Jedź na gwarancje do tego mechanika!!!
Teoretycznie nie musisz nic zmieniać, prędkość taka sama, obroty też, z tą różnicą że diesel ma mniej obrotów na blacie, diesel 6 tys., benzyna 8 tys., ale samo wyskalowanie jest takie samo. Ewentualnie zbraknie skali obrotomierza przy gazie w podłodze, ale przy normalnej eksploatacji będzie ok.
Idzie to ruszyć MPPS jeżeli się nie mylę :)
Dokładnie odwrotnie.Skrzynia z benzyny w dieslu- wysokie obroty,niska prędkość.
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
Jak wyglądały korekcje dawki poszczególnych wtrysków?
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Silniki diesla na wolnych obrotach to się raczej chłodzą
To normalne, ze względów ekologii nowe silniki tak mają. Reno potrafiło robić wolne obroty nawet na poziomie 600-650 w benzynie. W dieslu obroty 500 mogły by nie być niczym dziwnym.
Witam, Mam problem z Chryslerem Grand Voyager '99 2,5 td. Podczas jazdy spadły mi obroty i samochód zgasł. Podczas próby odpalania samochód wariuje, tzn. obroty rosną do 3000-3500 potem maleją i znowu rosną aż w końcu spadają całkowicie i samochód gaśnie. Bardzo proszę o jakieś wskazówki, gdzie szukać przyczyny, pozdrawiam ruskicar
Wczoraj doszedłem do czegoś takiego że na zimnym silniku nic sie nie dzieje dopiero po przejechaniu ok 5km jest taki objaw po przełączeniu na neutral żeby silnik chodził na wolnych to dzieje sie tak obroty wzrastaja do 5000tyś. obr. i po 10sek. spadają i jest normalnie drugą dziwną rzeczą jest coś takiego że wcześniej jak zdiołem plastikową rure co...
Brzmi na moje ucho jak agregat prądotwórczy skierowany wydechem w kierunku osiedla.3000 obrotów 50 wydechów na sekundę ??? Daleko duży 4cylindrowy diesel 1500 obrotów ???
Tak ma być.
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
Widziałem taką mfke z silnikiem diesla i mam takie pytanie może lepiej opłaci się zmienić silnik na diesla a nie remontować ten,na allegro są silniki kipor 178 o mocy max 6 KM czy taki diesel by wystarczył bo silnik orginalny ma moc max 7 KM no i większe obroty czy silnik diesla da rade jego obroty max to 3600 a orginalny ma 4500 nie wiem co wybrać...
Wyjaśniło się ? Mam ten sam problem...
może bardziej dla zobrazowania, trzęsie się tak że widać na kierownicy delikatne drgania Może któraś z poduszek silnika jest zerwana.
On pali z pół obrotu
Poziom oleju w skrzyni biegów
Wnioskuję koledzy że mój styl jazdy jest ok. Zawsze czekam po odpaleniu aż olej sie rozejdzie do podzespołów nie butuje mojego mondea jak jest zimny max 2000rpm i po powrocie czy jak zatrzymuje sie gdzies na "kawke" to czekam az turbo zwolni. Wymieniam oleje i filtry raz na pół roku. Bo ja mam juz kosztowna naprawe za sobą regeneracja wtryskiwaczy i...
Może lekko padnięty akumulator i pod obciążeniem klimatyzacji obroty podnosi.
E023 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.E029 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.
Przepraszam chodziło mi o ekonomizer:) Mam wcisnąć i trzymać jednoczęśnie pedał sprzęgła i gazu na maxa ? Sprawdziłem przy jeździe na biegach normalnie obroty sięgają do odciny. Czyli te max 4 tys obrotów na luzie to jakaś forma bezpieczeństwa ? i co z tym spalanim na 5 biegu ? cos zabrudzone ?
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Mechanik nic o tym nie wspomniał. Tylko doszedł do wniosku ze to pedał gazu ponieważ jak zamienił z innego samochodu żeby sprawdzić to chodził dobrze tylko problem w tym że następnego dnia po odbiorze znowu były wysokie obroty podczas jazdy. Dodano po 3 po reklamacji trzyma samochód ponad tydzień i tylko powiadomił mnie że bedzie zmieniana jakaś kostka,...
Problem rozwiązany. Problem dotyczył błędu w systemie. Cały system musiał być usunięty i wgrany na nowo najnowszy dostępny.
Porądnica która mam potrzebuje 3tys obrotów dla 50Hz. Diesla chyba trzeba by zorbic z jakaś przekładnią bo te 3tys obrotów na diesla 1:1 trochę sporo
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania:...
gruszki nie sciska, sprawdzalem wlasnie, przewod tez jest drozny. czytalem jeszcze na forum ze moga sie zawory zapowietrzac....czy to mozliwe? jezeli tak to jak to usunac? a moze znacie jakas inna przyczyne, bo juz z sil opadam;/
Ze slychu ale nie z doswiadczenia wiem ze to moze byc poczatek problemow z pompa wstryskowa, a tez wiem ze to nie jest tanie w naprawie. proponowal bym wizyte w warsztacie. Napisz na forum jak naprawisz.
Niestety nie , patrząc nawet na obroty obu silników diesel ma mniejsze niż bęzyna ale zakładając skrzynie z diesla do benzyniaka super sprawa ma muła ale za to prędkość około 20 % większą .
Sygnał prędkości wychodzi jednym przewodem z modułu ABS lub ESP, a w przypadku braku ABS z dodatkowego modułu który bierze sygnał prędkości z piasty. Sygnał prędkości jest połączony z kilkoma modułami: ze sterownikiem silnika, klimatyzacją automatyczną, modułami wyświetlaczy, nawigacją (możliwe że ze zwykłym radiem też). Problem może leżeć w zwarciu...
Na wyższe obroty, to znaczy na jakie? Rocznik tego diesla ? Turbodiesel, atmosferyczny ?
Witam kolegę mam podobny problem z Mondeo 2.0 TDCi. Już od dłuższego czasu takie szarpanie miało miejsce, wygląda to dokładnie tka jak napisałeś. Na wolnych obrotach silnik co jakiś czasz spada z obrotów i troch trzęsie kabiną. Myślałem początkowo że to wina paska wieloklinowego, więc wymieniłem na nowy razem z wszystkimi rolkami, trochę to uciszyło...
W silnikach diesla obroty brane są z alternatora (impulsy z dodatkowego wyjścia lalteranatora.
Tak - filtr paliwa byl wymieniony. czy filtr mogl byc wadliwy?
jaco gdyby twój diesel wykręcił 9 tysięcy obrotów tak jak piszesz to by odleciał.
Pompa co może być innego w oplach dieslach:)
bez problemu jeżeli to bęzyna to wkładasz licznik z obrotomierzem i chodzi w dieslu obroty pobiera z alternatora pozdrawiam
A jeszcze kwestia obrotomierza.w liczniku z diesla obroty sa do 5tys a w benzynowym do 7 tys.czy jak do tego licznika z diesla wstawie tarczke z benzyny to bedzie on wlasciwie wskazywal obroty?
Witam, czy tak samo zachowuje się podczas testu drogowego? jak tak to może być kilka powodów: 1 problem z elektroniką 2 problem z paliwem 3 problem z powietrzem 4 usterka mechaniczna Pozdrawiam.
Witam, ostatnio w moim tranzicie dzieje się tak, że gdy stoję gdzieś i mam zapalony silnik to obroty nie są na ok 800 tak jak być powinny tylko utrzymują się różnie od ok 1000 do 2000 to zależy jak sie zatną. Od czego zacząć szukanie usterki?? Czyżby potencjometr od gazu??
Nic kompletnie, po za zaholowaniem auta do warsztatu. Poszło uszczelnienie turbiny i silnik zaczął zjadać olej, dlatego wyłączenie "zapłonu" czyli zamknięcie zaworu STOP paliwa - nic nie dało - praktycznie koniec turbiny, a może i silnika...
Na początek sprawdź ciśnienie oleju.
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
witam .mam fiata bravo 1.9 td 100kM i mam problem z pompa wtryskowa. pompa nie podaje mi na wtryski rope ale na powrót podaje
Automat czy manual? Jeśli manual i obroty rosną, a auto nie przyspiesza to ślizga się sprzęgło.
silnik wyje na wysokich obrotach a mimo to się nie rozpędza? to może wariator się rozleciał czy silnik przymulony nie chce wchodzić na obroty? to benzyna czy diesel?
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
Inne przełożenia, zauważ, że jadąc benzyną na 5 biegu z prędkością 100km/h masz w okolicy 3000obr/min, w dieslu obroty są znacznie mniejsze
Trochę popracowałem nad moim wózkiem i dla osób które miały by podobne problemy podsuwam odpowiedzi: prąd wzbudzenia generatora jest proporcjonalny do obrotów diesla i wysterowania potencjometru. Gdy potencjometr jest naciśnięty zbyt mocno, a obroty diesla są za małe, to silnik elektryczny zwolni i będzie wrażenie, że się zatrzymuje. Potencjometr podaje...
miałem w peugeocie coś podobnego, CZASEM jakby pyłek zatrzymał wskazówkę/silnik krokowy podczas opadania z 3tys (diesel). Gdy to się działo, obroty były zawyżone. Zanim zdecydowałem się zareagować, jakoś przeszło. Z tym że po wyłączeniu zapłonu opadało do zera. Widocznie francuzom się zdarza :)
zobacz do charakterystyki silnika. Jeśli silnik jest rozgrzany zmianiaj biegi na wyższe gdy dojdziesz do obrotów w których ma jeszcze moc (ok 3000), a redukuj jeśli zejdziesz poniżej 1200 obrotów. i tyle. 1200-3200 to zakres inny dla każdego auta.
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Jest takie powiedzenie - na początku był wodór. W tym przypadku, na początku musi wystąpić moment siły (siła x ramie) - jest moment, ale nie ma mocy, bo nie ma obrotów. Obrót wystąpi wtedy, gdy moment siły będzie większy od momentu oporu i w tym momencie czasowym (chwili) pojawia się dopiero pojęcie mocy jako takiej.
Coś ci się pokiełbasiło, PB czy Diesla to te samo obroty nie ma podziału bo te silniki wszystkie mają taki sam zakres obrotów. Może co innego w agregatach przemysłowych po kilkadziesiąt/kilkaset KW.
Twierdzisz że skrzynia w super stanie bo była rozbierana, chrobot jest nadal. Czyli możliwe że taki "urok" tego auta, "dzięki" wymysłom ekologów. Pozostaje pewnie zrobić tego "moda" sterownika i podniesienie obrotów przełączania, nic innego nie wymyślisz. Przejedź się manualnym dieslem z takimi obrotami na wysokim biegu to też będzie wydawał dźwięki...
Podwyższone obroty to norma przy niższych temp. Przy następnej diagnozie proponuje zwrócić uwagę na parametry.
Ale odróżniasz agregat przemysłowy od marketowego? Bardzo często używają tych przyczep jak mają pracę powyżej kilku godzin. Tam są takie agregaty jak w większości Dat Center zapewne jakie Caterpillery i cały układ stabilizacji napiecia do tego jest jeszcze UPS. Magia tkwi w falowniku. Teoretycznie można je wpiąć nawet bezprzerwowo Silnik Diesla z obrotami...
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
OK, dzięki, tak właśnie myślałem. Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego w benzynie nie można zastosować rozwiązania z diesla? Czyli obroty silnika są regulowana tylko poprzez zwiększenie dawki paliwa. Lub w dieslu zastosować rozwiązanie z przepustnicą. Od czego to jest uzależnione?
rozwiązanie dość skomplikowane i przede wszystkim bardzo ciężkie (jakieś300-400kg) wymagające dodatkowych zabezpieczeń mechanicznych. silnik diesla musiałby pracować na obrotach max mocy bliskich max dopuszczalnych (niewielki nadmiar mocy silnika nad alternatorem -ok 7KW silnik /5,5KW prądnica) wiele miejsc gdzie wystąpią straty(spadki napięć,tarcie...
Witam wszystkich, mam problem odnośnie mojego BMW. Jak to jest z tym DPF i na jakich obrotach jeździć? Wcześniej jeździłem na 1500+, a teraz jak pojeździłem 2 tyg. na obrotach rzędu 2000-2200 to zauważyłem, że auto zrobiło się jakby bardziej zrywne. (codziennie 50 km). Z zalet też to, że nie trzeba zmieniać tak często biegów np. w mieście. Na jakich...
To diesel przecież...
I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
Zaliczyłem kolejna wizytę w serwisie Audi tym razem i diagnoza następująca... 1 wtrysk leje 2 wtrysk zgnieciona rurka z węża paliwowego 3 wtrysk leje 4 ok 5 leje 6 ok .. I jak by było mało wyciek paliwa na 1 wtrysku z rurki ciśnieniowej .. 1,2,3 wtrysk wymieniłem rurkę tez potem adaptacja wtryskiwaczy i problem zniknął. Teraz został jeszcze 5 wtrysk...
Witam, jak w temacie, auto cyklicznie się jakby przydławia prawie do zgaśnięcia, po czym jakby próbowało utrzymać się przy przy pracy, idzie dawka która wkreca go na ok 1500 obr i znów obr. spadają. no i tak aż zgaśnie(częstotliwość przydławień 1 na 3-5sek). po lekkim dodaniu gazu też jest jeszcze to falowanie ale przy większuch obr. wydaje się być...
Myślałem o wtryskach.
Coś źle zrozumiałeś albo bzdury jakieś przetłumaczyli. Tak jak piszesz, to na świecy jest pełne zwarcie. świecy zapłonowej nie da się sprawdzić omomierzem. Może oglądałeś coś o świecach żarowych, stosowanych w dieslach.
Racja. Tylko, że diagnosta też osioł bo dwunastolotniego diesla na maksymalne obroty wprowadzać na biegu jałowym😕bardzo ryzykowne. Różne auta się trafiają. Podejrzewam, że procedura kontroli zadymienia diesla to do określonych obrotów,a nie po głupiemu pedał w podłogę i trzymać.
Ciśnienie na biegu jałowym w okolicach 1 Bara a przy wyższych obrotach 4 Bary (dla diesla 5-6 Barów). Zależy też od silnika więc warto zerknąć do instrukcji danego auta. Oczywiście mierzyć tylko na gorąco.
Witam U mnie w pracy do sterowania obrotami diesla (190kW) używamy regulatorów woodward'a Jest to dość proste i niezawodne rozwiązanie. [url=http://www.woodward.com/engine/dies...
Jaki błąd w silniku....?
Atlas 1604ZW. Przy podjeździe pod górę Silnik Diesel schodzi z obrotów nie dymi, wszystkie filtry wymienione. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna ?
a ja w citroen saxo też mi wyje w miare wzrostu obrotów silnka(diesel) , wyje dmuchawa wycieraczki i wszystko co się włączy :-)
Odkopałem swój stary ale nierozwiązany problem, założyłem inny obrotomierz, który ma śrubkę na zewnątrz i zwiększyłem wychylenie wskazówki i pracuje dobrze z jednym ale...wskazówka waha się, np.obroty są około 1500 a skacze od 1000 do 2000.Przy pracy na wolnych obrotach ok.500 tego wahania nie ma.Czy to wina obrotomierza? a może dołożyć gdzieś na przewodzie...
bardzo dziękuję ale czy mógłbyś podrzucić jakiś schemat albo jakiąś fotkę Dodano po 4 ja mam deskę wraz z obrotościomierzem z benzyniaka i wyczytałem że w benzyniaku to są dwa impulsy na obrót a dieslu na obrót to jest ich dużo więcej potrzebny będzie najprawdopodobniej jakiś dzielnik. Jak to zrobić czy może mi ktoś coś poradzić?
W dieslu info o obrotach jest brane z alternatora.
Jak najbardziej, za niskie obroty nie odpalą diesla.
Napisałem minimum 900 a maxymalnie 1000. Większość Diesli ma obroty 900/min.
Jak po wymianie rozrządu zaczął się problem, to trzeba zajrzeć co tam jest spaprane. Warto też zacząć od diagnostyki komputerowej.
przepraszam, że tak trochę z innej beczki. zmienialiście przełożenia w tej skrzyni ?? tzn główne przełożenie ?? jeżeli nie to same oszukanie sterownika, może być zbyteczne. skrzynia oryginalnie była od benzyniaka, czyli obroty wyższe, niż w dieslach, inny moment i w innym zakresie obrotów. diesle przeważnie mają dużo dłuższe skrzynie, z racji ich dużego...
W dieslu pomiar obrotów jest dokonywany przez pomiar częstotliwosci prądu z alternatora
Sprawdź podcisnienia.
Chociaż to raczej mało prawdopodobne ale może pomóc odłączenie na kilka minut akumulatora.
Zwróć uwagę na to że silnik diesla na o połowę mniejsze obroty ,bo ciężko z niego wicisnąć 2000 ,a benzynkę nawet chińczyka kupujesz za grosze i lekko pali no i obroty podobne
Tak zmieniaj biegi, żeby następnym jechać od 2100 obrotów. Diesel nie lubi zamulania, ostrej jazdy też.
Lepiej będzie jak zrobisz diagnostykę i wstawisz numery błędów.
Spotkałem się parę razy, że był wał przestawiony o obrót. I nie wywali błędów a palić nie będzie :)
to jest silnik rovera 2.0 TDI czy jak mu dociagam do 400tys obrotow moge sie bac ze moze wydmuchac uszczelke czy cos innego uszkodzic czy to czasem dobrze jest tak przedmuchac silnik?
Siemanko Jechalem sobie autem w dieslu dostał dużych obrotów prawie max nagle zgasło i nie mogłem juz zapalić kręci ale nie łapie ,poleciał olej z lewej strony silnika co mogło pójść ?Do tego jeszcze dziwne powietrze i piana w przewodach paliwowych za filtrem powietrza , wydaje mi się ze ropa dostaje się do oleju . Paliwo jest ,olej w silniku tez Błagam...
Kolego silnik diesla i obroty 110 tyś. Bałbym się stać w pobliżu Twego auta.
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo? Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego. Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 :) potrzebują wyższych obrotów żeby...
Witam W Dieslu wolne obroty 420/2=210??? Mało prawdopodobne.Ok. 400-600 to by się zgadzało.Prędzej jakiś błąd w układzie kształtowania impulsu. Pozdrawiam Arturavs
https://obrazki.elektroda.pl/2766266200_... Blok diesla, ale zewnętrznie prawie to samo.
Czy bezpieczna dla skrzyni i synchronizatorów jest redukcja biegów w dieslu, powiedzmy z 5 na 3, tak, że wbijemy 3 bieg, obroty wzrosną nam do 3 tys?
obrót diesel obrót volvo diesel diesel obrót autostrada
szkolenie robotyk volvo silnika wymusić włączenie monitora
obrazy kontrolne patern generator
Schemat instalacji elektrycznej Peugeot 206 Plus 1.2 2010 Różnice między układami TOP223P a TOP223PN