W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Wszytko ladnie opisane co i jak wiec nie bede sie rozpisywal tylko dam link http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8...
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
Tak wszystko na pierwszy rzut oka pasuje W dieslu obrotomierz ma ostatnią cyfrę 5, a w benzynie 7. Więc na pierwszy rzut oka zegar obrotomierza się nie zgadza. Tak źe szukam od benzyny o takiej samej pojemności będzie pewniejsze. To będzie pewniejsze, bo nie wiem jak z kontrolkami jest w nich ale mogą być inne obwody w zegarze i będą świecić inne....
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Dawniej auta z dieslem były modelami z podstawowym wyposażeniem i obrotomierz w B3 diesel praktycznie nie występował. Na forum audi80.pl był opis jak założyć obrotek z silnika benzynowego do d/td. https://audi80.pl/topic51160.html
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Dowolną diodę prostownicza np.4001 , to tylko bufor.
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
Wiem że w W201 montowali obrotomierze od benzyny pod zacisk W. Licznik dzieli się na 3 okrągłe tarcze. Problemem tylko to że musiał byś mu zrobić obudowę i jego cena.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
W dieslu info o obrotach jest brane z alternatora.
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Pompa paliwa w benzyniaku 124 nie jest zasilana przez ten przekaźnik. Układ wtryskowy w tym modelu może pracować bez prądu. Elektronika nie będzie zasilana, nie będzie wzbogacania i zubożania mieszanki, ale auto będzie jechać i jakoś tam kulawo w razie awarii dowiezie nas na miejsce. Dlatego obwód zasilania pompy paliwa jest poza srebrnym przekaźnikiem....
przed zenerką max 100R a C=100nF zobaczymy czy zagada
Witam Prawdopodobnie zegary były rozbierane, a do tej czynności trzeba zdjąć wskazówkę od zegara i prawdopodobnie nie została założona ponownie we właściwej pozycji. Jedyne co musisz zrobić to wyjąć zegar zdjąć wskazówkę (jest na wcisk). Uważaj żeby nie pogiąć trzpienia, jest delikatny, ustawić we właściwej pozycji (czyli zero) i docisnąć. Częsty błąd...
Proszę. Pozdr.
A masa na licznik jest?
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Na początek połączenie przewodów przy alternatorze
czy to Diesel?
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Koszty to 3m przewodu elektrycznego-linki 0,75mm², jeden konektorek, jeden browarek - to wszystko pod warunkiem, że jest na altku wyjście W , wspomniane przez Kolegę Carot ; a powinno być, jeśli nikt alternatora nie ruszał, bo do Diesli VW wkładał takie przygotowane do zegarów z obrotkiem.
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
tak,bardzo czesto ale w dieslach.
Witam Przeważnie w silnikach diesla obrotomierz zasilany jest z alternatora z t.z.n styku (W).
Do dowolnego z tych trzech widocznych przewodów.
Sprawdź stacyjkę. Pozdrawiam.
Czy wie ktoś na którym pinie są impulsy obrotomierza, podgrzanie motki nic nie dało, nie ma problemów z zegarkiem i wszystko działa bez zarzutu oprócz obrotomierza-bardzo pilne.
Kaszlaka? / nie sądzę że fiat 126p to Diesel
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
Ten przełącznik , poprzedni właściciel , zamontował przed złodziejami , a nie dla ograniczenia obrotów silnika. Czy masz problem z rozbieganiem się silnika , to nie diesel.
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Dzięki za tak szybką odpowiedź.Chciałem tą ew. przeróbkę zastosowac w poldku dieslu.W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie.Czy każdy obrotomierz otrzymujący sygnał z czujnika położenia wału mógłbym zastosowac w swoim pojeździe?
Proszę wzasc pod uwagę ze to jest Diesel
tak na początek: w dieslu obrotomierz jest po prostu miernikiem częstotliwości, czy przypadkiem nie chcesz podłączyć obrotomierza od silnika benzynowego?
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie dzialal albo bedzie ale bardzo znaczaco oszukiwal (wiadome...
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
Nigdy nie było Twingo I z dieslem
Marna jakość nagrania. Prawie nic nie widać. Nie widać tak że jakiego rodzaju to silnik (benzynowy, czy też diesel dotyczy obrotomierza) Nie wiadomo jaki dokładnie model pojazdu. Informacji prawie tyle co nic. Bo niby skąd też możemy wiedzieć czy aby przypadkiem nie ma tam szóstego biegu.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Od diesla obrotomierz będzie żle wskazywał.
Powinno działać bez problemu, chyba że masz silnik diesla.
Albo ma przejechane ponad 500.000 km.
jak zamontować obrotomierz do silnika diesel
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Jestem pewien, że jest licznik od diesla
Nie jestem pewien ale w mk2 sygnał do obrotomierza chyba jest podawany z alternatora (w dieslu)
Korzystając z okazji też się przyłącze do tematu. Potrzebna mi kompletna dokumentacja obrotomierza do diesla do passata 1.6 td. Dzięki
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
Inny sygnal dla obrotomierza
nie znam schematu ale może być ten obrotomierz sterowany z alternatora:D
Ford transit 2.d '98r. jedyne roznice jakie zauwazylem, to ze w dieslu obrotomierz jest wyskalowany do 6000 a benzyna do 8000
Witam! Jak w temacie, wystarczy przekodować? a co z tarczami? W dieslu obrotomierz wyskalowany do 5.5 tyś jest. proszę o rade
Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
Obrotomierz W silnikach diesla obrotomierz jest brany z alternatora więc raczej to nie to. Po za tym w corsie B 1.5D nie widziałem jeszcze obrotomierza ;-) W 1.7D bodajże są...
więc Diesel obrotomierz powinien mieć do 6000 obrotów a benzyniak do 8 000 obrotów. Zgadza się ? W peugeocie powiedzieli ze na podstawie VIN taki model czujnika wału jesli autko mialo obrotomierz.
co może bycz przyczyna niedziałania ( wskazówka tylko skacze)obrotomierza.dodam ze robilem przekladke i przed przerabianiem działal.podpinalem licznik od diesla,obrotomierz dzialal ale nie do końca bo wskazówka dochodzila opornie do 2tys,dalej nie poszla (licznik działa prawidłowo).jest to vectra b 96 rok.z góry dzieki
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Jaki najlepiej zastosowac czujnik do obrotomierza w dieslu, i w którym miejscu- na kole pasowym czy zamachowym. Mile widziane rozwiązania praktyczne montażu obrotomierzy w dieslach. ======== Pozdrawiam
A przypadkiem nie jest tam napięcie zmienne bo w dieslach obrotomierz podpina sie do jednego z uzwojeń
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Wydaje mi się że w B4 w dieslach obrotomierz wyskalowany jest do 6000. Możesz mieć obrotomierz z benzyniaka i dlatego nie działa poprawnie.
No można zawsze coś pokombinować, ale ja odpowiedam na drugą cześć pytania, niedrogi obrotomierz to można zakupić zestawy nawet do samodzielnego montażu (chyba Ustka produkuje), są uniwersalne, benzyna diesel, i ilość cylindrów nawet zworką można przestawić. kiedyś bawiłem się w montaZ takiego urządzonka bo dobry znajomy mi przyniósł, i nawet działało,...
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
To może obrotomierz uszkodzony - dorwać diesla, żeby sprawdzić będzie ciężko...
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
W dieslu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora , natomiast w 1,3MPI sygnał wychodzi ze sterownika Simons 2P, który współpracuje z czujnikiem położenia wału , (schematy dostępne są na forach skodziarzy )
Musisz mieć obrotomierz z disla. Kombinacje z kołami nic nie dadzą. Sam zauważyłeś że wskazania rosną nieliniowo. Napisałem przecież ze jest z diesla:)
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
A byla siena z dieslem?
niektóre diesle mają obrotomierz, a czy da się założyć do tych co nie maja ?
w starszych dieslach , obrotomierz dostawal informacje o obrotach silnika wlasnie z alternatora, wiec jest mozliwe ze i Twoj ruszy po zalozeniu paska. Napisz jak doladujesz aku.
benzyna czy diesel?
Mercedes G 1984 rok diesel, wcześniej był to benzynowy i jest problem z obrotomierzem do diesla, dla takiego mercedesa, bo benzynowy nie działa. Jak to zrobić, żeby działał, nie wiem. Może jest jakiś moduł, który by przetwarzał sygnał z alternatora, na sygnały dla obrotomierza benzynowego?
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
A jaki miałeś silnik? Ja przekładałem z benzyny na diesla i obrotomierz nie działa, a wszystko jest podłączone jak powinno.
Problem rozwiązany - zamiast kombinować podpiąłem się tak jak jest fabrycznie w Lublinie czyli pod jedno z uzwojeń stojana. Temat można zamknąć.
Nie lepiej wstawić obrotomierz z diesla? dlaczego akurat taki?
Witam,Zlecę wykonanie dzielnika częstotliwości przez 4 Układ jest potrzebny do zmniejszenia obrotów na obrotomierzu po wymianie silnika z benzynowego na diesla ,Teraz po odpaleniu mam ok 4000 obrotów.Powinno być jakieś 600 ,mam możliwość drobnej korekty na samym obrotomierzu.
A ECU ten sygnal pobiera z ?? nie widze tam zadnego czyjnika predkosci obrotowej wału, to archaiczne rozwiadanie. W starych dieslach obrotomierz z alternatora chodzil a tu jakas zagadke ford zapodal...
W tym volvo masz pewnie 4 cylindry a w maluchu miales 2 wiec obrotomierz pewnie bedzie Ci pokazywal dwa razy wieksze obroty. Obrotomierz prawdopodobnie sie da przerobic. PS. To 16D chyba oznacza diesiel wiec tam nie ma aparatu zaplonowego i w dieslach obrotomierze podlacza sie do alternatora!
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Hm, ja nigdy nie widziałem poloneza diesla z obrotomierzem. Zawsze tam miał puste pole. Na desce pisało nawet diesel. Komuś pewnie się nudziło i wsadzi szafę od benzyniaka.
ten silnik ma czujnik na wale, wychodzą z niego dwa kabekli z kostką, on oryginalnie miał obrotomierz, tylko miał inne zegary, w tej wersci co ja mam nie wychodził diesel i nie mam skąw wziąść zegarów, mam te co były oryginalnie ale był silnik benzynowy i obrotomierz jest od benzyny...
Diesel ma obrotomierz inaczej wyskalowany.
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
W Renault Megane gnije kostka połączeniowa. Ona jest z prawej strony w kącie pod blachą tam gdzie akumulator. W takim miejscu musi zgnić. Najlepiej ją wyrzucić i polutować przewody na stałe,
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
obrotomierz diesel obrotomierz diesel polonez obrotomierz mercedes diesel
cv9202 manta woltomierz icl7106 schemat nasłuchiwanie służb
mercedes vario długo odpala volvo bezpiecznik
Volkswagen Passat B5 – przewody odryglowania drzwi prawy przód, kolory, pinout T6c Audi A1 1.0 TFSI – kolory kabli modułu wentylatora chłodnicy J293, pinout, schemat