więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Sprawdź prąd wzbudzenia na alternatorze , zasilanie licznika , mostek / diody / w alternatorze .
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
Gerii mam na 100%uszkodzoną diodę tą dużą tylko czym ja zastąpić jakiś symbol. Po opisach widzę że są to diody prostownice stosowane w alternatorach
Witam, Auto jak w temacie. Po ostrej jeździe, pada alternator Bosch 90A z zaciskami B+ i D+, elektryk juz dwa razy wymieniał diody/mostek. Jak to ugryźć??
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Wadliwy alternator (diody), też może doić baterie. Odkręć przewód, sprawdź.
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować
Prawdopodobnie urwany kabel od zaciski B+ alternatora uszkodzona wiązka lub licznik. Sprawdź połączenie od alternatora D+ do diody na żółtej podstawie pod bezpiecznikami.
To napięcie na B+ mierzysz bezpośrednio na tej śrubie alternatora czy na akumulatorze?
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
Jakoś nigdy nie miałem okazji tego dokładnie prześwietlić brakowało zawsze czasu, ale faktem jest że po wymianie był spokój z diodami. Następnym razem obiecuje że zajmę się i napisze rozwiązanie :wink:
Witam Mam Problem z za dużym ładowaniem w MB Actros MP II. Ładowanie sięga 30,7V. Wyświetla błąd na desce rozdzielczej. Zrobiony alternator, nawet przekładany z innego auta. Przełożone akumulatory z innego auta ( wcześniej naładowane). Dioda przy bezpiecznikach również wymieniona. Proszę o pomoc
JAk będą zaśniedziałe połączenia na grubym plusowym kablu prądowym pomiędzy alternatorem a akumulatorem to kontrolka nie zgaśnie w czasie jak alternator ładuje. Najprościej się przekonać włączając diodę w przewód kontrolki lub amperomierz.
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
Nie wiem czy tam alternator jest razem z regulatorem napięcia ale jeśli nie to prawdopodobnie regulator napięcia nawalił. Zbadaj napięcie przed regulatorem napięcie czyli za diodami prostowniczymi. Powinno być sporo wyższe za to za regulatorem powinno być 14 z groszami.
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
wirnik mam bobrze polutowany wymieniałem komutatory w alternatorach i wszystkie działają stojan nie powinien mieć oporności do masy 50K o dziwo diody są wszystkie dobre tylko że ten samochód był używany 2 x w miesiącu na krótkich przebiegach co prawda z nowym akumulatorem
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Wychodzi na to, że jest podpięte dobrze :) B+ AKU D+ wzbudzenie / zacisk 15 na regulatorze DF zacisk 67 na regulatorze D- masa lampka kontrolna (wzbudzenie) gaśnie po odpaleniu samochodu. ładowanie jest na poziomie 13,8 na wolnych obrotach, przy wyższych 16,5 gdy załączone są światła napięcie ładowanie utrzymuje się na poziomie 13,8 Myślicie, że może...
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Z rysunku nie bardzo wiem po co ta kombinacja, uzasadniona jedynie wtedy gdy oba akumulatory jak to napisano wyżej mają różne napięcia lub żeby odbiorniki podłączone do akumulatora z wciągarką nie obciążały akumulatora głównego. Jeżeli rzeczywiście tak są połączone jak na rysunku i mają jednakowe napięcie to wystarczy połączyć dodatkowo plusy akumulatorów,...
Do Szyszunka.Zgadza się wszystko mam małą żarówkę na wzbudzeniu,ale zastanawiałem się nad diodą.ale czy nie sądzisz ,że inny nowszy alternator załatwiłby sprawę.A ha i jeszcze jedno pytanie czy istnieją alternatory ze sprzęgłem? Tak są alternatory ze sprzegłem jednokierunkowym. Szukaj Alternatorow najlebiej BOSCH-a . z silników TDI -SDI itd... (golf...
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Masz jakieś niefabryczne radio ? Zamontowany autoalarm, immobilizer, lokalizator GPS ? Syrenka alarmu z własnym zasilaniem ? Podświetlenie wnętrza schowka - uszkodzony wyłącznik ? Oświetlenie wnętrza bagażnika ? Dodatkowe światła do jazdy dziennej ? Sprawdziłeś alternator - może uszkodzona jedna dioda i kradnie prąd ? Zamontuj do testów inny akumulator....
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Alternator nie ładuje, po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania ledwo się żarzy trzeba się dobrze przypatrzeć żeby dostrzec swiatło, po zapaleniu nic się nie zmienia, regulator zamieniany bez rezultatu, pewnie trzeba go rozebrać ale może ktoś miał taki sam objaw i wie czy to była np spalona dioda bo gdy go rozbiorę to domową metodą mogę sprawdzić...
Pierwsze, żarówki robi się coraz gorszej jakość mimo ładniejszych opisów, po drugie ważny jest kontakt styków żarówki, trzecie umiejętny montaż i niedotykanie palcami, po czwarte szczelny reflektor, wilgość i temperatura .. po piąte, są takie gadgety do zapalniczki w samochodzie które diodami pokazują napięcie w instalacji, czasem się przydają a są...
Witam, podczas remontu wyżej wspomnianego mercedesa wyszła mnie taka awaria, a mianowicie po przekręceniu kluczyka samochód nie gaśnie.W wężykach jest podciśnienie, stacyjka działa. Jak wężyki zepnę złączką to dopiero wtedy silnik gaśnie ale po upływie około 15s. Nie chce tak długo trzymać wyłączonej stacyjki bo boję się że spalą się diody na alternatorze,...
Witam serdecznie wszystkich . Coś na temat znikającego prądu to ja w swoim mercedesie miałem inny objaw a prąd znikał tylko mokrą porą po deszczu lub w jego trakcie albo jak była jakakolwiek chlapa. Winą było przebicie na uzwojeniu do masy . Kiedy dostało się trochę wody do alternatora powstawało zwarcie i to było przyczyną braku ładowania. Wymieniłem...
Witam. Mercedes w210 silnik 3.2CDi. Auto trafiło do mnie z problemem gaśnięcia podczas jazdy plus choinka przy włączeniu klaksonu lub świateł drogowych. Znalazłem odpadniętą masę od karoserii ale problem gaśnięcia pozostał. Dodatkowo po samoistnym zgaśnięciu nie można odpalić auta przez jakiś czas i pojawia się błąd p0190. Zauważyłem, że po samoistnym...
tak trzeba było zdemontować wózek pasek klinowy osłonę interkulera. koszt 800 zł + 200 wyjęcie wymienione diody "kółko"nie pamiętam nazwy fachowej, regulator napięcia. tak pewnie kompleksowo leciał wszystko co się może zepsuć w alternatorze. zrobiłem alternator i kolejna awaria, przestał odpalać na zimnym silniku i znów warsztat. :cry:
Witam. To co napiszę jest może trochę jak z innej bajki, ale to fakt. Naprawiałem alternator siedzący we Vito. Auto przestało ładować, uszkodzeniu uległy diody, przed tym zdarzeniem poleciał dym z altern.. Niyby nic dziwnego, ale po wymianie diod, doładowaniu akumulatora (nowego) i odpaleniu auta bez żadnych obciążeń po 15 min. poleciał dym i to był...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie ma znaczenia tu pojemność silnika, ważne jest żeby na tarczy...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
http://obrazki.elektroda.net/77_12390498... tak - dioda zenera , chyba że się przewidziałem, ale na alternatorze jest biała kostka właśnie z symbolem diody zenera. W każdym razie nieważne. Okazało się, że jednak winny był regulator napięcia. Dwa lata temu jak mi się zepsuł oryginał kupiłem polski zamiennik, był trochę droższy niż chiński, więc kupiłem...
Witam ponownie. Mialem podać wartości napięć wstecznych więc podaje. -DENSO (w zasadzie do alternatora Denso nie znam producenta); 22V Mowa o tym z "ladnym" uzwojeniem (stojan nawijany zwój obok zwoju) Typ diód to ; CB50L150925P , CB50L150925N -DELCO REMY (i tu zapalila mi się lampka, ale w glowie); 25.5V Diody tam zastosowane to ; RT03N6L i RT03P6L. -BOSCH...
Witam! Koledzy proszę o pomoc. Na zdjęciach załączonych jest mój CDP+ wczoraj podczas diagnozy samochodu MERCEDES VARIO 24v. o przekręceniu kluczyka normalnie diagnozował. Wykazało błąd napięcie ładowania przekroczony górny próg, po czym odpaliłem auto, wtedy cdp błysnął i od tego momentu nie działa po prawdopodobnie sporo za duże napięcie poszło na...
daniel273, jestem laikiem w tych sprawach.mozesz mi powiedziec gdzie jest modul commanda,skoro pobiera 1A to trzeba tam szukac przyczyny albo tak jak mowisz jakas dioda w alternatorze.miales juz podobne sytuacje
Witam, Temat jakiś czas temu się przewijał, jednak nie był wyczerpany, a tematy zamknięte. Są 2 autobusy Mercedes Sprinter. W obu zainstalowałem monitoring składający się z rejetratora REJR4AHDFc (chińszczyzna), spec poniżej: https://otobram.pl/product-pol-73760-4-k...
Jest niedziela, to przeanalizowałem dla ciebie trochę bliżej tą ofertę. Chodzi tu bardziej o ogólne podejście - jak szukać czegoś sensownego, a nie dawać się nabić w butelkę przez sprzedawcę. 1. Fragment: Żarówka posiada rzeczywistą moc 30W (OEM) czyli 60W (LED SET) jako komplet. Jest to znacząca moc, która pozwala na generowanie dużej ilości światła....
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Załączam schemat włącznika, może nie najprostrzego, ale skutecznego. Nie wymaga żadnej regulacji. Projektowany był (i został zainstalowany) do Mercedesa klasy A. Ponieważ problemem w tym samochodzie (?) jest załączanie alternatora po ok 30 sek. wygodne jest zastosowanie podłączenia diody podtrzymującej jak zaznaczone jest to na niebiesko - światła mijania...
Witam Problem dotyczy Mercedesa Vito 638 108 2,2 CDI z 2001r. Po włączeniu zapłonu, ani po uruchomieniu silnika nie zapala się kontrolka braku ładowania. Oczywiście ładowania nie ma, nawet na wysokich obrotach. Diagnostyka sterownika silnika nie wykazała żadnych interesujących błędów, oczywiście poza niskim napięciem zasilania. Dodam, że auto stało...
ja tez jestem zwolennikiem regeneracji podzespolow, znam takich wlasnie fachow co jada na tym koniku i tylko wymiana na made in china, ale tez to co sie teraz wklada czy to diody czy elektronike czy szczotkoczymacze to tez w wiekszosci chiny ale jakos sie to kreci i dziala i juz nic na to nie poradzi. Chiny zalaly caly swiat
mercedes alternator alternator mercedes dioda mercedes
indeksowanie dysku akumulator skuter elektryczny pacifica czujnik
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Kod "cod sof 8,3" w Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD IV Fiat Ducato 1999 - Problem z kontrolką CODE po wymianie akumulatora