Chyba chodzi o diodę w drzwiach kierowcy.
Podobnie myślałem ze stykiem P dlatego moje pytanie , zasil radio z przekaźnika a przekaźnik załączaj dwoma plusami oddzielonymi diodami .
Trzeba dać po 2 diody na drzwi:
Często problem był w śrubie B+ na alternatorze, ona się luzowała i jej łeb nie łączył dobrze z płaszczyzną radiatora diod plusowych.
Test zrób zegarów, pewnie dioda pada.
Diody LED można zazwyczaj sprawdzić multimetrem na zakresie pomiaru spadku napięcia na diodzie...
Widziałem już takie "modyfikacje". Kontrolki zalepione czarną izolacją lub silikonem, ewentualnie diody wyrwane lub zgniecione kombinerkami.
Szyby nie reagują wogule a centralny zamek z pilota nie chodzi tylkoz kluczyka zamyka drzwi w pilocie świeci dioda
lec do pierwszego lepszego sklepu elektrycznego i kup te diody z metra co są do oswietlen przy sufitach czy wnekach (sa w roznych kolorach). Symbol Twojej diody to chyba 3038.
- dioda zenera Co????
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
To nie żadne diody,a żarówki bezcokołowe 1,2W. Wyciąg deskę,i wymień je. Ludzie,co wy tak z tymi diodami?
Zdjęcie daj pilota i tej diody.
Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
Na pewno opornik a nie dioda.?
Wystarczyła by odpowiednio wpięta dioda.
Jak na moją brochę to poszła dioda.
Buzzer (bo przecież brzęczyk to takie brzydkie słowo) 12V i dioda za 50 groszy.
trzeba rozbierac wszystkie drzwi i tam sie podpinac przez diody
Padły by wszystkie w jednej chwili bez reakcji topików ? Jak dostać się do tych żarówek ? o ile to są żarówki a nie diody
Przebieg 340 000. Praca na zimnym silniku na trzech cylindrach, a po rozgrzaniu praca również na trzech cylindrach (na małych obrotach) a na czterech cylindrach na dużych obrotach. Jaka może być przyczyna? zmień świece na 3 diody
Centralka pewnie dokładana, w niej jest do wymiany przekaźnik. Teraz mamy pewność, centralka dokładana, winny jest przekaźnik. Szukaj puszki z której słychać tykanie. Możesz też popatrzeć po przewodzie od diody alarmu, do puszki.
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Tam masz 6 diód głównych i kilka pomocniczych ( do wzbudzenia ) Ale najlepiej i najtaniej wymienić płytke z diodami. pozdr.$$
Jak nie ma kontrolek to dostawka.Jest dioda dodatkowa?
Tomasz, zaręczam Ci że viper wie co pisze. W tej havranie zawsze leca diody, od wielkiego święta regulator, i usterka jego jes wynikiem że padły...diody.
Oczywiście że da się sprawdzić. Ten trymer ma wartość od 2 do 6pF. Wyjmujesz z układu i mierzysz multimetrem jego pojemność. Nie radzę nim kręcić bo zmienisz częstotliwość nadawania i będzie mniejszy zasięg lub nie będzie działał wcale. Moim zdaniem nie ma on nic do tej usterki. Przyciski podają plusa na pierwszą i drugą nogę układu. Zobacz czy po podłączeniu...
Dziś założyłem kostkę WC, planuję zrobić jakiś układzik (przerywacz) i dwie jasne diody wsadzić pod maskę.
tdx110 co ty za bzdury o sondzie lambda wypisujesz! Jaka dioda człowieku!
Po diodzie idź.
To może być tranzystor, duodioda, dioda.
Alternator Boscha? Wtedy trzeba wyjąć mostek prostowniczy, czasem jedna dioda go ogranicza.
napięcie "dodatnie" jakie płynie przez żaróweczkę sygnalizacyjną wzbudza alternator i od tej chwili powinien ładować. Pisałeś, że wymieniłeś regulator to i szczotki sądzę masz dobre w tej sytuacji wygląda , że czeka Cię rozbiórka alternatora powinno być widać coś luźnego (luty na diodach)
Właśnie ,diagnozuj. Tylko jak będziecie pisać bzdury że pompa w kurze jedynce jest sterowana canem to na pewno zdiagnozuje. 🤣 Jak immo gaśnie to to diagnozy starczy probówka 12v. No może jeszcze dioda led . Tyle.
1 i 4 cylinder dostaje iskrę w tym samym czasie więc: uszkodzony przewód pomiędzy ECU a cewką albo uszkodzone ECU. Zacznij od sprawdzenia czy cewka dostaje sygnały - możesz zrobić to za pomocą diody.
Zrób ponowną synchronizację sprzętem diagnostycznym. tylko naciskajac na pilota nie blyska dioda. czy jesli jest centralny z kluczyka rozsynchronizowany to bedzie ta dioda migac ?
Co mogłoby być przyczyną? Ktoś zapomniał podłączyć małą wtyczkę do diody podczas montażu tapicerki.
I właśnie jak ten krótki obcięty kabelek połączę z kablem czerwonym zaznaczonym w kólku-(zasilanie akumulatora) to ładowanie podskakuje do 14,2 -14,5..Ale nie wiem czy mogę go tak podłączyć Nie możesz bo ci wyłAduje akumulator, masz diody uszkodzone, w ogóle 99,9 $ uszkodzeń tego magnetona to diody.
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Za większość tej awarii co napisałeś odpowiadają spięcia w instalacji auta co powoduje spalenie bezpieczników, a światło wewnętrzne , zapalniczka, klakson, radio,awaryjne są podpięte pod ten sam bezpiecznik' Proponuję jeszcze raz przyjrzeć się każdemu bezpiecznikowi uważnie z osobna i wymienić. Możliwe że też jakiś został pominięty
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
A można transmiter przelutowac na inny? Czy diody zabezpeczające zwarte?
nikt nie pomoże ? udało się rozwiązać problem połączenia po odłączeniu radia ale chodzi mi po głowie ta nie świecąca dioda check
Dołożyłem między alternator a regulator diodę shottkiego i podskoczyło za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 V. Chcę dodać potencjometr żeby obniżyć to napięcie i tyle. Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie napięcia żeby można precyzyjnie zmniejszać lub zwiększać to napięcie. Resztę...
ten czujnik to nadajnik hallotronowy,generuje sygnał prostokątny,łatwy do zaobserwowania osyloskpem lub testerem z dioda LED
Jutro rano się tym zajmę i opisze. Powiedz mi jak ten zaworek powinien się zachowywać. Musi przepuszczać tylko w jedną stronę. Działanie jego jest identyczne niczym diody prostowniczej.
Dokładnie tak to są diody do alternatora Magneton 70A Skoda Felicia.
skąd jest różnica napięć na zaciskach +B i +D 2,2V. Tak do pomiaru musisz wylutowac uzwojenie od diod i pomiar żarówką, oraz zobacz czy nie ma zimnych lutów na diodach mocy.
ślady na płytce wskazują, że w tym miejscu jest ślad lutowania, ale to, że są to 3 punkty, to trudno stwierdzić, to może być tranzystor, dioda itd.
Thomasch tam jest moduł zapłonowy w jednej obudowie z cewką. Najprostsza diagnoza to podłączasz kontrolkę DIODOWĄ między czany(+) i zielony(k) przewód i po kręceniu rozrusznikiem dioda ci miga.
Diody do wymiany
Mogę już podpowiedzieć - uszkodzony zespół wskaźników (nie mylić z diodą świecącą) - 650zł
Kolego to może być alarm bezpilotowy który korzysta z oryginalnych pilotów centralnego zamka. Musisz się dobrać śledząc po diodzie gdzie ona idzie i zobaczyć co to za centrala.
To dotyczy zmywarki Bauknecht!!! :D no tak, audi, vw, seat i skoda to też różne firmy.
Czy po podłączeniu i włączeniu radia występuje +12V na diodzie z 1-go zdjęcia? Sprawdź czy radio reaguje na (boczne) naciskanie bezpiecznika.
Autoas - nie znasz jeszcze tej metody? , diodą LED.:D
na upartego można zablokować wyjścia diodami o odpowiedniej mocy.
Zaklej białą taśmą papierową :D
http://de.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm... Tutaj masz rozwiązanie twojego problemu.
Witam ,ściągnąłem schemat instalacji ale nie bardzo mogę go odczytać ,chciałem podłączyć na *stole* ten przerywacz żeby go naprawić ,czy ma ktoś rozpiskę jak to zrobić ? Podłączałem w ten sposób 1 wyjście na żarówki 4 plus zasilania 5 minus i widzę że to nie jest prawidłowe podpięcie bo nie działa ,świeci jedynie dioda .
Witam. A nie dioda w mostku prostowniczym?
Zamówiłem diody i czekam na razie.
A jak rozmontować przepustnice żeby dostać sie do potencjometru i ścieżek? Patrzyłem i za bardzo nie wiem jak a boje się coś rozkręcić nie potrzebnie, żeby póżniej wszystko grało. Jak czyścić tą ścieżke to jak najlepiej? Czytałem, że trzeba to robić bardzo ostrożnie żeby jej nie porysować. Dzięki i pozdrawiam
Lub diody prostownicze w alternatorze popalone .
diody z poloneza, czerwony napis plusowa, czarny minusowa. Koszt w sklepie 5 zł
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Czy dobrze rozumiem: +12V z akumulatora mam podłączyć pod styk 30, masę pod styk 85, a na leda +12V ze styku 86 a masę ze styku 87? Źle rozumiesz, 12V "z akumulatora" nie potrzebujesz. Masz zaznaczoną oryginalną żarówkę. 86 - masa (z oprawki żarówki) 85 - zasilanie żarówki 30 - zasilanie żarówki (razem z 85) 87 - do paska LED ("+") "-" paska LED również...
Witam Z tego co się orjentuję to są tam żarówki a nie diody. Przynajmniej ja tak mam. A co do wymiany to należy zdjąć plastikową popielatą osłonę i już mamy dostęp do szyny zżarówkami, a jest ich chyba 7 szt. Pozdrawiam
Witam. mam takie pytanie do kolegów... Czy można wymienić żarówkę od podświetlania włącznika podgrzewania tylnej szyby ? jeżeli tak to gdzie ją kupić i czy ewentualnie mogę zastąpić ją diodą? tylko jaką??
pewnie centralka 'zgubila' piloty zaprogramuj je od nowa
Chciałbym dodać że ten element SMD opisany jako JSt do dioda BAS21 lub BAV21. Pozdrawiam.
Mój egzemplarz ma przeciwmgielne w lampach przednich. Tj wraz z mijania drogowymi i kierunkowskazami. Zastanawiam się, czy te przeciwmgielne nie są sterowane bezpośrednio z przełącznika, bo z tego co widzę to ma on wyjście aktywujące 12V na pozycji wyłączonej. Kwestia dołożenia diody do przewodu od przeciwmgielnych.
wstaw diody prostownicze na przewody krańcówek
W TME szukałeś?
Diody sprawdziłem i nadal to samo.
Tak, diody, w wpierw się sprawdza co nawałiło, a nie wymienia na pałę.
W mojej Fabii pojawił się problem przygasających świateł w czasie skręcania kierownicą (el.wspomaganie). Zmierzyłem napięcie alternatora przy akumulatorze i bez obciążenia na wolnych obrotach było 14.6V, a po uruchomieniu odbiorników (światła, radio, podgrzewanie szyby i nawiew) spadło do 14,3V wydawało by się że wszystko ok ale po minucie napięcie...
Plany się pozmieniały i niestety ze względu na brak czasu rozbieranie odpada... Więc proszę o odpowiedź na pytanie z pierwszego postu. Tzn Jeden kabel(bb/9) do jednego konektora włącznika a kabel z drugiego do blachy? Kabel z ba/6 do zasilania diody w włączniku?
Witam wszystkich forumowiczów. Z moją Skodą Favorit nie było żadnych problemów, pewnego dnia próbuje ją odpalić i zgon, aku rozładowany tak, że ledwo klakson wyduszła dźwięk (swoją droga bardzo ciekawie to brzmiało :lol: ). Pomyślałem że może światła zostawiłem czy coś, lecz na następny dzień to samo. Odłączyłem jedną kleme na noc. Na następny dzień...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
ta "dioda " to czujnik temp.powietrza istotny w silnikach benzynowych w twoim przypadku nic nie daje ale i nie przeszkadza
Udało mi się zdjąć to gumę i okazało się że dwa przewody od białej kostki były urwane i dwa popękane i w brązowej kostce jeden popękany po zlutowaniu ich drzwi działają zamykają się i czerwona dioda znowu zaczęła migać . Dziękuje
Uszkodzony zamek.Nowy w sensie nowy czy u Ciebie nowy?
Dzięki za wskazówki. Wymieniłem dla pewności regulator. Sprawdziłem napięcie na alternatorze na zacisku "B+" i jest około 12V Sprawdziłem też napięcie na zacisku "54" regulatora i jest napięcie ok 12V Wygląda na to że alternator działa tylko chyba za słabo. Może diody w alternatorze?
dobre by było żeby na pozycji on paliła się w nim dioda, wtedy na pewno byś widział co i jak :) można takie kupić a ta dioda zbyt energochłonna by nie była.
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Dioda LED zazwyczaj jest na ok 2V... sprawdzaj diodą połączoną szeregowo z rezystorem ~1kOhm.
Tniesz linie krańcówek diodami i wpinasz się między diodę a krańcówkę, te piki sieje bordnetz
Jedyne co zrobiłem to wymieniłem baterie w pilocie i dalej nic nawet dioda na pilocie nie świeci to samo na drugim pilocie.
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Prawdopodobnie masz przepalone diody. Sprawdź na wszelki wypadem bezpieczniki
Rozwiązałem mój problem z poborem prądu w Skodzie . Winne okazały się diody w alternatorze . Wymieniłem alternator na używany i problem zniknął
Duży element to zwykła dioda prostownicza 1A.
Przycisk też.
Po prostu zostawiłem tylko obwód filtra sieciowego z bezpiecznikami, APFC, przetwornicę Stand-by i przetwornicę główną. Usunąłem przetwornicę UPS wraz z kontrolerem, falownikiem i diodami, ładowarkę 56V wraz z kontrolerem, nawet diody FST19330, mikrokontroler z transoptorami. Po prostu co się dało aby jeszcze działał. Najtrudniej to chyba było wyciągnąć...
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
nie istnieje coś takiego jak wewn. schem. zestawu wskażników , chyba że masz znajomego inżyniera w fabryce VDO.
Najpierw podłączysz do zasilania i do masy np karoserii ,wtedy albo będzie usterka zasilania a jak kontrolka będzie świecić a usterka wystąpi to wiadomo że gubi masę. Kontrolka to nie dioda tylko żarówka 12V 4W.p
Ktos mial problem w wersji 3.0 z polaczeniem do sterownika silnika wszystko inne sie laczy. Tylko z ecu nie dziala. Testowalem z opel meriva 1.7 cdti 2006 I Peugeot partner 1.6hdi 2007 brak polaczenia. Z skoda octavia 2 I mercedes sprinter dziala. Szukam rozwiazania diody mam wymienione. Wie ktos cos ?z gory dzieki
skoda dioda skoda regulator dioda dioda alarmu skoda
programator ajawe kamera cofać przekaźnik kolumna kruger
pralka electrolux ewt1260 pralka electrolux ewt1260
Skoda Citigo: Komunikat "Ignition" - Diagnoza i Rozwiązania Termet Silver Pro 20 kW: Parametry P10 i P11