Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Mając multimetr powinieneś wybrać zakres pomiaru diod (symbol diody). Wtedy wartości nie będą wyrażane w "kΩ" a w "mV". . Tez tak robiłem. Wychodziło po ok. 450mV.
Poszukuje do zakupienia diód prostowniczych do alternatora do tzw mostka prostowniczego . Szukałem w necie i na allegro ale nic nie znalazłem . Witaj . Potrzebuje do alternatora boshowskiego do VW golfa 3 1.8 ABS 92r . Pozdrawiam
Kup cały mostek, 140zł na Allegro z przesyłką. Kupisz osobno diody a później okaże się że luźno latają bo średnica zbyt mała. Do wymiany diod potrzeba praska by je wycisnąć i włożyć nowe ale średnica musi być odpowiednia bo później luźno latają i robi się duży problem.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Dioda wzbudzenia
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
tak, chodzi o Ładę Samarę WAZ-2108
Linki do danych technicznych, a nie jakieś wycinki z opisów.
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Jak na teraz coś prostszego- z magnetronu jest bardzo dobry radiator do diod pastylek https://sklep-elektronik.pl/diody-prosto... od alternatorów, mostków prostowniczych od spawarek, tyrystorów.
Są małe szanse by można było coś "przełożyć", za prąd "odpowiada" średnica użytych drutów do nawinięcia uzwojenia stojana i wirnika, pośrednio także typ zastosowanych diod prostowniczych.
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
Właśnie wyczytałem, że: obecnie diody prostownicze alternatora - to diody Zenera. Jest to zabezpieczenie przed przepięciami w przypadku odłączenia akumulatora . Potwierdzacie?
Tu masz dane katalogowe jednej z takich diod: http://jirky.webz.cz/zobraz_katalog_n.ph...
Test diod prostowniczych alternatora.
Już na samym początku warto byłoby sprawdzić diody prostownicze i pomocnicze.
8 diod, nissan terrano.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
sprawdz płytke z diodami prostowniczymi
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Ja mam takie pytanie, potrzebuje wymienić diody prostownicze w alternatorze, wprasowanie to mały problem, ale czy jak będą lutowane to sprawdzi sie to rozwiązanie, czy musza być zgrzane?
Witam mam problem z podłączeniem tego alternatora ze zdjęcia. Jest to jakiś wynalazek mitsubishi. Jeśli ktoś wie jak to zrobić prosze o pomoc. Dodam ze w środku ma diody prostownicze.
Większość elementów zastosowałem według opisu, tylko trafo o mniejszej mocy i diody prostownicze są od alternatora. Przy uruchomieniu nie miałem żadnego problemu. W załączniku są płytki wykonane programem Sprint Layout.
Myślę, że powinny tu się nadać diody do alternatora.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Czyli, potrzebuje kabelek usb-OBD2, i przejściówke z OBD2 na 14 pin prostokąt, podłączam do della, wcześniej ściągam z internetu cascade i łącze z micrą. Założę nowy temat odnośnie alternatora boscha z owej micry, bo mam pytanie czy w taki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze alternatora, najpierw zrobię foto...Liczę na podpowiedz...
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
To są diody BYY57-700 i BYY58-700 http://www.mouser.com/ds/2/115/BYY57_58-... (obudowa wciskana jak popularne diody do alternatorów), tu - zaprasowana w reduktor z gwintem M8
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Jeżeli dioda ładowania się zapala to niekoniecznie musi to być przedstawiony na rysunku mostek. Trzeba sprawdzić uzwojenie wzbudzenia, diody tego uzwijenia oraz szczotki alternatora
Lub diody prostownicze w alternatorze popalone .
W kraju nie ma takiego sklepu internetowego gdzieby można było je dostać. Możliwe, że za granicą - dochodzą spore koszty wysyłki. Poszukaj w serwisach samochodowych - zdaje się to są diody prostownicze do alternatora? Pozdrawiam
po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc) czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
Bardzo często zdarza się częściowy upływ którejś z diod prostowniczych alternatora. napisałem to już w poście #16. Czy mógłbyś podać co dokładnie stało się alternatorowi Twojego samochodu?
prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
szczotki diody prostownicze w alternatorze regulator sprawdz
Nie,nie wytrzymaja prądowo.Te diody które ci się uskodziły przewodzą nawet 40A. Pozostaje wymiana mostka na nowy-typ DER2000 i to jest jedyna metoda naprawy.
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Ale jak to zrobić? Dodano po 10 https://obrazki.elektroda.pl/9345036800_... https://obrazki.elektroda.pl/9470992200_... Dodano po 2 A może by tak spadek napięcia uzuskać poprzez szeregowe połączenie diod prostowniczych z alternatora samocbodowego, bo takie posiadam, jakie spadki napięć są ma takich diodach ? Z góry...
Najprawdopodobniej uszkodzona jedna dioda na mostku prostowniczym alternatora... sprawdź diody
Nie wiem czy ktoś pisał na temat sytuacji uszkodzenia alternatora biorcy. Miałem dwa takie zdarzenia w merivie i seacie leonie. Po odpaleniu aut kierowcy od razu rozpoczęli jazdę .W obydwu przypadkach auta ujechały kilkaset metrów i zapaliły się kontrolki ładowania. Efekt uszkodzone diody prostownicze alternatora. Teraz gdy zdarza mi się taka sytuacja...
Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. Wyjaśniłeś bardzo ładnie i wyczerpująco. Te bezpieczniki zabezpieczają instalację w przypadku zwarcia diod prostowniczych w alternatorze (to dla autora tematu). Dwa to niech autor tematu poczyta troszku o bezpiecznikach i dowie się że skoro jest na nim napisane 120 A to nie oznacza że...
Nie.Ten drugi wyglada jak tak samo jak ten na zdjeciach ktore dolaczylem,tylko ma 6 diod
sprawdz diody prostownicze w mostku
Np. tu http://unipol.bazarek.pl/opis/592295/dio... Potrzebujesz 3szt z ozn. "K1" i 3 szt. "A1". Powinny pasować mechanicznie. A te "ze wzgl. oszczędnościowych" zapewniam że może się nie udać. Trzeba rozebrać mostek na drobiazgi, wyprasować stare diody i wprasować nowe - tak żeby nie zniszczyć blaszek radiatorowych,...
Były te diody w mostkach prostowniczych w migmag montowane sa w alternatorach .
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
Uszkodzona dioda prostownicza w alternatorze lub regulator napiecia. Ten temat był już poruszany na forum.
Te jednostki ?/1447/ , to LED - a lub dwie szeregowe diody prostownicze.
Witam sprawdż diody prostownicze.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Miałem kiedyś taki problem, że płytka padła mi kilka razy. Rozebrałem i wyczyściłem silnik, od tego czasu usterka zniknęła. A co do pryskania i wymiany diod, to wiele lat wymieniałem diody w Besterach na te z alternatorów i nie robiły problemów.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Bezpieczny prostownik Dioda z alternatora połączona w układzie greca najtaniej to szrot Jedyna trudność to mechaniczne mocowanie do radiatora no i zajmuje nieco miejsca. Dodano po 7 Mostek Graetza - prostownik.jpg https://obrazki.elektroda.pl/3207637000_... Dodano po 1 Dioda-prostownicza-alternatora-60a-400v.... https://obrazki.elektroda.pl/3323466300_...
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Po prostu diody prostownicze w alternatorze nie wytrzymaja takiego napięcia ! Tak samo może być z regulatorem napięcia, który jest zespolony ze szczotkotrzymaczem. Zresztą te 45V to jeszcze nie jest tak dużo - może się pojawić jeszcze większe napięcie przy wyższych obrotach !! Tak jak pisali poprzednicy : NIE RÓB TEGO WIĘCEJ !!! Pozdrawiam !
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Cały alternator kupi za 150zł, a maszyny budowlane stać nie mogą.
to zostają te chinche i alternator. Regulator napięcia albo diody prostownicze w alternatorze są przegrzane i są źródłem zakłóceń. Spróbuj jeszcze połączyć masę radia osobnym przewodem z masą wzmacniacza. Sprawdź czy antena do radia ma masę. Miałem podobny problem w Kadecie ale zanim go rozwiązałem to sprzedałem ten samochód. Może Tobie sie uda. Powodzenia!
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy nie to jest tak samo, pasek cały, nieposzarpany...
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Witam mam problem z przeróbką oryginalnego prostownika samochodowego, był on na płytach selenowych ale można powiedziec ze sie spaliły i nie działaja i myśle sobie że trzeba zastosowac diody prostownicze w układzie greatza tylko nie wiem jak parametry musza miec te diody aby to dobrze funkcjonowało. Prostownik ma zakres 6,12,18,24v i prąd ładowania...
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
Gdzieś czytałem opinię że autem w dalekie podrózy można spokojnie podróżować do przebiegu około 100 000 km, potem ryzyko się zwiększa. Są usterki których nikt nie jest w stanie przewidzieć, tzn usterki elektroniki pojazdu. Zobacz co może "siąśc" - alternator, teraz diody prostownicze, regulatora też nie można wykluczyć -pompka paliwa -komputer silnika...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Pewnie że lepiej cały mostek, jedna dioda to około 7 zł.
Witam przetnij przewód od wzbudzenia alternatora i wepnij zwykłą diodę prostownicza katodą do alternatora a anodą do instalacji , i będziesz miał po problemie .:D
Sprawdź kolego diody prostownicze w alternatorze i regulator napięcia. Oraz przeglądnij instalację pod kątem zwarcia bo albo takie alternatory albo coś faktycznie je uszkadza. Nie pamiętam dokładnie czy w tym aucie sterownik silnika tak jak w fordach nie ma nic do ładowania jako że to mazda ma dużo wspólnego z fordem wszystko jest możliwe musisz zgłębić...
Jeżeli koniecznie trzeba jeździć ciągnikiem bez akumulatora, to należy odłączyć przy alternatorze przewód wzbudzenia ( oznaczony np. D+). Nieobciążony, na wyjściu B+, alternator wytworzy takie napięcie, że uszkodzeniu (przebiciu) ulegną diody mostka prostowniczego.
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
witam. najprosciejszy sposob na zrobienie ladowania to taki 1 potrzebna jest dioda prostownicza od jakiegos alternatora. co do ktorej podlaczasz 2 kable. (pododnie jak do bateri) 1 kabel podlaczasz do akumulatora,a 2 do zrodla pradu. czyli do kabla z zaplonu. i masz ladowanie gotowe Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.net/55_12729799... 1-...
Alternator jest 6 czy 9 diodowy? Interesuje mnie ilość diód na mostku prostowniczym.
Chodzi o diody prostownicze, takie jakie są w prostownikach i alternatorach.
A gdzie znajduje się ta dioda prostownicza?
jeżeli tam są takie walcowate(fi około 11mm - taki walec) to to są standardowe diody prostownicze dod alternatorów. Są one oznaczone kolorami - czerwone i czarne - i można je kupić w lepszym sklepie elektrycznym. Przy wymianie należy uprzednio nieco rozklepać otwór po poprzedniej aby nowo wciśnięta miała dobre połączenie elektryczne. Te małe diody do...
alternator diody prostownicze połączyć diody prostownicze łączyć diody prostownicze
sterowanie rolet zewnętrznych dorobienie kluczyka peugeot piasta łożyska
Czy zasilacz fontanny ogrodowej miE powinien się grzać? Podłączenie przewodów wysokiego napięcia w Audi 80 B3 1.8S 1989