http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dziękuję za info. Czy to na pewno dioda Schottkiego? gdyż spadek napięcia na mojej sprawnej diodzie to 0,5V a Schottkiego mają spadek 0,3V. Może to jest zwykła dioda prostownicza ?
http://obrazki.elektroda.pl/3880906900_1... Moduł kierunkowskazów. Jest to prototyp modułu kierunkowskazów i świateł awaryjnych zbudowany jakiś czas temu z przeznaczeniem do samochodu osoby niepełnosprawnej (Fiat Seicento). Nie przedstawiam modułu docelowego, gdyż zamontowany jest w samochodzie. http://obrazki.elektroda.pl/2603208200_1...
Chyba jednak się tak nie robi -tranzystor to szybki bezpiecznik - i chroni sie trtanzystor. Obejrzałem przedmiot dyskusji -wg linku angielskiego -przekażnik zasilany jest z minusa akum. -.......jak to zwykle ........musi być rysunek od innej strony aby sprawe udziwnić.-albo twórcy prezentacji nie pasowało coś z jego teoriami . Nie wiedziałem ,że przekaźnik...
O ile akumulator jest padnięty to do diesla to jest na styk. Wniosek taki, że jak zmieni diody na 100A, to następny temat będzie ile amper transformator żeby nie spalił się przy odpalaniu diesla. Nie należy nigdy podłączać urządzenia rozruchowego ( a zwłaszcza jednofazowego ) bez akumulatora :!: , grozi to uszkodzeniem elektroniki samochodu . Akumulator...
chyba mówimy o dwóch innych radio cb, alan 42 plus multi to tzw ręczniak, a alan 78 to radio do samochodu i ich wygląd jak też budowa bardzo się różnią... tak więc ten schemat nie będzie przydatny... od razu dodam że w schemacie alana 42 (tylko taki jest na Elektrodzie-nie ma do alana 42 plus multi) nie ma oznaczeń elementów, gdyż takie oznaczenia nie...
Mam Skodę Felicję i niestety przy włączniku ogrzewania tylnej szyby światełko jest praktycznie niewidoczne i często nie wiem czy mam włączone ogrzewanie tylnej szyby czy nie. Pomyślałem sobie, aby zamontować jakąś diodę (np. niebieską), tylko nie wiem jak się do tego zabrać i jak to mam zrobić. Chciałbym również, aby po przekręceniu stacyjki włączały...
Witam Mam pytanie o wykonanie takiego ukladu Chce zasilic bixenon w aucie z instalacji h4 - ida 2 przewody od mijania i drogowych. Podpinam zasilanie pod biksenon z mijania i jest ok do momentu gdy wlacze drogowe. Wtedy zasilanie znika na przewodzie mijania i pojawia sie na drogowym. Czy moge te przewody zmostkowac np dioda prostownicza- jesli tak to...
Pomijam fakt ze wszystkie przerobki instalacji w samochodzie moga skonczyc sie mandatem. Ale wracajac do tematu same swiatla dzienne sa obwarowane homologacja:-) Jeden z punktow porusza powierzchnie swietlna oraz intensywnosc swiatla. Odnosnie paskow mam wrazenie ze swieca stosunkowo slabiej do pojedynczych LEDow o wysokiej jasnosci swiecenia. Z wlasnego...
Witam, Jeszce chwila i zrezygnuję z tego pomysłu jak w temacie :-) Kilka godzin szukania i na nic. Chciałbym zrobić wskaźnik temperatury silnika na linijce led. Wiem już, że sterować taka linijką najlepiej przez LM3914, ale do tego potrzebuję wzrost napięcia wraz ze wzrostem temp silnika, no i zaczęły się schody w samochodzie (daewoo tico) na 97% w...
Witka. Czy mógłbyś trochę odkryć karty, bo bardzo jesteś tajemniczy. Czy ta prądnica to dynamo rowerowe? Podane napięcia nie bardzo mi pasują do silnika samochodowego. Zgaduję, że to motorower. Ten obrotomierz nie pobiera więcej niż 100mA !!!. Skąd przypuszczenie że 2A ??? Stabilizator, który podałeś nic tu nie poradzi. Wahania napięcia od 6-14V. Ten...
Witam. Wiem że tematów na forum jest pełno na temat wyłącznika czasowego na układzie 4541 ale pomysły już mi się kończą. Kupiłem taki układ HCF4541BE, tranzystor NPN BC547, kondensatory 100nF i rezystory do tego układu z tego wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Jest to schemat z opóźnionym załączeniem ale wystarczy delikatnie go...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
jak do ładowania akumulatora od samochodu to trafo,diody prostownicze ,rezystor ograniczajacy prad i jakis amperomierz o zakresie 0-6A a jak inny to napisz do czego -to co pisal moj poprzednik
witam posiadam centralke na pilota z opcja sugnalizacji Kierunkowskazami i chcialem zapytac czy podłaczac do niej Diode Zenera lub prostownicza w obwód . czy to sie tyczy tylko alarmów . a jesli tak to jaką tą diode ? z góry dziekuje i pozdrawiam A do jakiego auta to montujesz? Bo, w merolach po 2002, BMW i innych każda żarówka na ground module ma...
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
Wystarczą ze 3 diody prostownicze połączone szeregowo i włączone w plus zasilanie taśmy led, pod warunkiem, że to jest powodem ich migania.
Jak sterowanie prędkością wentylatora jest na rezystorach to spokojnie możesz podpiąć zwykły przekaźnik do 3 "biegu" i na każdym będzie wystarczający prąd żeby go wysterować. Jak nie to 3 diody prostownicze można dać.
W stanach jest 2x120V z przesunięciem fazy 180°. Tylko obwody mają o ile pamiętam po 200A, żeby dało radę uruchamiać tony sprzętu elektrycznego. Szkoda, że nie stosuje się u nas częściej trójfazowych, żeby było równomierne obciążenie. Dwie a trzy fazy to w zasadzie żadna różnica po stronie prądu stałego. Takie same napięcie, tylko tętnienia są mniejsze....
Kondensator miałby robić za akumulator energii do podtrzymania cewki. Oczywiście przed kondensatorem i przekaźnikiem musiałbyś wtedy dać jeszcze diodę prostowniczą, by energia z kondensatora "nie cofała się" na instalację samochodu podczas takiego spadku napięcia. Choć uważam, że stosowanie dodatkowego przekaźnika dla żaróweczki, czy diody w wyłączniku,...
Generalnie taki prostownik trafo plus diody prostownicze może uszkodzić elektronikę samochodu dlatego odłączamy klemę minus przed ładowaniem akumulatora.
Daj w szereg 3-4 diody prostownicze ( np 1N4001) obniżą napięcie ok 2 V, z 10 jeszcze też pójdzie ( jak silnik będzie wyłączony) Pozdr. J.
To mój pierwszy prostownik z 1974 roku wyglądałby podobnie, gdyby nie był schowany w "pudełku" ze sklejki. Środek to trafo bezpieczeństwa z odwiniętym częściowo uzwojeniem wtórnym i jedna dioda prostownicza. Służył tak ze 30 lat i służy nadal, ale diodę zastąpił mostek prostowniczy. Prostownik prosty, ale bezpieczny dla akumulatorów i dla instalacji...
To nie jest dokładnie to. Usuń rezystor i dodaj diodę prostowniczą między końcówkę GND układu a masę. http://obrazki.elektroda.net/2_118262994...
Zastosowałem jednak diodę prostowniczą i kondensator.
Chodzi też o zabezpieczenie przed nadmiernym napięciem podczas uruchomionego silnika i ładowania, bo sensownym jest przygotowanie się na sytuację np. przeprowadzania jakiejś naprawy i jednoczesnego wyjmowania czegokolwiek z bagażnika przy pracującym silniku. Napięcie w trakcie ładowania potrafi wynosić ponad 14V, a w przypadku samochodów przystosowanych...
To się robi samemu w 5 min. Mały żelowy akumulator, bezpiecznik i dioda prostownicza.
Może mnie moderator nie wyrzuci......ładować można najprostszymi metodami, trafo i mostek prostowniczy to już wypas, pamiętam jak padł nam akumulator w samochodzie na biwaku, kolega miał w bagażniku torbę z częściami do napraw TV, wyszukaliśmy kilka diod na kilkaset voltów i połączyliśmy równolegle, w szereg żarówka 100W (tylko taką miał szef biwaku)...
Musisz wiedzieć ile prądu ( nie napięcia ) pobiera taki silniczek, powinno pisać na nim ile ma Watt ewentualnie ile Amper. Co do dobrania zasilania to transformator na wtórnym 12-14V po wyprostowaniu wyjdzie około 14-19V za mostkiem prostowniczym dajesz stabilizator napięcia na 12V, stabilizator i mostek prostowniczy (mogą być diody) dobierasz stosownie...
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
jakiekolwiek diody prostownicze o maksymalnym natężeniu prądu minimum 1.5A. zawsze lepiej dać większe np na 2A. np 1N5059 albo RL207 jest spory wybór
Zakupiłem zasilacz do samodzielnego montażu i złożyłem go. Ma on zasilać diodowe panele w samochodzie. Jego zadaniem jest obniżyć napięcie do jakichś 7 V. Na wejściu jest mostek prostowniczy z diod. Skoro w samochodzie jest prąd stały, to czy mogę go ominąć i od razu wpiąć się na zaciski kondensatora? I czy muszę wylutować te diody, czy mogą sobie zostać?
To jest dioda prostownicza zabezpieczająca przed odwrotnym podaniem napięcia na diodę led.
Jakie diody ? Zenera, prostownicze, tunelowe, ostrzowe, Schottkiego .....? Led?
Tak. Zgadza się wszystko. Jest stałe napięcie z szyb. Impuls można wziąść z centralnego zamka. I w momencie gdy otwieram auto z pilota zapala się światło podsufitki i gaśnie przy odpaleniu auta. Mógłbym wziąść z podsufitki ale musiałbym rozbierać pół samochodu. I chciałem obejść to inaczej.
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
Diody prostownicze odpadaja , przy spadku napiecia diody slabiej swieca
Dałoby się to zrobić za pomocą dwóch przekaźników od wyciągarek samochodowych i jednej dużej diody prostowniczej. Do tego oczywiście sterowanie czyli przełącznik załączający cewki przekaźników przy połączeniu szeregowym.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Może o spadek napięcia chodzi. Dorzuć tam w szereg z LED jakąś zwykłą diodę, np. 1n4148 albo 1n4007 (dowolna prostownicza)
dołóż tylko kondensatory i diody prostownicze
Ostatnio u nich wyszło że stefpol jest the best . trafo i 2 diody prostownicze . Absar robi takie samo druciarstwo ale spełnia zadanie . Zresztą teraz okazało się żeo dziwo alternator w samochodzie ożywił rozładowany prawie do minimum akumulator . I cała religia ładowania upadła ...
Czyli miało by to jakiś sens ? Tak Pytanie czy przez te 10 sec się nic złego nie stanie zawsze możesz dodać diodę prostowniczą
Test diod prostowniczych alternatora.
no tak tylko teraz tam jest prąd 0.3 A a z akumulatora troche większy... a jeszcze jedno podłaczać za diodami prostowniczymi?
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Witaj O ile nie mogę rozszyfrować reszty schematu - szczególnie sposobu zasilania lampki to mniej więcej rozumiem o co chodzi z tą listwą .... Wydaje mi się że zwykłe diody prostownicze wystarczą ... Pytanie ile metrów masz tej listwy? Jak krótki odcinek do 12W (1A) to 1N400x powinny wystarczyć... Najpopularniejsze w sprzedaży są 1N4007.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Może łaskawie powiesz do czego? Pewnie alternator... Diody sprawdzisz miernikiem po wylutowaniu a regulatora napięcia nie sprawdzisz bez stanowiska prób. Najlepiej sprawdzić go mierząc napięcie ładowania w samochodzie.
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Wydaje mi się, że pomiar jest wykonywany prawidłowo... Masz całkowitą rację... WYDAJE CI SIĘ. Pomijam już tu brak odpowiedniego napięcia w tym układzie - ale JAK MOŻNA ZMIERZYĆ JAKIEKOLWIEK NAPIĘCIE NA ODCINKU DRUTU? A tak właśnie wynika z rysunku jaki zamieściłeś. Kreska (równoległa do miernika - mowa cały czas o rysunku jaki zamieściłeś w poście...
spalona dioda prostownicza kondensator dioda prostownicza panasonic dioda prostownicza
telefon druga linia emiter podczerwieni kondensatory szklane
pompa ciepła midea zmywarka whirpool adg6240
How to Connect I2C LCD (PCF8574 + HD44780) to OpenBeken BK7231 – Wiring, Address, Commands Silnik traktorka ogrodowego ATM – budowa, OHV, EFI, parametry, konserwacja