Widze że kolega marcin troszkę filozofuje :) Diody separujące ( zwykła dioda prostownicza), stosowane są w systemach alarmowych w celu odseparowania od siebie przewodów podłączonych od alarmu do instalacji samochodowej. Chodzi oto że np. światła kierunkowskazów podłącza się jednym przewodem z alarmu do dwóch przewodów w aucie, jeśli się niezastosuje...
Z najmniejszym możliwym spadkiem napięcia, przy danym prądzie np. Diody schottiego. Tak czy inaczej będą się one grzać i to mocno, potrzebny radiator. Lub możesz spróbować bez di o d, ale musisz: -Ustawić napięcie na każdym z nich dokładnie tak samo, czym dokładniej tym lepiej -Połączyć je wszystkie w jednym punkcie przewodami o takich samych długościach...
Dwie diody na wyjsciu napięcia i podłączenie pod kabelki od kierunkowskazów Dodano po 1 [quote="wloc"]Dwie diody na wyjsciu napięcia i podłączenie pod kabelki od kierunkowskazów zaporowo do żarówek
Forum nie jest od nauki szukania i samodzielnego myślenia. Z ciekawości sprawdziłem. Na hasło "fabia" wyskakuje tylko w dziale ZiA 47 wyników. A opis separacji diodami obwodów znajduję się choćby w instrukcjach montażu alarmów (choćby Fortecy).
Jak sama nazwa wskazuje, dioda separująca jest stosowana po to aby oświetlenie nie miało wpływu na inne uklady, np. wejścia autoalarmu, itp. Nie zawsze dioda separująca jest potrzebna, zalezy to od rodzaju/typu ukladów współpracujących ze sobą. Z reguły jest tak, że oświetlenie, gdy nie świeci, ma małą rezystancję, i bez diody separującej wejście autoalarmu...
Tak, da się to zrobić, tylko pamiętaj o diodach separujących.
siedzi tam dioda 30SQ045 Ma specyfikowane tylko 45V zaporowo, strasznie mało. To można zastosować do jednego panelu.
Witaj Walczę z identyczną płytą, brak jest do tej platformy dokumentacji. Ale drogą dedukcji doszedłem do tego co to jest za przelotka. To jest przelotka biegnąca do rezystora 20 omowego przez który zasilany jest układ ładowania TI25A. To jest wyjscie z podwójnej diody separującej zasilanie zasilacz i bateria. Bez tego napięcia laptop nie wstanie. Pozdrawiam
Podaj sygnały na SO + z różnie zdefiniowanych wyjść przez diody separujące
Możesz konkretnie wskazać pod które kable lutuje diody? niestety, nie wiemy jaki masz wózek czy jaki jest schemat, dlatego najprościej odnaleźć kable idące do kierunków/ wymontować kierunki i z nich wyprowadzić "gorący" przewód i przez diody separujące dołączyć do kontrolki/buzera.
Trzeba założyć diody separujące pomiędzy istniejącym automatem światła a krańcówką (lub krańcówkami). Takie diody można wpiąć w przewód dochodzący od tego "automatu" do krańcówek, najlepiej tuż przed krańcówką. Wtedy będzie można bez problemu do krańcówek podłączyć przekażnik, a nawet bezpośrednio dodatkowe żarówki podłączone jednym końcem do +12V....
Mam prostrzy pomysł. Jeżeli jest to golas bez elektryki (najprawdopodobniej jeżeli masz ten problem) to po prostu wymień diodę separującą w drzwiach kierowy. Pozdr.
Do wejścia wyzwalającego w alarmie o polaryzacji np."-"można podłączyć kilka czujników np.krańcowy wyłącznik drzwi na którego przewodzie w większości samochodów przy zamkniętych drzwiach jest pełne 12V oraz inne czujniki np.ultradżwięki,szok,mikrofala,aleobowią... każdy z tych czujników musi być podłączony do tego wejścia przez diodę separującą np.N4001...
Jeśli chodzi o te diody separujące to jak miałbym je podłączyć? Użyłbym diod Schottky'ego (małe napięcie przewodzenia): http://obrazki.elektroda.net/49_12579784... Pozdrawiam.
Wtedy robisz sobie przełącznik taki że resety nieprogramowanych ściąga do masy, programowany wtykasz do programatora. No chyba raczej do Vcc? czyli inaczej mówiąc nic z nim nie robisz a programowany do programatora. Układ diod separujących resztę sygnałów załatwi sprawę.
taka dioda na przewodzie plusowym, pomiędzy driverem a szeregiem diod LED, zadziała jak zawór zwrotny. Przepuści prąd w jedną stronę, ale w drugą już nie? Tak. Rozumiem też, że taka dioda będzie traktowana tak jakby kolejna dioda w szergu i też spowoduje jakiś spadek napięcia, o 1 czy 2V? Tak, ok. 0,7V. Zamiast tych diod separujących wystarczy użyć...
Jeśli masz alarm i tak jak wyżej wspomniano, ktoś zaoszczędził na diodach separujących i podłączył wszystkie krańcówki razem, to na dzień dobry musisz oblecieć całe auto i wszystkie je posprawdzać: wszystkie drzwi, klapa, maska. Przyczyna leży pewnie w którejś z nich. Przeczyść wyreguluj. Szczególnie tą od maski silnika. Jeśli to nie pomoże, to daj...
Tak, tylko będę miał nieskończoną ilość takich skoków napięcia, a ja potrzebuję 1x skok i przejście na inne źródło. Skąd taki wniosek? Układ różniczkujący podłączasz pomiędzy wyjściem zasilacza (napięcia stałego) a wskaźnikami kanału lewego i prawego, oczywiście przez dwie diody separujące. Przez te diody jest doprowadzony pojedyńczy impuls prądowy...
Podlacz sie do lampki oswietlniowej ale tej ktora jest w drzwiach , oczywiscie tym sposobem musisz rozebrac wszystkie drzwi . Wyciagnji przewody z lampek wszytskich drzwi , nastepnie odseperuj je diodami w nastepujacy sposob : Cztery diody strona bez paska zlutuj ze soba i podlacz do alarmu . Drugie konce diod czyli te z paskiem odpowiednio do kazdej...
Na wyjściu lampki w Thalii jest prąd zmienny więc pojedyńcze diody separujące raczej nie - chyba że 2 mostki prostownicze po jednym w każdym napędzie - ale problem może powstać przy jednoczesnej pracy obu napędów. Pewniej założyć pod wyjście lampek po przekaźniku, styki połączyć równolegle, lampkę już przez styki przekaźników zasilić z osobnego zasiacza....
Witam. Podtrzymanie z baterii tylko dla CD 4013. Przełączenie przekaźnika przy zasilaniu sieciowym. Układ z podtrzymaniem bateryjnym ma pewną własność: przypadkowe naciśnięcie przycisku przy zasilaniu z baterii, spowoduje zliczenie impulsu bez sygnalizacji zadziałania. Po kilku takich zdarzeniach, po powrocie zasilania sieciowego, stanu przekaźnika...
Czy rozwiązaniem najprostszym było by zamontowanie paneli po jednej stronie budynku połączonych szeregowo np. 10-15 paneli i połączenie równoległe z identycznym zestawem po drugiej stronie budynku ? czy wpływa to jakoś na działanie instalacji czy można pominąć te różnice wykorzystując podłączenie zestawów z jednej o drugiej strony ? Jeśli oba stringi...
Auto wymaga zastosowania diod separujących przy podłaczaniu czujników drzwiowych natomiast sterowanie centralnym oraz aby wykorzystać moduł komfortu wymaga sterowania poziomami musisz zastosować rezystor 220Ω według schematu N który przesyłam Ci na pw niestety oba schematy są po włosku trochę własnej inwencji (słownik)pozwoli zapewne rozwiązać...
Diody daje sie przy łączeniu paneli z różnym napięciem lub w różny sposób zacienionych a tu to nie będzie raczej miało miejsca. Dodatkowo każda dioda wprowadzi sporą stratę i tak bardzo potrzebnej mocy Ja mam 7 paneli 10W/12V połączonych równolegle poprzez diody separujące. Wtedy każdy panel pracuje indywidualnie stosownie do jego oświetlenia, a w...
jak wyjaśnić że dwa kierunkowskazy podłączone z przodu działały, kiedy zostawiłem dwa tylne żarówkowe ? To proste, żarówki w lampach mają po 10W, kontrolka przypuszczam, że 2W, przy połączeniu szeregowym żarówka 2W zaświeci się, natomiast 10W nie, zbyt mały prąd. Natomiast kierunkowskaz led pobiera albo tyle co kontrolka, albo nawet mniej, dlatego...
witam, kupilem alarm, w komplecie jest czujka wstrzasowa z prealarmem (4 przewody), dokupilem jeszcze mikrofale 2 strefowa (4 przewody), w centralce mam jedno wejscie na czujke (4 piny), wg schematu widze ze kazda czujka ma dwa przewody do wyzwalania masą dwóch stanów, pre i alarm. Teraz pytanie jak to podpiac? mysle ze potrzebne mi beda diody do separowania...
Plus może byc z zasilania licznika, z migaczami możesz spróbować podciągnąć sygnały z prawego i lewego i podać na kontrolkę przez diody separujące.
Tak diody musza być na większy prąd min 5A polecam kupić diody na 8A-10A różnica w cenie jest nie wielka ale jeśli będzie zapas nic nie zaszkodzi diody nie będą sie grzały i wszystko będzie działać poprawnie.
OK, ale czy wtedy MPPT nie ustawi całego układu wg tego stringu, który jest gorzej oświetlony, i produkcja będzie obniżona? Przy takich samych panelach, a więc o takich samych charakterystykach, punkty pracy będą się poruszać współbieżnie w takt sterowania z mppt, więc falownik spokojnie powinien znajdować punkt mocy maksymalnej dla obu zsumowanych...
Ja tylko zapytam czy przy połączeniu równoległym paneli dałeś diody separujące?
Q16 to tranzystor kluczujący, więc interesyje Cię prąd maksymalny Ic-max. W przypadku pnp smd będzie ciężko coś wydłubać z gratów. D7 to dioda separująca napięcia ARW oraz PTT na wejściu antenowym pos str. odbiorczej. Analogicznie jest w alanie 100 plus większość elemrntów ma identyczne oznaczenia, a nawet identyczne wartości Za pomocą diody jest realizowana...
Pamiętaj o diodach separujących poszczególne panele. Miałem wcześniej podłączone dwa panele równolegle i czy mogłem je uszkodzić nie stosując diody ??
tranzystor FS7KM18A, Mitsubishi, NMOSFET, 900V, 7A, Rds - 2 Ohm; RG-(bramkowy) 36 Ohm, RCM3-430 Ohm, ZG-dioda zenera C27, dioda DDRV separująca Ucc dla AN8026, prostownicza na nap. wsteczne 400V,
Układy z pompą ładunku na pojemności MCP1252, MCP1253 i podobne. Aplikacja trywialna, bez indukcyjności, wysoka sprawność, zakres wejścia 2-5,5V, wyjście 3,3/5V do wyboru lub wersja ADJ z dzielnikiem w sprzężeniu regulacji (przykładowo przy stosowaniu dodatkowych diod separujących obwody zasilania można sobie wyciągnąć np. na 3,6V), sygnał PGOOD - kontrola...
Opowiem jak działa najprostsza dwuprzewodowa fotokomórka Hormana EL101. Centrala zasila 24 Voltami Nadajnik i Odbiornik przez wspólny rezystor 400 Ohm. Jeżeli odbiornik widzi impulsy podczerwieni, na około 500us co 5ms zwiera linie zasilającą. Nadajnik i odbiornik są tak zaprojektowane (posiadają diodę separującą i kondensator), że takie krótkie braki...
Ja, żeby nie mieć tego dylematu, wyposażyłem każdy panel w diodę separującą.
Znajduję wiele sprzecznych informacji np. TU Bo sprawa nie jest jednoznaczna. Zasadniczo nie powinno się łączyć zasilaczy równolegle, chyba że są do takiej pracy dostosowane. Można by je także podłączyć poprzez diody separujące na wyjściach - wtedy także możliwa jest praca równoległa, choć sprawność się obniża no i ledy będą świecić słabiej. A czy...
Tu masz jeszcze sterowanie masą (impuls masy na styku S): http://obrazki.elektroda.pl/7313173700_1... Sztuczka polega na tym, że po zwarciu styków pierwszego przekaźnika na 87 pojawia się sygnał sterujący idący przez diodę separującą na jego cewkę, tzw. "podtrzymanie". Jednocześnie ten sygnał steruje drugim przekaźnikiem. Może zreasumujmy...
Oczywiście jest to pewnego rodzaju rozwiązanie, ale czy tym nie powinien się zająć kontroler ładowania?? Chyba, że kolega ma bez kontrolera to wtedy zupełnie zrozumiałe Otóż wyjaśniam jak to jest u mnie. Ja paneli PV (7 szt.) używam do ładowania akumulatora w samochodzie (5 szt, połączonych równolegle) oraz akumulatora do oświetlenia garażu (2 szt,...
witam wymień diodę zenera i kondensator separujący 1uF możesz też sprawdzić warystor pozdrawiam
Tego typu układy "odczytują" napięcie z uzwojenia pomocniczego, które w tradycyjnych rozwiązaniach służyło tylko do zasilania. Tu pełni obie funkcje, spójrz sobie na schemat aplikacyjny i podłączenie FB i separującą diodę. Niebieskie to kondensator przeciwzakłóceniowy pewnie o lepszej normie do pracy między stroną niską a sieciową.
witam kolego prosze po pierwsze uściślić co należy rozumieć z teksu "Chcialbym zapytac w jaki sposob i czy jest mozliwe (co musialbym miec) aby móc ładowac dodatkowy akumulator żelowy napieciem z instalacji samochdowej (z intalacji samochodowej mam min. 10A prad). " dlatego że inne mamy paramerty instacji gdy silnik pracuje / napiecie 14,4 V/ a inne...
Te diody separujące (w poście #16) są niepotrzebne...skoro cewki są zasilane z dwóch różnych napędów.
Schemat jest teoretycznie dobry, ale nabazgrany. No jeśli już tak nabazgrany to nie może być nawet teoretycznie dobry moim zdaniem :( Warto się jeszcze podszkolić. Poza słusznymi uwagami kolegi wyżej, ja dodałbym jeszcze jednego sporego babola jakim jest zwarcie linii zasilania +5V z wyjścia stabilizatora 7805 oraz z wyjścia gniazda USB. Tak się nigdy...
Kiedyś tam robiłem cos podobnego, i tam są diody separujące odpowiednio zasilane wejścia. Sprawdź gdzie przychodzi zasilanie z POE i prześledź czy nie ma przerwy na diodzie.
Falownik autokomp offgrid 6.2, to jak podłączyć te panele? Można dwa stringi po 9 paneli połączone równolegle, z zastrzeżeniem jak powyżej. A diody dawać czy lepiej bez bo w panelach są 3 ale chyba na sekcję W panelach są wbudowane diody by-pass przeciwdziałające efektom dużych zacienień paneli. Przy stringach łączonych równolegle powinno się dawać...
witam kasprzyk dobrze podpowiada,proponuję to samo z jednym przekażnikiem no+3 diody separujące 10 A.Przykład rozwiązania,jeżeli sygnał samochodowy jest sterowany +12V.Jedno z napieć wyjściowych na kierunki podajemy na przekażnik no np. prawej strony. Jedną diodę separującą wpinamy tak w instalację fabryczną samochodu ,aby napięcie do kierunku np. prawej...
Dokładany alarm potrafi również połączyć z sobą "strony" kierunkowskazu jeśli przebije diody separujące.
Nie potrzebujesz diod separujących, ale właściwego przerywacza. Takiego, który ma osobne styki dla prawej i osobne dla lewej strony kierunkowskazów. Problem zniknie :-)
W podobny sposób zasilam miernik na stole. Jak włączę zasilanie stołu (miejsce pracy) to wyłączony miernik (przełącznik na OFF) od razu zaświeca wyświetlacz bo ma podłączone zasilanie z zasilacza 9V. Jak tego napięcia nie ma to miernik daje się uruchomić tylko po wciśnięciu przełącznika w poz. ON. Napięcie z zasilacza mam wpięte w miejsce gdzie przychodzi...
Baterie (akumulatory) można łączyć szeregowo - nigdy równolegle, ze względu na rozbieżności parametrów nawet ogniw tego samego typu. Wyjątkiem jest układ z diodami separującymi.
W takim przypadku zastosowanie dwóch zasilaczy jest niemożliwe. Jak najbardziej jest możliwe, ten sterownik steruje masą (tak jak większość) więc łączymy oba zasilacze minusami i do sterownika a ich plusy do każdej z taśm oddzielnie. Z jednego z zasilaczy (lub obu poprzez diody separujące) podłączamy plus do sterownika i z głowy.
Ja bym je połączył poprzez diody separujące, tak żeby wzajemnie się nie widziały. Ja tak równolegle połączyłem panele, bo w ciągu dnia nie zawsze są jednakowo oświetlone.
No to sposób podłączenia modułu masz podany w poście #3 z wykorzystaniem diod separujących.
żeby z tego zrobić softstart potrzeba jeszcze dobrać rezystor Dobre, nie pomyślałem o tym. A to ten softstart w ogóle potrzebny? Może spróbować bez najpierw? Jest też kwestia ciągłej pracy zasilacza - dodatkowy włącznik? Jeżeli softstart plus przepuszcza a steruje minusem, to można połączyć w ten sposób, aby na silnik, na "pusto" szedł z obu stron...
Klasyczna pozytywka to połączenie kilku prostych układów: a) generatora taktującego o częstotliwości kilku Hz, decydującego o czasie trwania każdej nuty, b) do wyjścia generatora dołączamy licznik liczący np. do 8 lub 16 c) licznik steruje demultiplekserem (odpowiednio 8 lub 16 wyjściowym) d) do każdego wyjścia demultipleksera (za wyjątkiem ostatniego)...
Nie można! Są diody separujące po drodze.
Chyba zaryzykuję. Czy warto dać do takiego układu, diody separujące oba zasilacze ?
Wow! dzięki za odzew. Wg. datecode na sterowniku wyprodukowany został w 2012r. Kondensator ELNA 1.0F 5.5V 1035. Średnica 20mm wysokość 7mm. Obwód to rezystor ograniczający prąd ładowania i dioda separująca mikrokontroler od reszty układu. Mikrokontroler miał jedno wyprowadzenie podłączone "przed" diodą zakładam, że o czujnik obecności zasilania przełączający...
A kto Ci powiedział, że to musi być PowerPass? PowerPass często zawiera diody separujące; masz użyć zwykły rozdzielacz 5-2400 MHz, z transformatorem wewnątrz, mający zwarte galwanicznie wszystkie trzy złącza.
Tak, praktycznie do każdego alarmu można podłączyć opcjonalne, dodatkowe czujniki. Nawet jeżeli stary alarm nie posiada dedykowanego wejścia czujnika, to można się podłączyć pod wyłącznik krańcowy drzwi, separując obwody diodami.
Często występująca usterka w tanich, dokładanych alarmach. Siada jedna z dwóch diod separujących.
Tak jak napisał wojtas 69 .Przekażnik bezpośrednio do tego przewodu a interfejs c.z. za pomocą diody separującej. Końcówkę diody z kreską do tego przewodu.Pozdrawiam.
Jak miałoby wyglądać połączenie z diodami separującymi? Mam diody impulsowe BAT85, mógłbym od razu przetestować.
Kontrolką bardzo łatwo to sprawdzić!!! A masz diody separujące sygnał?
W następnej kolejności sprawdź alarm. Diody separujące kiuerunkowsazów mogą przebijać.
Moduł tego centralnego jest sterowany z pilota i ma wyjście na kierunki? Jeżeli tak, to na 99% któraś dioda separująca wewnątrz modułu zdechła.
wpiętymi do zasilania wzmacniacza przez diody separujące, wyjścia stabilizatorów też przez diody Poniżej zasilacz tego wzmacniacza. Podłączyć diody schottky tak jak to zaznaczyłem? Na górze + od akumulatorów a na dole -? Przepraszam że taka forma ale tylko telefon mam do dyspozycji. https://obrazki.elektroda.pl/5619664300_...
Nie dało by się podłączyć parami po dwa równolegle paneli i powstało by 6 par. Następnie te 6 par podłączyć szeregowo i napięcie spadnie do zakresy tolerowanego przez inwerter. Możliwe , że potrzebne będą diody separujące.
A nie można sygnałów analogowych (0-10V) przy wspólnym 0V i poprzez diody separujące wprowadzić na jedno wejście analogowe? - przecież chodzi o określenie najwyższego napięcia; przy zastosowaniu diod schottky spadek odczytu o 0,3V, a krzemowych 0,6-0,7V ustawić jako offset?
Z przycisku 5 przez diody separujące zasil przekaźniki 1 i 3 a z przycisku 6 też przez diody przekaźniki 2 i 4.
Na kablach zasilających kierunki z alarmu mogą być diody separujące, jedna z nich ma przebicie, wtedy będzie taki efekt.
Proste/szybkie rozwiązanie - daj diodę separującą układ ograniczający od kondensatora. Jak szybko rozładowuje się kondensator? Jaki jest prąd rozładowania?
Najpierw ustal co jest odpowiedzialne za przełączanie źródła zasilania z sieciowego na bateryjne - przekaźnik, diody separujące, tranzystor. I sprawdź ten element. Sprawdź czy bez podłączonego akumulatora masz napięcie na kondensatorach filtrujących za diodami prostowniczymi.
Mała przypowieść - chociaż związana luźno z tematem. Przyjechał klient, i się żali że jak jedzie ponad 200 to mu się światło w kabinie zapala. Jedziemy raz i drugi - gościu ma rację! Dwieście na zegarze - lampka świeci! Anioł Stróż czy co? Po pewnym czasie spędzonym na dociekaniach okazało się, że klient gdzieś założył alarm, a montażysta się nie wysilił...
Należy zastosować dwie diody separujące, najlepiej typu Schottky np. 1N5817. Anodami do +zasilacza i +akumulatora, obydwie katody złączone do +odbiornika. Naprawdę, argument o odległym sklepie nic tu nie zmienia.
No to dziwne. Więc pewnie masz tam wstawioną diodę/diody separujące przód od tyłu i połączone tak, że tył uruchamia stop i starter, a przód tylko stop.
No to na tym przekaźniku nie będzie działać Będzie jak zrobi podtrzymanie cewki przekaźnika przez diodę separującą i odcinał będzie plusa nie ginącego podczas kręcenia rozrusznikiem.
Centralka zamka dokładana? Jeśli tak, to spalony bezpiecznik na jedną stronę kierunkowskazów, uszkodzona dioda separująca (jeśli jest) lub zwykłe uszkodzenie w połączeniu przewodów.
Witam. Proszę mi doradzić czy nie ma problemu aby podłączyć do ( zaczepu elektro magnetycznego w drzwiach ) przewody równolegle . Jedne z wideodomofonu ,oraz z oddzielnego zamka szyfrowego ( klawiatura + RFID ) zakładając że napięcie sterujące zamkiem jest na 12 V tu i tu . Czy potrzebne są jakieś diody separujące takie połączenie. Dziękuje i pozdrawiam...
Wyświetlacze są "zapięte" przed diodą separującą, co zresztą widać na schemacie, po wyjęciu wtyczki zasilania wyświetlacz gaśnie. Niestety GoldCap z odzysku, mała pojemność.
Może być też wyjście 3-stanowe np. w popularnym STK-200. Dodaj pomiędzy resetem i programatorem diodę separującą. N.
Ok dokładnie wiem dioda separująca w obwód w wolnej chwili się za to wezmę bo na szybkiego modułu tu gdzie być powinien to go brak....
Słyszałeś kiedyś o stosowaniu diody separującej?? Myśle że powinno pomóc. A pozatym na forum jest funkcja szukaj, lagona była chyba z 10 zary i to całkiem niedawno
Nic nie wiadomo o konstrukcji wewn. tych zasilaczy, i można podejrzewać możliwość wpływu tego o największym napięciu na pozostałe. Obciążeni (+) podłączyłem do obydwu zasilaczy przez 2 diody 3A I takie połączenie jest bezpieczne, z diodami separującymi. Diody dobrać na prąd obciążenia (z odpowiednim naddatkiem), najlepiej typu Schottky (mały spadek...
Po całkowitym sprawdzeniu 2 kontrolki mają przekłamanie i świecą z pozostałymi (ale o mniejszej jasności) które sprawdzam. Jest to wywołana polaryzacją kabli? Sądzę, że przebiciu uległa część diod separujących. Jakiego typu diody tam dałeś?
Nawet jak uda się szczelnie zafoliować lub pokleić jaką taśmą wodoodporną, to i tak takie panele nie nadają się do szeregowego połączenia z innymi panelami. Pęknięty panel nie będzie tak sztywny jak cały, silny wiatr zatrzęsie powstaną przerwy lub zwarcia i będzie bieda. Po za tym skraplająca się wilgoć w okolicy pęknięcia, korozja zacznie zjadać wewnętrzną...
Być może występowanie problemu, o który tu chodzi, zależy od stanu akumulatora? A może od stanu klem? Najlepsze akumulatory samochodowe, nowe i w pełni naładowane, mają opór wewnętrzny około 2,5mΩ. Jeśli rozrusznik pobiera 800A, to napięcie takiego akumulatora spada o 2V. Do tego dochodzi jeszcze spadek napięcia na połączeniu końcówki akumulatora...
Wszystkie krańcówki tniesz diodami i lecisz do lampki kontrolnej, z niej lecisz do linii w alarmie. Masą podświetlenia nóg wpinasz się między krańcówkę a diodę separującą.
Może być. A jakie to auto? Bo jeśli stacyjka ma opcję "pozycja 1", czyli załącza radio bez załączania auta, to nie kombinowałbym. I jeśli zdecydujesz się na dodatkowy wyłącznik, to musisz wstawić diody separujące, bo w przeciwnym wypadku, po podaniu napięcia z wyłącznika "cofnie" się ono na auto po przewodzie ACC.
W przypadku tego monitora obraz pokazuje się po około 0,5÷0,6 sekundy, a więc prawie natychmiast. Jakiś czas jeżdziłem bez tego modułu, i rzeczywiście, było to bardzo denerwujące przy manewrach na parkingu. Właśnie to opóżnienie w pojawianiu się obrazu zmobilizowało do budowy, no a ta cała reszta usprawnień to niejako przy okazji. Na początku miałem...
Tam nie ma żadnego filtra jak coś to są diody separujące, a tak wogóle to temat był dużo razy na forum i rozwiązania też są podane wystarczy poszukać w wyszukiwarce możesz też wpisać k510i to samo będzie
Ja bym sprawdził czy i ewentualnie ile bierze prądu nieoświetlony panel (w nocy) z akumulatora, oraz ile pobiera prądu sam regulator. Ja mam panele połączone bezpośrednio pod akumulator (bez regulatora) i jak wieczorem zauważyłem, że nieoświetlony panele pobierają niewielki prąd z akumulatora to każdy panel podłączyłem poprzez diody separujące.
Jesli masz programowany czas uzbrajania alarmu to przestaw go da dłuższy. Ale najskuteczniej założyć diody separujące po dwie szt na każdą krańcówkę (podobnie jak w np. Fabii)
Fizyczne połaczenie RXów to trochę ryzykowne, ale chyba można. Pasowałoby wyrównać potencjały, wstawić w szereg diody separujące i jakieś rezystory ochronne. Można też użyć konwertera rs232<>i2c a to już da się dzielić bez problemów.
Pod główne, z tym że jakiś prosty filtr lub ogranicznik napięcia się dodaje. A skąd my możemy coś na ten temat powiedzieć, jeśli nikt nie wie jakiego napięcia zasilania wymaga ten termometr? Raczej pod główne, ale przez separującą diodę, filtr wygładzający (bo napięcie główne to napięcie niefiltrowane, pulsujące) i jakiś stabilizator/ogranicznik napięcia....
Brak diody separującej miedzy mostkiem a elektrolitem na wejściu 7812. R1 trochę zbyt mała wartość. Przy zadziałaniu ograniczenia tranzystor wymaga radiatora - i to dużego. Prawdopodobnie silnik zbyt słaby jest, transformator również.
Witam. Moje pierwsze wrażenie - układ zmniejszający bezpieczeństwo jazdy np. awaria przekaźnika i odcięcie zapłonu podczas wyprzedzania. Lepiej stosować przekaźniki bistabilne. Dodatkowo w układzie brakuje diody separującej obwód zapłonowy (załączany stacyjką) od obwodu stale zasilanego. Pzdr.
Czyli należałoby wziąć tą masę zaraz z czujnika drzwi przed układem PWM dla lampki. Można nawet w którejś gałęzi zastosować diodę separującą. To rozdzieli całość na dwa niezależne obwody nie wpływające na siebie. Wtedy sterownik LED powinien pracować poprawnie. W najgorszym przypadku wymienić czujnik na dwuobwodowy - każdy obwód dla innego oświetlenia.
Natężenie tak czy siak będzie 20A Nie? Będzie, ale tylko przy pełnym i prostopadłym nasłonecznieniu wszystkich paneli, a to jeżeli się zdarza, to przy stacjonarnym ustawieniu paneli zdarza się sporadycznie. Co do zestawienia w szeregu po 9 i 10 paneli, to wydaje mi się, że nie będzie to miało jakiegoś specjalnego znaczenia. Co do łączenia, to ja bym...
układy separujące mrugajace diody diody diody spawarka inwertorowa diody
epson przesunąć głowica zasilanie manipulatorów integra astra belka
Remapowanie klawiszy: :, ;, L jako Enter na klawiaturze Smart TC - problem z wyświetlaczem sterownika