https://obrazki.elektroda.pl/2442835700_... -Jakby była uszkodzona dioda plusowa to napięcie B<D+ (ładowanie niższe bo brak jednej połówki przebiegu ale na D+ idzie) -jak uszkodzona dioda ujemna to B=D+ (ładowanie niższe bo brak jednej połówki przebiegu, na D+ to samo) -jak uszkodzona dioda wzbudzenia to B>D+ (ładowanie dobre,...
Dioda wzbudzenia
Pierwsze,zasada przekazania właściwych INFORMACJI, po włączeniu zapłonu zapala się lampka ładowania jasnym światłem,po uruchomieniu silnika świeci lekko przyciemnionym,i to jest dla nas jasna informacja że jedna najmniej dioda wzbudzenia jest uszkodzona .Zgadza się.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Te typy tak mają, niestety. Ale dobrze kombinujesz, dioda pomaga. Wstawiona na wyjściu z 3 diód wzbudzenia (D+), podnosi napięcie na wyjściu (B+) w zależności od zastosowanej diody od 0.3 - 0.7 V, nie testowałem w długim okresie czasu:(
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Tak to to wlasnie :) Wyreguluj potencjometrem (jakims dobrej jakosci bo jak suwak przestanie stykac to znowu poda 30V na wyjsciu). Dodatkowo mozesz zabezpieczyc wyjscie dioda zenera na 13V i tyrystorem wytrzymujacym kilkadziesiat amper w impulsie.
Schemat wygląda dobrze, obstawiam błąd montażu/inne wartości elementów - zwróciłbym uwagę na wartości R3, R7. Nie można wykluczyć wzbudzenia układu - być może generuje. Rozumiem, że to układ próbny? - jesli tak to z czego/jak zasilany?
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
Albo dioda ma zaniżone napięcie z 3,3v do 3,0V (zazwyczaj są produkowane w szeregu E24 - czyli z tolerancja 5% - czyli ta wartość 3,0V to zbyt mało), albo ( i na to wskazują objawy) - masz jakąś generację drgań w układzie. Coś się wzbudza - prawdopodobnie zasilacz (stabilizator). Zastosuj w nim wszystkie wymagane przez notę aplikacyjną kondensatory...
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
gimak napisał: Wg mnie najzdrowsze dla akumulatora jest takie ładowanie gdy on sam określa na jaki prąd ma ochotę, a tym samym sam określa jak długo ma trwać ładowanie. Ale nadal to ty decydujesz o tym jakie będzie końcowe napięcie, czyli sterujesz tą "ochotą" świadomie albo i nie. Na początku muszę zaznaczyć, że nigdy nie wiemy w jakim stopniu jest...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Już jestem po falstarcie - skasowałem post 17 sierpnia, ponieważ przeoczyłem "trzy kable z wiatraka". Przemyślałem Twój problem od nowa i to, co wymyśliłem skonsultowałem ze znajomym energoelektronikiem. Jego referencje: pracuje jako serwisowiec napędów falownikowych w spółce, której właścicielem jest Rockwell Automation Inc. Owe "trzy kable" świadczyłyby...
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
kidziorv1 Chyba za dużo od ciebie wymagam.. a ty masz dość podstawowe problemy z samym alternatorem i nie tylko. Musisz je na początek rozwiązać. Jednak regulator jako układ elektroniczny i osobny problem można (i trzeba!) sprawdzić na stole. Pisałem jak to zrobić. Alternator "zostawiam" Błażejowi. :D Przecież to dość proste sprawy... Odpowiadam na...
Nie chce mi się tego teraz dokładnie analizować ale tak pobieżnie to działa mniej więcej tak. To wzmacniacz US1B porównuje napięcie wyjściowe podane przez R11 na wejście 5, z napięciem na rezystorze R14. I gdy napięcie na rezystorze R14 przekroczy napięcie zadziałania ogranicznika prądu wzmacniacz powoduje przewodzenie diody D6 a tym samy napięcie na...
Witam wszystkich. Od razu chce podkreślić że jestem nowicjuszem i nie pozjadałem wszystkich rozumów. Dlatego piszę z prośbą. Zmontowałem układ NE012. I pojawił się problem. Po podłączeniu tylko napięcia świeci się dioda potwierdzająca napięcie oraz jedna strona mimo tego że nie jest podpięcie wzbudzenia od głośnika. Bardzo proszę o podpowiedź który...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Hmmm, w sumie po dalszych badaniach muszę stwierdzić, że nie wszystko z tą przetwornicą jest porządku. A mianowicie nie zawsze od razu się wzbudza, a czasem nawet w ogóle nie chce. Musze kilka razy odpalać zasilacz na nastawionym napięciu żeby ją uruchomić ,a i tak czasami się nie udaje. Z moich pomiarów też tak wynika, efekt jest tym bardziej widoczny...
uszkodzona jakas koncowka mocy , np. jeden kanal ma uszkodzona koncowke i dioda protect sygnalizuje to i blokuje wszystko
Cześć. Mam pytanie. Jakiej mocy jest dioda D907? Też mam uszkodzoną, a schematu brak. Pozdrawiam.
Dioda ma byc wpieta pomiedzy diody wzbudzenia a wejscie regulatora !
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
dioda świeci tak jak pisałem wcześniej no i przy przyłożeniu kartki blisko światło ma kształt cygara więc jest to właściwa dioda optyka w tym wypadku nie gra roli poniewaz dioda wogóle nie chce się "wzbudzić" do reakcji. ps. proszę o wytłumaczenie skrótu 'ESD' wydaje mi się że chodzi o ładunki elektrostatyczne ale nie jestem pewien :?: mam jeszcze jeden...
Na styku 86 w takim razie panuje napięcie tożsame z wzbudzeniem wirnika alternatora? Czyli stałe napięcie równe jak z akumulatora? Jeśli tak to ten przekaźnik w zasadzie informuje tylko o obecności wzbudzenia alternatora podczas pracy silnika, na postoju prąd ten jest zbyt niski aby otworzyć obwód pomiędzy kontrolką a przekaźnikiem
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
https://obrazki.elektroda.pl/1290954000_... Garść praktycznych porad dla początkujących to (mam nadzieję) cykliczna seria przydatnych układów, porad i wskazówek, które powinny pomóc w unikaniu wpadek albo rozwiązać różne problemy. Seria będzie się ukazywać raczej nieregularnie, więc postaram się dodać do każdego odcinka linki do pozostałych....
Popieram kolegę wyżej... Raczej regler, choć - pomiar diod wzbudzenia nie zaszkodzi, objaw może wskazywać również na uszkodzenie jednej z nich... Jesli dioda bedzie trafiona próg wzbudzenia się przesunie ale i kontrolka później zgaśnie. Pierwsze pytanie - ile przewodów i jak grubych dochodzi do alternatora?
Witam. Mam problem z ww. sprzętem. Po podłączeniu przewodami RCA testowo sprzęt działał, natomiast po przeciągnięciu wszystkich przewodów (zasilanie, masa i niebieski do wzbudzenia suba) brak reakcji. Prąd na kostce sprawdzony, zasilający i wzbudzenie podane z radia dają 12 V, sub po otrzymaniu zasilania wzbudzenia z radia nie daje żadnego dźwięku,...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Najprostszy układ do wykrywania wzbudzenia o dużej amplitudzie: LED i zwykła dioda (jakaś szybka, jak 1N4148) antyrównolegle (tak, żeby przewodziły w przeciwne strony), szeregowo z tym opornik (taki, żeby przy maksymalnym napięciu, jakie masz w układzie, popłynęło przez niego ze 30mA) i jeszcze szeregowo kondensator (jakiś bezindukcyjny, więc raczej...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
To tak jak mówiłem że diody wzbudzenia poleciały. Wszystkie były uszkodzone?? Diody wzbudzenia to własnie zwykłe diody prostownicze tyle że małe. Możesz zastosować kazda diode zbudzenia od innego alternatora. Albo diode prostownicza tak jak juz pisałem wyżej 1A (jedno amperowa) o symbolu 1N4007. kupisz w kazdym sklepie elektronicznym albo zkładzie naprawy...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Nie masz do końca racji bo prądnica działa z avr'em. Działa i jest stabilne napięcie międzyfazowe 400V≈ na wyjściu w pełnym zakresie obciążenia generatora? Producent napisał że, prądnica ma proste i niezawodne wzbudzanie za pomocą diod prostowniczych. Bez regulacji elektronicznej. Str. 2 punkt 9. https://www.swisclima.ch/files/thermokin...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Może temat już nieaktualny, ale napiszę dla potomnych. Jedyna możliwość wzbudzenia baterii w takim przypadku, to zasilaczem serwisowym podać np. 15V 5A plus nas klemę czerwoną, a minus na masę ze złącza USBC lub USB (nie wolno podawać masy na klemę czarną). O ile nie uszkodzone jest któreś poszczególne ogniwo lub przetwornica, to bateria powinna się...
Witam, Może komuś to pomoże. Naprawiałem (przerabiałem) już z powodzeniem kilka takich agregatów i sam posiadam takowy (chiński) po następujących przeróbkach i działa super. WIRNIK: po 700 zwojów na każdą z cewek (2 cewki) drutem 0,5mm2, podłączone ,,po przekątnej" ze sobą, a następnie do szczotek. Napięcie nominalne wzbudzenia 24-28V (w orginale tyle...
Relacji ciąg dalszy... Po zakończeniu renowacji woltomierza V544 przyszła kolej na zajęcie się multimetrem V543. Ale jeszcze pewna ciekawostka odnośnie porównania woltomierza V544 i pozostałych przyrządów z tej serii, a szczególnie jego „uboższego” brata - woltomierza DC „Meratronik V540”. Ponieważ podczas renowacji poznałem dość dobrze budowę i działanie...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Witam! Najważniejsza sprawa to, że jest pierwsze potwierdzenie od kolegów, że zasilacz SN1534 działa! Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł i chce jakiś szczegół polepszyć to bardzo proszę. Nigdy nie twierdziłem, że SN1533 i SN1534 to ideał! 1) Gdy ustawię napięcie np 5,00V, to oscyluje ono o 0,01V (5,00-5,01). Napięcie wyjściowe zasilacza SN1534 (również SN1533)...
Kolego klamotolo , wszystko się zgadza poza jednym. Jeden z przewodów spinających akumulatory może być w wersji opornościowej , tak jak było rozwiązane zasilanie cewki niskoomowej w maluchu , taki przewód pozornie niczym nie różni się od pozostałych . Wystarczy że producent dysponuje przewodem w jakiejś nietypowej izolacji która potrafi wytrzymać temperaturę...
Kiedyś trafiłem na opracowanie w którym pośrednio wyjaśniono zasadę wzbudzenia wirnika w ten sposób, otóż pomiędzy wirnikiem a stojanem zachodzi sprzężenie indukcyjne podobnie jak w transformatorze. Prądnica jest w zasadzie samowzbudna z powodu zastosowania magnesów trwałych na wirniku, które powodują generację napięcia na wyjściu prądnicy, ale o znikomej...
dioda wzbudzenia alternator alternator dioda wzbudzenia dioda wzbudzenia alternatora
sprzeda komis vestel 17ips72 odpowietrzanie silikonu
Nice Robus 1000 – ustawienie zatrzymania bramy na przeszkodzie, regulacja czułości RBA3/C Grundfos SCALA2 – czerwony piorun, alarm, kody błędów, reset, suchobieg, przegrzanie