze nie ma kompresji na 3 cylindrach, po czym wyszło że zawory są podparte wiec rozebrałem wszystko na nowo wymieniłem popychacze na nowe głowicę oddałem do sprawdzenia...
Bardzo cenna informacja, ale prosze jeszcze o informacje czy regulację dźwigienki zaworowej ustawia się dłuższą nakrętką na śrubie regulacyjnej dźwigienki zaworowej i kontruje się dźwigienkę nakrętką ?
Auto 4 letnie 150 tys przebiegu 2.0 hdi 16v 163km euro 5 ,na autostradzie przy dużej prędkości stracił moc i zaczął kopcić na biało niebiesko i chodził na 3 cylindry . Wsadziłem endoskop , na 3 cylindrze dziura w tłoku od góry wiec ściąganie głowicy miski i korba z tłokiem wyjęta na zewnątrz . Gładź cylindra miała delikatny nalot aluminium który zszedł...
Sprawdź dźwigienki zaworowe i ich mocowanie.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Tak musisz kupić inną (klawiaturę) masz głowicę z długimi zaworami a klawiaturę od krótkich lub odwrotnie. Możesz kupić same dźwigienki zaworowe inne niż masz założone.
a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski A widziałeś kiedyś bezkolizyjnego Diesla? dlatego trzeba było robić remont głowicy. Bzdura silnik zabezpieczony i to dobrze przed zerwaniem paska. Gną się laski i wyciągają specjalne śruby dźwigienek zaworowych. Nie czyniąc żadnej krzywdy głowicy. A kiedy ma się z ciągniętą głowicę to nie ma problemu...
polecam sprawdzić ustawienie łańcuszka rozrządu między wałkami, często lubi przeskoczyć (zużywający się napinacz) Dodano po 2 a druga sprawa to dźwigienki zaworowe, ale to nie będzie skutkowało błędem synchronizacji
Regulacji dokonujesz pomiędzy dzwigienką a mostkiem zaworowym,to co pokazano na rysunku to sprawdzenie luzu zużycia mostka. Co do pompy wysokiego ciśnienia to tak jak z kompresorem zakładasz i działa :D nie trzeba się bawić w ustawienia.
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze zaworowe, zestaw pierścieni tłokowych,...
Witam. Czy po planowaniu głowic były sprawdzane dźwigienki zaworowe (chodzi mi o tulejki)? Cudów nie ma, albo czujnik jest uszkodzony, zwierający przewód (czujnika) do masy, lub nieszczelność magistrali olejowej. Pozdrawiam
przestawiony rozrząd na walku o 1 zab do wymiany 4 dźwigienki zaworowe ssace na 2 i 3 cylindrze
Sprawdź czy nie są uszkodzone dźwigienki zaworowe .
Zawory do sprawdzenia, możliwe, że któryś się nie zamyka. Odkręć pokrywę i sprawdź dźwigienki zaworowe.
Sprawdź, czy podczas obrotu kołem zamachowym poruszają się dźwigienki zaworowe. Jeśli nie, to albo urwał się wałek rozrządu, albo też pękł popychacz dźwigienki zaworowej i przebił głowicę silnika ( wg Ciebie ten "bolec").
Tak 0.5 na ssaku 0.7 na wydechu... co ważne regulacja zaworów powinna się odbyć na zupełnie zimnym silniku czyli minimum 6h postoju od pełnego zagrzania silnika i pamiętaj że nie można regulować zaworów na tak zwaną mijankę... Jak ściągniesz pokrywę zaworów to zmierz jeszcze czujnikiem zegarowym jak otwierają się dźwigienki zaworowe (skok).
Była mała kompresja sprężania. 1 cyl 8 bar 2 cyl 12 bar 3 cyl 9 bar 4 cyl 4 bar Ustawiłem tak jak na blokadzie, tylko potem zauważyłem, że ta blokada jakaś nie symetryczna. Auto kręciło, ale nie chciało zagadać. Dla pewności ściągnąłem pokrywę, by zobaczyć dźwigienki zaworowe i wszystkie jak nówki, więc pytam, czy przy lekkiej braku synchronizacji mogły...
W opisie co zostało zrobione nie widze zespołu cylinder-tlok-pierścienie.Olej w odmie z reguły pojawia się gdy silnik ma przedmuchy poprzez pierścienie,za wysoki poziom oleju i korbowody/przeciwciężary wału uderzają o powierzchnie oleju. W niektórych silnikach olej pojawia się w odmie zamontowanej w pokrywie zaworów jeśli zle zmontowano dźwigienki zaworowe...
Witam. Poszukuję jakiegoś schematu ustawiania rozrządu w Frodzie Transicie 2.5d. 1994r. Dokładny opis wraz z ustawieniem statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku masz tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthre... post #8. Opis jest dla pompy Lucas Epic (czyli silnik turbo), ale przy Boschu (czyli silnik wolnossący) ustawiasz identycznie....
Jutro z rana ogarnę temat i wrzucę zdjęcia. Luz zaworowy ustawia się śrubką na dźwigienkach zaworowych. Mnie zastanawia dlaczego 3 zawory są normalnie A ten jeden tak wystaje
Świece to wymieniał? Dźwigienki zaworowe w jakim są stanie, nie maja dużych luzów? Daj jakieś zdjęcia.
Jutro dostanę pisemne wyjaśnienie z warsztatu, proszę o zaglądnięcie . Dodano po 17 Dzisiaj wiem więcej. Uszkodzeniu uległy dźwigienki zaworowe, tzn. 4 się rozsypały. To spowodowało uszkodzenie wałka rozrządu i koła zębatego. Według mechanika nie ma to związku z naprawą, a jest to wada fabryczna dźwigienek. Auto ma przebieg 152000 km, od wymiany uszczelki...
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
Kolego, skoro Ci przeskoczył rozrząd to masz połamane dźwigienki zaworowe i uszkodzone zawory. Piszesz, że 2010r ale jeszcze na wtryskiwaczach piezoelektrycznych, więc ściągaj osłony plastikowe i odkręcaj odmę. Przez otwory (patrz zdjęcie) wprowadź małą kamerkę lub magnes na gietkiej lancy i szukaj dźwigienek. Znajdziesz jedną ->rwij głowicę. PS. Rozrząd...
samochód po regeneracji turbiny , wymienione świece, wałek rozrządu ssący, wydechowy, dźwigienki zaworowe, uszczelki kolektora ssącego, komplet montażowy wtryskiwaczy, uszczelniacz wałka rozrządu, olej silnikowy i filtr oleju i na zimnym silniku nie słychać żadnego klekotania metalicznego, ale gdy jest nagrzany po kilku kilometrach zaczyna się ten dźwięk....
W DR 125 zawory to nie kończąca się opowieść. Ciągle trzeba coś poprawiać i regulować a stuki znikają na krótko. Wyciera się wałek rozrządu i dźwigienki zaworowe. Regeneracja starcza z reguły na sezon, a używki są takie same czyli zużyte.
wymiana dźwigienka pęknięty dźwigienka dźwigienka zaworów
bezpiecznik octavia schemat zasilacz domofonu elfon renault scenic zawieszenie
Vega Taxi - problem z drukowaniem paragonu Bosch błąd E3546 - zawór ceramiczny i detekcja wody