Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
tak, chodzi o Ładę Samarę WAZ-2108
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Lampka w tym układzie jest wyłączana przez specjalny przekaźnik wysterowany ze środka uzwojenia stojana, w tym alternatorze styk N. Możesz ppszukać przekaźnika kontrolki ładowania od bizona, stara czy czegoś takiego albo zamontować wskaźnik napięcia. Jeśli prąd wirnika jest problemem bo np maszyna musi stać z wlączonym zapłonem to zamontuj 3 dodatkowe...
Może wytrzyma:1dzień,2,3 a moż dwa lata to jest używane.:D
Myślę, że powinny tu się nadać diody do alternatora.
Lub diody prostownicze w alternatorze popalone .
Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
szczotki diody prostownicze w alternatorze regulator sprawdz
prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.
Witam, Ford Focus MK1 1.8 16V benzyna 2000r. Żona zaraportowała dziwny zapach, jakby paliły się kable - namierzyłem, że przyczyną był alternator (Magneti-Marelli 63321678 - Ford 98AB10300DD, A115I-80A). Wyjąłem go z auta i po rozebraniu zobaczyłem, że jedna dioda prostownicza jest przepalona i dodatkowo była ułamana jedna szczotka. Jeśli chodzi o szczotkę,...
to zostają te chinche i alternator. Regulator napięcia albo diody prostownicze w alternatorze są przegrzane i są źródłem zakłóceń. Spróbuj jeszcze połączyć masę radia osobnym przewodem z masą wzmacniacza. Sprawdź czy antena do radia ma masę. Miałem podobny problem w Kadecie ale zanim go rozwiązałem to sprzedałem ten samochód. Może Tobie sie uda. Powodzenia!
Witam, W alternatorze Lucas 24242 padły mi wszystkie diody. Problem jest tego typu że nie wiem jakie diody tam były zainstalowane, jedyne co do na spodzie diody jest nadruk "66", co pewnie świadczy o pradzie ładowania wynoszącym 66A, żadnego innego oznaczenia nie ma. Alternator jest od ciagnika Case 4230 (tutaj podobny http://altera.jdm.pl/catalog/product_inf...
Sprawdź kolego diody prostownicze w alternatorze i regulator napięcia. Oraz przeglądnij instalację pod kątem zwarcia bo albo takie alternatory albo coś faktycznie je uszkadza. Nie pamiętam dokładnie czy w tym aucie sterownik silnika tak jak w fordach nie ma nic do ładowania jako że to mazda ma dużo wspólnego z fordem wszystko jest możliwe musisz zgłębić...
Po prostu diody prostownicze w alternatorze nie wytrzymaja takiego napięcia ! Tak samo może być z regulatorem napięcia, który jest zespolony ze szczotkotrzymaczem. Zresztą te 45V to jeszcze nie jest tak dużo - może się pojawić jeszcze większe napięcie przy wyższych obrotach !! Tak jak pisali poprzednicy : NIE RÓB TEGO WIĘCEJ !!! Pozdrawiam !
Witam ponownie. Mam niestety znowu ten sam problem JCB 3CX Super 2002r nie ładuje mi akumulatora. Wcześniej po wymianie regulatora ładowanie wróciło, jednak teraz znowu nie ładuje i kontrolka ładowania cały czas świeci się na czerwono :( Alternator wraz z regulatorem jest sprawny, ponieważ był badany u mechanika. Postanowiłem sprawdzić, czy kabel przy...
jeżeli tam są takie walcowate(fi około 11mm - taki walec) to to są standardowe diody prostownicze dod alternatorów. Są one oznaczone kolorami - czerwone i czarne - i można je kupić w lepszym sklepie elektrycznym. Przy wymianie należy uprzednio nieco rozklepać otwór po poprzedniej aby nowo wciśnięta miała dobre połączenie elektryczne. Te małe diody do...
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
mój problem polega na tym iz mialem prostownik na 24v a potrzebowałem na 12v wiec odwinąłem kilka uzwojeń i teraz jest na 12v , w starym prostowniku bylo cos w rodzaju diody ale tylko jedna wygląda jak dioda z alternatora ale ma nie jeden odczep a dwa jeden długi i krotki i nie wiem jak teraz to podłączyć tak by działało . mam tez diody z alternatora...
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
Witam. Buduję prostownik samochodowy, miałem wszystko, ale niestety dioda (10A) okazała się zbyt słaba i po zwarciu przewodów przestała przewodzić. Narodził się nowy pomysł - "mini regulacja" natężenia prądu - mostek prostowniczy + osobna dioda. Przełącznikiem wybierałbym czy chce mostek (wyższe natężenie, szybsze ładowanie, trochę mniejsze napięcie)...
A czy diody prostownicze da się wymienić samodzielnie w tym alternatorze Delco? Czy one są lutowane czy jakoś wciskane skoro same diody są tanie? Ewentualnie czy całe mostki prostownicze są do kupienia w sklepach elektronicznych? Zna ktoś może cenę takiego mostka z diodami? I ile jest tych diod? Jakie muszą być parametry takich diod prostowniczych -...
Witam Obwód ładowania na postoju powoduje pobór prądu na poziomie 2A, w efekcie po kilku godzinach nie mogę odpalić auta. Tymczasowo kupiłem zwykłą diodę prostowniczą 30A i wpiąłem w obwód ładowania tak, aby na postoju nie płynął prąd, bo ładowanie jako takie jeszcze jest. I to rozwiązanie póki co działa. Jak się domyślam, poszła dioda w altku. Dlatego...
Witam Jak w temacie posiada przewinięte trafo na 15 volt około 100 A. Szukalem do tego diody prostownicze po to by wykonać wspomagacz rozruchu do samochodu. Znalazłem diody ale cena z kosmosu. Za 20 pln wyrwalem alternator od Megan 1 1.6 8v. Chciałbym te diody zastosować do tego urządzenia. Bardzo bym prosił o schemat jak podłączyć diody pod transformator....
Witam, mam problem ze zrozumieniem w jaki sposób diody w prostowniku alternatora zabezpieczają przed magnesowaniem wirnika w trakcie włączonej instalacji przy wyłączonym silniku lub przy niskich obrotach. Cytat z wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
Podkręć obroty powinno dojść do 80A. I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym. Zjawisko to właśnie ogranicza moc oddawaną maszyn elektrycznych. Od pola powierzchni przekroju poprzecznego i właściwości ferromagnetycznych rdzenia ( w tym przypadku wirnik i stojan) zależy wielkość...
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
czesc mam pytanko czy w altenatorze da sie wymienic diody i czy jest to trudne bo wymienilem szczotki z regulatorem i nadal mi sie swieci ladowanie
Witam Nie mogę znaleźć żadnych danych do diody z alternator Symbol SYS70 N4 Będę wdzięczny za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/9317153600_... https://obrazki.elektroda.pl/5718351600_... [/img]
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Mam prosbe , czy ktos z Was zna oznaczenie katologowe fabrycznych diod wzbudzenia w alternatorze A-124 /55A/ poloneza ? Nie wiem czy wystarcza zwykle diody prostownicze np. 1N 4007 /1A, 800V/, wolalbym zastosowac fabryczne , z drugiej strony diody o wiekszym pradzie np. 3 A maja wieksze rozmiary i zajmuja duzo wiecej miejsca na plytce . Prosze o odpowiedzi...
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Witam na początku napiszę że nie jestem elektrykiem lub kimś pokrewnym, moja wiedza na ten temat to do 0 do 10 to 3. Mam alternator który ma 6 diod głównych i 3 diody w tak zwanym mostku wzbudzenia i chciał bym podłączyć regulator napięcia, mam taki elektroniczny z dwoma kablami zielonym i żółtym. Pytanie brzmi pod które styki podpiąć https://obrazki.elektroda.pl/8327453900_...
Witam, nie jestem elektrykiem, ale nie dają mi spokoju dwie rzeczy: 1. Co tak właściwie daje dioda ładowania w alternatorze samochodowym (chodzi mi o to, jak ona wspomaga ładowanie i co się dzieje, jak jest poprowadzony zwykły kabel z akumulatora, przez stacyjkę do zacisku D+ (bez diody/żarówki))? 2. Wyczytałem wcześniej na forum, że kiedy alternator...
1. Na jednym z poradników pokazane było, że aby powstrzymać cofanie się prądu z silnika który po wyłączeniu wykonuje jeszcze kilka obrotów trzeba użyć diody prostowniczej i zamontować ją pomiędzy wyprowadzeniami cewek silnika (na + i - silnika). Jaką diodę powinienem wybrać do silnika 5v? 2. Czy jest inny sposób zapobiegania cofaniu się prądu?
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika , i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik elektryczny z magnesami, normalnie kiedy masz go...
W tym alternatorze są dodatkowe trzy diody tzw. wzbudzenia jeżeli sprawdziłeś tylko prostownicze "prądowe" to bardzo prawdopodobne jest że siedzi jedna z nich opisany objaw jest charakterystyczny przy uszkodzeniu diody wzbudzenia
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
Nie jestem 100% pewien ale wydaje mi sie że zwykłe diody prostownicze (mostek) nie będą tu najlepszym rozwiązaniem. Nie ze względu na prąd ale czasy przełaczania. Didody z alternatora są pozornie małe, gdyż w normalnej diodzie dużo zajmuje obudowa a tak naprawde liczy sie wielkość styku złącza oraz możliwość odprowadzenia ciepła. Nie znam paramterów...
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
A co z wirnikiem,zostal ten orginalny jezeli tak to tez wypadalo by go zmienic ,wzbudzenie znajduje sie wlasnie w nim i pradem który na niego płynie regulujemy ladowanie ,wtedy wystarczy nawet regulator od poloneza .A pod te 3 uzwojenia podpinamy diody prostownicze (np. od jawy 350 ts lub mz etz) 6szt 3 ujemne i 3 dodatnie ,zeby uzyskac stale napiecie...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
W alternatorze są dwa obwody prostownicze jeden do zasilania obwodu wzbudzenia, a drugi do ładowania akumulatora. Żarówka kontrolka włączona jest pomiędzy te napięcia. Jeśli się żarzy to uszkodzenie jednej fazy prostownika trójfazowego. Najczęściej padają diody do zasilania obwodu wzbudzenia. Typowo instalowane tam są diody 3A, z wyglądu jak dioda 1N4007....
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
no to ja mam pieroński problem. na wolnych obr. świeci lampka ładowania. dam lekko gazu i jest ok, ale napiecie na alternatorze (B+) nie przekracza 13,5 - jak wącze światła to jescze zleci o jakieś 0,2V. Na wolnych obrotach widać że alternator w ogóle nie ładuje (12,2V lub mniej) Różnica pomiędzy napieciem na akumulatorze, a alternatorze to jakieś 0,4V...
Miernikiem mierzyłem dosłownie wczoraj miał 14.4 dzisiaj wskoczyło na wartości akumulatora czyli te 12 z hakiem. POMIAR Plus na akumulatorze i minus na podłączonych klemach 12.2 . i zrobiłem tak plus na alternatorze i minus na minus akumulatora. ew i przykładałem na alternator minus i miałem pod 12. Tam na skrzyni nie mam czujników jedyne to wsteczny...
Witam. Ja mam ogara 205 w którym przerobiłem elektryke na mniej wiecej o tom co Ci chodzi dołozylem jeszcze elektroniczny modul zaplonowy zeby styki przerywacza sie nie przepalaliły mam akumulator 6V 4.5AH. Jesli chcesz zaoszczedzic troche energi elektrycznej to na tylniej lampie daj Diody czerwone z opornikiem.Nie wiem tylko po co stosowac 3 mostki...
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Dioda wzbudzenia
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Poszukuje do zakupienia diód prostowniczych do alternatora do tzw mostka prostowniczego . Szukałem w necie i na allegro ale nic nie znalazłem . Witaj . Potrzebuje do alternatora boshowskiego do VW golfa 3 1.8 ABS 92r . Pozdrawiam
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
Są małe szanse by można było coś "przełożyć", za prąd "odpowiada" średnica użytych drutów do nawinięcia uzwojenia stojana i wirnika, pośrednio także typ zastosowanych diod prostowniczych.
8 diod, nissan terrano.
Czyli jeśli w opisie na tej płaskiej czesci jest literka "A" to ta płaska czesc jest anodą a drucik katodą i odwrotnie tak ? W alternatorze mam diody z opisami na spodniej czesci 076 862 , nie ma tam literki ani A ani K
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Już na samym początku warto byłoby sprawdzić diody prostownicze i pomocnicze.
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Jak na teraz coś prostszego- z magnetronu jest bardzo dobry radiator do diod pastylek https://sklep-elektronik.pl/diody-prosto... od alternatorów, mostków prostowniczych od spawarek, tyrystorów.
Linki do danych technicznych, a nie jakieś wycinki z opisów.
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Test diod prostowniczych alternatora.
Panowie napiszcie gdzie są takie diody dobrze opisane, np. z charakterystykami, itp. Może ktoś poleci lekturę dobrą. No widzę że nikt więcej mi nie pomoże. Ciekaw jestem czy to wynika z braku chęci czy z braku wiedzy na ten temat? (może w złym miejscu umieściłem temat).
Właśnie wyczytałem, że: obecnie diody prostownicze alternatora - to diody Zenera. Jest to zabezpieczenie przed przepięciami w przypadku odłączenia akumulatora . Potwierdzacie?
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
To są diody BYY57-700 i BYY58-700 http://www.mouser.com/ds/2/115/BYY57_58-... (obudowa wciskana jak popularne diody do alternatorów), tu - zaprasowana w reduktor z gwintem M8
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Jeżeli dioda ładowania się zapala to niekoniecznie musi to być przedstawiony na rysunku mostek. Trzeba sprawdzić uzwojenie wzbudzenia, diody tego uzwijenia oraz szczotki alternatora
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Miałem kiedyś taki problem, że płytka padła mi kilka razy. Rozebrałem i wyczyściłem silnik, od tego czasu usterka zniknęła. A co do pryskania i wymiany diod, to wiele lat wymieniałem diody w Besterach na te z alternatorów i nie robiły problemów.
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
sprawdz płytke z diodami prostowniczymi
Większość elementów zastosowałem według opisu, tylko trafo o mniejszej mocy i diody prostownicze są od alternatora. Przy uruchomieniu nie miałem żadnego problemu. W załączniku są płytki wykonane programem Sprint Layout.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Nie,nie wytrzymaja prądowo.Te diody które ci się uskodziły przewodzą nawet 40A. Pozostaje wymiana mostka na nowy-typ DER2000 i to jest jedyna metoda naprawy.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Witam mam problem z podłączeniem tego alternatora ze zdjęcia. Jest to jakiś wynalazek mitsubishi. Jeśli ktoś wie jak to zrobić prosze o pomoc. Dodam ze w środku ma diody prostownicze.
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
Ja mam takie pytanie, potrzebuje wymienić diody prostownicze w alternatorze, wprasowanie to mały problem, ale czy jak będą lutowane to sprawdzi sie to rozwiązanie, czy musza być zgrzane?
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Czyli, potrzebuje kabelek usb-OBD2, i przejściówke z OBD2 na 14 pin prostokąt, podłączam do della, wcześniej ściągam z internetu cascade i łącze z micrą. Założę nowy temat odnośnie alternatora boscha z owej micry, bo mam pytanie czy w taki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze alternatora, najpierw zrobię foto...Liczę na podpowiedz...
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc) czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Bardzo często zdarza się częściowy upływ którejś z diod prostowniczych alternatora. napisałem to już w poście #16. Czy mógłbyś podać co dokładnie stało się alternatorowi Twojego samochodu?
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Siema. W pewnym układzie zapłonowym jest dioda Zenera: https://obrazki.elektroda.pl/3608908800_... Ma ona napięcie przebicia 350V. Niestety nie znam jej mocy, ale ma ona rozpraszać ewentualne wypadanie zapłonu, więc podejrzewam że będzie to moc raczek kilkuset niż kilku wat. Dioda się zepsuła i nie mogę nigdzie znaleźć takiej. Są o...
Najprawdopodobniej uszkodzona jedna dioda na mostku prostowniczym alternatora... sprawdź diody
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
W kraju nie ma takiego sklepu internetowego gdzieby można było je dostać. Możliwe, że za granicą - dochodzą spore koszty wysyłki. Poszukaj w serwisach samochodowych - zdaje się to są diody prostownicze do alternatora? Pozdrawiam
Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. Wyjaśniłeś bardzo ładnie i wyczerpująco. Te bezpieczniki zabezpieczają instalację w przypadku zwarcia diod prostowniczych w alternatorze (to dla autora tematu). Dwa to niech autor tematu poczyta troszku o bezpiecznikach i dowie się że skoro jest na nim napisane 120 A to nie oznacza że...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Były te diody w mostkach prostowniczych w migmag montowane sa w alternatorach .
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
połączyć diody prostownicze charakterystyka diody prostownicze łączyć diody prostownicze
passat antena separator schemat instalacja elektryczny domek integra pamięć zdarzenie
prostownik elektronika klapka lodówka samsung
APC Smart-UPS 2200 - migające diody, brak zasilania Fiat Doblo turbo diesel - wyciek z przewodu wtryskowego