Witam Pomyłka; miało być 2,0kHz. A skąd taka wartość? To przecież ogromna prędkość! No chyba, że to ustrojstwo ma tysiąc par biegunów.
Jest to zestaw prostowniczy złożony z 6-ciu diod.
Mógłby pan opisać jak to działa? Diody co tam robią? jak to działa co robi zasila elektromagnes?
Przez rezystor ograniczający... Nie ma gwarancji że napięcie będzie poniżej 6V.
Jeśli masz starą drukarkę to śmiało możesz z niej zaadoptować silnik krokowy z posuwu cardriga . Tylko nie mogę na odległość określić mocy wyjściowej z tego typu prądnicy .
Przygotuj osiem diod, polacz je parami anoda z katada, wolne anody polacz razem i do plusa kondensatora, wolne katody tez razem i do minusa kondensatora. Przewody od silnika podlacz do polaczen katoda/anoda, kolejnosc obojetna. Na kondensatorze bedzie napiecie stale do pobrania :-)
A skąd my mamy wiedzieć, jaki jest pobór prądu tych lamp i wydajność prądnicy?
Osobiście wymieniłbym diody Zenera na 5V.
chodzi mi o to ze zamiast zarowek 55w zastosowac te diodowe ??? czy pradnica wytworzy wystarczajaca duzo pradu aby zasilic diody ???
Trzeba by mieć jednak więcej informacji, choćby to jak podłączone są cewki pod magnetem, ile ich jest i orientacyjnie choć jaką mają grubość drutu, przydało by się zdjęcie prądnicy, ta dioda wygląda na zwykłą 1-Amperową, może ma jakieś oznaczenia?
Na ostatnim zdjęciu to diody są już wstawione 20A . Pytanie czy zgodnie ze schematem? Odpowiem wobec tego sam sobie i dla potomnych . 1. Diody są dobrze wlutowane. 2. Aby agregat zadziałał musimy go wstępnie namagnesować: czyli do nie odpalonego agregatu podłączamy tam gdzie jest gniazdo 230V napięcie 12V szeregowo z żarówką na jakieś 15 sekund. Inaczej...
Wg. mnie: 1. Dioda ZD1 powinna być 16V minimum 0.5W. 2. Dioda ZD2 powinna być 6.8V minimum 0.5W. Uwagi: Napięcie do jakiego naładuje się aku bardzo zależy od egzemplarza i temperatury tyrystora. Można zacząć próby od diody 15V. Dla "regulatora" mocy świateł sprawa jest bardzo śliska. Pomiary multimetrem nic nie dają. Dużo zależy od mocy i charakterystyki...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
piotr-st ! Diody Shottky'ego mają sens tylko przy niskich napięciach. Przy napięciu prądnicy 230V spadek na diodzie 0,3V lub 0,7V robi niewielką różnicę, a brak "zapasu" w napięciu wstecznym spowoduje Twój niepokój przy każdym porywie wiatru. Względnie najtańsze są diody Shottky'ego 30A stosowane w zasilaczach AT i ATX, ale ich napięcie wsteczne jest...
Chcesz to do oświetlenia więc po co zaświecanie kolejno diod przy wzroście napięcia prądnicy?
AVR do tej prądnicy nie zadziała. Musisz przywrócić oryginalne połączenia mostka diodowego. Prądnica wzbudza się przez diody prostownicze i jest brak kontroli elektronicznej. Aby prądnica pracowała prawidłowo trzeba utrzymywać stałe obroty 3000 obr./min.
Sprawdź diody prostownicze prądnicy. Może przez nie nie wstawać.
Dokładnie tak, ale nie mostki, lecz tylko diody, na zasadzie podobnej jak w prostowniku w alternatorze.
Takie cos wylutowałem po D dioda
Wyżej wymienione rezystory nie pracują w blokadzie drzwi, lecz w dzielniku napięcia prądnicy tacho. Zwarcie termistora w blokadzie drzwi powoduje przepalenie ścieżki wspólnej masy prądnicy i blokady. W wyniku tego uszkodzenia napięcie sieciowe poprzez uzwojenie prądnicy pali jej dzielnik rezystorowy, diodę DS3- 1N4148. Może uszkodzić się również uzwojenie...
Dla bezpieczeństwa lepiej diody podłączyć katodą bezpośrednio do masy , a anodę zabezpieczyć rezystorem podłączonym do plusa zasilania . W instalacji samochodowej występują zakłócenia szpilkowe od zapłonu ( teoretycznie są blokowane przez regulator prądnicy ) . Jeżeli ma kolega możliwość to lepiej wszystkie diody zasilić za pomocą stabilizatora np....
No to ja jednak obstaję przy diodzie...
Sprawdź diody prostownicze. Napięcie podaj z akumulatora przez żarówkę tak jak to jest w instrukcji prądnicy.
Sprawdź diody prostujące na prądnicy.
Jeden rezystor i to do tego na 18 Ohm? 8-O Rezystor spalił się, bo dałeś jeden na jedenaście diod i do tego zbyt małej wartości. Daj pod każdą diodę osobny rezystor i będzie po kłopocie. Jeśli zasilasz z cewki prądnicy, to jest to prąd zmienny. Na jakim zakresie go mierzysz? Musisz ustawić miernik na ~ 20V i wtedy sprawdzać napięcie. Jeśli zasilasz...
Podwajacz napięcia to dwa kondensatory i dwie diody (i te, i te szeregowo, jeden przewód od prądnicy między diody, drugi między kondensatory). Ale do tego nie może być połączenia masy prądnicy (jeśli któryś z przewodów jest masą) z masą akumulatora, bo wyjdzie z tego zwarcie.
Ja bym spróbował założyć szeregowo diodę prostownicza. Powinno pomóc. O ile składowa stała nie uwali prądnicy.
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
wyjście stabilizatora (skrajnie prawa noga patrząc na napisy)-> przez rezystor na dodatniej nóżce diody->dioda. Teraz: masa z prądnicy i wszystkie ujemne nózki diody do środkowej nogi 7812, wejśce stabilizatora (skrajnie lewa) do plusa prądnicy. ps- oznaczenie diody- "podstawa trójkąta" to plus, a "wierzchołek z kreską" to minus
Możesz zastosować jakiś dzielnik napięcia + dioda Zenera zabezpieczająca przed przekroczeniem napięcia (do prądnicy dołączyć szeregowo połączone rezystory np. 3kΩ i 1kΩ i mierzyć napięcie na rezystorze 1kΩ). Według mnie "schody" zaczną się przy skalowaniu prądnicy. Prędkość obrotowa pewnie będzie znacznie zależała od temperatury. Trudno...
Witam i mnie jednak napięcie z prądnicy ok ,problem mam z rogową diodą od strony kondensatora ,zobaczymy po jej wymianie.
Witam, jeśli post nie w tym miejscu proszę o przeniesienie. Mam problem z lampą LED w rowerze. Przestała działać. Po rozkręceniu ukazało mi się takie coś i chyba coś w tej płytce się zepsuło. Co to jest za płytka i jak samemu ją sprawdzić? Dodam, że po podpięciu diody bezpośrednio do prądnicy dioda świeci się, ale mruga wraz z kręceniem koła. P.S. prądnica...
Nie jestem posiadaczem chińskiej prądnicy, ale z tego co mi wiadomo są to prądnice 3-fazowe z prądnicy wychodzi 3 przewody i nie ma w środku zamontowanych diod prostowniczych. Prostownik na zewnątrz prądnicy jest prawdopodobnie standardowy, czyli 6 diod.
Ok rozumiem. Już wiem że potrzebuję prądnicy samowzbudnej i dość solidnej przekładni. Pytanie czy potrzebna jest dioda pomiędzy prądnicą a akumulatorem? Czy nie potrzeba jakiegoś regulatora napięcia i czegoś co poinformuje mnie że akumulator jest pełny?Aby go nie przeładować?
Prąd nie płynie ale napięcie rośnie tak bardzo że następuje przebicie. Dlatego w układach sterujących trzeba montować zabezpieczenie z diod. Niestety, nie masz racji! Ponadto podejrzewam, że nie bardzo rozumiesz termin " indukcja ". Napięcie wzrośnie tylko do wartości "biegu luzem": U=n*dφ/dt, wyżej NIE! Możliwe przebicia na skutek rozłączania...
Witam, sorry ale nie jestem w stanie - czy odpłatnie podłączyłby pan w wolnym czasie - mógłby ją wysłać Jak chcesz wykonać napęd i resztę osprzętu tej prądnicy skoro pięciu kabli nie potrafisz połączyć? Dawaj, wysyłaj, za czteropak i koszty diod ci polutuję.
Zrobiłem małe doświadczenie podłączyłem do prądnicy diodę LED i przy lekkim kręceniu (3V) świeci kręci się dosyć lekko.
Witam. Połącz zamiast diody woltomierz AC na zakresie 2V. "Szybko potrząśnij" i zobacz co wtedy pokazuje.
A pomyślałeś o mocy prądnicy?
Dioda D1 ogranicza max napiecie dostarczane z prądnicy, D2 zapewnia zachowanie ładunku na kodensatorach C2 i C3 gdyby napięcie na prądnicy zmalało a R3 ogranicza prąd płynący przez diodę optotranzystora.
Schemat jest dobry, żeby dobrać diody musisz znać wydajność prądową prądnicy.
Jeśli ten akumulator jest taki jak w opisie ze wszystkimi tymi zabezpieczeniami to nie musisz dawać przetwornicy,tylko do prądnicy (jeśli jest to prądnica prądu zmiennego) podłączyć mostek Gretza złożony z 4 1A diod schottkiego i jakiś opornik (najlepiej dobrać doświadczalnie)od 1-5,6Ω/2W i do akumulatora.
Na samym wejściu, przy założeniu, że żaden biegun prądnicy nie ma połączenia z masą układu. A jeśli musi być połączenie jednego bieguna prądnicy z masą, to jedna dioda, a nie mostek.
Nie prościej wziąć miernik i zmierzyć napięcie na pracującym silniku? Nie masz na stacyjce pozycji "praca bez akumulatora"? Jak silnik chodzi w tej pozycji to prądnica działa.
Mogę tylko dodać, że ta mniejsza prądnica synchroniczna to wzbudnica. Jest ona nieco innaczej zbudowana, magneśnicę posiada na stojanie a uzwojenia trójfazowe na wirniku, czyli odwrotnie jak w zwykłej prądnicy synchronicznej. Do uzwojeń trójfazowych podłączony jest prostownik z diodami wirującymi wraz z wirnikiem. Dlatego nie są potrzebne szczotki
Tak się zastanawiam, że może stosowanie LDO to trochę przesada: układ scalony LM1084-ADJ kosztuje około 8zł, i daje o około 1V mniejszy spadek napięcia, niż LM7812 (poniżej 1zł). LM7812 daje za niskie napięcie - można je podnieść podłączając mu LED-a na nóżkę GND. I pewnie trzeba by dodać jakąś diodę na wyjściu stabilizatora, żeby nie rozładowywać akumulatora...
Zimno nadal- ale na tyle, że można było odbyć trochę jazd i wykonać pomiary z diodą Szotkiego na wyjściu z prądnicy, diodą przełożoną na wyjście do akumulatora i bez diody. Sprawdzałem moment załączania się lampki kontrolnej ładowania i tego jak długo trwa stan przejściowy (jarzenie się kontrolki). Nie mam możliwości technicznych do zbadania obiektywnego...
Ja nie wiem jak na tak prosty problem można tyle pisać i jak można mącić w głowie wyprasowywaniem diod i "kierunkowość prądnicy nawet w to była zamieszana , wystarczyło prosto napisać tak jak kolega VIPER555.
Dobrze, sprawdź diody.
To prawdopodobnie był to alternator z 6-ma diodami (bez 3 diod wzbudzenia) Miał 6 diod prostowniczych i 3 diody wzbudzenia. Tymi diodami wzbudzenia reguluje się napięcie wyjściowe.
jack63 napisał: ...Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. ... Wybacz, że cytuję sam siebie, ale nie czytasz dokładnie. Do czerwonego kabla dołącz anodę diody. Katoda będzie połączona z wyprowadzeniem nr 2 stacyjki przez kabel brązowo-biały w oryginalnej instalacji - i ile dobrze pamiętam. Stacyjka musi też mieć...
Ale to 7A to ograniczenie z powodu diody prostowniczej czy z powodu prądnicy?
Prądnicę musisz przez regulator i diodę podłączyć do akumulatorów, nie ogniwa solarnego. W przeciwnym przypadku każda próba doładowywania z prądnicy spowoduje gaśnięcie diody. Tak jest zbudowane większość układów ledowych w lampach solarnych.
Wszystkie zera z trzech faz połączyłem razem. Albo źle skojarzone uzwojenia, albo źle połączone diody. A jakie napięcia fazowe i międzyfazowe (bez diod) uzyskujesz po tym przełączeniu.
Chyba można wykonać dzielnik napięcia przed wejściem w kartę sterownika. Zabezpieczenie owszem dobrze wykonać np. diodą typu transil.
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Witam! Rozwiązaniem jest prostownik w układzie podwajacza napięcia, a po nim możesz dać stabilizator (np. LM7812) - dla bezpośredniego zasilania GPS-a, lub tym wyprostowanym napieciem (bez dodatkowych elementów) możesz ładować akumulatorki, a w "skrajnym" przypadku - gdybyś obawiał się "przeładowania", to możesz dać LM7815 (dla ograniczenia napięcia...
Tak duże diody na pewno pomogą. A jeszcze większe pomogą bardziej. Przecież to bzdura! Nie chodzi o diody tylko o moc prądnicy. Nie a nic nie rozumiesz. Temat do kosza, aby ktoś inny się nie zaraził ta głupotą.
Jako prądnicę możesz użyć silnika krokowego, dla pojedyńczej (lub kilku) diod wystarczy. Lub np. dynamo rowerowe. Na filmie obroty to kilkaset na minutę.
Zacznę pytaniami: 1. Bez regulatora masz prąd zmienny, a jaki rodzaj jest Ci potrzebny? 2. Jakie napięcie daje prądnica bez regulatora, a jakiej wartości potrzebujesz? Teraz sugestia: zdejmij regulator i załóż zwykłą diodę prostowniczą na 10A na jedno z wyjść prądnicy. Będzie "prostownik jedno połówkowy", a plus dostaniesz na przewodzie z diodą niezależnie...
Napędza ją wiatrak ręcznej roboty i trzeba będzie zrobić właśnie przekładnię, która była już w planach. Jeszcze jedna sprawa, jak okiełznać skaczące przez zmieniające się obroty prądnicy napięcie, aby przy za dużych obrotach nie uszkodzić diod LED?
Na początek, to odkurz agregat, bo jak widzę dostał on swoje na tej budowie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są podłączone. "Obadaj" wzrokowo i przyrządem kondensator, bo od niego zależy wzbudzenie się prądnicy. Na próbę możesz podmienić na inny, o podobnych parametrach. Silnik powinien utrzymywać obroty na poziomie 3 tys./min. Podłącz odbiornik np....
Ale wydaje mi się ze alternator zeby wytworzyc prad sam potrzebuje pradu. Nie jest to do końca prawdą: Alternator to prądnica 3 fazowa synchroniczna: Dzielimy na : Samowzbudna Obcowzbudna - Tu żeczywiście jest potrzebny prąd na wirnik. Obcowzbuna idzie przerobic na samowzbunda dokładajac 3 diody wzbudzenia.
Alternator czy prądnica? Odpowiadam: Regulator napięcia, szczotki, diody w alternatorze, wirnik w prądnicy, urwane przewody, zerwany pasek klinowy. Wszystkie te usterki miały miejsce w różnych 126p.
Kolego marg21, mostek prostowniczy służy do prostowania prądu czyli zmiana z AC(zmienny) na DC (stały), Reulator napięcia sluży do stabilizacji napięcia wyjsciowego prądnicy niezależnie od obrotów i obciążenia, sterując jej wzbudzeniem. Także jak widzisz są to dwa różne układy. Alternator posiada i mostek prostowniczy i regulator napięcia. Mostek prostowniczy...
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez?
Dioda Zenera nie ograniczy Ci "prądu do 12V". Wręcz przeciwnie, zwiększy ona prąd (pobierany z prądnicy) i się spali (ta dioda Zenera). Tutaj trzeba raczej jakiś stabilizator. Nawet impulsowy żeby się to jakoś strasznie nie grzało. EDIT. Dioda Zernera tak samo :D
W elektronicznym jako wyłącznik samoczynny pracuje dioda.
5-akumulator 2-regulator 3-lampka kontrolna prądnicy 4-styki włącznika zapłonu -diody wzbudzenia -uzwojenie stojana
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Użyłeś funkcji ,,tester diody" czy tylko zwykłego omomierza? i czy ta prądnica nie ma przypadkiem hybrydowego regulatora napięcia ? Bo ten kondensator posiada dwie funkcje. Po pierwsze wytwarza wstepny przeplyw prądu przez uzwojenie główne przy pracy bez obciążenia, a to prądnica samowzbudna synchroniczna. Po drugie poprawia cosΦ układu. Jeżeli...
Chcę zrobić swego rodzaju UPS w którym podczas ładowania świeciłaby się dioda zielona, podczas wykorzystywania napięcia prądnicy niebieska, a przy rozładowywaniu baterii czerwona. Moim problemem jest to, że nie mam pomysłu jaki układ zrobić, aby podczas działania prądnicy odłączało obwód z czerwoną diodą. Nie pytajcie mnie o zastosowanie, wymaganą moc...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Zgodnie z kartą katalogową tej turbiny moc powinna być większa niż te kilka watów, więc jest coś nie tak. Albo uszkodzona prądnica (może diody, bo to prądnica trójfazowa) albo twoja przetwornica nie obciąża w wystarczającym stopniu tej prądnicy. Patrzyłeś oscyloskopem jaki jest kształt napięcia wychodzącego? https://obrazki.elektroda.pl/4040735100_...
Witam . UZN i A1 sprawne . Zastanawia mnie właśnie to dodatkowe uzwojenie z diodą w prądnicy . Kondensatory pomierzę i dam znać . W drugim agregacie mam sfajczony dławik L1 lecz nie ma przebicia pomiędzy uzwojeniami. Ale napięcie idzie prawie do 500V i działa UZN . Zastanawia mnie czy jak podałem 24V z zewnętrznego zasilacza na wzbudzenie i na wyjściu...
W obwodzie w prądnicy na pewno nie ma przerwy ani przebicia bo to sprawdziłem. Niema oznaczenia +- jest za to A B C przy czym wzbudzenie podłączone jest pod A C, jak znaleźć +-. Poza tym nie ma w nim ani płytek ani diod.
Przepraszam za głupie pytanie, ale jedno uzwojenie to po prostu jeden z tych pięciu kabelków tak? Czy można jakoś rozpoznać, które są w jednej fazie? I jeszcze jedno: mostki Graetza ( prostownicze) mają po cztery diody prostownicze, jak więc do każdego podłączyć dwa kable? Czy po prostu dwie diody zostawić puste?
I kolejne moje boje ze światłami. Przekaźnik wydawał się dobrym pomysłem. niestety kłopot się pojawił. Mimo że przekaźnik 5volt to na wolnych obrotach robił się niestabilny. Przez to wszystko dioda w przedniej lampie wyzionęła ducha i silnik potrafił zgasnąć. Chyba przekaźnik miał zbyt duży pobór prądu. Wywaliłem przekaźnik i zamontowałem dwie diody...
Warystor to element zabezpieczający nie jest potrzebny do pracy prądnicy. Ważnymi elementami są diody na wirniku oraz mostki prostownicze. W tych prądnicach najczęściej padają diody na wirniku. Kondensator i mostki prostownicze są trwałe, ale wymagają sprawdzenia. Sprawdź też termistory w module FW. Bo to chyba o nie chodzi a nie o warystory.
Witam. Kolego krystian84334 stosuj rezystor obliczony dla napięcia zasilania około 7V (tak jak pisałem już we wcześniejszych postach), bo ty masz to zasilane zawsze równolegle z akumulatorem, a akumulator 6V w pełni naładowany ma około 7V, a jak będzie trochę rozładowany, i napięcie będzie niższe (np. 6V), to diody będą nie znacznie słabiej świeciły...
Jeżeli jest prądnica i daje AC >> mostek z diod Schottky'ego i źródło prądowe dla LED. Trzeba sprawdzić jaki prądnica daje napięcie. Jeżeli ma to świecić na postoju, to dodatkowy akumulator >> jego ładowanie z prądnicy czy też ładowanie z zewnątrz >> do LED przez źródło prądowe.
Z alternatorem? Trzeba by przebic diody i mechaniczny regulator. Cofka
Jak mozesz to podaj kto jest producentem tego traktorka oraz jego model. Tak ma być jak na schemacie poniżej z prądnicy idzie na wyłącznik i do lamp. A drugi przez diodę do ładowania na akumulator Tam podrodze w niektórych był dodatkowo amperomierz.
Powinien bez problemu do 15V ładować jesli sprawny stojan ,wirnik i diody. Następny doradca co nie przeczytał pierwszego postu Oryginalnie układ ładowania składał się z prądnicy , regulatora i diod niestety nie da się ich kupić. Ze stojana powinny wychodzić trzy kable! Jeżeli stojan jest ok, to resztę osprzętu (mostek prostowniczy i regulator) można...
Jest to prawdopodobnie bezszczotkowa prądnica wyprodukowana przez VEB FINSTERWALDER MASCHINEN. Jeżeli diody są rzeczywiście uszkodzone, to prądnica nie będzie się wzbudzac albo nie będzie dawac pełnej mocy. Diody zwarte są rezystorem. Sprawdzane miernikiem wykazują przejście w obie strony, co sugeruje ich uszkodzenie. Przed wymianą sugeruję powtórne...
ok ale prądnica jest stało prądowa to nie wystarczy dioda tylko aby zapobiec przepływowi prądu od aku do prądnicy??.
Witam Odkupiłem kosiarkę samojezdną uszkodzoną. Po naprawie mechanicznej wziąłem się za elektrykę. I okazało się że brakuje diody prostowniczej na ładowaniu akumulatora. Moje zapytanie jaką dać diodę prostowniczą. Napięcie z prądnicy to od 10 do 15 V przemiennego. Akumulator jest oryginalny, 12V 26Ah 200A. Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam
Dam z przodu 25 W i już nic nie będę widział. Może jakiś stabilizator, albo coś na diodzie Zenera.
Poczekajmy, czy ktoś robił i się bawił amerykanką z wiatraków. Jeśli pomyślałem, że przydałby się mały kondensator, który mógłby zgromadzić nadmiar energii i przy następnym razie diody mogłyby się rozświetlić "od strzała", wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne - na początku obrotu.
Nie ma opcji z diodami. Może lepiej z drugą prądnicą.
Jak to mogę wykorzystać? Do czego ? To akurat jest nonsens. Kolego Szanowny, da się to zrobic, ale.... Poproszę wyraźna fotę oczyszczonej tabliczki zaciskowej prądnicy, oraz czy ten panel zawiera w sobie trójfazowy mostek Greatza lub zespół diod ? Potrafisz pomierzyć uzwojenia transformatorów w panelu i prądnicy ? Mimo wszystko jednak sugerował bym...
Zrobiłem układ podobny do [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... tylko na dwóch tyrystorach zamiast diod i układ działa .
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Agregat prądotwórczy typu chiński dwusuwowy 700W 220V samowzbudny, podobno albo obcowzbudny... Pytanie takie: jak działa wirnik, jak to wzbudza się i do czego służy dioda w wirniku? Poznaję budowę i działanie prądnicy samowzbudnej synchronicznej, ale tego chińczyka nie poznaję i w tym modelu uczę się na nim i nie szkoda, a też nie szkodzi, że się uszkodzi....
Witam ! Schemat jest zły ( odniosę się tylko do części podłączenia prostownika ). Jeśli dobrze rozumiem to jeden z końców cewki prądnicy podłączony jest do masy ?, a Ty chcesz podłączyć też do masy minus akumulatora. Jeśli podłączysz prostownik jak na schemacie to część mostka ulegnie uszkodzeniu bo równolegle do prądnicy będzie podłączona jedna z diod....
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
U mnie w maluchu z prądnicą, prądnica wzbudzała się odłączona od instalacji. A gdy w regulatorze wypaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, to styki te zastąpiłem dwoma diodami 10A i wtedy prąd od strony akumulatora był odcięty. Zastosowanie tych diod usprawniło ładowanie akumulatora, bo ładowanie rozpoczynało się w momencie zrównania się...
Diody są 30Amperowe tak dla konkretu
Inne napięcie uzyskasz przy połączeniu w gwiazdę, a inne uzyskasz przy połączeniu w trójkąt przy jednakowych obrotach. Prądnicy nie opłaca się konstruować chyba że się nudzisz. Jeżeli chodzi o napięcie wyprostowane to uzyskasz zgodnie ze wzorem: Udi = 1,35 Uvo gdzie Udi - napięcie wyprostowane (przy pominięciu spadku napięcia na diodach) Uvo - napięcie...
podłączenie diody prądnicy biegunowość prądnicy zwarcie prądnicy
atlas copco obroty silnika y510p płyta zmywarka bosch stabilizator
samsung le37b650 przyczepa kampingowa
Najlepszy zamiennik cylindra do Husqvarna 345 Fiat Scudo 1.6 JTD 2007 - Ograniczenie obrotów do 2500 RPM