linka jest dobrze złożona Po co pytasz jak wiesz lepiej? Na zdjęciu wyraźnie widać że dźwignia rozpieraka jest w pozycji jak dla zaciągniętego hamulca ręcznego. Powinna być cofnięta aż do samej szczęki.
Po to linki zaczepione są do "orczyka", żeby ten niwelował różnicę ich długości. Nie ma możliwości żeby szczęki i bębny zużyły się równomiernie, pomimo że na oko może się tak wydawać - minimalna różnica już będzie powodować różne odchylenie dźwigni rozpieraka.
NIe wiadomo o co ci chodzi. Ręczny ustawiamy dopiero po regulacji luzy między szczękami a bębnem. Oczywiście wtedy linka ręcznego jest luźna. Ale to już wiesz chyba. Wysunięcie tych "cycków " zależy od zużycia bębna, szczęk, jak i samej dźwigni między szczękami i rozpieraka. Jak są wysunięte na maksa to któraś z tych rzeczy jest zużyta. One same w sobie...
Mam taki schemat.Modulator 22 wygląda na sprawny,choć pewności 100% nie ma.Tak jak Piotr pisze wygląda na powietrze resztkowe,bo po dołożeniu sprężyny do dźwigni rozpieraka i siłownika prawego,schodzi od razu do zera.Może faktycznie coś jest z zaworem parkująco-luzującym,bo nieraz jak podpiąłem przewody do auta,to wybiło mi czerwony guzik i po nabiciu...
Tylne lewe koło wogóle nie hamuje, ani ręczny ani nożny. Prawy tył idealnie. Rozumiem że jak by hamulec roboczy nie hamował to problem z wężykiem, zapowietrzeniem itp. ale jak ręczny nie działa także to problem ewidentnie z ustawieniem szczęk. Linki od ręcznego są prawidłowo wyregulowane oraz samo regulator? Zdejmij bęben i zobacz czy przy wciskaniu...
Zardzewiały cylinderek lub zablokowany mechanizm rozpieraka szczęk (dźwignia ham. ręcznego zardzewiała na osi w szczęce). Hamulec do rozebrania i naprawy.
Moje pytanie z postu drugiego- są różne hamulce przy Fabii https://skodasklep.pl/skoda-sk...tavia-i... Kolega ma tylko bębny (ale nie napisał) i dlatego moje pytanie czy tarcze na tyle czy bębny. Czego by nie miał, to i tak nie masz o tym większego pojęcia jak widzę. W Skodzie Fabii 1 dosyć często występuje problem z hamulcami tylnej...
Problem rozwiązany. Ręczny dział już jak należy. Przyczyną byly wytarte rozpieraki i dźwignia przy szczekach dochodzila do bębna i nie hamowalo nic (chyba tak się to nazywa-chodzi o te blaszki między szczękami) nadspawalem troszeczkę 3-4mm i ręczny na suchym asfalcie blokuje kola. Jednak nie ominie mnie kupno nowych blaszek. Dzięki wszystkim za pomoc....
Kolega mnie poprosił do czegoś podobnego w jego VW UP. Pomogło podniesienie pojazdu (podnośnik hydrauliczny typu żaba jest THE BEST), ściągnięcie koła i walnięcie młotkiem kilka razy w bęben. Blokowanie kół występowało tylko przy zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego, normalne hamowanie nożnym tego efektu nie powodowało. Obstawiałem zapieczone rozpieraki...
No właśnie jest tu jakiś dziwny temat. tak jak pisałem mój wóz to 5D (97r do 2001r) i szczęki są na stałe z dźwignią do linki ręcznego - czyli 203mm. W katalogu, do tego modelu, występują szczęki bez dźwigni i z rurkowym rozpierakiem do regulacji luzu - czyli model do 97r i bębny 200mm. Tak to jest, gdy nie sprawdza się z tym co ma się w realu... Nie...
Stwierdza to z doświadczenia a nie z widzi mnie się. dźwignia jest wysunięta za daleko i tyle. Potrzebna jest regulacja, kontrola stanu linek. Do tego jeszcze jedna ważna rzecz. Rozpierak który łączy obie szczęki zużywa się w miejscu gdzie dźwignia ręcznego go popycha. Gdy tam jest wyrobione też powoduje to jej za duże wychylanie. NIe wiem jakich informacji...
Tam takie występują jedynie pomiędzy szczęką a dźwignią ręcznego, ale to i tak nie rozbieralne bo zanitowane. Ktoś je pewnie przez pomyłkę do zestawu dodał.
Z tej dźwigni to szału nie będzie. Można rozebrać hamulec, przeczyścić papierem ściernym 40-60 okładziny, żeby się nie błyszczały, wyciągnąć rozpierak szczęk i nasmarować smarem jego oś.
Zacznij od tego że popuść tą regulację na zero. Zdejmnij tylne bębny i zobacz co zostało ze szczęk hamulcowych... Następnie wstępnie wyreguluj odstęp szczęk od bębnów aby bęben (bez "rantu" )luźno wchodził. Poskładaj wszystko tzn bęben i dokręć łożysko (uwaga na "jednorazową" tulejkę dystansową pomiędzy piasta a łożyskiem). Wtedy przez otwór po śrubie...
Tylko jak ściągnie koło, kiedy jest ono zablokowane hamulcem? Musisz siłą cofnąć dźwignię hamulca umieszczoną w pobliżu przekładni kątowej (przy tylnym kole). Kiedy hamulec puści, wtedy będzie można zdjąć koło. W dalszej kolejności należy zdjąć szczęki, wyciągnąć rozpierak, wyczyścić, przesmarować oś rozpieraka, przesmarować oś stałą szczęk oraz krzywkę...
Linki podwieś, ale nie koniecznie metalową obejmą bo w końcu przetrze osłonę, chyba że coś podłożysz. Porada z samoregulatorem nieaktualna. Nie doczytałem że masz bez ABS. W wersji z ABS rozpieraki mają zapadkę i są jednocześnie samoregulatorami. A jak wygląda ułożenie linek po zaciągnięciu ręcznego przy regulacji skoku dźwigni? Może tam coś blokuje...
Zupełnie źle zrozumiałem opis problemu. Przepraszam wszystkich za moje złe rady. Nie skojarzyłem, że zębatka jest już luźna. Przydałby się mały rozpierak, podobny do rozpieraka klocków hamulcowych. https://obrazki.elektroda.pl/7058607700_... Jak autor tematu nie ma takiego pod ręką, to ja bym próbował dźwignią. Na koniec osi wirnika...
Witam, może też to być jakiś hydrauliczny "rozpierak" - do rozciągania/rozszerzania uszkodzonych nadwozi pojazdów, włazów, itp., mogłaby na to wskazywać "cienkość" końcówki rozpierającej, jest mocno "sfazowana" w stosunku do całej konstrukcji korpusu, jakby chodziło o wsuniecie dźwigni w wąską szczelinę, np. do wyważenia zaklinowanego włazu czołgowego...
(at)Dziarski Hank No nic, jeszcze popatrzę, myślisz, że warto wymienić tarcze i klocki z tyło, skoro diagnosta mówi, że mają połowę siły hamowania, czy pojeździć jeszcze aż się klocki skończą i wtedy wymienić? Dla mnie problem jest taki, że jak raz depnę hamulec to hamuje słabiej, jak wcisnę dwa razy (podpompuję) to hamuje jak wściekły. No i to, że...
Witam. Mam taki oto problem: Mam zadanie doprowadzić w w/w pojeździe hamulce do stanu idealnego. Większość spraw udało mi się już pokonać, skuteczność i równomierność oraz owalizację, mieszczą się w granicach normy. Pozostał jeden gwoździk: siła hamowania hamulcem ręcznym na 3 osi rośnie równomiernie do połowy zaciągnięcia dźwigni, tj do o ok 3 KN po...
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
O widzisz, Breżniew, o takie patenty mi chodziło, pomysł bardzo dobry i prostszy niż rozpierak dźwigniowy.
Dołącz przewód od ciągnika i sprawdź jak działa regulator siły hamowania , patrz na rozpieracze czy za każdym przedstawieniem dźwigni jest jakaśrekcja na rozpieraczach hamulca.
Cylinderek rozpierający szczęki ma większą siłę i wysunięcie. Przy źle skasowanym luzie tym klinem, szczęki nie rozpierają się poprawnie poprzez tą dźwignię za która jest zaczepiona linka i w efekcie naprężenia rozkładają się na lince.
Dzięki. Powiem, że podobny zabieg już planuję, choć bez gwintowania. Po prostu obawiam się, że bakielitowe ścianki nie wytrzymają rozpierania przy gwintowaniu. Tam zostałoby około 1.2mm materiału, który jeszcze miałby być narzynany i rozpierany. Zamierzam wkleić jakiś docięty wałek o zbliżonej średnicy. Myślałem też o przewierceniu i sklejeniu dzyndzli...
Dodam do tego jeszcze te nieszczęsne dźwignie rozpieracza które rdzewieją.
W takim razie coś jest nie tak. Po całkowitym poluzowaniu linek klinki wchodzą do samego końca i mimo to da się założyć bęben - kończy się zakres samoregulacji. Bębny mają 200 mm, szczęki także są do takich bębnów. Wszystko jest nowe. W tej chwili najpierw cofnąłem klinki, następnie naciągnąłem wstępnie ręczny, potem chwilę pojeździłem i ponownie naciągnąłem...
Witam. Panowie pomóżcie. Jakiś czas temu miałem zmieniane tarcze kotwiczne z tyłu. Wiadomo, wszystko było rozebrane i zweryfikowane. Szczęki hamulcowe, rozpieracze i mocowania są ok. Ręczny trzymał, ale strasznie wysoko dźwignia się podnosiła. Zachciało mi się więc wyregulować linkę. Podciągnąłem ją ale chyba aż za dobrze, bo tarczobębny były dość ciepłe...
Siła działająca ramieniem dźwigni sprzęgła , na mosiężny trzpień ( grzybek) jest bardzo duża - trzpień musi wystawać - jeśli w drugim siłowniku nie chce nawet wyjść , to siłownik się nie rozsprzęgli , zaśniedział , zardzewiał , zapyział trzpień , wtedy jest to po popsikaniu WD40 , lub jakimś innym preparatem penetrującym , do uratowania. Od czasu do...
Zapewne kapilara termostatu. http://obrazki.elektroda.pl/9749231800_1... Kapilara ? A do czego to ustrojstwo służy w termostacie ? I jak działa ? W termostacie jest element w kształcie harmonijkowego mieszka z którego wychodzi właśnie kapilara (nic innego jak cienki metalowy wężyk który wygląda jak grubszy drut) W środku mieszka i kapilary...
Witam. Problem dotyczy dźwigni rozpieracza na tylnej osi w Manie M2000 z 2001 r. Przy każdym naciśnięciu hamulca dźwignia obraca się nieco do tyłu (względem wałka) mimo tego, że wałek doszedł już do oporu i dalej już się nie obraca, tył słabo hamuje i wydaje się być to winą zepsutych grzechotek. Próbowałem je ściągnąć, zdjąłem zabezpieczenia od strony...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
rozpierak hydrauliczny pompa rozpierak regulacja rozpierak
przekaźnik ogrzewanie szyby czujnik wzorcowy cylindra skasowac sensor
magazyn energii budowa sprężarki śrubowej
Procedura wymiany centrali alarmowej Integra Satel Wymiana centrali Integra Satel krok po kroku