Ten sam co do VW. Ludzie-myślcie!
Wystarczy poszukać. Temat nie dawno poruszany w dziale Usterki Samochodowe, wszystko tam jest opisane.
Interfejs OBD na maxie 232 , taki sam jak do VW. Osobiście testowałem i wszystko działa.
Ja za 80zl kupiłem starego laptopa do testów i idealnie się sprawdza przy interfejsach. Koszt tego interfejsu to ~5zł? Nawet stacjonarnego możesz użyć. Myślę, że bardziej się opłaca niż na stacje diagnostyczną jechać ;).
Według wpisu w BOSCH.CFG program powinien znajdować się na partycji C:\ w katalogu Bosch. Utwórz ten katalog (Bosch) i do niego przekopiuj całą zawartość programu. Z lini komend CD Bosch i wtedy dopiero Bosch.exe .
czy ktoś wie jak podłączyć złacze diagnostyczne w polonezie GLI z PC-tem. mam program do diagnostyki, ale nie wiem jak to podłączyć
Poszukuję dokładnego opisu kostki diagnostycznej od Poloneza 1,6GSI. W opisach interface diagnostycznych często spotyka się opis podłączenia: masa, +12V, Data. Jaką literką na kostce oznaczone jest złącze Data?
nazwijmy rzecz po imieniu : po prostu VAG z pojedynczą linią K, piny można znaleźć woltomierzem, bezproblemowa diagnostyka i test niektórych elementów
połącz punkty A i B
Uff!!. Wreszcie znalazłem. Było pod dywanikiem na nadkolu z przodu pod półką. Dodano po 46 Gniazdo jest typu ALDL 10 pinowe.
gdzie w takim razie szukać schematu????????
Wywołanie kodów błyskowych przez zwarcie styków A i B w złonczu diagnostycznym.
Jaki masz tam komputer - Boscha czy Ambimexa? Lub prościej - jakie masz złącze diagnostyczne?
Więc tak-sterownik jest pod siedzeniem pasażera,przykryty dywanikiem.Złącze ALDL jest tam gdzie w zwykłym Caro.
Nigdy nie miałem softu do tego poloneza i nie wiem skąd wziąć. Pozdrawiam.
Polonez track z silnikiem 1.6i na wtrysku boscha z gazem lovato niemoge znaleśc złacza diagnostycznego w tym aucie prosze o pomoc gdzie go szukać i opis tego złacza z góry dzieki.
Czasem przyczyną takich obiawów jest zatkany fiłtr gazu przy parowniku lub przytkana dysza wolnych obrotów w samym parowniku i tą ostatnią usterkę musi naprawić gazownik w stacji diagnostycznej
sorki ale muszę dodac silnik krokowy jest nowy .sonda nowa czujnik prętkości nowy temperatury też nowy i dalej to samo byłem w serwisie daewo żeby podpiąć pod kompa ale okazało się że niema złącza diagnostycznego
To auto jest na LPG czy PB? co do wykasowania bledow wystarczy odlaczyc akumulator na kilka minut. Odpalic silnik bez uzywania gazu i poczekac az sie zagrzeje do 90 stopni tzn. wlaczy sie wentylator na chlodnicy. Bez problemu sonde sprawdzisz w stacji diagnostycznej.
Na stacje diagnostyczną, zrobia tabliczkę zastępczą :)
Poszukuje szchematu połączenia komputera BOSCH (złącze diagnostyczne) w Polonezie 1,6 GLI z portem COM komputera PC.
kolego sympatyczny nie maja bo sprawdzałem i pytałem w warsztatach przypominam ze to jest ten 97r a te egzemplarze nie maja gniazda diagnostycznego.wyczysciłem przewody paliwowe i sie poprawiło auto odpala na benzynie tylko troche przerywa jak jade czasami. doradzcie cos jeszcze. pozdrawiam Kolego sympatyczny, gdzie ty jeździsz i co ty piszesz wszystkie...
Witam! Mam problem a mianowicie to szukam złącza diagnostycznego do poloneza. Zwierałem styki i mi pokazywał błędy ale to jednak nie to samo co możliwości na kompie. Prosiłbym o jakikolwiek schemat złącza i jakiś program do tego no albo jakąś stronke gdzie mogłbym zakupić takie złącze. Za pomoc z góry dziękuje.
Witam. Poszukuję schematu interfejsu diagnostycznego do Poloneza Caro Plus (układ wtryskowy Bosch Ma 1.7). Interesuje mnie coś na układzie max 232,schematów w internecie jest wiele ,ale nie wszystkie działają. Proszę o propozycje i konkretne schematy ,które były w 100% sprawdzone , najlepiej na własnym samochodzie . Z góry dziękuję .
nic mu nie będzie z tym 1V2. Odłącz sondę i do wtyku sobie dorób jakiś dynks.
Podłaczyłem interfejs diagnostyczny do Poloneza z jednopunktowym wtryskiem bosch z użyciem programu jak w tytule. Wszystko działa :D. Może ktoś z kolegów ma opis do tego programu. W jakich granicach powinny byś parametry pracy silnika 1.6 GLI . Po przełaczeniu na LPG po pewnym czasie pracy pojawia sie bład sondy lambda - zwarcie do masy.
witam, wiem ze juz nie jestem pierwsza osoba ktora o to prosi, ale szukalem na forum i nigdzie nie znalazlem, mianowicie chodzimi o schemat zlacza diagnostycznego do poloneza ale z wtryskiem boscha, z gory dzieki
Cisnienie pokazuje mi komputer poprzez program diagnostyczny od poloneza (Multec monitor) wiec nie uzywalem rzadnego testera tylko komputera i woltomierza. A czy mozna zmierzyc to cinienie w inny sposob??? Czym??
Poszukuję schematu interfejsu do podłączenia komputera ze złączem diagnostycznym w Polonezie Caro Plus 1,6 z układem wtryskowym BOSCHA. Znalazłem oprogramowanie i wiele użytecznych rzeczy. Są interfejsy i sposoby ich podłączania do wszystkich innych wersji wtrysku w Polonezach, ale niestety nie natrafiłem na schemat podłaczenia systemu MONO-MOTRONIC...
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
Witam. Masz pewność że to gniazdo jest w twoim układzie elektronicznym? Bo z tego co wiem to przy polonezach nie było gniazda diagnostycznego. pozdrawiam
Po stronie pasażera wewnątrz kabiny za dywanikiem na przegrodzie silnika znajduje się gniazdo diagnostyczne obok komputera
A czy mógłbyś napisać w jaki sposób zczytałeś te kody bez urządzeń diagnostycznych ? Byłbym wdzięczny...
w 97r abimex?
wygląda jak w polonezie. Chyba 6 albo 7 kabli. W gniadku czesto siedzi zaslepka chroniąca styki przed kurzem.
Zapraszam na stacje diagnostyczna. To jest forum elektroniczne.
jakiego uzywasz interfejsu?
Zewrzeć piny A iB w złączu diagnostycznym zczytać kody błyskowe.
gdzie jest gniazdo diagnostyczne zeby je podpiac?
Jeżeli bosch to nie ALDL, lokalizację wskazał Ci przedmówca, diagnozę zrobisz interfejsem Vag, soft jest na "elektrodzie".
Tak się składa że jakiś miesiąc temu wywalałem immo z poldka Atu Plus i miałem ten sam problem, nie swieciła kontrolka immo (kłódka). Nie miałem zasilania puszki immo i z tego co pamiętam był spalony jakiś bezpiecznik. Po wgraniu nowej zawartości pamięci w puszce immo i usunięciu wpisu immo w motoroli HC11F1 w sterowniku poldek odpalił. Kontrolka ta...
Witam. Zmostkuj A i B w złączu diagnostycznym i policz błyski. Sprawdź czujnik wału.
Kula101 jaka cena?
Sykes pickavant z kością do rovera.Nawet naszego poloneza 1,4 robi dobrze
co nie kupi, sama wtyczka to zaślepka ze złącza dianostycznego poloneza na boschu :)
Co do benzyny,to wyglada mi to na pompke paliwa lub zapchany filtr paliwa..Moze to tez byc awaria zaworu gazu - podczas pracy na benzynie,zawor sie nie zamyka tylko pozostaje otwarty w jakims stopniu i poprostu go zalewa.Sprubuj zakrecic zawor gazu na wielozaworze i sprawdz jak pracuje na benzynie. Jezeli awaria nie ustapi,sprawdz wydajnosc pompki paliwa.A...
Jak to Abimex to tak jak w oplu zwierasz aib w gnieżdzie diagnostycznym i liczysz błyski.A co do interfejsu to w download znajdziesz.
Komputerem diagnostycznym tego nie zgrasz.Trzeba na piechotę grzebać w sterownikach.Jeśli jesteś z okolic Białegostoku mogę ci to zrobić.
a czy kolega w Polonezie zrobil sobie samo diagnostyke laczac we wtyczce diagnostycznej zlacze A i B a nastepnie rpzekrecajac kluczyk i odczytujac kod bledu z migajacej lampki check engine? przyczyn moze byc duzo.
załączyłem kody diagnostyczne do monowtrysku
sprawdz modul....
"fiatowskie" 3-pinowe? Z tego co do tej pory wyczytałem na forum i co widziałem w aucie to tak. Na wszystkich schematach które widziałem na forum to na złączu diagnostycznym jest 12V, masa i linia K.
Rozrusznik kreci ale nie chce odpalić Sprawdź czy jest iskra tak jak wyżej pisali koledzy. Ja bym jeszcze podłączył go pod komputer. Jest to jednopunktowy wtrysk więc w okolicach komputera powinieneś mieć 3 pinowe złącze diagnostyczne. Potrzebna będzie przejściówka na OBD2.
W zasadzie to jeszcze polonez,BMW i mercedes.Szukaj na allegro.
Proszę bardzo
Czy ten sterownik udało się komuś zdiagnozować za pomocą euroscana? Złącze diagnostyczne podobne do fiata (tylko zamiast linni L ,+12V)
Zmostkuj styki A i B w złączu diagnostycznym i odczytaj kody błyskowe. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to napisz do mnie.
do kolegi MAREK74 Myślę, że będziesz miał problem z uzuskaniem odpowiedniego softu i kabelka do OPLA. Raczej tylko sewis i TECH2. W OPLU pozostaje tylko - zwarcie odpowiednich pinów w złączu diagnostycznym i odczyt "migającego silniczka". Pozdrowienia
Witam Kolegów Na stronie http://autodiagnoza.pl/inx35448,interfej... jest interfejs do diagnostyki. Czy morze ktoś korzysta z tego konkretnie urządzenia i mógłby podzielić się opinią i czy by polecił. Poszukuję czegoś nieskomplikowanego gotowego do podłączenia pod komputer z oprogramowaniem - czy jest coś takiego razem w sprzedaży,...
Cześć . Żeby wywołać kody błędów w poldku zewrzyj styki AiB w złączu diagnostycznym ALDL .Złącze jest umieszczone obok urządzenia ECM za półką po stronie pasażera.Lmpka diagnostyczna na tablicy rozdzielczej zacznie mrugać.Podaj kod błędu to c.d.n
Możesz posłużyć się kodami Poloneza Multec , są takie same ( w polonezie jest troche więcej). Lub pozycja WKiŁ Kody Diagnostyczne. Przeglądnij archiwum elektrody.
Jak już pisałem mój ATU też był podpinany wielokrotnie pod komputer diagnostyczny i wszystko było O.K.Dobrze że w ASO pracował kuzyn i się przysiadł do tematu i znalazł usterkę.
dzięki za radę tak myslałem cewki ok. a własnie szukam coś o tych tranzystorach. przydałby się tez jakiś program diagnostyczny do poldka. Coś tam sobie moze wymyślę. POZDRAWIAM. :wink:
Z tego co pamiętam to w polonezach można "wymigać" sobie kody błędów bez konieczności podpinania urządzenia diagnostycznego. Nie pamiętam dokładnie procedury ale jest ona na pewno gdzieś tutaj opisana, tylko poszukać ;) A jak już bedziesz miał numery błędów to i znajdziesz ich znaczenie.
nie tak nerwowo Panowie :) w poniedzialek dam odpowiedz na wiekszosc pytan bo jade sprawdzic cisnienie i podlaczyc sie do zlacza diagnostycznego w serwisie daewoo. cierpliwosci.
Witam. Kody można odczytać testerem, albo przez zmostkowanie w złączu diagnostycznym styków A i B i włączenie zapłonu. Lampka CHECK ENGINE zacznie mrugać.
Kolego, na 99% to złącze diagnostyczne :-), bo to chyba sterownik BOSCH'a jest, a one mają tam złącze :-)
Problemem to koszt eksploatacji nie branej pod uwagę przy kupnie. Auto kupione za ostatnie pieniądze. Że nawet na pakiet startowy nie ma ( olej, rozrząd, filtry) i a jak jakaś awaria to już tragedia. Dałem za auto 20tys i co teraz jeszcze ma na to wysystko wydać jeszcze 5 tyś? Druga sprawa to podejście ludzi do mechaników. Ma komputer który mu pokaże...
Mam mały warsztat samochodowy na swojej wiosce. Kiedyś robiło się polonezy, fiaty i maluchy i nie było większych problemów. Teraz w samochodach jest coraz więcej elektroniki i nie wiadomo gzie ręce włożyć a jak wiadomo to na słuch tego nie ustawi. Chciałbym kupić jakiś niedrogi tester samochodowy i może ktoś by mi coś polecił. Zależy mi na obsłudze...
Wiem że można odczytać kody zwierając dwa styki w złączu diagnostycznym i kontrolka silnika wymiga kod usterki zapamiętany w pamięci.Jak skasować te kody? Będe wdzięczny za tabelkę usterek w tym samochodzie.
na zlaczu diagnostycznym zwierasz a-b dioda na pulpicie zaczyna migac liczac blyski odczytujesz kod usterki- ogolna zasada
Gniazdo diagnostyczne odnalazlem wyskakuje tylko 12 i nic wiecej :/ bynajmniej narazie tylko to lampka wskazuje
Witam. Od razu mówię, że przeczytałem wiele tematów związanych z tym, ale nie znalazłem odpowiedzi. Potrzebuję zrobić diagnozę w samochodzie Daewoo FSO Polonez 1.6GLI, wtrysk Bosch. Posiadam kabel diagnostyczny KKL OBD2 (VAG OBD2) podłączany do komputera przez port USB. Znalazłem schematy oparte na tym samym układzie scalonym, co posiadany interfejs,...
Jak zrobić taki kabelek ,ma ktoś schemat ,auto to polonez 1,6 caro plus złącze ma na trzy kabelki
Zewrzyj w gnieżdzie diagnostycznym A i B i odczytaj kody usterki po ich usunięciu odłącz ujemną klemę akumulatora aby zresetować komputer.
Witam - to chyba ten sam silnik co w polonezie był montowany - miałem podobny problem - po wymianie ( tak zwanej ) filtra cząstek stałych autko odżyło .
witam mam problem z podlaczeniem sie do sterownika kts 550 w instrukcji podaja aby podlaczyc przystawke a ja takiej nie posiadam czy ktos robil zwyklym uniwersalnym przewodem od kts jest to oczywiscie silnik rowera ukl.wtryskowy mpi a i jak wyglada i gdzie jest zlacze diagnostyczne bo znalazlem jakies okragle z gory dzieki
opornośc każdej gałęzi to około 60 om,silniczek mozna sprawdzić w samochodzie zwierając styki A i B gniazdka diagnostycznego,jak przy odpytywaniu pamięci usterek,ale nie wymontowywac go ,mo moze po prostu za daleko wysunąć trzpień,i tak go słychać.Do sprawdzania na "na stole" służy specjalny przyrządzik,ja stosuje to: http://www.jacekgrabowski.pl/wlasne.htm#...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... Kiedy ludzie zrozumieją że nie dla szpanu kupuje się sprzęt diagnostyczny za kilka, kilkanaście tys. zł, a "fejsem za dwie dychy" to można się co najwyżej w Polonezie pobawić ?
A nie można po prostu podjechać na stację diagnostyczną i wjechać na szarpaki? Powinno dać się zobaczyć czy coś nie ma nadmiernych luzów czy pęknięć.
Ja mam podobny problem z samochodem obroty nie spadają po uruchomieniu dochodzą do 2000-2100 i świeci się CHEK ENGINE kod 22 sprawdziłem zwierając styki w złączu diagnostycznym, wymieniłem czujnik ciśnienia bezwzględnego i bez zmian. Czy kod 22 oznacza że padł czujnik położenia przepustnicy?
sprawdz w kodzie migowym tzn na zgaszonym silniku ale tak zeby sie kontrolki swiecily zewzyj A i B w zlaczu diagnostycznym i sprawdz co ci wyswietli tylko pomin kod 12. wskazuje to na uszkodzoe cewki ale radze sprawdzic
Witam Jesli masz mozliwiosc podlacz sie do gniazda diagnostycznego i zobacz jakie masz parametry pracy nastawnikow i czujnikow i daj znac... Pozdrawiam :)
Toć już w naszym polonezie z silnikiem Rovera odczytałes błedy, skasowałeś, popatrzałeś w parametry i jeszcze inne rzeczy dało się robić. A co da zmiana wtyczki? Jak nie ma fejsu za 50zł. A skoro weszliśmy na temat poloneza to może orientujesz się dlaczego tyle pustych miejsc/ padów jest w memsie poloneza?
Podłącz pod komputer diagnostyczny i prawdę ci powie. Pod koniec ubiegłego tysiąclecia sprawdzali mi sterownik silnika w takim samym pojeździe, jak pamiętam wejście było gdzieś pod maską.
Mam vectre jak w temacie silnik 1.6i C16NZ. Wiem ze jest tam ten sam komputer co w poldku Multec (chyba bo program diagnostyczny od poldka dziala :)). Tak mi sie zdaje ze do Poloneza byly jakies wsady do pamieci. Czy dysponujecie jakimis i czy ma to sens bo slyszalem ze przy jednopunktach to nie ma co sobie glowy zawracac. Czekam na pomoc fachowcow....
odczytaj kody błędów poprzez zwarcie w gnieżdzie diagnostycznym pinów AiB przekręć kluczyk zacznie błyskać lampka engin rozpocznie kodem 12 to jest jeden błysk i zachwile dwa błyski ,każdy błąd powtażany jest trzy razy .podaj wyniki działań
czesc jak sprawdzałes kody czytnikiem ?? czy zwierałes piny A i B na złoczu diagnostycznym jesli tak to karzdy kod powtarza sie 3 razy i musisz poczekać co pokarze lapka za 4 razem
cześć koledzy mam problem z instalacją w polonezie 1997 r. -atu plus 1,6 na komputerze i wtrysku bosch . Po pierwsze nie ma prądu na złączu diagnostycznym , po drugie nie ma zasilania na nastawniku przepustnicy. Jak ktoś ma schemat instalacji do tego poldka to mógłby mi wysłać.Z góry dzięki. Przeniosłem z samochody elektronika. robokop
Fajnie coś takiego pooglądać na lcd jak się zmienia z prędkością około 1,2sekundy na 21 bajtów danych. W załączniku program testowy na 89c2051 i wyświetlacz standardowy lcd. Do diagnozy się nie nadaje bo nijak nie można zauważyć jak się wartości zmieniają (tylko zapisane dane co 1,2sekundy). Program testowałem na sterowniku z opla kadeta ale to wszystko...
Na wyłączonym silniku zewrzyj piny A i B na gnieździe diagnostycznym i odczytaj kod usterki i napisz.Wtedy bedziemy mogli ci pomóc.Jak czytać kody i ich numeracja jest już opisane na elektrodzie.Poszukaj bo to dużo pisania.
Witam wszystkich których zainteresował mój problem. Po wyjęciu z mojego auta modułu sterującego i po podłączeniu do innego poloneza polonez zapalił i chodził bez żadnych problemów , po podłączeniu czujnika wału sytuacja jak wyżej cewka zapłonowa też dawała iskrę w innym aucie. Spawdzałem napięcie wychodzące z wtyku cewki zapłonowej i jest takie jak...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Witam. Po stronie pasażera za schowkiem jest gniazdo diagnostyczne zewrzyj w nim AiB mostkiem i włącz zapłon.Sczytaj kody migowe i będziesz wiedział o co chodzi.
Reduktor powtórnie na tapetę ,coś nie halo z membraną niskiego ciśnienia. Przeżyłem ten sam motyw jak mi gościu na stacji diagnostycznej (przy przegladzie rejestracyjnym) kręcił śrubą czułości membrany tak długo że wkręcił sprężynkę poza dzwignię :-)
Błędnie opisane złącze diagnostyczne jest przyczyna usterki Przed podłaczeniem sprawdzić woltomierzem A-linia K C-zasilanie 12V B-masa
Od kilku latek szukam w sieci programu diagnostycznego do Roverka w poldku i jak do tej pory sie nie udalo :( moze ktos ma :?: fsoak(at)wp.pl
Jak przepala się którykolwiek z czterech bezpieczników pod schowkiem,to autko ci napewno nie zapali.Jak sugeruje elektrit sprawdz najpierw wartość bezpieczników(wszystkie powinny byc 7,5A).Następnie musisz sprawdzić obwód,który ten bezppiecznik zabezpiecza.Nie pamiętam kolejności,ale zabezpieczają one: 1 - cewkę zapłonową(pin B) 2 - pompę paliwa(pin...
Jeżeli macie interfejs do poloneza to dam wam soft na którym będziecie mogli się pobawić oplami,ale tylko starszymi-kedett e,Vectra A mniej więcej do 1991.Interfejs do poloneza JEST INNY niż np.do Vaga .Nie zawiera żadnych półprzewodników,tylko 3 rezystory.
Kolego A czy ty aby napewno masz poloneza na wtrysku jednopunktowym Bosch Z tego co podałeś twój ECU znajduje się pod siedzeniem pasażera? W przypadku wtrysku Bosch gniazdo diagnostyczne jest pod maską zaraz za przegrodą kabiny po lewej stronie Koło pompy hamulcowej. ECU również znajduje się pod maską. Może masz wielopunktoey wtrysk paliwa - Jeśli tak...
kabel diagnostyczny polonez interfejs diagnostyczny polonez diagnostyczny delphi
zapis kamery konta email outlook wyciek oleju pompy wspomagania
podłączenie betoniarki urwany gwintownik
Moment dokręcenia łożyska VW Bora Kombi 1.9 TDI Lokalizacja przełącznika magnetycznego w ekspresie do kawy