Najpierw oczysc nakretke z tej szarej farby . Oczysc otwor srubki tez z farby by dopasowac i "DOKLADNIE" umiescic klucz inbusowy do tej srubki blokujacej odkrecenie termostatu . Pomalowane ladnie wyglada, ale w wielu przypadkach jest problemem w demontazu . Dla przykladu zalaczniki Twoja glowica starego typu RA . Drugie zdjecie to adapter do zamocowania...
Odkręcasz srebrną nakrętkę. Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/3158949400_...
Wystarczy tą czarną nakrętkę odkręcić na końcu głowicy i zejdzie bez problemu.
Witam. W zał. dokładna instrukcja wymiany rozrządu w BMW 3 E46 316i (N42 B18) 2002 do 2005. Rysunki i opis po polsku, blokady wyszczególnione w kolorze. 14 stron w .pdf, całość w .rar.
Ze strony http://www.elektroda.pl/rtvforum/sutra85... możesz pobrać instrukcję serwisową do epsona C64 tam powinno być wszystko opisane. Plik nazywa się C84 Service Manual.pdf (Service manual do EPSON C63/64/84) Jak wymontować głowicę pokazane na obrazkach i opisane jest na stronie 23
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Nie trzeba demontować głowicy.Można wyciągnąć np. mocnym magnesem, długimi szczypcami itp.
http://obrazki.elektroda.net/8_127400762... http://obrazki.elektroda.net/86_12740076...
demontaż głowicy, zdjęcie przezroczystego systemu doprowadzania tuszy, kąpiel w myjce ultradzwiękowej
Tam PSA siedzi więc może się udać bez wymiany silnika. Trzeba zdjąć dekiel i zobaczyć coś się uszkodziło, jak nic nie będzie widać to demontaż głowicy.
Walki, sprężyny i zawory da rade bez głowicy sprawdzić. Demontaż głowicy to ostateczność.
Witam. Mam problem z grzejnikiem w łazience zasilanym przez jedno złącze (wpuszczana rurka w grzejnik). W domu, do którego się wprowadziłem, ten grzejnik ponoć nigdy nie grzał (instalacja ma kilka lat, bo nowy dom). Od strony zasilania czuć ciepło na złączu zaworu, więc ciepła woda w teorii dochodzi do zaworów, ale grzejnik jest zimny. Na szybko zdemontowałem...
No to rozbieraj. Jak pomyślisz, to może zrobisz bez demontażu głowicy. Nie, nie o to mi chodziło. Tak się składa, że wiem, gdzie do telewizora podpina się antenę. ;)
Łańcuchy po stówce. Wymiana bez demontażu głowicy jest możliwa, ale nie taka prosta. Pokrywa jest ściśnięta pomiędzy miską olejową, a głowicą.
Ale bez blokad nie ustawisz przy składaniu.
Kolizyjny, ale przeważnie popychacze są pogięte i w 90% pomaga sama wymiana bez demontażu głowicy. Zdejmiesz pokrywę zaworów i będzie widać.
Pod żadnym pozorem nie używaj do udrażniania wody :!: Możesz zrobić zwarcie i uszkodzić nie tylko głowicę, ale i elektronikę drukarki. Co do metody pokazanej na filmie, jest skuteczna, ale demontaż głowicy to pewne ryzyko...
Ja nie ruszał bym silnika do samej wymiany uszczelniaczy, chyba że uda Ci się zrobić bez demontażu głowicy. Zasada jest taka uszczelnisz górę, puści dół i zrobi się 2 litry na 1000 km.
Przyczyna : usterka mechaniczna zaworów ssących. Dopiero po demontaży głowicy wyszła prawda.
od czego zacząć Od jak najdokładniejszego usunięcia zestalonego oleju, potem demontaż kolektora i bardzo musisz uważać, żeby naprawa nie skończyła się demontażem głowicy(jak zgorzel trafi do dolotu a potem pod zawór) i co kupić Podkładki pod wtryski, frez do gniazd, uszczelki kolektora, można wymienić oringi na przelewach
Jak spojrzysz na głowice (po wyjeciu tuszu) to ma ona na kazdym z bokow zatrzask. Po lewej stronie znajduje sie on pod tasma laczaca glowice z reszta elektroniki. Trzeba te zatrzaski odgiac na zewnatrz (delikatnie!) i pociagnac do siebie przod karetki. Potem to juz samo pojdzie. Aha, nie zapomnij najpierw zdjac paska napedu. O czyszczeniu glowic poczytasz...
Ten filmik znają wszyscy którzy używają narzędzi firmu klann.
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
raczej nie ma bo wałek nie wyjdzie można odkręcić te śruby i zdjąć samą górę bez naruszania głowicy oczywiście po odkręceniu od głowicy wszystkich elementów mogących powodować naprężenia i w konsekwencji naruszenie głowicy procedura podobno opisana przez GM (było na forum) ale sam tak robiłem 2 razy i auta jeżdżą już ponad rok
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Tak, pomiar już w tej chwili kwalifikuje do demontażu głowicy i obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz.
Prawdopodobnie doszło do wypalenia zaworu, demontaż, montaż głowicy plus jej naprawa. Bardzo duże szanse. :)
https://obrazki.elektroda.pl/8827106800_... też mam podobną głowicę i nie wiem jak ją zdjąć, za oknem jest -15 a w domu mogłoby być cieplej, tylko, że nijak nie idzie zdjąć tej durnej głowicy. Czytałam, że trzeba nastawić na maksa i przekręcić ten pierścień za cyferkami - ale nic się nie kręci. A najlepsze jest to, że kilka lat temu...
Wydaje mi się, że turbo trzeba zdjąć, ale spróbuj jeszcze wbić się pod auto i rozkręcić wydech, wtedy rura będzie luźna i spadnie ze szpilek - może wtedy wyszarpiesz czapkę :) A co do ssaka to niestety nie pomogę, ale bardzie uniwersalna rada, to rozkręć wszystko dookoła i spróbuj wyszarpać temat a potem na stole sobie elegancko śruby odkręcisz i wstawisz...
Owszem, przy demontażu głowicy termostatycznej należy ją odkręcić na max (tym bardziej przy zakładaniu głowicy). Nakrętką jest ten metalowy pierścień (nie to plastikowe, które się odchyla na drugim zdjęciu). Ten przeciek wskazuje na to, że usterka jest już poza głowicą - w samym zaworze. Nie widać, co to jest za zawór, ale prawdopodobnie jest tam iglica...
Po pierwsze jak koledzy pisali wyżej , demontaż głowicy i weryfikacja. Następnie wycena.
oczywiście że jest demotowalna sprytny technik nie będzie nawet skanera demontował choć tak będzie łatwiej demontaż głowicy to max 5minut. Niestety problem jest z dostępnością takiego cuda i pozostaje jeszcze pytanie czy warto? Dla mnie nie warto choć niektórzy klienci na siłę chcą być szczęśliwi i nakazują takie naprawy ich wybór mój zarobek :)
Witam. Jestem strasznie ubawiony metodą sprawdzania szczelnośći, ze zdejmowaniem głowicy, ale to że zmiana pierscieni coś tu pomoze, / na jak długo ????/, to juz szczyt. Do autora postu ; Nie słuchaj takich bzdetów, tylko zakładaj gaz i rura. Autko pewnie pochodzi z zachodu, a silnik pracował na szlachetnym oleju. Takie silniki wytrzymują bardzo duze...
Posiadam drukarkę i 550, zdaje się, że jest w niej ta sama, lub prawie taka sama głowica. Trzeba wyjąć wszystkie tusze, i podnieść do góry szarą wajchę, która jak by od góry wydaje sie być częścią głowicy( są na niej rysunki z obrazkami ustawienia głowicy w zależności od grubości papieru). Pozdrawiam horse
Witam, Kolejna diagnoza tym razem serwis Citroena twierdzi że to wina zaworów i proponują demontaż głowicy celem sprawdzenia dlaczego błąd wyskakuje na 2 cylindrze. Do ciekawostek w serwisie dowiedzieliśmy się że ten model silnika to GNIOT i same z nim problemy. Dla potomny który są przed kupne ODRADZAM TEN SILNIK bo to tylko kamień u szyi.
Gumowo/aluminiowa uszczelka wpadła do zaworu ssącego Zawór ssący stanowi jednoelementową odkuwkę. Nie ma żadnej możliwości, aby coś do niego wpadło! Odkręcić kolektor. Dobrym światłem i haczykiem z cienkiego mocnego drutu zlokalizować ciało obce i starać się je wyjąć w całości! Gdyby przy próbach wyjęcia doszło do rozerwania uszczelki , wyjąć wszystkie...
Witaj. Jedna z igieł nie działa. Spróbuj ponownie wyjąć głowicę i sprawdź czy igła nie jest zablokowana. Jak nie i nic nie wpadło (paproch) do gniazda głowicy to trzeba ja wymienić
Rudi weź się za śpiewanie, bo z mechaniką chyba Ci nie wyjdzie, z czytaniem też kiepsko, za takie pytanie dostaniesz ostrzeżenie. chyba, że to elektroturbo. Ale dziś pierwszy kwietna i cuda się dzieją na Elce. 2 litry na setkę to całkowity brak uszczelniaczy (kamyki) Turbo sprawdzasz manometrem na ciśnienie, a jak odkręcisz przewód powietrzny to zobaczysz...
Bez demontażu głowicy i cylindra niewiele można powiedziec
Chcesz iść skrótem i zdjąć tylko jedną?Niestety uszczelka pod głowicę jest jedna nie dzielona i wszystkie do zdjęcia głowice.
Część z gwintem została w głowicy, czy tylko sama końcówka?
Tylko nie zapomnij wyjąć taśmy transferowej, bo możesz ją porysować od spodu, wyjmując laser. Najgorsza jest zabawa z przednią obudową. A głowicę wyciąga się (oczywiście odpinając wtyczkę i tasiemkę) wyciągając z przodu blachę spinającą z obudową, a z tyłu trzeba odciągnąć głowicę leko w lewo i wysunąć do przodu maszyny. Niestety trzeba kupić cały komplet...
Poprosiłem mechanika o demontaż głowicy, ale jest uparty ze jeszcze chce sprawdzić parę rzeczy... tak że zaś czas aż znajdzie czas, a czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica lub obsunieta tuleja..
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
A czy demontaż głowicy równa się z demontażem silnika ?
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Dzień dobry, jeśli nie sprawiłoby to Panu problemu to proszę o zamieszczenie instrukcji demontażu głowicy planetarnej. Mam kłopot z dostaniem się górnej części robota. Do silnika udało mi się, a do ramienia nie mam pomysłu jak się dostać. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Oczywiście, że się da tylko po co? Na zdjęciu widać osobno śruby głowicy i pokrywy.
Witam! Szanowny przyjacielu. Na wstępie proponował bym,żeby to zrobił fachowiec ponieważ zdjęcie głowicy będzie się wiązało z odkręceniem kolektora wydechowego gdzie urywają się szpilki.Dalej do odkręcenia głowicy potrzebne odpowiednie klucze a przy dokręceniu klucz dynamometryczny. Dalej przy wymianie zaworu potrzebny frez by przefrezować gniazdo....
(at)piotrek1313 a czy po tym czyszczeniu DPF dalej tak długo się wypalał, czy tak jak dawniej, około 3 km i wypalony? Dzisiaj wyjąłem map sensor i cały obklejony nagarem, obstawiam, że czeka mnie demontaż EGR i rury ssącej do głowicy, bo będzie tam dużo nagaru, i albo demontaż głowicy i czyszczenie nagaru, albo będę się starał wydłubać go jak najwięcej.
Sprawdź czy wtryskiwacz wyjdzie na tym cylindrze. Jak tak to wbij żarnik do środka. Zakup wcześniej cienki magnes, taki żeby przeszedł przez otwór od końcówki wtrysku. Potrzebna Ci będzie jeszcze sprężarka i pistolet długi do przedmuchania. Magnes wkładasz przez otwór po wtryskiwaczu, a w otwór po świecy wdmuchujesz powietrze. Sto procent gwarancji...
Czy można poradzić się jakie klucze są potrzebne do demontażu głowicy?. Niechciałbym biegać z garażu po jakąś nasadkę itp. Może ktoś zna kolejność czynności przy demontażu?
Witam serdecznie Jak w temacie chciałbym zapytać w jaki sposób dostać się do śrub głowicy, gdyż nad wałkami mocowana jest zmienna faza rozrządu. Pozdrawiam Michał
nie chce by jakis z zaworów się z tłokiem spotkał. Jak dobrze poskładasz rozrząd to nie ma takiej możliwości, a co do wyciskania to moim zdaniem nie trzeba.
W http://www.sklep.aswo.pl/ cena ok. 400 zł. Radzę poszukać z demontażu.
prosze o podpowiedz w sprawie demontażu głowicy , szczególnie chodzi mi o zablokowanie pompy,głowica musi byc zwalona z powodu uszkodzonej uszczelki z góry wszystkim dziękuję
Panowie dzięki za wszystkie podpowiedzi,postaram się zrobić to jak najlepiej Pozdrowienia dla Wszystkich.
nie ma zamiennika do tej głowicy sat, tylko głowice sat w dekoderach 1530 i 1630 są kompatybilne, więc pozostaje naprawa lub wymiana głowicy, głowica 1430 z demontażu koszt. 50pln, nowych nie ma.
Witaj.Głowicę przykręcasz od środka na zewnątrz na krzyż. Po demontażu i rozebraniu głowicy przeszlifuj przy okazji gniazda zaworowe i zawory. Pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedzi. Wnioskuję, że mechanicy pociągną mnie po kieszeni. Jeśli można, to jeszcze zapytam, czy bez zdejmowania głowicy można dokładnie zdiagnozować usterkę. I czy da się wymienić uszczelniacze bez demontażu głowicy.
Są silniki że nie wolno ci głowicy planować.
sprawdz czy wtyki powkladales w wlasciwe miejsca i czy masz 12V
Demontaż głowicy bez większych problemów, podziękowania dla użytkownika Jackall.
To wieczny silnik. Nie naprawisz tam gwintu bez demontażu głowicy. Nie ogarniam jak można tak popsuć .... no ale .
Szukam informacji jak wymienić uszczelnicze zawrów w mazdzie 6 silnik 2.3 l (166 KM). Czy do tego trzeba demontować głowicę? mazda 6 2003 silnik L3 2.3 l 166 KM Mam taką mazdę z gazem, kupiłem ją gdy miała 132 tkm, obecnie ma 200 tkm Niestety, od kilku tygodni dymi na niebiesko przy rozruchu (na ciepło nie dymi), no i bierze sporo oleju.
Witam. Dostaliśmy z żoną ekspres do kawy Krups KP 2005. Przestał 3 lata w garażu i jest mocno zabrudzony. Cała głowica do kapsułek jest brudna. Nie mogę się do niej dostać. Udało mi się zdj ą ć dwa zaczepy. Jeden niestety poszedł. A trzeci a może i czwarty jest od przedniej strony przy ramieniu do ustawiania na czerwoną lub niebieską kropkę. Może ktoś...
Witam Mam prośbę czy ktoś wie czy kod silnik BRS 1,9 tdijest to silnik Bez kolizyjny ? Zerwał mi się pasek i prawdopodobnie skrzywiło na 1 cylindrze zawory ., Potrzebuje opis do głowicy demontaż i montaż oraz ustawienie rozrządu pomoże ktoś . Z góry dziękuje
W corolli verso z tym silnikiem jest ciężko szczególnie odkręcić turbo,wiec ja wyciągałem cały zespół.
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka,...
Problem rozwiązany Pomógł demontaż głowicy i wymoczenie w płynie do udrażniania. Dziękuję za dobre rady.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Cześć Robiłem to już wcześniej z ręczniczkiem papierowym nasączonym płynem do czyszczenia/udrażniania głowic, ale nic nie pomogło i rozpocząłem watek na forum właśnie w celu znalezienia rozwiązania lub podpowiedzi bez konieczności demontażu głowicy. Pozdrawiam
Dokładny opis przestrajania był publikowany w Serwisie Elektroniki 3/2000. W twoim przypadku zaistniał błąd przy demontażu konwertera albo głowica została rozregulowana. Wróć do stanu początkowego i przeprowadź pomiary.
Zakładam, że silnik do tej pory pracował, bo autor tematu nie napisał nic o powodzie demontażu głowicy.
W którym miejscu napotkałeś problem ? Wyjęcie zaworu to banał i nie bardzo wiem gdzie tam można się zaciąć. Gorzej napewno będzie z wymianą samej głowicy..
możesz wykrecić tą śrubę możesz też wymienić uszczelniacz na głowicy bez demontażu nastawnika ale jak odkręcisz głowice od pompy to już jej nie poskładasz bez wyciągania pompy , jest myk żeby to zrobić na aucie ale też nie jest łatwo
W motocyklu chłodzonym powietrzem ciężko stwierdzić uszkodzenie głowicy bez demontażu. Przed założeniem trzeba było ją oddać do sprawdzenia. Zazwyczaj problemem w motocyklach są nadpalone gniazda i same zawory (zły serwis).
Silniki Toyoty słynęły z uszkodzeń bloku. Najlepsze rozwiązanie to demontaż głowicy i test na szczelność. Jeśli głowica i uszczelka będzie ok to niestety... Najlepiej poszukaj specjalisty od Japonii.
Wychodzi na to że i tak czeka cię demontaż głowicy, test szczelności cylindra. Wypalony zawór lub podobnie. Wtryskiwacz może, choć nie sądzę aby to była przyczyna
I po demontażu głowicy nie kręć wałem korbowym bo podpory łożysk głównych pospadają do miski olejowej.
A po demontażu kolorowej zaślepki z wierzchu, nie ma śrubki?
Pomiar kompresji warto byłoby przed demontażem głowicy zrobić.Wtedy masz pewność.
A więc łapanie za słówka.. Fizycznie komora nie wypadnie bo jest "podparta" blokiem (czy też bezpośrednio uszczelka żeby nie było). Mój błąd, użyłem skrótu myślowego, przyznaje. Chodziło mi o to, że po przegrzaniu komora "zluzuje" w głowicy na tyle, że faktycznie można ją palcami wyjąć. I nie wymyślam tej historii, po prostu miałem znajomego który chcąc...
Jest bardzo mała szansa na to że głowicę uda się udrożnić bez jej demontażu. W bardzo trudnych przypadkach należy wymontować głowicę drukującą "print head" i umieścić ją w wanience ultradźwiękowej zalanej płynem do udrażniania dysz. 5 minut w trybie max i jeśli po zamontowaniu ponownym w drukarce i zalaniu dysz atramentem głowica nadal nie drukuje na...
Witam! Wykonano mi usługę 300zł za świecę oraz 200 za dojazd = 1100zł za tą usługę. Pozytyw: Uniknąłem demontażu głowicy i ustawiania rozrządu. Pozostało do wykonania : sprawdzenie ciśnienia sprężania, montaż nowych świec, założeni wtrysków i próba czy odpali. Pozdrawiam
Tuleje opadniętą to raczej było by widać po demontażu głowicy. Powierzchnia tulej parząc z góry też ok.
A jest jakiś sposób aby to zrobić posprawdzać uszczelniacze i pierścienie bez demontażu głowicy ?
Być może faktycznie ciśnienie dostaje się do płynu chłodzącego, ale bez demontażu głowicy nie będzie pewności. Czy z korka chłodnicy odchodzi wężyk do zbiornika?
Jak można sprawdzić szczelność zaworów bez demontażu głowicy? Filtr paliwa przepłukałem w kierunku wstecznym i żaden syf z niego nie wyleciał.
Raczej bym obstawiał uszczelniacze na zaworach a nie pierścienie. Można je wymienić bez demontażu głowicy.
Jak najbardziej da się wymienić je bez demontażu głowicy. Teraz tylko kwestia, kto Ci to zrobi :D. Ja odpadam - za daleko :D .
Renault Trafic i pochodne z silnikiem 2,0 DCI 115 ps brak możliwości demontażu miski olejowej bez wyciągnięcia silnika , miska przykręcona do obudowy uszczelniacza od strony sprzęgła . Drugi temat w tym modelu - demontaż wtryskiwaczy , kto robił wie Znajomy już tydzień walczy (oczywiście jak już drobnicę obrobi) a ja mu na to "bogata firma rwij głowicę...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Zestaw tulejek z gwintownikiem bez rozwiercania gwintowac na smar
Duże ryzyko uszkodzenia głowicy.
Czy głowica czy uszczelka okaże się po demontażu głowicy.
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
e tak powiem obok tego miejsca kwadratowego wcięcia na dole nie trzyma ten metal i przez to delikatnie się odgięło i powoduje tarcie przez co głowica nie chce się ruszyć. przy czym jest to odlew. Jak montujesz tą głowicę? Pierwsze co powinieneś nałożyć na tą oś z gwintem to ten element z tym wielowypustem zaznaczony czerwoną strzałką, tą płaską powierzchnią...
Witam. Mam problem w następującym temacie. W jaki sposób można wydostać śrubkę m6 o długości ok 1,3 mm, która wpadła właścicielowi samochodu, podczas demontażu świecy przez otwór w głowicy. Prosił bym o pomoc. Z góry dziękuję. :?: Oczywiście porada bez demontażu głowicy.
kondensatory demontażu schemat demontażu ogniwa demontażu
silnik dymić biały bascom input bajty projektor błąd
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Radio Seat 6K2 - Modernizacja, Problemy Techniczne, Wymiana Jak ustawić zegar w kuchence Beko CSM52323DW?