Przy przełączaniu kierunku jest gorzej: silnik wytwarza napięcie, które dodaje się do napięcia z zasilania, więc licząc prąd trzeba podwojone napięcie zasilania podzielić przez oporność silnika. Transil bym wobec tego dał na napięcie odrobinę większe, niż podwojone napięcie zasilania - chodzi o to, żeby do przebicia mosfeta mieć jeszcze spory zapas,...
Do sensownego działania silnik musi być w kolektorze (między +12V, a kolektorem), emiter do masy, baza podłączona do Arduino poprzez opornik. I jeszcze jedna ważna sprawa: dioda zabezpieczająca tranzystor (równoległa do silnika). Bo bez niej przy odrobinie pecha możesz spalić nie tylko tranzystor, ale i Arduino.
to że się grzeje to normalna sprawa .... moc strat w tranzystorach mostka czy radiator ma odpowiednią powierzchnię zastosowałeś szybkie diody zabezpieczające , zmierz faktyczny prąd silnika
G8ND-2 - symbol przekaźnika do kupienia na znanym portalu aukcyjnym - on pada i daje blad zasilania silnika (wypalone styki) tutaj jeszcze rezystor bocznikowy pomiaru prądu do wymiany oraz mosfet i dioda zabezpieczająca - jutro moge podać symbole elementów
Powinieneś dodać diody zabezpieczające tranzystory jeżeli będziesz zasilał silnik (lub takie z diodami wewnętrznymi) i powinieneś go podłączyć do wyjścia OUT. Impulsy wejściowe musisz podawać na oba wejścia HIN,LIN zależnie od tego co chcesz uzyskać.
Silnik jako R1 (pewnie trzeba dodać diodę zabezpieczającą równolegle do silnika, anoda do kolektora Q1, katoda do +zasilania); to tylko dla silnika, który ma być zasilany napięciem stałym o określonym znaku (nie potrzebujesz zmieniać znaku, by kręcić do tyłu - do tego musiałby być mostek H). Tranzystor Q1 jakiś mocniejszy (BC337, BD137...), Q2 małej...
Dzięki za dobry pomysł, myślę że to już wszystkie błędy. Zastanawiam się jeszcze czy zastosować te diody zabezpieczające silnik.
Witam. Dioda musi być szybka oraz na napięcie zaporowe znacznie większ niz zasilające.
Układ może wymagać dobrania rezystora 820k dla uzyskania odpowiedniej czułości, potencjometrem bym go nie zastępował (chyba że montażowym), bo powyżej położenia maksymalnej czułości układ przestanie działać. http://obrazki.elektroda.pl/1645312000_1... Nie ma tu MOSFET-a ale jeśli to silnik małej mocy nie będzie różnicy, brakuje diody...
połączone są według schematu jednakże sprawdzałem też tą opcje i nie ma znaczenia czy podłączone są do Vs czy do Vss. Co Ty za bzdury wypisujesz , według jakiego schematu ...... twierdzisz że z dokumentacji producenta proszę sobie porównać rys 6 , według Ciebie podłączenie nie ma znaczenia to może zastanów się co się stało jak diody podłączyłeś do...
zbudowałem regulator silnika DC24V3kW - generator 20kHz z PWM +końcówką mocy 3*IRF3205 + dwójnik RC równolegle do diody zabezpieczającej silnik. niestety zaraz po załączeniu tranzystory wybuchły. czy ktoś ma jakieś doświadczenia z podobnym problemem? Pozdrawiam
Chodzi może o jakieś diody zabezpieczające ?
Mam takie pytanie odnośnie tych sterowników, dlaczego sterownik oparty o TA8435 ma 4 diody zabezpieczające a taki na L298 ma tych diod aż 8. Gdybym chciał zastosować takie diody do tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... sterownika na tranzystorach to jak je podłączyć?
Spalona była dioda Zenera, zabezpieczająca płytkę z układami sterowania silnika przed przeciążeniem!
Pierwsza sprawa, brak rezystorów na bazach tranzystorów. Spalisz port. Druga sprawa, sterując obciążeniem indukcyjnym jakim jest silnik, musisz dać diody zabezpieczające kolektory tranzystorów. Diodę dajesz tak aby zwierać szpilki na kolektorze do Vcc.
Cześć Piszesz, że silniki są zasilane z 12V, a na schemacie tego nie widać :( Podpowiem - przeanalizuj połączenia przy złączach JP2, JP3. Dodatkowo równolegle do obciążeń indukcyjnych powinno dawać się diodę zabezpieczającą.
chodzi mi o pytanie czy sa jakies uklady ktore odzyskuja energie tracona na diodach zabezpieczajacych np cewki , silniki ?
Czy taki przekaźnik będzie dobry? http://obrazki.elektroda.pl/1636728300_1... Mógłby być w takim układzie: http://obrazki.elektroda.pl/3538946300_1... Warunek taki, że układ przekaźnika i odbiornik (silnik) zasilane są z tego samego źródła, bo oba styki zwierne mają jeden biegun wspólny. Równolegle do cewki klasycznie...
Odwrotnie równolegle do silnika powinna być dioda zabezpieczająca, bo napięcie zaindukowane w silniku może spalić tranzystor.
Szukałem diody zabezpieczającej, bez skutku. Ma ktoś schemat? Ta pralka ma silnik szczotkowy i te szczotki właśnie się skończyły. Do tego potrzebny jest wkrętak a nie schemat. ;)
A bo w między czasie dopisałeś do postu. Tak ale w takim razie jaki mosfet -oznaczenie(dla potomnych ;) Uszkadzał się, gdyż dioda zabezpieczająca przez pradem wstecznym od silnika była przebita i przez mosfeta przechodził cały prąd. )? A może inaczej : uszkodzenie polegało na uszkodzeniu diody i tranzystora. Zwykle technologicznie taki tranzystor również...
Temat rozwiązany. Upalona dioda Shottky'ego zabezpieczająca kabelek do komunikacji z programatorem a sterownikiem silnika. Po wymianie diody pralka działa jak nowa.
Mało kto udostępnia takie schematy, często trzeba działać na wiedzę z zakresu elektroniki i sprawdzić element po elemencie, lub odpinać poszczególne bloki sprawdzając w którym występuje zwarcie. Sprawdź w mostu diody, jakaś dioda zabezpieczająca ? (transil), tranzystory do sterowania silnikiem czy któryś nie ma zwarcia, stabilizator. https://obrazki.elektroda.pl/6846126900_...
Witam! Przepraszam jeśli umieszczam post w niewłaściwym miejscu na forum, ale robie to po raz pierwszy. Mam problem z przekaźnikiem półprzewodnikowym, konkretnie jest to SSR Crydom D06D60 (60A, 60VDC). Przekaźnik załącza silnik prądu stałego o napięciu 24VDC i znamionowym prądzie 30A (dane z tabliczki znamionowej silnika). W praktyce podczas pracy urządzenie...
Sprawdz pod lupa czy ktorys element nie jest spalony. Głównymi podejrzanymi są diody zabezpieczające i kontroler silnika.
W jaki sposób Q1 ogranicza sobie prąd bazy? Wersja pierwsza z #29: prąd bazy jest powiązany z prądem emitera (tak już działa tranzystor, jeśli jest w stanie aktywnym, czyli ani nie jest wyłączony, ani w stanie nasycenia) i jest dziesiątki, albo i setki razy mniejszy (w uproszczeniu można przyjąć, że w stanie aktywnym prąd bazy to np. 1% prądu emitera...
Tak, masy należy połączyć ze sobą. Natomiast wyższe napięcie tylko na pin 8 układu L293. Aha, układ najlepiej weź wersji L293D, ma on wbudowane diody zabezpieczające przed uszkodzeniem układu przy zmianie kierunku obrotów silnika. Jeśli masz wersje L293B to musisz sobie zmontować takie zabezpieczenie z diod. Z doświadczenia powiem, że lepszy efekt uzyskasz...
Ja osobiście zaczynałem od Atmega8, ale to dlatego, że akurat miałem tutoriala na tym procku. Generalnie jaki nie weźmiesz, to i tak będzie zależeć od tego co chcesz zrobić i jaki napiszesz program. Z mostków H polecam L293, najlepiej z oznaczeniem D - jest droższy, ale ma wmontowane diody zabezpieczające, w pozostałych trzeba takie diody zamontować...
Ok dam L298, te rezystory pomiarowe to Rs z dokumentacji? Max Vs na L298 to 7V, jak akumulatorek będzie 7,2 nie spali się ? Jakie dać diody zabezpieczające na silniki? A co do 3,3V to mega8L + BTM mogą pracować na takim napięciu.
To pewne że transile /diody zabezpieczające/ w sterowniku silnika poleciały , myślę ,że jeszce coś więcej. Kontrolka Sterownika świeci?
Przydałyby się diody zabezpieczające
Według producenta tego silnika jego moc to 120W. Napiecie znasz: 22.2V. Prąd zasilacza minimum 6A. Najlepiej poszukać zasilacz 24V z możliwością regulacji napiecia wyjściowego w zakresie +/-10%... wtedy zjedziesz z nastawą do tych 22V wyjściowego. No chyba, że ktoś ma lepszy pomysł (np naprawić "akumulator", pewnie w nim dioda transil zabezpieczająca...
Ważny jest prąd - czy nie przekracza dopuszczalnego dla diody MOSFET-a. Duże napięcie indukuje się, jeśli układ jest źle zrobiony. Znam dwa poprawne układy: (1) układ push-pull z 2 MOSFET-ów i wtedy diody w MOSFET-ach zapewniają zabezpieczenie (o ile wytrzymują taki prąd, jaki masz); (2) sterować jednym MOSFET-em i stosować diodę zabezpieczającą równoległą...
nie wiem jaki prąd pobiera Twój silnik , być może wystarczy układ L293D lub L298 w obu przypadkach są to dwa mostki H , z dodatkowym sygnałem Enable , L298 ma możliwość pomiaru prądu ale nie musisz tego wykorzystywać , poza rezystorami pomiarowymi i diodami zabezpieczającymi dla L298 nie ma żadnych dodatkowych elementów zewnętrznych
Jeśli chodzi o tranzystor to jak najbardziej jest to uzasadnione w moim przypadku. Podczas oglądania filmu myśl o tranzystorze się pojawiła. Czegoś mi brakowało. Do wyprowadzeń silnika nie należy dodać diody zabezpieczającej aby nie uszkodził się tranzystor. Bo jak się wykonuje układ w którym jest sterowanie przekaźnikiem to się wstawia diodę w obwód...
Witam. Do jarek_lnx. Super schemat ten po prawej stronie. Dokładnie czegoś takiego szukałem. Czy ten układ da się też zastosować do silnika o napięciu pracy 5V? Jeden silnik na 12V drugi na 5V. N-mosfety mam IRL540NS Irl2703 i IRF3710. Jeden z nich IRL2703 ma napięcie VGS 1V. Czy dobrze myślę, że R4 C2 i R2 o wszystkim decydują? Co do dostosowania na...
A sam silnik jest sprawny? Sprawdź jeszcze diodę zabezpieczającą przed przepięciami połączoną równolegle z silnikiem ( jezeli taką zastosowano) , może jest zwarta. pozdrawiam olmek
Brak diody zabezpieczającej tranzystor. Powinna być równolegle z silnikiem. Dioda zabezpieczająca przed odwrotną polaryzacją jest zbędna. Generuje niepotrzebne straty napięcia.
Prędkości tych diod nie mają tu znaczenia. Wystarczy że Schottky są szybkie i mają mały spadek napięcia. Istotny tu jest na pewno prąd i napięcie pracy. Diody nie powinny mieć prądu pracy mniejszego od prądu pobieranego przez odbiornik, zalecany jest nawet zapas. Ponieważ diody te "zwierają" indukującą się w silniku energię zwrotną, to muszą one wytrzymać...
Witam A czy masz podłączoną 9 nóżkę UL'a do + zasilania silnika krokowego? Są to anody diod zabezpieczających. Może zakłócenia generowane przez silnik powodują reset sterownika? Zastąp na razie silnik czymś innym, np. diodami LED. Sprawdzisz sekwencję na wyjściach i czy ma to związek z krokowcem. Pozdrawiam
masz schemat prostej iluminofonii trójkanałowej. W twoim przypadku potrzebny jest jeden kanał, a zamiast tyrystora sterującego żarówką należny zastosować odpowiedni tranzystor mocy (wraz z diodą zabezpieczającą) włączający silnik. Nie jest to skomplikowane, ale jeśli jesteś początkujący to możesz mieć problemy z odpowiednim zmodyfikowaniem wskazanego...
Tak jak piszesz Cyrus2 to ma pracować tylko na starcie. Nie chodzi mi tu o przedłużenie życia tranzystorów tylko o ochronę zasilania - akumulatorów, teraz mam dwa kwasiaki połączone w szeregu ale chyba kupie sobie coś [url=https://www.geekbuying.pl/pl/rozbud...
Witam załączam rysunek, jest cewka - uzwojenie w silniku krokowym. Jak dać diody zabezpieczające aby przy powstających przepięciach nie uszkodzić tranzystorów. Oba tranzystory załączane jednocześnie.
Taki oto problem: urządzenie do naklejania etykiet z silnikiem krokowym 4A. Uszkodziły się dwa (pracujące równolegle) z 4 scalaków L6203. Po wymianie na nowe i kilkunastu godzinach normalnej pracy dokładnie te same dwa znów spalone. Diody zabezpieczające ok, silnik ok, oporów mechanicznych silnika brak. Stawiam chyba na przepięcia. Załaczam schemat...
Witam. SMBJ 110 jest transilem jednokierunkowym i pełni rolę zabezpieczającą. Może być zastąpiony innym, o podobnych parametrach. http://www.soiseek.com/BYTES/SMBJ/4.htm Pzdr.
Witam Jeszcze raz do serwisu -może być tak że ze szczotko-trzymaczem zintegrowana jest dioda zabezpieczająca przed odwrotnym podłączeniem silnika i po prostu po naprawie został odwrotnie złożony.... tak to jest jak się nie naprawia całego expresu tylko sam silnik.. Pozdrawiam
Naturalnie,że nie mogą być elementem sterującym. Myślałem pierwotnie,ze to diody zabezpieczające przed indukowanymi peakami z silnika. Wg oznaczeń elementów smd A1s to BAW56 czy podwójna dioda.
Submariner ma dużo racji i całkowicie się z nim zgadzam. Daj cały kontroler jak najbliżej silników tak aby diody zabezpieczające były w miarę blisko silników. Jeśli możesz to wymień przewody na grubsze o nieco większym przekroju. Według mnie większy pobór prądu spowodował to że diody zabezpieczające nie mogły całkowicie spełniać swojej funkcji. Nadmiar...
Nie powinno, sterownik powinien posiadać antyrównoległe diody zabezpieczające przed przepięciami. Pozdrawiam, R
Zależnie jakiej mocy jest to silnik. Możesz zastosować ULN2803 Jest 8 darlingtonów z diodami zabezpieczającymi, wsam raz do sterowania indukcyjnego elementu.
Mój błąd, bo poszedłem na skróty w wyrażaniu myśli. Q4 pracuje tutaj jako zabezpieczenie. Sądziłem że po zdjęciach płytki, reszta badaczy tematu jest zorientowana (widać wyraźnie jak włączony jest Q4 - zwarte S i G do "+" i D do "-"). Pozwala to w tym obwodzie wykorzystać tego mosfeta jako szybką diodę impulsową. Proponuję pomierzyć ten tranzystor,...
Jak możesz, to wstaw dodatkowy transformator o mocy około 60W i napięciu wyjściowym ok 24V - podniesiesz znacząco kulturę pracy spawarki ... i jej wartość. Tu problemów może być więcej: dioda zabezpieczająca może być za "słaba", uszkodzony silnik, niepewna elektronika...
Zeby przy pomocy NE555 zmieniać kierunek potrzebujesz albo symetrycznego zasilania albo inwertera. Silniki nie lubią nagłej zmiany polaryzacji przydał by sie układ spowalniający narastanie napięcia, no i trzeba uzyć tranzystorów żeby zwiększyć wydajność prądową do takiej jakiej wymaga silnik. Uwzględniając powyższe załozenia można zbudować układ jak...
Jakie masz tranzystory? Czy mają wbudowaną diodę zabezpieczającą przed przepięciami?
Potrzebny Ci sygnał trigger (wyzwalanie). I nie podłączaj silnika do oscyloskopu bo sobie uszkodzisz ten drugi. Z silnika przy wyłączeniu możesz mieć nawet kilkaset woltów napięcia. Trzeba stosować diodę zabezpieczającą która jest podłaczona szeregowo z silnikiem (ale zaporowo).
1. Zasada działania modułu (ogniwa Peltiera): http://pl.wikipedia.org/wiki/Modu%C5%82_... Nie ma znaczenia biegunowość (polaryzacja) - zamieniają rolami się tylko strony modułu (chłodnica <-> nagrzewnica). Naprawiałem parę takich lodówek co miały fabrycznie wbudowany przełącznik biegunowości i tym oto sposobem można było np. pizze prosto...
markms1 czy poleciała też dioda zabezpieczająca? jaką stosowałeś?
L298 kupisz bez problemu w większości sklepów elektronicznych , na znanym portalu aukcyjnym również są gotowe moduły L298+radiator / stabilizator dla części cyfrowej / diody zabezpieczające tak więc jak masz budować od podstaw kupując poszczególne elementy bardziej opłaca się zakup takiego modułu.
układ zasilasz 12V tak jak na schemacie a sprawdzałeś poziom napięć logicznych na wejściach , masy masz wspólne , jakie masz diody zabezpieczające mostek
a czy masz diody zabezpieczające w tym układzie, czy mostek jest już z diodami?
Jeśli zasilanie będzie wyższe niz zasilanie mikrokontrolera górnych tranzystorów nie możesz sterować bezpośrednio z mikrokontrolera trzeba pośrednio przez jeszcze jeden tranzystor NPN, skoro trzeba taki dodać to mozna zrobić tak żeby wysterował odrazu dwa tranzystory na przekątnej mostka, zapewniając dodatkowe wzmocnienie prądowe sygnału z mikrokontrolera...
Masz miernik ?, jeśli tak to zmierz rezystancję pomiędzy tymi 3 kabelkami, zarówno na teście diody jak i na zakresie 2000Ω Druga możliwość sprawdzenia z jakim rodzajem silnika mamy do czynienia to odklejenie naklejki z wentylatora, pod nią powinno być widać oś wentylatora z plastikowym pierścieniem zabezpieczającym, po jego zdjęciu będziesz mógł zdjąć...
W zasadzie działać będzie ale równolegle z silnikiem w kierunku zaporowym trzeba wstawić diodę zabezpieczającą w przeciwnym razie długo układ nie popracuje...
Diody w bazach nie są potrzebne. Raczej powinny tam być rezystory ograniczające prąd bazy. Niewiele tu można napisać bez znajomości układu sterującego. Jak bowiem wyznaczyć wartość w/w rezystorów? Brakuje także diod zabezpieczających tranzystory końcowe przed przepięciami komutacyjnymi (SEM samoindukcji - napięcie pojawiające się na indukcyjności w...
Proponuje dołożyć diody zabezpieczające równolegle do przekaźnika i do silnika. Prawdopodobnie przepięcie z elementów indukcyjnych powoduje uszkodzenie układu
Diody zabezpieczające złącza tranzystorów nei wystarczą?
Witam Zamiast tranzystorów proponuję układ ULN2803, masz tam 8 sterowników do silników, gotowe rezystory na wejściu układu i diody zabezpieczające przed przepięciami przy wyłączaniu silników, gotowe płytki z tymi driverami dostaniesz najtaniej na aliexpress. Co do zasilania to uwagę odnośnie osobnego podłączenia silników do 3V potraktuj bardzo poważnie....
Przykład: podłączam logikę, zasilanie silników, wentylatorek kręci się spokojnie... podaję sygnał na wej. 1 i kręci. podając sygnał na inne wejścia wentylatorek i wszystko inne podłączone pod stabilizator od logiki wariuje a silniki stoją. Jeżeli układ sprawdzasz statycznie to podstawowa sprawa nie wolno pozostawiać wiszących wejść w powietrzu , najprościej...
A dlaczego ma dojść do zwarcia? Jak tranzystor jest wyłączony, to prąd nie powinien płynąć, chyba że SEM przekroczy napięcie zasilania i będzie w taką stronę, żeby przewodziła dioda zabezpieczająca w tranzystorze.
Potrzebny schemat do modułu sterowania auta zabawki model Xinghui CLB084-4C może ktoś posiada albo dysponuje takim modelem albo poratuje zdjęciem mam spalony element i niemoge go odczytać ani odnaleźć https://obrazki.elektroda.pl/4732190200_... https://obrazki.elektroda.pl/4609034100_... https://obrazki.elektroda.pl/2863718100_...
Faktycznie wygląda na to, że to jakaś zabezpieczająca dioda Zenera lub transil . Trochę szkoda, że pomiary na sprawnym wyświetlaczu nie były wykonywane także na uruchomionym silniku.
Brawo stabilizator ! Aż się wierzyć nie chce, że ludzie nie znają podstawowych zasad. Napięcie na kondensatorze nie może się zmienić w nieskończenie krótkim czasie oraz prąd w cewce nie może się zmienić w w nieskończenie krótkim czasie, stąd wniosek, że po wyłączeniu tranzystora prąd cewki będzie taki sam , jak był przed wyłączeniem tranzystora. Konsekwencją...
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Witam Nie wiem, jak dokładnie zamierzasz to wszystko podłączać, ale transoptory mogą w ogóle nie być potrzebne, zwłaszcza, jeżeli obwód silnika i procka mają wspólną masę (chyba że dla bezpieczeństwa procka, ale mało prawdopodobne, żeby coś się stało). Możesz zastosować tranzystory darlingtony TIP122, emitery do masy, bazy bezpośrednio (przez rezystory...
W jednostronicowej dokumentacji (którą znalazłem) jedyne dane to: Suggested Voltage: 3V DC 1 No Load Spedd: 65±10rpm 2 No Load Current: 125mA (170mA MAX) 3 Allowable max. Torque: 800gf.cm min No Load Current to prąd bez obciążenia podany zapewne dla 3V. Wartość Max 170mA odczytuję jako odchyłkę od wartości typowej (rozbieżności pomiędzy poszczególnymi...
Chyba to nie będzie ostateczna wersja sterownika do wzmacniacza, bo powinieneś zmienić sterowanie silnikami ( napięcie stałe). Zastosowałeś optotriaki (MOC3040), a przecież one służą do włączania napięć przemiennych. Aby zmniejszyć komplikację ścieżek zastosuj układ L298D, wtedy nie są potrzebne diody zabezpieczające układ.
To chyba rzeczywiście lepiej na przekaźnikach, bo l298 wraz z diodami zabezpieczającymi może być stosunkowo ciężki.
Zacznij od wrzucenia schematu, zdjęcie płytki stykowej pod tym kątem nic nie daje. Z tego co widzę diody połknąłeś zabezpieczające tranzystor przed cewką silnika, poza tym kondensator na linii zasilającej by się zdał. Gdzie masz kondensatory do kwarcu ? Utnij se nogi z kwarcu, wiem że to stykówka, ale bez przesady.
to jest na pewno dioda zabezpieczająca tranzystor przed napięciem przy wyłączeniu zasilania na silnik jeżeli jej nie będzie (lub będzie uszkodzona ) to tranzystor najpóźniej po dwu trzech dniach padnie (praktyka serwisowania takich urządzeń) wysyłam przykład płytki z mosetem sterującym silnikiem prądu stałego 24V
Przeprowadziłem symulacje z dodanym MOSFET'em i indukcyjnością. Założenia: f = 1kHz - częstotliwość sterowania silnika. MOSFET = IRF510 L = 3,8mH, R=1om, I=2,8A - symulacja indukcyjności uzwojenia (ten prąd w modelu chyba nie odpowiada tym danym z katalogu silnika. W modelu to jest chyba prąd nasycenia ale nie che mi się dociekać) Przedstawiam wykresy...
Oporność uzwojenia circa 10 Ohm No to prąd w impolsie prawie 1A. ten tranzystorek maławy... Za pierwszym razem podłączyłem układ (zapominając jeszcze wtedy o diodzie zabezpieczającej tranzystor!) Lepiej właczyć diodę zwrotną równolegle do silnika.
Witam, tak jak odczytałeś tranzystory montowane w tym regulatorze to m.in. F7413Z i nie powinieneś mieć problemu z ich kupnem i wymianą, sugeruję dodatkowo sprawdzić diody zabezpieczające (te przy tranzystorach) bowiem uszkodzenie końcówki sterującej w tym regulatorze bardzo często związane jest z jednoczesnym uszkodzeniem zarówno tranzystorów jak i...
1.Tak do L293B musisz mieć diody. Jak chcesz wyższy prąd to możesz użyć mostka SN754410 (zamiennik L293D z prądem 1A) czy jakiś bardziej zaawansowany mostek 2.Możesz. Nie ma znaczenia dla mostka co silniki robią, ważny jest tylko prąd maksymalny. PS.Nie zamieszczaj na forum ogólnie dostępnych plików - szkoda zaśmiecać serwer.
Odbiegając zaś od tematu: z racji obciążenia będącego silnikiem zalecam zastosować diodę zabezpieczającą antyrównolegle do wyjścia tego zasilacza. Kolego "konstruktorze" wyjście tych zasilaczy już zawiera diodę i dodatkowo kondensatory o "słusznej" pojemności. Proszę już nie mieszać koledze (at)dancio751 w głowie. Niech na początek podłączy linię 12V...
Możesz. Mogą być nawet 1N4001, bo to i tak napięcie tylko 9V. Natomiast proponuję dodanie opornika - może być od kilku omów do kilku kiloomów, ale dobrze, żeby był - między układ przy silniku a diody zabezpieczające, akurat tam, gdzie trzeba go wstawić, jest na schemacie kółeczko puste w środku.
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Generalnie do wszelkich elementów indukcyjnych stosuje się diody zabezpieczające. Zerknij na schematy z przekaźnikami czy silnikami. Zawsze jest tam dioda :) Nie jestem mega specjalistą z elektroniki, ale w tą stronę bym się kierował. Tyle, że to byś musiał montować w okolicach stycznika. Generalnie lepiej jakbyś pokazał jakiś schemat, było by łatwiej...
To wygląda, że ma to mieć zastosowanie w samochodzie. To możesz zastosować właśnie przekaźniki samochodowe tak jak wspomniał kol. dexterski. Np. taki z cewką na 12V i ze stykami przełączającymi. Lub tym podobny. http://ld-12p.katalog-tme.pl/ O ile w tym odbiorniku elementami załączającym przekaźniki są tranzystory, to należy pamiętać o zastosowaniu...
Wtedy będziesz działało o ile uda się za pomocą diod zabezpieczających zwrócić do sieci powstające na silniku (w momencie wyłączania) przepięcia. A raczej się nie uda bo wcześniej będzie mostek prostowniczy.
W tym układzie, przy odwrotnym podłączeniu, popłyną duże, niszczące prądy, przez układ scalony, oraz przez zespół MOSFET'a z diodą, dopiero po ich spaleniu dużo później wybuchnie kondensator. W takim układzie nie ma sensu wprowadzać poprawek, lepiej zabezpieczyć całość, układ zabezpieczający przed odwrotnym podłączeniem możesz zrobić na: - diodzie -...
diody proponuje na wyższe napięcie np 1N5818/19 zerknij na Allegro za 6,50zł masz L298 z diodami zabezpieczającymi
Przy takim połączeniu na pewno nie będzie działać bo zwierasz piny Arduino (nie ma rezystorów szeregowo z bazami tranzystorów). Poza tym brakuje diod zabezpieczających a więc można upalić tranzystory.
Więc tak cewkę mogę zrobić z cienkościennej rurki miedzianej Cewkę możesz zrobić z drutu. Z rurki miedzianej co najwyżej karkas, ale lepszy będzie z rurki z tworzywa sztucznego (mniejsze straty na prądy w zwartym zwoju przy włączaniu i wyłączaniu prądu). Nie zawsze to będzie wadą. Jeśli zasilanie jest prądem prawdziwie stałym (bez pulsowań itp), to...
Silnik z 5 wyprowadzeniami: cztery uzwojenia połączone w gwiazdę; jedno z wyprowadzeń jest środkiem gwiazdy i do niego należy podłączyć zasilanie (zwykle 12V), pozostałe końcówki sterownik zwiera do masy (w odpowiedniej kolejności). Silnik z 6 wyprowadzeniami: cztery uzwojenia ale każda para ma własne wyprowadzenie zasilania; zasilanie jak poprzednio;...
A może pokażesz jak ty go podłączasz do tego silnika? napisałbyś chociaż czy wykorzystujesz diody zabezpieczające w ULN'ie ??? no i najważniejsze (sorki, że pytam bo nie raczyłeś napisać) ... czy byłeś łaskaw sprawdzić jaki silnik pobiera prąd ??? a także jaki jest dopuszczalny prąd dla ULN'a???
diody zabezpieczające to podstawa , zabezpieczają tranzystory przed przepięciami powstałymi w czasie przełączania elementów o obciążeniu indukcyjnym , a takim jest silnik muszą to być diody szybkie kompletnym bezsensem jest stosownie diod przy zasilaniu na każdej masz spadek napięcia ok 0,7 V policz jakim faktycznie napięciem zasilisz układ logika L298...
Hmm w takim razie może zastosować LM 350, który bodajże wytrzymuje 3A Nie ma takiej potrzeby , stabilizowane potrzebne jest do w/w elementów gdzie prąd nie przekroczy wartości kilkudziesięciu miliamper . Zastosuj dowolny LDO na 5V np.LM2940-5.0 który jest i tak na wyrost , cześć mocy L298 ( Vs ) zasil bezpośrednio oczywiście nie zapomnij o filtracji...
Przy tak podłączonej diodzie D4 hamowanie możliwe jest tylko w jedną stronę. Jeśli tak ma zostać do dodaj rezystor szeregowo do tej diody ok 2-3Ω moc minimum 10W, zapobiegnie to sklejaniu styków. Co do chłodzenie tranzystora... Jakie jest napięcie sterujące na bramkę i z czego jest on sterowany? Jak podasz te informacje łatwiej będzie coś podpowiedzieć....
Przejrzałem kilka not aplikacyjnych i zauważyłem że raz są stosowane na wyjściach diody a raz nie. W końcu jak to jest są one potrzebne czy nie? zabezpieczają układ sterujący w przypadku np. zatrzymywania silnika..? ;-)
To nie jest schemat linefollowera, na dodatek są na nim błędy, zwróć uwagę że nie ma żadnych czujników, więc skąd robot ma wiedzieć gdzie jest linia? Te wyprowadzenia które zaznaczyłeś to złącze służące do programowania, a to drugie to diody zabezpieczające L298 przed przepięciami od strony silnika.
dioda zabezpieczająca spalona dioda zabezpieczająca przepięciem dioda zabezpieczająca sterownik
czyścić mycie laser układ bezciśnieniowy makro kolor komórki
mikrokomputer cobra1 lenovo password
Awaria czujnika położenia wału Iveco Cursor 13 - przyczyny Awaria okablowania czujnika położenia wału w Iveco Astra Cursor 13