Zakładam że ma 50 mm2, od spawarki i żabki z plecionką. Diesla latem pale z tego. https://obrazki.elektroda.pl/2574004900_...
Mógłbyć napisać coś więcej np jaki silnik jaka pojemność akumulatora i marka ,ale prawdopodobnie to rozrusznik ,ale ja osobiście najpierw bym zamienił aku a potem majstrował przy rozruszniku ,jak masz aku za mały lub kiepskiej marki to też nie spodziawaj się rewelacji(kiedyś kupiłem nowe delphi i miałem problemy z odpalaniem latem diesla , aku był sprawdzany...
W latach 80'tych , bez problemu mieścił się diesel 300D z MB123 , natomiast czy wejdzie benzyna 5.0 V8, to trudno powiedzieć.
Kup sobie 5l Diesla i testuj na tym paliwie. Jak odpalisz i będzie działał to podłączysz sobie ponownie to stare. Dyszę po tylu latach trzeba wymienić bo raczej będzie zalepiona lub będzie lała.
Trochę w traktorach tego było, różne Perkinsy W samochodach to Citroen CX 2,5, Daihatsu Rocky 2,5, Fiat 2,5 stosowany w 131 i 132, Ford Transit 2,4, Land Rover 2,25, Mercedesy 2,0, 2,2, i 2,4. Opel Blitz 2,1 i 2,3, Reno Trafik i Master 2,5. Podałem ci auta z końca lat 70 początek, 80 więc tam elektronik nie będzie. Co nieco w dieslach zaczęło się pojawiać...
W Toyotach filtr GPF był montowany dopiero od 2018 albo 2019 roku, żeby było ciekawiej, podobno w hybrydach z pośrednim wtryskiem. Jeśli chcesz Diesla, to DPF w Toyotach zaczął być montowany w latach 2005 do 2009.
Ja odpalałem dużego fiata po 15tu latach postoju w garażu nic nie było zalewane olejem i o dziwo odpalił .
"Korzyści ekonomiczne i ekologiczne Autobusy elektryczne w Łomży okazują się być o wiele bardziej ekonomiczne w porównaniu do pojazdów z silnikami diesla. Koszt energii na przejechanie 100 km elektrycznym autobusem wynosi zaledwie 53% kosztu diesla zimą i 39% latem. Planowane jest zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych w miejskiej flocie — w ciągu...
To już to sterowania wentylatorem chłodnicy trzeba angażować mikroprocesor?Prościej się nie da? Jak już wspomniałem, taka moja fanaberia, jednak chciałem niskim kosztem osiągnąć jak najlepszy efekt i udało się. W celu wprowadzenia zmian po prostu podpinam programator i robię co mi się chce, nie muszę kręcić prkami ani zmieniać elementów. Trudno zagrzać...
Mam dostęp do starego opla Diesla silnik nie pracował od kilku lat i nawet nie wiem czy działa co powinienem przed rozruchem zrobić zeby jeszcze bardziej mu nie zaszkodzić pozdrawiam
Mój ten ze zdjęcia tez ładuje, tylko akumulator Bosch po dwóch latach w Dieslu stan opłakany (cod bez obsługowy). ...ale to raczej problem akumulatora, nie prostownika.
Na pewno? Samochód wizualnie za bardzo się nie zmienił, po za tym wprowadzili by jakieś oznaczenia typu Vitara II (chyba) -tak jak w przypadku Grand Vitary. W katalogach było by coś o Vitarach z 2002-2005.
Przede wszystkim czy po przekręceniu stacyjki słychać jak załącza się pompa paliwa ? Jeśli nie to sprawdzić przekaźnik i bezpiecznik Może być niesłyszalna a to chociażby z względu na to, że w baku może być jedynie sam pływak a pompką paliwa jest pompa wtryskowa co było często stosowane w pojazdach starszych. Nie wiem czy w tym silniku jest pompka paliwowa...
Te 1500 to robocizna razem częściami. Dochodzi turbo pompa WC i intercooler . To jest diesel i po czterech latach bez awaryjnej pracy upomniał się o swoje .
Benzyne do diesla sie lało w latach 70/80 jak nie było odpowiednich dodatków do paliw w każdym sklepie. http://www.motofakty.pl/artykul/depresat...
Nie zawsze. Znajomy zmieniał sobie przelewy wtrysków w dieslu, pożydził i wziął Fagumit bo były o połowę tańsze niż Gates. Po miesiącu zaczęły cieknąć. Te do LPG też po 2 latach tak twardnieją że idzie je łamać.
Mojm Zdaniem to nasz kłopot z przstawiaczem kąta wtrsku to się obiawia jak opisujesz ,poprostu się przycina . nie napisałeś z jaka pompa BOSCH czy inna i z którego roku bo w kolejnych latach nstępowały zniany i nie wiem jak pisać dalej
Haynes Manual jezyk angielski [url=http://chomikuj.pl/buntownik1/CAR+S... XANTIA - ksiazka z serii Sam Naprawiam, dotyczy silnikow benzynowych i diesla produkowanych w latach 1993 do 1998.
Miałem kiedyś takie urządzenie i odpalało diesla. Co prawda po 3 latach jak się skończył w nim akumulator, był niestety nie do kupienia. Musi być jakiś wysoko prądowy. Zwykły ze sklepu nie nadaje się.
U mnie jest zalany silnikowym Diesla takim jaki był smarowany w oryginale z silnika RABA . W sumie to każdy olej silnikowy do diesla powinien podejść . Dodano po 2 W latach 70-tych używali superolu , później przeszli na castrol 15W/40 , A jeszcze później na jakiś półsyntetyk .
o ile dobrze wiem żaden hyundai w tych latach nie był dieslem...
we wozie z 92 roku sygnał chyba jeszcze zapodawali z cewki zapłonowej - przy benzynowych a przy dieslach z alternatora W tych latach raczej z kompa nie zapodawali sygnału
SDI to typowy diesel z lat osiemdziesiątych - toporny, bezawaryjny, wytrzymały no i oczywiście atrybut diesla z tamtych lat - bardzo słaby. Jak dla mnie super. :)
Silnik na pompie wtryskowej. Więc nie pocisniesz z nie go za wiele softem. Sam silnik pancerny. Auto mało pali. Tylko sterownik silnika jest do niego przykręcony. Więc drgania, i zmiana temperatury robi swoje. Po latach padają. Dająca rózne objawy.
Vectra B - odradzam, to będzie fatalnie się prowadzący zgniłek, a do tego Oplowskie Diesle... zostawmy bez komentarza. Jeszcze taka osobista uwaga - po kilku latach jeżdżenia dieslami (Astra G 2.0, Grande Punto 1.3MJ) przez kilka dni używałem auta z silnikiem benzynowym (Polo 6N 1.4) i... następne auto to będzie benzyna 8V z LPG, najlepiej 1.6 albo...
Najlepszy bylby zbiornik na np. 2000l i raz w tygodniu wlac do niego 20l diesla z karnistra. Po 2 latach bylby pelny i zawieral by sporo energii. :-)
lambda do sprawdzenia, uszkodzona może wskazywać ubogą mieszankę do ECU, a ten daje więcej paliwa, będziesz miał czarny wydech jak w dieslu przy takim spalaniu. Latem powietrze jak jest cieplej jest rzadsze, więc jest w nim mniej tlenu przy tej samej objętości niż jak jest zimno. To koryguje ECU, ale lambda może podawać mu złe sygnały i zalewa silnik.
To że sterowanie grzaniem poprzez czujnik temperatury jest niemal pewne. Choć i latem i zimą świece w dieslach grzeją ale długość tego grzania zimą jest oczywiście dłuższa. Nie szukał bym na razie daleko usterki w sterowaniu przekaźnika tylko sprawdził go w warunkach warsztatowych przykładając napięcie pod odpowiednie pola i zobaczył czy puszcza napięcie...
Filtr paliwa był na wiosnę wymieniany. Dodano po 46 Znaczy bardziej latem
Temat znany w dieslach od minimum 20 lat. Przynajmniej. W użytkowaniu miejskim po bułki może powodować osłabienie akumulatora. Po prostu nie bilansuje się energia. Rozwiązanie już podałem .
Panie, przy 50km/h i na trzecim biegu w kabinie to jak stary Diesel. Pomijając już ergonomię i jak wzorowo spier... skopać nagłośnienie. No, ale ma być eko. Po maks. dwóch latach na żyletki :P
Coś kręcisz. 406-stki nie były jeszcze produkowane w tych latach. :twisted:
Przy tym budżecie zagazować da się wszystko lub prawie wszystko. Ciekawymi samochodami wydają mi się być Skoda Octavia Scout/Seat Leon Xperience/Volkswagen Golf Alltrack. Co prawda mają silnik 1.8TFSI z wtryskiem hybrydowym, co nie czyni ich najlepszym wyborem do LPG (oczywiście VI generacja), ale da się i jeżdżą. W odróżnieniu od wielu Crossoverów...
Z tego też powodu nie ma możliwości by wszyscy byli bogaci. Czyli zamiast drogich kart parkingowych, prościej wprowadzić podatek w wysokości 10zł rocznie od 1cm³ pojemności silnika. :D Na drogach i parkingach zrobi się luz jak w latach pięćdziesiątych ub.w.
andrzej miałem centre future w starym dieslu zabił ją po 6-7? latach rozrusznik z popsutymi tulejkami(teraz po dopładowaniu nadal zapala bez problemu benzynowe silniki). Także jeśli chce się długo jezdzić to warto czasem dołożyć.
Ten chrupek ma 20 lat a ty go chcesz jeszcze katować tuningami. Co jak co ale w bmw 2.0 diesel jest porządnym silnikiem jesli trzeba się się uszczelkę pod głowicą wymieni i chodzi silnik dobrze nie to co te nowe co po 10 latach nadają się na wyrzuceniem
Po co? Kupując nowe auto, przy planowanym rocznym przebiegu 20 tys. km różnica w cenie między silnikiem benzynowym, a dieslem wyrówna się na paliwie po 5-6 latach, a jak widać autor mniej więcej po takim okresie wymienia samochód na nowy. Jaka więc tu korzyść z diesla?
Czy ktoś jest w stanie podać jakie jest napięcie danej spawarki obciążonej prądem rozrusznika . 50-70V to jest napięcie biegu jałowego -bez obciążenia . Rozruch ze spawarki jest niewątpliwie ryzykowny ,nie wiedząc jakie mamy napięcie pod obciążeniem -zależne od wielkości (mocy) spawarki i mocy rozrusznika. .dodano . W czasach diesli - złomów w latach...
Gniazda może są wyrobione ale zazwyczaj wystarcza wymiana oringów na oryginały i autko dalej jeździ. znajomy taksówkarz ma 101 zrobione 320.000km i silnik nie ruszany. Zależy jak sie trafi. niestety ale w tych latach 1,9 tdi z diesli najlepszy.
Diesel z przebiegiem 100tys - hehe, tyle auto miało po 3 latach.
A ten przebieg poniżej 300k to mnie ubawił, serio. Myślisz że ile mają diesle w wieku 15 lat i więcej? Ja swoim robię rocznie jakieś 20-34 k km. Tylko prywatnie i raczej poza miastem, bo na miasto mam scenica w gazie. Scenic też robi około 20k km rocznie. Nawet biorąc pod uwagę nasza, polska srednią czyli 18k rocznie to przy 15 latach jest 270k, a to...
I jak po latach sprawują się wasze niutony? Chcę kupić do dizla.
Jesli masz drugiego kompletnego dawce od którego weżmiesz to i owo to wykonalne pewnie jest. Tylko pytanie czy bedzie to opłacalne? Bo przełożyć i/lub przerobić trzeba chyba wszystko, oprucz fotela kierowcy :D (zwłaszcza że chcesz mieć ciężkiego diesla) Kiedys dawno temu w latach '90 porwałem się dwa razy na coś takiego - Trzeciego już chyba nie bedzie...
Ostatni Centra Future miała 6 lat w dieslu.
"Jeżeli to objaw pierścieni, to wkładam 1.4HDi Citroena i po problemie, ale jeżeli uszczelniacze, to jeszcze mogę go oddać do fachury." Silnik ma już swoje lata a co za tym idzie i spory przebieg. Moim zdaniem wymiana silnika jest dobrym pomysłem bo remont z pewnością tani też nie będzie a efekt naprawy niepewny.
2.0 hdi 90 koni, udało mi się nie naprawiać nic oprócz sprzęgła aż zobaczyłem 450tys na liczniku, więc sprzedałem. Jeszcze padły tylne amortyzatory, uszczelniacz skrzyni biegów i puściła uszczelka na misce olejowej. Tyle. Inny 2.0 hdi dobił u mnie do 400tys i też sprzedałem w super stanie. 1.6 hdi to kolejna rewelacja. Znajomy już ma prawie 500tys i...
Hyundai robi bardzo dobre samochody. Teście jeżdżą i 20. Zero problemów już 8 lat. Przebieg 160 tys. Kolega i30,na gospodarstwie. Diesel. 10 lat. W okolicy lata parę i40 w kombi. Z tego co wiem i benzyniaki i diesle nie sprawiają problemu. Bardzo dobry wybór. Blacharsko też nic im nie zarzuci. Jak znajdziesz pewne auto to będzie to dobry zakup.
Ja nie mogę, czego to się można dowiedzieć na tym forum. Człowieku, zatrzymałeś się z wiedzą w latach 80. Wszelkie rozruszniki Boscha gdzieś tak od końca lat 80 w dieslach mają na stojanie sześc magnesów trwałych (i przekładnię planetarną). W benzyniakach zresztą też. I zresztą nie tylko Boscha.
Po kilku latach temat rozwiązałem następujący sposób. Na zasilaniu awaryjnym stoi jednofazowy agregat 18kW diesel polskie marki Fogo z SZR na stycznikach 80A zgłoszony oczywiście do ZE.
Ja bym odpuścił Octavię- to tak na prawdę kompakt, dość prosty i biednie wykonany, ponadto w dwójce nie ma godnych silników, 1,6 to muł ale fakt dobry do lpg, tylko że na trasie będzie się zbierał jak ciężarówka. TSI są kiepskie i nie nadają się do lpg. 1,8 turbo fajne auto ale...to jest generacja 1 bazująca na golfie iv, czyli lata 90. To już Twój...
Pytanie czy zimom normalnie palił ? Być może koledze padły świece żarowe, co akurat zbiegło się z cieplejszymi dniami. W dieslach zwłaszcza starych problemem jest odpalenie zimom natomiast latem nawet mocno zajechany silnik potrafi od razu ryknąć.
Masz na myśli bioester? Niekoniecznie ;) ....benzyna a raczej etylina jest taka sama a dodatki są różne... Mam nadzieję, że nie wyrwałem zdania z kontekstu. Etylinę wycofano ze sprzedaży w latach 90tych...
1.6 HDI, który miał wszystkie świece żarowe uszkodzone. Zapalał bez problemów w mrozy w okolicach -15 °C. Ten sam silnik ale w Fordzie rzuca błędem i auto wchodzi w tryb awaryjny więc Vmax to 90 km/h :P także latem :D
Ten 300TD z ostatniego linku, to mocny i trwały silnik, więc będzie się fajnie jeździć i nie powinien problemów stwarzać i w ogóle można o nim powiedzieć same dobre rzeczy, oprócz jednej... nie jest zbyt oszczędny. Nie to żebym Ci w portfel zaglądał, ale przy 120 km dziennie to bym jednak CDI rozważał.
Dla dwóch osób - ja wybrałem bojler - 80l Owszem, prądem dużo drożej niż gazem, dłużej też jest "odnawiana" ciepła woda. Dlaczego więc wybrałem elektryka? Konieczny komin, przeglądy, bardziej skomplikowane podłączenie, mniejsza stabilność temperatury (chyba, że wybierzesz opcję z zasobnikiem - a to dodatkowy koszt). O cichszej pracy nie wspomnę :) A...
O tym to wiem, szczególnie w dieslu lato lubi "tańczyć". Radio nie będzie w miejscu fabrycznym tylko w dodatkowej konsoli 2 DIN przy lewarku zmiany biegów ;)
Po 10 latach 200 tysięcy i to w dieslu? :roll: Może to być chwilowy brak smarowania hydropopychaczy, ewentualnie któraś rolka stuka (napinacz, alternator etc). Trzeba by się przysłuchać bo ciężko coś wywróżyć
Diesla ciężko zagrzać żeby wentylator się włączył, nawet latem.. Jak na klimie chodzą oba to jest ok. Możesz ściągnąć wtyczkę z termowłacznika na chłodnicy i zewrzeć piny - w ten sposób wymusisz 1 lub 2 bieg wentylatorów.
Tam by pewnie na letnim nic sie nie dzialo? Czytaj ze zrozumieniem :) nie ma znaczenia klasa auta tylko fizyczne właściwości. Jeśli będzie odpowiednio zimno to "zamarznie" = wytrąci się parafina i zablokuje filtr, rurki, bez znaczenia czy to będzie diesel z lat 80 czy najnowszy z 2023 roku.
Wersja OE czy bez immo. Witam po latach.
Silnik 1,9 diesel. Olej został zmieniony za pierwszym razem latem. Latem jeździł bez problemów. Problemy zaczęły się zimą. Po odpaleniu zimnego silnika, po kilku minutach rozrywa filtr i wycieka olej. Kolejny raz stało się to po przejechaniu ok 200 km, ale zawsze gdy auto stało dłuższy czas nie odpalane.
Te stare silniki miały 20 barów minimalne. Po wejściu pomp nasadzanych weszło 28 barów. Jeszcze zależy przy jakim silniku mierzyłeś. Mierzy się przy rozgrzanym. Trudno uwierzyć w te 20 barów po tylu latach. :)
Hmm wiesz Nadmuch pracuje dobrze ,słychać prace przekaźnika ,ale niestety nie grzeje. jest to diesel jesli by cię to coś mogło bardziej naprowadzić Latem kolego latem bo teraz kupiłem je za 500zeta a w grugniu kupie je za 1500zeta ;d
Witam Ostatnimi czasy robiąc porządki przypomniałem sobie akumulatorze Bosh'a który nie był używany prze ok 4 lata, stał w temperaturze pokojowej, miernik wskazuje ok. 2.86V. Moje pytanie czy coś jeszcze będzie z tego akumulatora, czy mogę bezpiecznie go naładować? PS. Akumulator wygląda mi na bezobsługowy, zaślepione cele, kiedyś jeździł w osobówce...
A jak ma być? 2.2 i-CDTi to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy diesel ostatnich lat. VAG nawet nie ma startu ze swoim badziewiem.
Nie napisałeś, jakie masz auto, z jaką pompą, ale u mnie w mesiu (pompa typu bosh, więc spoko) leje opał zamiast ON i w zimę mam spokój, a latem mam 40% taniej. :?
tdi lubie,ale wole benzynke.po za tym nie budze rano sąsiadow... Chciałbym tylko zauważyć że nie żyjemy w latach 80-tych i dzisiejsze diesle są naprawde ciche, wiec nie moge sie zgodzić z tym co piszesz.
Bio - olej z biedronki pół na pół z ON :) sprawdzone, lecz przydatne tylko latem. Wujek w transicie 2.4 D 100% olej z biedronki, lecz tak jak pisałem wcześniej tylko latem.
Mam taki sam problem Vito 2,2 z 2017r. Nie bądź śmieszny - porównujesz problem zwykłego diesla sprzed kilkunastu lat z silnikiem CDI sprzed dwóch lat?
Liczniki od 4011, na uszczelnienia bardziej działa czas niż przebieg. Daj zdjęcie tylu, maski, i obciążników kół. Okaże się wszystko. Silniki diesla nie mają gaźników- tylko pompy wtryskowe, w tym wypadku tłoczkowa.
Witam.Mam to samo auto 2.0 dtl ,po około dwóch dniach postoju latem zapowietrzał się silnik i bardzo ciężko palił .Pojechałem do Diesel Service i tam mi powiedziano że może to być:pompa,podstawa filtra paliwa,nieszczelność wewnątrz silnika.Wybrałem to ostatnie zrobili minęło 3 lata i dalej działa ,koszt 350zł.Jakość usługi oceniam na dobrą.Życzę powodzenia.
Po opisanych czynnościach odpalił od pierwszego 'strzału' . Dodam że dieslami jeżdżę od 30 lat i zawsze odpowietrzałem starsze diesle z większymi lub mniejszymi trudnościami metodami tradycyjnymi . Tutaj ukłony do inżynierów za takie rozwiązanie . Na pewno wielu użytkowników volvo nie zna tej innowacji dlatego postanowiłem się podzielić tymi informacjami-...
diesel ma 100 lat i pewnie od 100 klekocze a wtedy pompowtrysków jszcze nie było... ;]
Witam, odświeżam temat po 6 latach :) poszukuje książki sam naprawiam do peugeota 206 ale z silnikiem 1,9d ,wszystkie książki są z silnikami diesla 1,4 i 2.0 HDI może być wersja papierowa tylko w języku polskim .
Dzień dobry, Poszukuję opinii i przemyśleń właścicieli Peugotów 508 na temat swoich samochodów. Przymierzam się do kupna maks. 5 letniego Peugeota 508 sw, diesla 2.0 ze skrzynią manualną. Chciałbym poznać Wasze opinie na temat tego samochodu. Jak oceniacie go po latach? Czy kupilibyście go znowu? Z czym się liczyć podczas eksploatacji, na co uważać...
Też mam Fiata z takim silnikiem, tyle że mój zbliża się już do ćwierć mln km przebiegu... nigdy nie lałem żadnego oleju i nie mam zamiaru, na pewno nie do Multijeta. Tankuję najtańszy ON na stacji TESCO i zimą dolewam ok 40ml dodatku Diesel SKYDD na zbiornik paliwa (leję go przez cały rok ale latem 1/2 dawki). Raz zdarzyło mi się zatankować V-Powera,...
Kiedyś oglądałem program Zientarskich i tam wspomnieli, iż w latach dziewięćdziesiątych zaczęto produkować pojazdy z osprzętem przygotowanym na ORz. Pozdrawiam ..::GofNet::..
Powiem tyle, dobra Panda z dieslem to wydatek ok 16-18 tys. zł... i sam sobie przy tym wiele nie zrobisz. Diesel z 2003 roku w tej chwili będzie miał co najmniej 300 tys. km. Krajowe 4-ro letnie diesle mają po 150-200 tys. km, więc jak szukasz do 200 tys. km to nie masz co patrzeć na starsze niż 5-cio letnie. I tez nie, rodzinny Merc po 4 latach ma...
W mojej ocenie elektryki wcale nie są eko. Bardziej to walka z krajami produkującymi ropę. Co do francuskiego elektryka to był produkowany peugeot 106 (a nie jak napisałem 206). Ze względu na wiek (produkowane były w latach 1996-2003) nie chciałem pakować się w remonty. To był raczej koncept, bo wyprodukowano raptem 6400 egzemplarzy. Francuzi sporo...
Jesteś pewny że chcesz diesla? bo po 20 latach taki golf to spokojnie z 450 tys ma napukane, jak już to tylko stare odmiany na zwykłej pompie bez dwumasy itd Seat Leon - raczej nie ten budżet chociaż z początku produkcji coś może znajdziesz ale one trzymają cenę. Ja bym się zastanowił nad benzyną, bo stan takiego auta może być sporo lepszy. Ale to już...
Legendy z dawnych czasów - przebiegi po 0,5 mln km i więcej, spalanie 5l/100km. Ludzie zapominają jednak że dobry mercedes i dobry VW skończyły się w latach '90, a innych dobrych popularnych diesli nie było. Wkraczająca elektronika, związana z coraz ostrzejszymi normami czystości spalin powoduje że wszelkie naprawy nowoczesnego diesla zwalają z nóg...
Wiem co się dzieje bo jeżdżę. Turbo się wyłącza i auto z 125 koni nagle ma 60 jak stare diesle 30 lat temu. Ledwo pełznie a pod górkę 30km/h. I tak można jechać aż do domu. Jeździłam takimi nie urodziłam się wczoraj chłopaki. Jak wykonać diagnostykę na jadącym z koniem w przyczepie silniku?! Andrzej - podpowiedź co mam przekazać mechanikowi - będzie...
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Wszystko fajnie tylko czas za krótki, te świece tak szybko się nie nagrzewają. Poza tym po co w tym ciągniku w ogóle czasówka do świec? Przecież ten silnik wymaga podgrzania świec tylko zimą przy pierwszym uruchomieniu, później już nie trzeba....
W tamtych czasach, latach miałem okazję użytkować taki oto pojazd. https://obrazki.elektroda.pl/2518925800_... Z silnikiem 2.?? (dokładnej pojemności nie pamiętam) Z turbiną, raczej z tych mocniejszych. Gdy był pusty to na starcie zostawiał większość osobówek w tyle. Ale oczywiście nie o tym temat. Pojazd był użytkowany tak że zimową...
Czyli smialo moge kupowac 1.6 16v dacie i liczyc przy odpowiedniej eksploatacji na wytrzymalosc silnika na poziomie okolo 400tysiecy km oczywiscie przestrzegajac wszystkich zalecen producenta. Spodziewaj się max 300 tys. Ale jak pisałem silnik kosztuje 1500zł w dobrym stanie na kolejne 150 tys. Po co wiązać się z jednym autem na wiele lat, być może...
W oznaczeniu Mercedesa 250 mówi o silniku, jak pamiętam to zwykle 250 były w dieslu i zwykle w budzie W124 ale sam jeżdżę 190 (W201) z silnikiem 250D (2,5D). Z resztą, oba są bardzo podobne, elektrycznie też. Na 99% można powiedzieć że będzie to W124 który w tych latach był produkowany (84-94). Jeśli chodzi o Mercedesa to pierwsze 3 cyfry w numerze...
Ja używam od lat „Bremsenreiniger“, do diesla jak i benzyny.
e to i tak nieźle :) bo robisz wszystko w prywatnym serwisie a potem do nich :) z olejem , który wcześniej sam kupiłeś i muszą Ci podstęplować przegląd. ja w hyundai getz założyłem gaz (nie w ASO) z tego co pamiętam był jeszcze rok na gwarancji i mi akurat nie robili problemów ( miasto Warszawa ) ale czy się opłaca gaz w ASO to pewnie koło 5-6 tys ?...
Jak lejesz paliwa premium to one już mają w sobie dodatki, ja tankuję najtańsze paliwo na Tesco i dolewam BlackArrow Diesel Skydd, butelka 1l nominalnie wystarcza na 1000l paliwa, ale latem leje 1/2 zalecanej dawki. Stosuję ten dodatek regularnie odkąd dwa lata temu zimą zrobiła mię się galaretka z ON w zbiorniku. Odkąd stosuję ten dodatek auto paliło...
Te 75A z tego transformatora to zapewne przy zwarciu co? Mierzyłeś faktycznie ten prąd? Przy jakim napięciu wyjściowym? 75A * 14V to ponad 1kW mocy. Toroid, który jest jednak zdecydowanie sprawniejszy ma już solidne wymiary dla 1kW mocy a to trafko takie sobie. Może ma 35A :) PS. Chyba w tych czasach najlepszy jednak jest powerbank. Ogniwa co raz tańsze....
Niewiem jaki silnik zamontowałeś ale w tych latach wiekszość diesli tego koncernu posiadała ten sam automacik . jestem pewien że 3 minuty grzania świec to stanowczo za długo i jest duże prawdopodobieństwo że te świece które masz już się uszkodziły a niestety jest ich kilakanaście rodzai tak samo wyglądających a muszą być odpowiednie do rodzaju silnika...
Trochę odkopię skamielinę (akurat szukam informacji odnośnie oleju w skrzyni i płynu chłodzącego), ale jak czytam "że serwis nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów" to mnie krew czorna zalewa. Oczywiście, że należy wymieniać w każdym rodzaju skrzyni biegów. Nie tylko w automacie, ale w manualu też. W starych samochodach jest powiedziane co ile...
Witam Ja akumulator WARTY kupiłem w 2007 roku do ESCORTA 1.8 diesla 74 ah i mi służył 8 lat bez problemu kręcił jak szalony ,tylko dbałem o stan elektrolitu ,coraz doładowałem prostownikiem nawet latem,pilnowałem żeby alternator dobrze ładował no i ważne sprawny musi być rozrusznik. Pozdrawiam
Jeśli już 1.9 TDI to najlepiej 90PS i to do pewnego nr silnika, wtedy masz turbo bez zmiennej i jednomas, silnik prosty z obsłudze i ekonomiczny. Obecnie diesel w zakupie jest tańszy niż benzyna. W styczniu kupiłem dla młodego kierowcy Leona I AFN za 11k z '01. Jedyny dodatkowy koszt to letnie opony w tym miesiącu bo stał na nowych zimówkach. Sam przelatałem...
Jak wolisz diesla skręconego z 400-600 tysięcy na 180 zamiast niekręconej benzyny z 250 tysięcy, to twoja sprawa. Powyższe A3 w przyszłym roku skończy 15 lat. Z prostej matematyki wynika, że rocznie ktoś nim przejeżdżał około 18 tysięcy kilometrów, czyli normę jak na benzyniaka. Dieslem rocznie przejeżdża się 30-50 lub więcej tysięcy, sam sobie policz...
zostało wymienione dwumas ze sprzęgłem wtryskiwacze pompa rozrząd(właściciel z ostrożności wymienił) i zrobione kompletne zawieszenie, zostały do wymiany tarcze hamulcowe cena 7900zl brać to pod uwagę?? Jak bym zrobił taka inwestycje , to bym nim jeździł. To co napisałeś mogło kosztować z 5 tys, a auto ( 10-letnie) kosztuje 7900? Nie uwierzyłbym w...
No to same oszczędności w tym autku, nie mówiąc już o problemie komfortu, i straty czasu na serwis. Po 3 latach kilo gazu spierr.... za 700. A to dopiero 3 lata, czyli początek eksploatacji normalnego Diesla. Jak takie auta będą dostępne w granicy 5-8 tyś. To sobie kupię dla draki. Ale na pewno mój stary (2003) Citroen Xsara Picasso od dziś, do 2026...
Mam coś takiego jeżeli pomoże: Ford Focus 1.6TDCI Turbo-Diesel 110HP MY2005 BOSCH EDC16C34 0281012487 7M51-12A650-UA 1037377876 ... po 5 latach ! Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.
No nie... Właśnie z uwagi na reklamacje jakości paliwa. Z uwagi na zwiększony latem dodatek z bio-g(at)&na. Może i tak, osobiście nie tankuje tam od bardzo dawna, wielokrotnie ostrą zimą "ratowałem" diesle przez wymianę paliwa orlenowskiego na inne. Dziwi mnie tyko że dopiero od niedawna ludzie zaczęli narzekać na ich jakość.
Kolega pisze ze sie nie zna i chcialby kupic auto do 1500 euro z rynku holenderskiego - jezeli ktos tam byl i zna sie troche to doskonale o tym wie, ze w holandii sa jedne z najwyzszych podatkow przy zakupie wszystkiego a szczegolnie auta czyli za nowe placisz duzo i po kilku latach stare polo kosztuje jak na nasze warunki tez drogo. Kupujacy sie nie...
tuning diesla przebieg diesla usterki diesla
monter elektronik sprężyna siłownika krups wartość skuteczna napięcia tętnień
philips senseo licznik geigera
Niedziałające przyciski i pokrętła głośności w wieży Sony Blaupunkt MAN BasicLine MP - brak dźwięku