Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
edi1818 gdzie masz to zdjęcie to może Ci pomogę
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Sprawdziłeś diody i regulator ?
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Wymienione zostały diody, sprawdzony alternator, auto latało jak złoto. Trochę. Teraz sytuacja się powtarza, strach jechać.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Diody alternatora do sprawdzenia
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Z jakiego samochodu alternator?
Może coś takiego: http://www.tme.eu/pl/details/byp60a6/dio... Trzeba by porównać rozmiary i sprawdzić kierunek przewodzenia
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Nie wiem po co grzebać w liczniku skoro wzbudzenie wmusza rezystor i dioda M28. To trzeba zlokalizować i sprawdzić.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
Nie ma potrzeby demontowania alternatora w maluchu, żeby sprawdzić diody. Pozdrawiam.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
No to teraz diody sprawdź.
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Sprawdź alternator, szczególnie diody.
Mam Ancela BA101 już parę lat i uważam, że jest dobry. Fajna rzecz to test tętnienia. Można łatwo sprawdzić diody w alternatorze.
Już na samym początku warto byłoby sprawdzić diody prostownicze i pomocnicze.
Prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia będą diody i wzbudzenie. Sprawdzić też trzeba przewody od alternatora. Spalanie wzrosło być może przez spadek temperatury otoczenia. Sprawdź dokładnie ile pali samochód bo pisanie 50 zł = 80km to bardzo duże uogólnienie, -trasa czy miasto?
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
Rozpołów alternator, odkręć tą nakrętkę szóstkę, wybij śrubę i dokładnie przeczyść papierem ściernym płytę diod plusowych w miescu gdzie kontaktuje łeb śruby. Tak samo przeczyść pilniczkiem łeb śruby. Całość mocno skręć. Do sprawdzenia diod trzeba odczepić przynajmniej dwa końce stojana.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
masz uszkodzona jedną z diod
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Ten alternator ma - na obudowie, powodzenia przy składaniu tych kosteczek , przy diodach :) .
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Sprawdź czy diody w mostku nie mają zwarcia ,są to sądząc po zdjęciach diody 10A. Diody jeśli by zaszła taka potrzeba można pozyskać z rozbiórki starych alternatorów diody te mają 25A/100V na jednej płytce są diody z katodą a na drugiej z anodą na obudowie.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
witam nie ładuje mi alternator w Fordzie co moze być przyczyną diody są dobre :) pozdrawiam
Najprawdopodobniej uszkodzona jedna dioda na mostku prostowniczym alternatora... sprawdź diody
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
i są diody germanowe, sprawdź porządnie. Nieprawda. To są diody D204 (D pisane cyrylicą, bo diody ruskie), stosowane w alternatorach. Można wcisnąć NRD'owskie diody serii SY17x, jednak nalezy pamiętać o tym, że mają katodę bądź anodę na obudowie, zobaczyć jakiego koloru jest napis. Można i wprasiwać inne diody o średnicy obudowy 1\2 cala (12,6 mm)
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
https://www.tme.eu/pl/katalog/?search=di... Sprawdź czy na obudowie jest anoda czy katoda i zerknij w linka. Coś dobierzesz. Oczywiście powinno się wymienić cały komplet, a nie tylko jedną.
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Najpierw sprawdź ładowanie reszta to bicie piany. Jeśli ładowanie lipne każdy wykończysz kwestia czasu. Czasem diody polecą w alternatorze i masz za mały prąd. Wykonaj pomiary i wtedy powiemy co dalej. Szansa że nie zabiłeś akumulatora jest wielka. Pozdrawiam :)
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Diody w alternatorze, zimn lut lub padnięta dioda.
Sprawdź jeszcze ładowanie, bo diody w alternatorze na pewno były ogromnie szczęśliwe mogąc robić za zabezpieczenie.
Witam. Zajrzyj tutaj: http://www.sbszoo.com/ve6sbs/sale/diodes... E1220 - Diodes Silicon rect. >20A http://sklep.inter-chip.pl/cgi-bin/searc... SY170/1 - DIODA ALTERNATORA - 25 [A] - 100 [V] SY170/2 - 25 [A] - 200 [V] Pozdrawiam.
sprawdź diody alternatora (na stojanie) ktoras zapewne chce sie spalic,
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
rozbierz alternator i sprawdź diody
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
masa stacyjka przekaźnik główny zwarcie miedzy diodami ujemnymi alternatora sprawdź te podzespoły i odpisz
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Masz rację. Jest to prostownik dwu połówkowy z diodami od alternatora. Masz dwie diody ujemne na jednym radiatorze i dwie dodatnie na drugim. diody są spięte wyprowadzeniami do których przylutowane są przewody wychodzące z transformatora.Natomiast na radiatorach mamy na jednym plus a na drugim minus prądu stałego /wyprostowanego/. Musisz tylko uważać...
Wypalone diody w alternatorze, mimo że ładował, to sterownik coś wyczuwał
Regulator wymieniał mechanik. Nie miałem możliwości sprawdzić mostków, izolacji uzwojeń itd. Jak do soboty nie dam sobie rady to poniedziałek mechanik wyciągnie alternator i sprawdzę wszystkie diody. Wyciąganie alternatora to ostateczność bo aby wyjąć alternator trzeba zdemontować pompę od klimy. Czy ktoś z Was spotkał się z koniecznością wpisywania...
Jaki problem zrobić np. z 15km i sprawdzić napięcie a jak nie to może diody alternatora. Raz w roku to za mało.
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
No dobra to dzięki za odpowiedzi, a może mi ktoś napisać jakich pomiarów dokonać żeby sprawdzić, ile ma diód?
prąd może pobierać np radio , uszodzona dioda w alternatorze (sprawdź ładowanie czy jest 14 V po uruchomieniu silnika)
Wypada sprawdzić diody wzbudzenia.
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Po tak długim postoju to koniecznie sprawdzić to co pisał CameR -elektrykę. Ale uważam że porządna diagnostyka kompem może też wiele powiedzieć. Regulator napięcia, diody w alternatorze sprawdzone?
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
sprawdzenie diody alternatora sprawdzenie wzbudzenia alternatora sprawdzenie alternatora valeo
halogen zamiast żarówki bydgoszcz trzeciewiec dobor zabezpieczen
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Renault Master III 2.3 dCi – gaśnie podczas jazdy, ciśnienie wtrysku OK, brak dymienia Samsung 12YFHD320SL4LV0.2 Board for 32" LTJ320HN07-L Panel in UE32EH5300W, UE32EH5040W TVs