Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
To wystarczy dioda na 1 A ??
Niestety,nigdzie,ja sobie radzę w ten sposób że zakladam diody z zasilaczy PC,np MBR3040,STPS2040,itp.Da się to zrobić,i działa poprawnie.
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Hej. W Astrze padło ładowanie. Chciałem wymienić regulator napięcia, albo najlepiej cały regulator wraz z diodami, jednak nie jestem pewien jakie części powinienem kupić do alternatora o oznaczeniu 93189496. Czy ktoś z Was posiada może jakiś katalog i jest w stanie podać prawidłowe oznaczenia? Z tego co wyczytałem są jakieś dwa rodzaje regulatorów z...
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
8 diod, nissan terrano.
Szukam numeru płytki do tego alternatora, mam problem ze znalezieniem. Jest temat na elektrodzie ale nie ma konkretnej odpowiedzi tylko że nie warto naprawiać tej marki.
Główne diody uszkodzone.P
Witam ponownie, tak jak pisalem zbralem sie na ten zlom, jedna dioda na plytce ujemnej w motku diodowym byla uszkodzona, wymienilem mostek i po zalozeniu alternatora ladowania brak, po czasie zaczelo rosnac o 0.20V i doszlo do 13,5V po przekroczeniu ok 1,5 tys. obrotow ladowanie wzrasta do 15V. Czy to normalne?
zrobiłem dokładnie tak jak mówisz i na 2 przyrządach prąd ładowania jest w tych granicach z tym, ze wartości tego pradu sie szybko zmieniają - skaczą od 13,7 do 14,1V pomimo ze w tym czasie nic nie włączam ani nie wyłączam, silnik pompy wspomagania wyje na najwyzszych obrotach pomimo tego, że przed załączeniem silnika nie ma prawa się włączyc! Przekażnik...
Witajcie ! Pewnego pięknego dnia pożyczyłem dziewczynie samochód :P Ale nie śmiejcie się bo jeździ dobrze ale nie zwraca na szczegóły :P Wsiadając do auta zauważyłem "ciemną" deskę rozdzielczą ... tzn słabo podświetlona .. (kontrolka ładowania nie świeciła) Udało mi się dojechać do domu po czym akumulator zastrajkował .. nie było ładowania ... Podłączyłem...
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
alternator od Nissana Sunny firmy Hitachi, pekły 3 diody , niestety całego mostka nie mozna zdobyć ale juz kiedys był naprawiany i wtedy były wymieniane same diody .Więc teraz mam pytanie jakie diody by mozna było wstawić zeby to działało ?
Tak 100A bo klima i hitachi bo 8 diod. Ogólnie kaszanaka z tymi diodami.
Po pierwsze : poczytaj o tym alternatorze na elektrodzie - można by doktorat napisać. Po drugie : zawsze z diodami wymienia się w nich regulatory. Po trzecie : możesz popatrzyć co do zaoferowania ma np. dacpol (nie jestem związany z tą firmą ale pomogli nie raz) tyle że cena tak złożonego mostka przekroczy napewno cene nowej podróby.
Nie.Ten drugi wyglada jak tak samo jak ten na zdjeciach ktore dolaczylem,tylko ma 6 diod
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
mialem to samo kilka dni temu w astrze2 tdi poszła jedna dioda w alternatorze 8 diodowym hitachi. No i zespół prostowniczy troche się zgrzał. Części nie można dostać łatwo w mojej okolicy nawet tej dalszej a czas oczekiwania od 7 dni w gorę. Zdecydowałem sie na naprawę tj wymianę diody i na razie wszystko ok. Dioda kosztuje 16 zł. Zespół prostowniczy...
A gdybym zamontował jakiś inny regulator do tego alternatora z wyjściem na lampkę ładowania? Ok ale kusi cię 1,5 stówki wydać? Po drugie napisałem ci żebyć polutował 3 diody do uzwojenia.
Jakie kable ? (te od czujnika temp. ) A konkretnie co moze taki objaw spowodowac ? Juz dwa razy naprawiałem tego altka, na poprzednim regulatorze i diodach było tak samo. Co do uzwojenia to nie wiem jaki powinien byc opór. Zdarza sie ze pójdą diody (dioda) a regulator bedzie OK ?
w najlepszym przypadku diody i regulator
Raczej diody, jak to w Hitachi.
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
W tych alternatorach Hitachi padały w 90% diody prostownicze, a wspomagania nie ma ponieważ najprawdopodobniej jest tam pompa elektro-hydrauliczna i jak nie ma ładowania to nie ma wspomagania.
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Ok schemat mozna rozrysowac patrząc na uzwojenie , diody i regulator. PS są trudniejsze alternatory.
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
To był alternator boscha z micry 99r, a jak wygląda sytuacja z alternatorami Hitachi-taki ma nissan almera 2006r-moje auto-czy tam diody mogą być bardziej awaryjne?Nie wiem po co zamieniła ta sama fabryka w Anglii dostawce alter.skoro boscha były dobre...
może krótko-jaki opel (diesel,benzyna),i jaki alternator-Delco-Remy lub Bosch z wentylatorem wewnątrznym,jak wcześniej z wentylatorem zewnetrznym,a może Hitachi?
alternator HITACHI ? jesli tak to wymieniasz cały regulator z szczotkami i diodami i masz świety spokój .Co sie dzieje z kontrolką od ładowania?
to pozostaje alternator. No oczywiście, że tak. Na start mostek, pewnie któraś dioda kaput. Są dwa typy mostków, z 6 i 8 diodami, zależy który stojan. To skichane Hitachi tam jest....
po mojemu zwarta dioda dodatnia,w wyniku tego obwód prądu zamyka się poprzez diody pomocnicze,regulator i wirnik na mase. Jeszcze jaki alternator-Lucas czy Hitachi?Albo inaczej-nissan składany w Anglii?
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze dioda padła. Pierwsza próba naprawy diody wytrzymała tydzień...
Witam wszystkich! Posiadam Astre 95r. 1.7 TD Isuzu oraz alternator Hitachi 70A z wyjściem na 2 piny, symbol alternatora: LR 170-511 Elektryk sprawdził alternator i stwierdził że padły diody. Potrzebuję cały mostek prostowniczy do tego altka, gdzie dostanę tą część najlepiej w sprzedaży wysyłkowej?? A swoją drogą co sądzicie o nowych altkach np z allegro,...
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam....
Kurde, a co se wymieni, jak ma np alt Hitachi i diody to struktury zatopione w zagłebienbiach radiatora? Choć te mostki da się regenerować w inny sposób.
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Oj panowie nie macie racji.Ten alternator jest bardzo drogi w naprawie nie jestem na bieżąco ale ceny do Hitachi zawsze w serwisie były zwariowane np. regulator 570zł diody 420zł a było to 3 lata temu.Problem polegał na tym że nie było zamienników i przerobić też był kłopot.
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Jacek 79 to diesel i altern mase napewno ma Skoro elektryk wymienil regulator no to zostaje uzwojenie albo diody To jest alter HITACHI i na ogol to wlasnie uzwojenie leci a przy okazji mostek diodowy Ale w tym wypadku dopuki alternator nie jest wyciagniety to mozna gdybac Pozdrawiam
witam wszystkich, po 2 latach problem powrócił z tym jednak, że wychwyciłem go na samym poczatku. Po wymienie 2 lata temu mostka z regulatorem i szczotkotrzymaczem wszystko było ok. Juz wiosną zauważyłem, że znów zaczynają przygasać swiatła. Latem było ok ale teraz znów światła mrugaja delikatnie na wolnych obrotach (te w kabinie - deska i wyświetlacz...
alternator hitachi hitachi alternator hitachi dioda
astra przekaźnik klimatyzacji philips obudowa zapis danych pamięci eeprom
Vileda JetClean – układ scalony sterownika: Sonix SN8F5702ASG, STM8S103F3, identyfikacja Ford C-Max brak reakcji rozrusznika, słychać tylko przekaźniki – diagnostyka Mk1/Mk2