2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora Przebita/ zwarta dioda główna + w alternatorze
Witam A jakie jest napięcie ładowania ile volt ? A zrób tak zapal samochód i odłącz jedną klemę chodzi dalej silnik ? Pozdrawiam Chcesz ostrzeżenie za publikowanie szkodliwych porad ? Nie wolno odłączać akumulatora, grozi to uszkodzeniem diod w alternatorze !
normalne napiecie ladowania to ok 14.4V. sprawdz jescze diody w alternatorze. moze byc ktoras upalona.
Witam, mam problem z 2 samochodami, które są z jednego roku i posiadają jednakowe silniki. Pierwszy samochód to VW Vento 1.9 D z 95 roku. Świeci się kontrolka braku ładowania. Ojciec próbując wyratować łożysko na wale, które strasznie dawało o sobie znać i popsikał je smarem w spray'u. Tak psikał że w smarze był cały alternator no i ładowanie się straciło....
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
Alternator czy rozrusznik można rozebrać, zweryfikować stan szczotek, tulejek i łożysk oraz wymienić elementy noszące ślady zużycia, ale co zrobić z regulatorem napięcia ? Albo co zrobić z diodami w mostku alternatora. Zawczasu wymieniać? Chyba nie ma sensu. Chociaż wiadomo, że są określone typy i producenci alternatorów, gdzie z dokładnością niemalże...
Pierwszy podejrzany to ... radio samochodowe. Trzeba sprawdzić ile pobiera na wyłączeniu. Druga najczęściej spotykana usterka powodująca takie objawy to uszkodzenie jednej (lub więcej) diod prostowniczych w alternatorze. Inne możliwości - przetarte przewody, zgrzane styki w którymś z przekaźników. Trzeba sprawdzać po kolei. Ja robię tak : wyłączam wszystkie...
Masa na silnik i plus na rozrusznik nie zamienione miejscami? Bo da się w nim tak zrobić ale pewnie byś poczuł od razu smród spalonych diod w alternatorze.
Z diodą od ładowania tak ma być, inaczej nie wzbudzi się alternator.
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
W Golfie 4 są już chyba diody. Sprawdź napięcie ładowania jak po odpaleniu napięcie wskazuje na brak ładowania i pojawia się ono dopiero po przegazowaniu (jeden raz wystarczy tak do 2500 RPM) i już jest cały czas do zgaszenia to na 100% przerwa w obwodzie od centralnej elektryki do alternatora.
Słuchaj kolego to nie złośliwość ponieważ temat wiele razy poruszany gdyby to były szczotki objawy by były wcześniej natomiast wg opisu pogody jechałeś na dużym obciążeniu więc przewiduje uszkodzenie głównych diod. Aby wymienić musiałbyś mieć całą płytę prostowniczą po drugie musiałbyś to umieć zamontować ponieważ jest to zgrzewane a po trzecie jeżeli...
Poszukuje do zakupienia diód prostowniczych do alternatora do tzw mostka prostowniczego . Szukałem w necie i na allegro ale nic nie znalazłem . Witaj . Potrzebuje do alternatora boshowskiego do VW golfa 3 1.8 ABS 92r . Pozdrawiam
Podobny problem miałem z ładowaniem w VW TDI. U mnie po uruchomieniu silnika gasła kontrolka ładowania (dioda), mimo tego nie było ładowania. Z uwagi na obowiązek jazdy na światłach miałem problem z ABS-em i poduszkami, bowiem świeciły się kontrolki sygnalizując niesprawnośc tych urządzeń. Okazało się, że urwany był przewód niebieski, ( biegnący ze...
Dziękuje za zainteresowanie tematem.Też mu mówiłem ale uparł się że tak ma być, regulatory miałem 2 na obu było podobnie. Wszystkie styki przetarłem papierem ściernym.Aku jest nowy 3 miesiące centra futura 55A Dodano po 36 czy jest możliwe że jakaś dioda padła, nawet kontrolka nie gasnie zaraz po odpaleniu, musze mocno wcisnąć pedał gazu
Uszkodzona dioda w mostku zasilającym regulator.
Niech autor pokręci na dobry początek dwa dynama rowerowe przez jakiś prostowniczek czy diodę ładujące aku 6V, te najnormalniejsze - po próbie wysiłkowej opisze wrażenia. Dodano po 3 Albo nawet jedno dynamo na początek, co już da pojęcie o problemie. Z resztą takie czy podobne eksperymenty były opisywane, nawet tutaj na Elektrodzie, trzeba poszukać...
Alternator przydałoby się przejrzeć... Obawiam się, że sam kondensator niewiele zdziała. Można jeszcze próbować dołożyć kondensatory przy diodach, ale to już ingerencja we wnętrze.
Jak alternator się wzbudził i zaczął ładować ze zwartym do masy B+, to już możesz nie mieć diod w mostku prostowniczym
dioda wzbudzenia lub spadki napiec pomierz róznica napiecia pomiedzy akumulatorem a alternatorem
wzmacniacz antenowy,potrzymanie pamięci radiootwarzacza,zegarek,moża jakaś diodka imitująca alarm-to wszystko się składa na sumaryczny pobór prądu. Czasami prąd zwrotny diod alternatora już osiąga 20 mA
Wmontuj diody od alternatora, lepiej od jakiegoś samochodu z dużym akumulatorem, np z diesla jakiegoś. Mi też 2 sie spaliłu połączone równolegle, wstawilem takie od golfa i chodzi mig do dziś, tylko uwazaj na biegunowość.
zastój w biznesie? nie wystarczy wam że naciągnęliście dziewczynę na akumulator? O co Ci kolego chodzi? Jedź jej napraw jak jesteś taki mądry. Ty byś najchętniej dał hebel od T25 i odłączał wszystko an noc nie? Najmniej rad dałeś w temacie a masz największe pretensje. A autorce radze odłączyć przewód plusowy od alternatora na noc, zaizolować końcówkę...
Moze być rozrusznik, może być padnięta dioda zaporowa w alternatorze, trzeba sprawdzić mostek, ew. wymienić regulator.
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt odniesienia regulatora odłączyć od masy i na powrót z nią...
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Witam. Otóż mam problem z elektryką w golfie 2 ,1989r,1,6CL Po wsadzeniu bezpiecznika 10A czy większego jest on po wciśnięciu biegu wstecznego przepalany (nr 15). Możliwe że brak podświetlenia tablicy ma coś z tym związane ,czy może to wina zwarcia na czujniku cofania (świateł wstecznych) ??? Po zalożeniu bezpiecznika 30A pomimo że nie powinno się takiego...
Z tą diodą to może oznaczać spaloną jedną maleńką diodę wzbudzenia w mostku prostowniczym w alternatorze. Spadek napięcia do 9,5V to jeszcze dobry wynik! graniczne przyjmuje się na 8,5V.
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
Ok jednak jak po odłączeniu przewodu kontrolki ładowania na terminalu alternatora ozn. D+ będzie miał 12V to nie jest wina regulatora napięcia , przynajmniej na pewno takiego od Golfa. Zwarta dioda w mostku to tak. Z historii 1 posta dedukuję odpalanie na zewnętrznym żródle prądu.
Wykręć licznik, poszukaj scalonego stabilizatora napięcia - chyba 8V np. LM7808. Sprawdź czy po podaniu 12 V za nim jest 8V. Opisujesz licznik z podobnego przedziału czasowego co mój staruszek golf. Miałem też w ręku licznik od któregoś audi - stabilizator też był. Może być to lub nie, ale zawsze warto sprawdzić. 15:55 Stabilizator ma jednak 9V, wygląda...
Kolego Prusak. jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania to ja sprawdzałem wszystko po kolei, uzwojenia alternatora diody wzbudzenia , diody dodatnie, ujemne, szczotki i w sumie po wykluczeniu tych rzeczy zdecydowałem się wymienić regulator napięcia. To po czym w sumie zauważyłem że mam problemy z ładowaniem, to było przygasanie świateł na wolnych obrotach,...
Witam. Wpasowałem go golfa 2 deskę rozdzielczą ze Skody Octavi wraz z zestawem wskaźników. Problem jaki nie daje mi spać to zgranie obrotomierza z sygnałem z wyjścia W alternatora. Znalazłem na necie schemat dzielnika który jednak sprawiał że obrotomierz był strasznie niestabilny i pokazywał zupełnie inne obroty niż rzeczywiste. Przerobiłem go troszkę...
Jest to układ mostkowy, a mostek można tak wyregulować (prawym potencjometrem), że dioda w przekątnej będzie cały czas zatkana, nie będzie poboru prądu przez prawie cały zakres wskazań. Prąd przez diodę popłynie dopiero wtedy, gdy będzie "rezerwa", przy samym końcu skali, i wskazania wtedy już nie są tak istotne. Rzeczywiście, przy końcu skali mogą...
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
Naładować musisz tyle ile wyładowałeś Wyobraźmy sobie taką sytuację: 100Ah akumulator rozładuje się do zera. Odpalamy standardowo z kabli i w drogę. Duża jest różnica potencjałów między akumulatorem a alternatorem, więc prąd również duży. Co na to alternator? Musi produkować ten prąd przez dwa razy większy okres czasu aniżej w sytuacji, której zamontowany...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
W oryginale były żarówki 2,4 lub wkładało się czasem 5W by szybciej wzbudzić. Auta które miał diody LED miały rezystory by szybciej wzbudzić alternator. To wspomniany wyżej Golf 2,3 i pochodne. Jak również Fordy.
sprawdzilem ladowanie i na obrotach wysokich ma kolo 14 a na wolnych ma 12.5 i podobno jakas dioda sie spalila w alternatorze... i czy jak mam bardzo slabe ladowanie to moge miec problemy z odpaleniem go rano?? i ile kosztuje taka wymiana??
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
I w ogóle dlaczego chcesz wymieniać alternator. Jest problem z ładowaniem-zimny alternator daje 14,2V,po nagrzaniu ładowanie spada do 13.V.Wymieniłem regulator-bez skutku.Zapewnie"siada"któraś dioda
Witam serdecznie.Zamontuj zwykły przekaźnik 541 i podłącz zacisk 85 do masy 86 do niebieskiego kabelka od alternatora,30 do akumulatora 87 do świateł.Pozdrawiam. Te samochody mają rozdzielone światła na stronę lewą i prawą aby wszystko dobrze działało trzeba podłączyć zacisk przez diody (w sumie 4).
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
U nas w Golfie I 1.5 GLD był 80 Ah. Alternator pracował bez przeszkód. Czasami tylko piszczał pasek niedługo po rozruchu. Poza tym wszystko działało. Aha, alternator był wymieniany, a konkretnie diody w nim (na mocniejsze). Może dlatego działał :) Pozdrawiam.
A czy z alternatorem masz wszystko w porządku? Napięcie ładowania jest dobre? Bo być może upływ prądu jest spowodowany zwarciem lub częściowym uszkodzeniem diod alternatora! Weź to tez pod uwagę i w miare możliwości sprawdź tę opcje. Powodzenia!
a wiec postaram sie troche pomoc. a wiec jak pamietam to prawdopodobnie w wolkswagenie jest ten brzeczek podlaczony pod czujnik cisnienia oleju a takze od poziomu wody w zbiorniku wyrownawczym takze moze szfankowac tez i ten czujnik ale niejestem na 100%pewny . aco do ladowania to musi pan rozebrac alternator i tam prawdopodobnie jest uszkodzona jakas...
a moze siedzi ktoras dioda w reglerze w alternatorze Dodano po 6 czym sie rozni alternator od benzyny idiesla kolem pasowym czy co wazny jest prad ladowania i tyle
Witam. Troche narozrabiałem bo przez pośpiech przy składaniu samochodu odwrotnie podłączyłem kable od akumulatora(mase do rozrusznika a plus do silnika) wkutek czego poszedł dymek z alternatora i coś sie jeszcze pochrzaniło w liczniku bo kontrolka od oleju miga zamiast zgasnąć. Jeśli chodzi o alternator to mam już drugi mostek i właśnie mam zamiar go...
łożysko japońskie właśnie jest jako drugie i kicha 10 tyś przejechane, napięcie ze światłami lub bez mierzona na alternatorze takie samo! Co do diod to wzbudzenia (jeżeli są takie?)czy główne !
Ta kostka to kondensator filtrujący przeciw zakłóceniowy i to nie jego wina. Jeżeli to nie regulator to po prostu rozbieraj i oglądaj. Sprawdź czy połączenia uzwojeń nie są gdzieś oberwane oraz czy diody sprawne.
Koledzy ,wyprowadzenie na obrotomierz jest z jednej fazy nie z gwiazdy/będzie pokazywał trzkrotnie większe obroty/ natomiast to że obrotomierz zaczyna późno pokazywać obroty jest ewidentnie związane alternatorem a konkretnie z regulatorem. Jeżeli nie będzie to oryginał to prawie każda podróbka tak się zachowuje ponieważ jest tam tylko dioda z opornikiem...
Brak połączenia pomiędzy fazą a stykiem ,rozebrać alternator.P
Witam.Ztego co pamiętam golf 2 niema żarówek tylko diody w kątrolkach.Wzbudzenie idzie przez opornik a w reno przez żarówke i temy prowizorka gaśnie.
ja bym ci radził jechać do fachowca bo najprawdopodobnie poszły diody i akumulator ci padnie całkiem. A ja bym radził koledze dokształcić się w dziedzinie prądnic synchronicznych, układów obco - i samowzbudnych, a także prostowników półprzewodnikowych. Ostrzeżenie za wypisywanie bredni, regulamin pkt. 12.
Więc tak: - zwarcie powodował dodatkowy immobilizer (wyrzuciłem go w ogóle, bo nie jest mi potrzebny) - uszkodzone radio cd i radio cb (radio cd miało tylko bezpiecznik przepalony, jutro zajrzę do cb radia) - uszkodzone diody w alternatorze (nie wiem, czy sterownik napięcia jeszcze działa, więc zakupię cały alternator na szrocie) to chyba wszystko....
Kolega Motronik ma rację może to być zwarta dioda. Ja dodam od siebie spalenie uzwojenia stojana. Tak czy inaczej alternator do ponownej rozbiórki.
Może wina nie tkwi w diodach ale układzie je włączającym: może to czujnik napięcia może podpięcie pod alternator? Producenci dziennych miewają czasem niebywałe pomysły, co do podłączania tego tak by włączały się po uruchomieniu silnika a nie włączeniu zapłonu; wymyślają najdziwniejsze systemy - jak gdyby sekunda pracy bez uruchomionego silnika miała...
Witam, wiem, że tematów o kontrolce ciśnienia oleju było co nie miara ale ten jest naprawdę nietypowy. Pytałem wuja Google, przeglądałem forum elektroda.pl i też nasze forum.vwgolf.pl ale takiego problemu nie znalazłem. Otóż po wymianie przewodów wysokiego napięcia zaczęła migać mi kontrolka ciśnienia oleju. Miganie tej kontroli połączone jest z zakłóceniami...
Witam drodzy forumowicze, proszę o pomoc w tak nietypowej sprawie. Otóż, posiadam golfa 3 1,9tdi z 1994r. i od pewnego czasu coś knoci z elekryką a dokładnie: Przy otwartych drzwiach (obojętnie których i czy też bagażnika) wszystko jest OK. Lecz gdy tylko drzwi się zamknie wtedy: 1. żarzy się dioda od podgrzewania tylnej szyby na przycisku, 2. żarzy...
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo...
Przyczyna może być różna miedzy innymi; szczotki alternatora do wymiany, regulator napięcia,mostek diodowy(spalona któraś z diod),może przewody gdzieś sie rozłączyły. Po pierwsze zobacz czy alternator wytwarza prąd ,podłącz miernik i zobacz napięcie jakie wykaże,dopiero dalej szukaj w alternatorze lub przewodach elektrycznych instalacji ładowania.
Można sprawdzić diody w mostku w alternatorze.
Nie, na zapłonie samym miga tylko dioda ciśnienia oleju. A podczas pracy silnika żadna się nie świeci. Tak przynajmniej mi się wydaje, przyznam, że nie zwróciłem nawet na to uwagi. Dodano po 3 Sprawdzić alternator i wymienić akumulator. Można to zrobić zwykłym miernikiem? Nie mam zbytnio funduszy na fachowca. Mam zwykły miernik. Czy poprzez te włączenie...
Przepraszam cię , ale co takiego uwaliło w altku , że nie dało się go zregenerować? Stojan padł, wirnik? Pewnie siadły diody prostownicze albo siadły szczotki w regulatorze albo pierścienie ślizgowe ( najprędzej to ostatnie). No chyba , że rozpadła się obudowa . No ale wszystko jest kwestią ceny. Najlepiej kupić nowy
Miernikiem mierzyłem dosłownie wczoraj miał 14.4 dzisiaj wskoczyło na wartości akumulatora czyli te 12 z hakiem. POMIAR Plus na akumulatorze i minus na podłączonych klemach 12.2 . i zrobiłem tak plus na alternatorze i minus na minus akumulatora. ew i przykładałem na alternator minus i miałem pod 12. Tam na skrzyni nie mam czujników jedyne to wsteczny...
No dokładnie,tylko rezystora to też dokładnie tak samo dotyczy. Zastanów się co piszesz. Żarówka 5W ma mniejszą rezystancję niż 1.2W i tu się chyba raczej zgadzamy. Rezystor 100Ω 5W i rezystor 100Ω 1/4W to cały czas ta sama rezystancja. Moc rezystora nie wynika z jego rezystancji tak jak przy żarówce. Ale w kontekście poboru prądu to chyba...
W każdym aucie znajomych montuje co najmniej 150A W rozwiązaniach z wyższej półki stosuje się inne rozwiązanie. Drugi aku w bagażniku doładowywany diodą 60A z instalacji auta. Dioda zapobiega przenoszeniu obciążenia, i w ten sposób - można sobie dymić na postoju, a autko i tak odpali. Wystarczy też cieńszy przewód. 20mm2 to max.
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
dzięki za odpowiedź, zamówiłem drugi z podobnym przebiegiem tylko pytanie czy sam alternator np jakaś dioda w środku , czy podłączenie pod tą faze uzwojenia może powodować takie problemy ? Alternator był z allegro ale cena ok. 200zl i może nie do końca dobrze zregenerowali ? Elektryk jest w stanie na stole sprawdzić tą częstotliwość tego wyjścia sprawdzić...
tak podłanczan i kibel - regulator nowy -diody wychodzi że też ok- do masy wirnik i stojam brak przebicia ,myślałem że coś źle podłanczam,pytanie ten trzeci B plus bo czego?
Kiedyś miałem coś takiego w starym Golfie I , męczyłem się dość długo i okazało się że diody od wzbudzenia (te małe) dają za mało prądu. Poradziłem sobie w ten sposób że je wyłączyłem a wzbudzenie podpiąłem z akumulatora . Do końca eksploatacji miałem 14,3V bez względu na obciążenie i ...święty spokój.
Witam. Jeżeli na zaciskach akumulatora na wolnych obr. jest tak jak piszesz tzn. że masz problem z alternatorem m.in. może być uszkodzona dioda wzbudzeniowa lub regulator bądź jedna z diód na mostku .Napięcie na wolnych obr. przy włączonych np. światłach mijania musi być około 14 v
Witam serdecznie. Mam mały problem , potrzebował bym schematu i paru wyjaśnień jak to działa! więc tak posiadam golfa 1 , diesla , który ma w swoim wyposażeniu kontrolkę informującą o konieczności wrzucenia wyższego biegu. W skład tego układu wchodzi , czujnik w alternatorze, przekażnik i lampka[dioda] w liczniku. dioda jest sprawna , ale nie jestem...
Witam Właśnie wróciłem od elektryka...pomierzył mi no i mam słabe ładowanie akumulatora..Po sprawdzeniu znowu nie chciał odpalić.Elektryk kazał mi właczyć na bieg autko i wzieliśmy je próbowali pchać tak żeby koło zamachowe choć troszke się obróciło.Powiedział mi że rozrusznik nie dostaje tyle prądu ile ma i przez to może bendix nie umie się zazębić...
Jeśli jest taki jak na obrazkach ryszardona to podłączasz żarówkę między szczotkę a masę (zamiast uzwojenia wzbudzenia - wirnika) Na jednej ze szczotek tego alternatora jest masa więc jeśli do niej podłączysz żarówkę to oczywiście świecić nie będzie. Podłączona do właściwej szczotki powinna świecić w zakresie napięć do 14,3 i zgasnąć całkowicie przy...
Nie wiem dlaczego piszecie że nie wolno odłaczać alternatora podcas pracy silnika? bo diody można ukatrupić
Zdecydowanie zacznij od alternatora(diody?).Z altka przy tym silnku jest brany sygnał obrotów niezbędny do prawidłowego działania kontroli ciśnienia oleju .
Zwiększ prąd płynący przez kontrolkę (tu są diody) do regulatora napięcia.Alternator rozpoczyna wzbudzanie właśnie tym małym prądem z kontrolki.Na probę podaj mu plus do przewodu od kontrolki (pobor ok.2,8A) i sprawdź jak szybko wtedy się wzbudzi.
Miałem założone białe postojówki z przodu i czerwone pozycyjne z tyłu. Z postojówek zrezygnowałem zaraz po rozmowie z tym pechowym znajomym. Tylne pozycyjne jeszcze chwilę miałem (jak napisałem wyżej - trudno odróżnić pod matową lampą), ale zachciało mi się wymienić klosze lamp na takie przezroczyste ("clear") i tam już było widać, więc wyjąłem. Nie...
Kolego zacznij od akumulatora jak go naładujesz to sprawdz pobor pradu gdy nic nie jest wlaczone najczesciej przyczyna tkwi w alternatorze ktoras z diod jest zwarta lub alarm rozladowywuje
sprawdziłem dziś auto i znalazłem usterkę związaną z brakiem kontrolki ładowania co się okazało kabel od alternatora w łączeniu się w kostki na silniku przy jednej kostce był przerwany jak podłączyłem to kontrolka świeci ale nie dokończyłem pracy wiec nie jestem pewien czy to rozładowało ako i dlatego migały diody. okaże się jak wszystko zrobie Dodano...
Witam! Mam taki problem. Zastanawia mnie czy akumulator jest już do wymiany. Zdarzało mi się jechać nad jezioro i puszczać muzykę z radia, w sumie do rozładowania akumulatora (ale jeszcze zapalał samochód). Nie do końca wiem czy wiązać te sytuacje. Teraz ładowałem go dwukrotnie po ok 8h. Następnego rana już nie można było odpalić samochodu. Trasa 300km,...
witam mam podobny przypadek po całym dniu siedzenia w przewodach wydjae mi sie ze to alternator po podłaczeniu miernika pokazuje 2,8A ale tylko gdy silnik jest ciepły, alternatro włanie rozbieram diody sprawne uzwojenia tez wyglodaja ok na "oko " moje pytanie czy to moze byc regulatro napiecia ?? pozdro...
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
Czujnik temperatury silnika sprawny? Może silnik myśli że jest ciepły to nie podbija obrotów. Albo twoje autko jest garażowane i nie musi sobie podnosić obrotów. Rozumiem że przez pojęcie "wszystko ok w alternatorze" to zostały też sprawdzone diody wzbudzenia w prostowniku? Jak już przegazujesz auto to kontrolka na stałe już gaśnie, czy po zejściu z...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Kolego ok 15 Ohm i tak ze 20W. Dodano po 1 Tylko widzisz akku w stanie jałowym ma ok 12,5V a podczas pracy alternatora ma ok 14V. Dodano po 2 Kłania się prawo Ohma. W miarę gdy jest większe napięcie jest i też większy prąd. Gdy napięcie maleje maleje i prąd. Więc napięcie na wyjściu będziesz miał róznych wartości. Lepiej jest zastosować stabilizator...
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Akurat w golfie 2,t4 jest dioda i działa. :) Mówisz,że te kilka mA wystarcza do wzbudzenia alternatora?Dioda pewnie jest tylko wskaźnikiem,a wzbudzenie jest jakoś inaczej rozwiązane. Nie będę przewracał internetu ale w innych autach nawet na schemacie zegarów równolegle z kontrolką jest rezystor, bo teraz te kontrolki są choinkowe i by nie wzbudziły...
jednak alternator ! a raczej diody w alternatorze ... tylko pytanie da się je samemu wymienic ?
Już w drugim poście powinno pojawić sie pytanie "Bosch czy Valeo"? Każdy z nich miał pewne, swoje przypadłości. Pierścienie to element wspólny. Regulatory w Valeo nie padały, w Bosch tak, ale jak padł to nie ładował wcale, albo ładował bez ograniczeń. Alternator może mieć uszkodzone uzwojenie, lub diody prostownicze. Widziałeś kiedy udupcone diody w...
Gdzieś czytałem opinię że autem w dalekie podrózy można spokojnie podróżować do przebiegu około 100 000 km, potem ryzyko się zwiększa. Są usterki których nikt nie jest w stanie przewidzieć, tzn usterki elektroniki pojazdu. Zobacz co może "siąśc" - alternator, teraz diody prostownicze, regulatora też nie można wykluczyć -pompka paliwa -komputer silnika...
Przewód niebieski z alternatora idzie na lamkę kontrolną ładowania (po drodze ma diodę i rezystor, ale to pewnie w zegarach).
Ja mam dostęp do diod do 250A, po 45zł za sztukę. Po co bawić się w jakieś łączenie. Chociaż w kupnych migach są łączone po 2 lub nawet 4 diody. Sam kiedyś wymieniałem dwie spalone diody w takim mostku na diody od alternatora z golfa i mig działa do dziś (Bester 1800). Sam robię miga i chciałem się zapytać jak zrobić cyfrowy amperomierz o zakresie do...
Witam. Od kolegi dostałem transformator z kolorofonu C-230B. Na trafku pisze: Telkom Telcza TS 40/4. Nie wiem o nim zupełnie nic, potrzebuję rozpiskę napięć, może ktoś dysponuje? Mam też pytanie: Czy moc tego transformatora wystarczy do zrobienia prostownika 12V? Ładował bym nim akumulatory samochodowe. Co udało mi się ustalić: Transformator jest sprawny,...
jaka zaroweczka? ps kondek to nie akumulator on nie przetrzymuje dluzszy czas wiekszej ilosci pradu tylko zbiera z aku pewna ilosc(zalezy od wielkosci kondzia) i jest tak zrobiony by mogl ja bardzo szybko oddac ale to nie akumulator na nim nie odpalisz samochodu... i faktycznie napiecie 13,3V to chyba na wylaczonym silniku powinno byc a 14,4 na wlaczonym...
To odłączanie klemy przy chodzącym silniku to świetny przesąd prowadzący prosto do spalenia alternatora (albo przy odrobinie szczęścia spalenia tylko regulatora napięcia). Może przejdź się do najbliższego Maplina, kup uniwersalny miernik za jakieś 8 funtów i sprawdź, czy w ogóle jest ładowanie. Ale wg opisu ładowania raczej nie ma i problemem będą diody...