Zupełnie nie wiem po co ci oscyloskop. Mam trzy i nie korzystam. Czasami podłaczę aby wtyczki nie zardzewiały.
Jakich sprzętów używacie jeszcze do diagnostyki takich sterowników? Coś poza oscyloskopem czy multimetrem.
Schematy są do znalezienia w necie / wyguglania. Ogólnie to idą 2 przewody między modułem wiatrakowym a silnikiem. Ale tam chyba jakaś komunikacja cyfrowa idzie, w sumie nie patrzałem nigdy oscyloskopem. Najlepiej to podłączyć się z diagnozą i patrzeć co w wartościach bieżących widać. Do celów amatorskich ABCOM załatwia sprawa - prosty interfejs + soft...
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
Mi to wygląda na synchronizację albo czujnik/koło foniczne. Oscyloskop i w 20 minut masz diagnozę.
Pewnie tak. Oscyloskop albo ręczne sprawdzenie. A drugi błąd jest tak opisany że też nic nie wiadomo. Potrzebna diagnoza. Dodano po 1 To z volvem raczej nie ma nic wspólnego to jest fordowska pijawka. 🤣
Czujników, których wadliwe działanie może prowadzić do zatrzymania pracy silnika jest kilka. Odpinanie ich nie pomoże w diagnozie. Najczęstrze problemy w tym silniku to czujnik położenia wału i elektro zawory w pompie CR. Te trzy elementy można sprawdzić oscyloskopem.
Czy możliwe jest, aby był uszkodzony wtrysk sterujący g80 i nie wyświetlał się błąd 542 ? Jakie wartości są na wyjściu ze sterownika na pompie vp44 dla cewki zaworu przestawiacza kąta? Czy jak jest stały błąd 550 to Ecu nie wyłącza sterowania cewki od przestawiacza kąta wtrysku(tryb awaryjny)? zawór cyka sterując go z zewnątrz. Jednak dalej nie odnosi...
Zajrzałem do serwisówki. stwierdzam, że jestem za cienki na tego typu diagnozy. Nie mam nawet oscyloskopu. Czy podjął byś się naprawy?
Po raz drugi-zrobiłeś diagnozę układu zapłonowego? ( np oscyloskopem)? Zrobiłeś test cisnienia i wydaku pompy paliwa?
Witam, Koledzy czy ktoś z was już przerabiał ten problem? Sterownik silnika ma dwie wtyczki, zrobiony jest na dwóch elastycznych PCB. Sterowanie wtryskami ze sterownika jest, sprawdzono oscyloskopem, wiązka ok. Słychać reakcje na każde odłączenie wtrysku za pomocą sprzętu do diagnozy. Silnik mimo to twardo pracuje. Podłożono na próbę sterownik z identycznego...
Pozostaje Ecm (złe sterowanie zapłonem albo wtryskiwaczem), uboga, mieszanka przez nieszczelność dolotu. Pozostaje diagnoza oscyloskopem, podanie wartości korekt i innych parametrów. I czy to wypadanie występuje tylko na wolnych czy też pod obciążeniem?
Minus na wtryski podaje sterownik, ale ponieważ są to krótkie impulsy, od kilku do kilkunastu milisekund kontrolka żarówkowa czy zwykły miernik może ich nie wyłapać. Można sprawdzić kontrolką led, miernikiem „automotive”, a najlepiej oscyloskopem. Nie od rzeczy byłoby sie skomunikować jakimś testerem i podglądnąć parametry. Na pewno jest możliwość diagnozy...
Jest faktycznie w TME za 189 zł , moduł to 5153 amica / Remco trochę inaczej wygląda ale złącza takie same.Ale jeszcze nie odpuszcze ze starym modułem ,nie chce mi się wierzyć żeby padł układ wezmę to j pod oscyloskop . Pzdrawiam.
objaw wskazuje na problemy z czujnikiem ale do dokladnej diagnozy przydałby sie oscyloskop i sprawdzenie sygnału generowanego przez czujniki
oscyloskopu nie mam mierzylem multimetrem z nastawa na - stale.
Witam Miałem identycznie i też w Multipli. Objazd po dwóch fachowcach - diagnoza identyczna czyli czujnik (u mnie prawy tył) - do sklepu 150,00 zł i już drugi rok spokój. Po uruchomieniu silnika centralka ABS sprawdza czy są czujniki natomiast już podczas jazdy wykonuje test i w momencie niepoprawnych odczytów wywala kontrolkę. Tego typu czujnik można...
Czym wykonana diagnoza? Do sprawdzenia w pierwszej kolejności rozrząd-jego ustawienie. Ale jeśli by coś było z rozrządem to by praca silnika była nie równa i niepokojąca prawda? A tu silnik działa idealnie zero drgań zero szarpania. Diagnoza czego? Oscyloskop podłącz i zczytaj czujnik wału i wałka. Po prostu synchronizacja się rozjeżdża i dlatego takie...
To weź następnym razem podepnij oscyloskop i skaner. Każ walić komuś w wydech w kanale. Jak już się zmęczycie, to każ mu pukać młotkiem, w okolicach silnika i wciąż patrz. Nie ma takiej opcji, czujnik stukowego wciąż wysyła sygnały do ECM. A to ECM decyduje, czy je uznać czy olewać mówiąc prosto. Nie gadaj bzdur. Na 100% nie był przyczyną rezonans układu...
Dlaczego 13V a nie 12V - bo mierzysz na pracującym silniku więc napięcie jest wyższe. Dlaczego na oscyloskopie jest 13V a miernik pokazuje 9,1V ? Popatrz na wykres tego napięcia - masz tam amplitudę ok 13V, masz 5V/div czyli wychodzi 13V. Okres to jakieś 17ms z czego stan wysoki to jakieś 12ms - daje nam to wypełnienie ok 70%. Napięcie jakie pokazuje...
Kto stosuje dziś takie archaiczne metody?Tym bardziej że jest tam normalna diagnoza.Gdybyś jeszcze zapiął tam oscyloskop miało by to sens.Albo nie ,nie miało by.Bo przecież może byc błąd zaworu, błąd silnika pompy itd.
https://www.youtube.com/watch?v=nPku4Qlv... zapoznajcie się z aspektami oscyloskopu a sprawdzenie cewki lub świecy nie będzie problemem diagnoza w 5 minut.
Podejrzewam, że przyczyn może być kilka. Sprawdzę oscyloskopem komunikację na linii K. Intryguje mnie brak automatycznego rozpoznawania przez soft 2015.3 fejsa. Tak jak pisałem funkcja TEST widzi fejs i wersję firmware, niestety po wyjsciu z zakładki "Urządzenie" i po ponownym wejściu znów widnieje informacja " urządzenie nieznane". Zapomniałem dodać,...
Głównie chodzi mi o układy zapłonowe i tu jest pies pogrzebany. Nigdy nie miałem do czynienia z oscyloskopem ale czas zacząć używać, dzisiejsze silniki są tak zaawansowane iż bez tego urządzenia często trudno jest zdiagnozować usterkę. Oscyloskop Tesla BM 566A + dwie uniwersalne sondy do 100MHz + sonda do diagnozy zapinana na przewód wysokiego napięcia...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
W twoim silniku jest kilkanaście czujników i atuatorów które mogą wygenerować w sterowniku silnika błąd skutkujący zapaleniem się opisanej przez ciebie lampki awarii. Opracowanie skryptu z danymi tych urządzeń oraz warunków diagnozy multimetrem i oscyloskopem specjalnie dla ciebie(alternatywa dla istniejących programów lub komercyjnych opracowań )mija...
pociągnięty za język przez PW, określiłem oczekiwania, które zamieszczam i tu. Będzie Wam łatwiej zrozumieć mój problem. Błędy podgląd parametrów rzeczywistych w postaci liczbowej i wykresowej. Nie tylko silników Testowanie elementów wykonawczych. Kodowanie średnio mnie interesuje. Wypasem byłoby, jakby był adapter multimetrowo-oscyloskopowy (najlepiej...
Tutaj chciałem zmierzyć się z elektroniką analogową o której zbyt dużo pojęcia nie mam. Po za tym taki układ jest prostszy w diagnozowania. Podoba nie się ten układ z ne555 i podejrzewam że nieźle działa tylko do diagnozy ewentualnych problemów potrzebny jest oscyloskop do którego nie mam dostępu. Dodano po 1 Zmontowałem pająka według schematu który...
W pamieci błędów komputera silnika znajduje się błąd o złym sygnale prędkości pojazdu. Podczas jazdy prędkościomierz działa, można też Vagiem odczytać wartość tej prędkości z deski. Natomiast odczytując wartość prędkości z komputera silnika niezmiennie jest 0 km/h. Połączenie dechy z komputerem silnika jest ok. Odpięłem pina z komputera i badałem przebieg...
Oscyloskopem można sprawdzić czy jest i jaki przebieg ma sygnał z czujnika - czyli bardzo dokładnie zdiagnozować czujnik. Dioda led wpięta w obwód czujnika wskaże zanik sygnału - przestanie "mrugać"- czyli padnięty czujnik. Warunek "dzieje się regularnie". Jeśli sporadycznie, w określonych warunkach pracy silnika diagnoza będzie utrudniona.
Witam, a gdzie ten moduł się znajduje ( mniej więcej ) i jak wygląda- zaraz zerknę w g...le Dodano po 4 Sprawdzę koszt nowego- bo wcześniej miałem przestoje na tylko jednym programie "6". może tu leży przyczyna. W niedzielę nie będę już dalej rozbierał ale myślę że trafna diagnoza. Uszkodzony pewnie będzie śmierdział, nie mam oscyloskopu a jedynie miernik...
Witam Odkurzacz jakiś czas temu zaciągnął trochę wody i teraz nie chce ruszyć silnik. Na krotko podłączony silnik działa, więc stawiam na elektronikę, a 230V do płytki dochodzi. Zrobiłem pomiary oscyloskopem napięcia dochodzące do silnika, napięcie wychodzącego z optotriaka na sterowanie triakiem. Nie bardzo umiem stwierdzić, co jest przyczyną takich...
[quote="kazmir"]Ja bym się postarał o stroboskop. To nie boli, a można się upewnić w diagnozach! No to jest myśl. Sprawdzę. Zastanawiam się jak sprawdzić energię iskry w trakcie pracy silnika. Teraz to już prawie żaden warsztat nie posiada oscyloskopu do sprawdzenia przebiegu wyładowania. Jak niektórych mechaników pytałem o to rozdziawiali usta , jakbym...
Nigdy nie diagnozuję samochodu z dokładaną instalacją gazową. Zakręcam butlę, odcinam gaz (czyli przywracam samochód do stanu fabrycznego) i dopiero wtedy przechodzę do diagnozy żeby diagnoza była rzetelna. Zaworki z gazu potrafią przepuszczać małe ilości paliwa a sam sterownik z gazu potrafi zakłócać pracę silnika. Do diagnozy używam odpowiednich urządzeń...
Więc właśnie z tym immo, ale oczywiście sprawdzę(ew. drugi kluczyk zacznie używać właściciel). Czujniku jak pisałeś walu (ten był wymieniony jak pisałem jakieś 2 lata temu bo tez auto gasło ponoć)? Czy jak w błędzie wałka ? I co masz na myśli, z dobrą diagnozą (oscyloskopu niestety nie posiadam) Vagiem coś więcej można zrobić ( w wartościach mierzonych...
Po uzyskaniu przez wózek punktu początkowego soczewka co najmniej 2x powinna próbować skupić wiązkę w razie negatywnego odczytu silnik powinien obrócić płytę i ponownie głowica podejmuje procedurę skupiania. Wg mnie do procesora nie dociera prawidłowy sygnał odczytu ale z drugiej strony w takim przypadku procesor powinien podać krótki sygnał do sterownika...
Zapytałem czy wymiana czujnika położenia wałka ssącego przywróci moc silnikowi. Tak trudno zrozumieć pytanie. Resztę rzeczy (rozrząd, koła ZFR, ciśnienie oleju) ogarniam na bieżąco. A tak trudno zrozumieć co było napisane wcześniej. Myślisz że ktoś ci powie wymień to wymień tamto bez diagnozy i auto się naprawi? Przeprowadź diagnozę testerem położenia...
Witam, mam problem z audi a4b5 1.6 bez./ gaz silnik adp. Auto co jakiś czas gaśnie i na ciepłym i na zimnym silniku. Na komputerze diag. wyskakuje błąd 00515" Czujnik Halla - Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany" oraz 16486" Sygnal z przeplywomierza powietrza za niski - Staly "(ten co jakis czas wyskakuje) Jeżeli chodzi o ten błąd 00515 to...
2E to silnik VW, nawet z logiem na pokrywie klawiatury, z diagnozą na 43 pinie ecu (te od seata o ile pamiętam były 1.4 z filtrem powietrza na silniku). Jeśli nie masz oscyloskopu to ja przepływomierz zbadałbym tak: 1- sprawdzenie oporności zaciski: 2 i 3 pokrywa zamknięta ok. 610 Ohm 2 i 4 pokrywa zamknięta ok. 60 Ohm 2 i 3 pokrywa całkowicie otwarta...
Dokładnie tam się znajduje - (tylko to nie ja "postawiłem" tą zieloną strzałkę, a program, który automatycznie to robi po najechaniu na nazwę w wykazie poniżej). Czujnik położenia wałka rozrządu, jest identyczny co do budowy (mechanicznej i elektrycznej), różnica jest tylko (jak widać - podłączenie proste i kontowe). http://obrazki.elektroda.net/28_12854974...
Ta diagnoza jest z d strony. Zamiast sprawdzić podstawowe parametry, jak obroty wału , ciśnienie na CR i czy np odpala na plaka ,to czepiłeś się synchro. Nie czytasz,już masz napisane że status może zostać zmieniony tylko podczas kręcenia albo nawet uruchomienia silnika. A jak już się upierasz przy tym to podłącz oscyloskop dwukanałowy i sprawdź,albo...
MarekSp ja uważam jak Ty nigdy w takich sytuacjach nie sprawdzam tylko euroscanem czy czymś takim mam oscyloskop lecz jeszcze nie sprawdziłem tego czujnika lecz sprawdziłem hall.Masz rację do tej pory tylko raz wymieniłem hall w voyagerze tak nigdy.Sprawdzam zawsze oscyloskopem od czujnika do wtyczki ecu.Wolno to idzie bo mam dużo takich padalców i...
Samochód jest podpięty za pomocą dwóch oryginalnych interfejsów 1. PPS oprogramowania Diagbox ver 9.05 2. WITECH oprogramowania Examiner ver 1.3 Sygnał z oscyloskopu w momencie pracy na wolnych obrotach pokrywa się z sygnałem w momencie gdy silnik nie chce odpalić . Tak dysponuje schematem z programu AD z które domysla się pochodzi zdjecie . Cienkie...
Witam BMW E60, silnik N53, DME: MSD80. Trafił do mnie po wizytach w różnych warsztatach, więc nie mogę stwierdzić co było robione. Cały czas mam błąd 2E7C czyli niedziałającą magistrale BSD. Skasować się nie da. Dodam że błąd występuje przy odpiętej pompie wody, czujniku oleju, alternatorze i klemie IBS. Oscyloskop na BSD nie pokazuje żadnej aktywności....
Grzebcio...Kazdy oscyloskop, najtańszy z ,,Allecostam" na początek jest dobry dla Ciebie. Druga sprawa - wszelkiego autoramentu urządzenia zasilane prosto z sieci, jak regulatory obrotów silników małej mocy zasilanych z sieci 220VAC, przetwornice i zasilacze PWM, ja przynajmiej z ZASADY zasilam poprzez transformator separujacy o przekładni 1/1 i mocy...
SB4 bezpiecznik 5A w komorze silnika Dzięki! Schemat się zgadza. Dziś znalazłem inny ale pin silnika opisany jako 71. Miałem pisać że naszukalem się "po kolorach" i trafiłem. Pierwsza diagnoza przerwany przewód. Stale zasilanie na wentylator jest. Zasilanie po zapłonie jest. Przejście od ECU do kostki wentylatora jest. Sterowania nie zmierzyłem. Brak...
Witam, Samochód jak w temacie, brak diagnozy silnika ( Kts niby znajduje wyświetla ze prawdopodobnie EDC 16 C3 ale przy próbie odczytu błędów wywala komunikat o braku możliwości odczytu, to samo z parametrami i identyfikacją ) ABS deska i elektryka centralna zapisują brak komunikacji z EDC. przewody ok rezystory podciągające również. Linia CAN idzie...
Po uderzeniu pioruna przestał działać prawidłowo router TP-link. Winny okazał się zasilacz (impulsowy ,model MU12-2120100-C5). Podaje on prąd przez ok. 0,3s z przerwami ok. 0,4s. Trudno jest to mi dokładnie stwierdzić ponieważ do określenia tego użyłem małego silnika. Napięcie tego impulsu jest prawidłowe; 12V. Jeżeli w diagnozie pomocna by była informacja...
Jaka jest Twoja diagnoza? Wstępna ocena dostępnych informacji Z pytania „Jaka jest Twoja diagnoza?” nie wynika, o jaki problem chodzi – brak jest jakichkolwiek szczegółów. Może to dotyczyć zarówno sytuacji medycznej, jak i usterki w urządzeniu elektronicznym czy dowolnego innego zagadnienia. Nie wiemy, czy pytanie dotyczy problemu z telewizorem, komputerem,...
Są sposoby sprawdzenia tej komunikacji bez użycia jakiś oscyloskopów i konieczności podmiany sterownika. Bedzie to linia immo p 19 ECU <> p 5 zegary, po której idzie również diagnoza z silnikiem. Bardzo możliwa wilgoć we wiązce, korozja złączy, nie wyłączając zimnych lutów jak i w dalszym ciągu "ukrytego" emulatora. Samemu możesz co najwyżej na...
Ostatnio dużo czytam, o sieci CAN,LIN o sygnałach odczytach zapisach etc etc. Jak mam tylko możliwość odczytuje Za pomocą oscyloskopu wszystkie możliwe sygnału. Znam budowę i zasadę działania wielu podzespołów elektronicznych, ale sam nie wiem jak brać się Za diagnozę, wydaje mi się że przy praktyce i jednoczesnym czytaniu i dyskutowaniu na forum mogli...
enkoder inkrementalny jest przetwornikiem pulsowym, więc podłączasz oscyloskop do wyjścia i patrzysz czy pulsuje jak się go kręci. nie miej jednak nadziei; oscyloskopem zobaczysz czy na wyjściach przebieg się zmienia kiedy kręcisz enkoderem. jeżeli się okaże że pomimo kręcisz wartość napięcia jest stała, to śmieć. Do właściwej diagnozy konieczny jest...
Dla jasności dodam , że odcina mi 2 i 3 wtrysk paliwa a nie LPG .Właściwie pewnie LPG też bo tak samo nie chodzi auto na LPG . Podczas diagnozy zmostkowalem wtryski paliwa w instalacji takbby pominąć instalacje i sterownik LPG ,bo go wcześniej podejrzewałem ale niestety na c to nie zmieniło . Oscyloskopem sprawdzałem sygnał na wtryskach i tak jak pisałem...
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas drgań zamienia się w sunisoide.Co odkryłem, po...
Witam. Szukamy w firmie jakiegoś sprawdzonego miernika / przenośnego oscyloskopu do sprawdzania enkoderów w terenie. Już zdarzyło mi się kilkukrotnie spędzić za dużo czasu nad niedziałającym układzie z enkoderem. Szukamy czegoś przenośnego do wrzucenia w narzędziówkę. Mam cęgi Sonela, wszystko fajnie, ale nie mają pomiaru częstotliwości. No to dodatkowo...
Niestety nie posiadam oscyloskopu... a z kości sterownika skrzyni wychodzą kabelki z szyną CAN i jeden z linią K. Szyna CAN akurat w tym przypadku chyba jest tylko po to aby sterowniki w aucie między sobą gadały, a diagnoza odbywa się po linii K. Linia K sprawdzona od złącza sterownika do gniazda diagnostycznego i jest ok. Natomiast szyna CAN między...
Tak sobie myślę że problem leży po stornie sterowania, a nie tak prymitywnego elementu wykonawczego. Zanim bym spędził gotówkę na wymianę, pierwsze podjął bym się chociaż diagnozy i podejrzał oscyloskopem czy coś dziwnego nie dzieje się z sygnałami wejściowymi i wyjściowymi gdy następuje utrata stabilizacji. Wymienić sprawne rzeczy na próbę zawsze zdążysz......
powyżej wyedytowałem posta dodając komentarz ****************************************... do DJ ANNUS Zaskoczę, bo nie oddawałem do pierwszego lepszego człowieka mianującego się "mechanikiem samochodowym". Zakład mechaniki prowadzi osoba będąca swego czasu serwisantem w ASO MB. Nadmienię, że na wysokim stanowisku oraz obiegowej opinii w środowisku...
Te obroty mogą być przeliczane z wałka rozrządu , ale brak synchronizacji nie pozwala sterownikowi na wysterowanie wtrysków. KIA potyka się o takie właśnie błędy w samo diagnozie . Brak błędów a silnik nie odpala bo CKP podaje bzdury , a sygnał z CMP przeliczany jest w ECU i widoczny na liście danych jako obroty silnika (spalinowego-nie wiem czemu jest...
Rozumie ze nie mam co liczyć na coś prostszego i tańszego do diagnozy silnika w scorpio Troszkę żal wydać dwa koła na interfejs do samochodu kupionego za 5000zł Myślałem ze ktoś zna jakieś tańsze fejsiki morze nie tak wspaniałe jak ten IDS ale działające albo takie które samemu można sobie zrobić Czyli zostaje mi metoda miernika i oscyloskopu Myślałem...
Złącze znalazłem,jednak pod zaciskiem k nic nie jest podłączone.Zrobiłem tylko diagnozę silnika tak z ciekawości.Wychodziło 12 czyli nic złego.Zaślepka na złączu jest,jednak jest na niej mostek(oryginalny) bodajże aA do G.Abs dalej przestaje działać po przejechaniu ok.200 m.Czujniki sprawdziłem z tyłu;wg.omomierza są sprawne,jednak oscyloskopu nie posiadam...
Napięcia są symetryczne spadki identyczne - przebieg prądu stałego na oscyloskopie. Tego zdania zupełnie nie rozumię. Mierzysz oscyloskopem prąd? Kolego, przecież to co pisze jest proste, nie wiem czemu tego nie rozumiesz czy może nie chcesz zrozumieć. Podczas gdy silnik stoi masz do cewek podłączone napięcie 5V ale nie łączy się przez cewki z masą....
Witam. Opisze troszkę w czym rzecz. Problem polega na tym że silnik nie wkręca się na obroty czyli dochodzi do ok 2000obr po czym zaczyna przerywać i czasem gaśnie. Na wolnych obrotach jest wszystko ok. Ewidentnie go zalewa ponieważ paliwo aż z wydechu cieknie i dymi. Jak silnik osiągnie wysoką temp. Jest prawie ok aczkolwiek to nie jest to. Brak jest...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
Witam to samo auto rok 2008, 2.3 hpi już ręce mi opadają, problemy to brak komunikacji z abs, wskaźnik paliwa, prawy stop i szyby żyją własnym życiem. Z szybami poradzę sobie ale do reszty potrzebuję pomocy. Co do abs to auto było podłączane pod kts i diagnoza CAN - KOMUNIKACJA Błąd w przesyłaniu danych. Pomiar rezystancji od strony podzespołu na zaciskach...
Witam mam problem z Renówka 1.9 dci 130km f9q804 problem widać na filmiku odcina wtryski przy ok 3300 obr i ponownie włącza przy około 2000 obr co objawia się tkz. wycinką obrotów nie ma znaczenia czy samochód stoi czy jedzie objawy są identyczne. W momencie osiągnięcia obrotów nieco powyżej 3tys ecu widzi prędkość obrotową równo zero co skutkuje wyświetlaniem...
Lokalizacja komputera (za schowkiem pasażera) skutecznie zniechęciła mnie do pomiarów ciągłości przewodów. Tym bardziej iż pinouts nie zgadzał się ze schematem który posiadałem. Wyjąłem oscyloskop i nie uzyskałem przebiegu na pinie sygnałowym przy pracy silnika na czujniku wałka rozrządu. Wykręciłem czujnik 39310-38050 i go na stół. Pomiary: - Napięcie...
(...) . Gdyby pompa była uszkodzona to raczej by nie ustępowało w ogóle , to samo myślę o map sensorze. On od początku miał odłączoną sondę bo niby powodowała problem, ale działał ok. Od czasu problemu kupiłem nową oryginalną, ale czy jest podłączona czy nie - różnicy brak. Samochód bez katalizatora i bez lpg Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego...
Podłączyłem oscyloskop pod czujnik położenia wału i nie zapalił... po kilku próbach udało mi się do zapalonego silnika podłączyć oscyloskop żeby nie zgasł i poobserwować przebiegi. I wydaje mi się że za niska jest amplituda sygnału, bo około 1,2Vpp to niewiele na biegu jałowym. A przy obrotach około 2tys. 2,5Vpp to też za mało. Dodam jeszcze że przebieg...
Tylko widzisz kolego że takie działania możesz już robić jak masz auto na miejscu i kiedy sam widzisz co i jak. Diagnoza na odległość i na podstawie skromnego opisu trochę jak wróżenie z fusów. Te sposoby sprawdzą się do wykluczenia przyczyn natury mechanicznej. Określenie pracy jako na 3 cylindrach czasem bywa subiektywne dla laika więc też bież to...
Witam forumowiczów. Pacjent jak w temacie VW Passat B5 FL 1.8T 150 KM silnik AWT. Przyjechał z powodu trudności z uruchomieniem silnika i nierówną pracą silnika. Wstępna diagnoza pokazała problem z czujnikiem położenia wałków rozrządu, zapłonem i regulatorem zmiennych faz rozrządu. Błędy wykasowałem, po odpaleniu (z trudnościami) i przegazowaniu pojawiały...
Witam wszystkich. Potrzebuję informacji i pomocy przy zakupie oscyloskopu do zastosowań przy samochodzie oraz drobnych kontroli przy domowej elektronice. Głównie oscyloskop chciałbym używać przy diagnostyce podzespołów własnego samochodu, ewentualnie rodziny i znajomych. Generalnie chciałbym go używać do sprawdzenia w razie potrzeby np czujników i przetworników,...
Witam miałem taki sam problem na oscyloskopie i komputerze wszystko ok. Dzięki złej diagnozie MECHANIKA jednego i drugiego to mam teraz 3 cewki WN 3 moduły zapłonowe i straciłem tylko 1050zł a wystarczyło wymienić kopułkę z 50 zł .Ponad dwa miesiące się męczyłem z lawetami albo hol a objaw był taki że auto nawet przy -17 st. odpalał na dotyk i tak przez...
Witam jak w temacie opel po normalnym zgaszeniu już więcej nie zapalił, zasilanie paliwem sprawdzone (przelewy itp). Silnik nie odzywa się ( jedynie na plaku) i tutaj moje pytanie czy jest jakaś metoda do potwierdzenia że to sterownik zakończył żywot i czy jest sens naprawiać go ( wymiana tranzystora -tego od zaworu dawki paliwa) czy odrazu wyjąc i...
(...) k byl mokry rozebralem go i wysuszyłem . Teraz jeśli się doda gazu to silnik szarpie i nie rusza tak jakby magnesy w silniku źle działały czytałem w internecie że błąd jest w sterowniku źle rozkłada prądy po magnesach. Da się to naprawić?? Co by trzeba byłoby naprawić lub wymienić?? Hulajnoga ma 500km Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie...
Witam Z dnia na dzień, moja croma przestała palić, diagnoza komputerowa wykazuje błędy na 2,3,4 wtrysku, wtryski dałem do sprawdzenie i są w 100% sprawne, zamieniłem następnie wtrysk 2 z 1 oczywiście adaptując je, i bez zmian komputer wyrzuca błędy na 2,3,4 wtrysku mimo zamiany 2 na 1 , ciśnienie prawidłowe 300bar, napięcie na wtryskach 50V prawidłowe,...
Brak Ci wiedzy więc nie pisz w slangu znanym tylko sobie. Odpowiadaj na pytania jeżeli chcesz uzyskać pomoc. Czujnik nie generuje żadnej rezystancji bo to nie generator. Pompka nie wyłącza się bo nabiła ciśnienie - nie ma tam żadnej kontroli ciśnienia. Jak sie immo wyłącza to nie odpali nigdy. Chciałbym Cie uzmysłowić że istnieją czujniki indukcyjne...
Pierwsze nie określiłeś osi wykresów Już to zrobiłem . Ale gdybyś się na tym znał ,to żadne osie nie były by ci potrzebne. Przecież widać że to ani piezo ,ani peak an hold ,ani inny wynalazek z bezpośredniego a zwykły MPI. Na siłe można by wymusić jeszcze jedną usterkę którą było by widać na wykresie. Jak chcesz to zgaduj dalej, jak nie twoja wola....
Witam mam problem z berlingo 1.6 hdi 2009r na pompie bosch sterownik edc16c3 auto nie odpala zgasło podczas jazdy po diagnozie lexią wyszedł tylko błąd P1645 "informacja o zacięciu pedału przyspieszenia"tylko jeden w całym systemie .Poniżej parametry które poczytałem podczas kręcenia: 1.Zmierzone ciśnienie paliwa oscyluje 322 -455 bar 2.Nastawa ciśnienia...
Dzień dobry, Znalazłem na śmietniku takie cudo i postanowiłem podjąć próbę przywrócenia go do życia. Mechanikę już naprawiłem, wszystko wyczyszczone, nasmarowane, paski wymienione. Problem jest jednak inny. Otóż, po włączeniu odtwarzania lub przewijania, z głośnika wydobywa się głośny pisk lub buczenie, jakby ciągły sygnał z dodatkowymi zakłóceniami....
Nie wiem co podnosi napięcie w sterowniku do 80V którego mi brakuje. Przetwornica, i wesoło postępujesz mierząc napięcie na wtryskiwaczach w ten sposób. Zobacz no czy w parametrach masz, że kalkulator jest sparowany, bądź też nie, bo po tych kodach błedów coś to dziwnie wygląda. Kolego ja wiem że przetwornica podnosi napięcie.... Błędy są w BSI !!!...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Pompę cr ustawia się w tym silniku, dziura w kole Φ8 do góry, skierowana na taki dołek w łapie (nie zablokujesz koła tak jak koła wałka rozrządu śrubą, bo dołek jest za płytki), ale to ustawienie ma tylko jeden cel, mianowicie mechaniczne odciążenie paska rozrządu, żeby jednocześnie nie naciskał tłok pompy i nie otwierał się któryś z zaworów....
Podpinam się do wątku ponieważ ostatnio pomagałem zaprzyjaźnionemu warsztowi walczyć z podobnym problemem t.j. kod błędu P0340 w aucie z silnikiem 2,0 CRDI który nie chciał palić. Zostały sprawdzone obydwa czujniki - na wałku i wale korbowym oraz ich okablowanie - wszystko OK. Dla pewności zostały przeprowadzone próby podstawienia czujników, które jednak...
WIATAM PONOWNIE. WRÓCIŁEM WŁASNIE OD MAJSTRA... Po podłączeniu do komputera serwisanta, kumputer auta nie wykazał błędów!!! Przepływomierz i inne czujniki są sprawne!!! Sonda Lambda jest też sprawna!!! AUTO ZOSTAŁO NAPRAWIONE...! ;-) Wpewnym stopniu do naprawy przyczynił się użytkownik "MANTA" - auto po wymianie uszczelki przestało dostawac złe powietrze...
https://obrazki.elektroda.pl/8945303300_... Kilka lat temu zelektryfikowałem swój stary holenderski rowerek. Przepisowy silnik, przepisowy sposób sterowania polegający na wykrywaniu ruchu obrotowego pedałów. Zasada jest prosta: kręcisz pedałami, silnik Cię trochę wspiera (poziom wspomagania można ustawiać). Nie kręcisz, nie jedziesz...
Cześć! Dzięki za zainteresowanie. Silników nie da się zamienić - różne moce, na osiach nie ma hamulców. Błąd dokładnie jest taki jak napisałem. Po prostu wyświetla 022 Positionfehler bez koloru bo ekran jest monochromatyczny - wygląda na to że pomimo tej samej nazwy są to zupełnie inne systemy (dokładnie jak z PHILIPSEM 432 system z 84 nazywa się dokładnie...
Witam. Chiałbym się zwrócić o pomoc przy diagnozie usterki w wózku Jungheinrich EFG DF16. Znajdują się w nim 3 moduły sterujące MP1514. Z tego co wywnioskowałem jeden sterownik jest odpowiedzialny za pracę pompy a pozostałe 2 napędzają silniki trakcyjne. Na jednym z modułów napędu miga czerwona dioda sygnalizująca błąd (ilość mignięć:14). Rownież taki...
Witam. Dorzucę swoje trzy grosze, bo miałem identyczne auto i identyczne problemy. Ale ja na swoim zrobiłem 60 kkm i dopiero zaczęły się problemy. Auto miało 100kkm. Wymieniałem wszystko co koledzy w powyższych postach. Nic nie pomagało. W Piasecznie u Grabowskiego nie chcieli mi zrobić diagnostyki bo auto na LPG. Zacząłem od sprawdzenia cewki - omonierzem....
Bez interfejsu to nie ma sensu. W nietypowym przypadku trzeba działać niestandardowo, nie zawsze jest sens ustawiać sterownik na pokrycie map u tu wydaje mi się taki przypadek. Takich Nubir nie robiło się na sekwencji tylko na instalacjach mieszalnikowych , wtedy sekwencje były też dość drogie. Kup interfejs i się pobaw bo to zajęcie właśnie dla amatora...
http://obrazki.elektroda.pl/6197331100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6930508700_1... Witam. Poproszono mnie o diagnozę układu zapłonowego w wózku widłowym. W wózku zamontowany jest odprężony silnik perkins 3 cylindrowy zasilany LPG i dodatkowy układ zapłonowy ze sterownikiem Plan Electronic typ 4354 (ten żółty). Usterka...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Hi, Te powalone zależności w CAN a i tez debugowanie tego przerąbane. Sprawa okazuje się bardziej skomplikowana, czyli im dalej w las to ciemniej.. Tak jak pisałem wcześniej podejrzenie na radio wzięło się stąd, ze ciągnęło prąd a problem rozwiązuje całkowite rozłączenie radia.. oto właśnie nie do końca tak jest, bo jak się okazało w czasie dalszych...
dzieki za zainteresowanie diagnoza clio: robie urzadzeniem zwanym uniscan (opisanym na jednym z watkow forum) mysle ze auta z roku 2003 na tym nie pojda.... co do szczelnosci ukladu...zabieram sie za rozebranie gaznika (w cudzyslowiu) az do kolektora ssaccego i jego laczenia z glowica....gumowe wezyki wchodzace w kolektor ssacy sa ok tzn wypinalem je...
Miernik masowego przepływu powietrza (przepływomierz) mierzy temperaturę , ilość i gęstość powietrza wchodzącego do układu wlotowego silnika. DIAGNOZA: Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego...
Na wstępie pragnę powitać wszystkich forumowiczów i z góry podziękować za udzielone wsparcie technicznego. Przechodząc do meritum sprawy – mam problem z Corsą C GSi (1,8 16V - kod silnika Z18XE ; 2003rok), a precyzując z przepływomierzem. Wszystko zaczęło się o błędu P0100 (błąd przepływomierza), zapisanym w pamięci sterownika. Zbyt piękne i zbyt...
Pamiętasz może , kiedy pierwszy raz zaobserwowałeś ten objaw? - po zmianie OS z win10/ na 11 - w grach *nie podejrzewam ,że dla office ,internetu potrzebujesz aż Tak Mocnej karty - pracy na przeglądarce (na wszystkich) w Internecie - -jak się zacznie to "przycinanie" to trwa długo, czy po krótkim czasie ginie i masz spokój (czy trwa .. długo do czasu...
Wertowałem problem i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana rozrządu czy nie.. Samochód to Nissan Micra K12, r. 2003, silnik 1.2 . Świeci się żółty CHECK. Objawy takie, że czasami się trochę dusi (albo ociężale reaguje na pedał gazu), albo potrafi zwyczajnie zgasnąć. Zauważyłem też, że gdy na luzie dodam gazu, to wskazówka obrotomierza nie schodzi płynnie,...
Witam Mam problem z moją Temprą SW 1.6 ie liberty '94 140kkm jednopunktowy wtrysk+gaz. Oddałem ją(a właściwie to oddał mój ojciec) do warsztatu w celu wymiany uszczelek pod klawiaturą i głowicą + planowanie głowicy. Mechanik wykonał powyższe czynności, ale po oddaniu pojawił się problem, nie wiem czy jest to zbieg okoliczności, czy coś uszkodził. Auto...
Witam, mam kłopot z Fiatem Pandą z silnikiem 1.3 JTD r. prod. 2008. Sterownik o oznaczeniu 6JF. Objaw jest taki, że w losowych momentach przestaje pracować na jednym lub dwóch cylindrach, czasami rozruch jest w ogóle niemożliwy. Przykładowo samochód jest uruchamiany i pracuje prawidłowo. Czasami po 5 minutach czasami po 20 minutach przestaje pracować...
diagnoza silnika krokowego diagnoza silnika odkurzacza diagnoza usterki silnika
butapren patex ustawienie trasy volvo silnika
toshiba 50l7335d toshiba 50l7335d
Licznik Volkswagen Passat B5 z trzema kostkami - diagnostyka i wymiana Schemat oscyloskopu H3013 (C1-83) - gdzie znaleźć?