A czy są jakieś przypadki kiedy dioda jest obowiązkowa albo nie potrzebna ? Obowiązku nie ma. Zalecana przy sterownikach PLC.
Pokaż mi przekaźnik z 2 pinami. Podłączasz styki normalnie zamknięte do ledów, a po przełączeniu na światła mijania zwierają się styki normalnie otwarte, a rozwierają normalnie zamknięte. Znalazłem z 2 pinami ale to są przerywacze do np. kierunkowskazów, a chyba nie chcesz mieć migających świateł dziennych.
Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem: http://obrazki.elektroda.pl/3744921700_1... Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi. Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by...
Witam Mam taki sam problem, gdzie najlepiej wpiąć się w instalację z diodą prostowniczą ?
Jak masz możliwość to spróbuj tak. W szereg z przewodem od postojowego włącz diodę prostowniczą, anodą do postojowego. Do katody podłącz plus kondensatora 47uF/25V, minus kondensatora do minusa instalacji. Powinno pomóc.
Witam mam światła dzienne oparte na 5 diodach Osram Dragon Plus i pojawił się następujący problem trzy diody świecą cały czas a 2 po jakimś czasie od uruchomienia zaczynają migać w stałym odstępie czasowym co może być tego przyczyną gdzie ewentualnie szukać przyczyny tego zjawiska Czy stabilizator w układzie może być uszkodzony czy raczej któraś z diod...
Daj szeregowo z zasilaniem 4 diody prostownicze, obniży to napięcie.
Jeżeli twoje światła do jazdy dziennej mają małą moc tj kilka watt(LED) i są to automatyczne światła to ja wpiął bym diodę prostowniczą o dużej mocy szeregowo w obwód. Na diodzie prostowniczej jeśli prąd będzie płynął(dzienne świecą) będziesz miał spadek napięcia o min 0,5 V i tę różnicę wykorzystasz to spolaryzowania tranzystora, który zaświeci twoją...
Te chińskie wynalazki są nieprzewidywalne. W zasadzie najlepszym rozwiązaniem byłoby to wywalić w diabły. Jeżeli nie chcesz, możesz spróbować dać po diodzie prostowniczej na leda, obniży trochę napięcie. Ale jeszcze skontrolowałbym alternator, czy przypadkiem nie są w nim uwalone diody.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Właśnie przetestowałem patent z diodami. W moim aucie zakłócenia zniknęły po włączeniu w szeregu trzech diod prostowniczych 50V 6A na plusie zasilania DRLi. Nie ma znaczenia gdzie te diody są - masa, czy plus. Najwyraźniej coś się wzbudza w lampach przy napięciu powyżej 12V i wtedy zaczynają siać. Jest i minus takiej imprezy - na wolnych obrotach trochę...
D1 - dowolna świecąca na po podczerwień (np od pilota TV) symbolu nie pamietam D2 - najlepiej uzyc fotodiode PIN np BPW21-950 z filtrem IR ( a tali jest wymagany; przeczytaj opis) Faktem jest że od tej diody zależy jakośc całego układu. Jak poeksperymenrował bym z diodą płaską oraz z dioda soczewkową (np ELPD202B). Symbol diody nie ma tak wielkiego...
Co do tych elementów (tranzystor/rezystor/dioda):powinny być standardowej, czy większej mocy? Zakładając, że przekaźnik standardowy samochodowy z prądem cewki 100-120mA to: diody takie jak ma schemacie (standardowa dioda prostownicza 1A/1000V), tranzystor dowolny NPN 200mA, rezystor dowolny 4,7kΩ. A może tylko zasilanie cewki przekaźnika podłączyć...
Lampy otrzymały nowe, markowe diody LED typu 3030 3V 150mA (wymienione wszystkie). Świecą jak nowe - mocno i jasno. Na wszelki wypadek dałem po jednej diodzie prostowniczej na stronę, żeby uzyskać nieznaczny spadek napięcia. Temat uznaję za wyczerpany. Pozdrawiam, Krzysiek
Wstawiłem lm7812 i diodę prostowniczą zakłócenia ustąpiły.
No jak masz homologacje to nie mają prawa się przyczepić. Długo Ci to działało? bo mówisz że na początku działało dobrze.Możesz też podłączyć bezpośrednio pod akumulator wtedy będzisz 100% pewny, jak dalej będzie migać to jakiś kondensatorek może nie trzymać albo dioda prostownicza jakaś padła w tym układziku.
Kontrolka się zapala bo jest podłączona równolegle ze światłami drogowymi za włącznikiem a napięcie z modułu zasila te część instalacji przez co zaświeca kontrolkę. Moduł nie ma nic do tego. Może w tamtych autach było sterowanie przez przekaźniku przez to brak problemu. VAG nie stosował przekaźników do świateł. Pierwszym rozwiązaniem może być zasilanie...
Ja mam taki moduł i zapalają mi się światła mijania. Kup go wyzwolisz z centrali podłączysz jak kolega pokazał z diodą prostowniczą i tyle. https://allegro.pl/modul-swiatel-dzienny...
Nie takie było moje pytanie :) Zresztą robię to raczej dla sprawdzenia niż użytku bardziej zależy mi na oferowanej przez moduł funkcji coming/leaving home . Autem i tak jeżdżę raz na miesiąc Po za tym z tego co mi wiadomo wymóg oznaczania lamp drl działa od 2011 r oraz nie dotyczy lamp dziennych i drogowych w jednym kloszu w samochodach sprzed tego...
Co masz na myśli pod pojęciem "zmajstrować"? Czy da się je naprawić? Nie wiadomo o jakie konkretne lampy chodzi więc ciężko stwierdzić czy idzie je rozmontować bez uszkodzenia. Z tego co zauważyłem to wszystkie te chińskie światła DRL projektowane są na 12V a nie na ponad 14V jakie występuje podczas pracy silnika, dlatego ja zazwyczaj daje dwie diody...
Ok kupiłem parę dodatkowych rzeczy w elektroniku i zacznę pomału składać do kupy całość. Mam pytanie co się stanie jeśli do reflektora popłynie z oryginalnej instalacji około 13,8V a z mojego modułu popłynie w tym samym czasie będzie 11V? Na wyjściu z modułu mam zamiar zastosować diodę prostowniczą. Czy muszę jakoś odłączać moduł podczas włączenia świateł...
Musisz mieć 2 sztuki. Cewkę dajesz równolegle do żarówki kierunkowskazu. Rozpinasz plus lub minus dziennego i łączysz z tymi stykami które są normalnie zwarte. Można ulepszyć układ dodając w obwodzie cewki diodę prostowniczą i kondensator elektrolityczny który przytrzyma chwilę cewkę po zgaśnięciu kierunkowskazu (dioda szeregowo z cewką w kierunku przewodzenia...
Rozwiązałem problem kosztem 10zł :) Gdyby ktoś potrzebował do podobnego rozwiązania to wykorzystałem KBPC 2510 po sztuce na jeden reflektor :) Takie jak tu: http://electropark.pl/mostki-prostownicz... Mimo wszystko dzięki przedmówcy za chęci pomocy ;)
Witam czy można podać jaka ma być ta dioda?? bedę bardzo wdzięczy koledzy. Pozdrawiam. Zwykła dioda prostownicza. Symbolu nie pamiętam ale to nie ma żadnego znaczenia. Chodzi tylko o to, żeby układ nie zauważał tych krótkich zaników napięcia.
Ja bym to widział tak: http://obrazki.elektroda.pl/5078762100_1... Przekaźnik kupuje Kolega dowolny, "do świateł", "do alarmu" itd., byle na 12V. Diody dowolne prostownicze na prąd jaki pobierają dzienne, nie więcej chyba jak 3A. Styk 87a istniejący w niektórych przekaźnikach pozostaje wolny, nie użyty. * Naciśnięcie pedału hamulca powoduje...
To musiałeś źle to wpiąć. Na samym przekaźniku zawsze sterowanie nim robiłem tak: +12 po stacyjce -> dioda prostownicza (zaporowo od strony reflektora) ->przekaźnik -> kabel pozycji od któregoś reflektora. Podłączenia dziennych do obwodu sterującego przekaźnika chyba wyjaśniać nie trzeba. Tylko nie wiem jak to zadziała na auta z CAN-em, bo montowałem...
Witam, jeśli zły dział to prosze o przekierowanie. Mam problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać, chciałbym się dowiedzieć jak dobrać parametry diody prostowniczej do RINGÓW SMD. Będą one miały 2 źródła zasilania i chciałbym zablokować przepływ prądu w przeciwnym kierunku. ]Linkhttp://allegro.pl/ringi-led-smd-bmw...
Najprościej to dać diody prostownicze połączone w szereg. Ma to na celu zbicie napięcia. Zastanawia mnie to pulsowanie. Czy tam jest jakaś przetwornica?
Wg przepisów światła te mają automatycznie gasnąć, gdy włączymy światła mijania lub drogowe, a zapalać się jedynie wtedy, gdy świecą tylne pozycyjne i oświetlenia tablicy rejestracyjnej. O ile rozwiązałem problem zapalania, to problem gaszenia rozpracowałem jak na razie tylko teoretycznie i wygląda to tak jak na schemacie: http://republika.pl/server_burn/a1.jpg.....
Witam, ja używam w moim aucie świateł zrobionych z drogowych, w pozycji świateł dziennych żarówki pracują szeregowo napięcie jest dwa razy mniejsze przez co pobór łączny jest 37 wat ( układ zbudowany jest na jednym przekaźniku rezystor dioda prostownicza bezpiecznik). Na reflektorach nie ma znaku RL, więc jest to niezgodne z przepisami, ale jeżdżę już...
Cześć Jestem na etapie zmiany reflektora na full led w motocyklu (od nowszej wersji, w pełni legalna). W motocyklu dzienne były LED, pozostałe to H4 - słabo widoczne moim zdaniem (cenie sobie widoczność i bezpieczeństwo). Wiązka trochę inaczej jest wyprowadzona i muszę zrobić poprawnie działający adapter. Za pierwszym razem popełniłem błąd, ponieważ...
Pisze z tel i bardzo nie mam jak, potem będe na komputerze . Miałem na myśli żebyś podłączył sygnał z kierunku przez diodę prostowniczą , a za nią kondensator do masy i dalej na cewkę przekaźnika. Kondensator będzie ładowany co pewien czas ,a energia zgromadzona w nim będzie podtrzymywać cewkę przekaźnika.
brofran , ja chcę zbudować urządzenie, które będzie sterowało przełączeniem świateł dzienne/mijania. Przepisy znam i dla samych mijania by mi się nie chciało robić czegoś, co by nic nie dało :P Wracając do tematu budowy tego cuda. Wczoraj wieczorem jeszcze pogmerałem po necie i zdecydowałem, że sterowanie wejściem rozwiążę przy pomocy dwóch przekaźników...
Lepiej wymienić tranzystory niż cały moduł. Czyli dwa nowe mosfety typ N i dwie diody prostownicze powinny załatwić sprawę dobrze rozumiem? Sama wymiana tranzystorów nic Ci nie da, musiałbyś jeszcze zastosować inne drivery, które w Twojej płytce są na tranzystorach NPN. Może po prostu zbuduj sobie ekstra płytkę z dwoma mosfetami N i steruj nimi z aktualnej...
Temat przeróbek instalacji motorowerów z tym silnikiem był wielokrotnie opisywany na tym i innych forach. W normalnej konfiguracji (1 cewka prądnicy na zapłon, 2 szeregowo na światła) prądnica osiąga 20W. Czyli przód żarówka 15/15W tył 5W. Wtedy osiąga się optymalne napięcie (a za tym jasność świecenia lamp) w całym zakresie obrotów użytkowych. Jeśli...
Mam taki problem. Założyłem kiedyś przekaźniki na światła aby lepiej świeciły. Teraz założyłem moduł DRL podpinany pod światła drogowe i dzięki czemu wykorzystywane są jako światła do jazdy dziennej dając 30% mocy świecenia. Problem polega na tym, że gdy świecą się światła do jazdy dziennej brzęczy mi przekaźnik - prąd z modułu zasila go. Co mam zrobić...
Witam. :D Kupiłem dosyć drogie, podobno wysokiej klasy - "niemieckie", światła do jazdy dziennej DRL z automatem. Po podłączeniu całości, przekręceniu zapłonu (nie odpaleniu) światła do jazdy dziennej zapalają się. Po przełączeniu włącznika świateł na postojowe - DRL gasną, tak samo jak w pozycji na "mijania" - czyli wszystko miód malina, książkowy...
Pomijam fakt ze wszystkie przerobki instalacji w samochodzie moga skonczyc sie mandatem. Ale wracajac do tematu same swiatla dzienne sa obwarowane homologacja:-) Jeden z punktow porusza powierzchnie swietlna oraz intensywnosc swiatla. Odnosnie paskow mam wrazenie ze swieca stosunkowo slabiej do pojedynczych LEDow o wysokiej jasnosci swiecenia. Z wlasnego...
Naładowałem akumulator i zrobiłem dalsze pomiary - bez włączonego silnika napięcie 12,45V - po włączeniu jakieś 12,6-12,7V na obr jałowych i jak chwilę się go potrzyma na obrotach to ospale rośnie aż 14,5V - z odbiornikami też pracuje w zakresie do 14,5V Wyrzuciłem dodatkowe światła do jazdy dziennej które był zainstalowane. BANANvanDYK rozumiem że...
antraw spróbuj z zarówką 10W lub 15W bo 5W to za mało i nie moga wystartować przetwornice po jednej w lampie bo jest za duży spadek i dlatego palą tylko dwie diody a zasiewki nie ma bo działa tylko po jednej przetworniczce w lampie. można tez ograniczyć napięcie zasilania lamp dokładając eksperymentalnie kilka diod prostowniczych np 3A w szereg i obserwować...
Planuję załozyc sobie swiatła LED do jazdy dziennej. Ale pojawia sie problem z przepisami. Ponieważ gdy świecą się LED to światła mijania i postojowe muszą byc wyłączone. W Kia Rio III jest fabryczny moduł DRL, który gdy wyłącznik świateł jest w poz. OFF i jest włączony silnik, załącza światła mijania (i oczywiście pozycyjne). W skrzynce bezpiecznikowo-przekaznikowej...
Należy jeszcze pamiętać, że podłogówka ma dużą bezwładność i takie sterowanie ogrzewaniem podłogowym może okazać się rozczarowaniem (też znałem takie przypadki). Dlatego wystarczy zaprogramować załączanie ( np temp. dziennej) z odpowiednik wyprzedzeniem i z takim samym wyłączać. Do sterowania ( w wyjścia termoregulatora) wystarczą zwykłe przekaźniki...
Dioda była wpięta - właściwie to wykorzystałem część kitu AVT1710 - automatyczny włącznik opóźniający. Zaprogramowany układ usunąłem. Zauważyłem że tranzystor załącza przekaźnik już przy napięciu 0,7V - i takie rozwiązanie również było dla mnie dobre. Voytaschec - bardzo dobre pytanie, które nakierowuje mnie na przyczynę "PUF". Przekaźnik, o którym...
Wiesz co to jest dioda? Dioda przepuszcza prąd w jednym kierunku więc jest na prad stały. W tych lampach jest mostek prostowniczy oraz rezystor ograniczający prąd więc bez względu jak je podłączysz biegunami zawsze świeci. Za lampę o mocy około 20W zapłaciłem 14 zł. Uważam, że te rzeczy które są najprostsze są najmniej zawodne. Przetwornice są jednak...
Dziękuję obu Panom za odpowiedź. Podłączyłem lampy do akumulatora przez 2 diody prostownicze przez co miałem równe 12V. Lampy dobrze świeciły, wiec mogę spróbować z tym stabilizatorem. Ciekawostką jest to że w lampach pod radiatorem przygotowane są 2 gwinty do przykręcenia diody. Wystarczy w odpowiednich miejscach przewiercić radiator i można wszystko...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Trochę źle. To stare rozwiązanie sprzed 40, a może i więcej lat. Idea taka sama jak zasilanie świetlówki. Ograniczenie napięcia reaktancją pojemnościową (w ładowarce) lub indukcyjną w świetlówce. Prąd ładowania 10-godzinny, czas ładowania 15-16 godzin. Równoległe diody ograniczają napięcie maksymalne akumulatorów, więc nie dochodzi do ich przeładowania....
Raczej sam masz adhd "spocona_pacho" - przyjrzyj się dokładniej schematowi. Jak dodam drugą diodę za przekaźnikiem to wtedy na pierwszej lampie będzie -0,7V a na drugiej -1,4V więc nadal będzie słabiej świecić prawa. Myślałem, że schemat wszystko wyjaśni ale ok, dodam jeszcze opis działania. Po włączeniu świateł dziennych DRL na każdą lampę "idzie"...
Dodano po 3 Ale wysterować przekaźnik przez tranzystor. Mogę prosić o więcej szczegółów? Na przykład o tak: http://www.winpicprog.co.uk/graphics/rel... Input podłączasz do równolegle z żarówką (albo przekaźnikiem sterującym, trzeba sprawdzić jak działa świecenie żarówki i gdzie jest masa i gdzie zasilanie). Nie zapomnij o diodzie, np. prostowniczej...
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
dioda dzienny dzienny dioda dioda jazda dzienny
zbierak electrolux nasycenie oscyloskop tranzystor output capture
iphone icloud telewizor hisense
Różnice między kondensatorami Nichicon KZ i FG Tryb diagnostyczny suszarki Electrolux EW8H358SP: C10-C13