Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Nie ma dwu katalizatorów. Jest albo jeden, albo drugi. Zużycie - analiza spalin, połączona z wykresem działania obydwu sond.
Po przeprowadzeniu pełnego remontu silnika udaj się do skp na analizę spalin.:) Dlaczego nie diagnostyka sondy lambda, nieszczelności dolotu/wydechu?
Rozumiem, że sondy pracują prawidłowo? Czy w takim razie ktoś miałby pomysł w czym może być problem zwiększonego spalania? Dodam jeszcze, że na całkowicie zimnym silniku samochód przez chwile pracuje na trochę wyższych obrotach na biegu jałowym, czyli tak około 1100 - 1200 obr./min.
A powiedz jak ta twoja sonda się spaliła.:?::?:
Witam ! Czy przy użyciu ELM 327 na np. PCMSCAN mogę sprawdzić poprawność działania sondy lambda. Problem dotyczy vectry c, benzynowy silnik gdzie występują 2 sondy. Przed i za katalizatorem. Problem jest taki że trzęsie samochodem przy dodawaniu gazu, po odłączeniu sondy przed katalizatorem wszystko jest ok. Samochód wywala błąd sondy, ale podobno może...
Diagnostyka sond lambda i adaptacja instalacji. Coś za coś moc albo zużycie. Ja mam 1.6 i 116 koni i spala mi 8 litrów w mieści i 6 na trasie.
Tylna sonda to diagnostyka katalizatora i praktycznie nie oscyluje, trzyma napięcie w okolicy 420mV(przy sprawnym kacie), przednia ma pracować w zakresie 0,2-0,8V. Thalia z silnikiem 1.4 Który silnik, k4j czy k7j? Pierwszy to 16V, drugi 8V, jak drugi to do sprawdzenia luz zaworowy
Diagnostyka pracy sondy, albo wymiana sondy na sprawną.
W sumie masz dwie opcje . Wymiana sondy "na pałę" albo diagnostyka przez fachowca. Sam raczej nie zdiagnozujesz sondy szerokopasmowej.
Sonda przed katalizatorem , na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach , winna oscylować z częstotliwością 1Hz , pomiędzy 0,2 a 0, 9V. Sonda nie ma nic wspólnego z trudnością z uruchomienia silnika!
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
Diagnostyka komputerowa zrobiona jakieś błędy ?? Układ dolotowy sprawdzony ? Choć to był by problem raczej z wolnymi . Jaka kompresja ??? Dokładna diagnostyka sondy lambda .
Podjedź gdzieś na diagnostykę może np. sonda lambda nie pracuje w pełnym zakresie.
Sprawdź czy połączy się czymś innym. Prawdopodobnie problem z sondą Clip lub oprogramowaniem.
Podgląd parametrów pracy silnika: temperatura cieczy, prace sondy, odczyty MAP itp. Diagnostyka nie polega na kasowaniu błędów i bezpodstawnej wymianie komponentów systemu, jak to zrobiono w Twoim aucie.
Walki ciąg dalszy. Wymieniony cały kolektor ssący z wtryskami i przepustnicą, pod kolektorem nowe uszczelki. Lewe powietrze wykluczone w 200%. Błędów w ECU brak. Na jałowych obrotach diagnostyka sondy lambda- BOGATA. Oscyluje 0,100 0,900. Przy bucie w podłogę sonda- BOGATA. Oscyluje w okolicach 0,700 0,900. Podciśnienie w ssącym na jałowym 0,35. Już...
Sonda ta umiera przeważnie przy 160kkm tylko ja miałem inne błędy. Napięcie nie ma znaczenia bo sonda jest prądowa. Należy sprawdzić współczynnik lambda na gazie i na benzynie oraz korekty na obu paliwach, jeśli będzie ok tu i tu to znaczy, że może umierać grzałka w sondzie lub kontakt na kostkach. Dobra diagnostyka raczej w 100% nie poda winowajcy...
16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent To nie jest prawidłowy opis błędu, te szarewarowe softy zawsze kłamią :) To błąd od czujnika temperatury, rzecz normalna w grupie VW, wymiana czjnka pomaga w 90% przypadków. Jak to będzie sprawne, możesz zabrać się za diagnostykę sondy.
Tak, bezmyślnie wstawiłem myślniki... Gdzie powinna być ujemna sonda?
Samochód tipo 1.4 II 2018 Benz gaz 320tys przebiegu. Od pewnego czasu wywala błąd sondy za katem. Diagnostyka wykazała na sondzie przed katem 0,4 v po obciążeniu 0.8v , a sonda za katem 1.5v w zasadzie stałe. Podmieniona sonda na inną używkę ale z małego przebiegu nic nie zmieniła. Diagnostyka pokazała pętla zamknięta przed , za katem pętla otwarta....
To żaden kabelek , tez nie "zgaduj zgadula , tylko dobra diagnostyka.
Ok ale diagnostyka nawet bez sond wychodzi ok zero błędów w adblue i w dmci
Jak widać sygnał z drugiej sondy jest zawyżony; 700mV czyli trochę za dużo. Typowy sygnał. Żadne 400mV zerknij sobie na ten zawężony wykres który podpiąłeś do pierwszego postu, tam pięknie jedzie na 400mV. Jak dla mnie to pięknie stoi na bias-ie sonda zimna/martwa, jak się rozgrzewa to napięcie zaczyna się zmieniać i rośnie do normalnej wartości ze...
A może tak zrobisz pomiary i diagnostykę? Odczyt z sondy i MAF jeśli jest.
Sonde lambda powinno diagnozowac się za pomocą oscyloskopu to po pierwsze. Po drugie co na to wszystko diagnostyka komputerowa VCDS ? Nie za pomocą uniwersalnego testera.
To skoro temat cieknącego gazu mamy wyeliminowany, to może podstawy? Ciśnienie paliwa (na zimnym / przy pierwszym rozruchu) adaptacja/korekta jeśli w tym aucie da się podejrzeć diagnostyką, działanie sondy lambda (diagnostyka lub woltomierz na ciepłej sondzie) to jest pokrewny temat z korektami, temperatura czytana przez sterownik, jak pisał (at)sp7sec...
Jaki emulator sondy w IV generacji?!? Czytanie błędów to żadna diagnostyka... druga sonda ma niewielkie znaczenia na pracę silnika, jest używana do wykrywania usterki katalizatora. Jakie masz korekty krótko- i długo-terminowe czasu wtrysku, jakie jest podciśnienie w kolektorze i czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach i ciepłym silniku?
Sprawdzone świece mają iskrę. Diagnostyka pokazała sondę lambda (załączam zrzut) trochę nie wskazują na to. Co może być przyczyną. To że wyciągnięta świeca daje iskrę nie znaczy że że przy ciśnieniu w cylindrze da iskrę o odpowiedniej energii. Objawy jakie opisujesz jak ulał pasują do sondy. To ona steruje ilością paliwa w mieszance. Niewłaściwa mieszanka...
Świece, nieszczelność na dolocie, uszkodzone cewki, walnięta sonda. Możliwości jest pełno. Diagnostyka kompem wszystko wyjaśni.
Nie wymieniaj jeszcze skrzyni biegów - poczekaj . Jaką temperaturę widzi ECU - diagnostyka.
Witam W zał. wszystko co potrzeba: W (pliku .doc) specyfikacja, diagnostyka, opis kolorów przewodów, wycinek schematu dla połączenia do ECU (piny) czujnika tlenu, czyli, sondy Lambda. Dodatkowo - w .pdf kompletny schemat podłączenia ECU z wykazem elementów.
Do szczęścia potrzebna najważniejsza informacja - budżet. Jak widać po naszych odpowiedziach ten parametr był głównym tematem sporów. Zanim zaczniemy wyważać drzwi - proponuję zadzwonić / pojechać do PiM-u W Warszawie. Kto jak kto ale oni powinni sporo pomóc . Na rynku sporo jest publikacji na temat DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAPŁONOWYCH - warto kupić i poczytać.
Za dużo czego było - CO? Diagnostyka - sprawność katalizatora, sondy lambda.
Oczywiscie. Prawdopodobnie padla Ci sonda lambda.
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Przy tych objawach i "czyszczeniu sondy" , do niczego nie dojdziesz . Jedz na diagnostykę.
Gaśnie, bo pewnie wtrysk go zalewa. Pełna diagnostyka - wskazania sondy, czujnika CTS, wykres TPS, ciśnienie paliwa, KWZ. Nie interesuje mnie określenie "że wartości są dobre", poproszę o wartości liczbowe . Potem będziemy ew. dalej rozmawiać.
Witam czy sprawdzane była sonda ? miałem przypadek że diagnostyka nie pokazała a była uszkodzona druga sonda ta na wydechu
Czy opisywane problemy mogą wskazywać na problem z sondą lambda? Na wolnych obrotach - możliwe, ze go zalewa, ale wtedy śmierdziało by "zepsutymi jajami". Możesz podjechać na analizator spalin to będziesz wiedział, czy lambda działa poprawnie. Sama diagnostyka komputerowa nie daje w przypadku sondy jednoznacznych wyników.
Przykład: przyjeżdża klient, samochód z silnikiem benzynowym i instalacją lpg. Zapalona kontrolka check engine oraz esp off. Diagnostyka wskazuje błąd "sonda lambda B1S1 mieszanka zbyt uboga", po skasowaniu wszystko OK, parametry w porządku, usterki nie ma. Co teraz? Przyczyn może być wiele: rozjechane adaptacje = pojeździj na benzynie, jedź do gazownika...
Zobacz co pokaże diagnostyka komputerowa. Jakie sondy kupiłeś? Czy przed wymianą była dokładnie sprawdzona wiązka elektryczna?
Jak z WN?
Masz tam tylko dwie sondy czy cztery? W silnikach widlastych Bank 2 to nie sonda druga tylko pierwsza w grupie cylindrów 5-8,w przypadku v8(bank1 to cylindry 1-4,bank2 to 5-8),drugie sondy to diagnostyka katalizatorów i nie oscylują jsk pierwsze
Tak, temat ciągnie się od jesieni ubiegłego roku. Po odpięciu sondy przed katalizatorem są takie same objawy. Czyli iść po najmniejszej linii oporu i praktycznie w ciemno ją wymieniać, czy istnieje jakaś diagnostyka potwierdzająca 100% sprawność ? (sonda prawdopodobnie szerokopasmowa 5 pin)
diagnostyka pokazała błąd sondy lambda - wymieniona błąd skasowany i tyle... przy próbie odpalania obrotomierz na"0"...
może ktoś odpowie Hmm ??
A ten Golf to kopci na czarno, siwo, czy różowo? Bo na razie to coś tam, gdzieś tam i nie wiadomo co. Skoro Diagnostyka wykazała uszkodzenie sondy, to należy ją wymienić, a dopiero potem doszukiwać się dalszych nieprawidłowości. Nierówna praca związana z wilgocią, to usterka układu WN.
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
Te moduły cewek posiadają diody po stronie wysokiej (czego prawie żaden producent nie wspomina, siermiężne serwisówki Fiatowskie typu "eLearn" również). Diagnostyka w domowych warunkach nie jest prosta, ale [url=https://www.youtube.com/watch?v=rbK... tam można improwizować. Przykład ("zaawansowana amatorka"): http://fiatpunto.com.pl/topic58833.html....
Samochód: 1999r 1.6 AKL. Problem : Duże spalanie Dotychczasowa diagnoza: brak grzania sondy lambda- badałem rezystancje na sondzie wykazuje przerwę. diagnostyka wykazała błąd 0219 -regulacja sondy lambda Moje pytanie , czy podwyższone spalanie to bezpośrednia przyczyna tego powyżej czy szukać jeszcze innych usterek. Dodam że przy przegazowaniu czuć...
Po pierwsze diagnostyka, czujnik temperatury, sonda lambda. Oczywiście pytania dotyczą jazdy na benzynie. Jak tu będzie wiadomo to potem możemy podziałać z gazem.
cytat : Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik...
Dzisiaj sprawdzony katalizator - jest ok. Do tego błąd wyskoczył ponownie odkąd wymieniłam sondę kilka dni temu. A i dzisiaj było też badanie składu spalin na stacji - też było ok. Kazali szukać nieszczelności - były szukane… nie wiem może są ale nie znalezione:( wiem też że wypadanie zapłonu nie wyskoczyło - więc to nie cewka… Co było robione: diagnostyka...
To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
Ale jak ty chcesz zmierzyć to napięcie jak sonda jest wyjęta z samochodu i nie ma podłączonego zasilania. Jeśli nawet podepniesz jakieś zasilanie zewnętrzne i podgrzejesz sondę napięcie na wyjściu będzie niemiarodajne - nic się nie dowiesz. Chyba że jest sposób i znasz go.
Sonda i MAF lecą na prawdopodobnie na jednej linii. Prawdopodobnie bo jak zwykle nie ma kodu silnika. Być może przewody od sondy robią zwarcie. Ogólnie diagnostyka max dwie godziny.
Sondy, problemy z przepustnicą lewe powietrze przyczyn może troche byc zobacz w wartościach rzeczywistych czy sonda/sondy przed katalizatorem pracują ew. miernikiem sie wepnij, reszta to musi być kompletna diagnostyka. pierwsza sonda działa w zakresie od 0,3 do 0,80 zaś druga praktycznie stoi 0.6 do 0.65. ale nie wiem jaki powinien być wykres dla drugiej...
Wyszedł Ci średni koszt "diagnostyki" ok 50 zł. Więc Panowie tylko błędy poczytali. Pojechać na prawdziwą diagnostykę. Spalanie zdecydowanie za duże. Nic nie wiemy, jak oscyluje sonda. Pomoc teraz, to wróżenie z fusów. Jeśli jednak myślisz, że auto będzie spalało 5 litrów na 100 km w mieście, to szkoda Twojej fatygi.
Sondy podmieniałeś? Jeśli podmienisz i okażą się sprawne to szukaj nieszczelności w dolocie. Przepływomierz sprawdziłeś? Co w ogóle pokazała diagnostyka?[/quote] Właśnie jestem po wymianie filtra - lekko zabrudzony ale obleciałby. Nic nie pomogło. Lewe powietrze nie łapie bo ściągnięty filtr zatkany ręką w ok 90% i gaśnie. Diagnostyka tylko sondy padnięte...
Diagnostyka komputerowa i podgląd parametrów czujników mógłby dużo powiedzieć a szczególnie czujnik temperatury, przepływa, sondy.
Druga sonda nie ma nic do pływania obrotów. Jest tylko diagnostyczna katalizatora! Szukaj gdzie indziej przyczyny usterki - dobra diagnostyka.
https://obrazki.elektroda.pl/3544585300_... Chodzi o to że może bezpieczeństwo nie poprawi się ale prąd pojemnościowy spadnie, a przepływ tego pradu przez ekran sondy powoduje silne zakłócenia.
Analiza spalin, prawidłowa diagnostyka.
Niestety to nie jest tak pięknie i ślicznie z tymi błędami. Błąd sondy lambda to w sumie błąd mieszanki a co za tym idzie spalin i na to może się składać wiele czynników. Również nierówna praca może być wywołana wieloma przyczynami. Zaczął bym tak jak Ty - świece. To podstawa. Ja zawsze wsadzałem NGK ale jest parę innych firm tez dobrych. Unikam natomiast...
Jestem posiadaczem fiesty 1.1i 91r (od niedawna) i mam kilka pytan Więc tak: - Gdzie jest czujnik który reguluje odciecie ssania automatycznego w aucie (jak go sprwdzic czy jest sprwny) - Ile jest sond lambda (jak sprawdzic sonde lambda w domowy sposob) - Jak mozna wyregolowac obroty silnika (mam za wysokie obroty i nie wiem gdzie sa jakies srubki od...
Sondy są sprawne, przewody też. Do komputera jest ok. Na diagnostyce wyświetliły się takie błędy: P0031 - ogrzewanie sonda lambda HO2S, sygnał za niski, bieżący i historyczny.
Sugerujesz się tylko błędami ?. Może warto by było zanim wymontujesz katalizator zrobić diagnostykę silnika , jak pracują sondy, wtryski ,korekty paliwowe jakie są, egr, szczelność dolotu, wydechu. Silnik pracuje poprawnie, równo ma moc? Nie twierdze że nie masz racji ale nie napisałeś czy cokolwiek sprawdziłeś.
może sonda lambda, potrzebna koledze diagnostyka, koszt niewielki. Przyczyn mogą być dziesiątki...
Zrobili mi serwisie diagnostykę sond i powiedzieli że wszystko jest ok w kilku warsztatach. Obie sondy pracują tak jak powinny i tyle wiem. Czyli pewnie pierwsza chodzi jak trzeba a druga pokazuje stałe wartości. Katalizatora nie mam ale na drugiej sondzie ma wstawiony "emulator". Mówiłem mechanikom że nie mam katalizatora i dlatego mogą być takie wyniki...
Te zmiany są szybkie, dla przeciętnego multimetru są zbyt szybkie aby mógł on je zarejestrować. Multimetrem tego nie zmierzysz - on ci wylicza tylko średnią z tych zmian. Zakładając że dobrze ci wylicza średnią sonda pokazuje ci mieszankę zbyt bogatą. Ale to tylko spekulacje. Pomiar multimetrem jest niemiarodajny. Podaj dane z tego interfejsu co żeś...
Bez diagnostyki nie obejdzie się, u mnie winna była sonda, ale może być też katalizator, dziurawy wydech też. Może i inne rzeczy też. Diagnostyka, ja tylko opisałem jak było u mnie, co nie znaczy że tak samo będzie w twoim wypadku (choć myślę, że dokładnie to samo).
Czołem! Właśnie musiałem zapłacić około 1,5 tys. zł za nową sondę lambda i moduł OPS... Także bardzo jestem zainteresowany sposobami na diagnostykę i naprawę modułu OPS firmy Brager. Pozdrawiam
Bezpiecznik nr 1 (10A) jest od grzania sond. Masz dodatkowo schemat i diagnostykę.
Diagnostyka silnika,układu zapłonowego,sprawdzenie sondy lambda,itp. :D A może masz "za ciężką nogę"? Pomoże zmiana stylu jazdy :D
Polecam zrobić diagnostykę, wraz z podglądem parametrów silnika. Zawalony EGR też będzie powodował falowanie, jak również nieszczelność w dolocie czy sonda lambda. Możliwości jest wiele.
Coś mi się zdaje że nie pomoże diagnostyka ale kody migowe można czytać. Poniżej kilka moich pomysłów z życia wziętych. 1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zapłonu i dla tego auto nie równo pracuje 2. dymienie może być przyczyną właśnie uszkodzenia sondy ale może również sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą (szary dym...
Czyli widać że masz fejsa i tylko błędy potrafisz odczytywać skoro skoro nie ważne są dla ciebie takie parametry jak ciśnienie w kolektorze czy napięcie z sondy. Diagnostyka to nie tylko kody błędów. Masz wyższe czasy wtrysku więc z jakiegoś powodu sterownik silnika takie ustalił. Nie zawsze przy uszkodzonych czujnikach sterownik podaje błędy bo nie...
Kumaty mechanik z Clipem ale nie tylko błędy tylko diagnostyka.
Diagnostyka to nie tylko odczyt błędów ale również interpretacja parametrów pracy której nie przeprowadziłeś. Zwróć uwagę na stycznik sprzęgła, ciśnienie MAP, ciśnienie paliwa, sonda, przepustnica etc. Więc jeśli diagnostyka zrobiona na poziome teleporady NFZ to szybko z problemem się nie uporasz.
Diagnostyka komputerowa wykazała błąd P0130 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 1). Rozumiem, że chodzi o tę sondę, która jest zamontowana na katalizatorze od góry, w sąsiedztwie wentylatora chłodnicy? Jeśli tak, to może warto odkręcić i przeczyścić ją i sprawdzić czy błąd nie będzie później wyskakiwał?
Nie potrafię niestety zgadywać co sprawdziłeś, EGR jednak zostawił bym na sam koniec. Zacznij od sprawdzenia filtra powietrza, czujnika MAF, nieszczelności w dolocie czy pomiarach sondy. Dobra diagnostyka i wszystko będzie wiadomo bo przyczyn tego błędu może być kilka jak nie kilkanaście.
Może sonda, może ciśnienie paliwa, może jakiś czujnik albo coś innego diagnostykę musisz zrobić.
Podjadę dziś do elektryka żeby głębszą diagnostykę zrobić, sondę może wymienię ale musze numer sprawdzić zanim zamówię miną ze 3dni, dam znać co na diagnostyce wyszło błędów od klap nie było więc nie wiadomo, a na lecących wtryskach jeżdżę od 2 lat ipoza problemami z odpalaniem w zimie silnik chodzi równo. Klapy wirowe wydają się dobrym pomysłem jest...
Z tego co widzę to odczytałeś jedynie błędy a po diagnostyce nie ma śladu. Jak pracuje sonda, jakie korekty, jaki przepływ powietrza? Bez sprzętu noe dasz rady nic zrobić. Czasami trzeba trochę pojeździć z podpiętym kompem aby ustalić przyczynę.
Witam. Dzis przy okazji diagnostyki sondy lambda doszlo pare nowych rzeczy. Mianowicie od czasu do czasu zapala sie kontrolka wadliwego dzialania trakcji. Na postoju podczas diagnostyki. Sonda lambda raz dziala a raz nie. blad abs - czujniki sprawne. Blad komunikacji. Abs jest ponoc sprawny ale nie moze odczytac predkosci stad ten blad komunikacji....
pierwsza sonda (regulacyjna) to tzw. sonda z pompą jonową... regulacja za pomocą tej sondy odbywa się na podstawie prądu a nie napięcia... diagnostykę tego silnika zostaw Komuś kto się na tym zna, bo poprawna interpretacja jej odczytów to nie taka prosta sprawa... ile autko ma przebiegu?..
i tu proszę Was drodzy forumowicze o pomoc w diagnostyce silnika. To jest waśnie to. Kwintesencja. Kabelek z allegro, sofcik, podpinamy, ale w głowie sieczka. Zupełny brak podstaw. O przepraszam, jest SOL, czyli standardowa odpowiedź lamera : ja sie nie muszę na tym znać, ale po to jest forum aby sobie pomagać! Powiedz, co w tym parametrach widzisz...
Witam. Autko to Peugeot 206 cc 2001r 2.0 16V benzyna, silnik RFN. Wersja bez MUX. Kolejny i mam nadzieję ostatni już problem z tym autkiem to brak napięcia na grzałkach sond lambda. Diagnostyka komputerowa wykazała coś w stylu "błąd obwodu podgrzewania sond Lambda - zwarcie do masy". Grzałki sprawne - po 10Ω każda. Potrzebuję fragment schematu,...
robiona była diagnostyka komputerem gdzie wyszła druga sonda lambda i błąd przepustnicy,sonde zmieniłem na oryginał bosch Typowa naprawa pod listę błędów ECU, nie tędy droga
Właśnie ta... Zakładałem 2 sztuki NTK i chodziły. Na którymś forum (chyba VW) widziałem dokładny opis działania tej sondy i jej diagnostyki. Tam w środku jest rezystor referencyjny, możesz spróbować poszukać pinoutu i przeprowadzić pomiary.
Wykonałem diagnostykę wg wskazań - to padła I sonda przed katalizatorem ( brak grzania) oraz czujnik wału korbowego. Czy można uzyskać podpowiedz - typy sondy I i II w przystępnej cenie. Może NTY ? Bo powinno się wymienić parami.
Jak masz podgrzewaną sondę wpinasz białe przewody: masa i prąd z zasilania np. wtryskiwacza,pompy paliwa itp. Nic sie nie przepali chyba że od starości padnie po prostu. W nowych autach sterowanie grzaniem poprzez ecu ma zadanie głównie diagnostyka układu.
Długim kablem z plusa akumulatora na gniazdo wtyczki od wycieraczki, a drugim minus z karoserii na gniazdo wtyczki. Dodano po 4 A teraz jeszcze odgiąłem kawałek podsufitki i mam takie cienkie i ostre sondy przy multimetrze, to włączyłem zapłon i wbiłem się w ten brązowy kabel, a drugą sondą do masy na karoserii, również nie ma napięcia.
Trzeba zrobić diagnostykę komputerową. Zobaczyć jak pracuje map sensor w parametrach i sondy przy okazji.
W jakich warunkach wykonywałeś diagnostykę? Auto rozgrzane do temperatury roboczej? Druga sonda tylko diagnostyczna badająca sprawność katalizatora. Masz jakieś błędy?
Jak mają się wskazania sondy do wskazań analizatora spalin - to pierwsza rzecz jaką należy w takim przypadku sprawdzić. Druga to diagnostyka ECU. Miernik którym mierzysz napięcie na sondzie jest stanowczo za wolny, albo musisz obserwować przetworzony sygnał jaki widzi ECU albo oscylogram. Z miernika jedynie widać, że sonda reaguje na zmianę składu mieszanki.
Po pierwsze diagnostyka u mechanika, bo to może być np. Sonda Lambda, przez co silnik ma złą mieszankę.
Pierwsze to zrób porządną diagnostykę a nie tylko odczyt błędów. Wiesz jak powinna pracować sonda? Dużo można zobaczyć w parametrach rzeczywistych.
Chłopie nie ma żadnej stałej masy na sondach, masę zapina sterownik "od czasu do czasu" (być może właśnie je uszkadzasz) Te błędy które podałeś dotyczą raczej drugiej, no ale jaki sprzęt taka diagnostyka
diagnostyka sondy lambda diagnostyka autobusów diagnostyka hyundai
zamiennik tda7560 układ hydrostatyczny żarówka omnilux
wybor pralki clarion wxz468rmp
Schemat pompy Lucas EPIC w Citroën XM i Xantia Znaczenie oznaczeń Q6 i Q7 przy wymianie modułów elektronicznych