D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Czyli jakby Twoją usterkę zamodelować to wygląda to tak że kierunek zwarty jest diodą z przeciwmgielnym anodą do kierunku katodą do przeciwmgielnych. Jakby było pełne zwarcie to przeciwmgielne zapalałoby kierunek a tutaj działa to tylko w jedną stronę, kierunek zapala przeciwmgielne. Teraz pytanie czy ten diodowy mostek jest w samej lampie, czy to jakaś...
Witam, na początek przyznam się bez bicia, iż obecnie moja wiedza z zakresu elektroniki jest bardzo podstawowa. stąd moja prośba o pomoc. Chcę zbudować zestaw: ogniwo fotowoltaiczne, prostownik i pompa. Pompa posiada zasilacz 12V 20W. Byłoby dobrze by pompa "zyskiwała na mocy" wraz ze zbliżaniem się do południa a następnie się wyciszała. W nocy nie...
ELEMENTY AKTYWNE, PÓŁPRZEWODNIKOWE, LAMPOWE : Na podstawie książki z WSiP i http://www.tremolo.pl/Artykuly/Wzmacniac... 1 1a obszar polprzewodnika z 1 wyprowadzeniem; linia pozioma oznacza obszar polprzewodnika, linia pionowa - wyprowadzenie 1b1,b2, b3 obszar półprzewodnika z 2 wyprowadzeniami - przyklady 2 2a kanał przewodzący przyrządu...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
Ciekawe jak długo jeszcze będziesz siał zamęt na forum? Przez dwa tygodnie dociekasz i żadnych praktycznych, skutecznych działań. Wszelka niezbędna wiedza jest dostępna a wygląda, że wcale jej nie tykasz. Czepiłeś sie obecnie przekaźnika, ale kiedy już masz niezbędną wiedzę to zadajesz naiwne pytanie czym różnią się przekaźniki. Dwukrotnie pisałem,...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Witam ponownie. Posiadam transformator (rdzeń 7cm x 7cm = 49cm²) zostało nawinięte uzwojenie pierwotne (możliwość zasilania z 1 fazy oraz międzyfazowego). Są to 2 cewki nawinięte drutem 1,6mm średnicy x 4, uzwojenie pierwotne ma 5 odczepów do regulacji prądu uzwojenia wtórnego. Niestety z własnej głupoty pozbyłem się uzwojenia wtórnego które składało...
Jedną rzecz trzeba tu poprawić - mój błąd: opornik R2 powinien być połączony do bazy T1 bezpośrednio, a nie przez opornik R1 - przy takim połączeniu, jak na schemacie, R1 za mało wpływa na wzmocnienie, jak zmienisz punkt połączenie R2, to wzmocnienie nie przekroczy R2/R1; tak jak jest nie przekroczy ono beta*R3/R1, gdzie beta to wzmocnienie tranzystora,...
Adam , a sprawdzałeś centralkę zamka , zobacz , czy na multitimer nie jest podowany stały sygnał kierunków , może diodowy bufor pomoże. Multitimer steruje i prawy i lewym kierukniek , gdzieś dostaje stały sygnał .
Nie trzeba.To przejaw dużej przezorności.Ale w kierunku zaporowym sprawdzać trzeba.
Jesli przewiniesz dynamo to bedziesz mogl uzyc mostka trojfazowego.Normalnie uzyj mostka czterodiodowego.Masz cos nie tak w twoim ukladzie,nie ma takiej mozliwosci aby mostek przewodzil prad w kierunku dynama.
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Przekaźnik i mostek diodowy na kierunki.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
dlatego produkowane sa specjalne przerywacze do kierunków diodowych
mam problem. Niewiem jak zrobic zeby kierunki diodowe mi zaczely swiecic.w kierunku jednym jest 12 diod a na standardowzm przerywaczu wcale nie mrzgaja tylko swieca ciaglym swiatlem :cry:
Poszukaj przetarć przewodów na początek, przy samych kierunkach, przy przelotkach w ramie. Kierunki diodowe już? czy jeszcze żarówka?
Zachowanie samych ogniw nie budzi zastrzeżeń, ale balanser zachowuje się tak, jakby MOSFET podający napięcie na wyjście (-) nie łączył - działa jedynie ten, który podaje prąd ładowania (w przeciwnym kierunku), czyli sugerowałoby to jego uszkodzenie. Spadek 1.4-1.8 V wskazywałby na 2 szeregowe złącza diodowe (rewersyjne).
Na zdjęciu oznaczyłem dwa wyjścia, cyframi 1 i 2. Ustaw miernik na test diod i zrób pomiary pomiędzy tymi wyjściami w obu kierunkach. Brak przewodzenia w obu kierunkach - alternator 9 diodowy; przewodzenie w jednym kierunku - alternator 6 diodowy. http://obrazki.elektroda.net/40_12754250...
Wymieniłem te lampy. Nie zakładalem żadnych oporników. Jest jeden problem, mruga mi cały czas lewy kierunek oczywiście tylny. Co trzeba zrobić, aby nie mrugał?
Pod tym kondesatorem elektrolitycznym jest mostek. Na razie bez wylutowania sprawdź go we wszystkich kierunkach (test diodowy)
Nie lepiej zrobić sobie listwę diodową? Świeci w konretnym kierunku, 10X mocniej niż te tandetne neony rurkowe ;/
FM62429, TC9153 potencjometry cyfrowe TLP734f transoptor TNY267P, L5991 sterowniki przetwornic HT12 koder do pilotów LM358N - wzmacniacz operacyjny, w wielu układach można użyć zamiast innego wzmacniacza operacyjnego. Łącząc oscylator z licznikiem i dekoderem i LEDami można zrobić efekt typu biegnący punkt, liczników i dekoderów jest kilka można robić...
Skoda octavia 2 tdi 2007 rocznik przedlift Czy tych lusterkach/kierunkach są klasyczne samochodowe żarówki, czy wstawiłeś zamienniki diodowe?
Pod lupą wszystkie rezystory wyglądają dobrze i wartości są czytelne. Nie sprawdzałem ich wszystkich ale myślę, że są OK. Załączam lepsze zdjęcia. Pomiar kondensatorów C41 i C50 omomierzem dał dziwny wynik. W jednym kierunku 1,5kΩ w drugą 2,7kΩ. Dla obu kondensatorów tak samo. Pomiar na zakresie diodowym w jednym kierunku 0,22V w drugim 1,1V....
Zgodnie z opisem w instrukcji, oryginalnie producent zastosował żarówkę 12V/21W w oprawie BA15 (popularna od kierunków). To w jakiej obudowie wstawisz - to już Twój wybór - oczywiście warto aby była zabezpieczona od warunków atmosferycznych zewnętrznych. Co do żarówki diodowej- możesz także użyć.
Diody zastosowano w celu separacji napięć kilku sygnałów sterujących przekaźnikami. Prąd sterujący A płynie z jednego kierunku i się rozchodzi poprzez diody na kilka kierunków. Możemy sterować pojedynczymi elementami i prąd nam nie popłynie do A bo go blokuje dioda. Jest tu jakaś kombinacja różnych możliwości włączania po kilka elementów lub jednego....
A to co za bzdury ?? Nie gorączkować się :P Do sterowania prędkością wystarczy regulator fazowy a za nim mostek diodowy, zmianę kierunku obrotów realizujesz poprzez zmianę biegunów na stojanie. Frezarka którą naprawiałem pracuje już ponad rok.
I jeszcze taki drobny szczegół - gdy owa struktura diodowa jest spolaryzowana w kierunku przewodzenia ale napięciem niższym niż umowne 0,7V, dren i źródło działają tak samo w obie strony.
Otóż obraca się on zazwyczaj w lewą stronę (do tylnej części obudowy, następnie zwalnia i kręci się w drugą stronę). Przynajmniej tak oczy moje widzą. Od czasu do czasu zatrzyma się, aż go rozruszamy. Nie może tak pracować. Pewnie oświetlasz pokój świetlówkami, albo tandetnymi żarówkami diodowymi i stąd takie złudzenie. Obejrzyj ten wentylator w świetle...
Chodzi ci o mostek gretza/mostek prostowniczy? Jak sama nazwa wskazuje służy on do prostowania napięcia czyli zamiany napięcia przemiennego (AC) na napięcie stałe (DC). Diody są w tym mostku połączone ze sobą w ten sposób, że prąd przez obciążenie może płynąć tylko w jednym kierunku. Reszta informacji masz choćby w wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Gra...
Warystor musi mieć bardzo dużą rezystancję - sprawny. Cały mostek mierzysz jak klasyczny mostek 4-ro diodowy: w kierunku przewodzenia we wszystkich pomiarach powinien być podobny wynik. Spalone diody mają najczęściej częściowo "odpaloną" ceramikę - jak pooglądasz między lamelkami będzie widać. Można delikatnie poruszać drucikami od diód - jak będzie...
Temat znany. Model IP7250 (taki sam jak mój, który po czyszczeniu działa), a w tym czyszczenie stacji serwisowej, głowicy nie przynosi poprawy - drukarka niesprawna. Na zdjęciach rozebrana głowica. Foto_1 - głowica z przodu po odczepieniu jest od plastiku, w którym osadzane są tusze. Foto_2 - tył głowicy z odkrytą elektroniką. Foto_3 - kość pamięć i...
witam :arrow: viper 2000..........w tranzystorze napięcie B-E jest zawsze około 0,6-0,7V ponieważ jest to złącze diodowe spolaryzowane w kierunku przewodzenia. :wink:
zaraz zaraz,jeszcze raz.Co chesz zrobić ? Na schemacie widzę licznik dziesiętny (14029)+dekoder 1/10 (14028) i jakaś matryca diodowa realizująca funkcję OR na wybranych bitach.Wygląda mi to na sterownik węża świetlnego lub jakiegoś innego dyskotekowego cudaka.Ale co potrzebujesz ? Jaki impuls chcesz uzyskać i po co ? Jak widać kierunek masz na wejściu...
Witam, mam pytanie odnośnie kierunków diodowych. Planuję zrobić wkłady diodowe po 8 diod na lampkę. Podłączyć do cewki ładownia przetwornicę z od 5 do 40V na wejściu, i regulowane od 5 do 40V na wyjściu 5A i podpiąć LED-owy przerywacz 6V i i jak wyjdzie mi z przerywacza napięcie stałe 6V to zastosuję rezystor aby obniżyć napięcie żeby nie spaliło diod....
I będzie słabo świecić, bo żarówka emituje światło we wszystkich kierunkach i jest ona odbijane przez odbłyśnik i potem odpowiednie skupiane na soczewkach klosza. A żarówka diodowa świeci kierunkowo i nie wykorzystuje konstrukcji tylnej lampy. gdybyś chciał uzyskać taki efekt jak przy standardowej żarówce, to musiałbyś dać tyle diod świecących ile jest...
Witam Mam taki nietypowy problem i proszę kolegów o pomoc. Zamontowałem do samochodu czujnik cofania na cztery czujki w tylny zderzak z wyświetlaczem odległości i diodowym kierunku typu budka suflera.Wszystko pracowało pół roku OK.Problem pojawił się w tym tygodniu jak temperatura na zewnątrz spadła blisko zera.Gdy rano uruchomię samochód i włączę wsteczny...
Znaczy wiesz co, powiem Ci tak. O gustach się nie dyskutuje :) Kierunkowskaz to kierunkowskaz, ważne by był widoczny i jednoznaczny. Czy on będzie migał 5 razy na sekundę czy zbiegał się do środka czy do zewnątrz to kwestia gustu. Sama funkcja w praktyce jest wprowadzona z dobrym zamysłem bo z dalszych odległości sugeruje kierunek skrętu poprzez rozciąganie...
Schemat prosty i sprawdzony wszystkie elementy w szeregu dioda 1N4007 i dioda Led razem w kierunku przewodzenia i rezystor 100k Ohm /0,25W . Mam takich kontrolek w domu troszku i śmigają po kilkanaście lat ,nic się nie grzeje ani jedna się jeszcze nie spaliła .
A nie było coś kombinowane w instalacji auta po zamontowaniu tych lusterek?? Często po wymianie kierunków na diodowe, kierunkowskazy migają szybciej tak jakby jedna żarówka była przepalona. Różnie to rozwiązują, rezystorem, dodatkową żarówką. Sprawdź jakie napięcie dochodzi do lusterek
W jakim pojeździe się to dzieje? Bardzo często powodem jest różnica napięć zasilania kontrolki spowodowana spadkiem napięcia w starej instalacji. Z bezpiecznika " po zapłonie". Pomaga montaż diody paskiem w kierunku alternatora na przewodzie kontrolki ładowania. Przy oczywiście prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Witam, w pewnym układzie wysokonapięciowym na wyjściu transformatora po stronie napięcia zmiennego 15kV AC jest użyty diodowy pełnookresowy prostownik mostkowy w typowym układzie Gretza. Każda z 4 diód w tym mostku jest skonstruowana jako szeregowe połączenie 24 diod krzemowych (typu SY360/13, 1300V, 1A) oraz 24 diod SELENOWYCH typu E350C5 (podobno...
Układ korekcji jest na TDA8145 i przede wszystkim należy się na nim i na jego otoczeniu skupić jeżeli w trybie serwisowym brakuje reakcji na regulacje korekcji. Dane regulacyjne są zapisane w IC360(SDA3526-2) ale jej zapisanie nowym wsadem zapewne nic nie pomoże bo z tego co piszesz korekcja nie działa wcale. Proponuję przebadanie układu od modulatora...
Dobrze kombinujesz - to co napisałeś to już są pewne wnioski - teraz tylko doczytaj o działaniu diody pomyśl nad układem i wiesz wszystko. To, że ten robi to, a ten to, to są dobre wnioski, teraz jeszcze pokombinuj, jak to się dzieje i do czego to można wykorzystać a sam sobie to zrobisz - dasz radę. P.S. "Obcinacz" to jakoś tak mi dziwnie brzmi :D...
Sprawdź diody prostownicze prawdopodobnie tam jest problem. Po prostu zmierz miernikiem na przejściu diodowym spadek napięcia w jedną i drugą stronę pomiędzy gniazdami kabli spawalniczych. W kierunku zaporowym powinien wskazać ok 1200-1500 a w kierunku przewodzeni 350-380.
Miernik uniwersalny ustawić na ,,złącze diodowe'' (symbol diody na obudowie), często pierwszy zakres przed omomierzem. Diody w mostku prostowniczym powinny wykazywać w jednym kierunku nieskończoność a w przeciwnym spadek napięcia na złączu 450-600 mV. Jeżeli wykazuje brak spadku napięcia - to ma pełne, totalne zwarcie i trzeba zamontować nowy, sprawny!
Dzięki wielkie za info.... spróbuje wstawić.... uszkodzenie tej diody spowodowało ze kontrolka(dioda LED) od świateł długich się nie zapala i w momencie włączenia długich świateł(drogowych) zapalają się kierunki ale tak jakby miały słabe napięcie. Dodano po 57 dodam ze kierunki tylne (diodowe) obydwa
Witam mam taki problem bo wlozylem do motocykla kierunki diodowe na przod i na tyl i problem polega na tym ze nie mrugaja, jak pod tyl podepne diody a z przodu zwykle zarówkowe to mrugaja. Wniosek taki ze diodowki zapalaja sie przy mniejszym napieciu i trzebaby jakies rezystorki szeregowo powpinac w kierunki ale o jakiej wartosci jak to dobrac pomóżcie...
wskaźnik kierunek diodowy kierunek diodowy alternatora diodowy obrotomierz
kontrolka renault kangoo fabryczny hasło android instrukcja dedra
kompresor tagred radia samochodowe bazar
Audi A4 B6 1.8T AVJ 2002 - Kod błędu P0341 i masło w zbiorniczku Nasady kominowe na duże opady i silny wiatr