Sprawdź +200V,jeśli małe , zmień elektrolit.
Ja stawiam na uszkodzenie cewek odchylających, ten trapez.... Ja też stawiam na cewki, ta mgła i te powroty....
Rozkręć i sprawdź napięcie G1 oraz kondensator elektrolityczny na tej linii - pewnie będzie do wymiany. Warto jeszcze sprawdzić napięcia na katodach R, G, B. Mogą też być zimne luty.
Możliwe, że tda 8356 jest do wymiany bo trafo miało uloty z w.n.
Był wyminiany trafopowielacz na nowy. Teraz widoczne są od góry linie powrotu.
Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.
Witam! Chassis : CP375 Sprawdź płytkę kineskopu pod kątem nie pewnych lutowań.
Podstaw kineskop, może się kończy.
Porada na przyszłość nie włłączaj odbiornika z wyciągniętą diodą zabezpieczającą R2M- to dioda lawinowa (nie mylić z Zenerkiem) 150V uszkadza się szybko jeśli napięcie na niej przekroczy tę wartość
Proszę sprawdzić sygnał powrotu H na nodze 38 i wszystkie elementy po drodze od trafa lini . Miałem taki przypadek w Triluxie 2102 (ten sam układ procesora synchro ) , że uszkodzona była dioda w podparciu tego sygnału. Rozumiem , że inny TV , ale zasada tworzenia impulsu powrotu H analogiczna. Powodzenia.
Jest raster z powrotami.
I napięcie UG2. Może być zbyt wysokie(np brak masy FBT lub jego uszkodzenie) zmierz. pozdr$$
I układ scalony I 301.
Posiadam Daewoo 21T5T wymieniłem w nim trafopowielacz .Po twj czynności tv działa ale menu skacze a u góry widoczne linie powrotów. Prosze o pomoc
Można wstawić HR7644. Będzie trochę za szeroki obraz w poziomie.Korygujemy przez zmniejszenie pojemności kondensatora powrotu.
Zobacz ten alarm czy rozcina pompę. Pewnie cięta wiązka na lewym progu/słupku. Zmostkuj z powrotem. Przekaźnik nie wypalony? Przewody to ostatnie co może być, najczęściej złącza , styki itp.
czy może 2SD 2579? -nie fantazjuj. Po takich info. nie oczekuj pomocy. Treść jest? +200V na PK jest? US2 próbowałeś " w dół"? A lekki trapez -jeśli lekki, to do regulacji z serwisu. W końcu to tylko Daewoo.
sprawdż czy odpowiednio wyfiltrowane jest napięcie zasilające wzmacniacze wizyjne bo przetwornicę oczywiście wystabilizowałeś
Ciśnienie w układzie powinno byc ok.2,5 bar, w układ zaslania wstawic manometr i zmierzyc,oczywiście nie blokowac powrotu.
Wymienilem elki 100µ i 220µ, poprawilem zimne luty i pomoglo. Dzieki za pomoc
No to powrót jest gdzieś zatkany i dlatego masz takie ciśnienie Na wolnych obrotach z założonym wężykiem podciśnieniowym do regulatora 2,5 bar, ze zdjętym 3
ok wymienię
Witam, mam problem z tym tv, otóż strzelał powielacz- wstawiłem nowy. Na ekranie białe tło i powroty, na katodach ok 10V, zasilanie TDA6106Q prawidłowe ok 200V. Wymieniłem 3 szt. tda 6106 bez efektów- to samo. Sprawdziłem opory i diody na płytce kineskopu - dobre wszystkie, zwierałem FB do masy - bez efektów. Na wyjsciach RGB układu TDA8374A 1,1V a...
Sprawdź tor wizji,wyjścia sygnałów RGB na wzmacniacze wizji czy są prawidłowe. PS.Ciekawostka bo przy zwiększeniu U S2 raster powinien się rozjaśnić z widocznymi liniami powrotów?
jest fonia ,działa regulacja z pilota , brak obrazu (nie ma wizji,QSD) po zwiększeniu napięcia S2 jest raster z liniami powrotu
Witam! Z tego co widzę to są dwie usterki, jedna we wzmacniaczu wizji lub kineskopie a druga w korekcji. Radzę najpierw zająć się pierwszą bo w przypadku uszkodzenia kineskop[u naprawa będzie raczej nieopłacalna. NNie pamiętam na czym zrobione są wzmacniacze wizji ale chyba na 3 układach scalonych TDA..., jak pozostałe elementy są sprawne to to wszystko...
Wiatam! Nie napisałeś gdzie stoi ta dioda w sterowaniu tego tranzystora, w kolektorze czy jeszcze gdzieś indziej ( niestety nie pamiętam tego monka) co do kondensatorów to raczej je sie wymienia na nowe niz sprawdza, warto przy uszkodzeniach linii wymienić elektrolity w całym obwodzie B+ począwszy od przetwornicy, oraz kondensator powrotu na nowy. Pozdrawiam
Wąż 13 i 14 do odpiecia, podpinasz pod powrót ogrodowy i płuczesz wodą,potem zmiana.
temat uważam za zamknięty
A mógłbyś podać model Daewoo ?, dokładniejsz będzie pomoc., oznaczenia elementów itd..
Wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. Wsadz je z powrotem na tawocie.
Układ sterowania sprawdzony - a obwód powrotu imp. H?
Według schematu Pr regulacji wysokości ma mieć 100 omów. SPrawdziłbym R407 (2,7om) i podmienił C405 (2200 uF) i ewentualnie sprawdził oscyloskopem całą drogę sygnału od TDA 8305 do TDA 3653B i z powrotem.
Najprawdopodobniej paliwo schodzi Tobie z węża zasilającego do baku z powrotem. Szukaj nieszczelnosci.
odepnij sterowanie katod i sprawdz pozdrawiam
41V ? Czy to nie za dużo ?
Fakt, sprawdziłem tylko pojemności, spróbuję podmienić.
Na FM żeby były jakieś trzaski to raczej niemożliwe. No możesz wymienić z powrotem przewody i zobacz.
Może być wina kineskopu jak podkręcasz S2 i wtedy się pojawia. Spr. kineskop tym sposobem i wtedy będzie pewne http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... Można pobawić się S2 ustawiając aby nie było widać powrotów i obraz pokazywał się w miarę szybko. Jeszcze spr. napięcie żarzenia kineskopu.
Może być zwarta katoda R ale może być uszkodzony układ TDA6107AJF/N1 na płytce kineskopu.
Spradź napięcie na zasilaniu wzmacniaczy wizyjnych
Ale dzisiaj zrobiłem tak jak mi kazano na forum Daewoo. Ustawiłem z powrotem komputer i obroty stoją ( wskazówka ) w miejscu na około ( bo tam nie ma podziałki) 750 - 800 obrotów ) i ani drgnie. Po włączeniu świateł i ogrzewania szyby nawet silnik się nawet nie zająknął, więc myślę że dobrze mi doradzili co ? A co to oznacza 0% albo idle ? Nie mam skanera...
Dziękuję za podpowiedzi. A o których napięciach piszesz? Z przetwornicy czy zza trafopowielacza? Miałem na myśli napięcia z za przetwornicy i z za trafopowielacza. Cewek do podstawienia niestety nie mam. Nie widać na nich żadnych przegrzań itp. A jak jest ze ściągnięciem tych cewek? Trudno je potem skalibrować z powrotem?
witam, mam problem ze swoim Daewoo :( po powrocie z pracy włączyłem go i głośność odrazy z 10 poszła do 100 brak możliwości jej zmniejszenia. Ogólnie wszystkie funkcje szwankują po wciśnięciu np. 9 przenosi mnie na kanał 99 gdy wejdę do menu to kontrast, jasność, kolory .... wszystko skacze od 0-100. Problem tez jest z wyłączeniem po naciśnięciu przycisku...
Witam niestety nie da rady jak cos pozmieniales to kiszka nie ma takiej opcji jak powrót do ustawien fabrycznych pozdrawiam
Jak łączy - trudno powiedzieć, bo może być różnie. Masz go wylutowany, możesz rozebrać delikatnie (!) odginając ząbki metalowej obudowy od spodu. Wtedy będzie można (DELIKATNIE, ŻEBY NIE POGUBIĆ ELEMENTÓW!) zdjąć dolną płytkę ze stykami stałymi. Styki ruchome siedzą w górnej części - tej z "pikpkiem" do przesuwania w gniazdach suwaka. Należy najpierw...
A I806 i okolice?
Te paski to linie powrotów. Zrób jak podpowiadają koledzy wyżej.
Ustawiłeś G2 od nowa? pewnie masz linie powrotów na białym tle
tak, serwisuje ten wspaniały wyrób dalekowschodni,taki ich urok,"najwyższej" jakości kineskopy,ale to nie tylko oni, sanyo u nas składane - konic lat 90-tych fabrycznie były ustawiane S2 tak że na ciemnym tle było widać(!!!) powroty zmiejszyć wartości nie szło bo miały problemy z pomiarem prądu katod i nie "wstawały",pozdrawiam
NIc nie widać , menu też , tylko linie powrotów.
jest pion napięcia z przetwornicy dobre wychodzą . tylko przy trafie zamiast 45 jest 19V, a na obrazie widoczne sa linie powrotu od góry ekranu
To znaczy mam wylutować głowicę założyć z powrotem i wlutować i będzie grało ?
Mam pytanie. Czy ta szpilka w sygnale to normalna rzecz, czy jednak coś jest tam nie tak? Ta szpilka jest na powrocie, wiec raczej mało istotna.
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Odłącz wężyk podciśnieniowy i sprawdź czy nie leci tamtędy paliwo(nie powinno). Później sprawdź czy po zagnieceniu powrotu czy coś się poprawi
Pewnie włożony kineskop Litewski. Dodano po 1 To nie te kineskopy typu PIL, że po włączeniu pojawiały się powroty a dopiero obraz.
Od kilku dni monitor zachowuje się nastepująco: Przy przejściu z okna janego na ciemne lub odwrotnie obraz "pulsuje". Dokładnie wyglada to tak, że przy przełączeniu z obrazu ciemnego na jasny następuje niewielkie powiększenie obrazu i powrót do normalnych rozmiarów natomiast przy przejściu z jasnego na ciemne pomniejszenie i powrót. Co może się dziać?
Podkręć to napięcie do momentu aż pojawią się powroty , zmierz wartość a potem lekko zmniejsz.
Napięcia może i poprawne. A konkretnie to jakie? Nadruki czasem kłamią. Trafopowielacz oryginalny czy kiedyś wymieniany? Z kondensatorami powrotu nikt nie kombinował? Poprawiłem chassis.
Pompa podaje paliwo z baku. Jak sprawdzić czy benzyna dostaje się do cylindrów i co masz na myśli ze sterowaniem? W samochodzie występuje obieg paliwa. To znaczy, że pompa podaje go przewodem zasilającym a powrotem wraca dalej do baku.
Scisnij szczypcami powrót paliwa i zobacz czy sie sie poprawi,jak tak wiesz co robic.
Ten kondensator wlutuj z powrotem. Musi ruszyć z nim,a tak nie wiadomo co jest grane.
Zdejmij osłonę plastykową na kolumnie kierownicy (jak obrócisz kierownicę będzie widać dwie śrubki), po prawej stronie od stacyjki idą dwa kabelki , na nich jest wtyczka , wyjmij w włóż z powrotem parę razy.Powinno być dobrze.
Sprawdż wartość WN, sprawdż kondensator powrotu może delikatnie zmniejszył pojemność, miałem taki objaw w daewoo spadek o 1nF, oraz korekcje.
DAEWEOO K20C4GT, to chassis CP185G czyli znane ch. CP185 (z modyfikacjami) Poczytaj o nim na forum. "Ciekawe " do naprawy. +B = w St-by В= 113V, w czasie pracy =125V HOT - MD1803DFH (to chiński wyrób,podróbka wyrobu ST 1803DFX ) http://www.datasheetdir.com/MD1803DFH+NP... wstaw BU2508DF będzie ok p.s Skoro się grzał do wymiany elementy...
Przy pustym kondensatorze powrotu to chyba nawet by się nie zdążył nawet trochę "zagotować" :D
Acha i on po tym czasie przełącza się z powrotem na benzynę, dobrze rozumuje?
Hmmm czyli żeby z powrotem przywrócić oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi kierowcy trzeba wymienić tą diodę?
Tak zrobiłem, niestety bez efektu. Jak rozumiem, wniosek jest taki, że muszę sobie kupić lodówkę w Chorwacji i nie ma co kombinować. Ważna informacja jest taka, że po powrocie do domu powinna chłodzić. Z akcentem na powinna.
Po powrocie z pracy od tego zacznę, tzn. od sprawdzenia aparatu.Wieczorkiem opiszę,a na razie dzięki za podpowiedź.
Zobaczyć, czy czasem nie ginie zasilanie przy powrocie kluczyka z pozycji rozrusznika do pozycji zapłonu. Taki efekt może dać nietypowe uszkodzenie kostki stacyjki.
uuu... niedobrze, czyli spisanie ustawien z innego, takiego samego telewizora nic nie da? Opps, masakrycznie widze moja regulacje. Szkoda, ze nie ma opcji powrotu do ustawien default'owych
Witam. Podniosłem S2 z 298v na 360v powrotów nie widać dalej testuje bo u mnie chodzi.Może jeszcze jakieś porady. Pozdrawiam.
Po pierwsze pływak nie ma prawa się zawiesić -konstrukcja, po drugie odkręcając nakrętkę nie może pompa się obracać - połamiesz mocowania pompy, po trzecie zakręcenie z powrotem to dopiero heca.P
Typ trafopowielacz na pewno taki jak ma być.Odłącz cewki poziome i spróbuj załączyć,nic się nie stanie,jeśli to wina cewek to tv wystartuje,oczywiście wysokie będzie szczątkowe,ale to Ci da odpowiedź co do stanu cewek.Inna sprawa:sprawdź czy nie ma zwarcia,a najlepiej podstaw kondensator łączący cewki H,jak również nie zaszkodzi podstawić kondensator...
Telewizor włancza się. Obraz jest wąski w poziomie i pionie, brak treści obrazu, ciemne tło i powroty. Przetwornice przejżałem, filtracja napięć wyjściowych wymieniona. Niewiem co dalej. Pomocy!
1500 KM w ponad 2 tygodnie to walenie sie drzwiami i oknami? Średnio... Policz sobie trase 200 kilometrów + powrót to jest juz 400 :) czyli prawie 1/3 całego przebiegu który przez te 2 tyg+ zrobił to jedna trasa :)
filtr paliwa jest nowy przewody paliwa są wymienione na gumowe od zbiornika . to znaczy od pompy paliwa do listwy zasilającej. Powrót też jest na nowych przewodach. od listwy do zbiornika. Jutro wyciągam pompę paliwa dnia 16.02.2014
proszę o pomoc iskra zanikała po czasie stwierdziłem moduł w aparacie zapłonowym dlatego że cena nowego jest bardzo wysoka kupiłem cały aparat na allegro sprawdziłem iskra była zamontowałem i odjazd uciecha była przez ok. 20 km i z powrotem brak iskry Może wiecie w jaki sposób sprawdzić czy kupiłem bubla
Jak w temacie, kinol sie nie świeci, wysokie pracuje, RGB ok. Klient mówił że jak go trzasnął to popracował ok 3min i z powrotem nic. Luty sprawdzone, opukiwanie nie daje efektów. Co mu może być? :cry:
Witam! Ten IRF to zapewne regulator +B (napięcia zasilającego blok WN). On zawsze pada razem z HOTem jeżeli ten dostaje zwarcie. Zanim włożysz nowy BU (njalepiej ten sam co był oryginalnie - jeżeli miał diodę to nowy też MUSI JĄ MIEĆ!!!) wymień elektrolity w zasilaniu HOTa. Sprawdź też kondzia od powrotów - będzie wpięty między C-E HOTa. Pozdrawiam.
czujnik ultradźwiekowy dobra rzecz, tylko alarm ma taką funkcję że po rozbrojeniu potrzebuje informacji o otwartych drzwiach bo jak nie to się z powrotem zazbroji. Więc myślałem że elegancko by było gdyby reagował na czworo drzwi.
uporałem się już z problemami główna przyczyna to elektrozawór paliwa (na szrocie kupiłem za 5 zeta) ,Mam jeszcze jeden problem ; auto odpala na benzynie ipo przełączeniu chodzi na gazie ,tylko nie wiem dlaczego po z gaszeniu (na nagrzanym silniku) nie chce zapalic na gazie tylko trzeba z powrotem odpalać przez benzynę. Z góry wielkie dzieki.Tomek
O.K. Zasilanie trafo jest przez diodę. Wysechł 22uf w układzie boost, przez co energia powrotu nadmiernie podbijale Uboost. Po wymianie :D Pozostaje jeszcze kinolek do wymiany, bo słabiutki :roll:
Wczoraj po powrocie z urlopu szef zakomunikował mi że w moim służbowym aucie (Daewoo matiz) mam zainstalowany GPS troche nie chce wierzyć w to ponieważ mój szef to straszny sknera a poza tym nie widze oznak że coś było w samochodzie instalowane(brak widocznych antenek itp.)Proszę o podpowiedź gdzie instaluje się w/w nadajnik(GPS)
Mam problem z kolorem czerwonym ..... Wiem, że jest jakiś sposób na zwarcie katody do żarzenia, ale nie wiem jak to się robi? Czy ktoś mi wyjaśni? Z góry dziękuję. Sposób, to odizolowanie wyprowadzeń grzałek na PK, nawinięcie dodatkowego uzwojenia (ok. 2zwoi) na rdzeniu trafopowielacza i podłączenie koncówek owego uzwojenia pod wolne wyprowadzenia...
O liniowości w tym układzie decydują elementy sprzężenia zwrotnego począwszy od cewek odchylających aż do p.32 TA8659. Są tam 3-4 rezystory oraz 2-3 elka. Piszę na podstawie aplikacji w DAEWOO chassis C-50 bo nie mam TOSHIBY.
Witam, Mam problem z kostkarką w lodówce Siemens KA60NA45/04. Niby wszystko działa, ale lód nie odrywa się po obróceniu od tacy, tylko wraca do pozycji poziomej, w wyniku czego woda nie wlewa się do wypełnionej lodem formy, tylko przelewa się do pojemnika na lód. Znalazłem serwisówkę tej lodówki na forum jako Daewoo - kostkarka jest identyczna. Sprawdziłem...
Jak w temacie tylko czarny ekran i powroty wymieniłem płytkę PK z daewoo o symbolu CP-315F wraz ze zmianami.Ten zabieg nic nie pomógł zasilanie +12V i +200V jest w porządku.Po czym wymieniłem TDA 8362 3Y.Także nic nie pomogło a co dziwne na wyjściu R G B z TDA po 0,9V jest.Tak jakby sterowania nie było i telewizor sie blokował.Jeszcze jedno spostrzeżenie...
witam Miałem też taki problem okazało sie że przerywała podstawka kineskopu rozebrałem ją pościskałem te gniazda w tej wtyczce i zamontowałem z powrotem było ok W drugim przypadku był winny scalak na podstawce kineskopu ( to był daewoo) i dość drogi powodzenia
:( MAM PROBLEM Z VIDEO DAEVOO Q 717.PO WLOCZENIU NA WYSWIETLACZU PISZE RF 52,BRAK MOZLIWSCI ZMIANY KANALU,PO WRZUCENIU KASETY NA WYRZUCA JA Z POWROTEM I WYPISUJE ERROR. CZY KTOS MA SUGESTIE OD CZEGO ZACZAC NAPRAWE[/list]
Styk sprawdzony - jest OK, napięcie 3,3 V , które zwiera on do masy dochodzi do samego procesora. W trakcie sprawdzania (pomiaru) oscyloskopem sygnału na przycisku EJECT wieża zaczęła pracować poprawnie. Wymiana lasera załatwiła czytanie płyt i na razie wszystko jest OK. Jednak obawiam się powrotu usterki, gdyż wygląda mi to na jakiś upływ na drodze...
Witam, Mam problem z pralko-suszarką Daewoo DWC-U1213- mianowicie podczas ostatniego wypompowywania wody( ok 11 min. do końca), tuż przed odwirowaniem zawiesza się i w kółko wypompowuje wodę - próbuje odwirowywać ( wchodzi minimalnie na obroty i z powrotem przestaje) - cykl powtarza się kilkakrotnie. Serwisanci wymieniali płytę główną, płytę programatora...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu rozdzielacz od wózka daewoo. Jest on trzysekcyjny. Jedna sekcja obsługuje siłownik jednostronny, pozostałe dwie są do dwustronnych. I tu pojawia sie moje pytanie. Bo o ile przy wysuwaniu silownika nie ma problemu to przy powrocie nie ma przejścia oleju z silownika do powrotu rozdzielacza. Czy cos podpinam nie tak? Mógłby...
No, też podjąłem męską decyzję i gdy znów zaczęło mi przesuwać po raz kolejny pralką nie wytrzymałem i zacząłem dzwonić po serwisach. Okazało się, że u nas w Krakowie firmy wycofały się z gwarancyjnego i czekam na serwis tydzień temu zamówiony z Katowic... Mam nadzieję, że też uznają wadę fabryczną i kupię coś innego. A morał tej bajki jest krótki i...
witam prosze o odpowiedz czy ta metoda sie sprawdzila bo stoje aktualnie przed tym samym problemem.mniemam, ze wlaczenie z powrotem tej opcji bedzie wygladac identycznie. gdzie mozna znalezc wylacznik serwisowy jesli go nie ma pod deska rozdzielcza-samochod daewoo lanos.
Od początku. Sprawdż nap. z przetwornicy. Na wtórnym do pionu 27V. Nie więcej. Prawdopodobnie trzeba wymienić elko. Jak będą prawidłowe napęcia z przetwornicy wymienić TDA pionu. Chyba, że są zimne luty na nim. Jeśli będzie pełny obraz i będą widoczne powroty u góry,m to wymień elko po diodzie w aplikacji TDA.
Witaj! Może być uszkodzony jeden z nich i procesor wizyjny blokuje sygnały RGB ale może też być też coś innego. Podnieś delikatnie napięcie siatki 2 na trafopowielaczu i zobacz, czy ekran delikatnie świeci. Zwykle jeśli pojawią się też linie powrotów, w którymś z podstawowych kolorów, to w tym torze należy szukać uszkodzenia. Pozdrawiam.
Mozesz podkrecic UG2 na trafie bez miernika i zobaczyc czy pojawia sie linie powrotu na obrazie.Moze faktycznie siadla regulacja UG2 na trafie WN,albo cos przywiera w torze siatki drugiej.
Brak odbioru. Odbiornik włącza się prawidłowo do trybu standby, jednak przy próbie włączenia, po krótkiej chwili przechodzi z powrotem na czuwanie po paróch próbach gasną obie diody i odbiornik staje się martwy. Proszę o pomoc
powrót daewoo powrót powrót naczynie gorący powrót
schemat połączenie sterownik zasilacz przegrzanie iskra przekreceniu kluczyka
podświetlenie skali tosca bosch powerpack
Radio Blaupunkt PP14BT nie włącza się po naładowaniu Ford Mondeo Mk3 Mk4 Mk5 – wyłączenie sygnału dźwiękowego otwartych drzwi kierowcy