Kable i świece nowe. Podmieniony DIS, Auto było na testerze diagnostycznym.
witam! mam silnik ABF na DIGIFANT 3.2... czy ktoś wie gdzie podpiąć linię L ?? linię K podłączam pod immo... ps. silnik jest po SWAPie i nie mam kostek diagnostycznych...
Witam, Jak w temacie, mam problem z połączeniem się z ECU, ale po kolei :D Ze sterownikiem próbuję się połączyć programem Polski VAG 4.9 który bez problemu łączy się z pozostałymi sterownikami w samochodzie. Patrząc na schemat blokowy: (X1 - złącze diagnostyczne, A162 - immobilizer, A35/B83/B121 - ECU), immobilizer jest na drodze między złączem diagnostycznym...
Nie podłączona linia diagnostyczna (pomylone kostki) silnika.
Wolne obroty są cały czas regulowane.Jaki masz problem? Silnik krokowy, tak jak w instrukcji jest ustawiony na 28mm - tyle wystaje jego trzpień. Po przekręceniu stacyjki silnik cofa trzpień, i po odpaleniu cały czas pozostaje w tej pozycji nie poruszając się. Dopiero po wyłączeniu silnika wysuwa się ponownie na 28mm. Gdy zostaną złączone piny A i B...
Witam, potrzebuje zakupić tester diagnostyczny do silników przemysłowych takich jak agregaty prądotwórcze na bazie silników iveco aifo,scania,mtu,perkins,volvo penta deutz zastanawiałem się nad TEXA TXT bo nic innego przystosowanego do przemysłu nie znalazłem zna ktoś może jakiś komputerek co by pasował do tych silników i by sie sprawdzał?
Witam!! Mam pytanie do szanownych czytelników forum.Czy wie ktoś jakie skanery współpracują z elektroniką sterującą pracą silników Detroit Diesel seria 60.Czy jest coś na polskim rynku co można by zakupić do odczytu danych ze sterownika??Bardzo prosił bym o pomoc..
Witam,sprawa nadal aktualna,jeżeli chodzi o zapłon to akurat się domyślam,że go nie ma,nie jestem mechanikiem,ale staram się ograniczyć koszty bo na autoryzowany serwis mnie nie stać.Zawór egr wymieniony,wykazywał czasem błąd na urządzeniu dominator 2 .Teraz przez tydzień testowania nie ma żadnych błędów.Mimo to silnik chodzi nie równo na biegu jałowym...
Mam problem w samochodzie Volvo 850 z swiecaca sie kontrolka sady Lambda,ktora zaswiecila sie kiedy mialem problemy z silnikiem tj. z jego prawidlowa praca.Prosze o informacje jak mozna wykasowac blad z systemu diagnostycznego.Jest to system diagnostyczny polegajacy na kodach bledow.
jak w temacie przymierzam sie do zakupu interfejsu interesuje mnie taki ktory by pasowal do jak najwiekszej liczby silnikow i to jest moje pytanie co szanowne grona fachowcow polecilo z gory dziekuje
witam, gdzie znajdę podstawowe dane diagnostyczne silnika? chodzi mi o prawidłowe sygnały z przepływomierza, lambdy, czujnika polozenia walu, napiecia ECU, czasy wtrysków itp itd. prosiłbym o podpowiedz gdzie tego szukać. szczegolnie zalezy mi na danych przeplywomierza i czasów wtrysków dla wolnych obrotów
Witam, robię taki projekt w którym chcę przeprowadzić badania diagnostyczne silnika elektrycznego. Posiadam silnik 3-fazowy o mocy 250W, który będzie obciążony znamionowo i potrzebuję przeprowadzić badania na silniku dobrze działającym oraz "zepsutym" Szperając w internecie znalazłem możliwość "zepsucia" silnika poprzez zwarcie jednej cewki używając...
Komunikuja sie wszystkie ktore maja wbudowane zlacze diagnostyczne !
gdzie jest w audi 80 z roku 1994 zlacze diagnostyczne. silnik 2.0 E wielopunktowy wtrysk. pozdrawiam
Auto jak w temacie problem polega na tym że pali kontrolkę usterki silnika po podłączeniu Vcdsa brak komunikacji ze sterownikiem silnika, pozostałe protokoły diagnozuję bez problemu,pytałem klienta czy ktoś nie odciął linii diagnostycznej silnika,twierdzi że nie?
Witam. Panowie chodzi mi głównie o to, na którym pinie sterownika znajduje się kabel diagnozy silnika ,czyli 7-ka idąca ze złącza diagnostycznego . Silnik to z18xe w Zafirze 2001r.
Cześć Wszystkim, Mam podobny problem jak PawelBierna. Po nocy (lub po dłuższym postoju) Fabia 12V (bez gazu) ma problem z rozruchem. Problem występuje w okresie zimowym i jesienno zimowym. Wiosna i lato wszystko idealnie. Podczas rozruchu wypadają zapłony (stwierdzono diagnostycznie) silnik dusi się i dławi, z wydechu więcej białego dymu, po przytrzymaniu...
Witam. Jak w temacie potrzebuję schematu sterownika silnika audi tt 225km 2000r oraz schematu skrzynki bezpieczników audi 80 cabrio 1.8 1997r. Problem polega na połączeniu sterownika silnika z audi tt z karoserią audi 80 cabrio. Chodzi o podłączenie wszystkich zasilań, mas, połączenie z licznikiem oraz sieć diagnostyczną. Silnik z audi a4 trafił (SWAP)...
Nie chodzi mi o obroty tempomatu, to kazdy wie ze mozna zmienic. Po odpaleniu auta na biegu jalowym ma 500 obr/min a powinien miec 600. Po kazdym odpaleniu silnika podnosil bys sobie tempomatem? ciekawe jak szybko by ci sie znudzilo. Po prostu nie czytasz ze zrozumieniem, za pomocą tempomatu da się zmienić na 600 obr i zapisać, ale szukaj dalej w parametrach...
Musicie sprobowac odczytac jakies bledy z komputera to fachowcy sie odezwa bo tak to moze byc duzo powodow jakis czujnik cisnienia moze cos z pompa paliwa macie tam jakis wyswietlacz albo gniazdo diagnostyczne?
Bardzo mało informacji kolega udzielił. Który rocznik auta? Czy w/w awaria powstała po jakiejś ingerencji w silnik / wymianie czegoś? Czy problem pojawił się po normalnym wyłączeniu auta dnia poprzedniego czy też auto stało od jakiegoś czasu nieużytkowane? Auto trzymane na parkingu / w garażu gdzieś w mieście czy teren wiejski na zewnątrz? (pytam pod...
Klient kupił samochód z przerobionym gniazdem diagnostycznym.Ktoś przerobił oryginalne na radiową kość iso , tą od głośników. Przejściówka która umożliwiała podłączenie z komputerem gdzieś zaginęła i teraz jest problem ze zdiagnozowaniem samochodu bo pali się kontrolka silnika. Chcę przywrócić mu stan wyjściowy i potrzebuję opis gdzie , który kabelek...
Witam, na desce rozdzielczej zaświeciła się kontrolka silnika (check engine) VW Polo 1.4 TDI 2003 rok 75KM. Po diagnostyce przez mechanika wyskakuje kod błędu 4C67 z komunikatem "silnik klapy rury dolotowej". Błąd się kasuje tylko na chwile, że zgaśnie na desce, ale widać go urządzeniu diagnostycznym. Po ponownym uruchomieniu silnika żółta kontrolka...
T5, do modułu jest wpięty drugi czujnik, czyta on z koła zamachowego i ma okrągłą wtyczkę. To jest czujnik prędkości obrotowej silnika do celów diagnostycznych. Nie ma wpływu na pracę silnika. Ta wtyczka powinna być umiejscowiona wewnątrz okrągłego złącza diagnostycznego (lewe nadkole, obok modułu zapłonowego).
Znajdź sobie "reset ECU, ECM, komputera" do swojego samochodu, silnika, z rocznikiem włącznie . Może być do innego opla z podobnym kodem silnika, byle rocznikowo nie odbiegał od Twojego, bo nowsze komputery mogły być resetowane, przywracane do ustawień fabrycznych, przez podpięcie do urządzeń diagnostycznych. W pierwszych modelach działało przez odpięcie...
Co mam zrobić?? Nauczyć sterownik silnika nowej przepustnicy- tak na chłopski rozum. Wymieniona część musi zostać zaakceptowana przez sterownik silnika.A sterownik musi się jej "nauczyć". Procedura do wykonania poprzez tester diagnostyczny.
A ile pinów ma ten czujnik ? 4 ? To dwa dla sterownika silnika i dwa dla wskaźnika. ad PW Są dwa czujniki w jednej obudowie, dwa termistory, które w zależności od temperatury zmieniają swe oporności. Jedne piny, 1 i 3, to czujnik podający temperaturę sterownikowi silnika. Drugie, 2 i 4 wskaźnikowi temperatury w liczniku. Tu niestety tylko jeden czujnik...
Spróbuj zaślepić EGR w celach diagnostycznych. Ponadto do sprawdzenia świece żarowe, synchro rozrządu, kompresja, stan wtryskiwaczy, system rozruchu zimnego silnika.
Witajcie. Pomagam naprawić sąsiada samochód (jak w tytule), jednak borykamy się z problemem i próbujemy to zrozumieć, by naprawić. Samochód po wielu przejściach i nie znamy jego historii, przebieg około 700tyś. Silnik łapie błąd P0481 i przechodzi w tryb awaryjny (nie pozwala na osiągnięcie pełnej mocy). Samochód zakupiony z uszkodzonym silnikiem -...
Nie jestem specjalistą w tej branży ale przy "strzałach" w kolektor ssący uszkadza się przepływomierz. Dokładnie będziesz wiedział ja się podepniesz kompem z odpowiednim programem diagnostycznym. Tam się dowiesz co jest i możesz skasować błędy w sterowniku silnika.
Aby nie było komunikacji ze sterownikiem problem wcale nie musi być na kostkach czy wiązkach bezpośrednio dochodzących do sterownika. Proponuje poszukać schematu w sieci (można znaleźć, np. corsa C. to praktycznie to samo co Combo) i prześledzić stan przewodów odpowiedzialnych za komunikację pomiędzy sterownikiem silnika i resztą auta oraz złączem diagnostycznym....
Witam.W kadecie odczytasz kody błędów łącząc drutem Ai B w złączu diagnostycznym.Pewnie coś znajdziesz skoro pali się kontrolka elektroniki silnika.Cała procedura jest opisana na forum kadeta.Pozdrawiam Witek.
Witam, mam problem z falowaniem obrotów w silniku 1.6 i M40, silnik się wkręca na 3500 rpm a następnie spada na 500 rpm. Sąsiad elektryk powiedział ,że trzeba podpiąć go pod komputer i sprawdzić co nawala. I teraz skanowanie gdzieś w warsztacie kosztuje ok. 100zł a znalazłem jakieś zestawy firmy Viaken za 75zł komplet i do tego trzeba mieć oprogramowanie...
(at)andrend w Elsie znajdziesz tylko do starszych aut do nowszych tak od 2000 jest w Elsie tylko wskazowka ze wszystkie dane sa w uzadzeniu diagnostycznym VAG 15.. a o co dokladnie chodzi ? jaki samochud / silnik ? to moze mozna bedzie pomuc voss
Witam, a nie można odczytać kodu usterki? w starszych modelach można było to zrobić w bardzo prosty sposób,zwierając piny w złączu diagnostycznym... najlepiej podaj symbol silnika.
Zobacz tutaj: 3 lata temu kupiłem tak multiscana i jestem z niego bardzo zadowolony do dziś. Na dodatek teraz kosztuje naprawdę niewiele. Ten multiscaner robi tylko silnik. Zresztą to samo zrobi ELM 327 a cena 5x mniejsza. Taki sprzęt czepi się francuzów dopiero od 2001 (benzyna) i od 2003 (diesel).
Ja ma sterownik IAW4AF. Dodam, że po wykasowaniu błędów silnik normalnie zapalał. Ale jak z 30 min postoju i przekręcam stacyjką to nie słychać pompy albo pompa słychać że minimalnie się przycina i staje. Na chwileczkę zakręcam rozrusznikiem. Po czym znowu kilkakrotnie kręcę stacyjką aż słyszę ze pompa pompuje. Wtedy po przekręceniu rozrusznikiem silnik...
Na ciepłym silniku i na biegu jałowym tak się zachowuje?
niestety nie ma możliwosci podłączenia sie z interfejsem Najpierw to powiedz czym się próbujesz podłączyć jakim sprzętem, a drugie to napisz czy nie można się połączy z żadnym systemem czy tylko z silnikiem.
OPEL ASTRA 1998r. diesel,modul chlodzenia silnika,zalacza dwa wentylatory przy 100 C. W chwil kiedy auto osiagnie poyzej 100 C zapala sie lampka awarii ukladu chlodzenia i CHECK ENGINE. Temperature silnika mozna odczytac za pomoca urzadzenia diagnostycznego z modulu silnika,ukladu chlodzenia,zegarow.We wszystkich modulach jest podobna. W chwili pojawienia...
Dziękuję bardzo za odpowiedz, odnośnie nr EMS kiedy wchodzę w menu diagnostyczne na desce rozdzielczej i wchodzę w EMS nie ma nr jednostki są tylko kody błędów, jutro sprawdzę to jeszcze raz, nie ma innej możliwości do sprawdzenia tego nr? niestety nie mam możliwości podłączenia się komputerem i sprawdzenia programem diagnostycznym. Co do silnika to...
Obroty jałowe silników benzynowych są z reguły ok. 700-800rpm. Przy 400, jak masz, silnik by raczej szarpał charakterystycznie. Ty jednak napisałeś, że chodzi równo, więc może to cóż z obrotomierzem. Pożycz od kogoś jakiś interfejs diagnostyczny Obd2 np. ELM237 i zobacz jakie są obroty w programie diagnostycznym. ELM 237 to tani interfejs wielu ludzi...
Kody błyskowe to zwykła dioda i rezystor oraz odpowiedni mostek w złączu diagnostycznym, ale dla każdego auta inna konfigurecja, inny mostek, nieraz zamiast diody po odpowiednim zmostkowaniu styków w złączu diagnostycznym kody wymiga nam kontrolka diagnostyczna na panelu (ta z narysowanym silnikiem np. większość modeli Opla). Kolego (at)pawelc jutro...
Co do sprawności EGR-a trudno mi powiedzeć, wyjąłem go i przejrzałem. Nie był zawalony nagarem, działanie samej membramy również nie budzi zastrzeżeń. Jeszcze nie mam interfejsu diagnostycznego, ale dziś spróbuję odczytać kody błędów metodą zworki w złaczu diagnostycznym. Może coś pojawi się nowego.
Witam ponownie. Powracam do tematu. W tym tygodniu wyciągam pompkę więc sprawdzę co z nią jest nie tak. Czy ktoś wie może jakie ciśnienie powinna ona robić? Poza tym byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzałem co pokaże program diagnostyczny. Był to CDIF/2. Poniżej zamieszczam wyniki diagnozy szeregowej. Niestety diagnosta na stacji nie potrafił tego...
Witam.W ostatnim czasie generowałem kody błędów przez zworki w złączu diagnostyczny. Chodziło o ABS. Problem został zdiagnozowany i usterka usunięta, jednak przy ponownym sprawdzeniu omyłkowo zwarłem niewłaściwy pin na złączu. Zrobiło się jakieś zwarcie (leki widoczny błysk). Teraz przez to nie mogę otworzyć klapy bagażnika oraz na licznik po ponownym...
A więc tak jakoś 2 lata temu zepsuła mi się suszarka EDC 5330 marki Elektrolux... prąd jest, programator działa.. ustawiałem na jakiś program i chciałem wystartować to wyskakiwało Err, znalazłem na necie jak wejść w tryb diagnostyczny i tak po nastawieniu na 1 i naciśnięciu start + zegar suszarka zaczęła buczeć po by po 30 sekundach pokazać błąd E50...
Witam, Potrzebuję zakupić interfejs diagnostyczny. Jest ich tak wiele że sam nie wiem który jest dobry. Do wydania miałbym jakieś 4-5 tysięcy. Chciałbym zakupić jedno lub więcej urządzeń które bez problemów połączyłoby się z nowszymi modelami samochodów oraz busami typu Sprinter, LT, Daily, Crafter. Interfejs musi diagnozować silnik, skrzynię, wtryski...
Witam Na wstępie zaznaczę że jestem laikiem w tej dziedzinie i proszę o wyrozumiałość . Korzystałem w prawdzie z Gutmanna macs 42 do robienia diagnostyki oraz diagnostyki dynamicznej i prostych adaptacji. Nieco liznąłem VCDS ale naprawdę czuje się zielony. Do czego potrzebny mi tester? 1)Planuję zakup auta i potrzebuję przed zakupem zrobić skan samochodu....
OBD 2 to chyba uniwersalne wejście do większości samochodów? Interesuje mnie kasowanie błędów, ich odczyty, odczyty parametrów pracy silnika itp Pytam bo nie siedzę w temacie
To tester EOBD (tylko sterownik silnika i tylko błędy związane z emisją spalin), czyli raczej mało przydatny. Oczywiście lepsze to niż nic, ale szukałbym czegoś dedykowanego pod markę.
Przedstawiam tester diagnoistyczny dostępny na Allegro, służący do odczytywania kodów migowych z kontrolki silnika na desce rozdzielczej. Link do aukcji: Dołaczam także zdjęcie. Z tego co widać jest to zwykły właczniki z dwomo biegumani do podłlączenia w gnieździe diagnostycznym. Na pierwszy rzut oka to prymitywny tester. Gość dodaje jakiś opis kodów....
Słuchaj, spróbuj zdiagnozować sobie ten silnik "metodą domową". Wystarczy dioda LED, rezystor do tej diody ok 1kohm i jakiś mikrostyk oraz 2 wsuwki by podłączyć pod akumulator i pod przewód diagnostyczny. Po diagnozie zobaczysz co go boli.
Witam, Silnik 1.2 ma cztery cylindry!!! Ranny Juurrek pierwsze co musisz zrobić to udać się do kogoś kto podłączy się pod komputer i sprawdzi kody błędów. Bez tego jeszcze wiele takich "cygarków" Cię czeka. Jak ustalisz że nie jest to usterka elektroniczna to nie pytaj o drogę paliwa, tylko sprawdż czy jest ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy w...
Jeżeli stało się to dopiero po instalacji gazu sekwencyjnego, to może trzeba byłoby przyjżeć się tej instalacji, czy wtryski są szczelnie zamontowane, bo może być, że po lekkim zagrzaniu traci się szczelność komory dolotowej któregoś z cylindrów, i taki efekt właśnie będzie, jest jeszcze sprawa ingerencji w elektronikę takiej instalacji, myślę że ciężko...
Witam. Mam kłopot. Otóż pralka ELECTROLUX ewt-832 wczoraj przestała obracać bęben. Po ustawieniu programu na D - 40 stopni, 400 obrotów, wirowanie, pralka włącza się, blokuje klapę, nabiera wodę a następnie załącza grzałkę. Słychać jak szumi ogrzewana woda ale oprócz tego cisza. Bęben nie obraca się, silnik nie kręci. Zdjąłem obudowy boczne, wykręciłem...
Nie obraź się że zapytam: Chcesz naprawić ten silnik czy napisałeś na forum aby się trochę z nami podrażnić i poprzekomarzać??? Dostałeś kilka propozycji diagnostycznych. Wygląda że nie wykorzystałeś żadnej i tylko je zbijasz lub lekceważysz.
Zapewniam Cię, że instalację założę i to w sposób zupełnie legalny. Można chociażby zrobić to instalując urządzenie na przyczepce samochodowej i kwalfikując urzędzenie jako pojazd specjalny. Wg. kodeksu drogowego: pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania...
No widze, ze Ci-Stumien juz podniecenie tez zeszlo...no jest zagadka, jest... jakby bylo latwo to juz bym dawno o tym zapomnial. Właśnie nie rozwiązałem błachego problemu, z powodu złych danych diagnostycznych. Już nie jestem podniecony, w..... mnie to, opuszczam temat, naciskając czerwone oczko.
A może koło nie napompowane??? Idź do wróżki albo ... zacznij poważnie traktować temat i kolegów z forum. Przecież są pewne zasady opisu usterki i zestaw podstawowych czynności diagnostycznych. Poczytaj inne tematy i przede wszystkim napisz co to za silnik 2T czy 4T a może rakietowy???
Witam. Proszę o pomoc. Fiat Bravo 1.9 td spadła moc silnika . auto zaczęło dymić gdy daje gazu. Turbina jest dobra, bo doładowuje powietrze ( gdy ścisnę ręką wąż dolotowy , to po dodaniu gazu rozwiera mi dłoń takie jest ciśnienie powietrza ). W tym silniku jest jeszcze wtrysk sterujący, czy on może być przyczyną? Jeśli tak to jak to sprawdzić. Pozdrawiam....
Witam Poszukuję materiałów do pracy magisterskiej "Diagnostyka uszkodzeń wirnika silnika dwuklatkowego" . Mam problem, ponieważ przejrzałem uczelnianą bibliotekę i nie ma nic więcej o tym temacie po za tym, że taka maszyna istnieje. Może coś przeoczyłem, a pewnie znajdą się osoby tutaj, które zetknęły się z tym zagadnieniem. Chodzi mi bardziej o teorię...
W moim Polo3 6N2 1.4 16V silnik AUA 2001r jak postoi ze trzy dni to się rozładowuje akumulator. Pomierzyłem miernikiem dobrej klasy analogowym pobór prądu na wszystkich bezpiecznikach wyciągając każdy po kolei i włączając się amperomierzem. I przyczepiłem do obwodu na bezpieczniku nr.11 który opisany jest jako obwód diagnostyczny. Miernik pokazał ok.50mA....
Z którego kierunku mniej więcej wydobywa się dźwięk? Wskaż ręką podczas nagrywania, nie rzucaj tak kamerą na wszystkie strony. Prawdopodobnie jest uszkodzone sprzęgło kłowe (klin) (6 - rys. poniżej) napędzające pompę wysokiego ciśnienia (pwc). W tym silniku (2,0 TDCI DW10BTED) pwc jest po drugiej stronie niż zwykle, czyli na wysokości koła zamachowego....
Kolego nie napisałeś jakiej marki jest ta instalacja , ale wiem na pewno że jeżeli montowana w Holandii to nie ma co się dziwić że mechanik jej nie jest w stanie ogarnąć . Jedyną osobą znaną i polecaną na forach różnych marek i ogarniającą te tematy jest warsztat w Poznaniu . Mają dostęp do części i do programów diagnostycznych. Wiem że terminy na dostanie...
Pompa do regeneracji.Dla pewności psiknij mu delikatnie w dolot plaka,jak zapali i nie będzie rzucać silnikiem to znaczy że nie jest zapowietrzony,tylko pompa do naprawy/wymiany. Poczytaj go jeszcze jakimś testerem diagnostycznym.
Witam, Od pewnego czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskazówki temperatury. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika i rozpoczęciu jazdy temperatura normalnie wzrasta do około 80*C po czym zauważalnie spada do około 70*C. Co ciekawe po przejechaniu kilku kilometrów silnik dogrzewa się do około 80*C i tak już zostaje. W zasadzie nie udaje mi się dogrzać...
Otrzymałem zachętę aby zamknąć temat. Ale jeszcze nie uprałem się z problemem i mam kłopot z odpaleniem. Wyczyściłem nagar z przepustnicy. - Przesłona przepustnicy da się poruszyć. - Wraca zawsze do położenia wyjściowego na sprężynie. Efekt nic się nie zmieniło... Zimno więc nie bardzo mogę przejrzeć te wszystkie masy więc wpadłem na pomysł że ponieważ...
Dzisiaj przysiadłem do tej mojej nieszczęsnej coupe'iki. Zacząłem głupio przykładać miernik (bo taki ze mnie elektryk jak...) i stwierdziłem, że napięcie dochodzi do obu złącz diagnostycznych. O dziwo komputer połączył się raz z autem przez obd, potem już nie chciał. To oznaczało, że nic się nie spaliło więc zacząłem szukać sam nie wiem czego. Auto...
ile wchodzi oleju do silnika Około 35-36 litrów. Gdzie lub od czego mam zacząć, aby usunąć w/w usterkę. Od wizyty u kogoś kto ma komputer diagnostyczny.
To dość typowe w tych silnikach.
Pewną - w zasadzie stale obecną - trudnością w uzyskaniu odpowiedzi na proste pytania od ludzi, którzy mają dużą wiedzę jest to, że są oni w stanie naprawdę dużo napisać, aby na nie nie odpowiedzieć ... :wink: Tak właśnie jest. Zawsze się zastanawiałem jak to napisać, aby dobrze zabrzmiało. Tobie się udało. :please: Szczególnie popatrz do działu elektryków....
Ja to widzę tak: — Niewłaściwy odczyt z któregoś z czujników (temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego, albo czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym lub ciśnienia atmosferycznego), powodujący wprowadzenie dużej korekcji dawki paliwa. Jest to do zobaczenia pod komputerem diagnostycznym. — Uszkodzenie w ECU. Można spróbować...
Może lepiej sprecyzować z czym masz problem, jak wymieniać/podmieniać każdy z czujników. Na schemacie masz podane oznaczenia cyfrowe odpowiadające za element, kolor wtyczki, ilość pinów we wtyczce i niekoniecznie masz podane wartości z tych czujników. Najlepiej byłoby podpiąć Peugeota pod dedykowany program diagnostyczny. Schematy są programie Service...
Licz sie z tym ze po wymianie "krokowego" trzeba wykonac kalibracje narzedziem diagnostycznym.
Przede wszystkim podłączyć pod komputer diagnostyczny. Jeżeli wystąpi tylko błąd czujnika RPM przed odpaleniem auta i żadnego innego błędu więcej, to jest uszkodzony ten czujnik. Oczywiście zakładam, że sprawdziłeś przejścia z czujnika do ECU komputera. Czyli brązowo-szary masa zielono-biały 13 nóżka ECU czerwono-czarny nóżka 8 ECU. Między 1 a 3 ma...
Posiadam to auto ponad rok i mam z nim niewielki problem. Mianowicie ma ciut za niskie wolne obroty. Wszystko co nieumocowane, znajdujące się w schowkach wpada w zabawny rezonans - jest jak w grzechotce. Wystarczy delikatnie tknąć pedał gazu - wskazówka obrotomierza ledwo drgnie, a jest już ok. Problem niezbyt upierdliwy ponieważ występuje tylko gdy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W itercarsie FAE ok. 70 zł. Wskazania z licznika muszą sie pokrywać (w granicach pewnej tolerancji) z temp. odczytaną urządzeniem diagn. lub poprostu mierzyć fizycznie temperaturę plynu termometrem i porównywać jak rośnie na odczycie urządzeniem diagnostycznym.
Po ewentualnej wymianie nie trzeba będzie kasować błędu. Jeżeli rzeczywiście czujnik jest uszkodzony to błąd jest zapisany w pamięci. Ale tak jak już napisałem, diagnostyka to nie tylko odczyt błędów. Dlatego napisałem o tym czy ECU widzi sygnał z czujnika. Można też podejrzeć sygnał z czujnika oscyloskopem, ale podejrzewam, że nie dysponujecie takim...
Dzięki za odpowiedź. W takim razie kupię kabel diagnostyczny. Wiem, że musi być z dwoma liniami k, tzn. VAG KKL. Polo jest z 2002r także nie posiada szyny CAN do diagnostyki. Czy taki kabel będzie dobry?
Witam. Potrzebuje pinologie tego oto sterownika ach 2.8 30v.97rok. chodzi mi głównie o pin diagnostyczny.
Był serwisant z przyrządem diagnostycznym. Elektronika zarejestrowała kilkanaście błędów, których nie udało się skasować. Płyta do wymiany... :(
Jeżeli wskaźnik wskazuje temperaturę za niską, to może znaczy że silnik się niedogrzewa. Jednak niedogrzany silnik dodatkowo można zdiagnozować po zwiększonym zużyciu paliwa oraz słabszym ogrzewaniu kabiny. Aby usterkę zdiagnozować na 100%, należy podłączyć urządzenie diagnostyczne (komputer) i odczytać na nim temperaturę silnika. Jeżeli odczyt z komputera...
Czujnik ciepła wyskakuje zawsze i nie ma co go wymieniać bo jest dla wersji z klimą.W tym aucie błędy można odczytać metodą migową zwierając piny A i C w gnieździe diagnostycznym.
Udając się do sklepu i kupując: - miernik ciśnienia sprężania, -miernik ciśnienia paliwa, -wakuomer, Komputer diagnostyczny. Wtedy w garażu i przy pomocy internet będziesz mógł skutecznie działać. Albo i nie.
Wracam z kolejnymi nowinkami i powiem tak, mimo że to brzmi śmiesznie co zaraz napisze to mnie ogarnia przerażenie.. Mam wrażenie że 90% mechaników nie ogarnia po prostu podstaw.. Dostałem dzisiaj info od mechanika że przepływomierz jednak jest ok, mam go zwrócić - cytuje, przecież mam rachunek i że jest problem z mieszanką..ale komputer mechanika nie...
Z komputera wyszło, że jest błąd - ZA WYSOKIE CIŚNIENIE NA LISTWIE COMON-RAIL. W samochodzie po podpowiedzi mechanika zrobiłem; Pełną regenerację wtrysków ,oraz pompy wysokiego ciśnienia. Wymieniłem filtr paliwa. Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia na pompie. Wyczyszczony został bak paliwa. (-) Jak było na samym początku tak jest i teraz. To czemu...
Jesli tak to pokaz zrzut ekranu z taka opcja w Renówkowym CLIP'ie. Pamietam, ze w autobusach silnik uruchamialem komenda z laptopa, ale tam solenoid rozrusznika byl sterowany poprzez uklady logiczne autobusu. Sterownik silnika byl niezalezny i mial swoj wlasny komputer diagnostyczny.
Czujnik temperature w tym silniku to dwa czujniki w jednym -jeden podaje dane na zegary,drugi do sterownika silnika.Znaczy to ze złe wskazania na liczniku nie mają wpływu na prace silnika.Sprawdzić to można przy pomocy interfejsu diagnostycznego porównując temperatura podawaną na zegary z trmperaturą silnika w ECU.Czujnik tylko oryginalny z ASO-zamienniki...
Np. że nie zapalisz kontrolek odnośnie silnika Diesla jeśli zegary są przyuczone do benzynowego. Nie masz ABS, nie zapalisz jego kontrolki itp, itd. Nawet testerem diagnostycznym. To nie takie proste jakby się wydawało... Może czarowanie w EEPROM dało by jakieś efekty włączenia nieaktywnych opcji, ale co, gdzie i jak, nie wie pewnie nikt. A jeśli wie,...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Może ktoś wie jak to usunąć Komputerem diagnostycznym. Mając podłączony komputer przy okazji sprawdzisz co było przyczyną.
Co do obrotomierza to kupiłem na Ali oryginalny silniczek krokowy. Podmieniłem i wszystko działa. Problem z komunikacją z laptop z VCDSem z Ibizą znikł po tym jak usunąłem błędy innym programem diagnostycznym. Co do uciekającego prądu, to latem problem znikł. Idzie zima i problem wraca. Będę dalej z tym walczył.
Konieczne będzie podpięcie pod komputer diagnostyczny. Trzeba sprawdzić jakie błędy wyświetla. Po takim opisie ciężko zdiagnozować usterkę .
Moje Autko w/g dokumentow: 1.4 90 KM Jest to silnik 16-zaworowy, z dwoma wałkamia rozrządu (DOHC), z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec-S(F) firmy Delco-Remy. Stosowany od kwietnia 1996 w Astrach z oznaczeniem 1.4 16v. Oznaczenie silnika: X14XE Czasami gdy wrzucam auto na luz to potrafi mi zgasnac. Kilka razy zapalila sie kontrolka silnika z piorunkiem....
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Błędy te moą być spowodowane nierówną pracą silnika,ale najczęstszą przyczyna jest zabrudzenie przepustnicy,którą trzeba umiejętnie przeczyścić.Nalepiej pędzelek i nitro.Błedy które opisałeś oznaczają że komputer stwierdził okresowe zwarcie napięcia referencyjnego,które dochodzi do wtryskiwaczy w celach diagnostycznych.Należy sprawdzić czy na przewodach...
Poszukuje opini na temat testerów diagnostycznyh mogących diagnozowac nie tylko silniki, ale tez ABS, poduchy, i immobilisery. Prowadzę mały warsztat i szukam sprzętu
Witam! Moje pytanie jest odnośnie diagnozy ABS-u w Seacie Toledo 2,0l silnik 2E z 12.1991r. sterownik DIGIFANT. Czytałem na forum różne wersje o tym sterowniku. Jedni twierdzą że w tych latach diagnozy nie było a inni że była kodami migowymi, jeszcze inni że ABS w tym modelu diagnozuje się WAG-iem Ponieważ nie znalazłem żadnego złącza diagnostycznego...
no to jestem po wizycie w Polsce, i badania diagnostyczne wykazały mniejsze ciśnienie na 4tym cylindrze, ale nie to jest przyczyna ciężkiego odpalania. Przyczyna leży w rozruszniku jak jeden z kolegów już zauważył. Jest poprostu slaby i zamierzam wymienić go na zregenerowany już z allegro np cos takiego tylko nie wiem czy dam rade sam go wymienić, może...
Nie posiadam urządzenia diagnostycznego typu SDP lub podobne. Przejrzałem cewki od kąta i dawki, zawór gaszenia, filtry. Cewki nieporozkręcane były. Układ niezapowietrzony. Świeci komunikat USTERKA SILNIKA. Dziwne zjawisko. Samochód zjechał z trasy w piątek wieczorem. Wymieniłem filtr paliwa w sobote rano. Po wymianie filtra normalnie odpalił, pochodził...
Cześć wszystkim. Mam pewien drobny i irytujący problem z pożądanym działaniem transmitera FM. Opowiastka będzie długa, ale chciałbym uniknąć niepotrzebnych pytań i napisać do czego doszedłem drogą dedukcji. Rzecz dzieje się w Renault Laguna I(wersja po liftingu, gdyby to miało jakieś szczególne znaczenie). W długiej podróży chociaż trochę umila słuchanie...
Rozrusznik kręci, jednakże brak iskry i pracy pompy paliwa. Zanim dokonano pomiarów został zakupiony drugi zestaw startowy(immo i sterownik silnika z przekaźnikiem) Okazuje się że brak jest napięć zasilających na szynach 15 i 30 w górze schematu: Podanie napięć zasilających na krótko z akumulatora na przekaźnik silnika K46 2,11,8,14,15 załącza owy przekaźnik...
witam mam problem z peugeot 807 2.2 benzyna problem polega na tym że gdy odpalam silnik gdy jest zimny to uruchamia się na 4 cylindrach a gdy się zagrzeje się to pali na 2 cylindrach natomiast na lpg chodzi normalnie e to prawdopodobnie są wtryski do wymiany ale wolę się upewnić co wy na to ,świece wymienione na nowe i cewka zapłonowa orginał dodam...
Takie problem w ciągu w dni dwa razy wyskoczył mi błąd silnika brak przyspieszenia i jechać nie chciał ... Musiałem zgasić i odpalić ponownie Pacjent Ford Focus MK2 2009r TDCi 1,6 90 KM Oto litania : ===PCM DTC U0155-21=== Kod: U0155 - Utrata komunikacji z modułem sterowania tablicą rozdzielczą Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej...
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas drgań zamienia się w sunisoide.Co odkryłem, po...
(...) eniu . Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem . Szarpanie czasami jest tak intensywne ,że wygląda jak by palił na 2.3 świece . Dodam że świece cewka pzewody nowe .podstawa pod wtryskiem nowa Aparat zapłonowy podmieniony wtrysk podmieniony wężyki podciśnienia wymienione. . Dalej to samo Cześć, rozumiem, że twój problem jest bardzo...
Witam problem prawdopobonie tkwi z samej konfiguracji UCH lub sieci multipleksowej , przy pierwszym rozruchu komputer wtrysku niepoprawnie dostaje informacje o zezwoleniu na uruchomienie silnika, jest to problem bardziej złożony do naprawy tylko przez Autoryzowaną Stacje należałoby sprawdzic oporności sieci bo moze tez inny sterownik zakłócac informacje...
Witam ,prześledziłem wiele wątków na podobny temat ale nie znalazłem odpowiedzi na problem dotyczący mojego auta.Postaram się moją sprawę naświetlić w miarę dokladnie.Odpalenie auta (np.po nocy) wszystko jest dobrze ale po ok 3-5 sek ,obroty momentalnie spadają do ok.500 na 2-3 sek.po czym wracają do normy i silnik pracuje normalnie.Po rozgrzaniu do...
Witam. Mam bardzo dziwny problem. Posiadam Astre G rok 98 silnik 1,7 TD (x17DTL) silnik oplowski. Problem wyglada nastepująco. Podczas jazdy w silniku nagle zaczelo cos porzadnie stukac. Dzwiek przypominal ten ktory wydaje silnik diesla przy np zacietym wtrysku. Rónoczesnie z rozpoczeciem stukania auto stracilo moc, zbytnio nie chcialo sie rozpedzac...
czujnik Halla można sprawdzić przez podłączenie np. VAG-COM lub inny sprzed diagnostyczny.Ja miałem taki sam przypadek okazało się ze padała pompa paliwowa i nawet po podłączeniu VAC-COM nie szlo zdiagnozować :!::!:
kody 25, 35 i 13 moim zdaniem nie oznaczają uszkodzenia tych elementów. opieram się oczywiście na przeczuciu bo samochodu nie widzę. wydaje mi się jednak że wadliwe działanie tych elementów jest spowodowane inną usterką. także na twoje pytanie czy wymieniać te elementy po kolei czy szukać innej usterki stanowczo ci odpowiadam: szukać inne usterki! zaczął...
Witam, chciałbym założyć kontrolkę silnika do swojej fiesty, nowszy rocznik np 99 rok miał 2 wyprowadzenia ze sterownika silnika na deske rozdzielczą, pin 35 i 36, domyślam sie ze jedna to obrotomierz, druga to kontrolka MIL. W moim sterowniku wyprowadzenia są, ale nie ma przewodów, czy istnieje techniczna możliwość zrobienia takiej dodatkowej kontrolki,...
Witam Zaczęło się od dużego spalania paliwa jak na ta jednostkę napędową (11 litrów miasto,spokojna jazda). Urządzenie diagnostyczne wykazało błąd- ciepły silnik miał -180 stopni Celsjusza zamiast ok. 90 stopni jednak na desce rozdzielczej temperatura wskazywana jest poprawnie. W aucie wymieniono czujnik temperatury silnika jednak był to zamiennik (EPS)....
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
oto procedura zaczerpnięta z innego forum Warunki wymagane: - zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona. - pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark). - pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N. - maska silnika zamknięta - załączony hamulec...
Jeżeli masz źródło to zrób pożytek ze swoich zdolności manualnych. Trzeba dowiedzieć się czy ten system wymaga świecy przeciwzakłóceniowej z rezystorem, posprawdzać oporność cewki na wtórnym, palca kopułki i kabli. Nie od dziś wiadomoże zapłon powodował w Hondach nawet zrywanie komunikacji z komputerem diagnostycznym.A to co zrobiłeś z ekranowaniem...
Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady! Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika? Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy. Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak...
Jak się świeci kontrolka a błędów brak to znaczy, że zły tester diagnostyczny...
Witam. Posiadam Vectre 99r. 2.0 16v + gaz BRC roczny. Borykam się z następującym problemem. Na początku auto zaczęło gasnąć podczas jazdy na biegu jałowym np: po zmianie biegu na luz dojeżdżając do sygnalizacji świetlnej lub falowały obroty ale tylko z tendencją spadkową. Silnik gasł sporadycznie jednakże w niektórych sytuacjach gaśniecie auta nie jest...
Witam. Przeszukałem już wszystko możliwe na temat mojego silnika a mianowicie 1.9 TDI 105 km na temat mojego problemu i nie wiem co robić dalej. Problem pojawił się po tygodniu jazdy(auto długo stało bez właściciela) Z początku ciężko odpalał na ciepłym silniku 90 stopni, teraz ma problem z odpalaniem nawet na zimnym po przekręceniu kluczyka zaskoczy...
Patrzyłem w programie diagnostycznym ale niestety nie znalazłem takiego parametru lub po prostu nie wiem jak się on nazywa. Przypomniało mi się, że kilka dni temu miałem błąd sondy lambda ale po wykasowaniu tego błędu nie ujawnił się jeszcze ponownie, pomimo, że silnik dalej rwie i szarpie. Mam jeszcze pytanie odnoście trybu awaryjnego pracy silnika...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
Sprawdziłem Masa pin 28 do akumulatora minus zapłon właczony 0V.Masa pin 2 do akumulatora minus zapłon włączony 0V.Plus( 30) pin 15 do akumulatora minus zapłon wyłączony 11-14v.Plus( 15) pin 27 do akumulatora minus zapłon włączony napięcie11-14v.Plus na przekażnik pin 26 zapłon włączony 11-14v.Zasilania i masy ok brak napiecia 5v na pinie 67 czujnik...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Witam.Ostatnio nabyłem wymienione w temacie auto.Problem polega na tym że po podłączeniu do gniazda diagnostycznego interfejsu firmy Viaken Vag kkl USB.Interfejs nie łączy się z sterownikiem silnika.Kabel widoczny w menadżerze urządzeń ustalony port .Po uruchomieniu programu test kabla przebiega pomyślnie po wejściu w opcje silnik program kilkakrotnie...
Właściwie mógłbym dojść to 6000.. A co to diesel że nie wolno ??? . Zwykła 16 zaworowa benzyna . Kręć aż do odcięcia. Pewnie jest gdzieś między 6 - 7 tyś. obr/min gdy odpalam samochód mam obroty 1300 raczej prawidłowe/ podwyższone obroty na zimnym silniku Potem ustają na 1000 na liczniku czy odczytane przyrządem diagnostycznym ? chciał pojechać szybciej...
Witam serdecznie. Z góry przepraszam jeżeli moje pytania będą "głupie" ale jeżeli się nie zapytam to się nie dowiem :) Ponieważ jestem osobą ciekawską i lubiącą wciskać swoje paluszki we wszystko czego nie powinnam sama naprawiać postanowiłam zmierzyć się z tematem błędów komputera mojej leciwej cytrynki. Przeszukałam różne sklepy allegra itp i trafiłam...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły . Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się, że że muszę kręcić 3 lub 4 razy po kilka sekund - wtedy to potrafi nieźle...
Od kilku miesięcy borykam się z potencjalnie niebezpiecznym dla zdrowia i życia problemem w 3-letnim Oplu Meriva B - rocznik 2016, przebieg ok. 46000, silnik A14NEL 4 cylindry 1.4 litra 1364cm3 88kW 120KM, fabryczna instalacja LPG. Od około 5. miesięcy występuje zupełnie losowo problem z gaśnięciem silnika na wolnych obrotach lub przy hamowaniu silnikiem,...
Wymienione świece na orginalne Bosch FQR8LEU2 zalecane przez producenta. Ściągnąłem cały dolot, aż po głowicę. (Przepustnica, kolektor, listwa z klapami.) Wszystko poczyszczone. Jeden kanał od EGR dochodzący do cylindra numer 2 był zatkany przy samym wejsciu, na takiej zwezce. Rura idaca od egra, do kolektora wyczyszczona. Wyczyszczony sam EGR. Zaslepiony...
Jeśli zapisałaś na sprawnym samochodzie przed zmiana EMS sopsa na komputerze diagnostycznym- to nie powinieneś mieć problemu to po zmianie EMS Sdp3 samo powinno cię poprowadzić.
Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy) Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody) Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany. Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika...
Witam Mam problem z Renault Kangoo I 1.5dci a mianowicie nie mogę się połączyć z sterownikiem silnika. Sterownik Delphi 8200331477. Na czarnej wtyczce pin D1 jest +12V po stacyjce na pinie B4 ciągłość miedzy komputerem a gniazdem diagnostycznym jest. Wtyczka szara Pin G1 H1 masa jest. Na czujnik bezwładnościowy dochodzi stałe zasilanie +12V. Niestety...
Dobry wieczór, od kilku dni mam problem z Oplem Corsą C1.0 43 kW, Z10XE, 2003, 190 000 km. 1. Objaw 1 (9 dni temu): Dławienie silnika podczas ruszania ze świateł (ale nie przygasanie), opóźniona reakcja na pedał gazu, przy 90 km/h i próbie przyśpieszenia brak mocy, wibracje auta, lekki kangur. Brak check engine. Metodą gaz hamulec wystukany błąd P0130....
Napiszę to aby ułatwić diagnostyka problemów z rzekomo czujnikiem wałka. Sterownik tych aut wyrzuca błąd p0340 opisany w większości testerów jako obwód czujnika WAŁKA - nie jest to jednoznacznie z jego uszkodzeniem - pod tym kodem błędu w tym sterowniku powinien być opis: obwód czujnika WAŁKA lub WAŁU. Wchodzimy w zakładkę parametrów i szukamy prędkości...
Witam Moglbys napisac jaki silnik bo wg. mnie i moich danych tam nie bylo nawet blinkcode. Podaj oznaczenie silnika. POZDRAWIAM
silnik 2.0, komputer BOSCH z gniazdem 25 pinowym, gniazdo diagnostyczne 8 pinów okrągłe
Witam Sprawdź najpierw kodem błyskowym.Zewrzyj pin 6 gniazda diagnostycznego do masy i sprawdź jaki błąd wyskoczy. 12 za każdym razem i 31 również na zgaszonym silniku. Kostka od czujnika obrotu wału jest w okolicy podszybia za kolektorem ssącym.Jest to 3 pinowa kostka.Sprawdź pomiędzy pinami 1 i 2 rezystancję ,powinna wynosić od 500 do 800 Ω.Pomiędzy...
Witam po dłuższej przerwie , samochodu jeszcze nie zrobiłem :( , jeździ na gazie jako tako , ale wracając do tematu może mi ktoś z was powiedzieć czy poprzez luźne połączenie masy układu wtryskowego mógł ulec uszkodzeniu ECU , dodam że ten sterownik to IAW16ER , chciałbym jeszcze zapytać o następującą rzecz , jest szansa na ponowne wgranie oprogramowania...
Witam Nabyłem niedawno to cudo i jeździło ale przestało gdy chcąc sprawdzić czy załącza sie wentylator chłodnicy rozgrzałem ją ( wentylator sie włączył i wyłączył) po czym zgasiłem silnik. Od tej pory nie załapuje ani po krótkim ani dłuższym kręceniu. Brak jest iskry i nie słychać pompy paliwa. Z archiwum wyczytałem , że winny może być czujnik położenia...
Robert, może nie mieć tego numeru. Nie każdy blok miał, jak kupiony goły to był bez, z rachunkiem łaziło się do WK i potem na nabicie numerów na stację diagnostyczną.
Witam! Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego w Mercedesie W202 z 1993 roku z silnikiem 2,2D. Mianowicie na początku wyświetlał na kompie dwa błędy, tj. Błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego B11/4 i błąd czujnika temperatury powietrza wlotowego B17. Bez namysłu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (w sklepie okazało...
Piny komputera sterującego zapłonem oraz wtryskiem, tak jak napisałem, nie są zaśniedziałe, tylko znajduje się na nich bezbarwny, nieprzewodzący żel, którego nie widać gołym okiem, a można go zauważyć pod lupą. Należy go usunąć benzyną ekstrakcyjną z tych pinów, jak i ze wsuwek wtyczki. Dla uzyskania pewniejszego kontaktu w złączu, każdą wsuwkę we wtyczce...
Wstęp W elektronicznych analizatorach krwi, systemach diagnostyki in-vitro czy w innych, podobnych aplikacjach analityki chemicznej ciecze muszą być przemieszczane z jednego pojemnika do drugiego. Mogą to być badane próbki jak i substraty potrzebne do procesu jej badania. Te skomplikowane systemy laboratoryjne bardzo często optymalizowane są pod kątem...
to jest pdf z karty diagnostycznej. nie mam teraz podłączonego auta, ale jutro zobacze te menu z lewej. mam nadzieje ze uszkodzenie sondy mozna wykluczyc?
Jeździć aż zdechnie, doprowadzić budę do stanu używalności żeby nie wyrzucili cię ze stacji diagnostycznej przy okazji najbliższego przeglądu, bo wkładanie zdrowego serducha do starej skorupy to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Skoro jest żwawy to nie jest z nim najgorzej. Co dokładnie dzieje się z silnikiem, bo to że pali olej bez umiaru to w oplu w takim...
Witaj Koniecznie zrób test diagnostyczny tam masz zapisane wszystkie błędy. Czy jest możliwa sytuacja, że następuje blokada podczas jazdy?