Witam. Podam ci procedure usuniecia bledow. W złączu diagnostycznym masz wtyki z nr od 1-7, przycisk i kontrolkę. I tak : Podłączyć złącze (kabel) do wtyku 7. Włączyć zapłon. Wcisnąć przycisk 4 razy. UWAGA: Każde wciśnięcie powinno trwać około 1 sekundy. Wcisnąć przycisk. Poczekać aż lampka zacznie migać. Wcisnąć przycisk. Poczekać aż lampka zacznie...
Witam, prawdopodobnie 3 pinowe gniazdo w okolicach sterownika silnika, lub w komorze silnika przy mocowaniu lewego amortyzatora.
cdif2 z firmy axes-www.axes.pl jest bardzo dobry jak ktos prowadzi maly warsztat, oczywiscie z multiplexerem can.
To do którego idą kable brązowy,brązowy z zielonym,brązowy z żółtym
Tyle pisze o nim autor,Dariusz Tuchołka w związku z pytaniem mu zadanym na moim forum. Śmiać mi się chciało jak widziałem cwaniaczków handlujących tym na allegro.
Albo coś z układem zasilania paliwem, albo z wtryskami. Dziwne, że diagnoskop tego nie wykrył (powinien). Jesteś pewny, że nic nie można zarzucić tak testerowi diagnostycznemu, jak i samej procedury diagnostycznej..? Silnik 100,120, czy 150 KM? Ja zacząłbym od układu zasilania paliwem ;)
Jesteś pewny że sterownik to 5.2 a nie 3.3, bo wtedy to Inpa pod ADS. Wykrywa silnik taki jak masz zakodowany w liczniku i ews. To nie jest m62b44?
Bo nie jestem pewien czy przez to złącze zdiagnozuje silnik. Gdzies mi sie obiło o uszy ze istnieja dwa gniazda od ecu i od silnika i nie wiem czy to prawda:/
Nie da rady.
Z seryjnych praktycznie tylko jednostki gaźnikowe nie miały blokad obrotów,( poza wyjątkami). Tak disle, jak i benzynowe mają limiter, w celu ochrony silnika przed uszkodzeniem mechanicznym na skutek zbyt wysokich obrotów. Co do ich wykorzystywania, jeśli jednostka ma temp. pracy, jest to dopuszczalne krótkotrwale. Dopuszcza się to jako metodę diagnostyczną,...
T5, do modułu jest wpięty drugi czujnik, czyta on z koła zamachowego i ma okrągłą wtyczkę. To jest czujnik prędkości obrotowej silnika do celów diagnostycznych. Nie ma wpływu na pracę silnika. Ta wtyczka powinna być umiejscowiona wewnątrz okrągłego złącza diagnostycznego (lewe nadkole, obok modułu zapłonowego).
Musisz: 1. Sprawdzić czy świece faktycznie grzeją 2. Wyczytać przyrządem diagnostycznym usterki ze sterownika silnika 3. Przyrządem diagnostycznym odczytac ciśnienie na railu w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Można tez odczytać obroty silnika.
panowie!!!!!!!!!!!to jest silnik TDI z bezposrednim wtryskiem paliwa!!!swiece zarowe właczaja sie przy ok 0 st!!a chcesz sprawdzic czy dzialaj??prosty test!! -w w/w aucie jet czujnik temp.silnika NTC czyli po zdjeciu wtyczki sterownik "czuje"niskka temp. i uruchamia swiece!!wiec sciag wtyczke z czujnika temp. silnika i sprawdz napiecie!! -krotkotrwale...
witam mam pytanie seat toledo silnik ABS jak zdjagnozować 92rok przeszukałem pół auta i niema złacza diagnostycznego .Czy woogóle ono jest ?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
rok 2002 jest już na nowym sterowniku i pójdzie nawet scantoolem. Problem jest z rocznikami poniżej 99. Tam jest jakiś stary typ który trzeba rozpracować. Nawet na saab klubie jednym sie udaje to ruszyć elmem a innym nie. Tym co sie nie uda mają pecha i nie szukają dalej. Nie wliczam w to diody która ponoć wymryguje kody błędów. Można roczniki 1998...
No to zacznij od wymiany filtra paliwa. Dobrze by było, żebyś przeprowadził diagnostykę specjalnym urządzeniem diagnostycznym, bo skoro kontrolka silnika się zapala, to wiele tak owe urządzenie może Ci podpowiedzieć.
Ostatnio miale w łapkach niedrogi interfejs meec tools Korzystaj ego z softu Autopix. Ma parę ciekawych opcji.. Adaptacje i skanowanko podstawowych systemów. Nieszkodliwe przydatne urządzonko oczywiście nie zastąpi ono fachmana na kompie. Ale może być przydatne dla początkujący. Napeno czyta magistrale Vag obsługuje linie Can Eobd i obed2 po aktualizacji...
https://cardiagn.com/kia-sportage-1993-2...
Witam. W załączniku pozycja złącza diagnostycznego w komorze silnika. Aby wywołać i odczytać kody migowe wystarczy zewrzeć pin 2 złącza diagnostycznego z masą i dalej obserwować kontrolkę ABS na tablicy koło zegarów. Postępując zgodnie z poprzednio wysłanym opisem odczytać poszczególne sekwencje kodów. Pozdrawiam. Wojtek
Oczywiście ten z tyłu głowicy jest 4 pinowy - podwójny czujnik. Jeden dla wskaźnika w liczniku, drugi dla sterownika silnika. Najlepiej sprawdzić interfejsem diagnostycznym jaką temperaturę widzi licznik a jaka sterownik silnika. Jeżeli są różne to czujnik do wymiany, jeżeli takie same to silnik nie osiąga swojej temperatury.
Ad wózków widłowych , jakie tam są silniki, sterowniki, złącza diagnostyczne. (obecnie niewiem ale jeszcze niedawno w wózkach były stosowane silniki gaźnikowe, jako niezawodne przy zasilaniu lpg.
Zmostkuj styki AiB złącza diagnostycznego przy pracującym silniku. Zobacz jak często zapala się i gaśnie kontrolka silnika. Powinna ok 1x/s. Gdy pali stale-mieszanka bogata. Gdy nie pali-mieszanka uboga. Sprawdż i napisz.
Nie kupie testera bo posiadam FAST BOXA to jest włoskiej firmy tester do diagnostyki pojazdów producentów europy i azji. Tester rozprowadza firma ekolab z Bielska Białej,a włoskie auta robi znimi co zechce i chyba napisze do przedstawiciela bo fiata 126 niema nawet na spisie.A odnosnie tematu poco fabryka dała możliwość przesówania czujnika skoro można...
Kupiłem Nexiq lite link 551004, chcę podłączyć się do koparki CATERPILLAR no i nie wychodzi mi to,łącze przez program CAT ET.Czy ktoś może pomóc,bo nie wiem czy wywaliłem kasę na darmo ?
Trzeba najpierw sprawdzić a potem skorygować wartość kąta wtrysku a do tego potrzebne jest podpięcie auta pod interfejs diagnostyczny na rozgrzanym silniku. Wszystko wskazuje, że u Ciebie kąt wtrysku jest mocno opóźniony. Gdyby przyczyną była wina przekaźnika to z pewnością zauważyłbyś, że przy nieudanej próbie uruchomienia silnika nawet nie mignęłaby...
Jak szarpie do 2000 przy dużym obciążeniu to winny uklad zaplonowy . Pytanie który to dokładnie silnik (kod)?
W takim radzie trzeba podłączyć pod tester diagnostyczny i na zimnym silniku podejrzeć co się dzieje z parametrami. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na wskazania temperatury silnika i czas wtrysku.Dodatkowo można zmierzyć ciśnienie paliwa.
Zmien sprzet diagnostyczny.
Sprawdź na testerze diagnostycznym temperaturę silnika na liście danych , na ciepłym powinna być ok 90-96 stopni
Stosownym urządzeniem diagnostycznym
PF jest na digifancie i nie ma żadnej diagnozy
O Panie zes Pan wywołał wilka z lasu :) To jedziemy bez podziału jak leci tematy z mojej firmy :) https://www.sew-eurodrive.pl/produkty/pr... https://www.ifm.com/pl/pl/applications/0...
Przecież rower nie przechodzi badań diagnostycznych w stacji kontroli pojazdów.
A jak wyglada zasilanie na ww czujnikach?
Witam. Potrzebuje rozpiske pinów we wtyku diagnostycznym silnika w Fiacie bravo i oplu vectra.
Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Mam do kupienia oryginalny tester diagnostyczny wg opisu obsługuje: Compatible with: ISO9141-2, ISO14230-4 (Keyword Slow), ISO14230-4 (Keyword Fast), ISO 11519-4, 6kbps PWM (Ford J18500), ISO11519-4, 6kbps VPW (J18500). Mam pytanie które sterowniki silnika obsłuży, chodzi mi głównie o audi opel ford peugeot. Ma złącze 16 pin.
Skupię się na częsci elektrycznej sterowania silnika.Problemy z odpaleniem zimnego silnka mogą leżeć po stronie stanu instalacji elektrycznej sterowania silnika-duza wilgotność powietrza większe problemy z odpaleniem(sprwdż stan połączeń elektrycznych w komorze silnika a szczególnie przewodów zapłonowych). Jeżeli problem pojawia sie zarówno w dni wilgotne...
Rzeczoznawca chyba nie potrzebny.Trzeba podjechać na stację diagnostyczną i zgłosić wymianę silnika (przecież z opla do opla).Wystawi kwitek i z tym do wydziału komunikacji i do ubezpieczalni.OC będzie wyższe.
Witam wszystkich forumowiczów. Podłącze się pod temat ostatnio wystąpił u mnie też ten problem wysiadła mi dmuchawa. Pożyczyłem od kolegi dmuchawę i panel sterowania klimatyzacją i niestety nie przyniosło mi to żadnych skutków, jedynie jak połączyłem auto pod komputer wyskoczyły mi dwa błędy: P1597 obwód elektrozaworu obejścia ukladu chłodzenia - przerwa...
Trzeba się podłączyć pod auto a Lexia to sprzęt diagnostyczny konstruktora
gdzie jest w audi 80 z roku 1994 zlacze diagnostyczne. silnik 2.0 E wielopunktowy wtrysk. pozdrawiam
Lampa ostrzegawcza diagnostycznego silnika (MIL) Błyska 1x długi, 9x krótki Lampa ostrzegawcza na poziomie paliwa - Układ obwodu Lampa ostrzegawcza na poziomie paliwa - sygnał wejściowy zbyt niski Lampa ostrzegawcza na poziomie paliwa - sygnał wejściowy zbyt wysoki Dodano po 2 Na pewno to 1 x długi a nie 8 x krótki? Dodano po 1 bo jeśli 18 to Sonda...
Ostatnio robiłem taki sam silnik .Te same objawy.Wymieniłem klapkę anty wybuchową ,miernik masowego przepływu powietrza/uszkodzony po wybuchu/wymyłem dokładnie czujnik biegu jałowego,/silnik krokowy/sprawdziłem na złączu diagnostycznym i .wszystko było ok.Odpalił normalnie
Niestety Francuzi nie wpadli na pomysł zastosowania czujnika poziomu płynu chłodniczego , można by wymienić zbiorniczek wyrównawczy np na taki z vw bo one mają czujnik małej ilości płynu i dorobić kontrolkę w kabinie . Albo prostsze rozwiązanie kupić uniwersalny wskaźnik temperatury silnika i założyć , ew jakiś prosty interfejs diagnostyczny z aplikacją...
Gniazdo diagnostyczne, 7 pin.
Witam Moglbys napisac jaki silnik bo wg. mnie i moich danych tam nie bylo nawet blinkcode. Podaj oznaczenie silnika. POZDRAWIAM
Podłącz gdzieś pod vaga i będzie najszybciej.A po odłączeniu klemy jest kasowana pamięć diagnostyczna silnika!
witam mam coś takiego moze to Ci pomoże BMW Seria 3 (E30) 1986 - 94 Seria 3 (E36) 1990 Seria 3 (E46) 1998 Seria 5 (E34) 1988 - 96 Seria 5 (E39) 1996 Seria 7 (E38) 1994 Z3 (E36) 1996 Z8 (E52) 1999 X5 (E53) 1999 Lampka kontrolna wymiany oleju Włączyć zapłon Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku...
ELM. Fiaty w całości. Resta silniki.
Więc powiedz temu mechanikowi że chcesz, aby samochód dobrze odpalał. To silnik z elektrycznie uchylaną przepustnicą, która często lubi powodować anomalie, jednakże żeby w niej pogrzebać niezbędne jest nieco wiedzy i sprzętu diagnostycznego.
A czy czasem nie pozamieniałeś wtrysków miejscami? wtedy też nie odpali ,są kodowane. Sprawdź numery na wtryskach z tymi co pokaże Ci przyżąd diagnostyczny
Musicie sprobowac odczytac jakies bledy z komputera to fachowcy sie odezwa bo tak to moze byc duzo powodow jakis czujnik cisnienia moze cos z pompa paliwa macie tam jakis wyswietlacz albo gniazdo diagnostyczne?
Silnik krokowy sprawdzony? Podpinałeś auto pod interfejs diagnostyczny?
Podłączałeś interfejs diagnostyczny ? Sypie jakimiś błędami ? Jaka była przyczyna wymiany silnika ? Czy ten obecny był wcześniej sprawdzany przed swapem ?
Witam, Mercedes R107 380SL V8 1983r. Potrzebuje dane techniczne / diagnostyczne silnika. Po 15 latach po uruchomieniu nie przepala kilka cylindrów i kopci jak huta katowice. Paliwo wymienione na nowe, świece i przewody. Czy tam jest regulacja zaworów ? Wszelkie uwagi mile widziane.
Zeskanowałem kody diagnostyczne usterek silnika, jest o kilka więcej niż poprzednio i trochę więcej opisane:
Z tego co pamiętam w GS kontrolka świec to również kontrolka diagnostyczna silnika. Raczej mało prawdopodobne aby przez uszkodzony obwód świec żarowych rozrusznik nie kręcił.
Włączyć zapłon Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku 7 wtyków diagnostycznych silnika i masy. Wtyk diagnostyczny znajduje się blisko obudowy lewego lub prawego amortyzatora teleskopowego albo na ścianie podwozia. Po 3 sekundach zapala się 5 zielonych lampek kontrolnych. Wyłączyć zapłon.
Tak, sprawdzić czy wyłącznik świateł stopu działa. Podobny wyłącznik jest tez przy pedale sprzęgła i też służy do dezaktywacji tempomatu przy naciśniętym pedale. Najlepiej by było podłączyć się z kompem diagnostycznym i zobaczyc co sterownik silnika "widzi" w parametrach. Coś marny ten specjalista jeżeli tego nie zrobił.
Witam. Panowie chodzi mi głównie o to, na którym pinie sterownika znajduje się kabel diagnozy silnika ,czyli 7-ka idąca ze złącza diagnostycznego . Silnik to z18xe w Zafirze 2001r.
Diagnostyka jest na 9 pinie sterownika poduszki a w gnieździe diagnostycznym na 20 pinie.
Na twoim schemacie element oznaczony numerem 225 to raczej nie jest złącze diagnostyczne tylko sterownik silnika. Pin 4 i 16 tego sterownika to zapewne szyna can przez która to wysyłane są dane do Twojego obrotomierza. Jeśli podlaczyles swój obrotomierz pod pin 16 w obd2 to tam chyba jest +12 to jest szansa ze obrotomierz wskazówką nie pomacha już do...
Pierwsza podstawowa rzecz, jaki komputer diagnostyczny?
Pewnie jest tylko gdzieś przerwane ( wypięte ) , programowo nie da się wyłączyć .
czym powinienem się kierować aby zmienić na starą lub zostawić tą co jest? ...chyba zostało to już napisane - należy się kierować zgodnością wskazań obecnej sondy (nie sądy), czytanymi ze sterownika silnika przez interfejs/komputer diagnostyczny, ze wskazaniami analizatora spalin.
wiem ze trzeba zewrzec piny A i K ale to jest zlacze diagnostyczne silnika a gdzie jest zlacze samodiagnozy ABS bo to jest w tej chwili wazne
To żółte coś ustawia wartość oktanową paliwa, które powinieneś wlewać. Nie muszę chyba tłumaczyć czemu nie ma sensu wlewać Benzynki 98. Bo oczywiście nie ma sensu, zupełnie nic to nie da, a tylko zaszkodzi silnikowi.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
To jest kontrolka diagnostyczna silnika( gdzie ty widziałeś taką beczkę) jej świecenie świadczy o błędzie rejestrowanym w sterowniku silnika. Samo wykasowanie błędu nie usuwa przyczyny. Kontrolka zaświeci się znowu.
witam! mam silnik ABF na DIGIFANT 3.2... czy ktoś wie gdzie podpiąć linię L ?? linię K podłączam pod immo... ps. silnik jest po SWAPie i nie mam kostek diagnostycznych...
1. Włączyć zapłon 2. Przyłączyć lampkę kontrolną do zacisku 7 wtyków diagnostycznych silnika i masy. 3. Po 3 sekundach zapala się 5 zielonych lampek kontrolnych 4. Wyłączyć zapłon
W hybrydach często się da jako standardowy test wykonawczy w testerze diagnostycznym.
No to trochę lipa. Wg mnie taki program powinien być dołączany za darmo do drukarki/ Program diagnostyczny silnika też do każdego samochodu powinien być dołączany :?::D
Przy 18265 pali się również kontrolka diagnostyczna silnika,napisz czy tak jest. To jest kod o informacji z ECU silnika do sterownika skrzyni. Usuń przyczyny w silniku i wtedy kasuj błędy w skrzyni.
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
Komputer wykrył błąd sterownika silnika. Podłaczyc diagnoskop i odczytac kod błędu diagnostycznego. http://www.hawkinsequipment.com/manitou-...
Całkiem możliwe że to sam silnik
Temat był już dawno więc nie pamiętam szczegółów, ale poradziłem sobie. Złacze diagnostyczne (od silnika) było pod kabiną.
Może to być problem z kostką stacyjki Nie w tym samochodzie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora i czy po odpaleniu można połączyć się komputerem diagnostycznym z 17 instruments
Witam może ktoś posiada schemat do złącza diagnostycznego z ECU silnika, zależy mi przede wszystkim na diagnostyce silnika. Samochód jeździ normalnie, tylko nie ma możliwości diagnostyki. Nie łączy się również z żadnym innym modułem, zasilanie na obd jest. Pozdrawiam
Witam, mam peugeota 307 1.4 HDI . Problem: antipollution fault, oraz zapalona kontrolka diagnostyczna silnika. Pierwsze kroki skierowałem na komputer, po podłączeniu wyskoczyły trzy błędy układu zasilania paliwem ( pompa paliwowa) Po wykasowaniu błędów i wymianie filtra paliwa kłopoty zniknęły. Koszt: podłączenie komputera i usunięcie błędów 35 zł wymiana...
W mojej E46 (1.6 diesel, 2002 r. - tylko gniazdo OBD 16 pin w kabinie) łączył się tylko z silnikiem. Komunikacja diagnostyczna z silnikiem jest dwuprzewodowa na 7 i 9 pinie OBD16. Natomiast z pozostałymi układami komunikacja jest jednoprzewodowa na 8 pinie OBD16 (cienki 0,35 mm przewód biały z fioletowym paskiem). Nad bezpiecznikami nad schowkiem pasażera...
Zmień urządzenie diagnostyczne na wiarygodne, ten silnik nie ma bezpośredniego wtrysku i czujnika ciśnienia paliwa, to Modular 2.5 turbo r5 z Volvo
Auto kreci, nie odpala. Wiadomo, auto nie odpala więc dane diagnostyczne są z unieruchomionego silnika. Myślałem, że z tych danych diagnostycznych dowiem się coś wiecej o powodach wypadania zapłonu. Jedyna rada w takiej sytuacji to oddanie do warsztatu.
Auto jak w temacie problem polega na tym że pali kontrolkę usterki silnika po podłączeniu Vcdsa brak komunikacji ze sterownikiem silnika, pozostałe protokoły diagnozuję bez problemu,pytałem klienta czy ktoś nie odciął linii diagnostycznej silnika,twierdzi że nie?
Kolego proszę sprawdzić wszystkie świece żarowe (np. poprzez żarówkę 21 W ) . Na podstawie Twego opisu wnioskuję, że masz niesprawną min. jedną ze świec. Aktualnie tj. przy obecnej temperaturze, nawet silnik z TDI korzysta ze świec żarowych i właśnie po uruchomieniu silnika dymi "na biało" ten cylinder, w którym nie grzeje świeca żarowa.
Warsztat słyszał, jak chodzi silnik, nie miał uwag co do pracy jednostki. Podczas przeglądu przedzakupowego na stacji diagnostycznej również nie było żadnych niepokojących objawów. Silnik pracował perfekcyjnie. Aż sam nie mogłem w to uwierzyć, jak go odpaliliśmy. Z początku myślałem, że to totalny strucel przed kupnem, ale naprawdę miło mnie zaskoczyło...
próbowałem już wszystkiego a motor nie odpala. A jakie są wyniki tych prób? W zasadzie powinny to być pomiary tam gdzie jest to możliwe. Opisz co i jak robiłeś oraz jakie były tego efekty. Są wypracowane stałe wręcz procedury diagnostyczne pozwalające określić co silnikowi brakuje. Jak pisał Błażej, trzeba sprawdzać po kolei. No chyba że Simson .......
Komputer samochodu widzi prawidłową temperaturę silnika? Podłączałeś komp. diagnostyczny?
Który rok produkcji i jaki silnik masz?
Poszukuje programu diagnostycznego do silnika Mitsubishi 3000GT lub Sigma. Silnik 3.0 V6 12V PZODRO
świeci się cały czas ABS Ten czujnik nie ma nic wspólnego z ABS. Do sprawdzenia silnika jest inna wtyczka diagnostyczna. Ty zwierasz pin 3 i 5 od wtyczki ABS, ale tam kody błędu zaczynają się od 11. https://obrazki.elektroda.pl/8424148400_... Wtyczka diagnostyczna silnika (2 pin) znajduje się w środkowej części konsoli (mniej więcej...
witam, gdzie znajdę podstawowe dane diagnostyczne silnika? chodzi mi o prawidłowe sygnały z przepływomierza, lambdy, czujnika polozenia walu, napiecia ECU, czasy wtrysków itp itd. prosiłbym o podpowiedz gdzie tego szukać. szczegolnie zalezy mi na danych przeplywomierza i czasów wtrysków dla wolnych obrotów
Jaki interfejks, co to jest ? i akurat do 1,7 isuzu. Jeśli do diagnostyki to "Tech 2" jest najlepszy :)
Ten fiat ma kilka złączy diagnostycznych: do silnika, do poduszek, do ABSu itp.
vw bora 2001r 1,6 16v immo2 To co tam masz do szukana w can, nic, dosłownie nic. Diagnoza po linii k i tyle. Jednoczesnie przypominam, że linia diagnostyczna silnika od razu jest linią kodową.
W tym silniku zasilanie Sensor supply 3 najczęściej obejmuje: • Czujnik położenia wału korbowego (CKP) – główny podejrzany • Czujnik MAP • Czujnik temperatury powietrza Wysłałem link na schematy w PM. Elektronika silnika od strony 524. Uważaj, że z góry jest podpisane, do którego silnika pasuje schemat. Sprawdź napięcie najpierw na czujniku sensora...
To na co ci oprogramowanie diagnostyczne?Jaki silnik?
interfejs diagnostyczny silnika skaner diagnostyczny silnika diagnostyczny delphi
pralka obraca czujnik dolot powietrza skoda lodówka oświetlenie
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Kąt wtrysku dla silnika VW LT AHD 2.5 TDI Schemat podłączenia szafki sterującej Preskpol FMS-3