Nie prościej wziąć miernik i zmierzyć napięcie na pracującym silniku? Nie masz na stacyjce pozycji "praca bez akumulatora"? Jak silnik chodzi w tej pozycji to prądnica działa.
albo po prostu LM317 jako żródło prądowe albo regulowany zasilacz. Ja robie własnie oswietlenie pokoju na 32 diodach flux :) I jest tam lm317 jako regulator napięcia.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Tak Tylko tu są wyliczone na ok 4.2v plus niewielka regulacja, wzory sa w nocie tl431 https://obrazki.elektroda.pl/1571996000_... Ważne zeby określić ile faktycznie to uzwojenie jest w stanie dostarczyć mocy żeby tranzystora nie spalić. Jak będziesz mial problem z liczeniem to wieczorem ci porzucę wartości.
Witam Dioda służy do zabezpieczenia układu na skutek odwrotnego podłączenia zasilania. Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń nie musisz jej stosować. Pozdrawiam
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Wg. mnie: 1. Dioda ZD1 powinna być 16V minimum 0.5W. 2. Dioda ZD2 powinna być 6.8V minimum 0.5W. Uwagi: Napięcie do jakiego naładuje się aku bardzo zależy od egzemplarza i temperatury tyrystora. Można zacząć próby od diody 15V. Dla "regulatora" mocy świateł sprawa jest bardzo śliska. Pomiary multimetrem nic nie dają. Dużo zależy od mocy i charakterystyki...
Niestety okazało się że alternator miał spalony stojan. Swoją drogą - co mogło wpłynąć na uszkodzenie stojana ? Założyłem drugi w tym uszkodzone były diody - po wymianie wszystko OK. Regulator wyczyściłem ustawiłem ładowanie i działa. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Można odrobinę podwyższyć napięcie na B+ stosując odpowiednio diodę między regulatorem a mostkiem.
Mylisz się kolego. Ktoś zamiast spalonej diody założył regulator napięcia (ta kwadratowa kostka na osłonie) a dioda została, niepotrzebna. Oryginalnie była sama dioda jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/3191301900_1...
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
TDA8139 to podwójny regulator napięcia. W chassis BE-4A występuje dioda Zenera D613=MTZJ-5.6B wpięta pomiędzy p.1,2 a p.9 tego regulatora.
To może być tranzystor pracujący jako regulator napięcia z diodą Zenera. Zasilanie 9,4V rezultuje z wartości 10V diody - 0,6V spadku napięcia na tranzystorze.
Osobiście wymieniłbym diody Zenera na 5V.
Pokaż zdjęcie diod.
Nie powinno być przejścia (przebicia) na masę, wygląda na to że stator ma przegrzane uzwojenie. To z kolei będzie skutkowało uszkodzeniem regulatora napięcia, więc pewnie regulator jest spalony, dlatego sprawdź czy diody są sprawne (z zewnątrz regulator tego typu sprawia wrażenie mostka Graetza). Natomiast dołożona dioda pewnie miała na celu uzyskanie...
rozumiem, że teraz przy zasilaniu sieciowym na pinie uC będzie stan niski Tak, przy zasilaniu sieciowym na pinie uC będzie stan niski. Co do regulatora i zastosowanej diody, możesz zastosować w układzie baterii diodę schottky o jak najmniejszym spadku napięcia w kierunku przewodzenia i regulator ultra low drop. Dodaj spadek napięcia na diodzie do minimalnego...
Regulator napięcia sprawdzamy mierząc napięcie na jego wejściu i wyjściu w czasie pracy a nie testerem diod
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
No to ja jednak obstaję przy diodzie...
A Dioda Zenera (D1 zaraz za TL432B) nie pełni tej funkcji? Nie - kiedy VCC (schemat z #18) będzie ujemne (pewnie dynamo daje napięcie przemienne), dioda w Q1 będzie przewodzić.
Na początek - jak zaczynamy zdania? Co chcesz osiągnąć? Jakie napięcie chcesz ograniczać? Jaką chcesz mieć wydajność prądową tego "regulatora"? Może zamiast się bawić diodami Zenera dasz gotowe scalone stabilizatory, ale o tym później. Co nie co o stabilizatorze na diodzie Zenera i samej diodzie: http://www.edw.com.pl/ea/diody.html http://www.edw.com.pl/ea/stabilizatory.h...
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
http://www.tme.eu/pl/details/stps30h100c...
Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe. Te diody nic nie rugulują, są źródłem prądu stałego do wytworzenia stałego pola magnetycznego w wirniku alternatora. Napięcie reguluje regulator napięcia zasilany z tych diod. Napięcie uzyskiwane z tych diod jest wykorzystywane przez regulator do porównania z napięciem odniesienia.
Można jeszcze zrobić tak, że zasilacze masz podłączone poprzez diody, a przekaźnikiem podłączasz ten, który daje pełne napięcie - ten z regulatorem będzie nadal podłączony (jeśli brak styków, żeby go odłączyć), ale dioda odizoluje go od reszty układu (podobnie, kiedy ten dający pełne napięcie nie jest podłączony do sieci i nie daje napięcia, dioda izoluje...
Możesz przesłać fotke jego aby porównać , pozdrawiam
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
, ze zawsze to były alternatory Boscha to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych . Na pomocniczym d+ masz wtedy ok 15V. Bo tam nie ma spadkow napięcia, bo diody plastikowe.
To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
Jeśli jest 5V to przetwornica jest OK. Raczej szukałbym wadliwego regulatora napięcia 12V albo diody w tym obwodzie. Nie widzę drugiej strony modułu, są tam jakieś elementy?. Napięcie 12V kontroluje scalak 063EC i tam bym szukał problemu, albo scalak albo peryferia.
czerwony w którym najprawdopodobniej siedzi dioda w koszulce to jest Twój regulator.
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Alternator do wyjęcia i przejrzenia. Mogły polecieć diody, regulator napięcia lub skończyły się szczotki.
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy nie to jest tak samo, pasek cały, nieposzarpany...
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Czym się różni drugi układ od pierwszego? Takie same wentylatory, ten sam tranzystor? Jeżeli wszystko jest takie samo to powinno chodzić. Może tranzystor ma mniejsze wzmocnienie? Posprawdzaj wszystkie elementy (tranzystor i elementy sterujące nim) czy są jednakowe. Można jeszcze zrobić tak jak pisałem wcześniej dodać jeszcze jeden tranzystor małej mocy...
(at)jack63 To mam w końcu zostawić ten regulator z skutera czy ten 1 zbudować czy zobaczyć co się stało z tym którym już mam gotowy z diodami skotieggo
No właśnie to wskazuje na spadek napięcia gdzieś na połączeniach B+, o czym pisał (at)krzysiek7. Jednak nie zaszkodzi sprawdzić diod.
Stojan, lub diody do sprawdzenia.
dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
Żadnych informacji na temat tego fotoopornika nie mam ale mogę to chyba zrobić zwykłym miernikiem? Zasilanie tej taśmy to 12-14V Gdyż ona ma wbudowane oporniki co 3 diody.
Gwiazda jak w większości schematów oznacza potrzebę doboru elementu do warunków pracy, czyli takie dopasowanie. Jak widać opornik jest częścią dzielnika napięcia z którego dioda Zenera korzysta. Na tym oporniku ma się odłożyć napięcie ponad wartość mierzoną.
Tylko skoro to regulatory napięcia, to raczej, nie będą to 2 takie same regulatory... ten wylutowany ma takie samo oznaczenie jak ten na płycie?
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Witam, Skąd pewność że to dioda? w dokumentacji pisze że to "The RP104 Series are CMOS-based voltage regulator ICs with high output voltage accurac" Czyli regulator napięcia. https://datasheetspdf.com/pdf-file/90031...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
dzieki za info tylko nie wiem czy go sprawdzać pod kątem zwarcia czy przerwy jaka powinna być wartość rezystancji a co z diodami -regulator napięcia na pokładzie Pozdrawiam serdecznie !!! CEZARY
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
ok ale dalej nie wiem jak podłączyć np pin o numerze 61 z diod ?
Jako C1. Co z napięciem na C1?
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Na szczotkę zostaw plus jak był a diodę daj od szczotki do wnętrza regulatora. Sterowanie jest masą czyli duży prąd wirnika pominie diodę a regulator zobaczy niższe napięcie.Chyba da się to mechanicznie porządnie zrobić i zadziała zgodnie z oczekiwaniami. Myślę że 5A dioda aż nadto wystarczy.
Zauważ, że 54 idzie w jeden pkt co D+ Ano masz rację. Ale w takim razie dioda taka, która wytrzyma obciążenie uzwojenia wirnika, ale też powstanie pytanie, czy gałąź 54 nie zafałszuje pracy regulatora. Myślę, że włączenie takiej diody (drugiej) w szereg z diodą stabilizacyjną też dałoby efekt (jeśli nie chcemy wymieniać istniejącej diody).
jak by przelozyc diody z regulatorem napięcia z innego alternatora do tego z malucha.czy to cos da
Być może jedna dioda w mostku uszkodzona. Jeśli tak - należy wymienić wszystkie. Warto też przyjrzeć się elektrolitom.
Dokładnie jak wyżej, bo diodą się nie uda.
Alternator wrócił z warsztatu, diody i regulator napięcia były ok, przygrzana i nadpalona śruba przy B+ (wymieniona) - chyba już wiemy co jest przyczyną - wspominałem o spadku napięcia na przewodzie... Było chyba ukruszone ucho na przewodzie zasilającym przy alternatorze - jakiś mechanior na jego resztki nałożył nowe i zacisnął jedynie kombinerkami......
Również mam problem białego wyświetlacza w SE K750 przy próbie włączenia. Ale po wyjęciu karty pamięci wszystko działa poprawnie. Wybaczcie mi bo jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy ale w takim przypadku jak mój jest to ewidentnie wina tylko softu? Jak po wyjęciu karty wszystko działa to uszkodzony jest regulator napięcia 3V o oznaczeniu N2980....
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
może łożysko się wysypuje i dlatego piszczy. Ale będziesz musiał sprawdzić cały alternator, gdyż mogą to być diody, regulator napięcia lub nawet uszkodzone uzwojenia stojana(oczywiście izolacja na nich). Bez sprawdzenia trudno powiedzieć i tak musisz rozebrać. Pozdrawiam.
Najprawdopodobniej masz uszkodzone diody w mostku prostowniczym altka który jest 3fazowy a pracuje na 2 fazach, albo diody które podają napięcie do regulatora napiecia. Tak czy inaczej wszystkie są w mostku. Akumulator wykluczam.Możesz mu zmierzyc pojemnośc podłaczająć zarówkę o poborze 1A-2A i sprawdzic ile h poswieci ;)
Może U1 wyglądać dobrze, ale możliwe, że nie działa. Możesz sprawdzić, czy daje napięcie na regulatorach napięcia obok albo na diodach, czy jest napięcie. Migające lampki to może być też wina zużytych kondensatorów. Trzeba wyłutować i mierzyć.
Dlaczego, przecież ta pasożytnicza dioda w tranzystorze MOSFET ma gorsze parametry niż dioda Shottkyego?
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
wynalazca2 Dobrze myślisz tylko ten regulator i grzałka jest niepoprawnie podłączony, reszta schematu jest poprawna. No i i ta dodatkowa dioda, niepotrzebne straty i akumulator będzie niedoładowany, chyba że na regulatorze podwyższysz napięcie ładowanie o spadek napięcia tej diody.
W razie co tu jest schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Po pierwsze rzadko przetwornice naprawia się na raty, poprzez wymianę np jednego kondensatora. Po takiej awarii standardowo do wymiany wszystkie elektrolity, po stronie pierwotnej. Dla pewności zawsze optolelement i regulator napięcia, diody, tranzystory do pobieżnego...
dalej znalazłem uszkodzoną diodę D11 Czy nie jest to dioda współpracująca z regulatorem napięcia ISL8560?
Po stronie pierwotnej tak, i wszystko wydaje się być w porządku, transoptory również wyłutowałem po podaniu napięcia na diody, tranzystory przewodzą. Nie posiadam autotransformatora, zwykły regulator napięcia się nada?
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
Teoretycznie najprostsza możliwość: dioda Zenera 23V między akumulator, a regulator (szeregowo); jeśli jest możliwe, że regulator będzie pobierał bardzo mały prąd, to równolegle do niego opornik. Z tym, że taki układ będzie działać tylko z grubsza prawidłowo: jakby na diodzie Zenera był stały spadek napięcia 23V, to przy 28V na akumulatorze regulator...
Zastosuj żródła prądowe na LM 317 http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... Podciąg trochę napięcie na zasilaczu. Diody po 3 sztuki szeregowo sterowane z 1 żródła.
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Narysowałem tylko wycinek tak jak piszesz .Plus kondensatora idzie na regulator napięcia LE50.
Cytat: Czyli schemat ma wyglądać tak? http://obrazki.elektroda.pl/3603506600_1... Mam prośbę, narysuj schemat tak aby był bardziej czytelny, np. od lewej prądnica - dioda - regulator napięcia - akumulator. Nie łącz cewek prądnicy równolegle, możesz zrobić tak: cewka 1--- pierwsza dioda wejście regulatora cewka 2--- druga dioda to samo...
Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać. Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Tego nie znam ale podpowiem, przy prądzie zmiennym wystarczy zewrzeć połówkę co skutecznie obniży napięcie, tak się robiło przy żarówkach choinkowych gdy kilka brakowało. Skutecznie robiła to dioda.
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955, poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Witam Może mi kolega wytłumaczyć o co chodzi z izolacja pod pierścieniami?? Radził bym sprawdzić mostek diod i regulator napięcia. z doświadczenia znam ze siadają często diody wraz z regulatorem. Jedno psuje drugie.
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Tak podłącz pod akumulator i wtedy zmierz napięcie pewnie spadnie jeśli była dioda to taką masz wersję, było to oryginalnie. Niektóre silniki mają regulator napięcia.
Wygląda jakby nawalił jednak regulator napięcia, może luźne szczotki na alternatorze. Bo rozumiem że posprawdzałeś że nie ma luźnych połączeń, słabo zaciśniętych konektorów - szczególnie przy alternatorze ? Ogólnie możliwych przyczyn nie jest wiele: akumulator, rozrusznik, alternator (szczotki albo diody), regulator napięcia, stan połączeń styków/kostek,...
Czyli do akumulatora bezpośrednio podłączone jest radio. Dodatkowo do akumulatora podłączyć chcesz regulator napięcia 3V, a do niego układ z diodami. Śmiało możesz tak zrobić.
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
focus regulator napięcia dioda regulator napięcia dioda zenera regulator napięcia piaggio
atmel 24c64 naprawa monitorów warszawa instrukcja radia mondeo
czujnik czadu kidde czujnik czadu kidde
Sprężarka wyłącza się po minucie - przyczyny i rozwiązania Jak wyłączyć tryb programowania Navilink A59?