Wrzuć ten film normalnie aby wyświetlał się na stronie bo inaczej nikt się w pobieranie bawił raczej nie będzie.
Ja na swoim mam 310 tys i pali o strzala, sprawdz rozrusznik ,akumulator,podlacz vaga i sprawdz rozruchowa dawke paliwa ,oraz zaplon. Czy kontrolka od swieczek zapala sie na chwile przy cieplym silniku?
dawke paliwa mozesz podnies tylko testerem ale niebardzo rozumie poco przeciesz te pompy jak sa w pełni sprawne to bardzo ładnie pracuja a jezeli cos zaczyna sie z nia dziac to tylko naprawa
A nie czujesz przypadkiem paliwa po takim kreceniu?Moze go zalewac bo czujnik temp.powietrza zasysanego(IAT sensor) podaje do kompa wartosc jak przy zimnym silniku a ten podaje mu wieksza dawke paliwa
Cześć.Mam taki problem z moim skuterem ponieważ mój skuter normalnie wchodzi w obroty i normalnie odpala lecz zauwazyłem że jak go odpale strasznie kopci i potem przejstaje,i jak jest na zimnym silniku to normalnie chodzi ale po 15min lapie raz przymuła i zatrzymuje sie i nie gaśnie tylko trzyma sie obrotów i troche nim pogazuje i jedzie normalnie ale...
tak aby sterownik nie zgłaszał błędu czy wykryje brak przelotu spalin na dolot i zgłosi błąd? Tak trzeba ingerowac w sterowniku zeby ecu moglo dostosowac precyzyjnie dawke paliwa. spróbuję jeszcze jakoś się dostać do tych węży Napisane jest juz wiele na ten temat, teraz pora podwinac rekawy i sprawdzic w aucie ;-)
Witam ostatnie pytanko takie troche na wyrost bo moge sam sprawdzic w jaka strone zmiejsza się dawke paliwa zgodnie z ruchem wskazówek zegara ??? U mnie w posiadanej myjce wkręcając śrubę zwiększało się ciśnienie paliwa. Jeśli się zmniejszyło zbytnio ciśnienie to ... płomień gasł lub był "rwany". Poza tym masz zapewne "przepustnicę" powietrza w celu...
Zimy powrot obniza temp. spalin, a mimo ze wiecej ciepla bedzie odbierane ze spalin to spaliny zaczynaja sie skraplac juz w kotle co powoduje jego szybsze rdzewienie i w pewnym stopniu izoluje przekazywanie ciepla. Jak wczesniej pisalem, zmien pare razy nadmuch na nieco mniejszy i sprawdzaj czas miedzy praca a podtrzymaniem. Jesli czas pracy bedzie...
Jeśli masz VAG to możesz przestawić dawkę (to zależy jak został założony nastawnik bo czasem może nie być możliwosći regulacji VAG). Wchodzimy w ENGINE potem LOGIN wipsujemy 12233 Potem 10- ADAPTACJA i na pierwszej pozycji mamy dawke paliwa zapisz sobie jakie masz ori nastawy a potem zmieniaj (oczywiście w granicach rozsądku) i sprawdzaj na main blok...
Kat wtrysku ustawiasz przekrecajac pompe nastawnikiem zmieniasz dawke paliwa
wymien sobie sonde i bedziesz mial moc teraz masz podawana wiekszą dawke paliwa co do stosunku powietrza a najprosciej sprawdzisz jak odłączysz akumulator na 12 godzin i automatycznie skasuje sie tobie mapa wtrysku i teraz wzaleznosci jak bedziesz chcial przy pierwszym odpaleniu jak dodasz mu gazu i przejedziesz jakies 30 km szalejac bedzie on badziej...
prawdopodobnie masz walniety sterownik silnika, ja też tak mam, jak jest zimny to ciężko pali- sterownik pokazuje błędna temperature i czujnik wtrysku podaje złą dawke paliwa i stąd te problemy. Jeżeli byłeś na diagnozie u jakiegoś pana Romana czy innego buraka to się nie dziw że ci nic nie pokazało, w tych starych bmw są takie problemy że czasami trudno...
witam mam pytanie czy w tym silniczku mozna wyrególowac dawke paliwa i jak to zróbic?marecki534(at)wp.pl pozdrawiam
witam wszystkich mam pytanko ile moze kosztowac pompka do paliwa własnie do webasto i czy do danego webasto trzeba przystosowac pompke bo podobno dawke paliwa sie ustawia na pompce prosze o pomoc pozdrawiam
jak wykręcisz świece i bedzie czarna to napewno dostaje za dużą dawke paliwa i bedzie dużo palił a jal bedzie elegancko opalona brązowa lub biała to wszystko jest ok apropo tych komputerów które pokazują że wszystko jest ok otuż sonda lambda jeśli jest niesprawna i napięcie na niej np jest stałe nie zmienia sie w zależności od spalin i wynosi ok 05v...
koledzy a gdzie mozna na vagu sprawdzic dawke paliwa i ewentualnie ja przestawić
Zmienil dawke paliwa vagiem
Pedalem zwiększasz dawke paliwa.
Kat wtrysku, dawke paliwa i cisnienie turbiny. To na pewno.
Pposc ten dekielek i przesun go lekko najpierw w jedna a potem w druga strone ,tym dekielkiem regulujesz dawke paliwa
hej kolego dopisze cos po czasie moze sie komus przyda, a wiec tak twoj tolek posiada gniazdo diagnostyczne tak jak jeden kolega wyzej napisał ja mam tez tolka ale z 96 nie mam 16 pinowego wtyku tylko 2-e kostki po dwa piny( kostki czarna i biała) po lewej stronie kierownicy. Co do metalicznej pracy twojego silnika to ja bym na twoim miejscu podłaczył...
Witam panowie z problemem szarpania to może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzacej i komputer na podstawie informacji z tego czujnika ustala dawke paliwa jeżeli auto jest na monowtrysku, lub pełnym wtrysku . Objawy ustają ponieważ zaczyna pracować sonda lambda i reguluje dawke paliwa . Zatem czemu by nie spróbować koszt czujnika to ok...
Nie wiem czy bedzie pasowac , ale chcialbym sie zapytac czy sprawdziles dlaczego silnik nie ma wystarczajacych obrotow i mocy , tzn koncowki wtryskow i ich cisnienie otwarcia , cisnienie na poszczegolnych sekcjach pompy i dawke paliwa ?
Jesli pompe zmieniałes to tak Poczatek wtrysku oraz dawke paliwa skontroluj Poczatek wtrysku 65 dawka przy 90c 4.6-4.8
Potrzebuje zwiekszyc dawke paliwa idle w A6 C6 2.0TDI Multitronic. Czy do idle jest osobna mapa? Z gory dziekuje za info.
Dziękuje za odpowiedź. No jedynie kwestia regulatora wydaje mi sie powodem. Blaszke mocującą sprężynke regulacji obrotów troche podgiąłem do gory, bo obroty były już za niskie i na napędzie jechała w żółwim tempie. Oczywiście, że utrudnieniem nie jest odpalanie z dawką paliwa. Jednak mnie to nurtuje, co jest powodem takiego stanu rzeczy. To wyglada...
ma za dużą dawke paliwa. Ewentualnie za mało powierza dostaje.
Jak tak podryguje tak jak byś szybko dodawał gazu to wina pompowtrysków, któryś daje za dużą dawke paliwa i skaczą obroty.
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
z tego co napisales wynika ze dostaje za duza dawke paliwa.... sprawdz wtryskiwacze na początek
Zwiększ dawke paliwa na odpalonym silniku
Lekko przestawiłem zapłon , zwiększyłem lekko dawke paliwa i silnik chodzi . wolnych obrotów nie miał , bo zaciął się przyspieszacz zapłonu
mma schemat do kasety SG1561 ktory byly przy HL natomiast pompka paliwa Webasto 24V bo wszystkie pompki webasto maja taka sama dawke paliwa. pozdrawiam
Zmniejszyć dawke, paliwa musisz :)
jak zmniejszyc lub zwiekszyc dawke paliwa w astrze 2.0 di pompa vp
Sprawdz zapłon w pierwszej kolejności, regulator konta wtrysku, dawke paliwa na nastawniku. Dodano po 55 Przy dodawaniu gazu ksztusi sie i dymi jeszcze bardziej?
czyściłes ssanie ? Jaki to silnik -pewnie wtrysk wielopunktowy ? Za dawke paliwa na rozruch odpowiada ECM-na podstawie wskazań z czujnika temperatury-jego sprawdź. Zakładam że silnik chodzi na benzynie.
cyc-v1 napisał --można zmienić gdzieś dawke paliwa?-nie---czy trzeba coś wymienić???-- trzeba na diagnostykę jeśli tyle pali, a wymienić pewno sondę.
Srodkowy zabek to ustawienie takie zalecane. Ale sprobuj zmniejszyc jescze dawke paliwa i wyreguluj od nowa. Jesli nic nie da to pozostaje albo odpuscic i tak jezdzic albo jeszcze wyregolowac zawory. A swieca jest nowa? Sprobuj jeszcze na innej swiecy.
Udało się, wyczyściłem styki i raczej zawsze odpala.. to znaczy zdarza się pojedyncze cykanie, ale bardzo rzadko.. Czy ktoś z was ma może władimirca ? Mógłby mi ktoś sprawdzić ile obrotów trzeba wykręcić tą dawke paliwa żeby było tak jak powinno być orginalnie ? Bo strasznie pokombinowałem i urosło mi zużycie paliwa, ale mocy to raczej nie przybyło.....
Jesli strzela w gaźnik to znaczy ze ma za małą dawke paliwa. Byc może jest nie szczelnosc miedzy dłowicą a dolotem lub dolotem a gaźnikiem
Głownie chodzi o dawke paliwa jaką dostaje,spalanie na biegu jałowym. Jedyny sposób zeby sprawdzić to tylko podłączenie na VAG-a. Są to minimalne wartosci do prawidłowego ustawienia
tak tak filtr paliwa mam ale powietrza już nie :) dawke paliwa zwiększyć na pływaku bo nie dochodzi do tej kreski w odstojniku ?
16556 dotyczy sondy lambda(o2 sensor), sugeruje ze masz za duza dawke paliwa, mozliwe przyczyny: wtryski, za duze cisnienie paliwa, recyrkulacja spalin.
ale co dokładnie mierzy ten czujnik- dawke paliwa, kąt wtrysku czy czas wtrysku
Albo i nawet mniej obrotów. Tylko chodzi mi o to ze na 3 wtryskach pokazuje dawke paliwa a jeden w ogole. Stoi na 0.000 caly czas
sprawdż cujnik temperatury który włącza dawke paliwa na zimnym silniku(ssanie)
Zwieksz dawke paliwa moze pomoze : ) moga też wtryski siadac
podaje mu za dużą dawke paliwa na zimno i chyba w tym problem
Więc już tłumacze co się okazało dla innych którzy będą mieli podobny problem otóż olej brał jak kolega wyżej napisał przez uszelniacze zaworowe. Ale tu ciekawostka Siwy dym był przez kostki wtrysków a raczej wtrysk 3 nie dochodził i miał złą dawke paliwa na 3 wtrysku przez to puszczał te chmury. Temat zamykam pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Pewnie dostaje zla dawke paliwa... lub za duza mieszanka? Mocna sie dymi z rury podczas jazdy? jesli nie to zrob tak jak kolega wyzej sugerowal a na pewno bedzie ok. :]
Sprawdz czujnik temperatury. ECU podaje zbyt mala dawke paliwa.
Witam!! mam podobny problem ze spalanie - tz pali mi w granicach 14-15l 2.8hdi wersja bez przeplywki - dodam ze nowa turbina, filtry - po podlaczeniu kompa fachowiec powiedzial ze dostaje za mala dawke paliwa i trzeba przejrzec wtryski - czy ma racje - czy cos innego moze to byc
pewnie ECU wystawia zbyt mala dawke paliwa, sprawdz wartosc czujnika temperatury.
problemem moze byc uszkodzony czujnik temperatury na podstawie ktorego komputer okresla czy silnik jest zimny czy cieply i dostosowuje dawke paliwa mozliwe ze poprostu komp widzi caly czas zimny silnik i daje mu dawke tzw rozruchowa radze go poszukac i sprawdzic ewentualnie zrobic djagnostyke komputerowA silnika.Pozdrawiam
dymi jasno po tym pstryknięciu . jak sprawdzić i regulować dawke paliwa jeśli są wtryski
Kat wtrysku ustawiasz przekrecajac pompe nastawnikiem zmieniasz dawke paliwa
Witam. Jak zmniejszyc dawke paliwa w tym samochodzie?na potencjometrze jest regulacja ale nic to nie daje.kodow usterek w sterowniku brak.pozd
Pompka zasilajaca jest reczna. Wogole dymu nie pusci, wyciagnalem juz pompe wtryskowa i wtryski do sprawdzenia w poniedzialek bede juz wiedzial czy sa sprawne czy nie, byc moze ma za slaba dawke paliwa na pompie i dlatego ciagnik nie wchodzi na obroty I mam jeszcze takie pytanie bo szukalem tego werzyka do wlewu oleju do skrzyni i nie moge znalezc zrobilem...
Może samochód dostaje zbyt dużą dawke paliwa lub uszkodzona sonda lambda. A jeśli mówisz że pompa z innego autka to takie cuda czasem się zdarzają A ta pompa z jakiego autka ?
dlatego ze krotkie odcinki pokonujesz silnik nie lapie temp i tym samym wzbogaca mieszanke tzn zwieksza dawke paliwa
Afn ma seryjnie doładowanie ok 1bar. Znajomy ma afn który ma doładowanie ponad 1.5 bar i nic się takiego nie dzieje...Na biegu jałowym wątpie żeby przeładowało. Nie zdąży się turbina rozpędzić bo sterownik obetnie dawke paliwa przy maksymalnych obrotach.
Autor tego tematu ma peknieta sprezyne korektora lub nie prawidlowo wyregulowana,pompa rzedowa wraz ze wzrostem predkosci obrotowej zwieksza dawke paliwa zwiekszajac zadymienie aby to nie nastepowalo stosowany jest korektor dawki.Jesli to autora interesuje podam sposob jego regulacji,chyba ze woli na you tube wypisywac o zakladaniu turbo,jedynym takim...
gdy by miał za dużą dawke paliwa to by kopcił na czarno a jeżeli nie kopci i ma duże spalanie to może ta dawka jest za mała
Sprawdzic sygnał czujnika wału oscyloskopem to raz oraz dawke paliwa jaka daje w momoencie rozruchu.Trzeba podpiac star diagnoze niczym innym lepiej tego nie zdiagnozujesz.Rozrzad nie przeskoczył?
Tak silnik jest na dwóch wałkach rozrządu. Na dniach bede miał blokady rozrządu to sprawdze to dokładnie. Zastanawia mnie to czy przy przestawionym rozrządzie dawałby tak duża dawke paliwa??
mam pytanie, przyznam sie ze jak kupilem samochod to u jednego mechanika ustawialmem dawke paliwa (vag- programowo) a 2 mechanior podczas wymiany sprezyn w pompie wtryskowej czyscil i ustawial dawke paliwa dekielkiem od nastawnika. i teraz moje pytanie teoretycznie dawka paliwa powinna wynosic 4mg/r ale jesli bylo ustawiane programowo i recznie (na...
jezeli dobrze wskazuje miernik,to wychodzi na to ze czujnik temperatury poszedł w las-podaje bardzo bogata dawke paliwa wymien czujnik:D
W takim razie porzadna diagnostyka kogos kto sie zna nie internetowa ;-) Moze cos oszukuje i dostaje zla dawke paliwa i znowu wyjdzie ci korba bokiem.
Kiedyś jak dymiło to sie mówiło że leja wtryski dzisiaj w erze komputerów może jednostka sterująca daje za dużą dawke paliwa i to warto sprawdzić ?
palenisko mam zrobione z miski z chromonikieliny( taka z kuchni) o srednicy ok 25 cm. a moze przyczyna jest olej bo mam go w beczce 200 l i jak pompowalem z niej to waz mialem na samym dnie beczki takze moze woda w nim jest. a jak lalem do zbiorniczka nad piecem to lecialy czasem jakiej taki gluty. wylalem ten olej i go przefiltrowalem i glutow nie...
Dałem za niego 3500zł ( mam nadzieję, ze nie przeplacilem) . Aktualnie poszukuję nowego kompletnego wtrysku, czekam na odpowiedź od gościa z Olx , który ma ponoc kazda część do tego silnika. Dawke paliwa reguluje sie poprzez ta srubke pod tą okrągłą pokrywą? Dziś juz raczej nie zdążę tego zrobić przez pracą.
witam a ja bym postawił na zbyt duzą dawke paliwa i dlatego strzela w tłumiku to co sie nie zdaży spalić
Komputer nie moze zignorowac regulatora, nie ma regulatora silnik nie zapali chyba ze wstawisz rezystor ktory oszuka komputer. Przyczyny usterki leza wedlug mnie w regulatorze ktory jest czestym problemem w 2.0 HDI (najczesciej samochod gasnie podczas jazdy) Z tym rezystoremnnie proboj lepiej, tak na przyszlosc regulator to nie jest czujnik ze mozna...
dostaje normalna dawke paliwa czy moze go zalewa.Mialem podobny przypadek i w sterowniku padl wzmacniacz prądowy.Powymianie z innego kompa bylo ok
aby sprawdzić pompe zdejmij czujnik od temperatury na rozgrzanym silniku. jezeli zapali to pompie trzeba zwiekszyć dawke paliwa albo do regeneracji oddac. z tego co pamietam na zimnym silniku dawka rozruchowa to 20 a na ciepłym coś około 3-5 powinno wystarczyć podniesienie jej do 7-8
z dyszą wiem kiedyś zrobiliśmy w ogarze końską dawke paliwa to strasznie chlał i wystarczyło 3 min z wyłaczonym silnikiem i odkręconym kranikiem i sie zalewał palił już potem tylko z popychu :D ale kopa miał niesamowitego przyśpieszenie jak rakieta fajnie sie doły w ziemi kopałó tylko zadyma straszna :D z domowych sposobów na zwiększenie mocy jest jeszcze...
Wymien ten czujnik bo centralka mysli ze silnik jest zimny i daje mu zwiekszona dawke paliwa co go w koncu zalewa. Pozdrawiam Mariusz:. :D
adblue nie ma wpływu na spalanie za to spalanie ma wpływ na pobieranie ad blue jeśli zwiększa się spalanie paliwa wzrasta zużycie adblue po to żeby oczyścić większa dawke paliwa
wyreguluj na ciepłym silniku dawke paliwa. wkret regulacyjny ma byc od konca wykrecony jakies 2,5 obrotu. ja mam na 2 i jest dobrze
on nie ma immo. caly czas podejrzewam sygnal z komputera jakby dostawal za mala dawke paliwa ale niczego nie jestem pewien i jak to sprawdzic
strzelanie na gazie to trza wyregulowac dawke gazu ale zeby wyregulowac to samochód musi chodzic dobrze na beznynie a z tym gaznikiem moze dostawac za małą dawke paliwa
Jak to jest z tą dawką i obrotami? Dodanie gazu powoduje zwiekszenie dawki paliwa wiekszy wybuch przez co silnik szybciej sie kreci i potem żeby to utrzymac trzebva podawac taką samą dawke ,podanie mniejszej powoduje ze silnik wytraca predkosc bo nie jest odpychany z tak duża siłą ,dobrze to rozumiem? I mówi sie jeszcze że zwieksza sie dawke paliwa...
to ze na początku słychac jest wynikiem dość gwałtownego zapalania dopuki zapala nie kombinuj bo jak zaczniesz regulować dawke paliwa to może dojść do zlasowania kominka .jedynie możesz wyczyścić świece
No to własnie pytam co ma sonda do tego. To, ze przy temperaturze silnika 69° uklad pracuje w petli zamknietej i przy niskim napieciu sondy ECU zwieksza dawke paliwa do momentu uzyskania lambda 1. Stad nienormalnie wysoki czas wtrysku.
Mam dokładnie ten sam problem. Dzisiaj wyciągnełem swiece jedna była padnięta. Jak zwiększyć dawke paliwa przy rozruchu? Na zimnym mam obroty takie same jak na ciepłym powinno działać jakies ssanie. Jak zwiekszyc dawkę paliwa przy rozruchu i co daje ten potencjometr?
Czesc Mam pytanko czy to sonda jest odpowiweidzialna za dawke paliwa? Czy to ona dobiera sklad mieszanki paliwa? I czy ona odpowieada za pomoca sygnalu , ustalanie dawki powietrza? Dzieki za odp i pozdrawiam
Nie ma czegoś takiego jak "ssanie" w układach wtryskowych. To tylko komputer podaje (ustala) większą dawke paliwa (czas otwarcia wtryskiwacza) na podstawie otrzymywanych sygnałów z czujników. Pozdrawiam!
błąd p1345 i mało tego pompa dostaje ogromna dawke paliwa ,w poniedziałek ta pompa zostanie wypieta i ja osobiscie zawioze temu ''niby fachowcowi'' i znowu kolejne koszty :(
w takim sensie oszukiwac ze moze podawac nieco inne napiecie, tzn sterownik bedzie wystawial nieco inna dawke paliwa niz ta ktora bedzie w rzeczywistosci potrzebna. Ale nic sie nie uszkodzi ;)
zawiesza Ci sie regulator cisnienia doladowania, powinien tez wskoczyc blad sporadyczny zwiazany z doladowaniem, kiedy nastepuje przeladowanie komputer obniza cisnienie doladowania, koryguje dawke paliwa i samochodzik traci moc - ogolnie wariuje - po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy, az do ponownego jebniecia w pedal gazu - przerabialem...
dokładnie sonda lambda mierzy zawartość tlenu w wyrzucanych spalinach, im wieksza ilość tlenu (w spalinach) tym jest mniej dokładne spalanie paliwa, znaczy to ze idzie za dużo paliwa i silnik nie potrafi spalic wszystkiego wtedy komputer zmniejsza dawke paliwa zeby spalic dokladniej to co dostal silnik. to wszystko
a ja to miałem i fajny efekt tylko w zimie mrozi butle (nie miałem kocyka) no i uwarzać trzeba. Żeby wykorzystać efekt z NO2 trzeba dodać tez większa dawke paliwa, ja użyłem wtryskiwacza z K-Jetronica
mam problem z komputerem sterujacym dawke paliwa w silniku, jak dodaje gazu to mi przerywa, strzela, szarpie i na niskich obrotach niema mocy, kto wie jak wyzerowac komputer domowym sposobem, bo chyba sie przestawił, POMOCY
Witam Jezeli po odpaleniu ma moc do pierwszego dobrego dmuchniecia turbiny to masz zatarta geometrie turbiny w pozycji pompowania i nie rozladowuje. Po przekrocziniu ok1,8 bara odcina dawke paliwa
Tak jak pisałem wcześniej jestem na poczatku swojej drogi i sprzętu na razie nie wiele,ale jest. Nie wiem jak można sprawdzic nastawnik elektryczny-bo to on chyba odpowiada za dawke paliwa jaka idzie na wtryski.
Oprócz tłumika sprawdził bym również zawory taki sam objaw dają jak są źle wyregulowane, gdyby to działo sie tylko na paliwie to postawił bym na czujnik temp. który zawyża temperature i z racji tego podaje mniejsza dawke paliwa, tez tak się zdarza w feli. Tłumik najczęściej z zewnątrz wygląda ok a w środku lipa, wystarczy nim potrzepać za końcówke i...
Dzisiaj pozamieniam miejscami i poprawie kabelki dam znac mam nadzieje ze tylko ten pierwszy.Dodam jeszcze ze po odpieciu przepływki silnik pracuje normalnie, korekcje na 1 +0,5 a na 4 - 0.5 ale to wynika chyba z tego ze sterownik daje mniejsza dawke paliwa
może sie też tak dziać z powodu nieszczelnosci kolektora dolotowego, po prostu lapie obce powietrez i sonda lambda "widzac" nadmiar tlenu daje sygnal sterownikowi zeby wtrysnąl wieksza dawke paliwa,
jest to czujnik temp wody do komp powinien on byc sprawny poniewaz to komputer z jego danych ustala dawke paliwa i tak dalej a kontrolka bedzie sie zapalac jak go nie bedzie
ustawic dawke paliwa zwiekszyc dawke paliwa zmienic dawke
bulgocze lodówka zmienne napiecie zasilanie zestaw głośników
naprawa przetwornicy toshiba 40l1333
Jak uzyskać darmowy internet na tablecie? Ustawienie kanałków olejowych w popychaczach rolkowych