Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Przekaźnik oddziela obwody. Za pomocą napięcia zmiennego z lampy załącza prąd stały do kontrolki, unikając łączenia mas. Diodę możesz dać. Na diodzie będzie niewielki spadek napięcia, do 0,6V. Jak chcesz żeby spadek był jak najmniejszy, kup diodę Shottky’ego.
Ubita dioda w alternatorze
Czy ktoś z kolegów może mi podpowiedzieć na jakie napięcie są diody Led do podswietlenia kontrolek ?
Np. Zwykla dioda led 2mm 1.8v Wzór: Uz-Ud/Id=R gdzie: Uz- napięcie zasilania diod (14,4 V) Ud - napięcie przewodzenia diody Id - prąd przewodzenia diody R - rezystancja
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Pierwsza dioda wskazuje na wadliwy pływak bądź mikrowyłącznik. Płyta główna wykryła zamknięcie styków pływaka.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Po prostu ten motor nie zapala. Czyli jak wyżej: bak ciśnienia szyny, imobilajzer, albo wtryskiwacze padły, lub może masz wodę a nie paliwo. Można sparawdzić - czy są impulsy na wtryskiwaczach, ale to trzeba mieć kontrolkę z diod LED wytrzymującą napięcie przynajmniej 30V. Możesz sobie zrobić (dioda LED i opornik 10k). Tylko trzeba patrzeć w obu kierunkach,...
U mnie w Toyocie też gdzieś w zegarach są takie diody które powodują, że check engine powoduje zapalenia także trzech innych kontrolek - tak aby nawet przy uszkodzeniu tej jednej cos się zaświeciło. Tu trzeba by zrobić analizę ale może to potrzebne do alarmu dźwiękowego aby różne przyczyny go uruchamiały a wzajemnie się nie zakłócały. Podobnie układy...
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać. Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
Od puszki pociągnij przewód 3x1,5 i w wskazanym miejscu zamontuj kontrolki faz. Jeżeli będzie załączone światło na strychu kontrolki tez się będą świecić. (Kontrolki mamy na różne napięcia)
Witam. W Delco Remy najczęsciej pada mostek. Ja zawsze wymieniam komplet (mostek i regulator), kupuję po 75 zł za komplet. Gwarancję daję na 6 m-cy i jeszcze nigdy nie mialem reklamacji. Co do palenia się kontrolki to jest to wynik zwartych diod głównych i "przedostawanie" się zmiennego napięcia. Po zwiększeniu obrotów najczęściej przepala się żaróweczka.
Witam. Jeśli to cię przeraziło to wykonaj obwód sygnalizacji na napięcie np.12V,pozostawiając sterowanie na 230V.A swoją drogą ze względów bezpieczeństwa i aby uniknąć niebezpiecznych napięć na np.przyciskach stosuje się obwody na napięcia bezpieczne. Pozdrawiam
Ten regulator był zamontowany na alternatorze 6 diod I kontrolka ładowania gaszona przekaźnikiem
Postów napisano wiele, a problem jak był tak został. Marzy mi się coś podobnego, pozwolę więc sobie na nakreślenie zarysu mojej koncepcji: -dioda LED informująca o spadku napięcia do 80V -brzęczyk działający przy braku reakcji na kontrolkę, może być uzależniony czasowo lub od wartości napięcia -układ bez dodatkowego źródła zasilania Czy znajdzie się...
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła. Musisz kontrolkę oleju odseperować diodą od czujnika oleju.Wówczas napięcie z przekaźnika nie będzie przechodzić na kontrolkę. Dodano po 3 Czyli...
aku jest OK, po całej nocy -13 stopni od pierwszego strzała odpalił. Zastanawia mnie fakt tej kontrolki i zaniku napięcia na dmuchawie......zwarcie w altku? któraś dioda zaczyna kuleć?
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Będzie działać, tylko skoryguj wartości rezystorów bo teraz obi diody są zasilane z 12V. Razem z tą diodą wentylator będzie zasilany napięciem ok 5,4V nie będzie to za mało?
Jeżeli kontrolka w tej krajalnicy jest diodą luminescencyjną to dioda prostownicza prostowała napięcie zasilania na tą kontrolkę, dławik? mógł być opornikiem redukującym napięcie zasilania dla tej diody, a kondensator wygładzał napięcie prostowane przez diodę.
Diodę montujesz po przewodzeniem w kierunku alternatora. Jest ona na przewodzie kontrolki. Zapobiega żarzeniu się lampki.
Chce zrobić żeby przy napięciu 9V zaświeciła się dioda kontrolka i zgasła przy większym napięciu. a druga dioda zaświeciła się przy 12V i zgasła zaraz przy większym napięciu. Układ wymyślił kuzyn uczeń 1 klasy zawodówki na elektro-mechanika.
No dobrze ale jakie napięcie pojawi się na diodzie led a jakie ma to znaczenie dopóki nie zostanie przekroczony dopuszczalny prąd diody? Nie wiem jak działa dioda prostownicza wpięta zaporowo do diody led. Zabezpiecza przed wzrostem napięcia na LED w półokresie gdy ta działa zaporowo względem żródła. Czy mruganie kontrolki w czymś przeszkodzi?
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Witam ponownie. Kontrolka jest no name. Zrobiłem zdjęcie. Rezystory i diody prostownicze są dobre. "palą się" tylko diody LED. Rezystory to 160 kohm. Wszystkie trzy LEDy jednym biegunem podłączone są do "0". Może dać tam w szereg jakiś rezystor. Jeżeli tak to jaki. Proszę o informację. Pozdrawiam Przy takim schemacie, to LED-y są niszczone przez zbyt...
Najlepiej by było zrobić schemat. Zasilacz 12V (może być stałe napięcie dla uproszczenia), bezpiecznik, do którego równolegle jest podłączona kontrolka (kontrolka skład się z szeregowo połączonej diody i opornika. Prąd przewodzenia ograniczony opornikiem 3k). Dalej za bezpiecznikiem jest żarówka podłączona do masy. Podłączasz zasilanie do bezpiecznika,...
Nie ma problemu, na zewnątrz świeci zielone, w środku czerwone i rampa rozłożona. Jak zadziała S2, to zmienia się na odwrót. S3 to sygnał zam/otw bramy i zmienia sygnalizację tylko w środku. 2 V mam przy zielonym na zewnątrz i czerwonym w środku, czyli S2 i S3 OFF. Proszę nie sugerować się w 100% wartościami napięcia i oporników, bo ta symulacja, na...
Bo o diodach z wylutu będzie mało wiadomo. Napięcie, napięciem, ale każda będzie miała inny prąd maksymalny. Bo w zasadzie diody steruje się prądem, a nie napięciem. Pewnie, kto by o to nadmiernie dbał jak chodzi o diody w roli kontrolek. Jedne diody do normalnej pracy i widoczności będą potrzebowały 15- 20mA, ale są i takie, że przy 5mA będą za mocne....
Opornik równoległy do LED może być po to, żeby cała kontrolka pobierała prąd większy niż dopuszczalny prąd LED. Albo żeby nie świeciła przy za niskim napięciu.
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Sprawdź w st-by napięcie na C651, jeśli ok 400V, to może być uszkodzona dioda D611.
Regulator made in czajnik robi takie akcje . Ostatnio założyłem nówkę razem z mostkiem (padły diody),i nie świeciła kontrolka na desce. Po zmianie starego reg. oryginał ożyła. Sprawdź jeszcze na spadek napięcia kable, masowy silnik , i plusowy główny.
Jak napiszesz albo zrobisz zdjęcie tej kontrolki z diodą. Do czego była oryginalnie podpięta?
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
Alternatory z UAZa mają sześć diód. Kontrolkę można podłączyć do alternatora z dziewięcioma diodami. Do tego alternatora potrzebujesz zewnetrznego regulatora napięcia. Dlatego tez UAZ ma amperomierz a nie kontrolkę.
Ta dioda to przeróbka mająca na celu podniesienie napięcia ładowania. Chciałem w poprzednim poście dodać, że pozostaje wadliwy regulator napięcia. Widocznie z jakiegoś powodu — czy to modyfikacji czy zużywających się szczotek — przerywał przepływ prądu na uzwojenie wzbudzenia, stąd napięcie 6 V na przekaźniku (pochodzące z kontrolki). To chyba w kolejnej...
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
200LED to wg mnie tylko ta różnica, że rezystor ok. 1kOhm 5Watt, napięcie na diody powinno być ok. 200V. Nie wiem juz sam jak z tym napięciem zmiennym na diody.. A jezeli np. w kontaktach jako podświetlenie/kontrolki są montowane LED-y takie małe bezposrednio na 230V zmiennego tylko z rezystorkiem, no to przecież pracuja cały czas na zmiennym no nie?
Rozpiskę jakie stany na nogach powinny być masz w serwisówce. POFF to detekcja błędu zasilania i to może blokować możliwość uruchomienia. LEDSTBY nie sprawdziłeś. Jest zasilanie w ogóle na czujniku pilota. To tuż obok diody standby. Obstawiam jednak blokadę skoro guziki mają napięcie, bo je podaje raczej procesor. Podciągów pod zewnętrzne nie widzę.
Uszkodzona dioda D505 (zenera 20V), i dioda D514 (F154). Po wymianie świeci czerwona kontrolka, napięcia po stronie wtórnej zasilacza zaniżone o ok. 60-70%. żadna z linii na wyjściu nie jest obciążona, podstawiłem transoptor, wszystkie elementy po pierwotnej stronie sprawdzone, może miał ktoś podobny problem?
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Przyczyną może być wadliwa lub nie właściwie dobrana żaróweczka. Jeśli mógł bym doradzić spróbuj zamiast żaróweczki użyć połączonej szeregowo: diody luminescencyjnej, diody prostowniczej oraz rezystora-mniej awaryjna kombinacja niż starodawna żaróweczka :)
Tak kondensator rozwiąże problem. W przewodach indukuje się napięcie w przypadku zwykłej żarówki napięcie wyindukowane w przewodach leci przez żarówkę na zero i dlatego nie występuje napięcie. Może to być inny kondensator zwykły o podobnych parametrach. U mnie występuje ten problem w przypadku kontrolek z diodą LED. Kontrolki wyłapują niskie napięcie...
Witam, w Tosce są żarówki 6,3 V. Zasilane zmiennym napięciem. Wstaw sobie LED z opornikiem 300Ω i podłącz zamiast żarówki i uważaj to za zastępczą żarówkę. Czyli taki zestawik razy n-żarówek. A LED może pracować na zmiennym. Dodano po 3 Diody nie są na napięcie tylko na prąd, przeważnie 20 mA. Możesz sobie doświadczalnie wyliczyć z prawa Ohma....
Witam Prawdopodobnie to jakaś uproszczona wersja zasilacza beztransformatorowego. Kondensator służy do ograniczenia prądu, dioda prostownicza do "wyprostowania" prądu, dioda led to kontrolka napięcia, a rezystor służy do rozładowania kondensatora po zaniku napięcia sieci. :arrow: ViaderWroc Możesz mieć rację - to może być wskaźnik fazy.
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Trzecia linia to termistor. Czemu pytasz zamiast zajrzeć do dokumentacji ogniwa. Tam wszystko wyjaśnione. Odnośnie prądów i napięć ładowania i rozładowania. Jako kontrolkę wyładowania można użyć diody sterowanej TL431
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
W momęcie kiedy wstępuje usterka sprawdz napięcie na cewce zapłonowej jak są trudniści to podłącz kontrolkę (diodę) małą i przeprowadz sobie na pulpit to w momęcie bedziesz wiedział co się dzieje potem na wtryski,przekaźnik . Schemat i wszystkie newralgiczne punkty W ten sposób bardzo szybko zlokalizujesz usterkę
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Dorzuć tym diodom najprymitywniejszy stabilizator napięcia na diodzie Zenera, najlepiej o mocy 1,3W lub większej. Wówczas "naddatkowe" napięcie pochłonie dioda, uniemożliwiając uszkodzenie LEDa.
Czyli albo pomieszane kable albo sklejony stycznik lub też problem w samym sterowniku. Silnik raczej mało prawdopodobny, bo sekwencja załączania styczników powoduje najpierw załączenie kierunkowych a potem hamulcowego. Pomierz napięcie to zobaczymy.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
pierścienie nie mają w tym przypadku nic do rzeczy, są dwie możliwości, albo uszkodzona dioda wzbudzająca, albo regulator napięcia i jeżeli żaży się kontrolka ładowania to na 200% dioda, a jeżeji nie to traiłeś zły regulator
Diody sprawdź.
Te diody rzeczywiście są niepotrzebne choć przydatne. Są to zwykłe diody LED i wskazują odpowiednio zielona - "istnienie napięcia +5V", czerwona - "istnienie napięcia +13V", żółta - "sygnał taktujący (zegar)", tak więc nie są to diody na te napięcia tylko kontrolki które wskazują czy napięcia te są w układzie obecne Pozdrawiam
Racja , zmniejszyłem napięcie do 2.8V i jest dobrze , prąd ustala się na 50mA , po osiągnięciu napięcia 2.8V . Wstawiłem jeszcze BC147 , baza do bazy 2N2222 , emiter do minusa , kolektor do - diody led , + diody przez rezystor do zasilania i jest kontrolka końca ładowania . Dokładnie to dioda przygasa i gaśnie ze wzrostem napięcia , do ustalonej wartości...
Znacznie prościej jest zrobić diodę sygnalizującą działanie. Zwykła LED jako kontrolka obecności napięcia. W razie zwarcia, zasilacz wyłącza napięcie i dioda gaśnie. A czy dane urządzenie podłączane do zasilacza ma zwarcie, lepiej wcześniej sprawdzić je miernikiem. :-)
Tak jak napisał przedmówca. Najprawdopodobniej brak któregoś napięcia zasilającego. Dawno temu miałem podobny problem ze wzmacniaczem Sony - brak było napięcia (chyba +9V) zasilającego przedwzmacniacz oraz właśnie diody. Przyczyną okazał się zimny lut na tranzystorze regulacyjnym.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Co ta dioda ma pokazywać ? Które napięcie, ma powodować zmiany jasności diody.
Nazwa w wolnym tłumaczeniu to "próbnik przewodu ochronnego". Najprawdpopodobniej po wciśnięciu "start" sprawdza napięciem 500V izolację między przewodem ochronnym a fazowym i zerowym - w razie przebicia zaświeca się kontrolka (diod wtedy jeszcze chyba nie produkowano). Przyrząd ma na oko ze 30-40 lat... Teraz już chyba są inne normy na takie próby.
Nawet jeżeli ktoś zna rezystancje transformatora , to bez wlutowania transformatora pomiar będzie błędny. To samo tyczyło się diody Zenera. Podświetlenie działa? a kontrolka zasilania świeci? Jakie napięcia są pod obciążeniem.
Podżarzanie kontrolki powodował bezpiecznik, bo wtedy większe napięcie było na diodach wzbudzenia niż na instalacji.
dioda, która jest "kontrolką" zasilania Tak wystarczy zwykły rezystor szeregowy z LED. Zwykły i owszem, lecz o odpowiedniej rezystancji (kolor LED oraz napięcie zasilania), prawda?
Z w/w wynika, że powinieneś mieć 4 diody diagnostyczne, a samo świecenie przycisku POWER na pomarańczowo oznacza awarię urządzenia podłączonego do płyty. Dioda AUX_PWR to kontrolka obecności napięcia 5V_StBy z zasilacza (czyli podłączenia go do sieci).
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Diody w mostku.
Poprawiłem.... uff http://obrazki.elektroda.net/38_12061861... Można by to wpiąć w masę ale to wymaga jeszcze drobnej zmiany schematu Najlepiej ten rezystor 0.1ohm to zrób tak ze 3 rezystorów 0.3ohm bo się będzie gotować przy 5A P.s. ten pierwszy układ zadziała tak przy 7-8A ;p bo zenerka "zmniejsza napięcie" o napięcie przewodzenia (czyli...
Jestem laikiem - mam problem z podłączeniem diody led jako kontrolki do napięcia 220v, gdy zastosuje opornik wszystko ostro się grzeje, a w mojm przypadku jest to niepożądane. Prosze o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienia lub odesłanie gdzie to znajdę.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Baterię sprawdzałem na innym laptopie . I tak jak i mój laptop tak też ten drugi pokazał , że bateria jest uszkodzona i nie podejmuje próby jej ładowania . Co do spadku napięcia , to nie bardzo mam jak sprawdzić , bo nie mam jak obciążyć obwodu/ gniazda . Po podłączeniu laptopa do sieci kontrolka miga ale napięcie nie zmienia się .
Witam . Jeżeli kontrolka jest jedna ,to jest ona podłączona między prawy kierunek a lewy.Napięcie dostaje z danego włączonego kierunku,natomiast masę przez żarówki kierunku który jest nie włączony.Dając diodę zamiast żarówki taki jest efekt jak opisałeś .Dobrym trafnym rozwiązaniem jest mostek który zastosowałeś do zasilania kontrolki. Przerywacz i...
Taki śrubokręt z diodą Tym sprawdzasz obecność napięcia sieci? Z diodą ? Powodzenia. :sm31:
Zamiast kombinować z migającą diodą jak się zaświeci światła drogowe, lepiej wyciągnąć zegary i wymienić kontrolkę od długich. Z tego, co pamiętam, to w starych vw niebieska kontrolka jako jedyna była na żarówce. Reszta, to były diody. A ta migającą kontrolkę podłączyć pod 56. A już najlepiej zastosować automatyczny wyłącznik świateł i mieć z głowy...
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Brak napięcia żarzenia lampy lub innego związanego z lampą. W oscyloskopie nie ma jednego napięcia - przeważnie jest ich co najmniej kilka od niskich (żarzenie) do b.wysokich - anodowego lampy. Natomiast kontrolka sieciowa przeważnie w radzieckich oscyloskopach to neonówka - zasilana napięciem docierającym do uzwojenia pierwotnego oscyloskopu. Tak więc...
Elementy sterujące transformatorem do sprawdzenia. (diody i tranzystory)
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
No i po nocnym świeceniu zostaje przy tych rezystorach. Diody świecą jak należy a obudowa zimna. Wczoraj przed moją modyfikacją to boki obudowy kontrolki były mocno nagrzane, z 50-parę stopni na pewno miały. I podejrzewam że żywotność diod w kontrolce wzrośnie 100-krotnie.
Zacznij od pomiarów napięcia na ogniwach, może któreś padło i stad problem.
Otrzymałem przekaźnik Relpol RM84 który uznawany jest za trwały (osiem i więcej lat działania). Taka trwałość jest wystarczająca, problem rozwiązany. Opis podłączeń jak by ktoś był zainteresowany. Podłączenie strona niskiego napięcia: A1- minus akumulatora A2- plus akumulatora poprzez diodę 1N4004 Podłączenie strona wysokiego napięcia: 14- kontrolka...
Jak sprawdzić diody?
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
jeśli na kontrolce jest mniejsze to diody wzbudzania Z podanego wyżej schematu ideowego wynika chyba jasno żę na kontrolce będzie mniejsze napięcie.... 2,75Vi 0,75V Dodano po 42 jeśli na kontrolce jest mniejsze to diody wzbudzania Z podanego wyżej schematu ideowego wynika chyba jasno że na kontrolce będzie mniejsze napięcie.... 2,75Vi 0,75V
Dzień dobry, Lampki kontrolne takie jak Zamel LKM-01-40 z 3 diodami do sieci 3 fazowej i innych firm. 1. Jakiej firmy oraz model takich lampek kontrolnych warto zakupić, żeby się nie grzały i były powiedzmy to bezawaryjne przez 3 lata ? 2. Jaki jest dolny zakres napięcia przy którym dioda LED/neonówka w takich kontrolkach już nie świeci ? 3. Czy jest...
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
kontrolka spadku napięcia kontrolka obecności napięcia dioda regulator napięcia
alarm fiata rezystor xsara eagle microsd
samsung ue55mu6272 łącznik zwierny
Samsung płyta indukcyjna - kod błędu C0 Skoda Fabia - Wszystkie kontrolki zapalają się podczas jazdy