Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa.
Odłącz czujnik temperatury płynu chłodzącego i sprawdź różnice. Często także rozrusznik nie daje rady - regeneracja lub wymiany na Bosch z 2.4jtd. Generalnie te silniki zawsze miały takie problemy. Winne będą raczej wtryskiwacze, ale można poradzić sobie na dwa sposoby z tym pierwszym najlepszym będzie modyfikacja software w ECU, czyli zwiększenie dawki...
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Proponuje podjechać do Tunera na zwiększenie dawki startowej silnika. U mnie pomogło
"Ja sam mam vcds ale korzystam z niego jako informatora a nie do Wieś tuningu. Vcds pokazał mi tylko że kąt wtrysku wskazuje zero ." A ja do Ciebie piszę: "Zdjęcie nastawnika zmienia poziom dawki startowej. Ustawić to idzie łatwo, ale za pomocą VAG-COM lub VCDS-a. Musisz to ustawić na 3,5-4. Mniejsza wartość to więcej paliwa, większa - mniej (tak, tak...
http://loginvcdsvagcom.blog.pl/2017/02/0...
Punto I 1,2 ELX 95r.Mam ten sam problem.Na początku silnik pracował dziwnie po kilka - kilkanaście sekund od rozruchu.Teraz padło zupełnie czyli silnik pracuje dziwnie tak jakby nie na wszystkich garach.Samochód nie ma mocy.Czasami zapala się na krótki czas kontrolka "awaria układu wtryskowego".Zauważyłem też,że tłumik strasznie się nagrzewa po krótkiej...
Odczytaj swój wsad i wrzuć na forum.
Zostaje Ci kolego popmaster.pl podłączenie pod np. VCDS'a i przepatrzenie błędów i analiza logów. Jeśli nie będzie błędów to masz mapę dawki startowej do skorygowania. Ktoś już podał w tym poście że próg trzeba ustawić na 200obr/min, aby normalnie zapalał na ciepłym. Możesz sprawdzić czujnik halla czy nie jest czymś zabrudzony. Problem który tu opisujecie...
Jeśli po odłączeniu czujnika temperatury paliwa lub płynu pali normalnie, to samo podniesienie mapy wtrysku startowego nie pomoże, albo kapitałka silnika albo korekcja 2 map (dawki startowej i podgrzewania)
ajemniczy problem gorszego odpalania od paru miesięcy Zmiana dawki startowej 1.9JTD - uszkodzone wtryskiwacze - podobny efekt uzyskasz odpinając czujnik temperatury płynu.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Zacznij od sprawdzenia instalacji, Poźniej ustawienie parametrów wtrysku, a w ostateczności korekcja dawki startowej.
korekta [z głowa] mapy dawki startowej leczy przypadlosc raz na zawsze
Witam sprawdz palenie przy odpietym czujniku temperatury paliwa. Jesli bedzie poprawa toproponuje korektę dawki startowej.
Kolego pompę do regeneracji bo podniesienie dawki startowej to przedłużenie śmierci.
Naprawa w taki sposób silnika poprzez regulację dawki startowej w pompie to jak naszycie łaty na dziurę w spodniach, dziury nie będzie ale nie staną się jak nowe, dalej będą stare z nową łatą Dla mnie jest to naprawa od dupy strony Teraz jak już rozgrzebałeś pompę to daj ją do pompiarza niech to zrobi jak należy, pchanie palców tam gdzie nie trzeba...
Witam , jest ktos w stanie wskazac która mapa odpowiada za zmiane dawki startowej na ciepłym silniku ? ewentualnie prosił bym o przrobienie softu , dodaje cały program L i H.Pozdrawiam i z góry dziekuje.
Mapa czym zrobiona? Konfiguracja VCDS? Czy dawki startowe zrobione we flash'u?
Dlaczego dokłdanie trzeba dźwigać dawki startowe po tylu latach? Co dokładnie psuje się w silniku?
Witam serdecznie, czy poradziłeś sobie z tematem zdobycia loginu do silnika axc ? Tak samo potrzebuje Login który odblokuje adaptacje. Pacjent to VW t5 i podniesienie dawki startowej, ewentualnie też wydłużenie czasu grzania świec żarowych. Pozdrawiam.
witam ...zmienić mulitiaplikator rozruchu, standard wynosi 1.000 zmień na 2.500 pomoże na pewno , ale na jak długo? Jak po uruchomieniu na plaka nie łapie obrotów i gaśnie, to zmiana dawki startowej już w niczym nie pomoże. SD - komputer serwisowy. Bez tego chyba sobie nie poradzisz, bo wyciąganie pomp, sterownika, czujników na chybił trafił, doprowadzi...
Zmiana dawki startowej pomogła
W takich sytuacjach nie ma dyskusji , naprawę zaczyna się od modyfikacji programu sterownika , czyli zmiany dawki startowej . jak mamy daleko do fachowca , trzeba sczytać flasha ze sterownika i wysłać komuś kto zrobi modyfikację policzy sumę kontrolną i odeśle , zabieg trwa 10min.
Zajrzyj czy pod dźwignią ręcznego „gaszenia” silnika masz solenoid od dawki startowej, znajduje się zaraz nad końcem dźwigni od regulacji obrotów silnika i ma jeden konektor. Nie wszystkie silniki to mają. https://obrazki.elektroda.pl/2404911300_... Niektóre silniki są wyposażone w hydrauliczne popychacze pomp wtryskowych, działa to...
Kąt wtrysku, dawka, rozrusznik. Osatecznie modyfikacja dawki startowej w ecu
zwiększenie dawki startowej vagiem nic nie pomaga prawda?
bo się pewnie sprzeda. Tak tak handlujcie tymi podróbkami a pan Kocisz z Adako tylko na to czeka. Ok nie sprzedam. Może kiedyś wrócę do opla. Ale bądźmy szczerzy ,nie kupi ode mnie to kupi na aliexpress i co to zmieni? A nic. Ten pan z adako musiałby zablokować sprzedaż na Ali. Żaden szaraczek aby raz na jakiś czas skasować błędy nie wywali kilka tysi...
Jesteś w błędzie,modyfikacja dawki startowej załatwia sprawę do końca.Oczywiście jak kolega wyżej napisał-poprawna diagnostyka.
Witam, w temacie był poruszony temat zmiany dawki startowej w OP-COMie. Gdzie te ustawienia można zmienić? Nigdzie tego nie mogę znaleźć.
tomek jeżeli się zarejestrujesz na forum.vwgolf.pl i przeczytasz to tam już jest wszystko opisane. Nawet kolega co dobrze zna sie na 1,9TDI od razu jak go kupowałem to mi to powiedział na tą bolączkę pomoże zwiększenie dawki startowej (co opisane jest już w tym temacie na forum) albo już po prostu nowa mapa tzn. chip
Jakie ciśnienie na listwie podczas próby odpalenia jak ok to dawaj wtryski do regeneracji bo mają za małe dawki startowe.
1. Poprawne ustawienie rozrządu 2. Poprawne wartości kąta wtrysku 3. Poprawne dawki startowe zakładam że świece sprawne i grzejące, aku mocny, wtryski sprawne a filtry czyste.
Jest kilka przyczyn tego problemu. np: akumulator, rozrusznik, kąt wtrysku, dawka startowa. Proponuje przy wymianie rozrządu zajechać do fachowca co blokuje koła przyrządem a nie stawia swoje znaczki na kołach tak jak robi połowa mechaników. Kolejnym rozwiązaniem jest podniesienie dawki startowej w ecu silnika.
Odgrzewam kotleta. Latem wymieniłem czujnik temperatury, jednak nie przyniosło to żadnej poprawy. Sprawdziłem zarówno stary, jak i nowy czujnik za pomocą komputera diagnostycznego oraz multimetru – oba działały prawidłowo. W tytule sugerowałem zmianę dawki startowej. Aby zasymulować zimne warunki latem, dołączyłem do obwodu opornik, którym mogłem sterować...
Witam Problem rozwiązałem samemu. Podpiołem się pod Vaga i zmieniłem wartość dawki startowej. Standardowo było 0 na max można ustawić 300 - ja dałem 100 i problemu nie ma.
Jedź do tego co diagnozował Twoje auto kompem i mów,żeby usunął Ci usterkę a nie wymieniał "co komputer każe".Na początek może zacząć od dawki startowej.
w silnikach pd( pompowtryski ) nie da sie podnieść dawki startowej tak jak na pompie. A w silnikach na pompie koryguje się dawkę jak sama nazwa mówi startową która jest podawana tylko w momencie rozruchu i w ten sposób nic nie uszkodzisz chyba ze wstawisz przekaźnik w obwód czujnika temp. Poza tym nie napisałem żeby grzebał w adaptacjach tylko sprawdził...
by trzeba podłaczyc clipa i zobaczyc co kalkulator widzi w blokach parametrów. Mogą być złe dawki startowe paliwa, może być przestawienie rozrzadu, wytyski raczej bym wyeliminował.
Dawki startowej nie ma co dotykać. Rozrząd ustawić na blokady, następnie ustawienie pompy skorygować przy użyciu testera, najlepiej VCDS na wartość około 55. Jeśli problem nie ustanie, podmienić akumulator, naprawić rozrusznik oraz połączenia ( akumulator rozrusznik).
Hello. Na początek: damy radę :) Uszczelka pod nastawnik VP37 to 1 460 206 305. Cechowanie czymkolwiek to właściwie nic nie daje. Musisz to ustawić "po" VAG-iem. Chodzi o dawkę startową na kanale 1: nie dawke startowa tylko dawke na wolnych obrotach ... dawka startowa to zupelnie co innego i za co innego odpowiada ...
Kolego, jestem w stanie położyć glowę, że to wina rozrusznika. Nie rób tego bo głowa poleci ! przyczyną trudnego rozruchu ciepłego silnika TDI VP jest normalne eksploatacyjne zużywanie się elementów pompy wtryskowej gdzie można sobie radzić czyszczeniem/regeneracją rozrusznika, wymianą akumulatora na nowy, korekcją dawki startowej lub nawet zmianą...
(at)domex32 trafiłeś. Leciało nie tyle z pod samego uszczelnienia rozdzielacza, co z pod uszczelnienia śruby która jest wkręcana w rozdzielacz. Pompa została wyjęta, wymienione uszczelnienia, ustawione kąty wtrysku, dawki startowe. Nic nie cieknie, działa elegancko:-) Dziękuję za naświetlenie sytuacji i pomoc.
Zdejmij kostkę od czujnika temperatury jak będzie ciepły i będzie miał ten problem z paleniem. Jeśli odpali tak jak powinien z pierwszego to znaczy że trzeba będzie korekcje dawki startowej machnąć. EDIT: Nie doczytałem. Widać już to zrobiłeś. Trzeba by przejrzeć na kompie wszystkie parametry.
A jaki kolor dymu podczas kręcenia? Wtryski mogą lać. Brak dawki startowej. Pompa się zapowietrza. Masz w nim pompkę ręczną, przepompuj tuż przed odpaleniem. Jak zapalisz to przytrzymaj palcami na przewodach od wtrysków. Wyczuwasz mocne pulsowanie tychże przewodów? A jak zapalanie ciepłego silnika? Po jakim czasie sa ponowne problemy z zapaleniem? Jak...
Zakładając że jeden z wtryskiwczay np " leje " paliwo przy rozruchu nie daje mgiełki i stąd to stuknięcie i szarpnięcie, może leją dwa . Skłaniam się żeby zaglądnąć jednak do tych wtrysków zrobić z nimi porządek, ustawić dawki startowe żeby podawał sterownik paliwo już przy mniejszej prędkości obrotowej i powinno być już dobrze. Jeżeli nie to puźniej...
I jeszcze mam pytanie co może byc przyczyną długiego odpalania, gdy silnik jest rozgrzany? (rozrusznik był czyszczony i było z nim wszystko ok, akumulator też dobry, nawet przy ostatnich mrozach tej zimy wytrzymał ) Z góry dzięki na odpowiedzi. temat przerabiany wielokrotnie ... potrzebna korekta mapy dawki startowej ...
Silnik się mechanicznie kończy. Kwestia tego czy na zimnym zawory ssące faktyczne ssą. Zrób tak rano daj w przepustnicę trochę benzyny. Jeśli odpali od strzała, masz przyczynę - brak ""dawki startowej"" - mechanicznie brak ciśnienia lub elektronicznie brak(za słaba) mieszanka paliwo/powietrze.
Cześć, Chciałbym wprowadzić małą modyfikację w fabrycznym motocyklu - po włączeniu zapłonu automatycznie są zasilane światła mijania+postojowe wyposażenie(oświetlenie zegarów, wszystkie kontrolki itp itd). Jedyne, co chciałbym zmienić to wprowadzić na przewodzie zasilającym żarówkę mały moduł zrobiony nawet samoistnie. Żarówka halogenowa świateł mijania...
To wszystko sklada się na obraz zużytej pompy wtryskioej. Wyprzedzony zapłon ułatwia start. Do tego podwyższone obroty po odpaleniu mogą świadczyć, że ktoś gdzies coś zamontował żeby do statru odcinało czujnik tempertury co powoduje zwiekszenie dawki startowej. Jajlepiej jakby zerknął na to wszystko człowiek co się na tym dobrze zna.
przyjmijmy, że kolega ma silnik o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH (PD o tej mocy też były - ANU - ale montowane w innych samochodach koncernu VAG, kolega się pomylił i już, nic wielkiego się nie stało); jeśli chodzi o dawkę startową to podniesienie jej wartości vagiem odbywa się tylko w niewielkim zakresie jej wartości i może ona być niewystarczająca, wtedy...
W załączniku wsad zgrany z Laguna 2 ph 2, 2.0dci sterownik nr. 0281012199 Mam prośbę o pomoc w odnalezieniu mapy sterującej czasem grzania świec przed rozruchem, oraz mapy startowej (dawki dla rozruchu). Mapa startowa? - 1F8BA0 Z góry dzięki za pomoc.
Pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy to dziwne połączenie rury od obudowy filtra powietrza do turbo. wyglądało to jakby ktoś uciął kawałek gumy i sztukował na opaski ściągające. W jednym miejscu na pewno widziałem zbyt mocne zaciśniecie opaską u przecięcie gumy. Także pierwsze co trzeba sprawdzić to tą szczelność w połączeniach. A czy kolejny...
problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika występuje w przypadku oporów stawianych przez rozrusznik lub utraty pojemności i mocy rozruchowej akumulatora, kąt wtrysku nie ma tu nic do rzeczy, w takim przypadku pomaga regeneracja lub czyszczenie rozrusznika, wymiana akumulatora lub podniesienie dawki startowej za pomocą programu diagnostycznego VAG-COM...
zrobię to, a wiesz może co może być przyczyną takiego przypadku: zimny silnik, odpalam normalnie, przejadę się np.2km do sklepu, zgaszę na te 5min i później długo kręci ale w końcu odpala? Masz pewnie TDi. Miałem to samo i to standardowy błąd w tych silnikach. Potrzebna programowa korekcja dawki startowej w mapie pamięci. Spytaj swojego mechanika.
A czy mogę gdzies znaleść logi czy musze iść do serwisu VW ??? Dodano po 4 Problem rozwiązany 12233 to login do wolnych obrotów , zmiany dawki startowej i może coś jeszcze (nie wiem)
Jak na ciepłym źle pali to niestety musisz skoczyć to jakiegoś tunera na korekcję dawki startowej , tak się dzieje po pewnym przebiegu i korekta to poprawi nic się nie martw , co do turbo najlepiej zrobić logi vag-em ale dobrze byłoby sprawdzić wszystkie dosłownie wężyki podciśnienia nie tylko od turbiny ale też EGR-a czy klapy gaszącej bo to jeden...
Potrzebuję pomocy bo moje pomysły i te znalezione w sieci już się skończyły. Silnik nie odpala, nawet nie próbuje z dawki startowej, zachowuje się tak jak by zdjąć fajkę ze świecy. Kosiarka 6 lat, przebieg ok. 50 litrów benzyny. Rzuciła palenie nagle z dnia na dzień. 1. Świeca, fajka sprawdzone (wymieniane), iskra jest 2. Klin na swoim miejscu 3. Nowa...
Vag lub VCDS do ręki i do sprawdzenia grupa 3,18,23 , sprawdź co do tego utrudnionego rozruchu na gorącym silniku , czy jak odłączysz czujnik temperatury płynu chłodzącego jak dobrze pamiętam G62 (drugi czujnik jest od wskaźnika) to wtedy silnik uruchamia się bez problemu czy dalej jest problem , jeżeli to pomogło to potrzebna jest korekcja dawki startowej...
038 906 018 DQ gdy sie zagrzeje musze go "chełtać" jakies 2-3 sec. patrzac na numer sterownika to pod maska siedzi silnika ALH, a dodajac do tego problem z paleniem na ciepło wychodzi na to że lekarstwem na Twoje problemy jest korekta mapy dawki startowej ... dosc popularna przypadlośc w tych silnikach ....
Zapewne dawki startowe do korekt bo wtryski już podlewają. Silnik ma swoje lata i zapewne gigantyczny przebieg zatem dochodzi elementarne zużycie wszystkiego. Po prostu potrzebuje trochę kręcenia zanim sprężanie zdoła podgrzać komorę cylindra na tyle że pojawi się zapłon. Przy tak wiekowych autach warto przejżeć rozrusznik, przeczyścić i przesmarować...
Witam, Ja bym sugerował po usunięciu hipotetycznych usterek typu (żle grzejące świece oraz zapowietrzanie się pompy) sprawdzić kompresję. Takie objawy to najczęściej padnięty silnik. Obym się mylił, ale ostatnio naprawiałem Renault Kangoo z przebiegiem 210 000 i nie było już silnika. Te silniki powinny zapalać także przy niskich temperaturach bez załączania...
coś żeś namotał z kablami, może masy gdzieś niema? np do silnika, przejrzyj jeszcze raz wszystko co odłączałeś to nie jest normalne że parownik się włącza i wyłącza, powinien się raz włączyć po włączeniu zapłonu i za chwilkę wyłączyć, to taka dawka startowa gazu a potem czeka na impulsy z cewki i jak się pojawią = kręcenie rozrusznikiem lub praca silnika...
Po za tym myślę, że jeśli ktoś zaczyna coś pisać to powinien rozwinąć swą wypowiedź a nie tylko nabijać punkty urywkami wypowiedzi mało co wnoszącymi do tematu. To źle myślisz. Nie pisałem nic więcej bo problem palenia na ciepło niema nic wspólnego z dawką rozruchową ale wydajnością układu rozruchowego - patrz logi kanału 005 dla ciepłego silnika w...
Powiem wprost mając kabelek za 40 i zero, dokładnie zero wiedzy narobicie biedy. Zajedź do fachowca i powiedz proszę o sprawdzenie dawki paliwa na pompie i kąt wtrysku. Jak koleś ci poda to zapytaj co jest źle. Zapytaj ile będzie kosztować ustawienie jeśli parametry będą złe. Jeżeli parametry są ok. to będzie wina dawki startowej – odpalanie na...
http://forum.vw-passat.pl/threads/39092-... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... http://forum.octaviaclub.pl/printview.ph... I nie są to auta 2007 i wiele innych podobnych gdzie przewija się korekta dawki startowej,tylko zapewne nie chcesz w to uwierzyć...
Witam Kolega "Marek216", trochę się zdenerwował. Krótko, rzeczowo acz treściwie dał do zrozumienia....... Mnie to nie dziwi..... ! Ma racje...! ----------------------------------------... Kolego "Nasio"- tak, potrzebne. Przy takim układzie to sam sobie zrobisz krzywdę. W momencie gdy skończy się dawka startowa TONER-u...
w takim przypadku zawsze jest to winą pompy wtryskowej ale jeśli dawki rozruchowe były zwiększane tylko Vagiem to na niewiele się to zda gdyż wartość jest zmieniana w niewielkich parametrach, tuner musi pogrzebać w sofcie; jeśli chcesz to możesz wymienić akumulator lub zregenerować rozrusznik ale wszystko to tylko półśrodki więc tylko pozostaje zmiana...
Problem ogólnie znany dość szeroko, ale tracę cierpliwość i postanowiłem zapytać na forum. Sharan TDI 1998r, AFU nie chce palić ciepły. Zimny odpala bez problemu. Stało się to nagle. Ponieważ przy okazji przeciekała pompa wtryskowa została ona zregenerowana. Nie pomogło. Czujnik temperatury cieczy zmieniony. Bez rezultatu. Znam problem z podniesieniem...
Mozna też skorygować dawkę startową. Przy 90'C potrzeba 250 obrotów, by sterownik podał paliwo. Przy takim przebiegu i wieku auta jest to trudne do osiągnięcia od razu po włączeniu rozrusznika. Słaby rozrusznik, słabe przewody i masa itd powodują, że silnik na początku osiąga 200 obr i z czasem się rozkręca do tych 250 i wtedy auto odpala.
sorry za ot kiedys widziałem fajny temat zw z reg kąta wtrysku dot aat i ael i nie moge go znależć moja stojąc 2 dni pod blokiem przy - 22* nie odpaliła krecił dobrze ale nie zapalił po kilkunastu probach zdechł musiałem wyjąc akku i podładować - dod. sprawdzilem vagiem że moj kat wtrysku wynosi 22 stopnie !!! teraz jak jest -10 -13 odpala rano bez...
dzień dobry a wiec iskra jest, ciśnienie mechanik sprawdzał na wtryskach i niby odbiega od normy 0,5 bara impuls czy dostaje no właśnie są jakieś 2 przekaźniki pod maska i niby też ok ale też w tej opini słyszałem że może nie dostawać pierwszego sygnału po włączeniu stacyjki i dlatego nie odpala problem dziwny bo to się dzieje tylko jak silnik jest...
Ty jesteś zwyczajnym hejterem chyba. Pompa pada? Zmiana dawki startowej? Pompy mają się dobrze przez kilkaset tysięcy kilometrów, a dawka startowa jest dla ludzi, którzy nie potrafią naprawić samochodu. Jeśli chodzi o ten konkretny przypadek to tylko pudrowanie syfa - i w tym miejscu zakończę na tym, bo i tak nie przyjmiesz do wiadomości źródła problemu(uwaga...
Cześć, mam pytanie. Kupiłem Alteę 1,9 silnik BJB. Kiepsko pali na ciepłym, taką już nabyłem. Wczoraj w warsztacie u kolegi podłączyliśmy ją pod komputer. 1. Były błędy przerwanego obwodu świec żarowych, po skasowaniu już się nie ujawniły (mogły być stare - nie kasowane kiedyś? Nie sprawdzałem tych świec miernikiem) Niezależnie czy na zimnym czy na ciepłym...
hej nie czytałem odpodiwedzi bo czasu nie mam ale ja mam octavie 1,9TDI BJB jak jest zimny to pali od strzała jak sie troche rozgrzeje to trzeba krecić długo ,niezależnie czy -30 na dworze czy +30 :) Znajomy sprowadza samochody i przywiozł "nową" ocavke z niemiec z przebiegirm 20 tyś i to samo było ,serwis nie pomorze ,warsztat też nie pomorze ,jedynie...
Podlaczalem mu wczesniej VCDSa i bipy w granicach 30-50 na kazdej pompce. Czyli pompki juz nie pierwszej swiezosci i trzeba bylo zwiekszyc dawke startowa zapewne. Absolutnie nie wolno zwiększać ŻADNEJ DAWKI STARTOWEJ na podstawie TYCH danych a tym bardziej że problem ze startem na ciepło nie jest winą ani realnej dawki, stanu silnika, pompowtrysków...
Panowie ja też specem nie jestem ale wydaje mi się, że dawkę rozruchową można zmienić samemu nie potrzeba tu żadnych tunerów. Znalazłem taki opis zmiany dawki startowej: 1.Po odpaleniu Vaga wybierasz sterownik engine. 2.Następnie logowanie i wpisujesz wartość 12233 ( prawdopodobnie logowanie to nakierowuje vaga w jaką strefę zmian w programowaniu sterownika...
Masz tam silnik na pompie VP AHU (90 KM) lub AFN (110KM). Jeżeli kontrolka od świec nawet nie mrugnie, to masz problem z zasilaniem komputera oraz zaworu na pompie. Za to napięcie odpowiada przekaźnik R109. Umieszczony jest w zespole przekaźników nad lewą nogą.Dostęp do niego jest najlepszy po wyjęciu zegarów. Najczęściej można go łatwo naprawić poprawiając...
Witam ! Mam mega problem z volvo v70 2.5 tdi 1998r, Z autem bylo wszystko ok do momentu wyjecia akumulatora. Po zalozeniu nowego auto odpalilo normalnie(od strzala) po chwili zgaslo. Kolejne odpalenie z mega trudem - zaslona dymna i po 2 sekundach pracy zdechl. I teraz jest tak caly czas, ledwo odpali i gasnie. Pozyczylem autocoma delphi. Wykasowalem...
Napięcie na cewkę reduktora podaję się tylko przy rozruchu tzw. dawka startowa (przełącznik z dwoma klawiszami). Reduktor ten jest idealnym rozwiązaniem do układów gaźnikowych. Lepiej gdybyś miał reduktor bez tej cewki. Do zrobienia kompensacji musisz zdemontować pokrywę reduktora. Zaślepić 2 otwory, które występują. Wykonać nowy otwór do którego najlepiej...
Witam. Mam w posiadaniu Seata Alhambrę pierwszą wersję z 2000 r. 1.9 TDI i mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Gdy silnik jest zimny odpala bez problemu po ok. dwóch obrotach wału a jeśli już silnik złapie trochę temperatury, to trzeba go kręcić ok. 15-20 sekund nim odpali. Jak myślicie co jest przyczyną? Dzięki za pomoc. :D korekta dawki...
centralka T100 nowa kosztuje około 35-40PLN więc szkoda chyba zachodu z naprawą. Schematu nie mam ale mogę podać oznaczenie przewodów: - biały zawór benzynowy -pomarańczowy- czujnik rezerwy -szary - dawka startowa - elektrozawór na reduktorze -zielony - elektrozawór gazowy - brązowy - plus po stacyjce. Jeżeli nie świeci żadna dioda to zacznij od znalezienia...
Witam Tk zgadza się am dokładnie taki sam objaw ale niestety mam problem z zmianą dawki startowej i niestety nie wiem jak to zrobić przy pomocy programu vag-com release 409.1 w głównym menu najpierw klikam na przycisk select następnie wybieram w pierwszej zakładce common (typowe) 01 - engine (silnik) wykrywa silnik i klikam na bloki pomiarowe - 08 i...
Wejdz na strone Diagtronik tam jest duzo na temat TDI
To jest caddy 1.9 z 05r. Właśnie zastanawia mnie to że klasycznym objawem jest kręcenie po kilka sekund, nikt nie pisze żeby coś tłukło (prócz żwirka). A u mnie, jeśli już problem wystąpi, bo nie jest to za każdym razem zawsze są jakieś odgłosy, czuć jak by silnik zaczął gdakać bo jeszcze chwile kuleje po cofnięciu kluczyka i zdycha. Skoro kuleje to...
Witam, Problem pojawił sie wczoraj - dłubałem coś przy module zapłonu i teraz nie mogę odpalić silnika (na benzynie dawno już nie chodził, wiec nie mam jak sprawdzić modułu). Oczywiście wiem, ze problem może nie być związany z samą instalacją ale mam pytanie dotyczące sterownika (identyczny jest opisany w tym poście http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
witam jak sprawdzic jaka jest dawka startowa i jak ja zmienic vagiem o ile to mozliwe w grupie vag po 2000 roku.chodzi mi o silniki tdi
Widać grono fachowców zaleca wymianę połowę elektroniki silnika itp. Miałem podobny problem, który został rozwiązany (u mnie i w kilku innych przypadkach również) w banalny sposób. Też spece różnej maści zalecali mi wymianę tego i tamtego, przeprogramowanie sterownika (podniesienie dawki startowej) i jeszcze kilka innych rzeczy. Gdzieś wyczytałem, aby...
Przed "naprawą" problem nie występował? Opcje: Podczas wymiany dwu masy mogło dojść do uszkodzenia czujnika wału korbowego? Oscyloskop prawdę Ci powie. Mogło dojść do uszkodzenia, chociaż dziwię się że demontaż czujnika do takich operacji nie jest robiony. Za trudne? Właściwe koło dwumasowe? Podczas wymiany rozrządu przestawione kąty itd. Jeżeli robione...
Prosze o pomoc, ponieważ autko cięzko pali po nocy na benzynie. Jak wyciągne ssanie na maxa i podpompuje paliwo pedałem gazu tak z 5 razy to na dyg i jak zapali ma wysokie obr tj 2500 tys, więc mu zmniejszam ssanie i schodze do 1100 i potrafi zgasnąć bo zaczyna chodzić nie równo . Jak go pale drugi raz to ssanie w tej samej pozycji i tez mu podpompuje...
Można podnieść programowo dawkę startową żeby na ciepłym palił lepiej. Skoro z odpiętym czujnikiem temperatury nie zapala to raczej zwiększenie dawki nic tutaj nie da.
Nie kumam o co chodzi z tym a niby dlaczego? jesli chodzi po co korekcje ciężko pali na ciepłym 2 szarpie silnikiem podczas rozgrzewania i wydaje mi sie że nie jest to koło dwumasowe nie mam szarpań przy ruszaniu zadnych zmian przy wcisniętym sprzegle wiem że można w małym stopniu skrygowac dawki startowe i wolnych obrotów Problem jest taki że jak odpale...
Witam, mam pytanie kupiłem bore 1.9 AGR 90KM. Auto na zimnym silniku pali rewelacyjnie, ale gdy się zagrzeje to masakra, muszę kręcić z dobre 5s żeby chwyciła. Czytałem o kącie wtrysku i powinien on niby wynosić 47-51 i ustawiłem go na 47-51, inaczej nie dało rady, później od razu wskakiwało 54-55. Tyle że normalne jest to, że kąt przy odpalonym silniku...
Najprościej zdjąć wtyczkę z czujnika temp. cieczy i próbować odpalić, jak zastartuje "od strzała" to za mała dawka rozruchowa Ok ale to by już sugerowało, że czujnik kłamie na zimnym. To można sprawdzić w parametrach. Te silniki (sterowniki) mają skopaną dawkę ale na ciepłym. Na zimnym dawka startowa jest zawsze na maxa. Dawkę poprawia się w programie...
Witam wszystkich. Dzień dobry. Mam pewien problem w zlokalizowaniu usterki w Passacie b6 1.9 BLS. Problem dotyczy błędu czujnika g40 wałka rozrządu. Klient trafił do mnie po wymianie kpl. sprzęgła i po jakimś tygodniu powiedział że auto zaczęło ciężko palić. Faktycznie trzeba kręcić około 3s. Jest stały błąd 00833 G40 impulsable signal (pisze z pamięci)....
zaloguj wagiem do silnika wejć w adaptacje grupa 005 i zwiększ dawkę startową pomoże .
Znienić -dawkę startową, a czym -Vag 7.04
Obstawiam, że poprzedni właściciel zwiększył dawkę startową na ciepłym . a te cyt ''wgrywane różne softy '' to chyba nie do końca ogarnięte .
Musze potwierdzic, ze te silniki tak mają. Przy większych przebiegach mają jeszcze gorzej. Powod jest mi nie znany. To bardzo stary silnik konstrukcyjnie. My cuda z nimi robiliśmy nie pomagało. Zazwyczaj taki problem jest z dawką startową, możliwe że paliwo się gromadzi w cylindrze i w koncu zapali. Dodam, ze na plaku pala od razu czyli po wtrysnieciu...
zwiększenie dawki startowej dawki startowej passat opinia startowej
astra czyszczenie przepustnicy numer seryjny lodówki silnik rozdrabniacza
samsung ue55ks8000 samsung rsh5zlbg
Jak połączyć przewód do pompowania fotela z przejściówką? WPEW - Wielofazowy Prostownik i Inne Zastosowania